Vaikka blogini kohdalla ei ole juuri nyt
saavutettu minkäänlaista niin ajallista kuin muutakaan rajapyykkiä, niin
ajattelin hieman tuumia keskenäni, että kuinka aika on edennyt ja mihin on
tullut päädyttyä. Tämä blogihan on ollut aktiivinen jo yli kahdeksan vuotta,
eli voi todeta että kylläpä tuo aika on hupaa kulumaan. Blogini voi määritellä
ns. maahanmuuttokriittiseksi blogiksi, joskaan en itse pidä tuosta termistä.
Mitä vikaa termissä ”kansallismielinen” on? Jos joku sukkahousukoppelo
määrittelee termin mielessään fasismiksi, se on hänen ongelmansa eikä minun.
Tämänkaltaisia kansallismielisiä blogeja
on matkan varrella noussut suuri määrä, osa on lopettanut toimintansa, osa
jatkaa ja uusia syntyy. Blogeissa on erilaisia tapoja ja tyylejä kirjoittaa,
mutta kaikkia yhdistää syvä huoli siitä, mitä tapahtuu Suomelle, jos meneillään
olevaa tekemällä tehtyä kansainvaellusta ei saada pysäytettyä.
Näkisin, että kuluneitten vuosien aikana
on käyty (käytän nyt vain vasemmistolle sallittua retoriikkaa) kaksi suurta
taistelua, jonka toisen olemme voittaneet ja toisessa saaneet pahasti
pleksiimme.
Ensimmäinen taistelu on voitettu sillä,
että me edelleenkin olemme olemassa, ja äänemme kuuluu aina laajemmin. Ei
tietenkään virallisessa mediassa, mutta internet on (onneksi) tuonut muitakin
mahdollisuuksia. Mahatma
Gandhin kuuluisa lause oli first they
ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win. Sanotaanko
vuoden 2005 kieppeiltä niihin aikoihin asti vuoteen 2007 kun aloitin oman
blogini, oltiin vaiheessa they ignore you,
eli maahanmuutosta ei kertakaikkiaan oltu eri mieltä. Virallisesti kaikki
kannattivat maahanmuuttoa sillä perusteella että maahanmuuttoa ja varsinkin
humanitaarista sellaista pitää vaan yksinkertaisesti olla. No, mitä nyt netissä
pieksi suutaan ne kuuluisat parikymmentä netsiä, mutta ei niitten marmatusta
kannattanut edes kommentoida. Voi olla, että saatan mahtua siihen parinkymmenen
listalle itsekin tai sitten olen bubbling under. Varsinaista listaahan ei ole
kukaan koskaan tehnyt. Joka tapauksessa meitä ei ollut olemassakaan.
Jossain vaiheessa valistuneen
vastapuolemme piti tunnustaa, että kyllä noita perkeleitä on kumminkin olemassa
ja huomattavasti enemmän kuin se kaksikymmentä, joten sitten siirryttiinkin
vaiheeseen then they laugh at you,
jolloin me oltiin nupistamme työkyvyttömyyseläkkeelle jääneitä
kaskikaljakuppilassa katkerana narisevia alkoholisteja. Jussi Halla-aho tuotti
tietysti hieman ongelmaa, koska hän ei oikein soveltunut sterotyyppiin, mutta
saatettiinhan hänestäkin todeta, että hän on ampunut homon. Tai no, oikeestaan
kirjoittanut ampuneensa homon. Tai no, kirjoittanut hetken aikaa ajatelleensa
ampuvansa homon. Mutta koska valistuneella vastapuolellamme kirjoitettu sana on
tehty teko, niin silloin johtopäätöksenä saattoi esittää, että me ollaan joukko
mielenterveysongelmaisia rapajuoppoja joita johtaa verenhimoinen homojenmurhaaja.
Aikansa sekin kesti ja sitten
siirryttiinkin vaiheeseen then they fight
you, mikä jo itsessään tiesi meille tietyn asteista voittoa. Sillä me
olemme tunnustetusti olemassa ja ääntämme ei enää voi vaientaa, vaikka monesti
sitä on toivottukin. Onneksi internet ei ole kuitenkaan suomalaisten
viranomaisten ja median edustajien valvonnassa. Ja tätä myöten eduskunnassakin
on jo kansallismielisiä kansanedustajia ja se on asia, joka voidaan kyllä
demonisoida, mutta sitä ei voida tehdä olemattomaksi.
Gandhin sanonnassa se viimeisin lause on
then you win, ja siitä päästäänkin
siihen (jälleen vain vasemmistolaisille sallittua retoriikkaa) toiseen
taisteluun. Eli mitä me olemme saaneet aikaiseksi tässä varsinaisessa asiassa,
eli haittamaahanmuutossa?
Vastaus: emme niin yhtään mitään.
Turpaan on tullut niin, että tukka taipuu kaljultakin. Jos verrataan tilannetta
vuoden 2007 huhtikuuhun, jolloin naputtelin ensimmäisen kirjoitukseni, on
tilanne mennyt aina vain huonompaan suuntaan. Nykyisin Suomesta ei tosiasiassa
tarvitse lähteä pois oli turvapaikkapäätös mikä hyvänsä ja kuluvana vuonna
maahanasettuvien määrä kasvaa enemmän kuin koskaan ennen. Käytän termiä
maahanasettuva, sillä eihän kyse ole ollut aikoihin enää mistään turvapaikan
hakemisesta vaan maahan muuttamisesta ja asettumista suomalaisten kustantaman
elatusautomaatin elätettäväksi.
Tilanne on huonontunut myös siinä mielessä,
että ei ole enää minkäänlaista maahanasettujan tekemää rikosta, mitä ei
yritettäisi valistuneen vastapuolemme taholta jotenkin etnisellä kertoimella
selittää lievemmäksi, ehkä jopa olemattomaksi mutta ainakin jollain tavalla
meistä suomalaisista johtuvaksi. Ja maahanasettuvien määrän lisääntyessä
Virallinen Suomi ei edes harkitse sitä, voisiko tulijoiden virtaa tulpata. Sen
sijaan se etsii epätoivoisesti maahanasettuville uutta Lebensraumia. Viimeisintä
Kirkkonummen ”miehittämistä” voi pitää jo suoranaisena vittuiluna.
Ja se herättää tyhmässä päässäni
kysymyksen: miksi? Miksi tämä taistelu on hävitty? Miksi hallitus toisensa
jälkeen toimii niin kuin se toimii? Jopa tämä uusikin, jonka kuitenkin
toivottiin toimivan edes astetta järkevämmin kuin edellinen
six/five/fourpack-hallitus.
Yritän hahmottaa asiaa itselleni
ajattelemalla yhtä miestä, eli pääministeri Juha Sipilää. Unohdan poliittiset
erimielisyyteni hänen kanssaan ja totean itselleni, että joka tapauksessa
Sipilän täytyy olla älykäs mies. Ja hän on jo asemansa vuoksi aivan varmasti
erittäin hyvin informoitu siitä, mitä tapahtuu Suomessa ja myös naapurissamme
Ruotsissa.
Sipilä tietää, että tämä 25-vuotta
kestänyt väestöpoliittinen kokeilumme on yksi Suomen valtion kaikkien aikojen
suurimpia epäonnistumisia niin taloudellisessa kuin inhimillisessä
mittakaavassa.
Sipilä tietää, että koko humanitaarisen
maahanmuuton aikana tänne saapunut väestö on maallemme täysin tarpeetonta eikä
muutama jalustalle nostettu tulkki tai bussikuski muuta asiaa minnekään.
Sipilä tietää, että suomalaiset ovat
vastuussa heidän elättämisestään ja vielä korkeammalla elintasolla kuin lähes
missään muussa maassa. Nyt, huomenna ja tulevaisuudessa.
Sipilä tietää, että jos tämä väestönosa
olisi todella ollut halukas integroitumaan suomalaiseen yhteiskuntaan, se olisi
sen jo hyvin pitkälle tehnyt. Ja Sipilä tietää myös, että – vastoin kaikkea
loogista ajattelua – me suomalaiset pidämme yllä koneistoa, joka nimenomaan estää
sen integroitumisen.
Sipilä tietää maahanasettujien
väkimääräänsä nähden ylimitoitetun väkivalta- ja seksuaalirikollisuuden.
Sipilä tietää, että paljon mainostettu
Välimeren hätä koostuu nuorista miehistä, jotka ovat tulleet hakemaan parempaa
elintasoa vähemmällä vaivalla ja suomalainen maahanasettumiskoneisto toimii
tälle ”hädälle” sisäänheittotuotteena. Ehkäpä hän juuri nyt katselee
älypuhelimestaan, kuinka uusi ”Kirkkonummen kolonna” räpläilee omia
älypuhelimiaan ja toteaa että joku raja se selvetti soikoon pitää olla
kusetuksessakin ei tee yhtään mitään.
Ennenkaikkea Sipilä tietää, mihin tämä
kaikki tulevaisuudessa johtaa. Hänen ei tarvitse kuin tutustua Ruotsin
tilanteeseen, ja Suomen pääministerinä hän on siitä taatusti tietoinen.
Silti Sipilä toimii niin kuin aiemmatkin
pääministerit eli toisin sanoen antaa tilanteen pysyä samanlaisena ja lähinnä
kiihdyttää sitä.
Miksi?
Täytyyhän siihen olla joku syy.
Tässä vaiheessa joku voisi laittaa
foliopipan päähänsä ja alkaa miettiä salaliittoteorioita, mutta itse viihdyn
tavallisessa lippalakissa.
Luulen Sipilän toiminnan syynä olevan
yksinkertaisesti se, että Sipilä pelkää. Hän ei pelkää äänestäjien tuomiota,
mitä äkkinäinen luulisi (ja mihin politiikan tällaisen yksinkertaisemman mielestä
pitäisi perustuakin). Sipilä pelkää mediaa. Hallitus pelkää mediaa. Eduskunta
pelkää mediaa. Koko poliittinen kenttä pelkää mediaa, ja sitä myötä on
luovuttanut vallan medialle.
Mediahan on viimeisen viidentoista
vuoden aikana ottanut oikeudekseen määritellä sen, mitä on Hyvä Ihminen™ ja
niin poliittinen kuin virkakoneistomme on tämän hyväksynyt. Ja Hyvän Ihmisen™
tunnistaa luonnollisesti siitä, että hän suhtautuu kaikenlaiseen maahanmuuttoon
absoluuttisen hyväksyvästi ja kannustavasti, mitään kyseenalaistamatta ja
minkäänlaisia kysymyksiä esittämättä. Mikäli hän esittää kysymyksiä ja, Luoja
nähköön, kyseenalaistaa, on mediamme laatinut standardit sille, minkälaisen
tuomitsevan joukkorääkymisen hän tulee saamaan niskaansa. Tapaus Olli Immonen
määritteli tämän standardin huippuunsa, vaikka mies ei tehnyt muuta kuin puhui
sitä samaa symbolista taisteluretoriikkaa, mitä vasemmistolaiset ovat aina
harrastaneet.
Poliittinen koneistomme on luovuttanut
Suomen maahanmuuttopoliitikan käskyvallan medialle, ja toimii sen halun
mukaisesti. Ja median näkemys maahanmuuttoon taas pohjautuu siihen utopiaan,
mihin se haluaa uskoa. Tämä on taas pitkällä tähtäimellä Suomelle äärimmäisen
kallista ja tuhoisaa.
Miksi poliittinen koneisto on
luovuttanut vallan medialle? Mediahan on vain juuri niin voimakas, kun sen
annetaan olla. Poliittinen koneistommehan koostuu, no, poliitikoista, joille
tärkeintä on lyhyellä tähtäimellä saavutettava omaan uraan liittyvä hyöty ja
noste. Se on heidän prioriteettinsa, ei se, mitä maassamme viidenkymmenen
vuoden kuluttua tapahtuu. Koska lyhytaikainen hyöty on tärkeämpää, ei
poliitikko suolla suustaan mitään mikä loukkaisi median pyhimpiä arvoja ja
niistä arvoista kaikkein pyhin on täysin rajoittamaton ja julkisesti ylistetty
maahanmuutto.
Sinänsä on vaikeaa kuvitella, voiko tuon
halveksuttavampia ihmisiä olla olemassakaan.
Mutta mitä tavallinen ihminen voi
asiassa tehdä? Miten voi toimia mediaa vastaan? Mediaa, jota hallituskin
kumartaa? Itse asiassa jotain voi edelleenkin tehdä. Siteeraan Vasarahammeria
omassa blogissaan:
Suomalaisella
valtamedialla ei mene hyvin. Etenkin maan suurin päivälehti Helsingin Sanomat
menettää tilaajia ja lukijoita jatkuvasti eikä syöksykierteelle näy loppua.
Lehden emoyhtiön osakekurssi on pudonnut viimeisen vuoden aikana yli 30
prosenttia ja osakkeen arvosta on viiden vuoden aikana sulanut vajaat 80
prosenttia.
Jos tuote ei miellytä ostajaa, se
jossain vaiheessa lakkaa ostamasta. Ja etsii tilalle paremman tuotteen.
Mukavana plussana on, jos uusi tuote on paremman lisäksi halvempi, ellei
kokonaan ilmainen. Mediaa vastaan voi taistella ensinnäkin rahalla. Eroa
Erkosta. Lopeta Hesarin tai maakuntalehtesi tilaaminen. Aamukahvisi
aiheuttaa sinulle närästystä muutenkin. Et sinä siitä lehdestä lisää tarvitse.
Jos uutisia haluat, lyö se tablettisi pöytään. Pääset siitä lehtitavasta eroon
huomattavasti nopeammin kuin vaikkapa tupakasta. Ja jokainen lopetettu tilaus
vie mediatalot lähemmäksi sitä tilannetta, jolloin niitten on valittava joko
pankrotti tai linjan vaihtaminen. Loppujen lopuksi ne ovat kuitenkin yrityksiä.
Mediaa vastaan voi taistella myös tiedolla. Joka ainoa mediasta väännetty
vitsi, jokainen facebookissa levitetty median ylimielinen propagandapäläjäys ja
jokainen kavereille levitetty viesti omalta pieneltä osaltaan nakertaa median
jo nyt kärsinyttä arvovaltaa ja osaltaan vie sen polttoaineen, mitä se
tarvitsee, eli lukijat.
On sinänsä hyvin epätodennäköistä, että
nykyisen hallituksen ja nykyisen eduskunnan aikana tulee tapahtumaan mitään
positiivista. Vuodet 2015 – 2019 ovat pitkälti menetettyjä. Tilanne tulee vain
pahenemaan. Media pitää siitä huolen, sillä sen tuomion pelossa pääosa
nykyisestä eduskunnasta ei uskalla olla muita kuin Hyviä Ihmisiä™. Ja se tekee
mediasta entistä röyhkeämmän ja ylimielisemmän. Mitä röyhkeämmäksi se tulee,
sen useampi ihminen kyllästyy, lopettaa maksajan osan ja alkaa etsiä tietonsa
muualta. Alkaa etsiä vaihtoehtoja.
Ja siksi meidän tavallisten ihmistenkään
ei kannata lopettaa turvanrääpimistä. Vaikka se välillä tuntuukin
turhauttavalta. Sillä juuri me olemme se vaihtoehto tällä hetkellä
Sanomatalossa valtaa pitävälle Hyvälle Ihmiselle™. Ja meidän kannattaa antaa
mahdollisimman paljon vaihtoehtoja niille, jotka niitä vasta etsivät.
Tapahtumat nykyisen hallituksen muutaman
kuukauden aikana ovat olleet sen verran masentavia, että en voi sanoa, että
tästä on hyvä jatkaa. Sanon sen sijaan, että tästä on pakko jatkaa.
Sillä koko valtakoneistomme pallit ovat tällä hetkellä sellaisen lauman
kourissa, joka kirjoittaa teiniangstisen maailmantuskaa kärsivän lukion
ekaluokkalaistytön kouluaineita kerta toisensa jälkeen uudestaan ja vaatii koko
maata elämään niitten mukaan. Ja tällä hetkellä se onnistuu siinä.
Ykä älä masennu! Taistelut usein ovat aaltoliikettä, ja vaikka tämänhetkinen tilanne vaikuttaa huonolta emme me vielä ole hävinneet. Nyt vaan lisää pökköä pesään, lisää vastaiskuja kohteina mm. Sekoomus ja erityisesti Petteri Orpo, RKP, SPR ja valehteleva valtamedia.
VastaaPoistaTässä vähän "ammuksia", kuvia Kirkkonummelle notkumaan tulleista "sotalapsista".
On medialla jäljellä muitakin oljenkorsia, nimittäin valtio tuki. Riittää, kun selitetään, kuinka moniarvoinen media on tuiki tarpeellinen eikä sitä ilman tulla toimeen. Ei sillä väliä, vaikka todellisuudessa valtamedia on harvinaisen yksiarvoinen eli ympäristöideologia ja vasemmistoliberalismi ovat siellä kyseenalaistamattomia totuuksia.
VastaaPoistaHelsingin Sanomat on jo nyt lehtenä pystyyn kuollut eikä kykene uudistumaan. Mätä on liian syvällä eikä pelastusta ole näköpiirissä. Päätoimittajat ovat vaihtuneet mutta yksikään ei ole onnistunut edes hidastamaan levikin laskua.
Ykä ehkä kannattaisi miettiä, miksi oma sidosryhmäsikin on tuottanut lopulta samaa politiikkaa kuin kaikki muutkin. Näin kaikella ystävällisyydellä ja kunnioituksella.
VastaaPoistaItselle asia valkeni keskusteluissa heidän mestariensa kanssa joku vuosi sitten, kun samainen ryhmä syytti ja sensuroi itseäni Arabikevään ja BBV:n aikoihin liian islaminvastaisuudesta ja oikeistolaisuudesta sekä lopulta heitti ulkopuolelle leirin.
Median (YLE perkele pahimmasta päästä) kiinnittäisin huomion koulujen virallisiin opetussuunnitelmiin. Niissä on vahvasti mukana multikulti teema ns. läpäisyperiaatteella.
VastaaPoistaTervehdys Oinomaokselle, Vasarahammerille, Karille ja Anolle & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaOinomaos: Juu, taistelu on hävitty, mutta sotaa ei. Tämä oli vain katsaus siitä, missä mennään. Tässä vaiheessa kannattaa muistuttaa Neuvostoliitosta (oletan, että sinäkin olet elänyt YYA-ajan). Sehän miellettiin ikuiseksi. Ja sen romahdus oli käsittämättömän nopea. Vuonna 1988 alettiin Baltiassa laulamaan ja jouluna 1991 Neuvostoliitto oli kanttuvei. Mitä taas ei olisi vuonna 1987 kukaan uskonut. Nuo kuvat oli mullakin linkitettynä tässä kirjoituksessa.
Vasara: Olet täysin oikeassa, ja veikkaanpa, että lehdistöveroa aletaan pian ajamaan kuin käärmettä pyssyyn. Erityisesti Helsingin Sanomien kohdalla ja sillä perusteella, että kyllä maassa tarvitaan yksi valtakunnallinen päivälehti.
Kari: Muistutan, että en ole perussuomalaisten jäsen, eikä perussuomalaiset ole varsinainen poliittinen sidosryhmäni. Olen tukenut sitä siksi, että se on ollut ainoa vaihtoehto, jolla on ollut tosiasiallinen mahdollisuus päästä Arkadianmäelle ja jossa on asiaan vakavasti suhtautuvia ihmisiä. En halua tällä halveerata pienempien ryhmittymien tekemää työtä, vaan nostan heille hattua.
Ano: Olet oikeassa. Näissä opetussuunnitelmissahan painotetaan, että monikulttuurisuuden hyviä puolia pitää tuoda esille ja huonoista puolista ei saa puhua. Ihan virallisissa versioissa. Eli kyse on puhtaasta lasten aivopesusta.
Onhan tässä kyllä joutunut pettymään eräänkin kerran. 2011 jytkyn aikoihin uskoin ihan oikeasti että muutosta olisi tulossa. Viime vaalienkin jälkeen kun persut meni hallitukseen ajattelin, että ehkäpä jotain parannusta olisi luvassa, mutta eipä kyllä tällä hetkellä kovin hyvältä vaikuta. Mutta niin kuin sanoit, eipä tässä luovuttaakaan sovi. Sitten vielä mukaillakseni Tuntematonta sotilasta: Mokutusvastainen taistelu koostuu monenlaisista toimista, yksi vaikuttaa Brysselissä ja toinen pitää maahanmuuttokriittistä blogia. Koiras piirtelee puhuvia perseitä, mutta mukana on hänkin:)
VastaaPoistaTervehdys, Reijo. Pettymyksiä tässä on kärsitty. Sinänsä sanon saman, mitä Beckerille tuossa aiemman kirjoitukseni kommenttiosiossa, eli kannatan – nimenomaan tässä tilanteessa – että persut jatkavat hallituksessa. Perusteenani on se, että jos persut korvataan vasureilla ja vihreillä, niin ne haluavat yksinkertaisesti kostaa ja muuttaa touhun vielä tuplasti älyttömämmäksi. Ihan vaan persuille vittuillakseen ja voittoaan riekkuakseen. Seurauksia miettimättä
VastaaPoistaMutta jatkamme toimintaa kukin omilla tavoillamme. Ryppyä & Reikäähän odottelee jo kuin Aku Ankkaa pikkujätkänä.
Tulipa vaan mieleen, että jotain laillista suojaa pitäisi järjen mukaan olla tilapäisenkin huoneen vuokraajalla. On olemassa oikein huoneenvuokralaki ja sillee. Jos tiedot pitävät paikkansa, että etukäteen maksetusta huoneesta on uhattu poistaminen, niin kai tuossa kotirauhaa on rikottu. Miksi media ei selvitä?
VastaaPoistaAavistelin jo heinäkuun loppupuolella, että savuverhon suojissa menossa on jotain katalaa.
VastaaPoistaArvatkaas muuten mitä tapahtuu Maahanmuuttoviraston tilastointijärjestelmässä? Tekninen vika, tietysti.
"Nettitilastot päivittyvät elokuussa
Maahanmuuttoviraston tilastointijärjestelmä on toistaiseksi pois käytöstä teknisen vian takia. Tämän vuoksi emme saa päivitettyä kesäkuun tilastoja nettisivuillemme. Seuraava laaja tilastopäivitys saadaan tehtyä näillä näkymin elokuussa.
Tammi–kesäkuulta on toistaiseksi saatavilla vain turvapaikanhakijatilasto."
Muuten, mitähän reittiä nuo nyt tänne Suomeen tulvivat elintasopakoloiset tänne tulivat? Epäilen, että se surullisenkuuluisa "taakanjako" on jo käytössä ja Migrin "tekninen" vika liittyy jotenkin siihen.
Pahaltahan tämä näyttää, erittäin pahalta. Mutta moneen erittäin pahaan tautiin on olemassa hoito. Ja taudin nimi ei edes ole maahanmuutto, vaan tämä on vain sen pahin oire tai seuraus. Koko homma paranee poistamalla alkusyy.
VastaaPoistaTauti on nimittäin loisimisen rahoitus verovaroin. Tätähän esiintyi jo ennenkuin ulkomaalaiset siitä kuulivatkaan, mutta ylläpidettävissä määrin. Toki se silloinkin oli tauti ja vääryys, varkaudestahan siinä on oikeasti kyse.
Jos kaikki yhteiskunnan tuki muutettaisiin vastineelliseksi, vaikka kuinkakin nimellisesti risuja keräten, niin pakolaiset jäisivät, pakoloiset lähtisivät samana päivänä Ruotsiin. Tämä olisi selvästi reilua ja oikein kaikille, joten suvaitsevaisto arvatenkin saisi halvauksen sen ehdottamisestakin. Eli sekin hyöty vielä!
Ilmeinen vastapuolen Simson-optio on tietysti oman itsensä henkilökohtaisen kulttuuritulkin (70-N)-vuotisen määräaikaisen viran nimittäminen jokaiselle heti rajalla, mutta lopputulos on sama kuin yllä rahan loppuessa kokonaan. Raunioista noustaisiin, mutta niin on noustu ennenkin.
Kari:
VastaaPoista"Itselle asia valkeni keskusteluissa heidän mestariensa kanssa joku vuosi sitten, kun samainen ryhmä syytti ja sensuroi itseäni Arabikevään ja BBV:n aikoihin liian islaminvastaisuudesta ja oikeistolaisuudesta sekä lopulta heitti ulkopuolelle leirin."
Kerrotko, missä tilanteessa näin tapahtui?
Tervehdys Anolle, Oinomaokselle, Snowcamolle ja Vasarahammerille & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaAno: Toivottavasti tuo kyseinen firma pistää asian piruuttaan oikeuteen. Tietysti valtiota vastaan oikeuden käyminen on kyllä tuulimyllyjä vastaan tappelemista. Valtamediahan ei ole Kirkkonummen asiasta muuta todennut kuin sen, että nyt ne hätää kärsivät ihqut sitten tulivat.
Oinomaos: No kas, kuinkas sattuikaan… reitistä en pysty sanomaan mitään, kun en tiedä.
Snowcamo: Tuossa olet kyllä oikeassa. Tämä mainitsemasi systeemi ei syntynyt humanitaarisen maahanmuuton vuoksi, vaan se tehtiin alun perin ihan kotimaisin voimin. Humamuille tämä valmis pöytä vaan sopii niin mainiosti.
Vasara: Yhdyn kysymykseesi.
Snowcamo menee ongelmien käytännön puolen ytimeen. Ja toisaalta, ei arkadianmäen ja Brysselin edustajat paljoa Suomen kansaa lämmitä, jos heillä ei ole teoreettisia, ei ideologisia eikä muitakaan valmiuksia. Niillä eväillä he useimmiten vain tukevat nykyistä kehitystä ajoittaisesta napinastaan huolimatta.
VastaaPoistaKari: Et vastannut Vasaran kysymykseen. Ja täsmennätkö, mitä ovat nämä teoreettiset, ideologiset ja muut valmiudet. Jos vastaat, niin julkaisen sen valitettavasti vasta myöhemmin illalla johtuen siitä, että työn ies kutsuu.
VastaaPoistaPari poimintaa tämän päivän uutisvirrasta,
VastaaPoistaVTV: Suomen maahanmuuttajien ja kantaväestön oppimistuloksissa valtavat erot, tuossa oli aika suoraan sanottu, että mitkä mamu-ryhmät pärjäävät ja mitkä eivät. Uutisen viimeinen kappale laittaa epäsuorasti pohtimaan, että nyt tarvittaisiin lisää varoja mamulasten kotoutukseen ja koulutukseen, erityisopetuksen muodossa.
Mutta sitähän ei saisi sanoa ääneen, että miksi eräiden mamulasten oppimistulokset ovat heikkoja, vaikka kaikilla pitäisi olla samat eväät ja mahdollisuudet opintiellä.
Ja sitten toisaalla, eläkeläiset kauhuissaan tukien lopettamisesta: "herrat ajavat itsemurhaan", kun jostain on säästettävä, niin tässäpä oiva kohde. Jos toi toteutuu, niin Suomen yhteiskunnasta on tulossa todella raaka systeemi, vähän niinkuin jonkun urheilulajin pudotuspelit. Tulee niin elävästi mieleen se eräs Karin maahanmuuttoaiheinen pilapiirros 1990-luvun alusta, jossa sillä RKP:n edustajan irvikuvalla oli se plakaatti Pakkoruotsi kouluihin Pakkosomalit hotelleihin".
Eipä tuota voisi tuon paremmin ilmaista! Näyttää ettei mikään ole muuttunut 20-25 vuodessa, sama vouhottaminen jatkuu. Vähän niinkuin hakkaisi päätänsä tiiliseinään, mutta ei huomaa et se sattuu.
Nuorille ja koulutetuille suomalaisille suosittelen muuttoa täältä kauas pois, Australia tai Uusi-Seelanti hyvinä vaihtoehtoina. Jos olisin nuori (esim. yli 30 v. henkilöille ei myönnetä työviisumeita Australiaan), niin lähtisin sinnepäin vaikkapa suurmaantilalle töihin, jollen muuta keksisi. Asiallinen ja osaava kaveri löytää sieltä varmasti uusia mahdollisuuksia ja sinne voi vaikkapa perustaa oman yrityksen. Tänne veroh*lvettiin sitä tuskin kannattaa perustaa, koska nyt näet mihin ne maksamasi verot ja yrittäjämaksut tullaan käyttämään; Euro-kriisimaiden tukemiseen ja idioottimaisen maahanmuuttopolitiikan tukemiseen, samalla kun esim. isovanhempiesi etuja leikataan.
EU-maiden verotuksen harmonisointia odotellessa, mutta autoverosta Suomen veroviranomaiset tulevat pitämään kynsin ja hampain kiinni...
- Soomepois Eestist -
Vasarahammer, Yrjö.
VastaaPoistaVoin vastata, mutta en toki mielelläni täällä Ykän hienoilla kutsuilla vaan vastahakoisesti ja lyhykäisesti.
Tilanne kärjistyi Hommaforumilla erottamiseeni ilman mitään senhetkistä tilannetta. Taustalla oli parin vuoden kissanhännän veto, sensurointi, ja bannaukset koskien Snowcamonkin nyt esiin tuomia talousasioita,sekä sosialismin, Islamin ja arabikevään kannatusta. Raskauttavinta ehkä oli väittely mestarin kanssa Tsetsenien ja Gazan islamilaisvaltioiden oikeutuksesta, hänen kannattaessaan niitä kansallisiin itsemääräämisoikeuksiin vedoten ja minun vastustaessani ajatusta. BBV:n aikaisessa hysteriassa minut bannattiin todettuani, että sitä saa mitä kylvää, viitaten Utöyallakin järjestettyihin lukuisiin arabiterrorismin tukileireihin. Tunnen asian kohtuu hyvin, koska asun Norjassa ja olen vuodesta -73 seurannut Lähi-Idän tilannetta hyvin tarkkaan.
Myöhemmät tapahtumat ovat osoittaneet silloisen diagnoosini Suomen vasemmistoleirin kansallisen siiven ideologisesta keveydestä paikkansapitäviksi ja nyt en tarkoita kansallista äärivasemmistoa.
Jos on enemmän juteltavaa, niin minut löytää myös osoitteesta Faithforum.fi, tai sähköpostitse ja miksei Kumiksen vieraanakin... Täällä Ykän vieraana en oikein haluaisi jatkaa näillä asioilla.
Mark my words: hyysäri ja muut totuutta kailottavat lehdet tulevat lankeamaan meidän veronmaksajien kustannettaviksi. Aivan kuten on käynyt ylen ja Talvivaaran kanssa.
VastaaPoista-Tvälups-
Luin Vasaran kysymyksen vasta kommenttini jälkeen. Samoin kuin sinunkin tarkentavan kysymyksesi jo lähetettyäni vastauksen alkuperäisiin kysymyksiinne. :)
VastaaPoista
VastaaPoistaJos olisi sana sinun laillasi hallussa, niin olisin kirjoittanut juuri noin! Samojen ajatusten kanssa olen kamppaillut ja hampaita kiristellyt ja ihmetellyt, mikä ihmisiä ja varsinkin päättäjiä viiraa ja milloin tämä hulluus loppuu. Valitettavasti sitä ei ole näköpiirissä. Taidan kasvaa jo koiranputkea siinä vaiheessa, kun joku ratkaisu (jonka on pakko tulla) joskus tulee. Valta on todellakin taidettu antaa medialle ja kuten kirjoitit, sitä pelätään ja kuten olen jostakin kuullut, valtaa ei anneta kenellekään, vaan se otetaan. Aika pelottavaa, varsinkin kun meillä on vielä varsinkin paljon vanhempaa väestöä, joka on painetun sanan varassa ja uskoo kaiken, mikä on "lehellä". Sieltä voisi löytyä vaaleissa joukkovoimaa, mutta kun valtamedia vääristelee ja kertoo muunneltua totuutta, on senkin sektorin herääminen hyvin epätodennäköistä.
Itse lopetin paikallislehden tilaamisen muutamia vuosia sitten. Kyllästyin perin pohjan juuri monikulttuurin ihannoimiseen ja ilmastonmuutoksella pelotteluun. Olin lukenut lehteä lapsesta saakka, mutta muutamassa viikossa totuin tablettiin ja maailma aukeni ihan erilaisena. Isäntä vastapäätä selaa läppäriään aamukahvipöydässä, keskustelua syntyy, eikä tule kinaa kumpi ottaa lehdestä sen paremman puoliskon ja kummalle jää ensin sarjakuvat ja kuolinuutiset. Myöskään kylminä ja lumisina talviaamuina ei tarvitse painua pihalle lehteä hakemaan ja piilotella habitustaan aamutakissa ja littaantuneessa frisyyrissä naapureilta. Näin on hyvä. Vielä kun saataisi joskus parempia uutisia!
Terveisin
Rouva Ano
No ainakin toi Evitskog case on, sen lisäksi, että on viihdyttävintä mokutusta pitkään aikaan, on myös erittäin huolestuttavaa.
VastaaPoistaHuolestuttavaa siinä mielessä, että nyt voidaan päätellä jokaisen kylän jossa on jokin tyhjilleen jäänyt taikka vajaakäytössä oleva suurehko kiinteistö olevan vaaravyöhykkeessä.
Yleisesti nyt alkaneen järkyttävän mokutuksen syy ei ole täysin persujen. On totta, että paine on monestakin syystä nyt eityisen kova.
Hirvittää ajatellakin mikälaista jälki olisi SDP:n ja virheiden johdolla.
-KKi-
Teoreettinen: Kellään vasemmistopuolueen edustajalla ei edes teoriassa ole mahdollisuuksia puuttua vaikkapa tähän Snowcamon esittämään ongelmaan. Se olisi vastoin klientismin syvintä olemusta..
VastaaPoistaIdeologinen: Jos johtavat maahanmuuttokriitikotkin ilmoittavat julkisesti ei vastustavansa islamia, ja myös käytännön toimillaan sen todistavat, niin eihän heillä ole edes teoriassa ideologisia valmiuksia haittamaahanmuuton selättämiseen, koska islam non haittamaahanmuuton ytimessä.
Heidän ideologiset mahdollisuutensa yltävät islam-ja maahanmuuttokriittisyyteen ja mahdollisesti liian innokkaiden puoluekavereiden sukimiseen takaisin ruotuun.
Muut valmiudet liittyvät moraaliseen puoleen. Vaikkapa rohkeuteen ja paineensietokykyyn vasemmistolaisen yhteiskunnan ja median myllytyksessä, tai kykyyn selviytyä nahistumatta vallan mädättävältä vaikutukselta ja Brysselin houkutuksilta.
Esitän ennusteen jonka jätän toteuttamaan itseään.
VastaaPoistaMeillä on kohta 1918 satavuotisjuhlat.
Tulemme näkemään uusintaottelun joka on aseiden määrästä ja osanottajien aseellisen koulutuksen johdosta hieman riehakkaampi versio edellisestä.
Kuten aiemminkin, osallistujia tulee myös ulkomailta. Minkä verran ja kenen puolelle, jää nähtäväksi.
Tilanne on koko ajan vaikeampi. Kuitenkin persujen on parempi olla hallituksessa edes pistämässä hanttiin kepuleille ja sekoomukselle. Yleisön tulisi huomata että kepulit ja sekoomus ovat syyllisiä eikä persut. Paska tulee heittää kepuleita ja sekoomusta kohtaan ja painostaa niitä menemään persujen linjoille. Tätä Valkea varmaan tarkoitti sillä että hallituksesta lähtö ei auttaisi nuivia.
VastaaPoistaIlkkaa on tullut tuettua tilaajan ominaisuudessa vuosikymmeniä. Sunnuntain pääkirjoitus katkaisi sitten omalta osaltani kamelin selän. Irtisanomisilmoitus lähti.
VastaaPoistaTervehdys Soomepoisille Eestist, Karille, Taisteluvälineupseerille, Rouva Anolle, KKi:lle, Ano1:lle, Vieraalle ja Ano2:lle & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaSoomepois Eestist:
Kiitos hyvistä huomioista. Tuossa oppimistuloksia koskevassa jutussa pallo pyritään taas kovasti pyöräyttää suomalaisten syyksi. No, tietyllä tavalla se onkin. Sillä jos integroitumista suomalaiseen yhteiskuntaan ei edes vaadita, niin tottahan se näkyy koulussakin. Sen sijaan esmes virolaisilla tai venäläisillä ne yhteiskunnan erot eivät suomalaisiin verrattuna mitään ylivoimaisia ole, ja integroituminen onnistuu paremmin.
Kari Suomalaisesta voi todeta, että häiskä osasi kertakaikkiaan ennustaa tämän kaiken. Ymmärrän kyllä mainitsemasi perusteet maastamuutolle, mutta toivoisin tietysti silti, että nuoret ihmiset kuitenkin jäisivät rakentamaan nimenomaan Suomea. Maailmassa kun ei muuta suomalaisten maata ole eikä tule.
Kari: Kiitos täsmennyksistäsi. Ymmärrän pointtisi oikein hyvin. En tosin jaa täysin näkemystäsi, sillä en oikein pysty (kertomaasi tapausta lukuunottamatta, ja vaikea minun on siitäkään sinänsä sanoa, koska en ole keskusteluketjua nähnyt) pitämään Jussi Halla-ahoa mitenkään islamia myötäilevänä. Mutta oletan joka tapauksessa, että niin minä kuin sinä olemme kumminkin samalla puolella. Mitä muuten meinaat noilla ”Ykän hienoilla kutsuilla”. Minusta nämä ovat aina olleet enempi rahvaan bileet ja hyvä niin.
Taisteluvälineupseeri: Veikkaan, että ensi vuoden puolella eduskunnassa tuodaan esille vakavat ehdotukset lehdistöverosta.
Rouva Ano: Olet niin valitettavan oikeassa. Hyvin moni vanha ihminen, joka tuumii, että onhan tää tilanne mennyt aivan mahdottomaksi lukee aamulla perinteiseen tapaan Maakuntalehden, äänestää vaaleissa perinteiseen tapaan sitä, mitä ennenkin ja vaalien jälkeen tuumii, että mikä on kun tilanne menee vaan vielä mahdottomammaksi. Minä itse hörsin aamukahvini läppärin kanssa ja olen tehnyt sen jo kauan aikaa. Itse asiassa se vie pöydällä paljon vähemmän tilaakin kuin se sanomalehti.
KKi: Tosi on, että ei persuja tästä parane syyttää. Saavutukset ovat mitä ne ovat, mutta tämän touhun alkujuuret ovat aivan muualla. Securitas jo muuten hakee vartijoita Evitskogiin vakituisiin työsuhteisiin. Korostaa, että ”työssä kohdataan koko inhimillisen elämän kirjo kaikkine haasteineen”:
http://hommaforum.org/index.php?action=dlattach;topic=102691.0;attach=45043;image
Tulee mieleen tästä Arttu Wiskarin Mökkitie-biisin pätkä:
”Tuli syksy ja mulle kerrottiin, ei tuu enää reissuja Evitskogiin”
Ano1: Jotenkin vaikuttaa siltä, että tuota rähinää ollaan kovasti kehittelemässä. Ei kai niillä vuonna 1918 ollut varsinaista tarkoitusta panna kahinaa pystyyn, mutta kun yksi höhläys seuraa toista jne…
Vieras: Niin kuin aikaisemmassa kommentissa totesin, jos persut korvataan vasureilla ja vihreillä, niin ne haluavat yksinkertaisesti kostaa ja muuttaa touhun vielä tuplasti älyttömämmäksi. Ihan vaan persuille vittuillakseen ja voittoaan riekkuakseen. On jokseenkin hämmentävää lukea tiettyjä avautumisia, joissa nuivat ihmiset pitävät persuja suurimpana vihollisenaan. Eivät persut tätä hulluutta aloittaneet.
Ano2: Onnittelut hyvästä ratkaisusta.
Tosiaan vaikka taistelu hävittiin,niin sotaa vielä ei. Jatketaan vaan tätä netissä nyrkin heristelyä. Lusikallakin voi tyhjentää hiekkalaatikon jahka jaksaa vaan lusikoida.
VastaaPoistaTulee olemaan mielenkiintoista seurata, miten meillä verrattuna naapurimaahan tilanne kehittyy. Kuinka pitkälle mennään ennekuin härmäläiset hermostuu. Kuinka monta kurkunleikkausta, rikollisjengien tulitaistelua, pahoinpitelyä, asellista kaupanryöstöä, raiskausta, autojen tuhopolttoa jne. ennekuin sanotaan että nyt riittää. Luultavasti/toivottavasti huomattavasti pikemmin kuin Ruotsissa.
Ja Stubb ressukalta pari "teiniä" rikkoi pari ikkunaa. Todennäköisesti ihan kakaroiden ilkivaltaa. Mutta jo kuultiin hallinnon mörisevän syvällä rintäänellä, ettei tälläinen peli vetele. Näin ei Suomessa toimita emmekä me pelkää. Ja media määkii taustalla.
No eivät varmaankaan, sillä on heillä meidän maksamat turvajärjestelmät joiden kustannuksiin ei ole ylärajaa. Mutta kun pottunokka ryöstetään raiskataan ja pahoinpidellään, missä kuuluvat hallinnon äänet, että ettei tällanen peli vetele, näin ei Suomessa toimita. Turvajärjestelmät tulevat taas käyttöön, mutta ei pottunokkien suojelemiseksi, vaan pikemminkin päinvastoin.
Karilta olisin tiedustellut tuosta Utöyasta, sillä olen kautta rantain kuullut, ettei se nyt ollut niin viaton demarinuorison kesäleiri, vaan enemmänkin sossujen koulutuskeskus, jossa nuorille tehokkaasti sisäistettiin tämä sos.dem aate, joka Ruotsinkin on osaltaan tuhonnut.
Tuossa katselin noita Ipadeja räplääviä "pakolaisia", ja mulle tuli hetkeksi mieleen, että jospa ne ovat työkkärin kotisivuilla katselemassa josko duuneja olis
tarjolla, mutta silloin muistin, että eiväthän he saa työlupia kun ovat vaan täällä ihan väliaikaisesti.
Näin on käynyt.
VastaaPoistaKaikkien panosten veikkaaminen väärälle hevoselle (eli persuille) on suurin syy poliittiselle epäonnistumiselle. Minä tiesin jo vuoden 2007 vaalien jälkeen, että Soini tulee pettämään (tosin minäkään en osannut arvata, että näin räikeästi ja totaalisesti), koska hän kertoi sen itse minulle ja kaikille samassa pöydässä istuneille sisulaisille ihan suoraan ja avoimesti persujen vaalivalvojaisissa.
Ongelman ydin tällä hetkellä on se, että Soini ei vaatinut persuille sisäministerin paikkaa hallitusneuvotteluissa, mutta ei myöskään suostu lähtemään hallituksesta kulumallakaan, vaan alistuu kaikkeen, joten kokoomuksella ja keskustalla on vapaat kädet, jotka he ovat työntäneet syvälle Soinin persuun. Kyynärpäitä myöten.
Miksi sitten keskusta ja kokoomus toimivat kuten toimivat? Minä en pidä syynä median pelkoa vaan hakisin syytä pikemminkin EU:sta. Suomen vallanpitäjät ovat sitoneet kohtalonsa EU:hun ja globalisaatioon. Mikään ei saa heitä poikkeamaan siltä tieltä.
Suomi on hitaasti tukehtumassa. Euron aiheuttama lama näivettää meitä taloudellisesti niin kauan kuin Suomi on eurossa. EU:n aiheuttamat pakolaisvirrat johtavat vääjäämättä suomalaisten hitaaseen kansanmurhaan. Mikään ei tule muuttumaan paremmaksi ennen kuin Suomi pääsee eroon sekä EU:sta että eurosta. Tämä ei tule tapahtumaan demokraattisesti. Tällä hetkellä paras toivo Suomen pelastumiselle on todella äkillinen ja jyrkkä talousromahdus tai EU:n joutuminen ulkoiseen tai sisällissotaan.
Mutta me emme koskaan lopeta. Me emme koskaan luovuta.
VastaaPoistaYrjö: " Mitä muuten meinaat noilla ”Ykän hienoilla kutsuilla”. Minusta nämä ovat aina olleet enempi rahvaan bileet ja hyvä niin.
VastaaPoistaNo olet kirjoituksillasi laittanut aika hienot ja harrastunnelmaiset puitteet tänne hotellin aulaan. Ensimmäiseksi ei tule mieleen ruveta huutelemaan vieraisiin pöytiin.
Yrjö:" Mutta oletan joka tapauksessa, että niin minä kuin sinä olemme kumminkin samalla puolella".
Varmasti. Muistuttelen näistä välillä vain siksi, etteivät toiveet ja haaveet alkaisi elämään liiaksi omaa elämäänsä, jonkin varassa, syrjäyttäen todellisuuden.
Tervehdys Beckerille, Jari Leinolle, Tom Kärnälle ja Karille & Kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaBecker: Luulen, ettei suomalaisen pinna kestä ihan niin pitkälle kuin Ruotsissa, vaikka hyviksi hallintolampaiksi meidätkin on koulittu. Mitä tulee Stubbin ikkunoihin, niin (vaikka en väitä varmaksi mitään) noista valvontakameroitten kuvista tulee kummasti mieleen viime itsenäisyyspäivä:
http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/kuvat-poliisi-julkisti-kuvia-epaillyista-ilkivallantekijoista/5269206#.VdNfJvRh-8Y.facebook
Jari: Niin kuin varmaan tiedät, niin minä en ole tukenut perussuomalaisia Soinin takia, vaan Soinista huolimatta. Soinin ylimielisyys on sitä luokkaa, etten pitäisi mahdottomana, että persuissa alkaa jossain vaiheessa kapina. Ja se, että ei vaadittu sisäministerin paikkaa on todellakin äärimmäinen hölmöntölmäys. Siellä sitä salkkua olisi tarvinnut.
Kyllä minä pidän median osuutta juuri niin suurena kuin väitinkin, mutta sinä olet tietysti myös oikeassa siinä, mitä sanot EU:sta ja suomalaisten poliitikkojen suhteesta siihen. EU liittovaltiona on näemmä lukkoon lyöty ja ilman mainitsemiasi asioita se tuskin alkaa purkaantua. Tietysti pieni toive minulla on siitä, jos Iso-Britannia ottaa uhkaamansa ritolat ja se saisi aikaan dominoefektin.
Tom: No ei lopeteta niin. Ennen kuin montun syrjällä. Ja sielläkin vielä irvistellään.
Kari: En minä näe oikein asiaa samalla tavalla. Vaan jokainen hahmottaa tietysti omallaan. Mutta olet kyllä kovasti oikeassa siinä, että haaveita ei kannata alkaa pitää totuutena. Siinä pettyy pahasti.
Becker: "Karilta olisin tiedustellut tuosta Utöyasta, sillä olen kautta rantain kuullut, ettei se nyt ollut niin viaton demarinuorison kesäleiri, vaan enemmänkin sossujen koulutuskeskus, jossa nuorille tehokkaasti sisäistettiin tämä sos.dem aate, joka Ruotsinkin on osaltaan tuhonnut."
VastaaPoistaJoo, ei Utöya valikoitunut sattumalta, vaan sen suuren symboliarvon takia. Sama koskee Regjeringskvartalet:ia, hallintokorttelia. Kuninkaanlinnaa ei pommitettu.
Utöyalla on koulutettu lähes kaikki Norjan uudemman polven vasemmistokaaderit mukaan lukien NATO:n pääsihteeri Stoltenberg. Lisäksi siellä on järjestetty jo vuosikymmeniä islamilaisen ja palestiinalaisen terrorismin tukileirejä, kursseja ja kokouksia.
Kannattaa tässä tilanteessa lukea "taivaan pilarit", koska kirja mielestäni kuvaa mitä vain ongelmallisra taistelua vertauskuvallisesti. Kirjassa taas rakennetaan kirkkoa, jolta mm. viedään välillä rakennusmateriaalit, kirkon päämunkki melkein mestataan, rakennusväen kimppuun hyökätään ja päärakentaja surmataan, mutta projekti jatkuu ja saadaan päätökseen valtavista ongelmista huolimatta.
VastaaPoistaTervehdys Karille ja Anolle & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaKari: Minä en osaa varsinaisesti sanoa demareitten kaaderikoulutuksesta mitään, mutta sen tiedän, että pohjoismaisten demareitten linja (sitähän siellä Utöyallakin oli) tuossa arabit vs. Israel-asiassa on täysin putkinäköisesti arabien puolella pelkästään siksi, kun se on muotia. Liekö tuo alkanut jo aikanaan siitä, että Rauhanvaltio tuki aikanaan arabeja aseellisesti.
Ano: Ehkä tuo on hyvä vertauskuva asialle.
Yrjö: "En tosin jaa täysin näkemystäsi, sillä en oikein pysty (kertomaasi tapausta lukuunottamatta, ja vaikea minun on siitäkään sinänsä sanoa, koska en ole keskusteluketjua nähnyt) pitämään Jussi Halla-ahoa mitenkään islamia myötäilevänä".
VastaaPoistaTälläisissä kysymyksissä ei voi olla kuin puolesta tai vastaan.
Islam ei häntä kiinnosta, ellei se ala tuottamaan ongelmia hänen sisäpoliittiselle tarjonnalleen(Tai ellei siitä ole saatavissa irtopinnoja), muutoin vallitsee "Dont ask, dont tell"-politiikka. Ulkopolitiikassa saatetaan tukea samoja päämääriä kuin jihadistitkin. Pomokseen EU:ssa hän valitsi mieluummin muslimin.
Vanhempaa Scriptaa lukemalla ja tekoja vertailemalla asia pitäisi selvitä. Uudemmasta en tiedä, kun en ole tutustunut. Euroopan poliittisella kartalla Geert Wildersiä voi pitää jonkinlaisena verrokkina ja skaalatikkuna tässä asiassa. Siellä missä hän puhuu, siellä alkaa melkein ruutikin palamaan. JH-a:n kohdalla edes media ei ole huolissaan.
Tervehdys, Kari. Minä olen lukenut niin vanhemman kuin uudemman scriptan, enkä ihan voi yhtyä mielipiteeseesi. Mutta haistan tässä juupas-eipäs-systeemin, joten antaa olla.
VastaaPoistaJotenkin on hankalaa käsittää että Jussi tietoisesti kannattamalla kannattaisi islamia itsessään, sitä mikä se on uskonnon, ideologian ja elämäntapamallin muodostama kokonaispaketti. Jussi vastustaa maahanmuuttoa joten siinä samalla hän vastustaa muslimienkin maahanmuttoa, vaikka hänen motiivi on torjua maahanmuuton taloudelliset, sosiaaliset ja turvallisuusriskit.
VastaaPoistaJussi on nationalisti joten hän olettanee kaikkien muidenkin omaa puoltaan pitävien olevan. Muslimit eivät tee poikkeusta tästä oletuksesta. Siksi hän olettaa tsetseenien tms. toimivan nationalistisilla ja etnisnationaalisilla motiiveilla. Veikkaan että tämmöinen oletus on yleinen niillä nationalisteilla jotka ovat ateisteja, agnostikkoja, maallistuneita, uskonnollisesti välinpitämättömiä ja arvoliberaaleja. Heillä voi olla kyvyttömyys tai haluttomuus tajuta uskontoaspektin merkitystä ja sitä mikä rooli sillä on ideologian ja toiminnan motiivina.
Uskontoaspektin kiistäminen on myös mokumielisten vasemmistolaisten ja liberaalien tapa selittää asiat eli valehdella muille ja itselleen. Tyypillinen oletus motiivista on köyhyys, työttömyys ja sen aiheuttama näköalattomuus, eriarvoisuus, sorto, riisto, syrjintä, rasismi, yhteiskunnallinen epäoikeudenmukaisuus, epätasa-arvo, luokkasota, luokkataistelu, luokkaviha, herraviha, kolonialismi, imperialismi, kapitalismi, markkinatalous, tuloerot, vastarinta, vapaustaistelu, itsenäisyystaistelu, patriotismi, nationalismi. Kaikki muut syyt kelpaavat mutta ei uskonto. Patriotismi ja nationalismi kelpaavat ja ovat hyväksyttyjä kun on kyse etnisesti ja kulttuurisesti edistyksellisestä osapuolesta kuten palestiinalaiset. Mutta ei uskonto, ei sitten millään. Ei vaikka muslimi tappaisi vasemmistoliberaalin.
Kari: En pysty kommentoimaan, koska olin itse Utöyan aikana ulkomailla netin tavoittamattomissa. Kotiinpaluusta olen jo blogissani kertonut.
VastaaPoistaJari Leinon jutut pistävät mietityttämään. Toisaalta Timbe voi laskea, että ei niillä nuivilla parempaakaan vaihtoehtoa ole, eli miten tahansa voi porsastella. Näinhän esimerkiksi Kokoomus on tehnyt jo vuosikausia eli vasemmistolaista politiikkaa voidaan harjoittaa veronkorotuksineen, ja silti talousoikeistolaiset äänestää, koska muutakaan vaihtoehtoa ei ole.
Tästä Kirkkonummen tapauksesta on taas sanavarasto rikastunut. Tiedän nyt, mikä on pullahalaaja ja iPakolainen. Myös termi Wippajei on tullut tutuksi.
Yrjö. Onkohan nyt käynnistynyt oikein joku tietynlainen kampanja? Kun tuntuu että yhdestä sun toisesta lehdestä saa lukea näitä samoja juttuja, samoilla perusteilla.
VastaaPoistaTässä ajassa ja tilanteessa yksi surullista asioista on se, ettei Tapio Tuuri enää lievennä oloamme kirjoituksillaan.
VastaaPoistaTimo Soinin motiivit ovat todellakin hämärän peitossa. Veikkaan että Soini taktikoi. Luulen ettei hän ole oikeasti mokumielinen vaan on opportunisti, vallanhaluinen ja kärsimätön eikä jaksa odottaa. Jos kepulit ja sekoomus suostuisivatkin nuivailuun ja totetuttaisivat sitä, niin Soini tukisi sitä.
VastaaPoistaUlkoministeri (ja ulkomaankauppaministeri) taitaa olla huonoin mahdollinen salkku sellaiselle joka on puolueen puheenjohtaja. Olen ehdottanut että Soini luopuisi puheenjohtajuudesta mutta saisi pitää ulkoministerin salkun vaikka koko vaalikauden ajan. Näin Timbe voisi keskittyä "puhtaasti" ulkopolitiikkaan ja jättäisi persujen johdon niille joilla on uutta puhtia siihen. Veikkaan että Soini on jo mielessään toivonut että hänet haastettaisiin tosissaan ja joku voittaisi äänestyksen. Näin hän voisi perustella jättäytymisen puoluejohdosta.
On yksi asia mistä Timbe saa kymmenen pistettä ja papuakaijamerkin. Timbe on myötämielinen juutalaisia ja Israelia kohtaan. Siinä mielessä se on parannus johonkin puna-Ekiin. Vuosi sitten Timbe puolusti iippoja kun Hamas päästeli taas vaihteeksi niitä "ilotulitteita" iippojen päälle. Siitäkös sossut, komukat, viherhörhöt ja muut hyvikset repivät pelihousujaan kun Soini kehtasi puolustaa iippoja.
Kolmas taistelu on taistelu mediasta. Se voitetaan vielä.
VastaaPoistaMedian suojatyöpaikkoja toki miehittää valtava määrä saarikoskia ja murajuoppoja hazardeineen ja muineen. Mutta suurta yleisöä miehittävät tavalliset ihmiset. Ja median kannalta tärkeintä näissä tavallisissa ihmisissä ei ole se, että mitä mieltä he ovat vaan se, että paljonko he tienaavat. Mitä enemmän, sitä lihavampia mainosdiilejä media voi saada. Ja mainoksillahan media elää eikä millään irtonumeromyynnillä tai kestotilauksilla.
Artikkelit, kolumnit, pakinat, pääkirjoitukset sun muut ovat lähinnä mainosten välistä palstantäytettä. Niillä hankitaan mainoksille yleisö. Ja paras yleisö ei koostu Anarko-Markosta ja Abdi-Elmi Gutaleista vaan kalapuikkoviiksisistä lihaa syövistä heteromiehistä. (Tosin ns. pinkki raha kiinnostaa mediaa ihan siinä kuin muukin keskuspankin leimaama.)
Ja nyt kun ollaan siinä tilantessa jossa niin Alma, Sanoma kuin pari näiden kapeaharteisempaa kaveriakin on brändännyt itsensä lähinnä vain Anarko-Markon, Lesbo-Liisan ja Adbi-Elmi Pedari Muhammedin tiedostusvälineeksi, niin valtava määrä mainosrahaa on ihan ihmeissään. Mihin suunnata mainonta ja sen rahat kun mediaa ei kiinnosta sama yleisö kuin mainostoimistoja ja avainbrändien tuotteita kauppaavia tahoja?
Pala palalta mainosrahalla pyörivä media etsii ja löytää itselleen sitä isointa, maksukykyisintä ja yhtenäisintä yleisöä eli puolikonservatiivista keskiluokkaa. Toimituksia se ei tietenkään miellytä, mutta omistajia kyllä.
Edessä lienee siis pudotuspeli. Joillain tippuvat levikit. Joillain tippuvat yt-neuvottelulaput. Joillain tippuvat kukkahatut ja vaihtuvat Suomi-lippiksiin.
P.S. Miksi Ruotsissa ei ole julkaistu kuin kaksi puoluekannatusgallupia noin 60 vrk:n sisään? Normaalisti tässä ajassa julkaistaan tähän aikaan vuodesta noin 10-12 puoluekannatuskyselyä.
Voisko olla että tuloksissa olisi ollut jotain julkaisukelvotonta?
Jos nyt äkkiä koittaisi arvata niin voisi veikata että tuo Kirkkonummen Komppani on jokin ISISin lähettämä kovaksi keitettyjen taistelijoiden joukko, joka on lähetetty tänne suorittamaan jotain sellaista tehtävää, josta me emme pidä.
VastaaPoistaOnneksi siinä naapurissa asuu joku pulla-hali-pataljoonaa edustava kukkahattu, jonka 15-vuotias tytär on mitä ilmeisimmin noin 600 kertaa äitiään paremmin perillä siitä, että millainen maailma oikeasti on.
Sitä media-taistelua voi muuten tehdä aika mukavasti niinkin että välillä korjaa kommenttiosiossa pahimpia asiavirheitä, heittää asiallista nuivaa kommenttia, pistää toimittajille asiallista sähköpostia, nälvii somessa, keskustelupalstoilla jne. median pahimmille vääristelyille...
Yksi ano toi esille noi opetussuunnitelmat. Joka tapauksessa kasvattajan velvollisuuksiin kuuluu opettaa lapsi/nuori terveen mediakriittiseksi ja juoruimmuuniksi. Opettaminen ja opetussuunnitelma on yksi media muiden medioiden joukossa. Senkin suhteen on hyvä tajuta, että millä perusteilla sekä tieto että "tieto" valitaan.
Soini teki muuten pahan mokan kun lähti taistelemaan KooDeetä vastaan niin verisesti. Persut olisi tarvinnut liittolaisen ja Krisut olisi ollut paras mahdollisuus.
Joku tanskalainen lehti on muuten jo nostanut esiin kysymyksen siitä onko Swedustanissa menossa sisällissota.
Ne Stubiootin ikkunoita rikkoneet näytti muuten ihan niiltä polkupyörätelineellä näyteikkunaa hajottaneilta anarkovassareilta. (Ykä taitaa tuumata samoin?)
Kiitos Yrjö.
VastaaPoistaUskoni koko tämän touhun kannattavuuteen oli pitkään hukassa, jo pelkästään noiden mainitsemiesi seikkojen vuoksi. Se mihin tällaisella toiminnalla vaikuttamaan pystyttäisiin näyttäytyi varsin marginaaliselta. Nyt kuitenkin printtimedian alemmustilassa blogirintaman uutispalvelu alkaa näyttäytymään varsin houkuttelevana.
Väitän että printtimedian tason syöksylaskuun on vaikuttanut keskeisesti seuraavat tekijät:
Digitalisaatio, someuutisointi ja uutisten julkaisutarpeen nopeutuminen.
Viittaan tällä siihen että missä aikaisemmin, silloin kun koneet ja järjestelmä tähän luotiin, oli aikaa kyseinen päivä soitella ympäriinsä, tarkastaa faktoja ja hioa juttuja kohdalleen ennen julkaisua, ja useampi juttu oli tekeillä jopa useamman viikon.
Nykyisin uutisen arvo mitataan siinä kuinka nopeasti tapahtuneesta se saadaan julkaistua, välittämättä siitä onko se sisällöllisesti tarkkaa, tyhjentävää ja ennenkaikkea objektiivista. Tämä ilmiö on tuonut printtimedian kenttään paljon näppäräsormisia kirjoittelijoita, niitä jotka saavat häpeilemättä ja ennenkaikkea nopeasti aikaan uutisotsikoilta kuullostavia lauseita ja saavat nämä levitettyä mahdollisimman laajalle digitaalisessa maailmassa. Nykyisin mikäli uutinen ehtii painolehteen asti niin se on jo vanha uutinen. Ei ole enää painoarvoa sillä että miten juttu on tehty ja mitä sen sisältö oikeastaan on.
Se mikä tämänhetkiseen poliittiseen rappiotilaamme vaikuttaa voidaan kuvata yksinkertaisesti "Lumipallo"- efektillä. Maahanmuuttomyönteisen, maailmaa syleilevän toimintamallin ihannointi ja ylistäminen medialle ja median ottaminen mukaan näihin talkoisiin loi selkeästi koneiston jossa media sai vallan määretellä sen täydellisen ihmisen. Haasteeksi tässä vain tuli se että se valta annettiin täydellisesti pois. Mediasta tuli syyttäjä, tuomari ja inkvisiittori kerralla. Ja nyt ei enää auta kuin katsella luotua hirviötä, poikkiteloin asettautuminen johtaisi vaan siihen että tulisi itse syödyksi.
Odotan muuten innolla sitö että kuka politikoista ryhtyy ensimmäisenä tekemään nagaatiokamppanjaa median kanssa. Se määrä näkyvyyttä mikä olisi saatavissa jos aktiivinen poliittinen toimija (niin siis poislukien kaikki perussuomalaisten leiriin kuuluvat yksilöt, ne nyt nillittävät joka tapauksessa kaikesta) ryhtyisi huolella parjaamaan mediaa, ja avoimesti halvekimaan sen toimintamalleja tai toimintaa. Aivan varmasti palstatilaa syntyisi.
Monessa muussa maassa tallainen toimintatapa on tuottanut tulosta.
Joku taisi aikoinaan tuumata toimittajista jotain "sopulilauman" tapaista.
Tervehdys Vieraalle, Vasarahammerille, Ano1:lle, Ano2:lle, Ano3:lle, Ano4:lle ja Lakeudenmiehelle & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaVieras:
Viesti 1: Selvää on, ettei Jussi kannata islamia. Tässä keskustelussa on nyt ollut mielestäni kyse siitä, millä volyymilla ja millä sananvalinnoilla islamia vastustetaan ja näen, että kaikki keskusteluun osallistuneet ovat kumminkin samalla puolella eikä meidän ole mitään järkeä kehittää jäsentenvälisiä keskenämme. Tuo ”uskontoaspektin kiistäminen” pitää paikkansa, tosin vain osittain, eli lähinnä se koskee islamia. Jos joku kristitty menee asiakseen lahtaamaan muslimeja ja huutaa jumalan nimeä, niin silloin luonnollisesti nousee taivaan korkee älämölö fundamentalismista.
Viesti 2: Näkemyksesi Soinista pitää varmasti hyvin pitkälle paikkansa. Ilman nuivien ääniä hän ei olisi saavuttanut nykyistä asemaansa, mutta näyttää uskottelevan itselleen, että nimenomaan hänen karismansa on se syy, miksi persut ovat nousseet suurpuolueeksi. Tällaista linjaa ei voi jatkaa loputtomiin. Sisäministerin salkku olisi ollut ehdottoman tärkeä. Ei perussuomalainen ulkoministeri meidän linjaamme mitenkään olennaisesti pysty muuttamaan ja muutoksen tarvetta on nimenomaan Hangon ja Nuorgamin välissä.
Vasara: Tuumailusi Timben laskeskelmista voivat hyvinkin pitää kutinsa. Ehkä hän ajattelee nuivien toivovan että ”neljän vuoden päästä sitten” ja sitä neljää vuotta ei koskaan tule. Minäkin olen pannut merkille nämä uudet termit. Varsin osuvia, täytyy myöntää.
Ano1: Se kampanjahan alkoi jo ennen 2011 vaaleja ja on jatkunut siitä eteenpäin. Nyt se on vain muuttunut höykytyksestä hysteriaksi.
Ano2: Totta, ja yhtä lailla ikävää on, että Tapio Tuurin sukulaiset ovat näemmä deletoineet hänen tuotantonsa pysyvästi.
Ano3: Olet oikeassa tuosta kolmannesta taistelusta ja se on sellainen, johon me kaikki voimme vaikuttaa. Jokainen vitsi, jokainen linkitys, jokainen hyvin perusteltu vittuilu syö median uskottavuutta ja media kaikin voimin auttaa meitä tässä toimessa. Tajuamattaan, mutta lopputulos ratkaisee. Nyt muuten tuli uusin gallup Ruotsista ja sen mukaan SD onkin jo Ruotsin suurin puolue:
http://www.friatider.se/sd-st-rsta-parti-f-r-252-procent
Ano4: En lähde veikkailemaan aiheesta ISIS, mutta selväähän on, että ei siinä porukassa niitten maiden kaikkein hädänalaisimmat ole. Sitä yhtä jätkää kun esmes haastateltiin, niin häiskä oli ollut reissullaan Turkissa, Kreikassa, Saksassa ja Tanskassa. En tiennytkään, että nuokin maat ovat sotaakäyviä maita, jonne ei voi jättää asyylihakemusta.
Tuossa on muuten juttu siitä opetussuunnitelmasta:
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/miina%20ville%20opetushallitus-12341
Stubbin ikkunasta totesinkin jo tuolla ylempänä, että valvontakameran kuvasta tuli kummasti mieleen viime itsenäisyyspäivän kekkerit.
Lakeudenmies: Ollos hyvä. Tuo, mitä totesit median muuttumisesta pitää kutinsa. Ennen vanhaanhan systeemi meni niin, että radio kertoi uutisen nopeasti ja heti. Sitten televisio uutisoi siitä hieman tarkemmin ja kuvan kanssa. Ja myöhemmin siitä kirjoitti sanomalehti kun se oli selvittänyt uutisen taustat. Nyt kaikki tulee samassa paketissa ja taustojen selvittäminen korvataan kirjoittajan ideologisella taustalla ja kun se tuppaa olemaan likimain aina vasemmistoliberaali, niin tulos sitten on mitä se on. Ja kaiken lopputulemana media on sitten se syyttäjä, tuomari ja pyöveli yhdellä kertaa.
Minä vähän veikkaan, että aktiivisista poliittisista toimijoista ei löydy tuon negaatiokampanjan aloittajaa. Ehkä eläkkeelle siirtynyt poliitikko tai korkean tason virkamies voisi sen tehdä.
Vieras osuu erittäin oikeaan siinä, että vain uskontoon syvällisemmin tutustunut ihminen voi ymmärtää Lähi-Idän ja islamin ongelmia ja olemusta pohjaan asti.
VastaaPoistaMuut seuraavat tilannetta enemmän tai vähemmän Valistuksen kaksiulotteiseksi polarisoivien silmälasien läpi ja kolmas ulottuvuus jää näkemättä. Katolisuus harvemmin on syvällistä, senenempää kuin luterilaisuuskaan.
Tervehdys, Kari. Tuo on varmasti totta. Noita valistuksen polarisoimia silmälaseja on tietysti monelaisia. Minulla yhdenlaiset, jollain kaupunkivihreällä toisenlaiset, mutta varsinaista ymmärrystä noihin uskonasioihin ei ole. Itselläni tärkeintä on seurata, mitä islam saa maailmalla aikaiseksi, ja se riittääkin syyksi sen vastustamiseksi.
VastaaPoistaOlen kyllä sitä mieltä, etteivät poliitikot pelkää mediaa. Median jutut eivät puolueiden kannatuksiin vaikuta, eikä media kykene poliitikkoja nostamaan valtaan tai syöksemään vallasta.
VastaaPoistaPoliitikot eivät pelkää oikeastaan mitään. Poliitikkojen päätöksenteon omituisuudet ovat seurausta siitä, että riittävän korkealla tasolla olevat poliitikot (kansanedustajat, ministerit) elävät aivan omassa kuplassaan, oli heidän aatemaailmansa mikä tahansa.
Tuossa kuplassa on mukava olla - on etuja, näkyvyyttä, valtaa, tärkeyden tunnetta, kaikenlaista kivaa, josta muilla kansalaisilla ei ole aavistustakaan. Äkkiäkös siinä unohtuu, että ollaan tekemisissä todellisuuden kanssa, että omilla teoilla on vaikutusta siihen todellisuuteen, jossa kansalaiset elävät.
Nimittäin eihän kenenkään kansanedustajan naapuriin vastaanottokeskusta tule, sehän on selvä.
Tervehdys, Ano. Ymmärrän kyllä näkökantasi. Ilman muuta ammattipoliitikot elävät omassa kuplassaan. Mutta se kupla jakaa samat arvot kuin valtamediakin, joten voi tietysti kysyä, että kumpi määrää kumpaa. Valtapoliitikoillakin on kyllä tiedossa minkälainen joukkorääkyminen alkaa, mikäli he eivät noudata sitä politiikkaa, mitä media haluaa. Erityisesti maahanmuuttokysymysten osalta.
VastaaPoistaKyllä kyllä. Mutta jankutan vähän vielä. Medialla ei ole sellaista valtaa, jota kansalaisilla, eli äänestäjillä on. Media kykenee kyllä nostattamaan melkoisen älämölön, mutta siihen se pitkälti jääkin. Timo Soini on tämän median edustajille rivien välistä todennut, median suureksi mieliharmiksi.
VastaaPoistaEli kyllä Suomessa valta on edelleen poliitikoilla, he vain käyttävät sitä melko omituisista periaatteista lähtien.
En oikein haluaisi Suomen kulkevan Ruotsin tietä myöskään siten, että meille syntyy Ruotsidemokraatteja vastaava puolue vastareaktiona poliitikkojen saamattomuuteen. Perussuomalaisissa on ollut vähän oireilua Ruotsidemokraatit-tyyppisen linjan suuntaan, mikä ei ole kovin toivottavaa.
Mutta niinhän siinä sitten kuitenkin käy.
Opetussuunnitelman uudistuksessa otettiin mukaan monikulttuurisuus kaikki oppiaineet läpäisevänä aihekokonaisuuten jo muistaakseni 2000-luvun alkupuolella. Suomeksi sanottuna tämä "aihekokonaisuus" tarkoittaa sitä, että kyseisen teeman tulee jollain tavalla näkyä jokaisen oppiaineen sisällössä. Moni opettaja on kuitenkin tuon jälkeen etenkin isoissa kaupungeissa ehtinyt pahastikin nuivistua, vaikka sitä ei sanota ääneen. Sen sanominen ääneen tai edes keskustelu asiasta opettajainhuoneessa ei ole "sopivaa". Ainoastaan venäläisopilaiden aiheuttamista ongelmista olen kuullut puhuttavan ääneen. Kahdenkesken sitten puhutaan sellaisen kollegan kanssa, joka tiedetään nuivaksi.
VastaaPoistaKukaan opettaja ei halua virkaa koulusta, jossa on useita eri kansallisuuksia ja paljon sellaisia oppilaita, jotka eivät edes osaa suomea. Ei halua, jos valita saa. Moni vaan joutuu etenkin pk-seudulla sellaiseen kouluun, koska muualtakaan ei ole virkaa irronnut (suosittuihin kouluihin on valtavasti hakijoita) ja maalle ei haluta tai ei ole mahdollisuutta esim puolison työn vuoksi muuttaa.
Vaan mikähän perkules tuota bloggeria vaivaa. Minä kun pistin kommenttini, niin se näytti laittavan teidän kommenttinne uudestaan. Vai sähläsinkö itse? No mutta joka tapauksessa:
VastaaPoistaTervehdys Ano1:lle ja Ano2:lle & kiitos kommenteistanne.
Ano1: Arvostan mielipidettäsi ja julkaisen sen mielelläni. Mutta olen edelleenkin eri mieltä kanssasi. Varsinkin kun otit esimerkiksi Timo Soinin ja hänen perussuomalaisensa, sillä se pulaaki on ajatuksesta lihaksi muuttunut medialta anteeksipyytäjä. Media nosti aikanaan kohun yhdestä (1) Jussi Halla-ahon kirjoituksesta, jonka se tulkitsi (virheellisesti) niin, että Halla-aho haluaa panssarit Ateenan kaduille. Sanoiko Soini, että älkää lässyttäkö? Ei. Persut erottivat Halla-ahon määräaikaisesti eduskuntaryhmästä.
Sitten tuli hihamerkkijupakka, jossa persujen kansanedustajan avustajan Helena Erosen kirjoitusta tulkitsi Turun Sanomat ihan oman mielensä mukaan ja tulkinta jäi elämään mediassa. Eronen erosi. Mitä persut ja Soini tekivät? Ei mitään. Ja seuraavan mediakohun myötä sitten erotettiinkin myös kansanedustaja kokonaan puolueesta.
Nyt on Immonen-kohu. Sanoiko Soini medialle, että älkää lässyttäkö, heppuhan lateli vain täsmälleen samaa taisteluretoriikkaa, mitä vasemmisto on aina ladellut ja aina latelee eikä siitä kukaan herneitä nenään vedä? Ei sanonut. Sanoi, että Immonen kyllä harjataan eduskuntaryhmässä kunnolla.
Ovatko nämä niitä isännän elkeitä medialle? Vai lampaan elkeitä?
Ano2: Jep totta. Tiedän omakohtaisesti. Olin aikanaan kovasti tekemisissä monikulttuuristuvien Helsingin koulujen kanssa ja opettajien mielilukemista oli työvoimatoimiston sivut. Jo 1990-luvun loppupuolella. Mitä se sitten lienee nykyisin.
Kouluista ja opettajista:
VastaaPoistaVeikkaan että aika moni opettaja miettii sitä, että kuinka paljon enemmän asumisen jälkeen jää samasta palkasta käteen, jos lähtee haja-asutusalueille, kyliin ja pikkukaupunkeihin duunipaikan perässä. Sen duunin pitää vain sitten olla virka sillä kämpän ja elinympäristön vaihto ei ole mikään pikkujuttu.
Mediasta:
Huomaatteko miten jopa pahimpiin mokutusmedioihin - Pravda, Reporadio jne. - on alkanut ilmestyä rikollisten tuntomerkkejä ja muuta yksityiskohtaista tietoa uhrin lisäksi myös tekijöistä/epäillyistä. Veikkaan että palaute on ollut kovaa ja kornia tuon aihepiirin suhteen.
Poliitikoista:
Media ei edusta poliitikoille pelkkää mediaa. Se edustaa säätelyjärjestelmää, joka ohjaa hyvin laajan rajapinnan reaktioita.
Poliitikot joutuvat/pääsevät tekemisiin lukuisten kansalaisjärjestöjen, asiantuntijaorganisaatioiden/tahojen, kansalaisvaikuttajien, tavallisten pulliaisten, palvelualojen työntekijöiden, virkamiestahojen jne. kanssa. Media ohjaa tuon rajapinnan henkilöiden akuutteja ja pitkäkestoisia reaktioita.
On henkisesti hyvin raskasta kohdata koko ajan negatiisen tunneviestinnän sävyttämää palautetta. Poliitikkojen asema ja tulevaisuus on kiinni heidän kyvystään miellyttää äänestäjiä. (Kukkahattuusto on tajunnut paljon paremmin että kuinka poliitikkoihin vaikutetaan. Niille pitää olla mukavia ja saada ne ahdistumaan vastapuolen kohtaamisesta.)
Ykälle tervehdys ja kiitokset välitilinpäätöksestä. Vaikka tulos ja tase eivät ole ihan toivotulla tasolla, niin tästä noustaan vielä, ja sotaa tai yritystoimintaa (kummatkin muistuttavat toisiaan hyvinkin paljon) ei tarvitse jättää kesken. Nythän vasta ollaan pääsemässä alkuun, kun somessa ja jopa päivälehdissä näkyy kysymyksiä, joita Kari Suomalainen kyseli jo 25v sitten. Eli hyvään suuntaan ollaan menossa jos vain tykistöllä riittää a-tarviketta.
VastaaPoistaAsiasta toiseen: Katselin juuri elokuvan nimeltään Harry Brown ( http://www.imdb.com/title/tt1289406/?ref_=nv_sr_1 ) joka oli melkein kuin itä-Helsingin nykyisestä ghettoutumisesta kertova tarina. Aika normi vigilante-tarina, mutta pääosassa oleva Michael "the Equalizer" Caine pelastaa hyvinkin paljon. En tietenkään tuon leffan kaltaista toimintaa tänne suomeen tahdo, mutta mutta... Jossain välissä jollakulla kiehuu yli eikä heillä ole enää mitään menetettävää...
Ja sitten pari sanaa vielä islamista: Islam on valloittajauskonto paristakin syystä, jotka on molemmat mainittu koraanissa. Ensinnäkin, muslimimies voi ottaa itselleen neljä vaimoa, jos pystyy kohtelemaan heitä samalla tavalla. Eli tämä tarkoittaa sen valossa että poikia ja tyttöjä syntyy höbauttiarallaa 50/50, niin jos yksi mies saa neljä vaimoa, niin kolme miestä jää ilman. Toisekseen, muslimityttö ei saa naida muita kuin muslimimiehen. Muslimimies sen sijaan saa ottaa itselleen vaimon tai jalkavaimon tai useita molempia ns. "kirjan kansoista" eli kristityistä ja juutalaisista. Muille väestönryhmille, uskonnoille tai elämäntavoille ne eivät anna mitään arvoa. Jopa rottakin on arvokkaampi kuin hindu, atavisti, ateisti tai asatru.
Älkääkä saako mua aloittamaan naisen paikasta muslimiyhteisössä...
--Madri
Kepu, kokoomus ja Perussuomalaiset ovat päättäneet ilman mainittavia soraääniä ottaa tänä vuonna 15000 muslimia suomeen. Ensi vuonna vieläkin enemmän? Talo tarjoaa moskeijat ja ipadit.
VastaaPoistaSlovakia päätti olla ottamatta yhtään muslimia, koska: "heille ei ole moskeijoitakaan"(eivätkä näköjään aio aloittaa niiden tekemistäkään).
On islam-myönteistä politiikkaa ja islam-vastaista politiikkaa.
"Ovatko nämä niitä isännän elkeitä medialle? Vai lampaan elkeitä? "
VastaaPoistaKyllä me tiedämme minkä elkeitä ne ovat. Ja niin tietävät persutkin. Luulen että Soini on pettänyt kaverinsa yhden kerran liikaa. Kun katsoin puoluekokousta ja ihmisten reaktioita, puheita jne. niin niistä paistoi sellainen pidätetty sanaton sanoma jossa Timoa ei enää pidetty kuin välttämättömänä pahana. Soinin lähtölaskenta on alkanut. Häntä tarvitaan vielä koska nyt ei voi keikuttaa liikaa venettä. Seuraava puoluekokous on ihan toinen juttu.
Tervehdys Ykälle pitkästä aikaa. Jatka sinä vain uskollisesti linjallasi äläkä luovuta, niin näkyy tekevän hesarikin:
VastaaPoistahttp://www.hs.fi/kotimaa/a1305978777750
Aika tulee näyttämään kyllä kumpi on oikeassa.
Luin taas valitettavasti Suomen lehdet. Päättäjät, keitä sitten ovatkin, eivät kerta kaikkiaan tajua yhtään mistään mitään. Suomi ajetaan alas, lopullisesti. Hallitusvastuuta EI olisi pitänyt antaa puolueille vaan perustaa hätätilahallitus eduskunnan ulkopuolelta. Soini EI kykene toimimaan minkään hallinnonalan ministerinä, eikä tuo muukaan porukka hääppöinen ole. Suomella on oikeus tehdä aivan omia päätöksiään, eivät niiden tekemistä mitkään saatanan sopimukset rajoita, paskat kv. sopimuksista kun maa on todellisessa hädässä! Ja tämä mullitulva muualta: yksikin on liikaa! Kun portit kerran aukaistaan niin niitä ei saada enää kiinni. Nykyisen hallituksen toimikausi jäänee yhdeksi Suomen historian lyhimmistä, ja erittäin suuren vastuun epäonnistumisista tulee kantamaan ei-halltuskelpoinen Soini, jonka tapa esittää asioita ei ole kansanomainen vaan sisällyksetön ja vulgääri. Immosen kaltaiset lieveilmiöt ja loiskiehunta puolueen ympärillä lisääntyvät niin kauan kuin Soini jatkaa yhtään missään tehtävässä. Esimerkiksi taloudesta Soini tuskin ymmärtää edes sen vertaa kuin keskiverto kotirouva, ja kaikkihan riippuu juuri siitä: RAHASTA. Missä ovat ståhlbergit, kalliot, tannerit, rytit? Kyllä, kuolleita kauan sitten ja samanlaisia ei enää tule. Edes järjellä ei ole näitä nykyisiä kyetty siunaamaan, katsekin kuin tarhaan eksyneellä susikoiralla!
VastaaPoistaLukekaas Proffa Kemppisen eilinen blogikirjoitus joka on osoitettu KRP:lle...
VastaaPoistaTervehdys Ano1:lle, Madrille, Karille, Ano2:lle, Ghettomaksajalle, Castorille ja Ano3:lle & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaAno1: Tuota, mitä opettajat miettivät miettii varmasti moni muukin. Vaikka otettaisiin pois koko rikastusefekti pois, niin Helsinki on silti tolkuttoman kallis paikka elää. Ja opettajien kohdalla tietysti nollaan pudotetut valtuudet varmistavat, että työ ei ole herkun leipää. En tiedä, onko kukkahattuusto sinänsä tajunnut asian paremmin, vaan kyseessä on myös massan laki. Media on niin perustetusti kyllästetty vasemmistoliberaali-monikulttuurisuususkovaisilla, että kun yksi väsyy, kymmenen jatkaa.
Madri: Kiitokset sinullekin. Kari Suomalainen ennusti tämän kaiken aikanaan. Mutta internetin kautta meillä on mahdollisuus vieläkin panna hanttiin, ja niin kuin totesit, niin nythän ollaan pääsemässä vasta alkuun. Täytyy panna tuo leffa mieleen. Caine on kieltämättä karismaattinen näyttelijä. Islamista jaamme samat ajatukset. Samoin naisen paikasta siinä.
Kari: Tästä olemme täysin samaa mieltä. Hallitus kusee kansansa muroihin.
Ano2: Tähän alan minäkin kallistua. Ja myös siihen, mitä Leinon Jari tuossa ylempänä totesi, että kusetus oli suunniteltu. Kerätään kansallismielisten äänet ja jätetään niille tuulen huuhtoma perse.
Ghettomaksaja: Tervehdys sinullekin. Ei kai tässä muuta voi, kuin jatkaa posken soittamista. Hesari on todella uskollinen linjalleen. Karjalan evakot osa 674. Mukana ei sentään ollut sitä Elisenvaaran pommitusta.
Castor: Tylyähän tämä on. Ei mulla ole kommenttiisi oikein mitää lisättävää.
Ano3: Joo, IP-osoitteet keskusrikospoliisille. Tuossapa se linkki:
http://kemppinen.blogspot.fi/2015/08/keskusrikospoliisille-pyydan.html
No niin, meikäläisen on aika nykäistä tsuhnaliivit päälle ja lähteä kokoontumisajoihin Lällävedelle.
VastaaPoistaEi tämä keskustelu turhaa ole, asioita on hyvä tuoda framille, jotta niitä tarkasteltaisiin mahdollisimman monen silmäparin toimesta. Mutta laivan kurssi kääntyy niin kovin hitaasti.
VastaaPoistaKas, rouvakin ottaa kantaa...
VastaaPoistahttp://kryptax.blogspot.fi/2015/08/pakolaisia-lisaako.html
-KKi-
Ja Makedoniassa annetaan kyynelkaasua mullitulvaa vastaan! Mitenkäs se V.I.Lenin sanoikaan: Ampukaa, ampukaa! Kun näitä historiallisia hahmoja ja aatteita on viime aikoina niin kovasti haikailtu ja kauhisteltu...
VastaaPoistaTervehdys Juhalle, KKi:lle ja Castorille & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaJuha: Oikeassa olet kummassakin toteamuksessasi.
KKi: Kiitokset rouvalle.
Castor: Nyt näyttää siltä, että Makedoniakin avasi rajansa.
Mustien ja hyvinpukeutuneiden nuorten miesten tulvaa kauhistellessa mieleen hiipii ajatus, että eikö olisi halvempaa, tehokkaampaa ja yksinkertaisempaa laittaa niiden 50-70 uusien ja hommaan koulutettavien maahanmuuttovirkamiehien tilalle rajoille riuskoja poliisimiehiä tarkastamaan tulijoiden paperit. Jos niitä ei löydy, niin täyskäännös takaisin? Mikä tässä on niin vaikeaa? Vai olenko minä itse vain niin yksinkertainen, etten ymmärrä?
VastaaPoistaKysyy
Rouva Ano
Tervehdys, Rouva Ano. Se olisi halvempaa, tehokkaampaa ja yksinkertaisempaa ja Dublinin sopimus sallisikin meille tämän. Nämä häiskät, jotka tulevat tänne ovat tulleet usean (turvallisen) Eurooppalaisen maan läpi. Me voisimme palauttaa ne aikaisempaan maahan vedoten niihin kuuluisiin voimassaoleviin sopimuksiin. Miksi emme tee niin? Siinä onkin hyvä kysymys.
VastaaPoistaUlkoistetaan tämä mamubisnes Venäjälle. Siperiaan mahtuu! Rautatieliikenne meillä vielä toimii ja juna on ekologinen kulkuväline.
VastaaPoistaKoska kaikki työntävät tätä rikkautta eteenpäin niin tehkäämme samoin. Maksaahan se mutta taatusti halvempaa kuin nykysysteemi.
-Tvälups-