perjantai 25. syyskuuta 2015

VALMIUSLAKI TURVANAMME TAI JOTAIN SINNEPÄIN

Myllytys (ei kai tarkemmin tartte täsmentää, mistä aiheesta) jatkuu joka ristuksen päivä niin, ettei köyhän kansan karttuisa järjenjuoksu tahdo oikein perässä pysyä. Hotellin respasta voidaan esittää pari huomiota myllytyksestä. Ensimmäisenä voi todeta uutisesta, että ”uusia vastaanottopaikkoja otetaan käyttöön tänään Lahden lisäksi Turussa, Ylihärmässä, Seinäjoella ja Kemijärvellä sekä huomenna perjantaina ainakin Lieksassa ja Vantaalla”. Samaan uutiseen vedoten sisäministeriön kansliapäällikkö Päivi Nerg on lähettänyt kunnanjohtajille ”vakavan vetoomuksen” uusien vastaanottokeskustilojen löytämiseksi ja hän toteaa vetoomuksessaan – tai no, oikeastaan käskyssään – näin:

Jos kunnat eivät vapaaehtoisesti tarjoa sopivia tiloja, ne voidaan määrätä valtioneuvoston asetuksella luovuttamaan tilat vastaanottokeskuskäyttöön tässä poikkeuksellisessa tilanteessa. Valtio maksaa vastaanottokeskuksen kustannukset ja tilavuokran.

Palataan termiin ”poikkeuksellisessa tilanteessa” hieman myöhemmin, ja tässä välissä todetaan että  kunnat menettävät itsenäisyytensä rippeetkin sen vuoksi, että maahamme saadaan lisää elätettäviä hädänalaiseksi kutsuttuja ihmisiä, jotka ovat suuressa hädänalaisuudessaan valittaneet, että pienillä (ja täysin rauhallisilla) paikkakunnilla on tylsää, isoihin kaupunkeihin ei pääse tarpeeksi nopeasti ja ruokakin on pahaa, mitä voi kieltämättä pitää varsin outona puheena ihmisiltä, jotka ovat juuri hetkeä aikaisemmin selvinneet Ruotsin Norlannin tykistötuli-, pommitus- ja nälkähelvetistä. Pakkohan sen on olla siellä kaikessa ankaruudessaan, sillä eiväthän ne muuten tulisi Ruotsin puolelta Suomeen turvapaikkaa hakemaan.

Toinen huomio:

Tampereen pormestari Anna-Kaisa Ikonen (kok) toivoo valtiolta pikaisia toimia, jotta työttömiä saataisiin nykyistä joustavammin pestattua auttamaan turvapaikanhakijoiden vastaanotossa.

Ikonen ei ole varmaankaan niin iso tappi kuin Nerg, mutta iso tappi julkishallinnossa kuitenkin ja molemmat vaativat pokkana, että valtio käyttää niin pakko-ottoa kuin pakkotyöllistämistä saadakseen Suomeen elätettäväksi ja palveltavaksi vielä enemmän jotain sellaista, jonka tuomasta kovasti kyseenalaistettavasta autuudesta on nautittu jo viimeiset kaksikymmentäviisi vuotta. He, niin kuin kaltaisensa puhuvat kriisistä ja poikkeustilasta ja näitä vaatimuksia voi kuvailla siten, että he vaativat käyttöönsä valmiuslain valtuuksia niin pakko-ottojen kuin työvelvollisuuden muodossa.

Käydäänpä läpi hieman valmiuslakia. Näin alkuun se toteaa, että ”valmiuslailla pyritään varmistamaan väestön turvallisuus ja yhteiskunnan toimivuus poikkeusoloissa.”

Ja kuinka valmiuslaki sitten määrittelee poikkeusolot?

Poikkeusoloja tämän lain mukaan ovat:

1.      Suomeen kohdistuva aseellinen tai siihen vakavuudeltaan rinnastettava hyökkäys ja sen välitön jälkitila;

2.      Suomeen kohdistuva huomattava aseellisen tai siihen vakavuudeltaan rinnastettavan hyökkäyksen uhka, jonka vaikutusten torjuminen vaatii tämän lain mukaisten toimivaltuuksien välitöntä käyttöön ottamista;

3.      väestön toimeentuloon tai maan talouselämän perusteisiin kohdistuva erityisen vakava tapahtuma tai uhka, jonka seurauksena yhteiskunnan toimivuudelle välttämättömät toiminnot olennaisesti vaarantuvat;

4.      erityisen vakava suuronnettomuus ja sen välitön jälkitila; sekä

5.      vaikutuksiltaan erityisen vakavaa suuronnettomuutta vastaava hyvin laajalle levinnyt vaarallinen tartuntatauti.

Otetaanpa tuosta esille poikkeusolo kolme:

Väestön toimeentuloon tai maan talouselämän perusteisiin kohdistuva erityisen vakava tapahtuma tai uhka, jonka seurauksena yhteiskunnan toimivuudelle välttämättömät toiminnot olennaisesti vaarantuvat.

Meille on tulossa – valtiohallinnon siunaamana ja kiirehtimänä – päivittäin satoja ihmisiä, jotka ovat maamme väestön toimeentulolle tai talouselämän perusteisiin kohdistuva erityisen vakava uhka. Kyseessä ei ole tietty paikallinen ja äkillinen katastrofi, niin kuin vaikka Lapuan patruunatehtaan räjähdys vuonna 1976, joka tapahtuu, josta kärsitään,  josta selvitään, ruumiit haudataan, jäljet raivataan, talot rakennetaan ja sen jälkeen eletään niin kuin ennenkin. Kyseessä on ihmisryhmä, joka viimeisen kahdenkymmenen viiden vuoden kokemuksella on kantaväestön pakkoelätettävä ja sille ihmisryhmälle on odotettavissa tulevaisuudessa perheetkin mukaan. Jolloin voimme kertoa rajoiltamme sisään tunkeutuvien ihmisten elätystaakan vähintäänkin neljällä. Kannattaa muistuttaa tässä vaiheessa, että Suomen valtiolla alkaa olla perse auki ja se etsii heikennyksiä omien kansalaistensa elatukseen.

Kyseinen ihmisryhmä ei ole myöskään kokemuksemme pohjalta esittänyt suurempaa halua sopeutua suomalaiseen kulttuuriin vaikka aikaa olisi kyllä ollut. Aikavektori asiassa on kaksikymmentäviisi vuotta. Jos siinä ajassa olisi ollut jotain tapahtuakseen, se olisi jo tapahtunut. Vertailukohdaksi voi ottaa Suomen juutalaiset ja tataarit, joista ei ole pahaa sanaa sanottavana. Mutta silloin kun juutalaiset ja tataarit sopeutuivat suomalaiseen yhteiskuntaan ei yhteiskunnassa ollutkaan suomalaista virkakoneistoa, joka keskittyi siihen, ettei heidän tarvitse sopeutua. Ja lisätäänpä tähän vielä kertaalleen, että maahan jatkuvalla syötöllä ja  suomalaisten suosiollisella avustuksella tunkeutuvan ihmisryhmän osallistuminen niin väkivalta- kuin seksuaalirikoksiin on kymmenkertainen valtaväestöön verrattuna. Valtiovaltamme vaatii näitä ihmisiä Suomeen sillä perusteella, millä löytyy valmiuslaista.

Valmiuslaki mahdollistaisi myös tämän uhan vastaiset toimenpiteet, mutta viranomaiset vaativat valmiuslain valtuuksia, että he nimenomaan takaavat tämän uhan lisääntymisen.

Käsitelläänpä vielä valmiuslain määrittelemää poikkeustilaa kaksi:

Suomeen kohdistuva huomattava aseellisen tai siihen vakavuudeltaan rinnastettavan hyökkäyksen uhka, jonka vaikutusten torjuminen vaatii tämän lain mukaisten toimivaltuuksien välitöntä käyttöön ottamista.

Se, että joku suojelupoliisin tyyppi määrittelee, että elintasosurffareitten seassa ole mahdollisia ISIS-terroristeja ei tarkoita sitä, etteikö niitä olisi. Islamin nimessä eivät Euroopassa ole ampuneet ihmisiä islamia vastustavat ihmiset. Ne ovat olleet islamilaisia. Vilkaiskapaa piruuttanne tuo Paavo Tajukankaan postaus.

Yhtä kaikki, valtiovalta näyttää suunnittelevan valmiuslakiin perustuvia toimenpiteitä, että se voi toimia lisätäkseen sitä uhkaa, mitä varten valmiuslaki on yleensä olemassa. Vaikuttaa vaan siltä, että valtiovallan näkökulmasta tavalliset suomalaiset ovat yksinkertaisesti hävinneet olemasta. Heitä ei enää ole. Jäljellä on vain tietyn utopian ylläpitäminen ja ne kansainväliset joko oikeat tai omissa päissä keksityt sopimukset, joilla perustellaan utopiaa ylläpitäviä toimenpiteitä joka ei enää onnistu kuin pakkotoimenpitein.

Hotellin respassa kannatetaan kyllä voimakkaasti valmiuslain voimaansaattamista. Joskin aivan eri syistä kuin valtionhallinto. Ja tässä mieleen juolahtaa epämiellyttävä kysymys:

Mitä tehdä sellaiselle valtionhallinnolle, joka uhkaa kansalaistensa turvallisuutta niin suoraan kuin taloudellisesti? Yhdysvaltain perustuslain toisessa lisäyksessä siihen on oma keinonsa.

Yhdysvaltain perustuslain toinen lisäys (engl. Second Amendment tai Amendment II) on Yhdysvaltain perustuslaissa taattu oikeus kantaa ampuma-asetta. Laki hyväksyttiin yhdessä muiden Bill of Rights -lisäyksien kanssa 15. joulukuuta 1791. Lisäyksen tarkoituksena oli taata jokaiselle kansalaiselle mahdollisuus puolustaa itseään ja maataan ulkoisia tai sisäisiä hyökkääjiä vastaan.


Koska hyvin valvottu kansalliskaarti on tarpeellinen vapaan valtion turvallisuudelle, kansalaisten oikeutta omistaa ja kantaa aseita älköön loukattako.



Kuvassa korkea viranomainen vastaa kansalaisiin kohdistuvaan uhkaan.

Lisäys perjantaina klo 16 ja risat. Turvapaikkainnovaatiota Vantaalla: neljä yrittäjää ajetaan tiloistaan huuthelvettiin vastaanottokeskuksen tieltä.

”Vuokranantaja kyllä vihjaisi vähän siihen malliin, että kannattaa lähteä aika nopeasti. Kuulemma liiketoiminnan edellytykset huononevat vastaanottokeskuksen myötä, eräs irtisanotuista yrittäjistä kertoo.”

50 kommenttia:

  1. Tervehdys Ykä,

    Hiljaiseksi vetää... Suomalaisten alistuminen politisoituneen virkakoneiston ja omaa etuaan ajavien poliitikkojan mielivallan alle on jotain aivan uskomatonta.

    Melkein koko lammaslauma kuuliaisesti tottelee mitä käsketään tekemään tajuamatta että ei-eurooppalaisissa länsimaissa vapaus tarkoittaa vapautta jostakin, ei vapautta johonkin.

    Käsi puristuu nyrkkiin taskussa yhä useammalla siellä mutta pelko oman työpaikan puolesta estää puhumasta mitä mieltä on asioista oikeasti.

    Näyttää siltä että tilanne ei muutu paremmaksi ilman että jotain todella ikävää tapahtuu, täytyy vaan toivoa että se ei ole yksittäisen VMH:n suorittama onnistunut isku matu:ja tai näkyvää mokuttajaa vastataan josta seuraa vielä suurempia tiukennuksia maksavan luokan vapauksiin.

    Toivon että vapaavyöhykkeiden perustaminen ja varustelu etenee hyvässä järjestyksessä.

    Terveisin,
    Tommi

    VastaaPoista
  2. Ei lopu ei ja lisää tulee kiihtyvällä tahdilla:
    https://jounimartikainen.wordpress.com/2015/09/25/kymmenia-tuhansia-lainrikkojia-suomeen-joulukuussa/

    -Tvälups-

    VastaaPoista
  3. Toinen lisäys on tosiaan niin lyhyt, kuin Ykän bloggauksen viimeinen kappale. Sen tulkinta ja selitykset sen sijaan ovat jenkeissä muodostaneet suorastaan oman tieteenalansa. Lisäyksen henki on tosiaan sellainen, että yksityisellä kansalaisella katsotaan olevan oikeus puolustautua tarvittaessa aseellisesti myös oman maan vallanpitäjiä vastaan. Meillä vastaavaa lainkohtaa tai lisäystä ei valitettavasti ole - mutta Suomihan ei ole eikä ole ollut vapaa maa jenkkien tarkoittamassa mielessä, ainakaan talonpoika Lallin jälkeen.

    VastaaPoista
  4. Jaa-a. Saas nähä, mitä tapahtuu, kun tulijoiden määrä moninkertaistuu. Joskus kuulin sanonnan, että "Suomi on Ruotsia edellä vain kellossa". Silloin tapasin mielessäni (ja luotetun, samanhenkisen ystäväpiirini keskellä) todeta, että "juu-u. Ja Husbystä päätellen ihan hyvä näin". Mutta nää meitin virkaatekevät tontut ottaa ton sanonnan tosissaan ja on siirtämässä usean turvallisen maan läpi Suomeen pyrkiviä "pakolaisia" pakolla kuntiin lakia kunnioittavien kansalaisten riesaksi.

    Taannoin eräs lähiseudun (sosiaalidemokraattinen) kunnallispoliitikko totesi, että "tuossa naapurikunnassa on tyhjillään oleva sairaala. Sinne vaan". Kehtaspa vielä sanoa, että "sieltä on hyvät kulkuyhteydet lähimpiin isoihin kaupunkeihin". Mihin hätää ja vainoa pakenevat muka tarvitsevat hyviä kulkuyhteyksiä? Lisäksi huomautan, että kyseessä on eräänsorttinen nimbyily: "Passaa tuon monikulttuurin kukkia, kuhan ei kuki tuossa mun takapihalla". Sanoin eräänsorttinen siksi, että nimbyily ilmiönä kohdistuu sellaisiin asioihin, joista on jotakin taloudellista hyötyä, esim. lentokenttään, juna-asemaan jne. En keksi yhtäkään etua, jonka vastaanottokeskus lähiseudulleen toisi. Keksin kyllä tukun syitä, miksi en halua sellaista takapihalleni vastaisuudessakaan. Omaksi perusteluikseni riittävät mm. Halla-ahon kirjoitukset kansalaisten kokemuksista sellaisen lähellä.
    --Viikon Radiokasvo

    VastaaPoista

  5. Ei tämä valmiuslakia ole nykymuodossaan tarkoitettu kuin omien kansalaisten kontrolloimiseen ja hiljentämiseen. Virkamiesten viimeinen keino peittää omat epäonnistuneet ja tuhoisat toimensa. Seuraava askel on julistaa Suomeen poikkeustila, ulkona liikkumista ja liikkumista yleensä tullaan rajoittamaan. En yhtään ihmettelisi että SPR ja muut toimijat vaatisivat näiden "VOK:en ja Rahasampojensa" ympärille 100 m suoja-aluetta jota lähemmäs ei kantaväestö saa tulla. Perustelu; Mahdollinen tai todennäköinen uhka kyseistä kohdetta vastaan. Kaikki lähestyjät tarkastetaan ja nimet kirjataan.
    Sopivien tilojen loppuessa SPR tule "oikeamielisten" toimijoiden kanssa perustamaan rekisterin jossa ilmenee kunta tasolla olevien talouksien asunnot ja niissä asuvien henkilöiden määrän. Tästä päästäänkin seuraavaan vaiheeseen. Esimerkki: Meillä on vaimon kanssa on omakotitalo jossa asumme kahdestaan ja toinen asunto työjuttuja varten toisella paikkakunnalla. Eli olisimme varmasti listalla. Meidän pitäisi luovuttaa omakotitalosta 2 huonetta järjestelmän "asiakkaiden" käyttöön. Samoin toinen asunto, koska siellä oleskellaan vain kun tehdään töitä. Perusteluissa ei olisi mitään järkeä, mutta logiikka on sama kuin ennenkin. Sama koskisi ajoneuvoja.
    Korvausta et itse tulisi saamaan, vaan sen kuittaisi tuo järjestelmä, sillä hehän kantavat suurimman vastuun.
    Tätä skenaariota voisi jatkaa hyvinkin pitkälle. Ja voin vain kuvitella mitä noissa asiaa käsittelevissä kabineteissa suunnitellaan.

    t.
    S.E.P.

    VastaaPoista
  6. Valtamedia piehtaroi nyt hekumoissaan kun se yksi idiootti hillui Hennalassa pukeutuneena KKK:n kaapuun. S-tanan idiootti! Vai oliko edes nuiva..? Kun anarkomarkot hilluu naamioituneina niin so not? Burqha on kiva asuste eller hur? Mutta että KKK! Ei tätä emme voi kestää ja kas vain hassua miten sitä kuvattiin joka mediaan vs em ryhmät...

    Polttopullo heitetty Kouvolan vokkiin... Tästä se lähtee, meinaan poikkeustilan julistaminen on enää inan takana ja sitten tulee kyyti olemaan kylmää.

    -Tvälups-

    VastaaPoista
  7. Komppaan tvälläriä. Että jos joku eilen Lahdessa kekkaloineista lukee tätä, niin saatanan tunarit. Teitte kertaheitolla asialle enemmän vahinkoa kuin osaatte edes kuvitella. Varmasti moni jo nuivuuteen vähän kallellaan ollut äänestää teidän hölmöilyn takia taas vihreitä. Sama pätee niihin, jotka jo tässä vaiheessa perustaa suojelukaarteja, niin sen aika ei ole vielä. Asialle ei vielä ole tarpeeksi suurta hyväksyntää.

    Off topic: Tvälups, kuinka paljon on ina? Hetki sitten kahvipöydässä asiasta juteltiin. :)

    Sori Ykä kun vaahtosin.

    VH

    VastaaPoista
  8. inan määritteen teille opettaa SSS

    -Tvälups-

    VastaaPoista
  9. Tere Ykä!

    Mielialat eivät todellakaan ole aurinkoiset, eipä tarvinnut kuin tutustua aamun uutisvirtaan. Kuten Tvälups tuossa edellä jo totesikin, nyt saivat suvaitsevaisuuden puolestapuhujat ja airuet lisää vettä myllyynsä. Valitan että on Ylen sivuille johtavia linkkejä, KKK-veijari.

    FB-kirjoituksista voi poikia rikosilmoituksia.

    Kansankiihottamisesta omalla FB-sivulla.

    Muutenkin toi meininki Lahdessa näytti vähän liian amatöörimäiseltä, ammuskellaan jotain ilotulitusraketteja kun pakolaiset saapuvat bussilla Hennalaan, SPR:n työntekijää kohti heitellään kiviä vähän kuin Lähi-idän mielenosoituksissa. Huhhuh ei naurata yhtään. En yhtään ihmettelisi jos anarkomarkot olisivat olleet tämän takana, vähän niinkuin lavastamassa maahanmuuttokriittisiä syyllisiksi ja tekemässä heitä naurunalaiseksi.

    Valtiovarainministerin puhuva pää oli jo ehtinyt twiittailemaan Hennalan tapahtumiin viitaten "Hallitus tuomitsee jyrkästi rasistiset mielenilmaisut". Orpo piru oli todennut että turvatoimia lisätään jne...

    Tämä tuli kuin tilattuna suvaitsevaistolle, yksi lyömäase lisää. Saammeko ensi viikolla lukea jostain Seiskan tasoisesta roskalehdestä, kuka tämä sankari oli? Ainakin hän sai sen hetkensä julkisuudessa, ja epäilen että tuota kuvaa tullaan levittämään ahkerasti myös kansainvälisessä mediassa.

    Eipä hyvältä näytä meidän kannalta, hallintokoneisto laittaa yhä isompaa vaihdetta sisään.

    Myös lahden eteläpuolella on siirrytty polttohommiin.

    - Soomepois Eestist -

    VastaaPoista
  10. Tervehdys Tommille, Oinomaokselle, Taisteluvälineupseerille, Anolle, Viikon Radiokasvolle, S.E.P:lle, Sametille, VH:lle ja Soomepoisille Eestist & kiitos kommenteistanne.

    Tommi: Valtio on kieltämättä näyttänyt prioriteettinsa ja tavallinen suomalainen ei kuulu niihin. Tulee muistaa, että Suomessa oli ennen tätä hullutusta tuhansia asunnottomia, mutta minkäänlaisia poikkeusjärjestelyjä ei valtio edes miettinyt. Suomalainen koditon kun ei ole muotia.

    Oinomaos: Kiitokset. Ja Paavolle tosiaan krediitit ideastaan.

    Taisteluvälineupseeri: En usko, että kiusanteko aseasiassa on vielä lähellekään loppunut.

    Taisteluvälineupseeri & VH: Tämä vaan oli täysin odotettavissa. Kun puhuminen ei auta ja sallittuja mielipiteitä on vain yksi, niin jossain vaiheessa sitten alkaa pannut puhjeta. En suosittele tommosia toimia kenellekään, mutta minultahan ei kysytä.

    Ano: Noin minäkin tuon lisäyksen ymmärrän ja olen siinä käsityksessä että alkuperäisen Yhdysvaltain perustajat tarkoittivat asialla juuri tuota. Meillä tuota ei ole, ja tietysti iät ja ajat on tullut ajateltua ettei sellaiselle tarvetta olekaan, mutta eihän tämän kaltaista tilannettakaan ole ennen ollut.

    Viikon Radiokasvo: Olisikohan tuo kunnallispoliitikko siinä uskossa että tämä on vain tilapäinen häiriö joka häipyy jossain vaiheessa itsestään pois. Tosiasiassa nämähän ovat tulleet jäädäkseen. Oman takapihani aion myös pitää puhtaana.

    S.E.P: Tuo mainitsemasi idea rekisteristä voi muuten hyvinkin olla jossain työn alla. Samoin kuin nuo muut toimenpiteet. En ihmettelisi enää ollenkaan.

    Sametti: Jos olis uskovainen, niin voisi varmaan rukoilla.

    Soomepois Eestist: Minä luulen, että ei siinä ole anarkomarkoja ollut. Enempi vaan vittuuntuneita tyyppejä, ehkä vähän viinaa ja lyhyt impulssikontrolli. Tuossa Ylen uutisessa puhuttiin siitä, mikä määrä yleisöä on jo ns. julkinen alusta. Näinköhän Fobban pulaaki ottaa pian yhteyttä blogeihin.

    Muistellaanpa muuten viime vuoden syksyä. Ei silloin hallitus tuominnut millään muotoa suomalaisiin kohdistunutta organisoitunutta väkivaltaa.

    VastaaPoista

  11. Niinpä Ykä.

    Suomalaisista on vaikka kuinka monta erilaista virallista, epävirallista ja kaupallista rekisteriä, joita ei lain mukaan saisi ylläpitää tai luoda, saati julkaista. Ja lisää tulee. Näitä kaikkia käytetään sinua vastaan, jos niin halutaan. S-bonus, Plussa kortit ja kaikki muut vastaavat...jokainen KELA:n lomake ja jossa kysellään vaikka vain tuloja, terveys, asumismuotoa tai vastaavia, voi kääntyä viranomaisten toimesta sinua vastaan.
    Aikanaan kävimme appiukko vainaan kanssa ostamassa metsäteille sopivan kulkineen, Hi-Luxin, kun aina jotain pitää kuljetella. Kaupan sopimisen yhteydessä Savolainen myyjä tuumasi että; Mahtaisiko isäntiä haitata jos ei jätettäisi jälkiä lampaan nahkaan? Maksoimme käteisellä. Tällaiseen pitää varmaan tulevaisuudessa enemmässä määrin siirtyä...kaikessa kaupankäynnissä.

    Ja nuo yksittäiset sattumukset, kivittämiset ja ilotulitteet, pitää jättää samanlaiseen arvoon kuin media ja viralliset vastaavissa kranaatti-iskuissa, YKSITTÄISTAPAUKSIA...tämä ei muuten ole kyllä "hyväksytyn ja suvaitsevaisten" uutisoinnissa näkynyt.

    Ja jos joku kuvittelee että vastaavat yksittäistapaukset EI tulisi lisääntymään, on valitettavasti väärässä. Alkaa kantaväestön sietokyky loppumaan.

    t.
    S.E.P.

    PS.

    (Ykä oli muuten jo 20 v. sitten kuolleen isäukkoni lempinimi, näin asian ulkopuolelta).

    VastaaPoista
  12. Tervehdys, S.E.P. Totta, ja noitten rekisterien pito on helppoa nykyisenä tietokoneaikana. Meiltäkin syrjäseutujen asujilta vietiin pankkiautomaatti aikaa sitten ja kun lähimmälle automaatille on parikymmentä kilometriä niin kyllähän sillä pankkikortilla tulee maksettua.

    Minä olen ollut aikanaan voimakkaasti veronkiertoa vastaan, mutta viime aikoina olen tuuminut sinun laillasi, että jos auto menee vaihtoon, niin yksityiseltä ostetaan ja riihikuivana.

    Nämä tapaukset ovat pelkkää alkusoittoa. Maltahan sitä, kun nämä uudet tulokkaat käyvät tosiaan taloksi.

    VastaaPoista
  13. "Aikanaan kävimme appiukko vainaan kanssa ostamassa metsäteille sopivan kulkineen, Hi-Luxin, kun aina jotain pitää kuljetella. Kaupan sopimisen yhteydessä Savolainen myyjä tuumasi että; Mahtaisiko isäntiä haitata jos ei jätettäisi jälkiä lampaan nahkaan? Maksoimme käteisellä. Tällaiseen pitää varmaan tulevaisuudessa enemmässä määrin siirtyä...kaikessa kaupankäynnissä."

    Jo tällä hetkellä puhutaan vakavissaan käteisestä luopumisesta, koska tämä antaisi viranomaisille mahdollisuuden kontrolloida ja valvoa ihmisten rahankäyttöä entistä tehokkaammin. Täysin pankkitalletuksiin perustuvassa rahajärjestelmässä keskuspankkikorko voisi olla negatiivinen, mikä on sama asia kuin talletusvero.

    http://www.telegraph.co.uk/finance/personalfinance/comment/11602399/Ban-cash-end-boom-and-bust.html

    Edellä kuvatun kaltainen tilanne synnyttäisi todennäköisesti erilaisia rinnakkaistalouksia, joissa maksettaisiin esim. jalometalleilla tai Bitcoinilla. Nämäkin voidaan toki tehdä laittomaksi, kuten Bitcoinille on jo käynyt joissakin maissa, ja esimerkiksi kullan hallussapidon kieltämisestä on ennakkotapaus vuodelta 1933 (joskin tuohon aikaan oltiin kultakannassa). Banksteri keksii kyllä keinot ryöstää sinut.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Executive_Order_6102

    VastaaPoista

  14. Samoin itsekkin..siis tuota veronkiertoa ajatellen. Tosin H. Hautala näytti hiljattain esimerkkiä ja viitoitti tien, mitäs noista....hittojakos noita veroja maksamaan. Ja jos joku kyselee, pyytää anteeksi.
    Tyhmyyttäni olen virallista tietä teettänyt kattoremontin, putkiremontin, pihan uudelleen perustamisen, lämmitysjärjestelmän uusimisen, lattioiden asentamisen...
    Mutta nyt, ainakin epäilen tietäväni mihin nuokin kyseisitä töistä maksetut verot on mennyt.

    t-
    S.E.P.

    VastaaPoista
  15. Jos ja kun nyt tuon teille esiin jorinan -cashless- -yhteiskunta ja ihmisten siruttaminen niin toivon ettei minua taasen ammuta sanantuojana?

    Tiedän. Vaikea uskoa. Mutta uskoitteko tätä siirtolois-vyöryä vielä heinäkuussa?

    Päästäksemme eteenpäin sovitaan, että olen se foliopipo. Kaikki on kerrottu ennakkoon sen tuhansin eri tavoin niin faktuaalisesti kuin fiktionkin avulla, mutta keskitytään vain pikkupaloihin kerrallaan. Siksi tämä touhu etenee koska kansa ei näe kokonaiskuvaa. Ei vaikka se heijastetaan töllön kautta silmille joka ilta...

    Maassa on xx xxx määrä tuntemattomia ihmisiä. Virallisiin dokumentteihin ei voi luottaa koska niitä väärennetään. Siruttaminen on yksilöllistä ja sillä voidaan checkpointeilla tarkistaa vaivattomasti kuka on kuka. Samaan siruun on suorastaan kätsyä ympätä myös terveystiedot koska se helpottaa sairaanhoidon ja apteekkien toimintaa. Miksei siis myös taloustietoja koska väärennettyä rahaa liikkuu liikaa markkinoilla ja eikös olekin helppoa käydä kaupassa asioimatta kassalla? Kuka vastustaa on salaliittoteoreetikko tai sillä on jotain salattavaa (siis pahoja aikeita tai ainakin ajatuksia ja ne ovatkin kaiken pahan alkujuuri).

    Homma etenee kuin muuttohaukka tuulessa, mutta "nobody seems to notice, nobody seems to care"

    Vauhti on yllättänyt jopa minut ja myönnän ensimmäisenä, että vielä vuosi-pari taaksepäin pidin näitä jorinoita ihan ufo-juttuina.

    Suosittelen seuraavaa peliä sillä shakki on tuontitavaraa ja ei pärjää tämän pelin ennakkoajattelulle:
    https://medium.com/war-is-boring/you-have-to-play-this-1-600-year-old-viking-war-game-cef088ae4e2d

    -Tvälups-

    VastaaPoista
  16. Tulipa vain mieleen kohdasta 3, että sisältääköhän se myös lakkoaallot, yleislakon, tms...

    VastaaPoista
  17. Tervehdys Anolle, S.E.P:lle , Taisteluvälineupseerille ja Tomille & kiitos kommenteistanne.

    Ano, S.E.P. & Taisteluvälineupseeri: En minä pidä teitä ketään foliopipomiehenä (ainoa oikea pipohan on se sliippareitten mopopipo villakankainen). Mutta sehän on selvää, että yhteiskunta, jossa ei ole käteistä on myös täydellisen valvonnan yhteiskunta. Taistelu sitä vastaan tapahtuu sitten vaihdantataloudella, jonkunlaisella ”työ- ja tuotepankilla”. Ihmisten siruttamistakin voi pitää vielä tänä päivänä scifinä, mutta muistan lukeneeni 1970-luvulla erään suomalaisen scifi-kirjan (piru vie kun en muista sitä kirjan nimeä) jossa sosialistit olivat ottaneet vallan maassamme ja siinä esitettiin dystopiana tilanne, jossa käteistä rahaa ei ollut, vaan jokaisella oli valtion myöntämä elektroninen kortti, joka lukulaitteessa huusi punaista, mikäli kate oli käytetty. Se oli silloin 1970-luvulla dystopiaa, nyt nykypäivää. Miksei sitten sirutus vuonna 2022. Tosin jos joku meinaa tökkiä minuun niitä siruja, niin hankkikoon monta isoa miestä toimenpiteeseen. Meinaan panna pitkälti hanttiin.

    Tomi: Voihan se olla näinkin. Minähän jopa voisin hyväksyä ne leikkaukset, jos tätä muuta ei tapahtuisi. Mutta nyt täytyy sanoa, että oletettavasti et ole se tietty Tomi-trolli sieltä Saksasta, joten mikäli kommentoit jatkossa, niin viitsitkö ottaa itsellesi toisen nimimerkin.

    VastaaPoista

  18. Niin..

    "Edellä kuvatun kaltainen tilanne synnyttäisi todennäköisesti erilaisia rinnakkaistalouksia, joissa maksettaisiin esim. jalometalleilla tai Bitcoinilla".

    Kuka haluaisi ehdottomasti olla maksumiehenä ja viranomaisten tarkkailun alla. Oletteko miettineet miksi Kreikkalaiset mieluiten maksavat käteisellä sen sijaan että olisi helpompi käyttää korttia ja kun automaateista ei saa nostettua rahaa, vaikka kortillakin voisi maksaa.
    Viimeksi, Italiassa ja Hollannissa työreissulla sain taas kokea miten rinnakkaistalous toimii. Taksikyytiä ,vaikka ennen kyytiä taas kysyin että käykö luottokortti...Si, si, ja hollannissa ja, ja.. ja niin edelleen. Molemmissa.
    Ei sitten lukijat toiminutkaan taas. Hollannissa viimeiseksi meni juttu niin pitkälle kaiken maailman kiemurteluineen ilmoitin kuskille että ajetaan lähimmälle poliisi asemalle. Pyytämänsä hinta oli yli kaksinkertainen todelliseen hintaan nähden. Tämän jälkeen ilmoitin että maksan kyydistä enintään 2/3 mitä vaati, ja sekin oli yli normaalin. Ei käyty poliisiasemalla. Kuski ei ollut syntyjään Hollantilainen.
    Ja meiltä Suomalaisille kaiken aikaan vaaditaan ehdotonta kuuliaisuutta ja sääntöjen noudattamista. Ei niitä juurikaan kukaan muukaan keskeisen Euroopan alueella noudata. Mutta meillä sitä vaaditaan kaikilla tasoilla.

    t.
    S.E.P.

    PS.
    Jos käyt "karvakäden pizza tai kebab paikassa, pienin kiusa on että maksat pankkikortilla. Jää edes jonkinlainen jälki "lampaan nahkaan"


    VastaaPoista
  19. Nyt menee vähän asian vierestä, mutta olen tätä monesti miettinyt. Vuosikymmeniä on vaahdottu, että naisia täytyy saada lisää päätöksentekoon ja jopa kiintiöitä on olemassa. No, nyt on naisia paljon johtavilla paikoilla ja maan asiat ovat huonommin kuin koskaan. Maahanmuuttoon ja vastaanottokeskuksiin liittyvissä uutisissa naiset ovat hyvin edustettuina ja miehet kelpaavat lähinnä korjaamaan järjestyshäiriöitä. Voisiko tästä vetää määrätynlaisen johtopäätöksen, vai olenko vain ilkeä omaa sukupuoltani kohtaan?

    Ykälle taas kiitos hyvästä jutusta. Nyt turvaudutaan jo mielivaltaan. Saa nähdä, mitä tapahtuu, kun pohjakosketus saavutetaan.

    Rouva Ano

    VastaaPoista
  20. Tervehdys S.E.P:lle ja Rouva Anolle & kiitos kommenteistanne.

    S.E.P: Tämä hallituksemme nykyinen linja suorastaan kannustaa suomalaisia siirtymään siihen harmaaseen talouteen, mistä eteläisestä Euroopassa kerroit. Vaikeaahan se on, kun ollaan systeemiin luotettu, mutta luulen, että veronkierto yleistyy ja kun katsoo mihin veromarkkamme menevät, niin enpä tuota voi moittiakaan. Tuon kullan ja hopean ostamista on muuten meidän huushollissa ruvettu hyvin ankarasti harkitsemaan.

    Minä olen muuten viimeksi käynyt karvakäsipizzeriassa viimeksi vuonna 1991. Enkä aio käydä enää. Kun me väsätään Ylvan kanssa pizzoja kotona, niin niistä tulee paljon parempia, ja täytettä on taatusti enemmän kuin pohjaa.

    Rouva Ano: Kiitos kannustuksesta. Ja totean, että olet oikeassa. Jos omaa uraani mietin, niin en ole törmännyt vielä kertaakaan naisjohtajaan, jota olisin todella arvostanut. Sori vaan suomalaisille naisille. Niin virka- kuin poliittinen koneistomme vaan taitaa olla sellainen, että se sopii ja vetää puoleensa mielipiteettömiä ja toimintakyvyttömiä kiintiökalkkunoita. Ne järkevät ja asialliset naiset jäävät suorittavalle tasolle.

    VastaaPoista
  21. " Tosin jos joku meinaa tökkiä minuun niitä siruja, niin hankkikoon monta isoa miestä toimenpiteeseen. Meinaan panna pitkälti hanttiin."

    Tämä on the Asenne mikä pitää viestittää eteen ja etenkin ylöspäin!

    Tajuatteko te supon/krp/PE/rvl/fobba -lurkit tätä? Meneekö jo vihdoin jakeluun?
    Siinä tarvitaan raavaita (irakilaismiehiä toim.huom!) että meitä kantasonneja aletaan jonoissa leimailla eli siruttaa ja vaikka se järjenhiven onkin himmeä (sen se virka tahtoo tehdä t: ent virkamies) niin yrittäkää ymmärtää, että te olette se seuraava sakki minkä nuo vallanpitäjät leimaa/siruttaa/deletoi...

    -Tvälups-

    Jk kiitti Ykä! Välistä menee ohi aiheen mutta pidät ohjat käsissäsi, kuten pitääkin.

    VastaaPoista
  22. Kyllä tämä touhu Yrjö alkaa olla sellaista että tässä ei ole päätä eikä häntää.

    VastaaPoista
  23. Vittuuntunut NettoVeronmaksaja25. syyskuuta 2015 klo 22.10

    On muuten LA-illan istumapaikatkin myyty loppuun Tukholma-Luulaja yöjunasta.
    Sunnuntaille (vielä) löytyy. ;)

    Tää on ilmeisesti Ruotsalainen versio Nacht und Nebel:istä? https://en.wikipedia.org/wiki/Nacht_und_Nebel

    VastaaPoista
  24. Vittuuntunut NettoVeronmaksaja25. syyskuuta 2015 klo 22.24

    Ja pieni täydennys:
    Lauantai 3.10.2015 alkaen on menossa jo 2 (?!) YÖ-junaa Tukholmasta Luulajaan?!?
    17:55 ja 22:40

    Lähde: www.sj.se verkkokauppa.

    VastaaPoista
  25. Tervehdys Taisteluvälineupseerille, Anolle ja Vittuuntuneelle NettoVeronmaksajalle & kiitos kommenteistanne.

    Taisteluvälineupseeri: Täsmennän sitä, että jos pihalleni tulee suomalaisia sirunpiikittäjiä, niin tyydytyn viittomakieleen ja pesäpalloon. Jos sinne tulee niitä hallintomme palkkaamia irakilaismiehiä, kaivan samantien asekaapista rautatavaraa.

    Ja kiitos sinullekin lukuisista kommenteistasi. Jatkanemme samaan malliin.

    Ano: Noin silakkamielessä voisi todeta, että tässä on nimenomaan jäljellä vain se pää ja häntä. Muut söivät silakasta sen varsinaisen evään.

    VNV: Sain tietyltä taholta viestiä, että viikonloppuna olisi tulossa oikea tulijapommi. Jäämme seuraamaan. Kylmä rinki perssilmän ympärillä. Nacht und Tornio.

    VastaaPoista
  26. Voe tokkiisa, että tulijapommi? Pommi?! Tämä sivusto täytyy sulkea vihapuhe TM takia!

    Eikäkö etenee ja tahti vuan kovenoo...

    Mullehan tuo asekaapista kaivan retoriikka on sikäli outoa kun olen kasvanut raudan äärellä ja sieltä se lopullinen armo/oikeus on aina löytynyt. Niinjoo ja kyllähän tottavie nimellisesti ja faktuaalisesti on asehet ollehet aina kaapissa vallesmannin niin vaatiessa mutta kö sekin jo ammoin vinkkasi siitä sitä silmäänsä...

    Enmnää enää edes tiedä missä olen kasvanut kun minulle nuo ovat olleet aina työkaluja? Omituinen ameriikka-kompleksi keskellä sosialisti-Suomea? Vaan mehtähtihän se Urkkikin... Itse rikoin tämän sukuperinteen 100 vuoteen kun aloitin metsästämisen. Kaiken lisäksi en tunne iloa tappaessani eläimiä. En todellakaan, synkkää tyydytystä mutta surua senkin edestä. En vihaa eläimiä mutta en voi syödä lihaa ellen itse sitä touhua hoida alusta loppuun. ns ihmiset sen sijaan: "Ottaappa siihen hollille vastustaja niin.." (samalla hymyillen niin outoa hymyä etten moista ole nähnyt) edesmenneen vaarini sanoin (toimi kolmessa sodassa TA:ja, kuten sittemmin olen selvittänyt) tai kuten ukkini (sodasta) kertoi: "ei sen parempaa urheilua!"

    Pirhana en ole niistä saanut mystifioitua niitä "ase tappaa" "kuka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu!" -ominaisuuksia. Vaikka niitä olisi jopa kymmeniätuhansia ympärillä niin silti se "jokin" (mistä sakilaiset lässyttää) puuttuu. Voihan se olla, että olen poikkeus mutta kun koko kaverikunta on 85% näitä poikkeustapauksia niin wtf? [- nyt joku projisoi ja se en ole minä!]

    By the way - olet silloin jo raakasti myöhässä kun mietit kaappien availuja WSHF
    Jokainen taaplaa tyylillisesti omillaan mutta tämä hanu liikkuu mutka mukanaan - koko ajan ja kaiken aikaa. Siinäpä fobbisteille ihmettelyä kun prkl sillä s-tanalla on oikeasti valtiovallan lupa mennä-tehdä ja keikkua näin?! Etuoikeus? Ikävä kyllä näin ja vain kerran aiemmin eläessäni on pitänyt tätä toteuttaa. Tilanteet muuttuvat ja valitettavasti: Nyt koko ajan. (-tuttaako fobba & co? luulitteko sen olevan vain pelkkä viran suoma "etuoikeus"? F U !)

    Uotellaan..!

    -Tvälups-

    VastaaPoista
  27. Viime keväänä Suomessa asuvien muslimien määrä oli kait jotain 16000. Se alkaa pian tuplaantumaan ja varmaan varovaisesti arvioiden ensi keväänä kolminkertaistumaan.
    Ja mitä nämä sitten tekevät aikansa kuluksi. Duuneista on turha haaveilla sen enempää kuin asunniostakaan kaikille. Osa ei osaa lukea eikä kirjoittaa, eivätkä muutkaan ole kovin korkeasti koulutettuja. He luudaavat näiden vastaanottokeskusten ympärillä aikansa, mutta pian alkaa se sama rötöstely mitä on nähty muissa maissa. Käyhän tuo aika pitkäksi parasiitillekkin.

    Yksikään suomalainen ei ole vielä tunkenut sormiaan musliminaisen sukuelimiin, yhtään ei ole vielä porukkamuilutettu eikä kännykkää varastettu. Eräs pönttö nyt esiintyi KKK:n kaavussa ja toinen maistissa ollut heitteli jotain palavaa jonnekkin tyhjälle tontille.
    Ja jumalauta mikä möykkä syntyi poliitikkojen ja virkaihmisten keskuudessa. Katselin uutisista kun suuresti arvostamani Ministeri Stubb haukkui kansaa niin että räkä meinasi muurata kameran linssin ympeen. Toivottavasti Merkel näkee uutispätkän jotta hän jälleen oppipoikansa tavatessaan voi läpsästä Aleksanteria tuttavallisesti perseelle ja todeta: "Schönes gesagt,Gute Junge!"

    Se mikä tulee jälleen esille, kun poliitikoilta ja virkaihmisiltä tippuu naamiot, että suomalainen peruskansalainen ei ole mitään muuta kuin sosiaalipartikkeli, jonka pitää maksaa veroja ja pitää turpansa kiinni. Kekkosen ajan kokeneena, kuvittelin että Suomi pikkuhiljaa eurooppalaistuu ja kansalaisia aletaan kohtelemaan demokraattisen valtion tasavertaisina jäseninä olikin vain kusetusta, pelkkä savuverho.
    Valtion väkivaltakoneisto lukee näitäkin rivejä kuula punaisena, ja miettii miten saada kaivettua nimimerkin takana lymyilevät rasisitit ja kiihottajat nalkkiin.
    Täällä oleva vihapuhe synnyttää rasistista väkivaltaa.

    Ja tuosta harmaasta taloudesta voin vain todeta, että jos Euro otetaan pois niin sitten maksetaan vaikkapa Dollareilla ,joka on monessa alikehittyneessä maassa ainoa käypä maksuväline. Yhdysvaltain valtionvaroja hoitavat ministerit ovat todenneet, että varmaan suurin osa USA:n ulkopuolella liikkuvista dollareista saatta olla väärennettyjä, mutta ei se heitä häiritse,kunhan väärennökset pysyvät man rajojen ulkopuolella. Viralliset maksut kortilla, muut käteisellä.
    Ruotsissa muuten on jo monia palveluja ja paikkoja, jossa ei käteinen enään kelpaa, mm autokatsastus.

    Tulevaisuudessa ihmisiin asennetaan jo syntyessään siru, aivan kuin koirilla. Ja onhan se kätevää, kun sitä ei voi varastaa kuin lompakkoa. Tosin siinä on jo identiteetti varastettu.

    Nyt on meno huimaa. Tulee tässä mieleen Persujen vaalihokema:

    "SITÄ SAA MITÄ TILAA."

    VastaaPoista
  28. Hitaita on hallituksen kiireet, vaikka näillä toimilla pitäisi antaa se kuuluisa signaali nyt heti.

    "Perheenyhdistämistä koskeva esitys on tarkoitus antaa eduskunnalle keväällä 2016. Maasta poistamista koskeva esitys puolestaan tulee käsittelyyn vasta keväällä 2017."

    Hallitus ei ole aivan kaikilla inkkareilla mukana tässä maailmassa. Sorry Sipilä ja Soini, laitoin teihin aikalailla toivoa, nyt olette osoittautuneet lapasiksi ja tunareksi. Ihmetellä täytyy millä Soini saa pidettyä muut puolueen johtohemmot hiljaisina tässä idiotismissa.

    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015092520414207_uu.shtml

    VastaaPoista
  29. Kyllä se tästä veronmaksu-halukkuus ja viranomaisen ja lain kunnioitus kasvaa..

    Veikkanpa myös, että jatkossa monessa kunnassa pakolaiskeskukseksi sopivien kiinteistöjen paloherkkyys lisääntyy jo ennen kuin niihin saadaan "pakolaiset" sisälle. Aivan laitonta ja sinänsä tuomittavaa, mutta ei se silti taida estää näin tapahtumasta.

    Tuskin se valtio kuitenkaan alkaa rakentamaan niitä tiloja ympäri Suomea?

    PS. Tämä ei sitten ole mikään toimintaohje, vaan vapaamuotoinen arvio siitä, mitä hölmö viranomaistoiminta voi vastareaktiona aiheuttaa.

    VastaaPoista
  30. *** TÄRKEÄÄ *** TÄRKEÄÄ *** POLIISILLA ON ASIAA *** TÄRKEÄÄ ***
    Isot Pyörät pyörii, kyllä tämä tästä.

    "Mistä on kyse?
    Poliisi tarkistaa turvapaikanhakijoilta maassaolon edellytykset, jos epäily luvattomasta oleskelusta herää
    Poliisi toivoo vinkkejä palautejärjestelmänsä kautta
    Suurin osa turvapaikanhakijoista ilmoittautuu asianmukaisesti"
    YLE 26.9.2015

    http://keskustelu.mvlehti.net/index.php?topic=4901.0

    VastaaPoista
  31. Tervehdys Taisteluvälineupseerille, Beckerille, Anolle, Ekulle ja Oinomaokselle & kiitos kommenteistanne.

    Taisteluvälineupseeri: Vaikka elämässä on usein mutkia matkassa, minä en vielä kanna mutkia matkassa.

    Becker: Totta tuo kaikki. Lisätään vielä tähän, että nämä ns. hädänalaiset ovat jo ehtineet valittaa, että Suomi on paska paikka kun ei ole kadulla ihmisiä eikä ole ravintoloita eikä ole baareja eikö ole teetäkään. Ja hitto vie kun tää Suomi on vielä kylmäkin. Höh, täällähän eletään lämpimintä syksyä vuosikausiin. Ei häiskät vielä tiedä kylmästä mitään.

    Ano: Joo, nuo toimenpiteet olisi pitänyt olla voimassa jo toissa viikolla. Hitonko hyötyä noista enää sitten on jos tänne on ehtinyt tulla 200.000 elintasosurffaria.

    Ekku: Aivan totta. Tää on vasta alkua.

    Oinomaos: Pyörivät vaan kehno vie melko hitaasti. Ja vielä valitettavan tehottomasti. Jos yksi saadaan topattua ja yhdeksän pääsee läpi, niin ei se oikein riitä.

    VastaaPoista
  32. Ei ole järkeä mitä valitusta!

    Toivottavasti kylmä ilma karkoittaa.

    http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1443158926029.html


    Onko toimittajilla luulo että heidän kolumninsa olisivat kiinnostavia.

    En ole kovinkaan innokkaasti lehtiä tilaillut, voihan sitä
    ehkä lukea jos viitsii kirjastossakaan ilmaisenakaan.


    Tätä samaa valistusta mitä on viime vuodet ihan tutuksi tullut. Vieläkin pari viikkoa sittten lähtihän Suomestakin 1,25 miljoonaa. Uutena tulihan vuonna 1920 noin 10 000 pakolaista Vienasta.

    Harmi jo vuosikaudet sitten joku linkitti blogeihin
    kotikuntani suomi24 palstalla. Netti vei mennessään,
    eikä paluuta ole ollut. En pidä tälläisiä kolumneja oikein
    minään. Vanhoja asioita muistellaan lähtihän Suomestakin.
    Ehkä joku viitsii tälläisiä lukea. Vertailua ihan
    kuin olisivat tähän päivään sopivia.


    Melkoinen korotus ylenannolla, tässä työttömyystilanteessa.
    Jos ei osaa englantia, työllistääkö muka joku tälläisen?

    http://yle.fi/uutiset/a2_pakolais-ilta_haastaa_palkkaa_pakolainen/8322887

    VastaaPoista
  33. Jos kyse todellakin on poikkeustilasta, kriisistä jne. niin silloin pitää tietenkin ottaa käyttöön myös turvallisuuspuolen poikkeusvaltuudet voimankäyttövaltuuksineen. Ja niiden pitää tietenkin kohdistua siihen ryhmään, josta kriisi ja poikkeustila johtuu.

    Tällä en tarkoita, että näitä elintasosiirtolaisia vastaan pitäisi käyttää sotilaallista voimaa oli aihetta tai ei. Sen sijaan tarkoitan, että käskyjen, majoittamisen, kuulustelemisen sun muun lähtökohdan pitäisi olla sellainen, että yksi poikkipuolinen sana, teko, valhe, kertomasta kieltäytyminen, unohtaminen tms. niin hyypiö lentää maasta niin etteivät sandaalinpohjat turvetta tavoita.

    VastaaPoista
  34. Tuo "palkkaa pakolainen" haaste on hölynpölyä! Kuinka edes kehtaavat kokeilla tuollaista? Nytkin on vaikeaa työllistää edes 50%:a suomalaisista työttömistä. Toki, jos palkaksi laitetaan 1-5 € tunti ja pakolainen saa asua VOK:ssa, niin mikäs siinä työskennellessä. Mutta, kuinka moni suomalainen menisi samoilla ehdoilla töihin, jollei palkka edes riitä kunnolla vuokranmaksuun? Ja tuskin kaikki työpaikat edes olisivat 1-5 km:n säteellä?

    Mitä ajatuksia herättää e.m. haaste teissä muissa, onko mitään käytännön hyötyä?

    Tässä erään iranilaisen näkemys kotoutumisesta, tämäkin uutinen Ylenannolta. Ilkeämielisempi voisi kutsua miestä nuivaksi, mutta mielestäni häneltä hyvää ja realistista pohdintaa.

    Suomi voisi lähteä Sloavakian linjalle ja ottaa vain kristittyjä pakolaisia...

    Uutisten mukaan Venäjä lisää sotilaallista läsnäoloaan Syyriassa. Ilmeisesti he alkavat sitten nahistelemaan ISISin kanssa, koska länsimaiden toimet eivät ole olleet riittävät?

    - Soomepois Eestist -

    VastaaPoista

  35. Viitaten Ano:n kommenttiin tuosta niskoittelusta viranomaisia kohtaan. Jonkin verran matkustaneena olen pidemmän aikaa ihmetellyt tätä suomalaisten viranomaisten sinisilmäisyyttä. Menepä vaikka USA:ssa ilmoittamaan TSA:n kaverille että ei ole papereita ja asia ei kuulu sinulle ja valehtele mitä sattuu. Ovat melkoisen yksitotista porukkaa. Kun matkaatte seuraavan kerran vaikka Jenkkeihin, haette Esta:n ja täytätte Visan, koittakaapas antaa hieman virheellisiä tietoja ja pikkaisen "juksata". Saattaa matka katketa siihen.
    Tuolla maailmalla valehtelu rajaviranomaisille on vakava rikos, täällä Hölmölässä siitä saa varmaan kohta Plussa-pisteitä.
    Tuonne rajalle olisi kaikkein tärkein saada se ammattitaitoisin ja vakuuttava henkilöstö. Vähänkin niskoittelua tai epäselvää, asia on selvitettävä siellä. Kun asian käsittely siirtyy päivien tai jopa kuukausien päähän, on ns. "tukihenkilöstö" ehtinyt perehdyttämään asianomaisen tulevaan keskusteluun tai kadota kokonaan.

    Epäselvää papereissa tai matkan tarkoituksessa = Maahantulo estetään ja tulija palautetaan (omalla kustannuksella). Olemassa olevan tiedot kerätään, kuva ja sormenjäljet (näin toimii TSA). Tilanteen vaatiessa rekisteriin merkintä maahantulokiellosta tai muusta rajoitteesta.

    t.
    S.E.P.

    VastaaPoista
  36. Tervehdys Ano1:lle, Ano2:lle, Soomepoisille Eestist ja S.E.P:lle & kiitos kommenteistanne.

    Ano1 ja Soomepois Eestist: Tuo ”palkkaa pakolainen”-touhu kertoo vaan yksinkertaisesti sen, että homma on edennyt hysterian asteelle. Ja tuo iranilainen heppu oli ihan järkevä ja asiallinen.

    Ano2 & S.E.P: En usko, että suomalaiset viranomaiset itsekään haluaisivat näin lepsua menoa, mutta viran menetyksen pelossa näin vaan menetellään. Leipää se kun syö virkamieskin.

    VastaaPoista

  37. Olet Ykä tuossa asiassa oikeassa ja ymmärrän tuon. Yksittäiset suorittavan tason virkamiehet eivät tuota linjaa ole valinneet. Tarkoitin toimintaa kokonaisella tasolla ja linjauksella.
    Se taho joka määräyksen tästä toiminnasta/toimimattomuudesta on antanut, istuu kabineteissa. Toivon suuresti että kun jonakin päivänä tämän toiminnan mielettömyys myönnetään, silloin myös tullaan saattamaan vastuuseen näiden sairaiden päätöksien tekijät. Mutta, todennäköisesti tätä ei kuitenkaan tulla tekemään, vaan annetut päätökset ja määräykset on jo ETUKÄTEEN julistettu salaiseksi.

    t.
    S.E.P.

    VastaaPoista
  38. Tervehdys, S.E.P. Juu, kyllä suorittavalla taholla ollaan kovastikin nuivia. Mutta kun mennään byrootasolle, niin siellä ei valitettavasti kyseenalaisteta mitään määräyksiä, olivat ne kuinka idioottimaisia hyvänsä. Jaan toiveesi täydestä sydämestä.

    VastaaPoista
  39. Tervehdys Ykä!

    Näin maanantain kunniaksi parit avautumiset, on tullut näitä nähtyä sen verta monta tässä viikkojen varrella, et menköön huumoripläjäyksenä.

    Jari Tervo ja valkoinen roskaväki.

    Teivo Teivainen, Helsingin yliopiston maailmanpolitiikan professori ja Suomi brändi. Pikagooglauksella selvisi mm. että mies väitteli valtiotieteen tohtoriksi v. 2000 ja samana vuonna hänet nimettiin kehitysmaatutkimuksen dosentiksi. Kertonee miehestä kaiken oleellisen.

    Ehkä noista sepustuksista voisi saada aikaan jotain legendaarista?

    - Soomepois Eestist -

    VastaaPoista
  40. Tervehdys, Soomepois Eestist. Nyt täytyy sanoa, että tällä hetkellä tuota Tervoa ei jaksa edes kommentoida. Toi toinen häiskä on nyt sitten kaivettu jostain kivenkolosta valistamaan suomalaisia. Minulla ei olisi oikeastaan mitään sitä vastaan, että Suomea brändättäisiin suomalais-ugrilaiseksi junttikansaksi. Kun eihän me mitään Greenwich Villagen snobeja olla kuitenkaan.

    VastaaPoista
  41. Vaan lukekaa tai kuunnelkaa mitä mm paavi ja george soros ovat lässyttäneet tänään:
    -uskontojen yhtäläisyys
    -rfid -siruttaminen
    -rahaton yhteiskunta
    -muslimien määrän kasvattaminen euroopassa

    Etenee kuin mummo lumessa, eikä me olla edes alussa siitä mitä tuleman on...

    -Tvälups-

    VastaaPoista
  42. Tervehdys Yrjö, ja muutkin Yrjön juttuja lukevat.
    Tuli noista rajatarkastuksista mieleeni joskus katselemani ohjelma Australian border, eli heikäläisten rajatarkastuksista. Jospa meilläkin olisi edes puolet siitä tarkkuudesta kuin siellä, niin ei tänne niin vain tultaisi.
    Ruksi väärässä ruudussa tulliselvityksessä ja lennät pihalle, ja omalla kustannuksella. vertaa meiltä karkoitettuihin albaaneihin, valtio maksaa turistireissun. Yäk sanoo moiselle meikäläisten toiminnalle Huru-ukko

    VastaaPoista
  43. http://www.friatider.se/soros-eu-m-ste-ta-emot-en-miljon-asyls-kare-r

    VastaaPoista
  44. http://vladtepesblog.com/2015/09/28/mark-steyn-in-copenhagen-sept-26-2015/

    Kannattaa katsoa tai ainakin kuunnella.

    -Tvälups-

    VastaaPoista


  45. Medialla ja toimittajilla on kaikki keinot käytössä, tästäkin on
    saatu aikaan tiede juttu. Hätä on varmaan kova.

    http://www.hs.fi/paivanlehti/25092015/a1443064154463

    No Suomi kuvan heikentymistä ei olisi tullut, toimittajat olisivat
    olleet hiljaa KKK-puvusta.

    http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/puhemies-lohela-moittii-mediaa-ikavan-suomi-kuvan-lietsomisesta/5331964

    VastaaPoista
  46. Yle:

    "Hallitus valmistelee pakkokeinoja turvapaikanhakijoiden asuttamiseksi eri puolille maata, kirjoittaa Helsingin Sanomat.

    Käytännössä asetus velvoittaisi kunnat ottamaan vastaan turvapaikanhakijat ja perustamaan vastaanottokeskuksia valtion pakottamina."

    "HS:n tietojen mukaan asetusluonnos on jo käytännössä valmis, ja hallituksen on tarkoitus vahvistaa se lähiaikoina. Vain lista pakkokeinojen kohteeksi joutuvista kunnista puuttuu."

    Eikä jää tähän! Joka torppaan on tulijoita.

    -Tvälups-

    VastaaPoista
  47. Tervehdys Taisteluvälineupseerille, Huru-ukolle, Ano1:lle ja Ano2:lle & kiitos kommenteistanne.

    Tvälläriupseeri & Ano1: Paavin lausuma on mennyt minulta jotenkin ohi. Soroksesta taas voi tuumia, että heppu varmaan luulee meilläkin olevan yhtä paljon rahaa kuin hänellä joten kummakos homma tuo on. Tietysti Soros voi asioitten mennessä vituralleen ostaa jonkun saaren Polynesiasta ja paeta sinne.

    Tvälläriupseeri: Olihan tuo melkoinen pommi. Käytännössä tarkoittaa, että hallitus ei aio tehdä mitään muuta kuin varmistaa sen, että maahamme tulee mahdollisimman suuri määrä elintasosurffareita. Siinä katastrofissa joku 30 pinnaa lomarahoista on jo täysi vitsi. Pienuudessaan.

    Huru-ukko: Australialaiset näyttävät kaikin puolin olevan realistisempaa porukkaa kuin me. Tai ne meistä, joilla valta on.

    Ano2: Sinänsähän Suomi ei kiinnosta maailmalla ketään, mutta näkisin, että tämän ”Suomi-kuvan” lyttäämisessä ovat kunnostautuneet ennen kaikkea toimittajat, joille se on ollut suurta muotia jo viime vuosikymmenellä.

    VastaaPoista
  48. http://www.infowars.com/germans-could-have-their-children-snatched-for-anti-migrant-facebook-posts/

    VastaaPoista