perjantai 15. syyskuuta 2017

KALJUPÄISIÄ UUTISHAVAINTOJA OSA LXXXVII

1. Varusveijareitten hippikesä

Hotellin respassa törmättiin tuoreeltaan uutiseen, jonka mukaan ”puolustusvoimain pääesikunta on tällä viikolla antanut ohjeistuksen, jonka mukaan sotilaspuvussa liikkumista yksin pimeän aikaan tulee välttää”. Ohjeistuksen syytä ei kommentoitu mutta eipä hänestä hyvin suuria epäilyksiä ole. Tuskin asentaja-koneistaja Könönen on äkkiseltään kehittänyt niin suurta vihaa kurkkusalaatin väriä kohtaan, että alkaisi nuijia varusmiehiä heinäseipäällä.

Tämmönen tavallinen sivistymätön henkilö niin kuin esmes minä on aina tuumaillut, että puolustusvoimat ovat maassamme se viimeinen lukko nimenomaan ulkoista uhkaa vastaan ja se tarvittaessa vetää liikkuvat taakse, lyö murkulaa putkeen ja näyttää, mistä kana pissii.

Ja nyt ollaan siinä tilanteessa että intin lomapukua ei suositella käytettäväksi, ettei se vaan aiheuta nimenomaan ulkomailta tänne tulleille, olemattoman impulssikontrollin omaaville diskoläpsyttäjille äkillistä agressiota. Voi helvetti. En tiedä, onko tää alennustilan pohja, vai voidaanko mennä vielä alemmaksi. Epäilemättä voidaan.

Mitenkähän on, mennäänkö PV:ssa siihen tilanteeseen, että kun viikonloppuvapaille lähtevät varusveijarit ovat lomatarkastuksessa (luonnollisesti siviilivaatteissa), niin komppaukko katsoo silmä kovana että kenelläkään ei vaan ole mitään armeijaan viittaavaa yllään. Ehkä rivissä olevat varusmiehet ottavat myös asennon sijasta sellaisen löysähkön siviiliolemuksen? Luulisin myös, että peruukkien käyttö on välttämätöntä. Liian lyhyt tukka saattaa olla paljastava ja aiheuttaa kunniakansalaisissa primitiivireaktioita.


Sissialikersantti Saastamoinen sonnustautuneena SFHK69 (San Fransiscon hippikesä 69) -lomanaamiovarustukseen. Tukka hyvin, kaikki hyvin.

2. Ammoin Tytti, edelleen Tytti

Anskuma hetken tuumailen. Ajatellaan sitä, että joku heppu sanoo näin:

”Olen yleisemmin huolissani siitä, että rationaalinen, luonnontieteeseen perustuva ajattelu on korvautumassa pelkkiin mielipiteisiin perustuvalla ajattelulla.”

Niin minähän totean että heppu puhuu järkeä ja tuossa oikeastaan kiteytyy se, mikä niin meillä kuin maailmalla laajemminkin on mennyt viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana pieleen. Mutta mutta. Kun saman asian sanoo meidän kaikkien suosikki Tytti Tuppurainen, niin siinä tulee mieleen että ehkäpä ollaan saavutettu taas uusi ennätys tahattomassa huumorissa. Tyttihän totesi näin suivaannuttuaan siitä, että Breitbart-julkaisun materiaalia on käytetty ylioppilaskirjoituksissa.

Jos mietitään hieman Tytin käsitystä rationaalisesta, luonnontieteisiin perustuvasta ajattelusta niin tulee tietysti mieleen tällaisen tavallisen ihmisen ajatus, että näinköhän tuo Suomen huolestuttava huoltosuhde paranee sillä, että Suomeen aletaan köijätä 10.000 julkisilla varoilla elätettävää haitamaahanmuuttajaa joka vuosi.

Tytti Tuppuraisella puolestaan on erilainen logiikka ja hän on esittänyt kyseistä asiaa ihan tosissaan. Mieltääkö Tytti haittamaahanmuuton luonnonlakien mukaiseksi väistämättömäksi asiaksi? Niin kuin esmes etelätuuli? Ainakaan hän ei ymmärrä sitä, jos meikäläinen toteaa Tytin heittäneen tahatonta huumoria. Piruako tuo betaihminen siellä hörisee?

Meillä tavallisilla ihmisella on käytössä ns. ajattelun metrinen järjestelmä jolla muuten Suomi rakennettiin hyvinvoivaksi maaksi. Tytin luonnontieteet pohjautuvat johonkin toisenlaiseen mittajärjestelmään jonka rinnalla amerikkalainen tuuma / jaardi / mailijärjestelmäkin on hyvin selkeä ja yksinkertainen.

No, eipä mulla tällä kertaa muuta. Oikein mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille.


46 kommenttia:

  1. Niin, kuinka "äärioikeistolainen" tuo Breitbart sitten on, arviohan tulee enemmän tuolta liberaalivasemmistolaisen median suunnalta? Itse olen sitä sukupolvea, jolle tuollaistenkin medioiden olemassaolo on varsin toivottavaa, koska kouluaika meni kekkoslovakian aikaisen tarkoin poliittisesti ohjatun opetuksen parissa. Reagani oli paha ja NL pyrki rauhaan... Opetuksen politisoituminen ei ole uusi asia.

    VastaaPoista
  2. Vanha rokkari esittää mielipiteensä:

    http://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201709122200387725_vd.shtml?_ga=2.143705717.110916339.1505112569-1380617389.1440495116

    VastaaPoista
  3. Aletaan olla vaarallisilla vesillä mikäli varusmiespalveluksessa olevaa henkilöä ohjeistetaan välttämään lomapuvun käyttöä loma-ajalla ja vieläpä pääesikunnan toimesta. Alankin jo kädet sylissä odottamaan vaatimuksia poliisin, rajavartiolaitoksen, tullin ja vartijoiden uniformujen "inhimillistämisen ja helposti lähestyttävyyden" puolesta. Ettei vain kenellekkään tulisi mielipahaa tai mitään hampaat irvessä uutisoitavia mielitekoja. Vaikkei varusmies suoraan edellä mainittuihin ammattiryhmiin rinnastukkaan, on hyppäys pieni varsinkin natseja, fasisteja ja rasisteja kaikkialla näkevän kansanosan pärekopassa. Otsaa kämmeniin vaan, kyllä se sieltä ainakaan tulee, pahoin pelkään.

    - res sissialikersantti

    VastaaPoista
  4. Minusta varusmiehiä pitäisi päinvastoin rohkaista olemaan ylpeitä lomapuvuistaan. Nyt pääesikunta antaa päinvastoin ymmärtää, että Suomen armeijan vaatteiden pitäminen on jotenkin häpeällistä.
    Toivottavasti nuo maahantunkeutujat eivät tunne aselajimerkkejä ja erehtyvät joskus käymään käsiksi vaikkapa lomalla oleviin spolleihin tai laskuvarjojääkäreihin tms.
    Tulisi mielenkiintoinen oikeudenkäynti, minkä jälkeen voidaankin sitten yleinen asevelvollisuus lakkauttaa, kun nähdään kuinka valtio tukee omia poikiaan...

    VastaaPoista
  5. Tervehdys DuPontille, Ruukinmatruunalle, reservin sissialikersantille ja Ekulle & kiitos kommenteistanne.

    DuPont: Suomessahan ollaan siinä tilanteessa että asiat saa määritellä vain tiettyyn poliittiseen viitekehykseen kuuluvat tahot, ja ne ihmiset jotka eivät kuulu tuohon viitekehykseen määritellään aina vain helpommin äärioikeistolaiseksi. Minä olen samaa sukupolvea kuin sinä ja YYA-liturgiaa paukutettiin pikku-Ykänkin nuppiin mutta kyllä tää nykypäivän myllytys on vielä astetta hurjempaa.

    Ruukinmatruuna: Asiaahan se Remu puhuu. Tosin en kyllä usko siihen Venäjän invaasioon. Hittoako se Venäjä millään islamilaisella avohärdellillä tekee? Suuremmaksi hyödyksi sille olisi taloudellisesti vakaa ja vauras Eurooppa joka ostaisi siltä aina vaan enemmän energiaa.

    Reservin sissialikersantti: Ei mitenkään mahdotonta tuo univormujen inhimillistäminen. Ja usko huviksesi, niin tiedostavassa väestöosassamme löytyy asialle suurta kannatusta.

    Ekku: Kaikkein tyylikkäintä olisi tietysti jos läpsyttelijät erehtyisivät käymään Utin erikoisjääkäreitten kimppuun. Tosin käsittääkseni erikoisjääkäreillä (nehän eivät ole asevelvollisia vaan ihan ammattisotilaita) ei ole mitään erityistä tunnusta.

    VastaaPoista
  6. Armeijahan antautui jo ja sen nykyrooli on kantaa uuden pyhän herrakansamme laukkuja heitä paapoen joten koko puvun voisi muutenkin poistaa kokonaan.Tilalle joku kiva piccolohattu joka päässä varusmiesten on mukava ryömiä uuden pyhän herrakansamme perässä voimavaranokareita heidän peräaukostaan nuollen.

    VastaaPoista
  7. Pakko tarttua tuohon sotilaspukujen välttämisjuttuun.
    Olen itse ns "kylmänsodan veteraani" ja aikoinaan pitkälle -80 luvulle sai kuunnella vittuilua vasemmiston suunnalta esimerkiksi junamatkoilla jos satuit olemaan kapiainen armeijan harmaissa. - 70 luvulla saattoi kuulemma vittuilun lisäksi tulla räkää niskaan yms. Ei silloin, ei edes -90 luvun alussa voinut muuta kuin purra hammasta koska ei olisi ollut kovin nättiä jos virkapukuinen sotilas olisi paukuttanut vittuilijoita lättyyn.
    NL:n ikuisen valtion romahtamisen jälkeen se kaikki loppui, oltiin taas ylpeitä siitä mitä edustetaan.
    Nyt on tosiaankin annettu ohjeistus, että lomapuku tai virkapuku on pahasta, se kun saattaa vetää puoleensa taivasmatkalaisia kuu-uskonnosta.
    Ei tämä ohjeistus mikään uusi juttu ole, nyt vaan päässyt julkisuuteen.
    Ammattisotilaat ovat jo vuosia matkustaneet ja mennyt siviileissä mutta varusmiesten on pakko käyttää lomapukua, eli nykyisin sitä parempaa kurkkusalaattia saadakseen ilmaisen matkan.
    Oma nuorin poikani on tätä ryhmää nykyään.
    On se nyt perkele kun sotilaat eivät voi omassa maassaan olla vermeet päällä vain ja ainoastaan siksi, että joku perkeleen geelitukka saattaa käydä irrottelemaan ajatushautumoa muusta kropasta.
    Itse olen aina kulkenut ja kuljen jatkossakin virkatehtävissä virkapuvussa, minua ei noi jihadistirääpäleet hetkauta, on niitä nähty.
    Kolleegani sanoi pari päivää sitten, että paras jihadisti on sellainen jota saa tähtäillä kranaattikonekiväärin peilitähtäimen takaa.
    Puolustusvoimat olisi aikoinaan 2015 ollut valmis paljon radikaalinpiin toimenpiteisiin Torniossa kuin laukunkanto, lupaa ei herunut.
    Ei tämä soppa ole PV:n vika. Jos saadaan vapaat kädet niin Suomessa ei ole yhtään turhaa geelitukkaa käskystä 72 tuntia.
    Aika herkällä korvalla olen kuunnellut kahvipöytäkeskusteluja viimeiset kaksi vuotta ja kyllä sotilaat näissä asioissa ovat samaa mieltä. Liikaa tai ei ollenkaan pidä länkyttää näistä aiheista, varsinkin nuorten upseereiden.

    VastaaPoista
  8. Nämä tyttituppuraiset ovat oma ihmislajinsa, eikä Tytti Tuppurainen edes kuulu likipitäenkään sen lajin äärimmäisiin ilmentymiin, kaukana siitä. Muistaakseni yksi sen lajin suosimista ideologisista lausahduksista on "puhe on teko". Käytännössä se tarkoittaa sitä, että heidän maailmassaan puheella on suora kytkentä sen herättämiin mielikuvin mutta kytkentä reaalimaailman tosiasioihin voi olla hyvin väljä, jopa olematon tai realimaailman tosiasioille vastakkainen. Niinpä heille on tärkeää esittää kulloisenkin yleisön ja tilanteen kannalta oikeita mielikuvia herättäviä puheenvuoroja. Niillä ei tarvitse olla mitään tekemistä heidän oman toimintansa tai reaalimailaman tosiasioiden kanssa. Eri tilanteissa esitetyt puheenvuorot voivat olla (ja useimmiten myös ovat) keskenään ristiriitaisia. Politiikassa menestymisen kannalta tuollainen voi olla hyvä resepti, mutta politiikan kohteiden kannalta kannatuksen antaminen tuollaiselle toimijalle on useimmiten kohtalokasta, kuten erään tuota menetelmää käyttäneen itävaltalaisen korpraalin ura osoitti.

    VastaaPoista
  9. Onhan olemassa vaihtoehto. Iippomalli, jokainen varusmies/nainen/henkilökunta kantaa asetta mukanaan. On se kyllä aika nöyryyttävää kun ei omassa maassaan saisi käyttää julkisesti sotilaspukuaan koska islam. Sorry, ei käy. Taivasmatkalaiset wellcome.heh.

    VastaaPoista
  10. Tervehdys Anolle, joppos 123:lle ja Strix Senexille & kiitos kommenteistanne.

    Ano: Joo, tää piccolotouhu ei ollut suomalaisen sotilashistorian suurimpia hetkiä.

    joppos 123: Kylmän sodan veteraanihan minäkin olen, mutta tuon kaltaista vittuilua en koskaan kuullut. Johtuu varmaan siitä että olin varusmies ja matka joukko-osastosta kotiin linja-autolla ei ollut kovin pitkä. Olen myös varma siitä, että silloin vuonna 2015 niin upseerit, toimiupseerit kuin varusmiehet olisivat olleet valmiita aivan toisenlaiseen toimenpiteisiin. Mitenkä muuten, saatat tietää, määrättiinkö ne varusmiehet kantamaan niitä läpsyttelijöiden kapsäkkejä? En oikein jaksa uskoa, että vapaaehtoisia oli, ellei sitten niille tarjottu jotain kolmea kuntsaria. Kakkosviestistä totean että olen kovasti samaa mieltä. Jos jollain nätillä piukkapyllyisellä naispuolisella iipposotilaalla on Uzi olkapäillä niin se kummasti rauhoittaa kuumaverisempääkin. Meinaan, siihen kun lyö lippaan kiinni ja vetää liikkuvat taakse niin voi todeta, että tässä on hyvin monta perusteltua syytä poistua paikalta.

    Strix Xenex: Olet täysin oikeassa. Mitä tulee noihin Tuppuraisen avautumisiin, niin hän muuten voisi esittää ne täysin samat demarikansanedustajan lisäksi vihreitten, vasureitten, keskustan ja kokoomuksen kansanedustajana eikä kukaan ihmettelisi asiaa. Kertoo aika paljon puoluekentästämme.

    VastaaPoista
  11. DuPont: "Niin, kuinka "äärioikeistolainen" tuo Breitbart sitten on, arviohan tulee enemmän tuolta liberaalivasemmistolaisen median suunnalta?"

    Tämähän on aivan normikuvio nykyisin. Alunperin poliitikot alkavat suoltaa vastustajistaan väitettä ilman todisteita. Kuoroon yhtyvät hyödylliset idiootit eli vihervasemmistolainen media ja - simsalabim - väitteestä on tullut tosi.

    Sattumalta Harward ja MIT tekivät Breitbartista tutkimuksen. Tutkimuksen tekijä sanoi aivan suoraan Ny Magazine jutussa : Breibart ei ole äärioikeistolainen.

    Jostakin kumman syystä valtamediaa ei ole kiinnostanut ko. juttu, mutta se tuskin ihmetyttää ketään.

    Löytyy hakusanoilla Breitbart, Ny Magazine - ihan kiinnostava, suositukset

    VastaaPoista
  12. Ykä: "Jos jollain nätillä piukkapyllyisellä naispuolisella iipposotilaalla on Uzi olkapäillä niin se kummasti rauhoittaa kuumaverisempääkin."

    Joo kyllähän ne ählyt ovat yrittäneet, mutta iipoilla lienee periaate, että ammutaan ensin ja kysytään vasta sitten.

    Vuonna -99 kiertelin nelisen viikko Myanmarissa. Siellä näky israelilaisia. Kiinnitin huomiota iipponaisiin, (no köh...) tai niitten reippaaseen tapaan heittä kookaskin rinkka hartioille. Mielestäni siinä oli jotakin armeijan tuomaa otetta. IDF:ssä opetettanee muitakin reippaita toimintoja. Se on sitä realismia.

    VastaaPoista
  13. Tervehdys, Uncle le Clubille ja Korpisoturille & kiitos kommenteistanne.

    Uncle le Club: Niin kuin totesin tuossa ylempänä, niin määrittelyoikeus on Suomessa sertfikoitu vihervasemmistolaisille. Ja sen myötä hyvin moni ihminen ja sivusto määritellään äärikoikeistolaiseksi. Niin kuin epäilemättä minunkin blogini.

    Korpisoturi: Iipoillahan asevelvollisuuden suhteen tilanne on se, että se ei ole mikään tasa-arvokysymys vaan tilanne on vieläkin se, että jos arabeilla olisi saumaa, niin ne ajaisivat juutalaiset mereen välittömästi. Sen vuoksi kannattaa pitää yllä voimakasta armeijaa ja naistenkin asevelvollisuus on hyvin perusteltu.

    VastaaPoista
  14. Minä ehdotan että tukeaksemme (hieman onnettomia) puolustusvoimiamme, me kaikki ostamme Varustelekasta jo heti huomenna nuo kyseiset uniformut. Ne päällä kulkemisessa on asennetta, ja sen lisäksi varusmiesten kimppuun on paha käydä jos ympärillä on parikymmentä samanlaisissa vetimissä olevaa kaljamaha viiskymppistä.

    Luppupelissähän on niin, että joka tappelu voitetaan asenteella, eikä tämäkään ole poikkeus.

    Pitää olla luova. Kun valtiovalta heittää jotain noin älytöntä kuin tuo uutinen, niin ei auta jäädä tulee makaamaan ja huutaa miten paskasti kaikki on, vaan keksiä rätkaisu miten SIITÄKIN selvitään.

    VastaaPoista
  15. Hmmm, viiltosuojaliivit varusmiehille pakolliseksi osaksi asua?

    VastaaPoista
  16. Vittuuntunut NettoVeronmaksaja16. syyskuuta 2017 klo 0.44

    On niillä erikoisjääkäreillä nykyään joku tunnus, jossain näin juttua siitä.
    Tai sitten muistan väärin.
    Yritän kaivella jos jaksan/ehdin.

    VastaaPoista
  17. keski-ikäinen pikkupoika16. syyskuuta 2017 klo 9.38

    Kyllähän Suomen armeijaa jatkossakin tarvitaan, tosin lähinnä vain talouspuolen miehiä. Onhan nimittäin selvää, että nykylogiikan mukaisesti Suomi on vastuussa vihollismaan sotilaista heti kun he tulevat rajan yli eli päivärahojen yms. kulukorvausten laskemiseen vaaditaan henkilöstöä.

    VastaaPoista
  18. Ykälle,
    Varusmiehiä ei käsketty kantamaan mitään kapsäkkejä, itseasiassa se oli yksittäisen pojan spontaani teko ja se toiminta kiellettiin.
    Kaikkien mielestä oli ylipäätään virhe laittaa asevelvolliset Tornioon. Diskoläpsyttelijät saivat ihan väärän kuvan maastamme heti alkuun.
    Ammattisotilaita sinne olisi pitänyt laittaa, mielellään sellaisia jotka ovat ennenkin ollut noiden ihmispaskojen kanssa tekemisissä.
    Anteeksi mutta minulla ei kokemuspohjaisesti kovin ruusuista kuvaa tuosta porukasta ole. Pahimmassa tapauksessa 2015 porukassa on tyyppejä jotka ovat joskus olleet tähtäimessä mutta tuurilla selvinneet. En halua sellaista sakkia tänne kaduille notkumaan. Ne ovat ihan aikuisten oikeasti vaarallisia, sanoi utaretutkija Nerg mitä hyvänsä.
    Nerg ja muut suvakit pitäisi laittaa muutamaksi viikoksi vaikkapa A maahan saamaan omakohtaisia kokemuksia noista kullanmuruista joita tänne haalitaan. En tiedä, vituttaa tämä halkituksen välinpitämättömyys asioista, ollaan kyllä omat raportit annettu mutta ei tunnu kiinnostavan.
    Jahka tässä kohta pääsen eläkkeelle niin tulen julki ihan omalla nimelläni ja aion kertoa kaiken mitä näistä hommista tiedän.
    Nyt on vaan pakko purra hammasta ja pitää tietyistä asioista turpa kiinni, muutoin tulee kenkää ja aika laiha eläke.

    VastaaPoista
  19. On meillä ihan riittävästi koviakin tyyppejä. Niinkuin sanoin, käskystä 72 tuntia niin maassamme ei ole yhtään laitonta lonnijaa. Sitä käskyä ei vaan tule, koska lässynlää ihmisoikeudet, olemattomat sopimukset jne.Euroopan islamisaatio. Jälkimmäisellä jotkut oikeasti tekee tiliä.

    VastaaPoista
  20. Laitoin vauva.fi:lle Aihe vapaa -keskusteluketjuun


    http://www.vauva.fi/keskustelu/2975784/paaesikunta-muistutti-varusmiehia-ala-liiku-yksin-illalla-sotilaspuku-voi#comment-31029500

    linkin tänne: saapi nähdä, että poistetaanko linkki sieltä!

    T. Helsingitär

    VastaaPoista
  21. Tervehdys Simolle, Allaspalolle, Vittuuntuneelle NettoVeronmaksajalle, Keski-ikäiselle pikkupojalle, joppos 123:lle ja Helsingittärelle & kiitos kommenteistanne.

    Simo: Hyvä idea. Minähän muuten käytän Varustelekan erinomaisia palveluita muutenkin.

    Allaspalo: Kaiken paras varmuuskeinohan olisi ollut se, että valtiovalta olisi vuonna 2015 sanonut Tornion tullissa 35.000 kertaa ei.

    VNV: Äkkikattomalla huomasin, että erikoisjääkäreillä on ruskea baretti jossa on Rajavartiolaitoksen tunnus.

    Keski-ikäinen pikkupoika: Näin ainakin jos poliittiselta johdolta kysytään.

    joppos 123: Kiitos täsmennyksestä. Sulla ja mulla on sama ongelma, eli jos aletaan avautumaan omalla nimellä niin ollaan hyvin äkkiä työttöminä. Ja uskon muuten kyllä tuohon PV:n tehokkuuteen ja mainitsemaasi tuntimäärään. Saattaisi luvan tullen olla melkoinen ruko reserviläisiäkin tulossa mukaan. Mainitsit muuten aiemmassa kommentissasi kranaatti-kk:n joten sen tiimoilta kysyn että vieläkö ne venäläiset 30-milliset kranaattikonekiväärit on varastoissa vai onko ne hävitettu kokonaan?

    Helsingitär: Vielä näytti olevan. Ja kommentointi on kyllä kovasti nuivaa.

    VastaaPoista
  22. Burqhasta lomapuku ja entisen lomapuvun käyttö rajataan Prideen.

    Problem solved

    -Tvälups-

    VastaaPoista
  23. 30 KrKK (AGS-17 Plemya) on sulatettu aikaa sitten, valitettavasti.
    40 KrKK 2005 (HK GMG) on hankittu korvaamaan ne mutta määrät ovat surkean ja sääliteltävän välilta.


    -Tvälups-

    VastaaPoista
  24. Ykälle
    Venäläisten kanssa ei vähään aikaan olla tehty mitään. Maskivarmistus olematon, saattaa lähteä heinästä. Näin kävi aikoinaan Niinisalossa kun yksi reserviläinen kuoli, olin paikalla. Takatulppa lensi silmän alapuolelle ja se oli siinä. Venäläiset tekee ihan hyviä ja toimivia härpäkkeitä mutta niissä on riskinsä. Nykyään veivataan saksalaisilla ja jenkkikeksinnöillä.

    VastaaPoista
  25. Vittuuntunut NettoVeronmaksaja16. syyskuuta 2017 klo 16.22

    Taisi olla erikoisrajajääkäreitä?
    Ne on varusmiehiä.
    Kova koulu silti.

    VastaaPoista
  26. Ykälle:
    Kyllä se "körkki", eli 40mm KRKK on nykyään saksalaista valmistetta. Heckler&Koch valmistajana, muistaakseni. Ja samaa mieltä joppos 123:n kanssa. Kahvipöytäkeskusteluissa kuulee aika värikkäitäkin mielipiteitä. Jopa niiltä joilla on ne isommat heraldiset ruusukkeet kauluslaatoissaan/vast. Ns kissasedillä on sitten kieli enemmän keskellä suuta, eikä välttämättä kerrota mitä mieltä oikeasti ollaan tilanteesta. Varsinkin kun näin syvän rauhan aikana on noudatettava erinäisiä lakeja,jotka rajoittavat sotilaiden toimintaa. Mutta K+72 määre on aika realistinen. K+24:lläkin saadaan aikaan temppuja, jotka ylittävät uutiskynnyksen maailmanlaajuisesti.

    -Supa-Ukko-

    Ps. 6 vuotta vielä "lusittavana".

    VastaaPoista
  27. Ruskea baretti rajan karhunpääkokardilla on erikoisrajajääkärien, ei erikoisjääkärien tunnus. Erikoisjääkäreille ei löytynyt erityistä tunnusta kahlaamalla läpi

    http://puolustusvoimat.fi/documents/1948673/2258496/PEVIESTOS-SOTILASPUVUSSA-JA-VIRKAPUVUSSA-KANNETTAVAT-MERKIT-JA-TUNNUKSET-TEKSTIOSA.pdf/fd986b60-87fc-400a-b0d0-ebe723297d64 eikä

    http://puolustusvoimat.fi/documents/1948673/2258496/PEVIESTOS-Sotilaspuvussa-ja-virkapuvussa-kannettavat-merkit-ja-tunnukset.pdf/449efb5b-7f0e-4919-bf9c-cdbd6b06293f

    joten olisiko siis niin, että he kantavat vain laskuvarjojääkärikapiaisen tunnuksia vailla erikoismerkkejä, eli viininpunainen baretti jossa laskuvarjo-siipinuolikokardi sekä takissa Utin Jääkärirykmentin joukko-osastotunnus + hyppymerkit rinnassa?

    Muuten olen sitä mieltä, että kun nyt kannetaan mitä suurinta huolta musliminuorukaisten (eli 20 - 45 v) radikalisoitumisesta, jolle Iltatyttö Karva-Kreeta omisti uutispäälliköimästään aviisista kaksikin aukeamaa, olisiko syytä pohtia myös aikuisten kantasuomalaisten miesten radikalisoitumista sen edessä, että heitä vaaditaan palvelemaan ja pokkuroimaan alati röyhkeämpiä arabijätkiä, etteivät he vain radikalisoituisi?

    Jokunen viikko sitten pohdin, miksi arabi-invaasio kaksi vuotta sitten tyssäsi reiluun 32 000, vaikka heitä odotettiin 80 000. Mietin, oliko Sipilää, Orpoa ja Soinia kohtaan alkanut sataa uhkauksia, jotka eivät enää olleet känniuhoa, vaan vakavasti otettavien miesten ilmoituksia mitä seuraa, ellei invaasio lopu?

    No, nytpä hyvä poliisiylijohtajamme sitten kertoi Supo-KRP-paikallispoliisiyhteistyöllä viisi vuotta sitten estetyn todellisen valtiojohtoon kohdistetun poliittisen iskun, jonka takana olivat ilmeisimmin kantasuomalaiset kansallismieliset, joiden vieteri oli vedetty poikki. Tämän jälkeenkin myönnetään vastaavanlaisia iskuja estetyn.

    Silti Orpolla on varaa ylimieliseen öykkäröintiin. Tällä kertaa on vuorossa raivoaminen siitä, kuinka röyhkeästi hänen vaimokultaansa kehdataankin "perättömästi" loukata kertomalla mitä asianomainen työkseen tekee, eli tehtailee laittomille maahantunkeutujamuslimeille perusteettomia turvapaikkahakemuksia ja niiden hylsyihin perusteettomia valituksia valituksen perään.

    Orpo ilmeisesti luottaa siihen, että seuraavatkin valtiojohtoon suunnatut iskut saadaan estettyä? Tai ehkei edes ymmärrä oman päänsä olleen ja olevan pölkyllä ja kirveen vain tultua pysäytetyksi?

    VastaaPoista
  28. Vittuuntunut NettoVeronmaksaja16. syyskuuta 2017 klo 21.48

    Kun nyt muistelin lisää, (etsiskelinkin mutten löytänyt) niin se oli kai joku koulutushaaramerkkiä vastaava jonka olivat saaneet.
    Kun olivat aiemmin olleet jollain toisella merkillä varustettuna ulkomaisissa harjoituksissa.

    VastaaPoista
  29. Vituttaa jo valmiiksi tuo Pääesikunnan julkisuuteen antama viesti.
    Täysi antautuminen jihadistien edessä. Ei käy minulle. Senkun tulevat, paratiisipaikka on varma. Minä en neuvottele.

    VastaaPoista
  30. Poliisi on siis estänyt poliitikkoihin kohdistuvaa ja suunniteltua väkivaltaa ja vieläpä usein. Mielenkiintoista. Mutta ei kerrota miten ja milloin ja kuka. Haiskahtaa vähän siltä että nyt keksitään tarinoita jotta saadaan pikkuhiljaa aikaiseksi kansalaisten asekaappien tyhjennys vetoamalla poliitikkojen turvallisuuteen.

    Hangossa eläkeläinen kuoli aliravitsemukseen. Onko valtamedia tai hallinto mitenkään reagoinut tapahtuneeseen. No eipä tietenkään kun kantasuomalaisesta on kyse. Mutta jos aliravitsemukseen olisi kuollut joku somali, afgaani tai joku muu haittamamu, niin jo olisi hirvittävä älämöly syntynyt, jossa puolestaloukkaantujat olisivat runsain joukoin kokoontuneet suurtorille punamuumin johtaessa puhettta, lehdistö olisi kirkunut vääryydestä ja vaatinut kotimaisten eläkeläisten olojen heikkenemistä, hallitus olisi matkustanut Brysseliin selittelemään ja pahoittelemaan tapahtunutta komissaareille ja tasavallan presidentti olisi lausunut huolestuneisuutenssa kansalaisten lisääntyneestä rasisimista.

    Aina kun näen tuon Tuppuraisen naaman mediassa, niin saan omitusia puistatuskohtauksia. Epäilen että kyseessä on jokin reaktiivinen allergianmuoto, mutta asiaa lienee syytä tutkia lähemmin. Ehkä on parempi pysytellä poissa median ääreltä.

    Ja sitten vielä tällainen aika mielenkiintoinen uutinen siitä miten historia toistaa itseään:

    https://petterssonsblogg.se/2017/09/15/historien-upprepar-sig-3/

    VastaaPoista
  31. Oheisena Professorin ajatusten kommenttiosuudessa olleesta linkistä https://www.youtube.com/watch?v=9hmrbLIzLZs

    Mitä helvettiä tässä maailmassa on meneillään?!!!

    VastaaPoista
  32. Viitaten edelliseen kommenttiini.
    Tätähän sitä tapahtuu
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=G0CPAGerTWs

    VastaaPoista
  33. Juu ihan hyvää läppää taas kerran, ja kuten yleensä.
    Mutta. Jos Ykä on edelleen sitä mieltä et Suomeen tulee pelkästään 10 kilokamelikuskia per vuos, niin oot kyl käyny Migrin saitilla hieman liian harvoin! http://tilastot.migri.fi/#decisions
    On tossa ny jokunen yli 10 000 noita päätöksiä syntyny viimesen vuoden sisään?

    VastaaPoista
  34. Puolustusvoimienhan pitäisi suojella kansalaisia viholliselta.Nyt ohjeistetaan,ettei saa käyttää armeijavermeitä julkisesti,jottei vedä Muhammedin seuraajia kimppuunsa-eli PVn mielestä on parempi,että vastakin jihadistit käy naisten ja lasten kimppuun eikä sotilaiden...kö?!?Hulluuden pohjaa ei siis vielä saavuteta aikoihin,viikottain tehdään uudet pohjat.Tytti Tuppurainen siis kannattaa rationaalista tiedettä-miten helvetissä pedofiilin ja massamurhaajan keksimä uskonnollinen kultti,jota Tytti halajaa maahan,istuu rationaalisen tieteen kanssa samaan pöytään?Tytti voisi naispuolisen Mooseksen lailla ottaa johtoonsa Suomen 100 000+ muslimia,kyllä-naiset ja lapset kanssa,ja marssia jonon keulassa Perämeren ensimmäisille syysjäille:ei meinaan tulisi ikävä.
    T:Vesku

    VastaaPoista
  35. Sokea piste = https://www.youtube.com/watch?v=djF05szOT0M

    VastaaPoista
  36. Tervehdys Taisteluvälineupseerille, joppos 123:lle, Vittuuntuneelle NettoVeronmaksajalle, Supa-Ukolle, Qroquius Kadille, Beckerille, Veijo Hoikalle, Ano1:lle, Veskulle ja Ano2:lle & kiitos kommenteistanne. Oma kommenttini venähti, sillä istuin eilen iltaa vanhan kaverini Herra P:n kanssa.

    Tvälups, joppos 123 ja Supa-Ukko: Kiitos lisävalaistuksesta ja muutenkin lyckaa kaikille sotavaltion palveluksessa oleville. Siirryn tästä aasinsiltaa pitkin KrKK:sta jo aikaa sitten kalustosta poistuneeseen 55S55-kevytsinkoon. Ymmärtääkseni siinä oli käytössä myös sirpalelaukaus, jota ei kuitenkaan juurikaan käytetty johtuen myös jostain turvallisuusongelmista. Jos kantapeikoilla tai yleensä asianharrastajilla on asiasta lisätietoa, niin luen mielelläni. Minä kun olen vielä sitä ikäluokkaa jolle tuo kevytsinko koulutettiin.

    VNV & Qroquius Kad: Joo, minun moka, sekoitin porukat keskenään. Qroquius Kadin spekulaatiosta siitä estetystä iskusta en osaa sanoa, kun siitä ei kerrota ollenkaan että minkälainen isku oli suunnitteilla. Yksi humalainen mies talikon kanssa vai organisoitunut aseellinen ryhmä?

    Becker: Mietin vähän samaa tuosta haiskahtamisesta itsekin. Oliko kyseessä yksi humalainen talikkomies tai jotain vastaavaa? To Hangon tapaus oli järkyttävä. Samoin reagointi tai oikeastaan sen puute. Kun joku aika sitten eräs tummapintainen poika nimeltä Valtteri (mahdollisesti) jätettiin bussipysäkille, niin asiasta ärähdettiin presidentinlinnaa myöten. Vaan entäs nyt kun suomalaisia kuolee helvetti soikoon nälkään? Sale on hiljaa. Ja tuon blogin kuvapari on, no, kuvaava.

    Veijo: Kiitos linkeistä. Hiljaiseksi pistää.

    Ano: Siis tuo 10.000 oli se Tytti Tuppuraisen ehdottama suoralla pakolaisstatuksella otettava luku noitten muitten lisäksi.

    Vesku: A-men. Ei lisättävää.

    Ano2: Kiitos linkistä. Se tuli tähän juuri, joten en ehtinyt vielä tarkemmin katsoa.

    VastaaPoista
  37. https://www.10news.one/danish-government-on-escalating-malicious-migrant-crime-worst-situation-since-2nd-world-war/



    VastaaPoista
  38. Olen sen verran nuori nulikka, että suorittaessani varusmiespalvelusta ylipäällikkö Koiviston aikaan oli kevyt sinko 55 S 55 juuri poistettu käytöstä ainakin siinä joukko-osastossa. Eräs varusmiestoverini kysyi syytä aseen poistamiselle eräältä vääpeliltä, joka vastasi lyhyesti lukuisten ampujien menettäneen koko käsivartensa. En ole löytänyt tähän vahvistusta tähänkään mennessä.

    Valtiojohtoon kohdistetun iskun estämisen uutisoinnissa on kieltämättä pohdiskeluttavia piirteitä. Mikäli kyseessä oli kantasuomalaisten kansallismielinen isku, oli ehkä syytäkin pitää asian tienoilta sordinoa, etteivät kantasuomalaiset, keski-ikäiset, keskiluokkaiset reservin sotilaat vain radikalisoituisi...

    Vakavasti ottaen, presidentin ja valtioneuvoston kanslioihin kuten myös jokaiseen ministeriöön sekä kaikkien mainittujen henkilöstöön hierarkian pohjalta alas asti suoltuu epäilemättä joka päivä tolkuton määrä känniuhoilua ja psyykkisesti häiriintyneiden mälväämistä. Miksi poliisiylijohtaja olisi nostanut yhden tällaisista kansalliseksi uutisaiheeksi vailla erityisempää perustetta; kuten sanottu, samanlaista tulee aivan varmasti päivittäin?

    Toisaalta tälle asialle viikonlopun Iltalehdestään kokonaisen aukeaman Iltapoika-kollegalleen Olli Warikselle suonut Iltatyttö Karva-Kreeta salli toisen Iltapoikansa Jaakko Isoniemen julistaa niin viikonloppunumerossa kuin perjantainumerossakin koko aukeaman leveydellä hirvittävää rasismia, jota kauhiat burmalaiset kohdistavat kiltteihin pikku rohingya-muslimeihin, joiden on siksi pakko paeta muille maille vierahille, joista lähimpinä on vaikkapa Bangladesh.

    Asialla ei varmaankaan liene mitään tekemistä sen kanssa, että Eurooppaan suuntautuvissa laittomien muslimimaahantunkeutujien virrassa on kuluvan vuoden aikana alettu nähdä yhä enemmän juuri Bangladeshista tulleita? - Asia olisi muuten hoidettavissa yhtä helposti kuin muutkin vastaavat tulvija-aallot - jos Myanmar'n (äännetään "mjanma", eikä "myönmäri" kuten suomalaiset toimittelijat) eli oikealta nimeltään Burman (joka sekin äännetään "bama") johdossa olisi jokin Don Ald Trum Phi. Mutta siellä onkin Aung San Suu Kyi, joka vielä vähän aikaa sitten oli koko maailman vasemmistoliberaalien yhteinen lemmikki, pokaten heiltä Nobelin rauhanpalkinnon!

    Nyt tämä heidän pehmolelukseen luulemansa burmalaisnainen ei sellainen olekaan, vaan kansansa ja valtakuntansa etua ajava valtiojohtaja, joka ilmoittaa kansainväliselle yhteisölle maassaan vaikuttavan sen turvallisuutta vaarantavan muslimivähemmistön, jota maassa ei haluta suvaita eikä sitä suvaita!

    Kansainvälisen vihervasemmiston tuska on hirvittävä: kyllähän Suu Kyi pitää nyt tuomita tuosta hirveästä rasismista, fasismista ja...mutta kun eihän se ole sellainen koska se ei voi olla, koska se ja me ja ei kun...ääh voi voi voi...!

    Onnekseen maamme poliittisen, hallinnollisen ja mediaeliitin ei tarvitse tällaisilla itseään rasittaa: Bangladeshissa on hätä, koska siellä on hätä. Siksi Bangladeshista hätää ja vainoa paenneet saavat Suomesta turvapaikan nyt ja ainiaaksi, koska Bangladeshissa on hätä.

    VastaaPoista
  39. Tervehdys, Ano ja kiitos linkistä. Tanskalaiset hahmottavat sen, mistä oma hallituksemme kärsii pahemman luokan hahmotushäiriöstä.

    VastaaPoista
  40. Qroquius Kadin kommentista tulikin tämä uutinen mieleeni Myanmarista Ashin Wirathu ja suht'koht pahat kommentit muslimeista. Ehkä he tietävät jotain mitä me poliittisessa korrektiudessamme emme? On se ihme kun meidän päättäjät eivät näe että islamilla on veriset rajat? Ihan missä päin maailmaa tahansa.

    Filippiinien presidentti Rodrigo Dutertelta kovia sanoja islamisti militantteja vastaan. Mielestäni ainoa oikea lääke.

    Charlottesvillen jälkimainingeissa uhkaa monia USA:n etelävaltioiden kenraalien ym. henkilöiden muistomerkkejä poistaminen kuvasta, olen tuon historianharrastajan kanssa samaa mieltä eli sulaa hulluutta. Siinä sivussa unohdetaan sopivasti että mustia taisteli jopa Konfederaation joukoissa, ja suurin osa kaatuneista puolin ja toisin olivat valkoisia. Siis mustien orjuuden poistamiseksi.

    "Poliisin luoteihin kuolee edelleen suhteettoman moni musta, vankilassa istuu kohtuuttoman moni musta ja kun osavaltiot kiristävät vaalilakejaan, toimet kohdistuvat usein ”kirurgisella tarkkuudella” juuri tietyn värisiin ihmisiin, kuten oikeus viime vuonna totesi."

    Ns. gangsta-kulttuurillahan ei ole mitään tekemistä asian kanssa, eihän? Samaan hengenvetoon toteaisin, että myös tummat poliisit ampuvat "veljiänsä", mikä sitten lieneekään prosenttiosuus asian tiimoilta onkin toinen juttunsa. Pitäisiköhän ihan piruuttansa kaivaa jostain noita tilastoja (FBI?) esille, edellyttäen et niitä yleensä tilastoidaan USA:ssa?


    - Soomepois Eestist -

    VastaaPoista
  41. Tervehdys Qroquius Kadille ja Soomepoisille Eestist & kiitos kommenteistanne.

    Qroquius Kad: Meni näköjään kommentit ristiin. Muistan, että 55 S 55:ongelmiksi miellettiin liian kaareva ammuksen lentorata ja se, että se paljastui tankille ampuessaan välittömästi. Minua viisaammat kertokoot lisää. Tuo estetty isku voi olla juuri sitä kuin sanoit eli känniuhoa. Tulee tuosta mieleen se suomenruotsalaisia toimittajia kohtaan uutisoitu vihahyökkäys joka paljastui yhden jätkän sähköposteiksi. Burma on buddhalainen maa joten ymmärrän, että se suhtautuu hyvin nuivasti muslimeihin.

    Soomepois: Mustia miehiähän Amerikoissa tappaa pääosin toinen musta mies, mutta siitä ei meidän mediamme ole niin kauhean innostunut. Samoin jos musta poliisi ampuu mustan miehen, niin mediamme mukaan sekin on jonkunlainen todiste rasismista. Tosin se jätetään kyllä sanomatta että se oli musta poliisi joka ampui.

    VastaaPoista
  42. Trumppi lipsautti Saulin kuullen, että Suomeen tulossa Tolkun hävittäjiä. Koska se oli Tumppi, niin selitettiin: 1) torvi 2) kauppamies. En kehdannut silloin ehdottaa omaa arvaustani: Trumppi puhui totta. No nyt on joku muukin aatellut samoin https://tapiosiirila.wordpress.com/2017/09/18/kylla-trump-tietaa/

    Jossain visiossani Mustan Enkelin Reich Suprema suunnitelmasta harhani kertoivat, että Enkeli täyttää Euroopan moniroduilla, velkaannuttaa Eurostoliiton persaukiset maakunnat, lyö rajat kiinni ja laittaa velat maksuun. Vaihtoehto 1) heti eurot Reich Bankiin, tai 2) Velat kuitataan maksetuiksi, kun viimeinenkin monirotuinen on taakkakannettu Persaukimaakunnille. Se on sitten siinä, Hitler mokas, DDR:n kouluttama kvanttoori ei!
    Miksiköhän Enkeli yhdessä ikävertaisen makronmummon oppilaan kanssa aikoo lyödä Saksa-Ranskan rajat kiini 4(!) vuodeksi?

    VastaaPoista
  43. 55 S 55 (ja 55 N 54) ongelmana oli ampumatarvikkeiden vanheneminen, huono panssarinläpäisy (eikä se hidas sivutuulelle altis lentonopeuskaan mikään etu ollut) sekä paino/ergonomia.

    Kaikki 10 000 sinkoa röntgenkuvattiin Vammalan Asevarikolla rasitusmurtumien vast. varalta vaan ei niitä hylkyyn mennyt montakaan ja nekin yleisen kuluneisuuden vuoksi, ei hiusmurtumien. Joten tuo stoori "irronneista ampujien käsistä" on puhdasta tornilegendaa.

    Todettiin että on kalliimpi vaihtoehto kehittää ja valmistaa uusia a-tarvikkeita täällä kotimaassa kuin hylätä ase ja korvata se kertasingoilla. Aiemmin 55 S 55 repertuaariin kuului onteloammuksen lisäksi fosfori(savu)-, sirpale- ja harjoitusammukset. Fosa meni hylkyyn kv-sopimuksen takia ja sirpaleammuksen teho oli siksi vaatimaton, että oli sama ampua sen sijaan onteloammus muitakin kuin panssaroimattomia kohteita vastaan (sama juttu 66mm kertasingoilla).

    95 S 58-61 eli raskassinko Mustin poistaminen on ollut virhe, samoinkuin sen ammusvalikoiman supistaminen pelkkään onteloammukseen sillä tehokas ase se on edelleen ja tarjoaisi jalkaväelle tulivoimaisen suorasuuntausaseen ns pehmeitä maaleja vastaan.

    Toinen virhe on ettei viimeistään Harppi-Saksan konkurssipesästä ostettu puolustusvoimille venäläisiä RPG-7 -sinkoja. Juu, paha neuvostoase, mutta nykyään sitä valmistetaan jo Yhdysvalloissakin eikä naton itäiset jäsenmaat ole siitä luopuneet saati luopumassa.

    -Tvälups-

    Jk noita (pv:n deaktivoimia ja myymiä) 55S55:ia on reserviläisyhdistysten toimesta muutettu sisäpiippuaseiksi, joilla sitten ammutaan esim. 7,62x39 valojuovapatruunaa yhdistysten järjestämissä ammunnoissa sekä kilpailuissa.

    VastaaPoista
  44. Tervehdys Veijo Hoikalle ja Taisteluvälineupseerille & kiitos kommenteistanne.

    Veijo: Siitä kaupasta en osaa sanoa oikein mitään, kun en ekspertti ole.

    Tvälups: Kiitos täsmennyksestä.

    VastaaPoista
  45. Niin..missähän aikovat iskeä seuraavaksi? Tammisaaren syysmarkkinat olisi tietyllä tapaa otollien kohde. Pieni idyllinen kaupunki, kahdessa päivässa n 20k henkilöä käy siellä. Pieni alue, tiiviisti kojuja, tivoli meluamassa vieressä. Siellä saisi ruumispussiin hetkessä täytettä. Toivottavasti kuitenkaan ei.

    VastaaPoista
  46. Tervehdys, Ano. Joskus se tulee. Ehkä piankin. Sitähän ne poliisitkin sanoivat. Toivottavasti myöhemmin kuin ennemmin.

    VastaaPoista