Kuinka
monta vuotta siitä olikaan?
Näin
tuumi muuan mies, joka istui tila-autonsa ratin takana ja joka oli jättämässä
kaiken entisen taakseen. Ehkä ilman omaa haluaan, mutta olosuhteitten
pakottamana. Mies oli Yhteiskuntatieteitten Tohtori, ja kuluneella ajalla hän
tarkoitti sen kehityksen alkupistettä, jonka huipentuma hänen perheensä
kohdalla oli nyt tapahtumassa. Sen kehityksen, jota hän oli itse ollut
aktiivisesti ajamassa. Kehityksen huipentumana hän istui täyteen lastatussa
autossaan. Autossa oli hänen vaimonsa, ammatiltaan kirurginen sairaanhoitaja
sekä heidän 16-vuotias poikansa ja 14- sekä 7-vuotiaat tyttärensä. Paikalla oli
muitakin täyteen lastattuja autoja ja he kaikki olivat pakenemassa Helsingistä
Pinnanmaan maakuntaan, jossa jokaisella perheellä oli omia sukulaissiteitä.
Asuminen Helsingissä oli käymässä liian vaikeaksi, eikä täällä ollut enää
tulevaisuutta.
Niin.
Kuinka monta vuotta? Tarkkaa alkupistettä mies ei osannut hahmottaa, mutta Suomen
monikulttuuristuminen oli ollut yksi hänen suuria unelmiaan. Hän oli
vasemmistohumanisti, yliopistomies henkeen ja vereen ja hänellä oli tapa
ajatella asioita teoreettisesti. Ideoina, ihanteina ja paperille laitettavina
käsitteinä. Ne olivat kauniita, niin kuin aineeton henki, jonka reaalimaailma
tahri kurallaan. Siksi hän oli pysynyt omassa idealistisessa maailmassaan ja
siihen sopivissa henkilösuhteissa jotka omalta osaltaan ruokkivat ja tukivat
hänen ajattelumaailmaansa, vaikka varsinainen maailma yliopiston ulkopuolella
ei sitä tukenutkaan. Mutta hän oli oppinut jo aikaa sitten ajattelemaan, että
jos teorian ja käytännön välillä on ristiriitaa, vika on käytännössä.
Yhden
merkkipaalun kuluneelta ajalta hän saattoi hahmottaa. Kymmenen vuotta. Kymmenen
vuotta sitten Suomi alkoi kantaa lopultakin vastuutaan EU:n alueelle vyöryvistä
turvapaikanhakijalaumoista jotka tulivat Suomeen EU:n määräyksestä. Toki
Yhteiskuntatieteen Tohtori ei koskaan käyttänyt sanaa lauma, sillä hän
suhtautui asioihin ideoina ja idean mukaan ei ole mitään laumoja, vaan jokainen
ihminen on yksilö, arvokas ja ainutkertainen yksilö, jota tuli kohdella sen
mukaan ja vastata kaikkiin hänen tarpeisiinsa. Kustannusten miettiminen
kyseisen asian kohdalla oli rahvaanomaista ja tuomittavaa. Ensimmäisenä vuonna
Suomeen tuli ja jäi 20.000 turvapaikanhakijaa. Mies itsekin tiesi, että he
olivat samalla loppuiäkseen Suomeen pysyvästi muuttaneita siirtolaisia, jotka
tuskin koskaan työllistyisivät, mutta idean mukaan heitä ei tietenkään voinut kohdella
pelkkiin taloudellisiin lukuihin perustuvana rasitteena, vaan jokainen heistä
oli lahja, joitten tulo Suomeen oli yhtä aikaa sekä rikkaus että velvollisuus.
Jos hänelle oltaisiin sanottu, että hänen ajattelutavassaan on tietty
paradoksi, hän ei olisi ymmärtänyt.
Seuraavana
vuonna tuli jo 39.000 uutta tulokasta ja määrän tiedettiin tulevina vuosina
kasvavan entisestään. EU:n määräys oli ehdoton ja sen ehdotonta noudattamista
oli vaatinut julkisissa esiintymisissään mm. Yhteiskuntatieteitten Tohtori.
Viranomaiset olivat jo aikaisemmin kartoittaneet hätämajoitusmahdollisuutta
hyljätyistä kouluista, varuskunnista ja muista mahdollisista paikoista.
Yhteiskuntatieteitten Tohtori oli itse voimakkaasti vastustanut maaseudulta
etsittävää hätämajoitusta. Hän muistutti, että maahan tulleet
turvapaikanhakijat olivat oikeutettuja samoihin ihmisoikeuksiin kuin muutkin,
jo tänne tulleet, ja niihin ihmisoikeuksiin ei todellakaan kuulunut mikään
kasarmimajoitus.
Yhteiskuntatieteitten
Tohtori oli myös toistuvasti muistuttanut, esiintyessään tiedotusvälineissä
puhuvana päänä, että verrattuna Ruotsiin Suomi oli kymmeniä vuosia
häpeällisesti väistänyt kansainvälistä inhimillistä vastuutaan ja nyt tämä
kunniavelka oli maksettava kaksin kallein. Vielä hän muistutti, että ei ihmistä
saa pakkosijoittaa mihinkään korpeen. Hänellä on oikeus valita asuinpaikkansa,
ja on täysin ymmärrettävää, jos hän haluaa muuttaa suurkaupunkiin omaan
kulttuurilliseen viitekehykseen kuuluvien, jo valmiiksi kaupungissa asuvien
ihmisten luokse. Puhe ghettoutumisesta on turhaa ja tuomittavaakin, sillä sehän
sisältää jo itsessään rasistisen ajatuksen, että jostain muusta etnisestä
ryhmästä kuin suomalaisista koostuva kaupunginosa olisi lähtökohtaisesti
huonompi tai vähempiarvoisempi.
Asiasta väännettiin yhteiskunnallisesti kättä ja Yhteiskuntatieteitten Tohtorin puoli voitti. Tulijat kävivät maaseudun vastaanottokeskuksissa käytännössä vain kääntymässä ja siirtyivät sen jälkeen pääosin Pääkaupunkiseudulle, Turkuun ja Tampereelle. Vastaanottokeskuksissa huomattiin, että tulijoilla oli yllättävän tarkat tiedot niistä kaupunginosista, mihin he halusivat muuttaa ja mitä etuja heille oli tarjolla. Suomalaiset viranomaiset alkoivat pikavauhtia lunastaa jo olemassa olevia myynnissä olevia kerrostaloasuntoja, sekä alkoivat julmetulla kiireellä rakentaa suurkaupunkeihin nopeasti tehtyjä elementtiasuntoja uusille tulokkaille.
Asiasta väännettiin yhteiskunnallisesti kättä ja Yhteiskuntatieteitten Tohtorin puoli voitti. Tulijat kävivät maaseudun vastaanottokeskuksissa käytännössä vain kääntymässä ja siirtyivät sen jälkeen pääosin Pääkaupunkiseudulle, Turkuun ja Tampereelle. Vastaanottokeskuksissa huomattiin, että tulijoilla oli yllättävän tarkat tiedot niistä kaupunginosista, mihin he halusivat muuttaa ja mitä etuja heille oli tarjolla. Suomalaiset viranomaiset alkoivat pikavauhtia lunastaa jo olemassa olevia myynnissä olevia kerrostaloasuntoja, sekä alkoivat julmetulla kiireellä rakentaa suurkaupunkeihin nopeasti tehtyjä elementtiasuntoja uusille tulokkaille.
Samalla
media aloitti vielä entistä huikeamman kantasuomalaisten asennekasvatuksen,
jota Yhteiskuntatieteitten Tohtori puhuvana päänä tuki aktiivisesti. Kyseessä
oli asia, joka oli pakko toteuttaa. Mitään järkisyyhyn pohjautuvaa perustetta
sille ei ollut, joten keinona oli jatkuva toisto ja vastakkaisten mielipiteitten
entistäkin innokkaampi demonisointi. Johon Yhteiskuntatieteitten Tohtori
innokkaasti osallistui, nostaen tietenkin samalla omaa arvostustaan niitten
ihmisten parissa, joitten arvostus oli hänelle tärkeää. Sen piirin ulkopuolisilla ihmisillä ei ollut
hänelle merkitystä. Oikeastaan hän ei edes ajatellut heitä. He olivat vain
olemassa oleva rakennuksen sokkeli, jonka tehtävä oli kannatella häntä, hänen
kaltaisiaan ja heidän luomaansa utopistista kuvaa maailmasta. Kuvaa, jonka
mukaan ensisijainen, ja tärkein asia oli saada aina vain lisää uusia tulokkaita
Suomeen ja sitä kautta muuttaa Suomi pysyvästi joksikin toiseksi siitä, mitä se
oli ollut.
Ja
tulokkaita riitti. Viidessä vuodessa Suomi oli kantanut sille EU:n taholta määrättyä
pakkovastuuta kaikkiaan 250.000:lla uuskansalaisella. Maassa ei enää edes yritetty
miettiä heidän työllistymistään, sillä se oli jatkuvasti jonkun asteisessa
lamassa olevassa maassa lähinnä hyvä vitsi. Kotouttamisesta sen sijaan
jaksettiin metelöidä, ja yksi metelöijistä oli Yhteiskuntatieteitten Tohtori.
Ajatus rauhanomaisesta, monikulttuurisesta yhteiskunnasta, jossa osapuolet
elävät sovussa ja täydentävät toisiaan oli hänen, ja hänen kaltaistensa
ideologian suurin perusta, ja siksi hänkin suhtautui tulijoitten myötä tulleisiin
valtaviin ongelmiin lähinnä siten, että valtaväestö ei hallitse oikeaa ja
avointa kohtaamista, joten kotouttamisen pääkohde tulee olla valtaväestö itse.
Yhteiskuntatieteitten Tohtori saattoi ylpeänä todeta, että hän oli maassa
käyttöön otetun termin ”uuskotoutus” yksi kehittäjistä. ”Uuskotoutusta”
alettiin opettaa jo päiväkodissa, tosin silloin Tohtorin maailmaan tuli särö,
sillä hyvin monet maakuntien kunnat ilmoittivat, että tähän me emme ryhdy. Joku
raja hulluudellakin.
Yhteiskuntatieteitten
Tohtori, 44 vuotta ja hänen vaimonsa Kirurginen Sairaanhoitaja, 43 vuotta
olivat molemmat kotoisin Pinnanmaan Huitsinnevadasta. Vaimon vanhemmat olivat
kuolleet, mutta miehellä he vielä elivät. Miehen isä, Kirvesmies, iältään 68
vuotta, oli alkanut usein lähettää viestejä niin pojalleen kuin hänen
vaimolleen, jonka kanssa hänellä oli hyvin läheiset ja lämpimät välit.
PALATKAA
KOTIIN.
Yhteiskuntatieteitten
Tohtori ei ollut ymmärtänyt, miksi hänen isänsä näitä viestejä lähetti. Ei
hänellä ollut tarvetta ymmärtääkään, sillä ghetto-Helsingin ongelmat eivät
koskeneet häntä, eikä vielä hänen perhettäänkään. He asuivat mukavassa
rivitaloasunnossa hyvässä kaupunginosassa aivan eri suunnassa, missä
maahantulijoitten asuinalueet olivat. Osakevastine oli tosin noussut
seitsemällä kympillä kuussa, sillä paikalliset asunto-osakeyhtiöt olivat
tehneet sopimuksen suuren vartiointiliikkeen kanssa. Yhteiskuntatieteitten
Tohtori maksoi ylimääräisen summan, vaikkei sinänsä osannut hahmottaa, miksi
paikalla oli jatkuvasti vartijoita. Häntä saattoi verrata hobitteihin, jotka
eivät ymmärtäneet, että samoojat pitivät huolta Konnun turvallisuudesta.
Yhtä
kaikki, hän saattoi käydä yliopistolla näkemättä ongelmia, jotka hän osaltaan
oli saattanut alulle. Vaimo saattoi käydä töissä sairaalassa ja lapset koulussa
ja päiväkodissa. Rikastamattomissa kouluissa ja päiväkodeissa. Mies ei
saattanut ymmärtää sitä ironiaa, että heidän rauhallinen asuinalueensa, jonka
asukkaista hyvin suuri osa äänesti punavihreän monikulttuurisen Suomen puolesta,
oli etnisesti lähes sataprosenttisesti suomalainen.
Kun
vastuuta oltiin kannettu kuusi vuotta, tuli heidänkin asuinalueelle
rakennustyömaa. Helsingissä oli vastuun myötä tulleita uuskansalaisia jo puolet
kaupungin asukkaista, lisää oli tulossa maahan jatkuvasti ja he tarvitsivat
elintilaa. Niinpä asuinalueen vierestä kaadettiin metsä ja rakennettiin
nopeassa tahdissa kolmekymmentä kerrostaloa. Kun siitä oltiin menty vuosi
eteenpäin, ei asuinalue ollut enää rauhallinen. Vartijoitten vöille olivat
ilmestyneet pistoolit. Mutta vartijoita oli liian vähän, ja käytännössä
kantasuomalaisilla alkoi ulkonaliikkumiskielto noin kello 21. Sen jälkeen alue
kuului uuskansalaisille. Moni asunto oltiin laitettu myyntiin, ja osa
asukkaista oli muuttanut. Yhteiskuntatieteitten Tohtori laittoi illalla
asuntonsa sälekaihtimet kiinni ja eli unelmassaan.
Vaikka
vaimokin oli tympiintynyt tilanteeseen ja maininnut poismuutosta mies eli silti
kuplassaan. Niin pahasti, että kun vastuun kantamisesta oli kulunut kahdeksan
vuotta, ja hänen poikansa, silloin 14-vuotias joutui etnojengin pahasti
pahoinpitelemäksi, hän uskoi vieläkin monikulttuuriseen ideaansa, eikä
syyllistänyt poikansa pahoinpitelijöitä, joita ei saatu koskaan kiinni.
Päinvastoin hän omassaan, Uuden Suomen palvelimella sijaitsevassa blogissaan
pyysi anteeksi maahanmuuttajilta siitä, että kantaväestön tarjoamat huonot
mahdollisuudet sekä kantaväestön huonosti onnistunut uuskotouttaminen olivat
ajaneet heidät siihen tilanteeseen, että he joutuvat purkamaan turhautumiaan
väkivallalla.
Tuolloin
miehen ja hänen poikansa välillä särkyi jokin. Poika ei ruvennut kapinoimaan,
mutta mies oli sen jälkeen hänelle vain samassa asunnossa asuva henkilö. Poika
oli laittanut ulko-oven pieleen pesäpallomailan. Mies oli ajatellut huomauttaa
asiasta, mutta ajatteli, että ehkä poika alkujärkytyksensä jälkeen järkiintyy
ja ymmärtää, ettei väkivalta ole ratkaisu. Muutamaa viikkoa myöhemmin maila
katosikin. Mies jatkoi toimintaansa puhuvana päänä ja oli mediassa kovasti
huolissaan huonon uuskotoutuksen aikaansaamasta väkivallan ja kaaoksen aallosta
ja totesi, että tämä kertoo suomalaisessa yhteiskunnassa ja kansanluonteessa
olevasta sairaudesta joka olisi oikealla asennekasvatuksella juurittava pois
niin kerta kaikkiaan.
Blogiaan
hän ei Uudessa Suomessa enää pystynyt pitämään, sillä jonkun muun ihmisen
blogikirjoituksesta suivaantunut parisataapäinen joukko uuskansalaisia oli
tunkeutunut toimituksen tiloihin, tuhonnut palvelimet ja tuikanneet paikan
tuleen. Mellakassa kuoli kolme toimituksen jäsentä. Uusi Suomi lopetti
toimintansa, sillä lisärahoitusta sille ei tullut Kone Oy:ltä, joka oli jo
paria vuotta aikaisemmin siirtänyt pääkonttorinsa Tallinnaan.
Yhteiskuntatieteitten Tohtorin bloggaaminen loppui. Mutta hänen isänsä viestit
eivät loppuneet.
PALATKAA
KOTIIN. PALATKAA VAPAAVYÖHYKKEELLE.
Vapaavyöhykkeitä
oli alkanut muodostua siinä vaiheessa, kun EU:n sanelemaa vastuuta oltiin
kannettu kuusi vuotta. Tietyt alueet ja kunnat yksinkertaisesti irtautuivat
EU:n sanelu- ja maahanmuuttopolitiikasta. Alueilla vallitsivat omat lait, eikä
sinne uuskansalaisilla ollut asiaa. Virka- ja poliittinen koneisto tutun
jähmeänä mietti asiaa liian kauan ja huomasi, että alueita oli liikaa, ja ne
olivat kaiken lisäksi aseistautuneet. Sen verran järkeä hallinnolla oli, että
jos se komentaisi armeijan hajottamaan vapaavyöhykkeitä siksi, että ne
vastustivat uuskansalaisten etuoikeutettua asemaa, se saattaisi saada aikaan
täyden sisällissodan.
Siksi
valtiovalta oli kuin mitään ei olisi tapahtunut. Vapaavyöhykkeiden Suomi ja
Uuskansalaisten Suomi elivät virallisesti yhdessä mutta käytännössä erillään.
Jos asiasta ei puhunut, sitä ei ollut olemassa. Ja niin teki myös
Yhteiskuntatieteitten Tohtori. Hänen vaimonsa olisi ollut valmis muuttamaan.
Niin kuin hänen poikansa ja nuorin tyttärensäkin. Tytär oli kertonut suoraan
siitä, kuinka uuskansalaiset rääkkäsivät suomalaisia jo päiväkodeissakin, eikä
henkilökunta uskaltanut tehdä mitään. Yhteiskuntatohtorin selitykset hänen
itkevälle lapselleen tuntuivat hänenkin mielestään ontoilta, mutta hän ei kerta
kaikkiaan voinut laskea irti ideologiastaan. Tai kasvojen säilyttämisestähän
siinä oli kyse, ymmärsihän mies sen itsekin. Hänen vanhempi tyttärensä ei
oikein ajatellut asiaa mitenkään, sillä hän oli paennut maailmaa omaan
teinipissisrooliinsa, niin kuin monet muutkin tytöt. Älypuhelin oli kasvanut
kiinni hänen käteensä eikä hänen maailmassaan ollut muuta kuin ulkonäkö, muoti,
meikit, idolit ja yleensäkin kaikki joutava turhuus. Toki tyttö tajusi
tilanteen hirveyden, mutta hän ei halunnut ajatella sitä, ja pysyi omassa
todeksi muuttuneessa virtuaalimaailmassaan.
Paluu
Huitsinnevadaan? Vapaavyöhykkeelle? Mies muisti, kuinka hän oli aikanaan
inhonnut olla siellä. Vanhassa Maailmassa. Konservatiivisessa Maailmassa. Isänsä
Maailmassa. Hän ei tuntenut kuuluvansa sinne. Hän ei ymmärtänyt isänsä
vanhoillisuutta. Ja mies muisti sen, kuinka hänen egonsa janosi olla enemmän,
mutta ymmärsi myös omien kykyjensä rajallisuuden. Ei hänessä ollut mitään
erikoisen merkittävää. Hän ei ollut mitenkään erityisen älykäs, eikä hän
koskaan pystyisi luomaan mitään uutta. Varsinkaan sellaista, mikä hyödyttäisi
muita ihmisiä. Mutta pääsy Helsingin Yliopistoon takasi hänelle mahdollisuuden
olla enemmän. Ainakin virallisesti. Ei häneltä vaadittu muuta kuin tiettyjen
oppirituaalien suorittamista. Ensin maisteriksi. Sitten tohtoriksi. Sen jälkeen
oli yhdentekevää, mitä hän sanoi, sillä hänen sanallaan oli suoritetun
oppirituaalin suoma arvovalta, joten sitä uskottiin ja sen mukaan toimittiin.
Sitä
kautta hän pystyi muuttumaan muokkaajaksi. Hän halusi pala palalta, tiili
tiileltä hajottaa sen vanhan konservatiivisen ja isänmaallisen maailman ja
tuoda tilalle uuden, kansainvälisen, solidaarisen sekä monikulttuurisen
maailman. Oman maailmansa. Muodostiko hän ideologiansa vain siksi, että se oli negatiivi
hänen isänsä huitsinnevadalaisesta maailmankuvasta? Sitä hän ei oikeastaan
tiennyt. Eikä sillä ollut niin väliäkään. Sillä hän oli onnistunut. Tavalla,
joka osoittautui hänellekin kalliiksi. Kun EU:n määräämää vastuuta oltiin
kannettu yhdeksän vuotta, ja uuskansalaisia oli maassa jo yli puoli miljoonaa, lakkasivat
Vapaavyöhykkeet kokonaan maksamasta veroja uuskansalaisten Suomeen. Sitä myötä
Yhteiskuntatieteitten Tohtorin palkka puoliutui. Uuskansalaisten Suomella ei
ollut varaa maksaa enempää. Yhdeksän ja puolen vuoden vastuunkantamisen jälkeen
heidän naapuriensa tytär joukkoraiskattiin ja makasi sairaalassa
teho-osastolla. Miehen isä lähetti viestejä.
PALATKAA
KOTIIN. PALATKAA VAPAAVYÖHYKKEELLE. TÄÄLLÄ OLETTE TURVASSA. EI TEILLE OLE
SIELLÄ ENÄÄ MITÄÄN.
Siinä
vaiheessa vaimo totesi, että täältä lähdetään Huitsinnevadaan. Joka tapauksessa
hän lähtee ja vie lapset mukanaan. Miehensä kanssa tai ilman. Miehen oli pakko
suostua. Rivitalo-osaketta oli turha laittaa myyntiin, sillä ei sitä kukaan
ostaisi. Ainoa mahdollisuus oli kaupungin lunastus, joka vastasi kymmentä
prosenttia viiden vuoden takaisesta hinnasta. Kaupunki lunasti asunnon 60.000
eurolla. Pankissa sanottiin, että kun kerran pyritte Vapaavyöhykkeelle, ei
rahoja kannata jättää tilille. Vapaavyöhykkeellä on kyllä käytössä euro, mutta
siellä ei välttämättä noteerata Uuskansalaisten Suomesta tehtyjä tilisiirtoja.
Mies ja vaimo ottivat summasta puolet seteleinä ja puolet kulta- ja
hopeakolikkoina. Sitten oli aika suunnitella muuttoa.
Pariskunta
tiesi, että anarkian tilaan vajonnut Helsinki oli jo täynnä uuskansalaisten
summittaisia tiesulkuja. Niissä heille kävisi huonosti, sillä näitten
pakolaisiksi muuttuneitten suomalaisten tiedettiin kuljettavan mukanaan käypää
valuuttaa ja arvometalleja. Tiedettiin, että muuttavia ihmisiä oltiin
tiesuluilla ryöstetty ja ammuttu. Lamaantuneet ja toisilleen vieraat
helsinkiläiset eivät olleet saaneet aikaiseksi organisaatiota, joka suojelisi
heitä. Onneksi Vapaavyöhykkeiltä oltiin jo aikaa sitten pidetty yhteyttä
muuttohaluisiin ihmisiin ja sieltä tulleet aseistetut suojelukaartilaiset
suojasivat useamman perheen yhtä aikaa tapahtuvia muuttokaravaaneja.
Ja
sellaisessa hekin olivat nyt. Autoon oli lastattu vain kaikkein olennaisin.
Mukana oli kahdeksan muutakin perhettä ja neljä Pinnanmaan suojelukaartilaisten
maastoautoa. Yhdestä autosta käveli mies kohti Yhteiskuntatieteitten Tohtorin
perheen autoa. Hän kantoi mukanaan putkikassia ja hänellä roikkui hihnasta
olalla ruotsalainen Carl Gustav m/45-konepistooli. Ratin takana istuva mies ei
ollut varma, että oliko kyseessä uni vai oliko tämä todellakin totta. Konetuliaseita.
Suomessa. Hänen ideoimassaan Suomessa. Eihän tässä näin pitänyt käydä. Hän
aukaisi ikkunan ja sinisellä käsivarsinauhalla varustettu konepistoolimies
alkoi puhua:
-
Matka on vaarallinen. Nimenomaan alkuvaiheessa. Uuskansalaiset tietävät, että
kaupungista Vapaavyöhykkeille pyrkivillä on mukanaan paljon käteistä. Nehän
ovat pääosin tietysti simahtaneet yön aikana ja siksi lähdemme näin
aamuvarhain. Mutta tiesulkuja voi silti olla. Teidän suojananne on kuusitoista
raskaasti aseistautunutta suojelukaartilaista, mutta olisi hyvä, jos teilläkin
olisi autossanne kaiken varalta kättä pitempää.
Yhteiskuntatieteitten
Tohtori meni hämilleen:
-
Siis… siis… te tarkoitatte aseita… en minä… koskaan… olen suorittanut
siviilipalveluksen ja… en usko että…
Hänen
vaimonsa, Kirurginen Sairaanhoitaja kyllästyi miehensä sopertamiseen ja sanoi:
-
Minä otan kyllä aseen mielelläni. Mutta en osaa käyttää niitä. Jos pienen
pikakurssin saisin.
Suojelukaartilainen
käveli repsikan puolelle vaimon samalla aukaistessa oven. Mies otti
putkikassista revolverin ja pari rasiaa patruunoita:
-
Tämä on Arminiuksen .22-kaliiberinen pienoisrevolveri. Hyvin helppokäyttöinen.
Ei mikään varsinainen tykki, mutta kun sillä läheltä rintaan läjäyttää, niin
vaikutusta on varmasti.
Suojelukaartilainen
opetti vaimolle aseen käytön, ja vaimo oppikin sen hyvin nopeasti. Sitten vaimo
latasi revolverin ja laittoi sen auton hanskalokeroon. Suojelukaartilainen
sanoi seuraavaksi takapenkillä istuvalle perheen 16-vuotiaalle pojalle:
-
Jahah, sinulla onkin jo kulma mukana.
-
Jep, sanoi poika.
Yhteiskuntatieteitten
Tohtori kääntyi katsomaan takapenkille silmät teevateina ja näki kuinka hänen
poikansa laittoi tottuneesti lippaan kiinni venäläiseen 9-milliseen Grach-pistooliin,
veti liikkuvat taakse, varmisti aseen ja laittoi sen omaan reppuunsa.
-
Kuinkas… kuinkas… milloinkas sinä… ja mistäs sinä…
Poika
katsoi isäänsä ilmeellä, joka miehen oli vaikea kestää. Hän huomasi katsovansa
vanhempaa miestä, kuin mitä hän oli vielä koskaan ollut.
-
Jaa milloinka? Silloin samana päivänä kun se pesäpallomaila hävisi sieltä
ovenpielestä. Sille kun ei ollut enää tarvetta. Ja mistäkö? Kuules isä, tämä on
sieltä sinun uljaasta uudesta maailmastasi. Sieltä, minkä sinä halusit ja sait
aikaiseksi. Sieltä näitä saa helposti. Ja siellä näille on tarvetta. Ja
tiedätkös mitä? Ehkä sinunkin olisi lopultakin aika ottaa pää pois perseestäsi,
ja ymmärtää, että sinäkin elät siinä maailmassa. Ehkä sitten ehtisit olla isä.
Nyt sinä et ole muuta kuin Yhteiskuntatieteitten Tohtori. Eikä pikkuhiljaa
romahtavassa maassa sellaisille ole enää käyttöä. Niitä ei tarvita kuin maan
hävittämiseen. Ja nythän tämä alkaa olla hävitetty.
Suojelukaartilainen
ei kommentoinut autossa käytyä varsin yksipuolista keskustelua sanallakaan.
Mutta hän otti vielä kassistaan UHF-radion ja vara-akun ja antoi sen pojalle
unohtaen isän kokonaan.
-
Osaat varmaankin käyttää tätä?
-
Osaan.
-
Kanava kuusi. Pidä koko ajan kuuntelulla. Älä lähetä, jos ei ole tärkeää asiaa.
Meidän automme ovat tunnuksilla yksi, kaksi ja kolme letkan kärjessä. Auto
neljä varmistaa letkan perässä.
-
Kuitti.
Mies
poistui ja jatkoi matkan valmistelua. Kun valmistelut olivat tehty, kuului
radiosta:
-
Täällä ykkönen. Lähdetään liikkeelle. Pidetään suhteellisen lyhyet välit
autojen välillä, ettei porukka hajaannu. Jos joku pyrkii ohittamaan teidät ja
kiilaamaan autojen väliin, ilmoittakaa se välittömästi radiolla. Vaarallisin
osuus on täällä Helsingissä ja sen jälkeen vielä Vantaalla. Kun pääsemme
ympäristökuntiin, pahin on ohi.
Kahdeksan
muuttavan perheen ja neljän suoja-auton letka lähti liikkeelle.
Yhteiskuntatieteitten Tohtori ajatteli, että hänen olisi pitänyt puhua poikansa
kanssa jotakin. Mutta hän ei keksinyt mitään, mitä sanoa. Kaikki se viisaus,
mitä hän oli saattanut turvallisissa olosuhteissa yliopistolla sanoa, oli
menettänyt merkityksensä. Oli vain tämä kahdeksan perheen muuttoletka ja
niitten suojana olevat neljä turva-autoa. Täynnä raskaasti aseistettuja miehiä.
Ja tässä autossa ase oli pojalla ja vaimolla. Ei hänellä. Mies alkoi kauhukseen
ymmärtää, että perheen miehet istuivat tuolla takapenkillä ja hänen vieressään
apukuskin paikalla. Kaikki se, mikä oli tehnyt hänestä Jonkin oli lakannut
olemasta. Se oli jäänyt jonnekin menneisyyteen. Hän oli enää autokuski. Ei
mitään muuta. Hän oli hyödytön.
Letka
nytkähti liikkeelle. Takapenkillä istuva seitsenvuotias tytär katsoi vielä
taakseen ja jätti mielessään jäähyväiset paikalle, joka oli hänen kotinsa,
mutta jonka hän halusi mielellään jättää taakseen. Hän halusi päästä pois
pelosta. Hän halusi päästä pois jatkuvasta kiusaamisesta ja suoranaisesta
terrorista. Ja hän halusi päästä pois hänen näköisistään kantasuomalaisista
ihmisistä, jotka selittivät hänelle, että hänen tulisi ymmärtää häntä
terrorisoivia ihmisiä, joille hän ei ollut tehnyt mitään pahaa. Itse asiassa
hän ajatteli, että jos se sinisellä käsivarsinauhalla varustettu mies olisi
antanut hänellekin aseen, hän olisi ottanut sen ja laittanut talteen
nallereppuunsa. Nyt hänellä ei ollut sitä ja hän tyytyi kiehnäämään isoveljensä
kyljessä, joka silitti hänen päätänsä.
Matka
meni rauhallisesti ensimmäiset kaksikymmentä minuuttia. Liikennettä oli jonkun
verran, mutta ne olivat kantasuomalaisia. Tässä kaupungissa tehtiin vielä
töitäkin. Uuskansalaisten joukkioita ei näkynyt. Mutta hetkeä myöhemmin kuului
radiosta:
-
Täällä ykkönen. Edessä on tiesulku. Suoja-auto kolmosen takana olevan auton
tulee jarruttaa ja muitten sen mukana. Pitäkää meihin vähintään viidenkymmenen
metrin väli. Suoja-auto neljä vahtii letkan perää. Mikäli suoja-autot
pysähtyvät ja aukaisevat ovensa, teidän tulee mennä autoissanne mahdollisimman
mataliksi ja kaivaa esille teillä olevat aseet. Tilanne voi olla vaarallinen.
-
Ja vielä ykkönen kakkoselle, kolmoselle ja neloselle: kuusi heppua. Kaikilla
lyhyet aseet. Vain kahdella ase käsissä. Ilmeisesti puhumalla avoimesti
välillämme. Kuitatkaa.
-
Kakkonen: ilmeisesti puhumalla.
-
Kolmonen: ilmeisesti puhumalla.
-
Nelonen: ilmeisesti puhumalla.
Yhteiskuntatieteitten
Tohtori ajoi perheen autoa hiljakseen ja ajatteli suoja-autojen keskinäisestä
viestinnästä, että tiesulusta päästäisiin läpi ilman sen kummempia ongelmia.
Ilmeisesti puhumallahan siellä sanottiin. Suoja-autot pysähtyivät tiesululle,
kaikkien ovet aukenivat yhtä aikaa ja perheen poika huusi:
-
Päät alas joka iikka!
Perheen
äiti löi päänsä saman tien suojaan ja poika painoi sisarensa itsensä alle.
Yhteiskuntatieteitten Tohtori hidasteli koska ei tajunnut mistä oli kyse.
Sitten hän näki aseitten suuliekkejä ja kuuli sarjatulta ja ymmärsi mennä
matalaksi. Tulitus ei kestänyt kuin muutaman sekunnin. Sitten kului muutama
piinaavan hiljainen sekunti, jonka aikana niin poika oli kaivanut esiin
pistoolinsa kuin äiti revolverinsa. Vapauttava rasahdus kuului radiosta:
-
Ykkönen. Tilanne ohi. Nyt on turvallista. Jatketaan matkaa.
Letka
lähti liikkeelle ja mieskin tuli tiesulun kohdalle. Hän ymmärsi, että asiaa ei todellakaan
oltu hoidettu puhumalla, vaan tiesulun luona olleet kuusi uuskansalaista
lojuivat maassa seulaksi ammuttuina. Mies, Yhteiskuntatieteitten Tohtori, pidätteli
oksennustaan. Eihän tämän näin kuulunut mennä. Tämä ei vastannut ollenkaan
sitä, mitä hän yliopistolla oli rakentamassa ja mihin hän uskoi. Hän alkoi
tajuta hirvittävän epäonnistumisensa. Hän jatkoi ajamista, ja keskittyi lähinnä
seuraavan auton perävaloihin. Autokulkue siirtyi Vantaan puolelle ja ohitti
senkin ilman ongelmia. Parikymmentä kilometriä Vantaan jälkeen ykkösauto
pysähtyi levikkeelle ja muut autot seurasivat perässä. Suojeluskaartilaisten
johtaja kertoi Helsingistä pakeneville perheille:
-
Nyt voi sanoa, että olette turvassa, vaikka ette olekaan vielä perillä. Emme
ole vielä Vapaavyöhykkeellä, mutta tätä kutsumme Välitilan Suomeksi. Täällä
vallitsee EU-Suomen lait ja alue maksaa veroja EU-Suomelle. Mutta täällä ei ole
uuskansalaisia. Ne ovat siellä, minkä jätimme taaksemme. Täällä on myös
Vapaavyöhykkeitä, mutta ne ovat erillisiä pesäkkeitä, eivät yhtenäinen alue.
Jatkamme tästä pian Pinnanmaalle.
Eräs
perheitten isistä kysyi:
-
Kuinka laajan alueen Vapaavyöhykkeet kattavat Suomesta? Virallinen uutisointi
Uuskansalaisten Suomesta kertoi lähinnä hajanaisista kapinallisalueista.
Olemmeko kumminkin menneet tyhjän päälle?
Suojelukaartilainen
vastasi:
-
Linjan Merikarvia – Jämsä – Heinola – Kouvola – Hamina pohjoispuolella ei ole
enää erillisiä vapaavyöhykkeitä, vaan sen pohjoispuolinen Suomi on yksi ja
ainoa Vapaavyöhyke. Ja se on leviämässä pikku hiljaa etelään päin. Yksittäisiä
vapaavyöhykkeitä on jopa Uudellamaalla.
Saattue
jatkoi eteenpäin ja saapui Pinnanmaan maakunnan rajalle. Siellä oli vastassa
noin joukkueen verran maastopukuisia, rynnäkkökiväärein varustettuja
suojelukaartilaisia. Kärkiauto pysähtyi ja miehet kättelivät toisiaan.
Suojelukaartilainen sanoi:
-
Tästä eteenpäin on täysin turvallista. Voitte jatkaa matkaanne sinne, missä
Pinnanmaan alueella olitte menossakin. Tiesulkuja saattaa olla, mutta ne ovat
omia. Niitä ei tarvitse pelätä. Niillä on tieto teistä. Tässä vielä varmistus.
Mies
jakoi kaikille Vapaavyöhykkeen kulkuluvat. Kulkue kiitti saattojoukkojaan ja
hajosi kuka mihinkin suuntaan. Yhteiskuntatieteitten Tohtorin perhe ajoi
Huitsinnevadan Örnätjärvelle, josta hän oli kotoisin ja jossa hänen vanhempansa
asuivat. Saapuessaan kohti lapsuudestaan niin tuttua Örnätjokea hän näki
sielläkin tiesulun. Viisi aseistettua miestä. Hän pysäytti auton, näytti
kulkuluvan ja sanoi:
-
Olisimme tulossa Örnätjärvelle. Isäni luokse ja hänen kutsumana. Meillä on
kyllä varaa maksaa läpipääsystä.
Örnätjärveläinen
suojelukaartilainen ihmetteli:
-
Maksaa? Eihän me tässä mitään tietullia oteta. Kotiinnehan te olette tulossa.
Olkaa hyvä ja jatkakaa matkaanne.
Mies
ajoi autonsa sen talon pihaan, missä hän oli viettänyt lapsuutensa ja
nuoruutensa. Hänen vanhempansa olivat pihalla odottamassa. Varmaankin
tiesululta oltiin soitettu. Vanhemmat halasivat tulijoita ja totesivat, että
ruoka on valmiina. Se varmaankin maistuu. Syökää, saunokaa, asettukaa ja
levätkää matkastanne. Aletaan huomenna sitten miettiä tulevaisuutta.
Yhteiskuntatieteitten
Tohtori nukahti hänelle tehtyyn sänkyyn eikä ollut herättyään varma, koska hän
oli viimeksi nukkunut niin hyvin. Hän heräsi siihen, kun hänen äitinsä tuli
kysymään häntä aamiaiselle. Ennen aamiaiselle menoaan hän pyörähti hetken ulkona,
ja näki kuinka hänen seitsenvuotias tyttärensä kulki innokkaana isoisänsä
perässä imien mieleensä pienen lapsen innolla kaikkea sitä, mitä vaari saattoi
opettaa. Yhteiskuntatieteitten Tohtori ymmärsi, että hänen nuorimmalle
lapselleen koko se aika, mitä hän oli asunut Helsingissä olisi vuoden päästä
vain hämärtyvä haamu, ja tytöstä tulisi jotain sellaista, minkä hän itse
mieltäisi lähinnä punaniskaksi. Ja mies tajusi, ettei hän mahda sille
kehitykselle mitään eikä hänen edes tulisi yrittää. Isoisällä olisi
pojantyttärelle niin paljon enemmän hyödyllistä opetettavaa kuin hänellä. Mitä
opetettavaa hänellä lapselleen edes olisi? Jotain sitä, mitä hän aikanaan
yliopistolla julisti? Sitä, minkä vuoksi koko perheen piti paeta Helsingistä.
Mies
siirtyi syömään aamiaista. Hänen isänsä tuli paikalle, niin kuin koko miehen
perhe. Hänen vaimolleen, Kirurgiselle Sairaanhoitajalle oli välittömästi paikka
Huitsinnevadan terveyskeskuksessa. Hänen poikansa taas sanoi isoisälleen:
-
Minä haluan Suojelukaartiin.
Johon
isoisä oli vastannut:
-
Tokihan sinä sinne pääset. Mutta vasta vuoden kuluttua. Alaikäraja on
seitsemäntoista vuotta. Käy koulua ja osallistu samalla johonkin
yleishyödylliseen toimintaan, niin kuin täällä tapana on. Sinulle kyllä
opetetaan kaartilaisten toimesta aseitten käyttöä sitä ennenkin. Se on
koulunkin ohjelmassa.
Sitten
isoisä kääntyi perheen 14-vuotiaan tyttären puoleen:
-
Oletko ystävällinen ja annat sen älypuhelimen minulle?
Yhteiskuntatieteitten
Tohtori katsoi tytärtään ja ajatteli, että pyynnöstä seuraisi totaalinen
itkupotkuraivari, joka olisi epäilemättä tullut, mikäli hän itse olisi tämän
pyynnön esittänyt. Mutta yllättäen hänen tyttärensä uskoi isoisänsä karismaa ja
antoi älypuhelimensa hänelle sen kummemmin protestoimatta. Isoisä jatkoi:
-
Sinä olet elänyt tuon masiinan jatkeena ja vankina jo liian kauan. Se ei tarjoa
sinulle kuin kuvitelman maailmasta, jota ei ole olemassakaan ja se tekee
sinusta egoistin, joka ei ajattele muuta kuin itseään ja sitä, miltä sinä
muitten silmiin näytät. Minä annan tämän puhelimen sinulle takaisin, mutta
vasta siinä vaiheessa, kun olet koulunkäyntisi ohella oppinut jonkun
hyödyllisen taidon, mistä on apua meille kaikille. Sinä pystyt siihen kyllä.
Mutta sitä ennen tämä puhelin pysyy minun takanani.
Yhteiskuntatieteitten
Tohtorin hämmästykseksi hänen tyttärensä ei sanonut edes vastaan. Sitten hänen
vaimonsa osoitti häntä itseään ja kysyi:
-
Entäs hän?
Isoisä
totesi:
-
Antaa hänen toipua kaikessa rauhassa pari päivää. Luulen, että murros ja muutos
on hänelle kaikkein vaikein.
Ja
siinä hänen isänsä oli oikeassa. Seuraavan päivän Yhteiskuntatieteitten Tohtori
vietti maaten punkassaan ja katsellen tyhjällä ilmeellä kattoon. Hän tiesi,
että hänen oli sanottava isälleen tietyt sanat. Hän jo tiesi, mitkä ne sanat
olisivat, mutta kynnyksen ylittäminen oli vaikeaa. Välillä hän nousi
sängystään, ajoi autollaan ympäri Örnätjärveä ja näki ihmisten ahkeruuden ja
innon. Halun tehdä kaiken toisin, kuin mitä hänen haluamassaan maailmassaan oli
tapahtunut. Ja hän alkoi pikkuhiljaa ymmärtää, että nämä työssä olevat ihmiset
olivat oikeassa. Hän itse oli ongelma. Ja he olivat ratkaisu.
Hän
meni punkkaansa ja nukahti. Unissaan hän näki painajaista, jossa hänen
tyttärensä oltiin raiskattu ja tapettu uuskansalaisten toimesta, ja hän puhui
edelleenkin television uutislähetyksessä, että tästä valitettavasta
tapahtumasta ei pidä tehdä kostoväkivaltaan yllyttäviä johtopäätöksiä ja meidän
kaikkien suomalaisten täytyy yhdessä miettiä, kuinka voimme estää tällaiset
tapahtumat jatkossa antamalla uuskansalaisille mahdollisuuden olla
tasavertainen osa yhteiskuntaamme.
Mies
havahtui painajaisestaan, ja ymmärsi, että painajainen oli hän itse. Hän nousi
punkastaan ja käveli isänsä luo, joka katsoi läppäristään uutisia.
-
Isä, haluan puhua kanssasi.
Isä
kääntyi poikaansa kohti ja sanoi:
-
Odota hetki. Katsotaan uutiset loppuun. Ruotsissa on alkanut täysi
sisällissota. Skånen alueen islamilaiset ovat ilmoittaneet, että Skåne on osa
islamilaista kalifaattia. Ruotsi on vastannut sotilasvallankaappauksella ja
liikekannallepanolla. Islamilaiset tullaan murskaamaan ja Ruotsi alkaa
korjaamaan virheitään, mitä se on tehnyt kymmeniä vuosia. Valitettavasti se
tietää paljon ruumiita. Mutta sille ei ole vaihtoehtoa. Minä itse olen melko vaikutusvaltainen hahmo
Vapaavyöhykkeellä ja tiedän tiettyjä asioita. Tiedän sen, että valtapuolueissa
on ollut jo pitkään menossa poliittinen sisällissota. Parin päivän kuluttua se
kulminoituu, sillä eduskunta antaa epäluottamuslauseen hallitukselle. Ja sen jälkeen alkaa kehitys, jonka
lopputuloksena koko Suomi on Vapaavyöhyke. Mutta mitä sinä halusit minulle
sanoa?
Yhteiskuntatieteitten
Tohtori katsoi isäänsä ja sanoi:
-
Isä. Aikanaan kun asuin tällä, inhosin sinun vanhaa maailmaasi. Halusin tehdä
siitä uuden, itse muokkaamani maailman. Ja onnistuinkin. Yhtenä muitten mukana.
Nautin menestyksestäni. Enkä tajunnut sitä, että minun uusi maailmani saattoi
olla olemassa vain siksi, että sinun vanha maailmasi ruokki sen. Olin tekemässä
hirviötä. Tunnustan sen. Ja nyt ymmärrän, että sinun vanhan maailmasi täytyy
pelastaa meidät siltä kaikelta, mikä minun uusi maailmani on aikaan saanut.
Olin väärässä. Niin hirvittävän väärässä. Kuinka voin koskaan korvata sen, mitä
olen saanut aikaiseksi?
Miehen
isä katsoi häntä, mietti hetken ja totesi:
-
Jo se, että ymmärrät tekosi, auttaa sinua eteenpäin. Seitsemänvuotias tyttäresi
kulkee koko ajan perässäni ja suorastaan imee kaiken sen, mitä voin hänelle
opettaa. Hän on tuulahdus uudesta tulevaisuudesta. Sinullekin löytyy paikkasi.
Vapaavyöhykkeellä ei ole tarvetta kaltaisillesi Yhteiskuntatieteen Tohtoreille.
Mutta työmiehille täällä on tarvetta. Oletko halukas ryhtymään sellaiseksi?
Yhteiskuntatieteitten
Tohtori, joka oli juuri luopumassa Yhteiskuntatieteitten Tohtoriudestaan ojensi
kätensä isälleen ja puristi sitä. Samalla hän puhkesi kyyneliin, miettien
kaikkea sitä, mitä hän oli saanut aikaiseksi. Mutta hän tunsi
kädenpuristuksensa olevan miehen kädenpuristus. Ensimmäistä kertaa hyvin
pitkään aikaan.
Muutoin hyvä vaan ei nuo suvitsevaiston edustajat ja pääpuolustajat tule itkua turauttamaan saati myöntämään virheellistä toimintaansa, koskaan.
VastaaPoistaOikeudenkäyntiä minä odottelin ja kunnon tuomiota: pakkotyötä veden ja leivän voimalla maailman tappiin.
Kuolemantuomiota en kannata mutta laitapas tuomittu naputtelemaan vasaralla sepeliä peruskalliosta - kiven/kallion koko sitten sen tehdyn rikoksen mukaisesti...
-Tvälups-
Tvälups: kun nämä hyvinpuhujat ovat kaikki huomattavan älykkäitä (sic!) niin mielestäni oikeampi tuomio olisi antaa päivittäin iso tynnyrillinen pultteja ja muttereita, jotka pitää erottaa kahteen pienempään tynnyriin. Illalla työn päätyttyä ja vanhgin edessä tyhjennetään pultit ja mutterit jälleen kahdesta pinemmästä astiasta tuohon isoon tynnyriin, sekoitetaan, ja sanotaan: "Tuossa onkin sitten huominen työmaa".
VastaaPoistaTuosta älyllisyydestä: minkälaista alyn köyhyyttä on väittää, että millään, ei sitten millään, ole mitään tekemistä islamin kanssa: ei sodalla Irakissa, Jemenissä, Syyriassa, terrori-iskuilla Keniassa, Ranskassa, jne., Ruotsin, Britannian, Saksan, Hollannin, Belgian, jne. ongelmilla muslimi-maahanmuuttajien suhteen, kotoisilla "maitonaama"-hyökkäyksillä ja joukkoraiskauksilla? Mikähän ihme saa ihmiset väittämään tuollaista, vaikka evidenssi on joka puolella, käsin kosketeltavana?
Terve!
VastaaPoistaOlen jutellut näin vaalien alla Kristillisdemokraattien ehdokkaiden kanssa ja he tuntuvat elävän samassa kuplassa näiden tiedostajien kanssa.
Ihmettelen tätä kovasti, koska käsittääkseni kristityn jos kenen luulisi vastustavan ylpeyttä ja omaneduntavoittelua. Omat uskovaiset vanhempani tosin ovat tolkun ihmisiä myös näissä maahanmuuttoasioissa.
Tervehdys Taisteluvälineupseerille, Castorille ja Ensiolle & kiitos kommenteistanne. Minä kun olen semmonen peruspositiivinen ihminen, niin toivon (jos kohta harvemmin uskon) ihmisen henkilökohtaiseen kasvuun. Ja kun asian kirjoittaa tarinamuodossa, niin siinähän se sallitaan.
VastaaPoistaKeniassahan saatiin tuoreeltaan esimerkki, että islamin nimeen teurastettiin 150 ihmistä, ja länsimaisten ihmisten, jotka ovat muodostaneet ihan ikioman kuvansa islamista, väittävät että ei tälläkään ole tekemistä. Herra Yhteiskuntatieteitten Tohtori voi toki väittää hyvässä seurassa, että hänen tulkintansa mukaan Kenian joukkomurha ei johdu islamin opeista, mutta ne tyypit, jotka siellä painoivat liipaisinta, eivät ole Yhteiskuntatieteitten Tohtoreita.
Yllättävän (no, ei niinkään yllättävän) vähälle on jäänyt muuten uutisointi noista Kenian tapahtumista, vaikka ruumiita tuli huomattavasti enemmän kuin erään norjalaisen häiskän toimesta. Mistähän mahtaisi johtua?
Ensio: Minä henk koht näen Kristillisdemokraatit vähän samassa valossa meidän ev lut-kirkon kanssa. Evlut-kirkkomme ei ole kirkko, vaan virasto, sillä ei ole enää mitään tekemistä uskonnon kanssa ja kridet ovat pelkästään puolue. Itse en ole uskonnollinen, mutta sääliksi käy niitä kristittyjä, jotka haluaisivat ajatusmaailmaansa tukevaa puoluevaihtoehtoa. Sitä kun ei ole.
Kiitos Ykälle taas huikeesta tarinasta! Sen jälkeen kun luette tämän:
VastaaPoistahttp://swedenreport.org/2015/04/03/sweden-taxing-itself-into-oblivion/
Niin alkaa tuntua, että Ykän tarina ei ole vain dystopia vaan hyvinkin todennäköinen asioiden tila Ruotsissa viiden vuoden päästä. Valitettavasti.
Muistakaa äänestää viisaasti.
Miten näille tarinoille saisi lisää julkisuutta ja lukijoita? Stadin pravda ei tätä ikinä kelpuuttaisi edes maanantain numeron sivulle F5.
VastaaPoistaMV-lehti?
Eipä silti, hieno tarina jälleen kerran. Seuraavaksi voisi kirjoittaa operaatiosta, jolla estetään viime hetkellä (juuri ennen kuin pau pau alkaa)Kenian toisinto Suomessa samaan tyyliin, kuin se kertomaton tarina uudestisyntyneen Neukkulan hyökkayksestä Eurooppaan.
Tylyä tekstiä. Mutta eiköhän se hanhensulkainenkin toimi siinä missä mutka, jos taulukärjen tilalle vaihtaa leikkuukärjen. Eikä siitä kuulu edes pamausta.
VastaaPoistaTosin autosta ampuminen voi olla hiukka hankalaa.
Riskienhallinnan kanssa töitä tehneenä opin aikanaan, että riskien toteutuessa ensimmäinen ja tärkein tehtävä on ongelma-alueen rajaus ja kriisin leviämisen estäminen. Seuraava, ei yhtä kiireellinen, mutta pidemmällä aikavälillä tärkeämpi, on ongelman perussyyn selvittäminen.
VastaaPoistaMaailman ongelmien osalta ainakin yksi perussyy on ollut jo kauan tiedossa. Se on liiallinen väestön kasvu ja siitä aiheutuva ympäristön ylikuormitus. Eurooppa ratkoi aikoinaan väestöongelmiaan muuttoliikkeen avulla asuttamalla Amerikan ja Australian tapaisia jokseenkin tyhjiä alueita. Ja siinä sivussa jyräämällä näiden alueiden alkuasukkaat. Tällaista mahdollisuutta tyhjien alueiden käyttöönottoon ei enää ole. Maapallo on täysi.
Väestönkasvun aiheuttamat ongelmat on ratkottava niiden syntyalueilla. Laajoilla alueilla tämä on myös onnistunut. Kiinan yhden lapsen politiikka on ollut verraten brutaali, mutta menestyksekäs. Etelä-Amerikassa kasvu on tasaantunut lähes huomaamatta. Jopa Intia näyttää onnistuvan väestökehityksen hallinnassa. Suurimmiksi ongelma-alueeksi jäävät Saharan eteläpuolinen Afrikka ja Pakistan.
Valitettavasti EU:n maahanmuuttopolitiikka on edistämässä tämän ongelman leviämistä myös Eurooppaan, joka on jo valmiiksi täynnä.
Valaisevan ja Ykän kirjoitukseen liittyvän näkökulman tähän pulmastiikkaan ja sen perusteisiin tarjoaa Pew Research Centerin raportti "The Future of World Religions: Population Growth Projections, 2010-2050" joka löytyy alla olevan linkin takaa.
http://www.pewforum.org/2015/04/02/religious-projections-2010-2050/
Sen kertoma viesti, kovasti pelkistettynä ja mutkat oikoen, näyttäisi olevan seuraava. Muslimien keskuudessa syntyvyys on selvästi suurempi kuin muissa uskontokunnissa. Muslimikulttuurin leviäminen uusille alueille johtaa väestönkasvun nopeutumiseen noilla alueilla. Tämä palauttaa väestönkasvun ongelman myös niille alueille, joilla se jo oli saatu hallintaan. Maailman väestöongelma, joka näytti olevan saatavissa hallintaan, uhkaa ryöstäytyä käsistä.
Tohtorin käyttäytyminen näyttää vastuuttomammalta ja pahemmin itsetuhoiselta kuin hän ikinä arvasikaan.
Jos järki voittaa tulevissa vaaleissa, suvaitsevaisto tuskin tulee virheitään myöntämään, koska tilanteen ei annettu edetä tarpeeksi maalailemasi tilanteen kaltaiseksi. Näin myös taloudellisen ja sosiaalisen tilanteen vakauttamista, ja mahdollisesti parantamista, ajavat tahot, ovat edelleenkin rasisteja. Mikäli tilanne kuitenkin etenee tähän suuntaan, tulen mielelläni korpeen asumaan, koska sitten elämä on huomattavasti mutkattomampaa, kun kasvatan kasviksia ja yrttejä pihamaalla, ammun satunnaisen musulmaanin vapaavyöhykkeen rajamailla partiossa ollessani ja testailen eri kasvisten sopivuutta viinintislauksen lopputuotteiksi. Olettaisin, että laskujakaan ei tulisi niin paljon maksettavaksi.
VastaaPoistaAika hyvä!
VastaaPoistaItseäni on viime aikoina mietityttänyt se, että myös nuivien parissa on kohtalaisesti sellaisia henkilöitä, jopa perheitä, joilta puuttuu kokonaan jokainen suomalaisen kulttuurin hyve.
VastaaPoistaMiten vapaavyöhyke mahtaisi suhtautua hyvin nuiviin, oikeastaan patologisella tavalla rasistisiin pellavapäihin, joiden käyttäytyminen on kuin suoraan luontofilmistä? Jos on pottunokkaista porukkaa, jolle kaikessa on sairaalloisuuteen asti kyse nokkimajärjestyksistä, reviirinvaltaamisesta, seksuaalisesta ja muusta ahdistelusta… Etnisesti suomalaisia mutta käyttäytymisen ja toimintakulttuurin suhteen palestiinalais-somalilais-paviaanilaumalaisia?
Jos ne päästää vapaavyöhykkeelle, niin muuttavat sen sisäisesti riitaiseksi ja toimimattomaksi perseläksi. Jos ne jättää etnoghettoon, niin ne kostavat ulkopuolelle sulkemisen pottunokille.
Menolippu karpalopaikalle?
Taas on kyllä laadukas kirjoitus. Samaan malliin vaan jatkossakin :)
VastaaPoistaKyllähän ihminen elämyksiä saa. Häpeäkseni myönnän olleeni kohtuullisen suvaitsevainen jossakin kohtaa (onhan rasismi tuhmaa ja pahaa). Sittemmin päädyttyäni mm. tälle palstalle (ja scriptaan) niin silmät ovat auenneet. Maahanmuuttoon voi suhtautua kriittisesti ilmiönä ja järjestelmää voi arvostella ilman että on rasisti. Kaippa logiikka pätee myös suvaitsevaisuuden vakaviin muotoihinkin. Toki parantuminen vakavasta taudista vaatii enemmän aikaa tai kovemmat lääkkeet.
VastaaPoistaKiitos taas, Yrjö!
VastaaPoistaTämä kirjoituksesi on sekä kauhea että lohdullinhen.
Kauheinta siinä on se, että se tuntuu ihan mahdolliselta. Ja tuon miehen suhde lapsiinsa - olen ajatellut, että nämä mokuttajat ovat suorassa vastuussa niistä lapsista ja nuorista, jotka on tuuditettu höttöiseen teletappimaailmaan, jossa kaikki ovat kilttejä toisilleen.
Lohdullista taas on ajatus yhteiskunnasta, jossa tarkoitus on selviytyä tekemällä työtä yhteen hiileen puhaltamalla. Ja olen ihan varma, että suomalaisissa nuorissa on paljon potentiaalia, kunhan se otetaan oikealla tavalla käyttöön.
Mielissäni panin myös merkille, että asun jo turva-Suomessa - eipähän tartte muuttaa... ja kyllä minustakin vielä johonkin on.
-koppelo-
Vapaavyöhykkeillä on alkanut nuo asevarkaudet. ;)
VastaaPoistahttp://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1428377870462.html
PS. Ja huomenna nuivasti äänestämään, jos sattuu huono tuuri ennen varsinaista vaalipäivää. :D
Shell on hyödyntänyt noin suunnilleen maailman parasta osaamista sen suhteen, että mihin suuntaan maailma on menossa. Esille nousi kaksi vaihtoehtoista pääsuunta. Shell nimesi nämä sinikopioksi ja sotkuksi.
VastaaPoistaTarkan tutkimisen jälkeen Shell päätyi pistämään omat rahansa likoon sen puolesta että maapallo menee sekaisin. Shell ei tietenkään voi sanoa ääneen sitä, että mistä mikäkin johtuu ja mitkä asiat vievät mihinkin suuntaan. Asiaa tutkiessaan ovat kuitenkin huomioineet niitä.
Eli tota vapaavyöhyketodellisuutta lienee tiedossa monellakin eri ulottuvuudella.
Tuubista löytyy kaunisteltu versio aiheesta.
https://www.youtube.com/watch?v=jQ2uIPeiEYQ
Vaikka periaatteessa rauhallisella asuinalueella tulee asusteltua niin kyllä silti on käynyt mielessä hommata kodin turvaksi jotain kättä pidempää. (Vieläpä ihan emännän ehdotuksesta, eli se siitä aseiden miehiin vetoavasta fallossymboliikasta. Tosin loogisempaahan se olisi että se vetoaisi nimenomaan naisiin?). Ihan aitoa mutkaa en taida kehdata hankkia, mutta pohdiskelin että mahdollisimman aidon näköinen kaasutoiminen ilmapistooli auttanee tosipaikan tullen varsin hyvin. Harva alkaa (todennäköisesti hämärissä oloissa) ottamaan riskiä ja testaamaan reukun oikeellisuutta, ja jos joku kuitenkin päättää näin tehdä niin hieman viriteltynä sellaisella saa 4.5mm kudin lähtemään 150m/s nopeuksilla. Luulisi sen hieman kirpaisevan itsesuojeluvaistorajoitteiseen bandiittiin. Tarvittaessa kun niitä kuteja vielä lähtee sen ~15kpl melko rivakkaan tahtiin. Parastahan tässä on se, ettei poliisikaan voi jälkikäteen antaa kovin rankkoja rapsuja jos tilanne selviää ilman etusormenliikkeitä.
VastaaPoistaMitä tämän tarinan tulevaisuudennäkymiin tulee, niin onneksi asutaan jo valmiiksi vapaavyöhykkeellä. Ja niitä oikeita pyssyjä kyllä löytyy tarvittaessa ihan kotipuolesta tai vaihtoehtoisesti rajan takaa sen verta ripeästi että ei tarvitse pelätä jalkoihin jäämistä. Paikalliset motoristit osannevat myös ratkaista tarpeen tullen useamman tilanteen, ne on reippaita poikia nuo prätkäjätkät. Ei tästä montaa vuotta ole kun maahanmuuttajat (kyllä, on niitä jonkin verran täälläkin) erehtyivät koulussa kiusaamaan väärän miehen poikaa. Ongelma ratkesi kuulemma parilla vanhempien itsenäisesti järjestämällä keskustelutuokiolla huomattavasti nopeammin ja tehokkaammin kuin yksikään Kiva Koulu -hanke osaa edes unelmoida. Kohtaamisviestintä oli niin selvää että kaikki tuli heti ymmärretyksi eivätkä kulttuurierot haitanneet ollenkaan.
Hyvä tarina ja kylmää kyytiä taas Ykältä. Sinällään on mielenkiintoista, että tarinan alkuosan yhtymäkohdat Ruotsin arkitodellisuuteen ovat jo täyttä arkipäivää.
VastaaPoistaJatkosta ei ota pirukaan selvää. Aivopesty ja naivi konflikteja pelkäävä kansa ei hevin lähde barrikaadeille.
Reinfeldtin aikana maahan tuli 800.000 parasiittia, ja tahti on samanlainen nytkin. Asuntoja pitäisi rakentaa Tukholman kokoisen kaupungin verran. Se on käytännöllisesti ja taloudellisesti mahdotonta. Saattaa hyvinkin olla, että kesämökin omistavat saavat piakkoin vierailun kunnan viranhaltijan ominaisuudessa, joka tekee mökin omistajalle tarjouksen josta ei voi kieltäytyä. Saas nähdä joko sitten svenneltä tippuu rähmät silmiltä, kun rakas tupa pakko otetaan parasiittien käyttöön.
Kaikkia veroja ja maksuja ollaan nostamassa jo maassa jossa on muuutenkin maailman korkeimpiin kuuluva verotus. "Verojen maksaminen on upeeta, " niinkuin Mona Muslin (Salin) on todennut.
Jonköpingissä oli taas vuotuinen suuri harrasteajoneuvo näyttely, joka tietysti herätti Ruotsin Radion mielenkiinnon. Lähinnä siinä suhteessa, että radion toimittaja piti tapahtumaa rasisitisena ja patriarkaalisena sekä ihmetteli mamujen vähäistä kävijä määrää.
Olin aikoinaa erästä kaveriani tervehtimäsää Kanadassa. Kyläilimme sitten eräänä iltana häne paikallisen tuttunsa luona, joka asui aidatulla ja vartioidulla asuntoalueella.
Hämmästykseni oli kyllä melkoinen, sillä demokraattisesta pohjolasta tulleena sellainen asumismuoto oli vähintäänkin överiksi vedetyn tuntuista.
Jumaliste, nythän tuo asumisen malli on kohtapuoleen arkipäivää täälläkin.
Hieno mutta tavallaan surullinen tarina.
VastaaPoistaOlen kyllä kommentoijien kanssa siitä kivassa asemassa, että asun jo tulevalla vapaa vyöhykkeellä. Tosin sellaisella erillisellä.
Sitä vain mietin, että kuinkahan vapaa vyöhykkeiden ja uussuomen välinen logistiikka hoidetaan. Pannsaroituja yhdistelmiä kk:t katolla ja ampuja mukana?
Ittellä on taas kulttuurinen logistiikkaongelma. Pitänee ventata täällä Køge DK kunnes ajoaika riittää eteläruotsin läpi. Kas kun eteläruotsissa on yötauon viettäminen kielletty.
-KKi-
Höhö, ropottitestissä olutta ja pihviä. :D
Tervehdys Peräsmiehelle, Juholle, Ruukinmatruunalle, Strix Senexille, Kenzolle, Ano1:lle, Ano2:lle, Jani Alanderille, Hemulille, Koppelolle, Vittuuntuneelle NettoVeronmaksajalle, Ano3:lle, Ghettomaksajalle, Beckerille ja KKi:lle & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaPeräsmies: Kiitokset. Ja juu, luvut puhuvat puolestaan. Ruotsi on tuolla tiellä menossa pankrottiin ja kun se tulee, katoaa taikaseinäkin. Ja mitä sitten tapahtuu?
Juho: Suht hyvä näkyvyyshän näillä on näin kansallismielisestä blogirintamasta katsottuna. Valtamediahan ei näitä julkaise, ja MV taas käsittääkseni julkaisee enempi uutistyyppisiä juttuja ja tämähän oli kumminkin puhdas tarina. Tuo keksimäsi jutun aihe on ihan mielenkiintoinen. Minä tosin olen tommonen inspiraatiokirjoittaja, joten tulevaa en osaa ennustaa.
Ruukinmatruuna: Kaltaiseni blogithan pyrkivät käyttämään nimenomaan sitä hanhensulkaista, ettei kättä pidemmälle olisi tarvetta.
Strix Senex: Juuri näin. Ja ns. tiedostava väestönosamme on unohtanut väestönkasvun aiheuttaman jatkuvan vaaran tyystin. Se ei vaan sovi utopiaan.
Kenzo: Seuraavien vaalien jälkeen ei suvaitsevaiston edes tarvitse myöntää virheitään, sillä näillä näkymin mitään jytkyä ei tule. Eikä Jytky ykkösen taso edes riitä. Persujen pitäisi saada jotain 30 pinnaa äänistä, että edes alkeellinen ajattelu heräisi. Tässä täytyy jo tähdätä vuoden 2019 vaaleihin, mutta sillä ajalla poliittisella eliitillämme on neljä vuotta lisää aikaa hässiä asiat vielä enemmän vituralleen. Täällä syrjämailla muuten talojen hinnat eivät ole kummoisia, että jos vaan jonkunlaisen elannon saa itselleen hankittua, niin tämä on varteenotettava vaihtoehto.
Ano1: Suuret kiitokset.
Ano2: Tällaisia ihmisiähän maassamme on aina ollut ja tulee aina olemaan, mutta ne ovat omia kusipäitämme. Kai niitten kanssa pitää yrittää tulla toimeen ja mikä menee sen yli, hoitaa laki. Ainakin tervejärkisessä yhteiskunnassa, tosin meillähän oikeusjärjestelmämme on keskittynyt jo pitkään rikoksentekijöitten oikeuksien turvaamiseen. Siihen tulisi saada muutos, sillä siten ei kusipäinen käytös vähene. Se vain ruokkii sitä.
Jani: Suuret kiitokset sinullekin. Eiköhän näitä jatkossakin tipahtele.
Hemuli: Luulisin, että niin minä kuin suurin osa tämän blogin lukijoista ovat olleet aikanaan tietyn sortin suvaitsevaisia. Siinä mielessä, että ulkomaalaisia kohtaan ei tarvinnut kehittää antipatioita, kun niitten tänne haalimista ei oltu tehty itseisarvoksi. Nyt se sitä on ja lasku lankeaa tuleville sukupolville, jotka ovat taatusti meitä nuivempia. Ja syystäkin.
VastaaPoistaKoppelo: Kiitokset. Tarinallahan on siihen nähden ihan todellisuuspohja, että eräs vihreä heppu mainosti blogissaan, että vaikka hänen poikansa sai turpaansa mamujengiltä, niin hän uskoo silti monikulttuurisuuteen ja vielä ihan oikeasti pyysi anteeksi maahanmuuttajilta tekemäänsä pahaa. Tuo Turva-Suomi on muuten hyvä termi. Luulen, että sen vetovoima tulee ajan myötä kasvamaan.
VNV: Luulen, että tuossa on ollut kyseessä ihan suomalaiset alan miehet. Niitähän on aina ollut. Meilläkin muuten äänestetään ennakkoon.
Ano3: Kiitos linkistä.
Ghettomaksaja: Sitä mukaa, kun usko poliisin niin kykyyn kuin viime aikoina haluunkin suojella tavallista kansalaista, ajatus kättä pitemmän hankkimisesta tulee aina vain useamman ihmisen mieleen. Meillähän sitä on asekaapillinen, tosin ei sitä ole kodinturvaksi aikanaan hankittu. Ei silloin aikanaan arvannut kehityksen suuntaa. Tehokkaimmilla ilmakivääreillähän muuten lähtönopeus paukkuu yli 350 m/s. Mitä tulee motoristeihin, niin olen törmännyt aikanaan samanlaisiin ”sovittelumetodeihin” itsekin, ja vaikka nimenomaan KivaKoulu-suunnittelijat niistä kauhistuisivatkin, niin ainakin ne toimivat. Kun taas KivaKoulu-hanke ei toimi.
Becker: Kiitokset. Tuohon rakennusuutiseen olen törmännyt itsekin. Eikös se ollut niin, että pitäisi rakentaa torppa 600.000:lle uusruotsalaiselle? Siinä jää jo suomalaisten tekemä Salpa-linjan rakentaminenkin toiseksi. Tosin Salpa-linja eroaa ruotsalaishankkeesta siten, että sen rakentamisessa oli aikanaan ihan selvää järkeä. Autonäyttelystä ihmettelen sitä, että kuinka auto voi olla rasistinen ja myös sitä, että muuttuuko auton arvo ja laatu sitä myötä paremmaksi, mitä enemmän Ahmed kumppaneineen käy sitä ihailemassa. Tuo kanadalainen asumismalli saattaa kyllä ihmetyttää demokraattisessa pohjolassa, mutta jos se muutetaan anarkistiseksi pohjolaksi, niin ei se enää niin ihmetytäkään.
KKi: Voi olla, että kyseisessä tilanteessa kannattaisi ostaa itänaapurista käytettyjä BTR:iä ja laittaa niihin raskas kk. Kyllä sellainen olisi suht hyvä karavaanin suoja. Sait siis lastin Norjassa täyteen ja pääsit ajolle. Hyvä niin, niin ei tartte kallista kalustoa suotta seisottaa. Mutta minkä ihmeen takia siellä eteläisessä Ruotsissa ei saa viettää yötaukoa? Onko se joku lakijuttu, vai onko pelko kutsumattomista vieraista?
Alkaa olla eteläinen ruotsi sikäli rikastunutta, että tanskalaiset huolitsijat eivät anna paapia vartioimattomilla alueilla.
VastaaPoistaKäytännössä ainoa yöpymisparkki onkin sitten Hyltena:n Secure Park.
http://www.statoilhyltena.se/securitypark
Tällaista on kulttuurin rikkaus meidän ammatin kulmasta katsoen.
-KKi-
Juu, olemme kirjaimellisesti kokemassa miten Kulttuurimarksisimi tuhoaa vanhan kulttuurivaltion.
VastaaPoistaPitäisi olla kait varoituksena muillekkin, mutta ei vaan uppoa jostain syystä.
-KKi- varmaan vastaa yöpymiskieltoon, mutta oma oletukseni on että kuskin uinuessa traileri tyhjennetään rikastajien toimesta, sillä harvemmin ovat asialla itse svennet. Kabiiniin saatetaan turautta jotain kaasua, ellei sitten kuskia pahoinpidellä.
Kertoo jotain poliisin tasosta ja yleisestä turvallisuudesta naapurimaassa.
Feministisessä virallisessa Ruotsissa kaikki "Manlig", siis miehinen on yleensä rasisitista, patriarkaalista tai muuten vaan lapsellista, ellei sitten kaikkia. Muslimit eivät juuri ole tekniikasta kiinnostuneita, mitä nyt joku ajotaitoinen tykkää poltella Bemarilla takakumeja.
Tervehdys KKi:lle ja Beckerille & kiitos kommenteistanne. KKi vastasi ja Becker arvasi oikein. Kai tämä on sitä välttämätöntä kansainvälistymistä, mutten kuollaksenikaan keksi, että ketä se hyödyttää ja miksi ihmeessä tähän on menty.
VastaaPoistaRähmis muuten uutisoi myös siitä autonäyttelystä:
http://rahmispossu.net/2015/04/08/rasismi-ja-naisviha-rehottaa-autonayttelyssa/
No mutta, tämä kirjoitus peilaa todellisuuteen hyvin.
VastaaPoistahttp://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/277764-dosentti-jyrahtaa-persut-maksavat-suomelle-100-miljardia-euroa
Helsingin yliopiston dosentin Panu Raatikaisen puheet ovat kuin suoraan peilaus sinun tarinasi Yhteiskuntatieteitten Tohtorin tarinoihin.
Vielä jos muutaman vuoden jaksaisi kehä kolmosen sisällä, sitten on paettava vapaavyöhykkeelle.
WH
Ah niin, Panu Raatikainen, tuo KAJAANIN lahja filosofialle! Loistavasti perusteltuja näkemyksiä, logiikkahan kuuluu osana hänen ns. osaamiseensa. Nämä apurahoilla ja verovaroilla elävät änkyrät, raatikaiset et al., joilla ei näytä olevan minkäänlaista häpyä saati sitten käsitystä OIKEASTA, TUOTTAVASTA työstä, tulevat todella kalliiksi yhteiskunnalle: näitä tyyppejähän ei tarvita lainkaan, eivät he millään tavalla tuo ihmisten elämään mitään sellaista, jota voisi verrata nyt esimerkiksi putkimiehen, rakennusmiehen tai kirvesmiehen panokseen. nämä "tutkivat", mitä sitten tutkivatkin. Vallitseva käsitys heidän piirissään on, että ns. "tieto tiedon itsensä vuoksi on tärkeää". Kannattaisi muistaa, että tänä päivänä se ei sitä ole. Tutkimuksen tulee hyödyttää yhteiskuntaa, ei olla sille taakkana. Oli aikoja, esimerkiksi renesanssi, jolloin ei oikein ollut väliä, mitä tutkittiin, koska rahoitus tuli rikkailta ruhtinailta. Nyt se tulee verovaroista, eli yhteisestä potista, jolloin hyötyvaatimus on oikeutettu niin tutkimuksen kuin maahanmuutonkin osalta (ja tarkoitan sosiaaliperäistä muuttoa, en niitä, jotka YK on luokitellut pakolaisiksi.
VastaaPoistaKumman ottaisit mukaasi autiolle saarelle, jonkun raatikaisen vai kirvesmiehen? Minä ottaisin varmaankin kirvesnaisen...Joo, raatikaisten mielestä näitä nyt ei tietysti voi edes vertailla keskenään, koska raatikaisten älyllinen seura kyllä korvaa kaiken muun.
Tervehdys WH:lle ja Castorille & kiitos kommenteistanne. Tuo Raatikaisen avautuminen oli yksinkertaisesti niin onneton, että lähinnä herää kysymys, eikö medialla ole todellakaan parempaa tarjottavana?
VastaaPoistaEhkä sääliitävintä oli tyypin lause: ”Pieniä ovat esimerkiksi maahanmuuton oletetut kustannukset verrattuna siihen loveen, jonka persut valtion kassaan aiheuttavat. Sen maksamme me, siis tavalliset rehelliset veronmaksajat.”
Ja montakohan euroa tämä kyseinen teoreettisen filosofian dosentti on Suomen valtiolle nettona tilittänyt? Enhän minä niitä pahemmin ole tilittänyt itsekään, elän vientiteollisuuden verorahoilla, mutta tajuan sen sentään itse, ja työstäni saattaa olla ehkä jollekin jotain hyötyä, toisin kuin Raatikaisen ”työstä”.
Toistan vielä: "Suomessa tarttee niin saatanan vähän"! Eli raatikaiset nousevat muun "älymystön" ohella kunnioitetuiksi, referoiduiksi, kumarretuiksi, aina läsnä oleviksi puhuviksi päiksi. Ayaan Hirsi Ali sanoi jotain siihen suuntaan, että "suvaitsemattomuuden suvaitseminen on pelkuruutta" ja viittasi näihin hyvinpuhuviin suvaitsevaisiin, joiden suvaitsemattomuus muita ihmisiä ja heidän mielipiteitään kohtaan on mennyt ad absurdum. Kyllä minusta Raatikaisellakin on oikeus sanoa mielipiteensä, mutta jotain rajaa pitäisi olla julkaisukynnyksellä. Eihän tuossa taas ollut mitään järkeä. Samaa soopaa on saatu kuunnella/lukea vuodesta toiseen. Milloin vedotaan siihen, että Suomestakin on muutettu muualle, tai sitten ryhdytään puhumaan evakoista, vaikka kummallakaan ryhmällä ei todellakaan ole mitään tekemistä nykyisen maahanmuuton kanssa. Ja tyyppi pelaa logiikan kanssa tutkijankammiossaan! Kannattaisi pysyä yksinkertaisempien syllogismien parissa, varmasti seuraavakin riittäisi: jos ulkona sataa, niin pyykit kastuvat!
VastaaPoistaTervehdys, Castor: A-men to that. Mainitsit evakot ja sen, kuinka sitä käytetään keppihevosena. Sitähän tehdään aika ajoin, mutta syvimmät ja haisevimmat pohjat veti Ylen toimittaja Elina Ravantti viime vuonna, kun hän laittoi samalle viivalle afrikkalaiset elintasoturistit ja neuvostoilmavoimien Elisenvaarassa vuonna 1944 pommittamat suomalaiset evakot:
VastaaPoistahttp://yle.fi/uutiset/nakokulma_otimme_hatkat/7206312
Tuon alle on enää vaikea mennä ja hirveintä lienee se, että tuo nainen todellakin uskoi siihen, mitä hän kirjoitti.
Tänään on sitten myös mustalaisten kansallispäivä jota erityisesti Ruotsissa juhlitaan suurieleisesti.
VastaaPoista52 miljoonaa kruunua on tarkoitus pistää likoon seuraavana neljänä vuotena romaanien asian edistämiseksi.
Ja sitten päivän allahuakbar, joka on lähinnä ISIKsen mainosfilmi. Ei paha, siinä ammutaan vaan yksi onneton niskalaukauksella.
http://www.liveleak.com/view?i=6d3_1428429680
Tulisipa aika perskeleen hyvä sarjakuva-albumi tästäkin tarinasta. Hyvä pojat!
VastaaPoistaloistava kirjoitus, jälleen kerran. blogisi kuuluu vakiolukemistooni, mutta en ole kommentoinut aikaisemmin. tällä kertaa on pakko lyhyesti kiittää nauruista ja itkuista mitä sait tekstilläsi aikaan.
VastaaPoistaHehe päivystävä dosentti P. Raatikainen.
VastaaPoistaTaitaapa PerSu liikennöitsijä maksella pelkkiä polttoaineveroja kuukausittain Raatikaisen kuukausipalkan verran.
-KKi-
Panu Raatikaisessa ainesta Uuskansalaisten Suomen pääministeriksi!Taitaa kuitenkin Persupoliitikkojen tuhot Suomelle olla luokkaa 0€,ellei jopa hyödyn puolella,sillä ilman jytkyn aiheuttamaa shokkia ja hidastusta olisimme jo paljon lähempänä Ykän kuvaamaa tilannetta.Kun sitten mietitään vaikka paskalakia,tuulitariffeja,poliisin ja puolustusvoimien alasajoa,kehitys(kankkulankaivon rakennus)apua,Kreikan tukia,EU-nettomaksuja,kamelikuskien raahausta maahan sukuineen,kokomaassa ylläpidettävää kaksikielisyyttä pakkoruotsineen ja veroilla kustannettavaa huuhaa dosenttien,filosofianmaistereiden,feminismitutkijoiden ja palkkio-/suojatyöpaikoissa olevia virkamiehien armeijaa,päällekkäisiä hallintohimmeleitä,työn ja yrittämisen esteitä,näin vaikka aluksi, niin mitkähän puolueet meille kalliiksi ovat tulleet?
VastaaPoistaTuli muuten Ykän saattueesta mieleen elokuva "Isku Mogadishuun".Tiesulkujen lisäksi Somput hallitsee katoilta räiskimisen jalon taidon,ja jos loukkuun jää,niin viimenen luoti kannattaa jättää itselleen,se on "mukavampi" tapa kuolla kuin tulla revityksi kappaleiksi psykopaattisen "ihmis"joukon toimesta.
T:Vesku
Tervehdys Oinomaokselle, Anolle, KKi:lle ja Veskulle & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaOinomaos: Jaa, enpä ole tullut ajatelleeksi. Vaan mikä ettei. Mustavalkoisena mieluummin.
Ano: Lämmin kiitos kannustuksesta ja tervetuloa kommentoimaan.
KKi & Vesku: Tämä Raatikainen jotenkin mainosti kuvaa nykypäivän hulluutta. Yhteiskunnan kannalta totaalisen hyödytön tyyppi mesoaa yhteiskuntaa pystyssä pitäville ja sitä pyörittäville ihmisille että te olette yhteiskunnan kannalta täysin hyödyttömiä tyyppejä ja tämä vielä julkaistaan mediassa. Mutta niin Raatikainen kuin raatikaiset ovat ja pysyvät, joten ei auta KKi:nkään muuta kuin lykätä usvaa putkeen, että saa heidät elatettua ja kuunnella raatikaisten vittuilut sitten kiitokseksi.
Siinä kyseisessä elokuvassa Isku Mogadishuun muuten ihan oikeasti häiritsi se, että ne, jotka siinä näyttelivät somaleja, eivät olleet somaleja. Jos ei tunne kyseistä kansaa, niin eihän se häiritse, mutta kun sattuu tuntemaan, niin se vei leffalta koko lailla uskottavuutta pois.
"Olen jutellut näin vaalien alla Kristillisdemokraattien ehdokkaiden kanssa ja he tuntuvat elävän samassa kuplassa näiden tiedostajien kanssa."
VastaaPoistaTosiuskovat kristityt ovat usein ihan periaattesta hieman vieraantuneita tämän matoisen maailman poliittisista asioita.
Itse uskovana katsoisin että he ovat vähän niin kuin naisia: heitä tarvitsee johtaa. Jos johdossa on mätiä tyyppejä (kuten nykyiset vihervasemmistoagitaattorit), he käyttäytyvät huonosti, mutta jos Suomeen saataisiin taas Mannerheimin tyylinen voimakas isänmaallisen hallitus, he seuraisivat puolestaan sitä, ja hyvän naisen lailla saisivat hyvää aikaan.
Ykä, luit ajatukseni: mustavalkoisena, tottakai.
VastaaPoistaLeffoista: oletko nähnyt Captain Phillipsin? Siinä yhtä merirosvoa näyttelee ihan oikea somali, Barkhad Abdi.
Istuin eilen illalla tupakalla ulkona, ja tajusin mietiskeleväni vapaavyöhykkeen yhteiskuntajärjestystä ja sen ongelmia.
VastaaPoistaNo ensin mietin huvittuneena, onko minulla köyhä elämä vai köyhä elämä?
Sitten hoksasin, että näinhän käy aina, kun on lukenut oikein hyvän kirjan. Hahmot ja tapahtumat jäävät elämään mieleen päiväkausiksi.
Yksi Anonyymi tuolla kiittelikin jo sinua kirjoitustesi tuottamista "itkuista ja nauruista". Olen sitä mieltä, että tuollainen lahja, jolla voi mielensä mukaan johdattaa kuulijan/lukijan tunteita on hieman pelottava.
Sinulle on se suotu. Käytät sitä hyvin. Vahvin aseesi ei ole siellä asekaapissa.
-koppelo
Tervehdys Viisaudelle, Oinomaokselle ja Koppelolle & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaViisaus: Koska en itse ole uskova, niin tuohon en pysty sanomaan mitään.
Oinomaos: Näinköhän olet samaa Korkeajännityssukupolvea kuin minä? Mustavalkoinen sarjakuva on se oikea sarjakuva. No, pois lukien vanhat Aku Ankat. Tuo leffa ja heppu on minulle uusi tuttavuus.
Koppelo: Kiitokset, olen otettu. Sinänsä en ajattele johdattelevani ketään, vaan olen yksi meistä täysin tavallisista ihmisistä. ”Nimeni on Leegio, sillä meitä on monta”.
Terve Ykä, hyvä dystopia joka nykymenoa toteutuukin, joskaan ei välttämättä tässä muodossa mutta whitefly on jo tosiasia.
VastaaPoistaNuista BTR:stä, niissä on vakiona PKVT (14,5x115), jolla perusolosuhteissa pärjää, vaikka vastassa olisi paremmikin varautunut joukko, siis puhun nk. militia-porukasta, en koulutetusta ja varustetusta reservistä.
Yleensä linkitän paskaa rednec-musiikkia mutta pannaan tälläkertaa otos siitä että merirosvot erehtyvät paatista ja kettuilevat Kirov-luokan fregatille viitisenvuotta sitten.
https://www.youtube.com/watch?v=BLj3aYPXEEo
-aNo
Ps. Moving to Pinnanmaa, T -4kk and countting;)
Yrjö. Tiedät varmasti mitä tapahtuu jos menet sörkkimään ampiaispesää, sieltä tulee vihaisia ampiaisia kimppuun. Nykyään tietyistä asioista totuuden puhuminen kuuluu samaan kategoriaan, se on kuin söhäisisi ampiaispesää, ampiaisten tilalla vain on kiukkuiset ihmiset, koska niinhän se vain menee että totuus tekee kipeää.
VastaaPoistaTervehdys aNo:lle ja Ano:lle & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaaNo: Niin. Sanottiin venäläisistä mitä hyvänsä (ja hyvin usein aiheesta sanotaankin), niin ne kumminkin ymmärtävät, että tiettyjen tyyppien kanssa ei edes kannata selvittää asiaa puhumalla. Ja tervetuloa Pinnanmaalle. Onneksi et vielä tarvitse suojelukaartia muuttoavussa.
Ano: Totta tuo. Totuus sattuu. Näillä ihmisampiaisilla ei onneksi ole piikkiä. Sanallinen vaikutusvalta kylläkin. Mutta joka kerta kun se perustellusti kyseenalaistetaan, se tylsyy.
Täällä Yrjö sama ano joka teki tuon vertauksen ampiaispesään. Sen verran vielä tarkentaisin että ne kiukkuiset ihmiset ei nyt suoraan kimppuun käy, mutta he ovat kiukkuisia ja pitävät hirveää meteliä kun joku sanoo totuuden.
VastaaPoistaTervehdys, Ano. Juu, harvemmin kraiveliin käydään, mutta ns. hallinnollisella piikillä kyllä pyritään pistämään ja kostamaan, mikäli vain mahdollisuus on. Tapaus Illman vs. Halla-aho on siitä hyvä esimerkki.
VastaaPoistaMorjes
VastaaPoistaJotenkin pelottavan realistinen kuvaus mihin nykytouhu on johtamassa. Enkä todellakaan tarkoita tätä negatiivisessa sävyssä, päinvastoin. Sana on hallussa joten jatka valitsemallasi tiellä :)
Tervehdys, Ville ja kiitokset. Luulen, että jatkan edelleenkin valitsemallani tiellä. Kommenttien perusteella se on monen muunkin ihmisen valitsema tie.
VastaaPoista