torstai 16. helmikuuta 2017

XXV YMMÄRRYSHARJOITUS

Blogikollegani Professorin postauksesta bongasin uutisen, että Somalia sai uuden presidentin ja vanha luopui vallastaan suosiolla mikä tietysti on Afrikassa koko lailla harvinaista herkkua mutta joka tapauksessa erittäin positiivinen ilmiö. Tämä tietysti nostaa toivoa siitä että Somalia alkaa pikkuhiljaa lopullisesti rauhoittua ja maailmalle lähteneet somalit voisivat palata kotimaahansa rakentamaan maahansa ennen näkemättömän kukoistuksen. Meillä Voiman Pimeällä Puolella kun ei asiakseen haluta hankaluuksia millekään kansakunnalle. Olisi oikein kiva, jos ne pärjäilisivät. Nimenomaan siellä kotikunnaillaan, omilla voimillaan ja omalla osaamisellaan.

Mutta kyyninen puoleni nostaa heti esille kysymyksiä, joita mietin ymmärrysharjoituksessani. Oletan, tai ainakin toivon että uusi presidentti Mohamed Abdullahi on järkevä ja asiallinen mies, joka haluaa toimia kaikin voimin maan nimeltä Somalia hyvinvoinnin eteen. Oletan myös, että hän ymmärtää tietyt faktat ja realiteetit ja sen myötä hakee wikipediasta esille aiheen ”somalit” ja huomaa tiettyjä asioita. Erityisesti sen, että somaleja on 15 – 17 miljoonaa ja niistä vain 8,5 miljoonaa asuu Somaliassa. Hän tekee nopeasti johtopäätöksen että ulkosomaleitten edes puolittainen massapaluumuutto takaisin Somaliaan olisi maalle lähinnä katastrofi tietäen lähinnä valtavan määrän lisää ruokittavia suita muutenkin yhdelle maailman köyhimmistä maista.

Lisäksi hän on hyvin tietoinen siitä, että ulkomailla asuvat somalit lähettävät Somaliaan vuosittain noin 1,1 miljardia euroa. Summan, joka on 25 – 45 prosenttia maan kansantuotteesta. Tämän avun loppuminen olisi toinen katastrofi. Huomattava / pääosa tästä rahasta on vielä alun perin peräisin länsimaisten veronmaksajien lompakoista joten tuore presidentti – piti hän asiantilasta eli ei – joutuu toteamaan että Somalian suurin ja tuottoisin vientituote ovat länsimaihin suunnistaneet turvapaikanhakijat, jotka ovat myös uusiutuva ja kasvava luonnonvara. Mikäli hän ajattelee maansa etua, niin nämä kyseiset turvapaikanhakijat ovat Somalian kannalta juuri siellä missä niitten kuuluukin olla eikä heitä missään nimessä kannata alkaa haalaamaan takaisin. Sen sijaan heidän määräänsä kannattaisi lisätä.

Oletan, että kyseinen presidentti – joka on myös Yhdysvaltain kansalainen – on varsin hyvin perillä hänen kansansa edustajien osaamisen tasosta maailmalla. Erityisesti niissä länsimaissa joissa on sekä korkea verotus että korkea sosiaaliturva. Hän saattaa tarkastella vaikkapa Suomessa asuvia somaleja ja huomata, minkälaisiin ammatteihin täällä työllistyneet somalit ovat päätyneet. Ja hän huomaa, että kyseessä ovat nimenomaan julkiselle sektorille työllistyneet tai tarkemmin sanottuna kantaväestön kustantamana työllistetyt henkilöt. Lähinnä somalin kielen tulkit ja erilaiset erityistyöntekijät joille ei olisi ollut koskaan mitään tarvetta elleivät somalit olisi saapuneet Suomeen. Henkilöt, jotka ovat työllistetty verorahoilla jotta voitaisiin pitää yllä illuusiota kyseisen kansanryhmän tarpeellisuudesta. Eli täydellistä hukkapätkää Suomelle. Vielä vähemmän heidän tämän kaltaiselle osaamiselleen olisi käyttöä Somaliassa.

Tuore presidentti joutuisi tekemään johtopäätöksen, että Suomessa asuvat somalit ovat jo kolmannessa sukupolvessa tulonsiirtojen varassa elävää väkeä joita voi pitää paikallisen ns. suvaitsevais-tiedostavan kantaväestönosan kävelevinä solidaarisuuspokaaleina joitten tärkein tehtävä on herättää tiedostavaa hyvää mieltä pelkällä olemassaolollaan ja samalla työllistää – luonnollisesti suomalaisten veronmaksajien kustannuksella – huomattavan määrän ihmisiä jotka kuuluvat ns. maahanmuuttoteolliseen kompleksiin. Kompleksiin, joka on Suomelle kallis, tarpeeton ja haitallinen. Yhtälö, joka on jälleenrakennustaan aloittavalle Somalialle varmasti aivan käsittämätön. Ei niin köyhällä maalla ole varaa mihinkään tuollaiseen.

Varmaankin tuore presidentti, joka ajattelee nimenomaan oman maansa hyvinvointia tuumii noista kyseisistä suomalaisista että oliko noissa jotain perustavaa laatua olevaa vikaa jo syntyessään, vai onko Suomessa jonkunlainen hyödyllisen idiootin koulutusjärjestelmä jota Somaliassa ei tunneta? Ja miksi se on olemassa? Eihän se palvele tuota Suomea ollenkaan? Mutta se omituinen asiantila ei estä tuoretta presidenttiä käyttämästä kyseistä tyhmyyden tilaa hyväkseen. Eihän hänellä oikeastaan ole edes mahdollisuuksia muuhun.

Jolloin älykkäänä miehenä kyseinen presidentti joutuu tekemään  sen johtopäätöksen että ainoa asia jolla nämä somalit pystyvät auttamaan Somaliaa on se, että he pysyvät Suomessa. Ehkä matalan verotuksen ja matalan sosiaaliturvan Yhdysvalloista olisi tarjolla enemmän Somaliaa ammatillisessa osaamisessa hyödyttävää somaliväestöä. Varmaahan sekään ei ole.

Mitä tämä tarkoittaa meille suomalaisille? Sitä, että somalit ovat täällä ja pysyvät täällä ellei heitä joskus jollain lainmuutoksella aikanaan pakolla siirretä takaisin. Se tietää myös sitä, että heidän määränsä tulee jatkuvasti lisääntymään sekä suomalaisia suuremman syntyvyyden vuoksi että myös siksi, ettei kehitysmaalaisen maahanmuuton kyseenalaistamatonta itseisarvoa saa maassamme asettaa edes kyseenalaiseksi ellei halua ottaa riskiä niin poliisin kuin oikeuslaitoksen vihapuhemyllystä ja sen seuraamuksista.

Siksi mietin vielä sitä, minkälaisia kysymyksiä vuonna 2010 syntyneet tytöt ja pojat tulevat esittämään aikanaan aikuisuuteen astuttuaan edelliselle sukupolvelle ja erityisesti sen poliitikoille, korkeille virkamiehille, tuomareille ja median edustajille. Näitä kysymyksiä varmaankin olisivat esim. seuraavat:

- Te siis ymmärsitte viimeistään vuosituhannen vaihteessa, että teillä on käsissänne alati kasvava vähemmistö, jota Suomen talous ei tarvitse, joka on pelkkä rasite kantaväestölle ja te ymmärsitte, että sen rasitteen määrä tulee eksponentiaalisesti kasvamaan? Huomattuanne tämän, te vain haalasitte maahan sitä vähemmistöä lisää? Ja jaoitte heille Suomen kansalaisuuksia kuin HKL:n bussikortteja?

- Te ymmärsitte myös, että kyseiset vähemmistöt – Suomen kansalaisuudesta huolimatta – eivät integroidu suomalaiseen yhteiskuntaan niin kuin esimerkiksi aikanaan juutalaiset ja tataarit puolestaan tekivät, koska niillä ei ole pienintäkään halua integroitua, niitten ei tarvitse integroitua sillä niitten elatus on joka tapauksessa kantaväestön puolesta turvattu ja kaiken lisäksi uskonnon tasolle nostamanne monikultturismiaatteen vuoksi te itsekään ette nähneet mitään tarvetta siihen, että ne integroituisivat. Tehän julistitte, että monikulttuurisuus on rikkaus. Päinvastoin, te vaaditte, että tavalliset suomalaiset integroituvat johonkin itselleen vieraaseen, kalliiseen, haitalliseen, vaaralliseen ja vastenmieliseen. Joka käy tavallisten kansalaisten kustannuksella lomailemassa maassa, jonka olosuhteitten takia he ovat saaneet turvapaikan ja kansalaisuuden. Suomen passin, joka ei merkitse heille muuta kuin erinomaisen tavan päästä rajamuodollisuuksista läpi.

- Te ymmärsitte myös, että nämä kyseiset väestöryhmät tekivät parikymmentä kertaa enemmän väkivalta- ja seksuaalirikoksia kuin suomalaiset. Ja kuinka te vastasitte näihin rikoksiin? Te aloitte jahtaamaan suomalaisia, jotka kyseenalaistivat vallitsevan tilan.

Niinpä varmaankin ne vuonna 2010 syntyneet suomalaiset voivat myös kysyä:

- Jos edellinen sukupolvi on tehnyt korvaamattoman virheen, niin onko seuraavien sukupolvien pakko elää sen mukaan? Ennen kaikkea jos se edellinen sukupolvi on tehnyt sen virheen tietoisesti ja piittaamatta seurauksista jotka se virhe aiheuttaa tuleville sukupolville? Lukitsiko edellinen sukupolvi lait ja asetukset ja kuvitteli, että seuraava noudattaa niitä? Eikö se seuraava sukupolvi ole oikeutettu tekemään omat ratkaisunsa? Ajatellen vain Suomen hyvinvointia?

Voi olla, että se seuraava sukupolvi ei enää välttämättä kaippa  konekivääris ja Lahtist. Sillä se on jossain vaiheessa ne jo löytänyt. Ja ne löydettyään se kaippa syyllist. Omalta osaltaan mädäntyneen sukupolven edustajana luovutan tuomiovallan sille mielelläni.


Suomalainen poliittinen eliitti, media, oikeuslaitos eikä virkakoneisto ei jaksa miettiä sitä, mitä se seuraava sukupolvi heidän toimistaan ajattelee. Se miettii omiaan, jota se miettii omassa kuplassaan jolla ei varsinaisen reaalimaailman kanssa ole tekemistä. Esimerkkinä Helsingin poliisin ylikomisario Jari Taponen, joka oikeasti pitää mahdollisena sitä, että nuori Suomessa asuva muslimi liittyy ISIS-järjestöön, kun hänen muslimi-isänsä ei ostanut hänelle mopoa. Minkä mopon taas olisi kustantanut tavallinen suomalainen nettoveronmaksaja. Alan kärsiä alkavasta dementiasta, mutta esitän taas kertaalleen sen kysymyksen, että kuinka moni nuori suomalainen pottunokka on ryhtynyt terroristiksi sen vuoksi ettei ole saanut mopoa tai alkanut hakata ihmisiä kun on joutunut pelaamaan vanhan mallisella pleikkarilla?

29 kommenttia:

  1. Vittuuntunut NettoVeronmaksaja16. helmikuuta 2017 klo 1.00

    Naulan kantaan! Sanoisin.

    VastaaPoista
  2. Tervehdys, Vittuuntunut NettoVeronmaksaja ja tattista. Seuraavat sukupolvet tulevat kysymään meiltä että mitäs sitä tulikaan tehtyä ja miksi.

    VastaaPoista
  3. Vittuuntunut NettoVeronmaksaja16. helmikuuta 2017 klo 2.52

    Juttusarjassa: Kuin kaksi Marjaa. ;)

    Tämä sai pienenä mopon?
    https://images.cdn.yle.fi/image/upload/fl_keep_iptc,f_auto,fl_progressive/q_88/w_1600,h_900,c_crop,x_0,y_0/w_1100,h_620,c_fit/v1456836408/14-svyle-27552756d58ef3bdc3e.jpg

    Tämä ei?
    http://www.bbc.co.uk/newsbeat/article/31740423/hot-criminal-jeremy-meeks-gets-modelling-contract

    VastaaPoista
  4. Jo aikoinaan ovihommissa Zhadissa sai kuulla useamman mustaihoisen suusta sellaista raistista ryöpytystä noita kohtaan ettei tosikaan. Rinnastus heinäsirkkaparveen: tulevat kylään - syövät sen tyhjäksi - jatkavat seuraavaan kylään.

    Kiitos kai maar tartteis tehrä jottai -Koivistolle kun laskit nämä aateveljesi maahamme ikiajoiksi loisimaan. Ei riittänyt se "inkeriläisten" paluumuutto vaan nämä vielä kaupan päälle, ja nyttemmin peli on täysin menetetty.

    Helsingin keskustassa osoittaa mieltään telttaperformanssin muodossa laittomasti maassa oleskelevien joukkio. Mitä tekee poliisi? Ottaa kiinni ja poistaa maasta? Ei toki vaan turvaa tuota sirkusta, jossa kansakunnan vihervasemmiston politbroilerit käyvät tirauttelemassa tekoitkujaan.

    Ei tule niin -jakaan.

    -Tvälups-

    VastaaPoista
  5. Työllistyminen lähitulevaisuudessa tulee olemaan vaikeaa suurimmalle osalle kansaa, jos töitä hakiessa reppu on tyhjä ja kaapissa vain välttämättömät ainekset. Esimerkiksi virkamieheksi Kelaan pyrkivä entinen poliitikko selittää AARNOLLE (kaikkien virkojen tuomarille) toiveensa palkasta ja työehdoista. AARNO katsoo virkamieheksi pyrkivää ja sanoo: -Odota hetki, I`ll be back. Takaisin tullessaan AARNO toteaa: -Sinut on digitalisoitu.

    VastaaPoista
  6. Jos Somalian tärkein ja ainoa merkittävä vientituote on somalit, niin Somalian talous saattaa romahtaa markkinoiden kyllästymiseen (sanan molemmissa merkityksissä: tympääntyminen & saturaatio). Kysyntä on jo kauan ollut tarjontaa pienempi ja alkaa pikkuhiljaa muuttu torjunnaksi vähän kaikkialla.

    Liekö muuten sanalla "somali" positiivisia konnotaatioita missään maassa tai kansasassa - poislukien somalit? Kivapuhuuko somaleista kukaan muu kuin muutama islamiin kääntynyt teinivaimo ja ne, joille siitä maksetaan palkkaa joko rahana tai identiteettityönä - tai sekä että?

    Väestönvaihdot ovat kaikkialla johtaneet sisällissotiin - niin tulee aivan varmasti käymään täälläkin. Veikkaan että eurooppalaistaustainen väestö pesee arabi- ja afrikkalaistaustaisen niissä sodissa teollisessa mittakaavassa ja teollisella tehokkuudella. Järkevä maahanmuttopolitiikka olisi toki ollut inhimillisempi ja oikeudenmukaisempi vaihtoehto, mutta menneeseen ei ole paluuta.

    Tossa olen samaa mieltä, että kasvava ja tuleva sukupolvi tulevat kaipaamaan syyllisiä. Sisällissodissa vihollisen hyväksi toimineiden kohtalo on aina se hirvein - ja ulottuu usein ihan viattomiin lähisukulaisiin + perheenjäseniin. Ne vihollisen hyväksi toimineet kun eivät kelpaa viholliselle eivätkä omille. Ovat iso vaaratekijä molemmille puolille. Eivät hyödytä ketään. Kellään ei ole oikeastaan varaa jättää niitä riskiksi rinnukselleen. "Älä elätä kyytä povellasi" -periaate nousee silloin voimiinsa.

    Genetiikan, neurologian, neuropsykologian sun muiden luonnontieteellisten ihmis- ja yhteiskuntatieteiden räjähdysmäinen kehitys tulee muuten lähivuosikymmeninä romuttamaan täydellisesti tämän nykyisen konstruktionistisen saippuaoopperan.

    Nykyinen "tieteellinen tieto" ei monilta osin yllä tulevaisuudessa edes poliittisen propagandan tai taikauskon laatukategorioihin. Voitte kuvitella, että miten silloin nähdään nämä tämän päivän hörhöilijät niin yhteiskuntataiteiden, järjestökentän kuin politiikankin alueilla.

    Jo tällä hetkellä biologis-luonnontieteellinen tieto on paljon pidemmällä kuin siitä tulee julki. Poliittinen korrektius estää julkaisemista, mutta ei oppimista eikä tiedon leviämistä. Vaan kyllä se sieltä vielä tulee. Mikään ei kykene estämään sitä.

    VastaaPoista
  7. Jaa että 2010 syntyneet kyselevät? Tarkennan hieman:
    -kasarit kyselevät
    -ysärit etsivät ja tuomitsevat syylliset
    -nollarit vievät saunan taakse
    -kymppärit joutuvat jälleenrakennushommiin kun verenvuodatus on ohi

    Tosin, kuten Ykä jossain dystopiassaan totesi, Suomessa tämä ei tule olemaan kovin isokaan juttu. Se missä aivan todella tullaan vaatimaan verta, on Ranska, Ruotsi ja monet muut länsimaat. Sitäpaitsi pahimmat kostotoimet eivät suinkaan kohdistu maahanmuuttajiin. Luultavasti heistä suurin osa saa lähteä rauhassa. Nuorison julmin kosto kohdistuu omiin suvakkeihin, jotka saavat varmaankin alkaa hakea turvapaikkaa Somaliasta. On suvakkien vuoro alkaa pelätä. Siinä vaiheessa pelätty pykälä ei enää ole "kiihottaminen kansanryhmää vastaan" vaan "maanpetos".

    Siinä saa Itä-Eurooppa ihmetellä vierestä, kun länsi luhistuu kasaan. Puola joutuu vielä lähettämään rauhanturvaajia Berliiniin.

    VastaaPoista
  8. Silminnäkijätietojen mukaan Kiasman edessä on ollut pelkistä partalapsukaisista koostunut pakkopalautettavista koostunut islamistileiri.

    Emma Kari on mennyt sinne tekemään propagandavideota siellä olevien naisten ja lasten hädästä.

    Voisiko joku käydä kertomassa Suomessa ikävä kyllä asuville muhamettilaisille, että Vihreiden tulevan puheenjohtajan mielestä muslimit ovat iästä ja sukupuolesta riippumatta naisia ja lapsia eivätkä miehiä.

    https://www.youtube.com/watch?v=mtDxZEr0-qY

    Ilmeisesti tuota silmien alapuolista osaa on koitettu kuvankäsitellä jollain todella osaamattomalla tavalla.

    Ja ilmeisesti tuo grillaamaton poliittinen broileri poisti tuon videon heti kun siihen tulvi kommentteja - mutta joku muu oli ottanut sen talteen.

    VastaaPoista
  9. Mitäs läksit? Kysytään joskus kun joku on joutunut huonoon seuraan ihan vaan omaa tyhmyyttään.
    No tämmöinen oletus, että tulija saa ns. pataansa ja vlittaa kotilomallaan, että näin kävi, niin paikallinen, vielä lähtemätön kysyy: Mitäs läksit? No tämähän on ihan utopiaa, että näin voisi käydä, mutta siltikin...
    t. Huru-ukko

    VastaaPoista
  10. Tämä korutont' on kertomaa, siis kirjasta "Mansikkamaan vartijat - Muistelmia ulkomaalaishallinnosta eri vuosikymmeninä" (somalit sivulta 85 lähtien, jos jotakuta kiinnostaa): Vuonna 1990 tuli Moskovasta Suomeen rajan yli 50 somalia päivässä ja vuoden loppuun mennessä lukumäärä oli jo 1441. Vuonna 1991 tuli Georg Ots-laivalla 147 somalia väärennetyillä papereilla ja Johanna Suurpää ryntäsi satamaan estämään heidän käännyttämisensä. Kaikista maahan tulleista melkein 1600:sta somalista vain 20 sai turvapaikan, mutta kaikki saivat jäädä! Tästä Suomelle aiheutetusta korvaamattomasta vahingosta Suurpää palkittiin myöhemmin hyväpalkkaisella viralla oikeusministeriössä.

    Mutta tästähän se koko lysti oikeastaan vasta alkoi; perheenyhdistämishakemuksia tehtailtiin niin, että yhden lapsipakolaisen perässä Suomeen saattoi saapua lentokoneellinen "perhettä". Väärinkäytöksiä ja huijaamista vastaan alettiin toteuttaa DNA-testejä, mutta ne eivät taida vieläkään olla pakollisia eli jos kolmekymppinen sanoo olevansa 16-vuotias, niin sitten hän on. Ketään ei voida pakottaa, kun tulee paha mieli! Kun valheella, viekkaudella ja vääryydellä tullaan vieraaseen maahan elätettäväksi, niin ei se paljon luottamusta ja sympatiaa herätä. Rasismista vinkuminen joka käänteessä alkaa olla naurettavaa samalla kun suomalaisia ja "lystin" maksajia kohdellaan toisen luokan kansalaisina.

    Ykä kuvasi taas varsin mallikkaasti ongelmallisen tilanteen, josta tulee mieleen tarina harakasta tervatulla katolla; kun nokka irtoaa, pyrstö tarttuu kiinni. Minkä näille mahtaa! Toivottavasti vuonna 2010 syntynyt pojanpoikani ja muu jälkikasvu ei joudu karvaasti kokemaan, miltä tuntuu olla muukalainen omassa maassaan.

    Rouva Ano

    P.s. Osui tänään silmiin yksi hauskakin uutinen. Arkkipiispa Mäkinen ei päässyt Obaman kaudella Usaan, koska oli vieraillut parin vuoden sisällä jossakin Lähi-idän maassa. Voisikohan tämän vielä jotenkin laittaa Trumpin piikkiin...

    VastaaPoista
  11. Nykyiseen fanaattisia muotoja saaneeseen maahanmuuton suosioon ja rasismi-sanan väärinkäyttöön on mahdollisten muiden syiden lisäksi nämä kaksi syytä:
    1. Vuosisatojen kuluessa omaksuttu kristillinen moraali.
    2. Ne kauhukuvat, jotka Saksan juutalaisvainot ovat tuoneet ihmisten tietoisuuteen.

    (Neuvostoliiton laajemmat vainot eivät kansan mieliä ole samalla tavalla kuohuttaneet. Tämä johtuu ainakin siitä, että vasemmisto on vuosikymmenien ajan jarruttanut tiedon leviämistä länsimaiden kansojen keskuuteen. Kyllä tietoa on ollut, mutta ei siinä laajuudessa kuin Saksan vainojen osalta eikä myöskään yleensä niin helposti sulavassa muodossa.)

    Moraali ei ole maailmankaikkeuden fysikaalinen ominaisuus, vaan jotakin, mikä on syntynyt ihmisen aivoissa. Jotta laajempi ihmisjoukko omaksuisi jonkin moraalin, ei se saa vakavasti uhata joukon hyvinvointia ja turvallisuutta. Nykyinen holtiton suhtautuminen massiiviseen maahanmuuttoon on mahdollista, koska sitä pidetään erittäin moraalisena eikä riittävän suuri osa ihmisistä koe sitä uhkaksi vaan katsoo, että meillä on siihen varaa. Varsin vähän vaivaudutaan ajattelemaan sitä, millaiseen tulevaisuuteen tämä johtaa. Jos maahan tulee satoja tuhansia täysin eri tavalla ajattelevia ihmisiä, tämä väistämättä muuttaa maata aivan perustavalla tavalla. Kaiketi luullaan myös, että nykyinen moraali on absoluuttista ja tulevat sukupolvet omaksuvat sen automaattisesti. Näin ei tietenkään käy. Kun länsimaiset kansat riittävän laajasti tajuavat, että maahanmuuttajat muodostavat niille uhkan, tulevat sukupolvet luopuvat nykyisestä moraalista ja omaksuvat uudet toimintatavat. Äärimmäisessä tapauksessa syntyy laajoja sisällissotia. Tulos on hirvittävä, sillä niissä maahanmuuttajat tullaan laajalti tuhoamaan.

    Maailmanlaajuisesti suurin uhka ei ole ilmastonmuutos vaan väestönkasvu. Tästä puhutaan sangen vähän, sillä siihen vaikuttaminen on paljon vaikeampaa kuin ilmastonmuutokseen vaikuttaminen. Luulen, että väestönkasvu aiheuttaa seuraavan sadan tai kahden sadan vuoden aikana kansanmurhia, joihin verrattuna Hitlerin ja Stalinin touhut olivat pikkujuttuja. Ainoa, mitä yksittäinen länsimaa voi tehdä, on pitää ne hirveyden oman maan ulkopuolella. Oma lohdutukseni on, että tämän tapahtuessa olen turpeen alla enkä sitä näkemässä.

    Toinen professori

    VastaaPoista
  12. Tervehdys Vittuuntuneelle NettoVeronmaksajalle, Taisteluvälineupseerille, Lemminkäiselle, Ano1:lle, Tuumailijalle, Ano2:lle, Huru-ukolle, Rouva Anolle ja Toiselle professorille & kiitos kommenteistanne. Ne tulevat sukupolvet tulevat ihmettelemään nykypäivää ja syytä onkin sillä eihän tällaista ole tapahtunut koskaan ennen. Ihmiset siirtyvät miljoonakaupalla planeetan toiselle puolelle pelkästään elätettäväksi, kiittävät elättäjiä rikollisuudella ja elättäjät pitävät tilannetta kyseenalaistamattomana itseisarvona. Käsittämätöntä.

    Niin kuin Tuumailija totesi, niin Ruotsissa, Ranskassa ja monessa muussa länsimaassa päädytään ampumiseen. Viimeistään siinä vaiheessa kun talousveturi alkaa kunnolla yskiä ja raha ei yksinkertaisesti riitä.

    Tuo Ano2:n linkittämä video oli vihreille nolo tikki mutta kertoo hyvin punavihreässä kuplassa elävän ihmisen itselleen valehtelemisen kyvystä.

    Kiitokset Rouva Anolle tuosta kirjavinkistä, täytyy laittaa korvan taakse. Ja tulee muistaa, että Mauno Koivisto vastusti somalien vastaanottamista ja ennusti myös varsin hyvin mitä tulee tapahtumaan. Jos hallitus olisi uskonut presidenttiä silloin, niin tilanne voisi olla hyvin toisenlainen. Silloin presidentin valta vaan oli paljon suurempi, mutta valitettavasti parlamentarismin nimeen vannova Koivisto ei jyrännyt.

    Toisen professorin huomiot osuivat kerta kaikkiaan naulan kantaan. Siihen ei ole mitään lisäämistä. Juuri noin tulee tapahtumaan. Moraali ei ole lukittu eikä historia loppunut.

    Vasemmiston tiedon levittämisestä ja sen estämisestä muuten voi muistuttaa siitä, että valkoinen terrori & Mannerheim otetaan esille vähintään kerran vuodessa mutta karjalaisten joukkohävittäminen Itä-Karjalassa ei tiedostavia toimittajia liikuta. Jotenkin tuntuu siltä, että nykyiselle Venäjälle saa kyllä haistatella, mutta Neuvostoliitto on edelleenkin pyhä ja koskematon.

    VastaaPoista
  13. Näköjään tuo Rouva Anon mainitsema opus on ladattavissa ilmaiseksi migrin sivuilta: http://www.migri.fi/tietoa_virastosta/maahanmuuton_historiaa/mansikkamaan_vartijat
    Kiitos teksteistäsi!

    VastaaPoista
  14. Tervehdys, Ano ja kiitos tuosta vinkistä. Täytyypä tutustua. Ja kiva että tekstit miellyttävät. Aihehan niissä ei aina niin miellyttävä ole.

    VastaaPoista
  15. Jos kerran yhden somalin eliaikainen kustannus on veronmaksajille noin yksi miljoonaa €uroa, (tutkittua tietoa)niin eihän Somalialla ole minkäänlaista mahdolllisuutta elättää näitä kansalaisiaan. Tosin elämä Somaliassa olisi varmaankin halvempaa, mutta
    täällä Suomessa kaikki on paremmin, jopa hallinnon myönteinen asenne. Ei noista eroon pääse kuin pakkokeinoin.

    Kyllä se tilanne on niin, että jollei poliisi pidätä luvattomia maassaolijoita keskeltä kaupunkia, niin ei se niitä ala muualtakaan hakea. Ja tämän tilanteen huomattuaan voivat luvattomat, paperittomat tms. olla ja elvistella maassa ihan kaikessa rauhassa. Mitä nyt välillä voi joutua jonkun vihreän kaffekekkereille ja suihkussa käymään.

    VastaaPoista
  16. Tervehdys, Becker. Jep, siinä on tylyt lukemat. Ja se on suomalaisilta pois joka penni. Ihmettelen sitä, kuinka nuo telttailijat saavat olla keskellä Helsinkiä. Eikö poliisin tulisi ottaa ne talteen ja kuskata huuthelvettiin? Vihreitten Emma Karikin kävi teltalla alaleukaa väpättämässä josta tuli idea tuohon seuraavaan lyhyeen postaukseen. Itse asiassa jos nuo teltalla olevat jätkät tajuaisivat, että he ovat täällä vain siksi, että ovat suomalaisten tiedostavien naisten teddykarhuja niin ehkä he itsekin ihmettelisivät.

    VastaaPoista

  17. Laajemminkin mietittynä. Mitä tuleekaan tästä maahanmuutosta, pitäskö järjestää
    kaarnavenekurssi.

    http://www.hs.fi/paivanlehti/16022017/art-2000005088613.html

    http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/yhteiskuntaan-on-vaikea-paasta-kiinni-ellei-osaa-suomea-ministerio-puuttuu-tiukasti-maahanmuuttajien-kehnoihin-oppimistuloksiin/6311916

    VastaaPoista
  18. Tervehdys, Ano. Niin, mitähän siitä tuleekaan, kun luovutaan ammatillisen koulutuksen kielitaitovaatimuksista? Sanni Grahn-Laasonen toteaa vielä, että asenteita on muutettava. Arvaapa huviksesi muutanko.

    VastaaPoista
  19. Niin. Tässä vapaan liikkuvuuden €eurostoliitossa ammatillisessa koulutuksessa pitäisikin panostaa viron, liettuan ja latvian opintoihin. Ainakin logistiikka- ja rakennusaloilla.

    Logistiikassa myös turkin kieleen. Ainakin näin voisi päätellä paikallisen aapeeseen rekkaparkin rekisterikilpiä kattellessa.

    -KKi-

    VastaaPoista
  20. Toinen professori on oikeassa.

    Suurin globaali uhka on väestönkasvu. Tällä hetkellä se on lokaali, joskin yleinen ongelma, mutta siitä yritetään humanismin totatitarismin avulla tehdä globaalia sillä, että sen rajaaminen estetään.

    Väestöräjähdyksen globalisoijia pitäisi vielä suuremman inhimillisen tuhon tuottajina kuin natsit, kommunistit, punaiset khmerit, islamistit, juchelaiset... yhteensä. Humanistinen totalitaarisyys saattaa olla ensimmäinen totalitaarinenideologia, jonka uhrit lasketaan miljardeissa.

    "Tie helvettiin on kivetty..." Totisesti.

    VastaaPoista
  21. Ykä...

    Kyllä asenteita on muutettava. Ne ovat nykyisin aivan liian lepsuja. Kaikenlaista pahaa ja tuhoisaa suvaitaan ihan liian helposti.

    VastaaPoista
  22. Huomasiko Ykä missään vaiheessa että Turkki on investoinut Somaliaan tässä viime aikoina? Yritysjohtajien lisäksi mm. presidentti Erdogan on vieraillut maassa asian tiimoilta.

    Ovat turkkilaiset semmoisia että he saavat somalitkin tekemään jotain edes omassa maassaan?

    Suomeksi on ehkä vaivalloista löytää juttuja turkkilaisten investoinneista Somaliaan, mutta englanniksi tietysti löytyy.

    http://jannesuuronen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/210114-somalian-uusi-aamun-sarastus

    http://jannesuuronen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/218865-paan-magneettikuvausta-mogadishussa

    VastaaPoista
  23. No, eipäs halveerata Teddykarhuja! ;)

    Kun tämä kaarnalaiva case tuli julkisuuteen niin mietin heti, että kuinkahan sujuisi paljon vaativampi askartelu kehitysmaalaisilta? Olen parikymmentä aitoa teddybearia väsännyt, kaikenkokoisia, isoja ja pieniä.
    Aito on aina tehty Shulten nallekarvasta ja täytetty puukuidulla. Steiffin nallet on tehty Shulten tuotteista.
    Saksassa harrastus on laajaa. Hennefin nallemessuilla 15 vuotta sitten oli näytteilleasettajia 11 000 m² tilassa ja väkeä tungokseen saakka.

    https://leluisaa.blogspot.fi/2013/11/steiff-maailman-vanhin-teddy-karhutehdas.html

    Tuolta hain aitoa nallemohairia. http://www.schulte-mohair.de/verkauf.html

    Suomalainen aktiivinen alan tarvikkeiden maahantuoja. http://www.teddybearfactory.fi/historia.html

    Johan

    VastaaPoista
  24. Tervehdys KKi:lle, Ano1:lle, Ano2:lle, Vieraalle ja Johanille & kiitos kommenteistanne.

    KKi: Valitettavasti näin. Missähän vaiheessa kyseiset alat näivetetään Suomesta kokonaan?

    Ano1: Olen täysin samaa mieltä.

    Ano2: Täysin samaa mieltä tässäkin.

    Vieras: Kiitos linkeistä. Tämä oli minulle aivan uutta.

    Johan: Kiitos tiedon pläjäyksestä. Aina oppii uutta.

    VastaaPoista
  25. Onko Ykä kuullut tai lukenut somalialaista merirovoista viime aikoina? Joitakin vuosia sitten ne olivat enemmän tapetilla.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Piracy_off_the_coast_of_Somalia

    https://en.wikipedia.org/wiki/Anti-piracy_measures_in_Somalia

    VastaaPoista
  26. Tervehdys, Vieras. En ole törmännyt kyllä noihin uutisiin vähään aikaan. Olisko niillä sotilasoperaatioilla ollut vaikutuksensa vai onko niin, että niistä ei vaan uutisoida?

    VastaaPoista
  27. Niin ansiokkaita kuin nuo meille aikaisemmille sukupolville esitettävät kysymykset olisivatkin, tuskin 2010 tai myöhemminkään syntyneet niitä esittävät. On nimittäin sellainen hieno asia kuin nyt kovasti framilla oleva varhaiskasvatus, joka aloitetaan jo päiväkodeissa (käytän tässä epäkorrektia vanhentunutta sanaa)ja jota jatketaan kunnes päämäärä on saavutettu. Ja tuo Endlösung on tietenkin täydellinen aivopesu. Jo konttausikäiselle opetetaan, että tuo vieressä konttaava Abdu on parempi kuin sinä ja jos et usko niin tutti takavarikkoon asap. Ja kun parivuotiaalta otetaan uninalle pois, äkkiäkös oppii ettei Liisa ole tyttö, Liisa on hen.

    Kun ipanat menevät kouluun ja oppivat lukemaan, siitä se varhaiskasvatusriemu vasta alkaakin. Nyt he pääsevät tutustumaan kaikkiin kouluihin jo roudattuihin ihaniin oppikirjoihin. Siellä on Setan opuksia, feministien antoisia teoksia ja ennen kaikkea monikultturismia ylistäviä kirjoja. "Mitä voin tehdä maahanmuuttajien hyväksi", "Somalien järkyttävä diaspora, olemme ikuisesti velkaa heille" jnejne.
    Kun tätä kasvatusta jatkuu se 18 vuotta, eiköhän valmista tule. Eipä tule penskat tyhmiä kyselemään!
    tira+

    VastaaPoista
  28. Mitäpä kysymyksiä ne 2010 syntyneet aikanaan tekevät? Kaipa niitä samoja joita mekin nyt teemme Petteri Orpolle ja kumppaneille. Ja miten niihin vastataan? No samalla tavalla kuin Petteri Himself itse asiasta kysyttäessä: no kun tämä turvallisuustilanne on nyt vaan tällä tavalla muuttunut ja se pitää nyt vaan hyväksyä koska se nyt vaan on muuttunut ja sellaisena se pysyy koska se nyt vaan on niin.

    Tähän me tyydymme ja alistumme, koska emme muuta voi. Ikäluokalle 2010 se on vielä helpompaa, koska se on heille se normaalitilanne, jonka keskelle heidät syksyllä pudotetaan peruskoulutiensä aloittaessaan. Asiat pahenevat sen aikana meidän silmissämme katastrofaalisiksi, mutta näille lapsille se on vaan tätä normaalitilanteen kehittymistä joka nyt vaan on koska se nyt vaan on.

    Establismentin kannalta olisi oikeastaan parempi olla pakkosyöttämättä lapsille tuota tira+:n kuvailemaa varhaiskasvatusta: se kun saattaisi herättää liian monet miettimään, pitääkö asioiden todellakin olla näin. Kun asiaan ei kiinnitetä sen enempää huomiota, kiehuvat nämä lapset hiljalleen kuoliaiksi siinä meitä alati enemmän hirvittävässä sopassa, joka on heille vaan se normaalitila, joka nyt vaan on koska se nyt vaan on. Ainahan se on ollut, miten edes voisi olla toisin?

    Viimemainittu lienee se ainoa kysymys, jonka he kenellekään esittävät.

    VastaaPoista
  29. Tervehdys tira+:lle ja Qroquius Kadille & kiitos kommenteistanne. Aikanaan meidänkin sukupolvelle syötettiin nulikkoina sitä YYA-epistolaa suu vaahdossa ja jatkuvasti. Eikä sekään kuitenkaan toiminut. Ja nykyinen sukupolvi näkee teorian ja käytännön eron varsin perusteellisesti omassa elämässään.

    VastaaPoista