1.
Direktiivit myös rahtarin ilona ja riemuna
Hotellin respassa pantiin merkille, että
kuluvan vuoden syyskuun kymmenentenä päivänä astuu voimaan taas uusi
EU-direktiivi, jota ilman on pärjätty tähän asti erinomaisen hyvin, mutta jota
ilman emme jatkossa tule selviämään, sillä onhan kyseessä sentään
EU-direktiivi.
Direktiivin seurauksena voimme jatkossa
törmätä tien päällä tilanteisiin, jossa yhdistelmärekkaa kaksikymmentä vuotta
ajanut ammattilainen saa poliisin toimesta kuulla, että hän ei osaa ajaa
rekkaa, joten lasti jää tien pieleen, rekkakuski kaivaa kännykän ja soittaa
taksin ja saa vielä suolaaset päälle eli poliisi kirjoittaa hänelle sakon.
Mikä on syy moiseen? No tietenkin
EU-direktiivi, jonka mukaan tämän ammattirahtarin olisi pitänyt suorittaa 35
tunnin ylimääräinen jatkokoulutus, joka sitten tulee uusia viiden vuoden
välein. Jatkokoulutukseen kuuluu pakollisena yhden päivän mittainen ennakoivan
ajon kurssi, mikä tietysti on aivan välttämätön sillä parikymmentä vuotta
ammatikseen ajanut rahtari ei varmaankaan ole oppinut ennakoivaa ajoa työssään.
Muuten koulutus on vapaavalintaista tunneilla istumista, eikä siinä ole mitään
loppukoettakaan, joten idea on vain istua vaadittava tuntimäärä.
Tätä koulutusta antavalle Viisi
Päivää-yritykselle on esitetty kysymys:
Mikä
tarkoitus tällä koulutuspakolla oikein on?
Ja vastauskin tulee:
Ammattipätevyyskoulutuksen
tarkoituksena on edistää liikenteen ja kuljetusten turvallisuutta sekä tukea
kuljettajan ammatillisia valmiuksia ja työssä jaksamista. Kuljettajan työn
arvostuksen nostaminen on myös keskeinen koulutusvaatimuksen tavoite.
Vastaus kieltämättä heijastaa nykyistä
byrokraattista ajattelumaailmaa, jonka mukaan joku paperi ja siihen lämpsäisty
leima nostaa ihmisen ammatin arvostusta. Yksinkertaisempi ihminen ajattelee
ehkä arvostavansa ammattitaitoista rahtaria ihan siksi, että hän on
ammattitaitoinen rahtari, eikä tiellä ajaessa välttämättä tule vastakkaisella
kaistalla ajavaa rekkaa katsellessa ensimmäisenä mieleen ajatella, että
näinköhän tuollakaan tyypillä on se 35 tunnin lisäkoulutus tukenaan
turvallisuutta luomassa.
Maaseudun Tulevaisuus uutisoi asiasta
suorastaan räväkästi todetessaan, että pian
liikkeellä on tuhansia kuskeja, joilta ammattipätevyys puuttuu. Oikea
otsikko olisi tietysti todeta, että heiltä puuttuu jokin, joka heille on
määrätty, ja jota ilman he osaavat homman aivan hyvin. Käsittääkseni venäläisiä
kuskeja nämä vaatimukset eivät koske. No, eihän heitä koske EU:n
rikkidirektiivikään.
Mutta jos kerran syyskuun kymmenes päivä
Suomen liikenteessä on yllättäin tuhansia kuskeja, joilta ammattipätevyys
puuttuu, tekeekö poliisi sitten tehoratsioita? Ja ottaa hepuilta kortit
kuivumaan, kunnes se 35 tuntia on lusittu? Ja olikos se seuraava vapaa koulutusaika
ehkä milloin? Lokakuun 25. päivä ehkä? Mitenkäs siinä välillä sitten? Ja
mahtaako asiaan pakotettu poliisin kenttäväki olla tästä lisäkuormasta itsekään
kauhean innostunut?
No, tosin poliisi on tottunut työssään
vakiintuneeksi käytännöksi muuttuneisiin paniikkireaktioihin muutenkin. Niin
kuin vaikka siihen, että jos heppu, jolla on luvat kuudelle pitkälle
metsästysaseelle, revolverille ja itselataavallekertatulikonepist… eiku
siis pienoispistoolille, hän joutuu tekemään poliisissa sen noin 270-osaisen
palikkatestin, ennen kuin hän edes voi jättää hakemuksen uudesta mahdollisesta
aseesta.
Tuohonhan ei direktiivejä tarvittu, vaan
sen omat nilkit osasivat ihan omin neuvoin.
2.
Feministit tuloo!
Ruotsi on lukemattomien mahdollisuuksien
maa. Ainakin siellä on mahdollista hässiä valtakunnan asiat vituralleen
lukemattomilla erilaisilla tavoilla. Jo olemassaolevat poliittiset tahot ovat
onnistuneet tässä vituroimisprojektissa aivan mallikkaasti, mutta sehän ei
riitä, sillä nyt on mukaan tullut myös poliittiseksi tekijäksi noussut
feminismi, jota edustaa mahdollisesti seuraaville valtiopäiville nouseva Feministiskt
initiativ-puolue, ja sen tultua peliin mukaan ovat sitten muutkin ryhmittymät
huomanneet, että nekään eivät ole olleet tarpeeksi feministisiä, joten asiahan
tulee hetimiten korjata.
Niinpä Ruotsin demareitten puheenjohtaja
Stefan Löfvenkin julistaa vaalikamppailussaan:
Ruotsin
on oltava feministinen esikuva maailmassa. Ihmisiä on kohdeltava ihmisinä. Se
ei ole vain meidän lupauksemme. Se on meidän velvollisuutemme.
Tämä Feministisk initiativ-porukkahan on
talespersoninsa Gudrun Schymanin johdolla ilmoittanut haluavansa Tukholmasta
vapaakaupungin kaikille laittomille maahanmuuttajille ja yleensäkin
oleskeluluvan kaikille paperittomille maahanmuuttajille Ruotsissa. Se haluaa
myös kieltää voitot terveydenhoito- ja kouluyrityksiltä mutta ei vastaa
kysymykseen, että ketkäs niitä sen jälkeen yleensä viitsii perustaa.
Sitä se ei sano, millä unelmat
rahoitetaan, mistä on Ruotsissakin hiukka huomautettu, mutta tämäntyyppisille
porukoille onkin tyypillistä, että sanotaan mitä, mutta unohdetaan miten.
Kysymykseen miksi löytyy kyllä selvä
vastaus ja sehän on että siks ku mä
haluun, josta perusteesta normaali ihminen yleensä kasvaa ulos murrosiän kuohuntavaiheen
muuttuessa seestymisvaiheeksi.
Puolueen talesperson Schyman on lisäksi
kommentoinut että naisia sorretaan
Ruotsissa saman kaavan mukaan kuin taleban-hallinto teki Afganistanissa.
Lisäksi hän on vaatinut miehille erityistä miesveroa, jolla miehet kollektiivisesti ottaisivat vastuuta
naisten kohtaamasta väkivallasta.
Hotellin respassa heitetään villi
arvaus, että tämä porukka kaivaa vielä koipussista Norjan lahjan Ruotsin
kansalle eli entisen Uppsalan yliopiston professorin Eva Lundgrenin, joka
heitti pokkana väitteen, että Ruotsissa on laaja vaikutusvaltaisten miesten
salaliitto, joka pitää naisia vankeinaan ja pakottaa niitä synnyttämään lapsia,
jotka uhrataan saatananpalvontarituaaleissa.
Koska ruotsalainen yhteiskunta on
löytämässä itsestään muidenkin puolueiden taholta vielä uuden ja syvemmän
feministisen tason, tullaan niin Schymanin kuin puolueen näkemykset ottamaan
seuraavien vaalien jälkeen huomattavasti vakavammin, kuin mitä puolueen
poliittinen painoarvo sinänsä on. Ja sehän tietää ruotsalaisille vielä
entistäkin mielenkiintoisempia aikoja.
Helsingin Sanomien toimittaja Elina
Kervinen näyttää pitävän Ruotsin kehitystä hyvänä. Ainakin hän otsikoi juttunsa
komeasti ”Nyt on kaikkien oltava feministejä” ja juttunsa lopuksi toteaa:
Feministinen
puolue on monessa mielessä radikaali, ja jotkin sen tavoitteet – kuten
aseviennin ja -varustelun lopettaminen – kuulostavat epärealistisilta.
Olipa
niistä mitä mieltä tahansa, Schymanille on nostettava hattua.
Kuvitelkaa,
että kaikki puolueet Suomessa kilpailisivat vaalikampanjan aikana feminismillä
ja tasa-arvoasioilla.
Mutta
Ruotsissa onkin toista.
Kun
Aftonbladet kysyi Almedalen-viikolla Ruotsin valtiopäiväehdokkailta, ovatko he
feministejä, yli 70 prosenttia vastasi kyllä.
Kun miettii, minkälaista feminismiä
Schyman edustaa, kiitetään hotellin respassa niin Luojaa, luontoa, tuuria,
Tuuri-konsernia, Teutatesta, Belenosta ja kaiken varalta vielä Canadaa siitä,
ettei meillä olla vielä löydetty sitä feministisen yhteiskunnan seuraavaa
tasoa. Sillä demareitten Löfveniltä voisi kysyä, että jos ihmisiä on kohdeltava
ihmisinä, niin oletko varma, että ruotsalaiset feministit kohtelevat miehiä
ihmisinä?
3.
Vaalit tuloo!
Näyttää siltä, että media alkaa
pikkuhiljaa viritellä eduskuntavaalikamppailua, ja kohteenahan ovat ketkäs muut
kuin perussuomalaiset. Ja niitähän kohtaan pitää saada aikaan skandaaleja.
Paljonhan siihen ei tarvitse, kun on altis mieli. Eihän nytkään tarvittu muuta
kuin se, että perussuomalaisten kansanedustaja ei ollut mennyt ulkomaalaisen
kuljettaman taksin kyytiin. Ja hei, oli silminnäkijöitä, oli niin, oli kaksikin
silminnäkijää.
Joista ainakin toinen on sitten ottanut
yhteyttä Iltasanomien toimittajaan Hellevi Maunoon, joka on lauennut
pöksyihinsä, vaatinut kansanedustajan ristikuulusteluun, johon hän on
hölmöyttään vielä suostunut, kirjoittanut sensaation ja nyt meidän kaikkien
pitäis porukalla päivitellä.
Tarinan opetus lienee se, että
toimittaja ei ole poliisi, kaikkiin sen kysymyksiin ei tarvitse vastata, se kirjoittaa
persuista ikäviä joka tapauksessa, joten aika ajoin ”hyppää ämmä vaikka
jorpakkoon” on ihan käypä kommentti asiaan.
Alkavaa ja lisääntyvää loanheittoa
odotellessa. Ja onhan se syksykin pian tulossa.
4. Lisäys saman vuorokauden aikana
Eräs Anonyymi (suuret kiitokset sinulle) laittoi linkin kirjoitukseen, joka kuvaa virkamiesten direktiivi- ja mielivaltasirkusta erittäin osuvasti. Kannattaa lukea, löytyy tästä.
4. Lisäys saman vuorokauden aikana
Eräs Anonyymi (suuret kiitokset sinulle) laittoi linkin kirjoitukseen, joka kuvaa virkamiesten direktiivi- ja mielivaltasirkusta erittäin osuvasti. Kannattaa lukea, löytyy tästä.
1. Itse pitäisin sekä nopeasti islamilaistuvan Brysselin että nopeasti broilerivaistuvan Arkadianmäen nilkkien liiallista pykälöidenrakentamisintoa yhtenä suurimmista syistä siihen, että haja-asutusalueilta muuttaa pois väkeä koko maan suureksi tappioksi.
VastaaPoistaMeinaan vaan että kun se vanha mummo olisi varmaan asunut vielä 17 vuotta omillaan mummonmökissään ellei paskalakiin liittyvä investointipakko olisi ajanut sitä palvelutaloon ja sitä kautta palvelujärjestelmään ja sitä kautta…
Ja ellei kaavoittamista ohjattaisi niin ihmis-, luonto- ja kauneusvihamielisellä tavalla että rantanäköalat kielletään, hengittävä rakentaminen koitetaan tehdä mahdottomaksi ja pykälät laitetaan ohjaamaan rakentaminen joko homehtuvia muovipulloja tai angstisia neukkukuutioita kohti, niin väkihän asuttaisi ihan eri tavalla nättejä ranta- ja kukkulanäköaloja eri puolilla tätä kaunista maata.
Tuo 35 tunnin hurlumheikurssi nyt on vain yksi esimerkki älyttömästä virkavaltaistumisesta.
2. On olemassa idiootti. Sitten on olemassa riemuidiootti. Sitten on olemassa ruotsalainen feminatsi.
Itse kannattaisin kaikille ruotsalaisille feminatseille pakollista vapaaehtoista opintomatkaa Afganistanin Talebanhallinnon vallassa olevilla alueille - ilman miespuolisten henkilöiden muodostamaa suojaa tai suojautumisopetusta. Tommonen 35 kuukauden pätevöitymiskurssi olis varmaan aika sopiva. Lähtökohtana se, että oma Kalasnikovi pitää ostaa itse ja omilla rahoillaan heimoalueen torilta samoin kuin patit, rätit ja keittiövermeet. Ja kämppä pitää kans hankkia paikallisilta asuntomarkkinoilta ihan itse.
3. Kansanedustaja ei suostu käyttämään helsinkiläistä taksia joka ei osaa Arkadianmäeltä Espalle ilman Gepsiä. Ja joku lehti koittaa vääntää siitä rasismikohua.
Musta kyseinen kansanedustaja teki todella törkeästi ellei hän tehnyt kyseisestä kuskista ilmoitusta taksitarkastajalle. Vaikea kuvitella että kyseessä olisi ihan pätevällä lisenssillä ajava kuski. Todennäköisemmin joku serkunkaiman passilla maassa oleva illegaali oli pistetty puikkoihin kolmen euron tuntipalkalla siksi aikaa että sossu- ja kelatuet alkavat juosta kunnolla.
Täyttä asiaa taas. Voihan se toki olla, että etnisesti ruotsalaisten naisten 'sortoon' on syytä puuttua jollain lähinnä hienosäätötoimilla. Mielenkiinnolla odotan kuitenkin sitä, millä tarmolla nämä feministit tulevat puuttumaan erinäisten maahanmuuttajaryhmien naisten ihan oikeasti sorrettuun asemaan.
VastaaPoistaNämä ammattiliikenteessä vaadittavat jatkokoulutukset on täyttä tuubaa.
VastaaPoistaMeillä taksipiolella se on onneksi vaan sellainen päivän kurssi ja maksaa vähemmän, mutta sen sisällössä ei ollut ammatissa toimiville mitään uutta asiaa.
Rahat pois vaan.
Tuo kansanedustaja ja "hoono suomi" taksinkuljettaja juttu oli ihan naurettava.
Asiakkaalla on oikeus valita taksinsa ja syytä ei todellakaan tarvitse perustella iltapäivälehden toimittajalle.
Ihan oikein naurattaa, kun alalle pääsystä tehdään noin yleisellä tasolla koko ajan vaikeampaa ja kalliimpaa, niin samaan aikaan meillä on taksikuskeja, jotka eivät osaa edes auttavasti suomen kieltä.
Tulee vähän mieleen, että olisiko alalla pääsyn kriteereissä joustettu hieman tiettyjen pyrkijöiden kohdalla?
Seuraava artikkeli varmaan sitten käsittelee sitä, että onko Kovasen kuljetusyhtiö ehkä rasistinen, jos heillä ei kerran ole ammattitaidottomia ulkomaalaisia kuljettajia autoissaan?
Nämä EU:n puuhat ovat kyllä niin hanurista kun vaan olla voi.Joka suhteessa. Tuo rekkakurssi on täysin hölynpölyä, josta joku maksaa pirusti ja toinen tienaa pirusti. Suurin osa suomalaisista rekkakuskeista on huippuammattilaisia. Kun Euroopassa on lunta, niin siellä ajavat vain suomalaiset ja norjalaiset kuskit, kun muut odottelevat säiden paranemista.
VastaaPoistaJos Suomessa halutaan turvallisempaa liikennettä, niin niiden kameratolppien sijasta olisi aika alkaa parantamaan rappeutuvaa tiestöä. Mutta eihän nuo Arkadianmäen edustajat sitä huomaa, sillä Hesassa ajellaan takseilla ja Brysseliin lennetään.
Ja tosiaan. "Jaaha vai ei kuljettajalla ole kurssia vielä käyty, onko niitä aseita?"
Nyt muuten tulli ja poliisi ovat töpinöissään Hesassa kontrolloidessaan ulkomaan kilvissä olevia autoja, jotta josko kuski tosiaan asuu muualla kuin Suomessa, jottei vaan ole mitään verovilunkia käynnissä.
Taitaa muuten olla ainoa maa koko Euroopassa, missä kyseisiä ratsioita pidetään.
F!:stä tunnut olevan hyvin perillä. On siinä varsinaista kööriä ja svennet ovat innoissaan.
Miehille pitäisi tosiaan määrätä erikoisvero jotta saadaan kurottua naisten ja miesten palkkaero kiinni. Tän porukan kokouksissa pyörii myös runsaasti imelän näköisiä "miehiä", jotka ovat haltioissaan feministien ideoista. Nää on varmaan niitä jätkiä, jotka ennen seksiä esittävät kummankin partnerin allekirjoituksella varustetun sopimuksen, jossa hyväksytään pikku pano, jottei vahingossakaan jää sellaista mielikuvaa että mies patriarkaalisen ylimielisesti käyttää hyväkseen toista osapuolta.
En kyllä heti usko, että nää valitaan valtiopäiville, mutta svenneistä ei koskaan tiedä.
Olen aikoinaan ajellut Hesassa taksilla silloin tällöin, mutten ole koskaan joutunut tilanteeseen, jossa kuski kysyy, miten sinne ajetaan.
Okei kaupunki on laajentunut pirusti ja on ymmärrettävää, ettei ihan joka mestaa tiedetä, mutta saatta olla ettei kyseinen vossikkakuski löydä kuin sosiaalitoimistoon ja vähemmistövaltuutetulle.
Tukholmassa kun on kunnon lumikeli, niin siellä ei ajele kuin pottunokat, muiden odotellessa parempia kelejä.
Tervehdys Ano1:lle, Olavi Koskelalle, Ano2:lle ja Ekulle & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaAno1:
Kohta 1: Paskalaista ei kärsi pelkästään vanhat mummot vaan yleensäkin haja-asutusalueella asuvat. Hyvä esimerkki on eräs kaverini, joka joutui investoimaan toistakymmentä tonnia saadakseen asetusten mukaiset kakkipaskivehkeet. Hepun naapurina ovat sitten isot pellot, jonne maajussi (joka omistaa myös sikalan) lyö sitten keväisin tonnikaupalla sitä itteensä. Kaverini on todennut, että välillä tuntuu siltä kuin eläisi tv-sketsissä. Ja kyllä Suomessakin on todella hirveä hinku ajaa ihmiset radanvarsikaupunkeihin termospulloihin asumaan.
Kohta 2: Tällaista kurssittamista kannatan lämpimästi. Reaalimaailman kohtaamisella on yleensä utopiaa romuttava vaikutus.
Kohta 3. Joo, jos taksikuski Helsingissä ei tunnista hotelli Kämpiä, niin tunnistaako se sitten mitään muutakaan. Se on sinänsä huvittavaa, että tuo toimittaja on laittanut koko jankkauksensa suoraan tuohon lehtijuttuun ja paljastaa itse, että koko juttu on tarkoitushakuinen potenssiin kolme.
Olavi Koskela: Nämä feministithän elävät siinä paradoksikuplassa, että etsivät omasta, etuoikeutetusta elämästään keksittyjä epäkohtia ja kaikki muu, mikä on sen kuplan ulkopuolella yksinkertaisesti unohdetaan. Mutta sehän on pelottavaa, että ne näyttävät saavan jonkunlaisen feministisen politiikan määrittelijän aseman, ja kun muut puolueet painavat sitten perässä niin sääliksi käy ruotsalaisia.
Ano2: Kiitos linkistä. Tuo oli pakko lisätä varsinaisen tekstin loppuun.
Ekku: Tiettyä joustovaraa näkyy olevan etnisen taustan mukaan. Mulla on muuten tuttuja VR:llä ja siellä on menossa vähän samanlainen buumi, varsinkin lähijunissa. Kokeneista konnareista haluttaisiin eroon ja korvattaisiin ne pelkillä lipunmyyjillä, joihin hommiin otettaisiin sitten mielellään muitakin kuin pottunokkia. Mietipäs muuten piruuttasi minkälainen kaaos konnarittomissa viikonlopun kännijunissa sitten olisi.
Becker: Epäilemättä tuolla pakkokoulutuksella joku tienaa hyvin. Paras bisneshän ei ole sellaista, missä asiakas hankkii, mitä ajattelee tarvitsevansa, vaan se, minkä viranomainen pakottaa hänet hankkimaan. Teitä kannattaisi ilman muuta parantaa, mutta havaintoja on useammistakin kunnista, varsinkin näistä suurliitoskunnista, että erityisesti syrjäisempien seutujen yleisiä teitä muutetaan väkisin yksityisteiksi.
Minun on kyllä hyvin vaikeaa hahmottaa niitten ruotsalaisten miesten mielenkulkua, jotka hännystelevät tätä militanttifeminististä porukkaa. Mitä ne siitä uskovat hyötyvänsä? Ja jos he mieltävät olevansa oikeasti niin kauheita, kuin tämä femakkoporukka väittää, niin eikö silloin olisi jonkunlaisen ryhmäterapian sijasta viisainta mennä porukalla hirteen ja parantaa maailmaa feministiseen suuntaan omalta osaltaan?
Tää porukkahan sai edustajan europarlamenttiin, joten läheltä se liipasee valtiopäivävaaleissakin.
Jos et muuten ole katsonut kokonaan sitä Gender war-dokumenttia, niin kannattaa katsoa. Minä muistan, kun se tuli Yleltä vuonna 2006, niin jopa Helsingin Sanomat kommentoi ohjelmaa otsikolla ”siskoilla viiraa”. Nyt HeSa tietysti tuumisi, että dokumentti on antifeminististä vihapuhetta.
Kokemukseni Helsingin kokeneista pottunokkataksikuskeista oli, että paikka kuin paikka löytyi, yleensä, ehkä ainoa, missä joutui vähän arpomaan, oli joku Vuosaari, jonne niitä tönöjä syntyi kuin sieniä sateella.
1. "Ennakoivan ajon kussi"? NoTota 60tonnista yhdistelmää kuljelttava henkilö on tietenkin palkattu toimeensa autokoulun 1.vaiheen jälkeen suoraan inssistä?
VastaaPoistaEnnakoivaa ajotapaa suosittelisin, enpiiristen kokemusten mukaan Henkilöautoilijoille. Kurssiin tulisi sisällyttää peruskoulun fysiikka liikemekaniikan lakien osalta. Mällikyydissä säiliö-autoa liukkailla ajelleena voin todeta että tultaessa esmes risteykseen ei kannata kiilata eteen ja vetää liinoja kiinni, aiheuttaa tykytystä ja rattiraivoa koppiautonkuskille.
2. Henkistä sympatiaa ano1.ehdotukselle.
3. Helsinkiläisenä en tarvitse helsinki saitsiilinkiä tyyliin keskustasta vuosaaren kautta pukinmäkeen ja sieltä kontulaan.
4. Tällä turvataan että et saa turvatonta lähiruokaa, joka voi kaiken lisäksi olla luomua, vaan taatusti Äitien-tekemää laatumuonaa jossa nauta ja hevonen saattavat seota tai nauttia ilmaisesta hallusogeenistä wokatessasi. Ollaan ylpeitä!
T. aNo
Kolmoskohdasta en sanoisi, että kansanedustaja oli hölmö suostuessaan ristikuulusteluun, vaan että hän saa kiittää luojaansa siitä, että sai mahdollisuuden ristikuulusteluun ja että sai vieläpä kommenttinsa artikkeliin suorina lainauksina.
VastaaPoistaEn tunne toimittajan taustoja, mutta tämän perusteella hän vaikuttaisi olevan vielä sen verran uusi näissä hommissa ja tottunut yliopiston ideologiakuplaan, että ihan oikeasti uskoo kansan syvien rivien olevan ilman muuta hänen puolellaan ja että siksi riittää, kunhan käy uljaasti taistoon persuja vastaan. Taidosta, tyylistä ja faktoista ei ole niin väliä, kun eihän kirkossakaan saarnata Saatanaa vastaan asialliseen ja tasapuoliseen sävyyn.
Tavallisestihan tapaus olisi mennyt niin, että toimittaja kirjoittaa jutun vapaamuotoisesti esittäen tapahtumat omasta vinkkelistään, ja jos ylipäänsä vaivautuu kysymään syylliseltä kommentteja, ne päätyvät artikkeliin muodossa "edustaja itse kiistää tapahtuneen."
Ruotsin femakkomiehistä totean vain, että seksintarve on hyvin voimakas luonnonvoima, ja väärin kanavoituna sellaiset tuppaavat olemaan tuhoisia. Monet miehet eivät tiedä, miten seksiä saisi, ja siksi he järkeilevät miehen logiikallaan, että heistä tuntuisi kivalta, jos joku nätti tyttö kulkisi perässä ihaillen ja mielistellen kuin koiranpentu (ja he saattaisivat sellaiselle tytölle antaakin), joten sama varmaan toimii toisinkinpäin.
Tervehdys aNolle ja Sandscorpionille & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaaNo: Minähän en ole ajanut pakettiautoa raskaampaa, mutta tuon esittämäsi huomion olen kyllä huomannut. Aika usein näkee maanteillä risteyksessä jonkun pikkuauton, joka siirtyy pienemmältä tieltä isommalle vissiin tuumien, että kyllä minä tuosta kerkeen, ennen kuin se rekka on kohdalla. Sitä se ei vaan tajua, että pikkuautollakin kun alkaa siitä risteyksestä ykkösvaihteella pikkuhiljaa kiihdytellä, niin se rekka onkin yllättävän äkkiä kohdalla ja sitten rekkakuski saa seisoa jarrupolkimen päällä. Rekka kun ei pennin päällä pysähdy.
Sandscorpion: Vastailin jo tolle Ano1:lle vähän samaa kuin sinä. Oletusasetuksena on mielestäni se, että persujen kansanedustajan ei kannata lähteä yleensäkään haastatteluun, jossa joku tiedostava toimittaja tinkaa, että menitkö johonkin taksiin vaiko et mennyt. Kun yleensä siellä on sitten tarjolla se kertomasi vapaamuotoinen kyhäelmä.
Se, mitä toimittajasta totesit, pitää varmaankin paikkansa. Tosin en usko hänen välttämättä kirjoittaneen ns. kansan syville riveille, koska ne tuskin häntä edes kiinnostavat, vaan toisille kaltaisilleen, ja ne toisethan tietysti toteavat ristikuulustelusta että siinä se rasisti yrittää selittää tehtyä tekemättömäksi.
Femakkomiesten seksintarpeesta: saattaa olla hyvin tottakin. Itse kiitän (edelleenkin) Luojaa, luontoa, tuuria, Tuuri-konsernia, Teutatesta, Belenosta sekä Canadaa, että olen jo kovasti keski-ikäinen, pitkään avioliiton turvallisessa satamassa elänyt mies, jolla koira heiluttaa häntää eikä häntä koiraa. Olenhan minäkin nuorempana tehnyt pimpslooran eteen yhtä sun toista. Tehnyt itsestäni pellenkin. Mutta en sentään julkisesti ja poliittisessa elämässä.
Mitenkä minusta tuntuu vielä kumminkin siltä, että se itsensä löytänyt, sisäisesti sivistynyt ja femmareita kannattava vakosamettihousuinen Anders jää sitten loppulaskussa kumminkin ilman ja se naapuritalon pitkän matkan röyhkeä rahtari Gunnar käy korjaamassa potin? Kun Anders ei pistä lantioon värinää. Se vaan nyökyttelee ja kulkee perässä koiranpennun lailla.
Kas tässä päivän filkka.
VastaaPoistaNuorna vitsa väännettävä tai kaula katkaistava.
https://www.youtube.com/watch?v=mREu8TmByIM
Pitkästä aikaa tervehdys Ykälle ja perheelle! Olen käynyt näissä musulmaanimaissa, en vapaaehtoisesti, mutta tehtävien viemänä oikeastaan koko kesän. Quatar, Abu Dhadi, Algeria.
VastaaPoistaMeillä on kotona (siis Suomessa) kapteeni-isäni tuomat kaksi Suomi-konepistoolia joista olen pitänyt hyvää huolta. Molemmat toimivat ja vanhat patit tuntuvat myös lähtevän. Toisaalta nehän on 9 Parabellumeita, joita saa ostettua Helsingistä grossihintaan.
Kyllä tästä vielä tuleee isompi rähinä, ei se jää Ukrainaan. USA lisää joukkoja Tyynelleämerellä, Irak on aivan viturallaan, samoin Syyria. Afganista puhumattakaan. Clash of Civilatization on tulossa. Edellisessä kirjoituksessasi oli siitä ryssän hyökkäyksetä. Mutta moniko tietaa että se FA 18 -kone, nimenomaan se moottori on ruotsalainen?
Ruotsi on mennyt niin alas kuin voi olla, mutta esimerkiksi lääketiede on toistaiseksi parempaa kuin Suomessa voi edes kuvitella. Eli tietyt alat toimivat, lääketiede ja insinööripuoli.
Tulen Suomeen uudestaan marraskuussa ja puhdistan sekä hirvikiväärin että ne kaksi juoksuhaudan tappajaa, ei tässä kauaa mene niin se alkaa todella, maailmanlaaajuisesti. Uskokaa huviksenne, se yksi Venäjältä lähtee, on kompuksessa islmamistien kanssa niin kauan kuin eivät uhkaa ryssän aluetta ja islamisteilla on jo ydinaseita. Hullu-Max
Kiinnostaiskos muuten Adolf Butleria tai jotakuta hänen monista kollegoistaan selittää joskus Antero Lärväselle Laura "poliittisten nimitysten aika on ohi" Rädyn poliittista nimityshistoriaa Pinnanmaan paikallisradion kuulijoille? Meinaan vaan kun Rädyn nimityshistoria, lausunnot, asenteet, veronmaksuinnokkuus ja moni muu asia ei oikein tavan tallaajalle ilman selitteläätön ja spedestiikan raakaa hyödyntämistä oikein aukene.
VastaaPoistaJa sattuuko kellään olemaan mitään tietoa siitä että millä eväillä tommonen aloitteleva rivilekuri on oikein voinut päästä noin nopeaan herrahissiin. Tuskinpa pelkkä kokkarinuorten kärkipaikoilla notkuminen siihen riitti.
Varmasti kun toimittaja soittaa persukansanedustajalle kyseisenkaltaisissa yhteyksissä, kiusaus toivottaa sopuli tervemenneeksi helvettiin on suuri. Kannattaa silti olla äksyilemättä liikaa, koska hyvällä tuurilla käy näin kuin nyt, eli toimittaja tekee itsestään pellen. Muuten lukijalle välittyy varmuudella juuri sellainen kuva kuin reportteri haluaakin, eli että persut ovat rasisteja ja sen lisäksi mulkkujakin.
VastaaPoistaMinä kyllä uskon, että useimmat toimittajat vilpittömästi uskovat kirjoittavansa näitä juttuja kansan syville riveille. Heidän käsityksensä ko. riveistä vain perustuu heidän facebook-kaverilistaansa, ja jos siellä on 95 % suvakkeja, johtopäätös on, että kaikesta Suomen ja maailman väestä 95 % on suvakkeja.
Joo, enpä usko, että femakko-Anders on kovin kovassa kurssissa pesämarkkinoilla yrityksistään huolimatta. Jotenkin tuntuu kuitenkin, että noiden femakkonaisten tapauksessa niin Anders kuin Gunnarkin ovat samassa veneessä, ja potti menee Muhammedille.
Tosta lisäyksestä vielä, että me ollaan nyt jo ja tullaan olemaan vielä pahemmassa kusessa noiden direktiivien johdosta.
VastaaPoistaNehän muka suojelee meitä, selittää viranomainen. Muualla Euroopassa käytetään tolkkua ja tervettä järkeä direktiivien noudattamisen suhteen, mutta kuten tunnettua, jos direktiivi käskee työntää kuuden tuuman rautanaulaa kankkuun, niin suomalainen virkamies tunkee varmuuden vuoksi kymmenen tuuman naulaa.
Pian kielletään. ellei jo ole kielletty kotona tehdyn pullan yms. myyminen myyjäisissä, ellei tiloissa ole tuhansien €urojen hyvgienia kalusteita.
Kuinkahan helvetissä tässä maassa on pärjätty vuosisatoja ilman satoja direktiivejä.
"Koska ruotsalainen yhteiskunta on löytämässä itsestään muidenkin puolueiden taholta vielä uuden ja syvemmän feministisen tason, tullaan niin Schymanin kuin puolueen näkemykset ottamaan seuraavien vaalien jälkeen huomattavasti vakavammin, kuin mitä puolueen poliittinen painoarvo sinänsä on. Ja sehän tietää ruotsalaisille vielä entistäkin mielenkiintoisempia aikoja."
VastaaPoistaRuotsia voinee luonnehtia jo jonkunlaiseksi feminismin Saudi-Arabiaksi. Kaikki alkuperäiset tasa-arvotavoitteet on jo saavutettu joitakin yksittäisiä pikku epäkohtia lukuunottamatta aikapäiviä sitten ja ylitettykin roimasti tavalla, jota joku Minna Canth olisi tuskin osannut aikanaan edes kuvitellakaan.
Mutta kun väline on jo aikapäiviä muuttunut itsetarkoitukseksi, ja militantti feminismi toimii kuten muutkin dialektiset aaterakennelmat (marxismi-leninismi, kiihkonationalismi, ym.), eli se elää konfliktissa, konfliktista ja konfliktille. Aina on siis löydyttävä yhä uusia ja uusia viholliskuvia, jotta saadaan pidettyä ideologinen hälläpyörä pyörimässä.
"Sillä demareitten Löfveniltä voisi kysyä, että jos ihmisiä on kohdeltava ihmisinä, niin oletko varma, että ruotsalaiset feministit kohtelevat miehiä ihmisinä?"
Feministisessä ajattelussa vailla "suojakertoimia" oleva mies tuntuu olevan jo kuin joku maaton musta Yhdysvaltain etelässä joskus 100 vuotta sitten, jonka lynkkaamista on aina pidettävä oikeutettuna tekona, vaikka mitään suoranaisia todisteita mistään pahanteosta ei löydettäisikään. Ja tuota sikäläisen ajattelun syvältä kumpuavaa epäjohdonmukaisuutta luonnehtii oikein hyvin myös se seikka, että samalla kun han-ruotsalaisia xy-kromosomistolla varustettuja henkilöitä vaaditaan yhä kiivaampiin itseruoskintatalkoisiin, roudataan maahan massoittain porukkaa, joiden voi jo hyvinkin alkeellisella päättelyllä havaita edustavan ajatusmaailmaltaan kertakaikkista antiteesiä kaikkinaiselle tasa-arvoajattelulle ihan kautta linjan.
Mut ku se uhripääoma, joka pesee kaiken Toiseuteen(TM) ym. edistyksellisistä ilmansuunnista tulevaan liittyvän putipuhtaaksi kaikesta synnistä ja pahuudesta, ainakin pikku kotitarvemaailmanparantajan naiivissa maailmankatsomuksellisessa mielikuvituksessa.
Moron.
VastaaPoistaMites jos tuon ajoneuvokurssin suorittaisi jossain toisessa EU maassa? Veikkaan että kurssi kestäisi tasan sen verran mitä todistuksen kirjoittaminen ja laskutus kestäisi. Ai niin mutta mehän ollaan Suomessa. Veikkaan että rahtarilta lähtee aseluvat jos kyseistä pumaskaa ei löydy. Onhan aselupia peruuteltu pelkän ylinopeudenkin vuoksi.
Tuosta toimittajien rasismikortin heittelystä. Viime viikolla tehtiin näitä ratsioita ulkomaankilvissä oleville ajoneuvoille. No eikös Ylenannon naistoimittaja soittanut poliisille ja kysellyt asiasta. Veti ihan sujuvasti mukaan amerikan tummatpojat ja kuinka heitä kuulemma pysäytellään liikaa amerikassa, Fergusonin mellakat ja eikös tämä ole hieman rasistista pysäytellä autoja pelkän rekisterikilven mukaan. Poliisi vastasi että eihän autot edusta mitään rotua.
Tervehdys Beckerille, Castorille, Ano1:lle, Sandscorpionille, Ano2:lle ja Habahoolle & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaBecker:
Viesti 1: No voi vittu, en paremmin sano. Ja niinkös se meni, että meillä pottunokilla oli paljon opittavaa vieraista maista ja kulttuureista?
Viesti 2: Kusessapa hyvinkin. Itse kun olen iät ajat ollut virkamieskoneistossa, voin todeta, että ei siellä mitään lautamiesjärkeä käytetä, vaan noudatetaan määräyksiä ja ohjeistuksia täysin sokeasti ja mitään kyseenalaistamatta. Ja ne määräykset tulee niistä toimistokerroksista, millä ei ole käytännön tason suorittavasta työstä minkäänlaista käsitystä.
Castor: Terveiset sinnekin päin. Sinua se työ reissun päällä pitää. Hyvä sentään, että pääsee joskus huilaamaan. Pahaltahan tää tilanne näyttää ja siinä mielessä järjenvastaiselta, että esmes just Venäjän olisi äärimmäisen typerää lähteä höökimään. Se kun myy energiaa länteen ja herää kysymys että miksi tappaa lypsävä lehmä. Mutta niin kuin on monesti todettu, Venäjä on toista maata. Se minussa sinänsä herättää toivoa siitä, että Venäjä saattaisi pysyä ehkä aloillaan on fakta, että sen olisi noin sotilaallisessa mielessä kannattanut hyökätä silloin, kun Ukrainalla oli oma armeijansa vielä täysin epäjärjestyksessä. Nythän se on jo paljon paremmalla mallilla, joten hyökkäys maksaisi huomattavasti enemmän. Mutta tulevaisuuden ennustaminen on aina vaikeaa.
Ruotsissa tietyt yhteiskunnan alueet ovat ilman muuta maailman eliittitasoa. Ja pakko tietysti ollakin. Milläs muulla ne tämän muun hullutuksen kustantaa? Ne feministit ovat muuten vaatineet myös aseviennin lopettamista. Siinä olisi ruotsalaiselle teollisuudelle melkonen suonenisku.
Ano1: Siitähän kieltämättä saisi jutun tynkää, mutta minä tartten noihin juttuihin tietynlaisen inspiraation ja ahaa-elämyksen. Ilman sitä se ei onnistu. Herrahissistä kuvittelen, että puoluekoneistot yksinkertaisesti valitsevat nuoristaan sopivimmat eli sellaiset, mitkä eivät kyseenalaista vallitsevaa systeemiä millään muotoa. Esmes Wille Rydmanille en edusta kovin menestyksekästä uraa kokkareissa.
Sandscorpion: Voihan hyvinkin olla näin. Kun oma maailma rajoittuu siihen kymmenen kilometrin harppiympyrään, jonka keskustassa on yliopisto plus sitten päälle ekologiset lennot Goalle, niin käsitys kansasta voi olla pitkässä juoksussa varsin omaleimainen. Ja varmaankin Muhammed vetää sen pisimmän korren. Mikä itsessään on melkoinen paradoksi, sillä Muhammed ei varmaankaan feministiksi tunnustaudu, ja edustaa kaikkea sitä, mitä feministi uskoo taas Gunnarin puolestaan olevan.
Ano2: Erittäin hyvin tiivistetty. Ei lisättävää.
Habahoo: Näin muuten saattaa ulkomailla käydä, ja se on ihan järkevääkin, koska kuskin tekee kokemus eikä joku direktiivi. Ja näitä ”kaiken varalta” peruttuja aselupia on tullut matkan varrella vastaan. Vaan oliskos sulla heittää linkki tuohon Ylen juttuun? Olis mielenkiintoista lukea.
Tervehdys, Vittuuntunut NettoVeronmaksaja. Tuohon ulkoistamiseen suostuisin minäkin mielelläni, ja ehdottaisin samalla hallitukselle, että lopettakaapas se asemyynnistä niuhottaminen. Joku ne aseet myy kumminkin, kun joku kerran ostaa. Niin miksei sitten suomalaiset.
VastaaPoistaEn ihmettele tuota ruotsalaista juttua ollenkaan. Toisen ”metsiin liittyvän” jutun kuulin vajaa kymmenen vuotta sitten. Siinä ruotsalaiset kettutytöt olivat vapautelleet lehmiä joltain tutkimustilalta. Ideana oli ollut vapauttaa lehmät, jotta ne olisivat päässeet pesimään niille luontaiseen ympäristöön. Jos tämän väitettäisiin tapahtuneen edes Suomessa, toteaisin että urbaanilegendaa, mutta Ruotsin kohdalta en ole niinkään varma.
Kattelin tuon linkin ja niinpäinhän tuo näyttää olevan, että jenkkiversio on ollut ensin.
Ja eikun lisää puskee; tänään uutisoitiin tulevasta patalappujen jns turvavälineluokituksesta...
VastaaPoistaTämä on byrokratian ylivaltaa kansaan nähden, ja tahti vain kiihtyy.
Peli seis prkl ja tilanteen nollaus erolla eurosta ja eu:sta. En näe muuta vaihtoehtoa, koska ei tuota hirviötä pysty järkeistämään sisältäkäsin.
Karmeinta on, että suomalaiset auktoriteettiuskoisina nielevät madon, koukun, siiman ja kohon kun taasen muualla neuroopassa noista vähät välitetään.
EU = kun ohjesääntö on järjen korvike.
-Tvälups-
Tervehdys Taisteluvälineupseerille. Totean näin alkuun että häh? Oliskos sulla linkkiä tuohon? Linkkiä odotellessa laitan toisen linkin, eli EU:n direktiivin mukaan jatkossa kielletään teholtaan yli 1600 W pölynimurit ja lopulta ei sallita kuin 900 W imureita, mikä pitäisi sitten tapahtua vuonna 2017.
VastaaPoistaTyö- ja elinkeinoministeriön energiaosaston teollisuusneuvos Timo Ritonummi vertaa tilannetta hehkulamppujen kieltämiseen vuonna 2009, jonka takana oli myös EU:n tavoite hillitä energiankulutusta ja kasvihuonepäästöjä ja sanoo vielä, että ” tämä on ekosuunnittelun voimakas esimerkki ihmisten koteihin tulevista kielloista, joilla pyritään vaikuttamaan”.
Epäilemättä nyt maailma pelastuu. Meidän huushollissa muuten on uusi imuri aina ostettu ei sillä perusteella, että se on hyvä, halpa ja ekologinen, vaan sillä, että se tarvittaessa repii naulatkin seinästä. Ehkä seuraava EU:n maailmanpelastusdirektiivi on, että kielletään imurit kerrassaan kokonaan ja siirrytään rikkakihveliin. Ja se linkki:
http://www.iltalehti.fi/asuminen/2014082318596969_an.shtml
Tervehdys, Taisteluvälineupseeri, ja kiitos linkistä. Vetää melko sanattomaksi.
VastaaPoistaToi 'direktiivikortti'asia on sellainen, joka on ollut tiedossa jo viitisen vuotta.
VastaaPoistaItse kävin tarvittavat kurssit vuonna 2010-2011.
Eli aikaa on ollut suorittaa. Nyt ne ammattilaiset jotka ovat jättäneet homman viimetinkaan maksavat kurssipäivistä railakkaasti 'kiirelisää'.
Itseäni ottaa pattiin, että kuponki on käytävä erikseen tekemässä hekemus konttorilla. Jolloin toki saa väliaikaisen todistuksen pätevyydestä. :P Joka tosin on voimassa vain mannersuomessa.
Sitten viikon parin päästä voi mennä kyselemään josko se varsinainen lappu olisi tullut. Sitäkin varten taas oltava virka-aikaan kotimaassa ja kotipaikkakunnalla. Menee työaikaa eli euroja siihenkin vatvomiseen.
Sinänsä noi koulutukset aiheutti lähinnän myötähäpeää. Mutta olipahan logistiikkainssinulikalle duunia.
Haluaisin tosin nähdä kun nulikka tuo kalakuorman Norgesta taloudellisesti. :D
-KKi-
Lisäys:
VastaaPoistaVai on tyttötoimittelija ollut huolissaan rassismista kun poliisi, kerrankin, pysäyttelee litulatuja.
Lienee sekin rassismi kun ensi talvena Norge vaatii talvikumit myös perävaunuun ja joka akselille.
-KKi-
Alkaa vaikuttamaan siltä että EU ylittää parodiahorisontin. Siellä istuu sadoittain viranhaltioita, joiden tarkoituis on tehdä kansalaisten elämä mahdollisimman kalliiksi ja vittumaiseksi. Ihan niinkuin nämä kotimaiset eivät riittäisi.
VastaaPoistaSitten ovat nämä yhteiskunnan tukipilarit, joita mainiosti edustaa
tämä (huom. titteli) Työ - ja elinkeinoministeriön energiaosaston teollisuusneuvos Timo Ritonummi, joka hehkuttaa tätä täysin järjetöntä pölynimuridirektiiviä mm. sillä että se säästää sähköä ja näkyy kotitalouksien sähkölaskujen pienentymisenä.
Siis tämä on tyyppiesimerkki suomalaisen virkamiehen ylimielisyydestä. Selitys on niin typerä järjettömälle direktiiville, mutta kyllä se pottunokalle kelpaa. Paskat jää lattialle, mutta mitäs siitä, sillä sähköä säästyy sekä maailma pelastuu, ja tällaiset Ritonummet lappaavat tuhtia liksaa lämiskäänsä.
EU:n aikan kaikki teknokemialliset tuotteet ovat menettäneet tehonsa oli sitten kyse veneenpohjamaalista, talomaalista, hyönteis ja tuholaismyrkyistä jne. Syöpäläiset, joista on jo luultu pääsevän eroon, lisääntyvät räjähdysmäisesti kiitos matkailun ja maahanmuuton, mutta erityisesti koska torjunta aineet ovat täysin tehottomia.
Ostin tässä kerran Raidia ja jumaliste aine on täysin hajutonta ja tehotonta. Sitä käyttää puoli purkkia hämähäkin tappamiseen, ja silloinkin lienee kyseessä lähinnä hukkumiskuolema.
Tuberkuloosi on jo tullut takaisin Ruotsiin, turha mainita kenen toimesta, ja kyllä me viedä saadaan tuo Ebolakin kiusaksemme tänne Eurooppaan, kun EU:n neropatit on meitä suojelemassa.
Tuli muuten tässä mieleen, että tulevaisuudessa tullaan tehokkaita pölynimureita sekä itsetehtyjä patalappuja myymään pimesästi, olisiko kukaan uskonut.
"Poliisi jahtasi Helsingin yössä pimeää pölyimuritrokaria. Hurja takaa-ajo päättyi vasta tuntien kuluttua piikkimattoon."
" Karhuryhmä pidätti kuukausien intensiivisen seurannan jälkeen leskirouva Amanda Tynkkysen suoraan rysän päältä. Hän oli kotonaan virkkaamassa pimeille markkinoille tarkoitettuja pannulappuja."
Tässä siis tulevaa uutisotsikointia.
Tosta imurihörhöilystä on pakko valaista kansaa sen verran että siinä on kyllä mukana ihan tolkkuakin.
VastaaPoistaJos imurin moottori vääntää 2 000W teholla niin ilmavirrasta mitattu teho suulakkeen kohdalla saattaa silti olla täysin naurettavissa lukemissa - hyvin pieniä kolmenumeroisia lukuja. (Esim. luokkaa 250-350W)
Jos imurin pölypussi, suodattimet ja ilman kulku pölynimurin sisällä järkevöitetään niin paljon, paljon pienemmällä moottoriteholla saatetaan saada enemmän varsinaista imutehoa kuin nykyisin tyypillisesti.
Jos imurin letku ja suuttimet suunnitellaan niin että ilma pääsee virtaamaan paremmin niin taas saadaan aikaan todellista imutehoa ihan kivasti.
Periaatteessa joku 600W imuri, josta aerodynamiikan pullonkaulat on muutettu järkevämmiksi, saattaisi ihan hyvin imeä paljon tehokkaammin kuin 2 000W PäinPersettä -tyyppinen imuri.
Käytännössä tämä näkyy jo näillä nykyisilläkin imureilla niin että hyvälaatuinen imuri imee hiekan lattialta todella matalilla kierroksilla ja lähes äänettömästi kun joku huonompi 1 600W pikkuimuri saa huutaa kierrokset katossa ja silti lattialle jää hiekkaa imuroinnin jälkeen.
Eli tarkoitus lienee se, että pakotetaan valmistajat tekemään imureista imutehoisia sen sijaan että tehtäisiin lähinnä lämmöntuottokykyisiä pölynsiirtäjiä.
Muistattehan vanhan sotajutun, kun muuan tunnettu kenraali lausui joukoillen rivin edessä: "Duoda, duoda, meidän marsalkkamme sanoo, että täällä on pelkkiä pessimistejä. Minä vastasin hänelle, että ei, kyllä me kaikki täällä pllaan onanisteja."
VastaaPoistaOlen siis onanisti, mutta ennen kaikkea optimismi. Nämä imuri-direktiivit alkavat lähetyä tasoa, jolloin Suomen kansa, ensin pikku viipaleina, sitten vähitellen rintamaan yhtyen, "talvisodan hengen" jälleen löytäen ilmoittaa, että ei, me emme tottele teidän saatanoiden direktiivejä. Me haistatamme niille pitkät paskat.
Juttu voisi alkaa vaikka adressitouhulla. Nettiadressiin kerätään, sanotaan puoli miljoonaa nimeä jotain idioottimaisuutta vastaan. Kun kansa herää, tulee uusia adredsseja ja uusi miljoonien nimien ryppäitä. Meidän ei kannata mennä kadulle kiljumaan, että allahu on niin saatanan akbar, vaan toimimme hiljaisesti, passiivista vastarintaa noudattaen, kuten isosisämme vuosisadfan vaihteessa,sortovuosina.
Sillä yhtä sortovuotta tämä ylipalkattujen "ylitarkastajien" touhu on. Sattaa olla, että siellä täällä kohtapuoleen myös vihjaistaan metsästyskivääreistä ja Suomi-konepistooleista, noin mausteeksi. Kohta eivät EU:n lehmämläjien laskijat uskalla tulla tiloille, sillä on vain ajan kysymys, milloin metsästä pellon takaa tulee "harhaluoti", joka oli tarkoitettu jänikseen, mutta osuikin tarkastajan siloiteltuun otsaan. Voi, voi! Paikalle kutsuttu poliisi, jolta on viety valtuudet ja partioauto, toteaa tapahtuman silkaksi vahingoksi, joka nyt ei van ollut vältettävissä.
Sanokaa minun, Närpes vargin sanoneen, että suuri kansalaistottelemattomuuden aalto pyyhkäisee melko pian tämän maan yli.
Moron Ykä.
VastaaPoistaYritin etsiä klippiä Yle Helsingin sivuilta mutta eihän sinne tallenneta kaikkia puhelinsoittoja. Joten valitan.
Tervehdys KKi:lle, Beckerille, Anolle, Närpes Vargille & Habahoolle & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaKKi: Mitenkä noin ammattiautoilijan näkökulmasta näet yleensä tuon direktiivin? Onko siihen jotain ihan käytäntöön liittyviä perusteita (jos ei Suomessa, niin ehkä muualla), vai onko tämä tehty ihan pelkän tekemisen takia?
Becker: Olisiko niin, että EU:ssa on vaan kerta kaikkiaan tehty sellainen periaatepäätös, että kaikki mahdollinen elämään liittyvä on saatava jonkun säädöksen alle? Mitä muuten tulee noihin huonontuneisiin tuotteisiin, niin lisään listalle (en tosin tiedä, johtuuko eu-direktiivistä) kumisaappaat. Jos vuonna 1985 ostit kumisaappaat, tiesit, että ne kestää 20 vuotta. Nykyiset kumisaappaat repsottavat jo vuoden normaalikäytön jälkeen. Heitän muuten veikkauksena, että seuraava EU:n maailmanpelastamisdirektiivi koskee painepesureita. Nykyiset kielletään ja tilalle tulee puolitehoiset kevytpainepesurit. Suositus tosin on, että jynssätään käsin.
Ano: Ihan totta tuo, mitä todistat, mutta kyllä uutisoinnin mukaan tätäkin direktiiviä mainostetaan nimenomaan energiansäästön ja kasvihuonepäästöjen takia. Ei ole mainittu, että direktiivin mukaan ihmisille tehtäisiin laadukkaampaa tavaraa.
Närpes Varg: Juu, evlut Nikke Pärmihän se. ”Duoda duoda, herra eversti, nyt ei ole enää pussia. Eikä ryssiä”. Vaan näin on, että tuo kaduilla mielenosoittaminen ei oikein sovellu tavallisen suomalaisen pirtaan. Uskon edustavani enemmistöä kun totean että ajatus jonossa marssimisesta, kylttien kantamisesta ja iskulauseitten huutamisesta tuntuu jokseenkin höhlältä ja suorastaan nololta. Tommonen passiivinen vastarinta sopii paremmin ja todennäköisesti toimiikin paremmin. Mikä on vaan se vitutuksen kynnys, että se todella alkaa, en osaa sanoa. Pohja on olemassa, sillä usko niin virkakoneistoon kuin poliisiinkin rapistuu koko ajan.
Habahoo: Ei mahda mitään. En kyllä epäile juttuasi ensinkään. Ylellähän rajana on vain taivas. Eikä välttämättä sekään.
Vaikea minun on muuta keksiä kuin rahastamisen tarve.
VastaaPoistaMietippäs omalle kohdallesi. Joku keksisi, että sinun on käytävä 5 kurssipäivää jossa joku akakoomikko selittää itsestäänselviä asioita ja päivistä vielä maksat luokkaa 200-300€/kipale.
Sitten nämä nuoret. Järjestetään työllisyyskoulutuksia ajoneuvoyhdistelmänkuljettajiksi. Kurssilta tulee kavereita jotka eivät osaa käyttää aluevaihteistoa. Eivätkä oikein saa yhdistelmää laituriin.
Eräs kertoi, että heillä oli ollut kuormansidonnasta juttua tunnin verran koko kurssin aikana, mutta ATK:ta viisi tuntia viikossa.
Lopputuloksena on ammattikuljettaja jolle sidontaliinan räikkä on miltei suurempi mysteeri kuin Volvo 14 lovinen manuaalilaatikko.
Kas kun kouluautoissa on robottivaihteet.
Ja nämä ovat sitten viranomaisten mielestä päteviä.
Mutta parinkytävuoden kokemuksella touhuava punaniska ei ole koska direktiivi.
Foliopipomoodissa sanoisin, että näin taataan se baltian pojille jatkossakin yhä paranevat kilpailuasetelmat. Lieneekö oikein tarkoituskin.
-KKi-
Ehrotan notta: Liikenneturwallisuuskurssituksen voi suorittaa eTänä, eli tilaamalla postitse ko. materiaalin audiomuodossa, jota voi rekan ämyreistä kuunnella ajon aikana. Kurssin lopuksi oppilas lähettää sähköpostia kouluttajalle, jotta kuuneltu on ja omantunnon kautta vakuutan olevani turvallisempi.
VastaaPoistaMyös internetitse suoritettu luku-urakka pitäisi riittää, jos vapaa-ajallaan kiinnostuu turvallisuustasonsa sertifioinnista.
Juha, aivan ...vetin hyvä idea. Ceereelle voisi vaikka lätkäistä hintaa se 200€ ja minä ainakin maksaisin. Kas kun ei meni työ aikaa, eikä tulisi seisontapäiviä.
VastaaPoista-KKi-
Tervehdys KKi:lle ja Juhalle & kiitos kommenteistanne. En arvannutkaan, että se on noinkin kallista. Joku siinä kyllä tekee hyvän tilin. Vaan en ymmärrä, että miksi tuo kertomasi tyyppinen koulutus on tuollaiseksi tehty. Kun eikös ideana ole kuitenkin kouluttaa maanteille kuljettajia, joilla on alla kymmenien tonnien yhdistelmärekka.
VastaaPoistaVaan liekö tollainen yleisempääkin. Ainakin aikanaan eräs tuttavani kouluttautui eräoppaaksi ja sai siitä ihan paperinkin. Sitten kun asiasta pulistiin, kävi ilmi, että heppu ei osaa suunnistaa eikä tehdä tulia. Minä siihen kysymään, että no mitä helevattua sinulle siellä kurssilla opetettiin. Ja vastaus oli että ”ohjelmatoimintaa”.
Juhan idea varmaankin otettaisiin logistiikan alalla yleensäkin mielellään vastaan. Selkeää rahansäästöä, ja vaikutus täsmälleen sama.
Ensinnäkin Ykä terminologiaa.
VastaaPoistaRekka on puoliperävaunu. Puoliperävaunua eli rekkaa vedetään rekan veturilla. Eli sellaisella kuorma-autolla jossa on vetopöytä.
Kukaan ei aja rekkaa vaan kuorma-autoa jolla vedetään rekkaa.
Täysperävaunullinen rekka tarkoittaisi määritelmällisesti sitä, että puloperävaunun perään on kytketty täysperävaunu. Ns. vasikkayhdistelmä toki on tällainen.
Määritelmällisesti puoliperävaunu on hinattava ajoneuvo jonka kuormituksesta merkittävä osa kohdistuu vetävään ajoneuvoon. Täysperävaunu on hinattava ajoneuvo jonka kuormitus kohdistuu suurimmalta osaltaa itse hinattavaan ajoneuvoon.
Eli se Ykän hotellin Hiacen perässä roikkuva Muuli on täysperävaunu. Varmastikin vielä akselirakenteeltaan keskiakseliperävaunu.
Ja kaikkihan muistamme ajoneuvon määritelmän?
Ajoneuvo on maalla kulkemaan tarkoitettu laite joka ei kulje kiskoilla. Tästä poislukien (en muista pykälää) potkukelkka joka on jalankulkija.
-KKi-
PS.
Nyt nukkumaan. :D
Tervehdys, KKi, ja kiitos mainiosta tiedon pläjäyksestä. Minä kun olen maallikko, joka ei ole ajanut pakettiautoa raskaampaa. Ja hyvät yöt sinnekin päin.
VastaaPoistaNiin, joskus vain ärsyttää toimittelijoiden täydsellinen asiantuntemattoomuus kun kirjoittelevat raskaanliikenteen asioista.
VastaaPoistaTosin ei liene ainoa asia josta hellevimaunot ovat enemmän pihalla kuin lumiukko.
Olisihan se tosin pikkasen liikaa toimittelijoilta vaatia, että edes pikkasen perehtyisivät asiaan ennenkuin laskevat housumärät rakennekyntensä näppikselle.
Raskaankaluston uutisoinnissa on semmoinen ilmiö, että jos vaikkapa sadan kilometrin säteellä onnettomuuspaikasta on havaittu raskas ajoneuvo niin onnettomuus on raskaan ajoneuvon vika.
Tässä taannoin eräskin varakaani kertoili kuinka häntä pelottaa lomaillessaan 'rekat' (niinpä tietysti). Enpä voinut todeta kuin, että tunteemme ovat molemminpuolisia
-KKi-
Tervehdys, KKi: Meille maallikoillehan varmaan erehdykset kalustossa sallitaan, mutta toimittajalla luulisi olevan sekä mahdollisuus että velvollisuus selvittää asiat astetta tarkemmin. Minä olen ajellut Suomen maantietä eräitäkin maileja, enkä ole vielä nähnyt raskaan kaluston aiheuttamaa vaaratilannetta. Sen sijaan ne henkilöautoilijat, joilla on autoissaan vähän turhan tehokas mylly ja sitä myötä rajaton itseluottamus tekevät säännöllisesti sellaisia kamikaze-ohituksia että pitele ja varjele.
VastaaPoistaEnnustin tuolla ylempänä, että kansalaistotelemattomuuden aalto vielä pyyhkäiseen yli maan. Täältäkö se alkaa? (HS 30.8.2014):
VastaaPoistaHelsingin Sanomien haastattelema vesihuollon suunnittelija Timo Grönroos kertoo tietävänsä kokonaisia kyliä, joiden asukkaat ovat yhdessä tuumin päättäneet olla hankkimatta jätevesiasetuksen edellyttämää puhdistusjärjestelmää.
Samanlaiseen vastarintaan on myös törmännyt ilmaista jäteneuvontaa kiinteistönomistajille tarjoavan Valonian vesiasiantuntija Jussi Heikkinen. Monet heidän asiakkaansa eivät pane tikkua ristiin muutostöiden eteen vaan odottavat lisää lievennyksiä asetukseen.
- Yksi kymmenestä ilmoittaa, ettei uudista järjestelmäänsä, vaikka tulisi mitä sanktioita, ja vaikka haettaisiin käsiraudoissa pois, Heikkinen sanoo Helsingin Sanomissa.
Taitaa tulla niille metsästyskivääreille lähiaikoina käyttöä...
Tervehdys, Närpes Varg. Joo, vapaavyöhykkeitä aletaan perustella. Olen kyllä kybällä näitten ihmisten takana, sillä jos virkamieshulluuteen ei panna toppia jossain vaiheessa, se vaan lisääntyy loputtomiin.
VastaaPoistaKylläpä niin. Nimenomaan toimittelijoilta voisi odottaa onkinlaista perehtymistä asiaan josta kirjoittaa.
VastaaPoistaKoskee toki raskastaliikennettäkin mutta erityisesti mokutuskirjoittelua.
Tosin jos toimittelijat hiukankn oikeasti perehtyisivät asiaan niin voisihan mokutushinku hiukan laantua.
-KKi-
Tervehdys, Kki: Varsinkin mokutusasiassa uskon, että jos toimittaja tutustuu todellisuuteen, se saa aikaan rytmihäiriöitä, virtsankarkailua ja välittömän paluun takaisin turvallisen utopiakuplan sisään.
VastaaPoista