torstai 3. toukokuuta 2018

KORTTITALON SORTUESSA


Joskus tulevaisuuden Helsingissä


EU-valtiomaakunta Suomen pääministerin virka-asuntoon Kesärantaan oli kokoontunut viisi miestä joiden tehtävänä oli tehdä Suomen kohdalla historiallisen kovia päätöksiä. Paikalla olivat pääministeri, valtionvarainministeri, sisäministeri, puolustusvoimien komentaja ja suojelupoliisin päällikkö. Ulkoministeriä Suomessa ei ollut enää aikoihin, ne tehtävät oltiin siirretty koko EU:n yhteiselle ulkoministerille ja presidentti oli nykyisin lähinnä merkityksetön seremoniamestari. Hänellä ei ollut tähän tapaamiseen asiaa eikä siitä oltu häntä edes informoitu. Ne päätökset joita tässä kokouksessa tehtäisiin kerrottaisiin hänelle jälkeenpäin niin että hän voisi taas televisiossa vedota kansalaisten rauhallisuuteen ja lujaan uskoon valtiokoneistoon. Varsinaisesti päätökset tekisivät nuo kolme ministeriä. Puolustusvoimien ja suojelupoliisin edustajat olivat paikalla vain asiantuntijoina.

Miehet olivat saapuneet paikalle ennalta sovitun aikataulun mukaisesti ja tila oltiin haravoitu puolustusvoimien tiedustelulaitoksen ammattilaisten toimesta kaikkien mahdollisten kuuntelulaitteitten poistamiseksi. Miehet istuivat hiljaa. Kukaan ei oikein halunnut aloittaa keskustelua ensimmäisenä. Lopulta pääministeri sanoi:

- Niin…

Sitten hän oli jälleen hetken hiljaa ennen kuin uskalsi jatkaa. Lopulta hän sai suunsa auki:

…me olemme siis ylittäneet sen kynnyksen?

Jälleen seurasi hiljaisuus mutta kaikkien katseet kääntyivät valtiovarainministeriin joka selvitti rykimällä hieman kurkkuaan ja alkoi sitten puhua:

- Niin olemme. Niin me kuin koko EU. Ne niin sanotut ilmastopakolaiset eli sillä nimellä kutsutut elintasosiirtolaiset – kaikkiaan se sata miljoonaa – jotka tulivat, tai no, laskettiin sen kummemmin miettimättä Eurooppaan ja tänne Suomeenkin ovat ylittäneet lukumäärältään kriittisen rajan. Perse on auki. Tai olihan se auki jo aikaa sitten mutta velkarahalla tätä sirkusta on pystytty pyörittämään. Huomenna kaikki maailman merkittävät luottoluokittajat tulevat pudottamaan Euroopan Unioniin kuuluvat valtiot luottoluokkaan D eli ”kokonaan eli suurilta osin maksukyvytön”. Se tahtoo sanoa sitä, että velkaraha on loppu ja jatkossa eletään kädestä suuhun.  Se tietää Euroopassa ennennäkemätöntä talouslamaa ja suomalaisen viennin lähes täydellistä romahtamista. Mikä puolestaan tietää myös sitä, että valtion verotulot romahtavat sen myötä ja meidän on mietittävä sitä, kenenkä elättäminen on prioriteetti.

Sisäministeri otti vuorostaan puheenvuoron:

- Jos kyse olisikin vain tavallisista suomalaisista niin me selviäisimme jollain pula-ajan asenteella. Sisulla, niin kuin voisi sanoa. Voitaisiin vaikka elvyttää termi ”talvisodan henki”. Varsinkin haja-asutusalueilla – mitä me olemme tietoisesti yrittäneet kuristaa ennaltamäärätyn ja meidän hyväksymämme ideologian mukaisesti – voidaan istuttaa perunaa joka hemmetin takapihalle. Mutta meillä on 750.000 puhtaasti haittamaahanmuuttajaksi luokiteltavaa elintasosiirtolaista jotka ovat täysin julkisten tulonsiirtojen varassa ja joitten elatus – mellakoitten ja eskaloituvan etnisen väkivallan välttämiseksi – on turvattava. Ja se on valtionvarainministeriön tehtävä. Päällimmäinen tehtävä. Prioriteetti. Prioriteetti joka menee kaiken muun yli.

Pääministeri kommentoi tähän:

- Tuo on totta. Ja se tarkoittaa sitä, että kantasuomalaisten elintasoa on pienennettävä radikaalisti ja yksityisen sektorin verotusta puolestaan nostettava huomattavasti.

Puolustusvoimien komentaja kommentoi tähän:

- Kai te huomasitte että puhuitte vain haittamaahanmuuttajien elättämisestä? Ette puhuneet sanaakaan siitä, kuinka kantasuomalaiset pärjäävät. Näyttää siltä, että se ei teitä edes kiinnosta.

Pääministeri vastasi:

- Ei se tässä tilanteessa kiinnostakaan. Jos joku täällä välittömän kapinan pistää pystyyn niin ne ovat juuri ne haittamaahanmuuttajat jos niitten lihapadat otetaan pois. Kantasuomalaiset ovat edelleenkin hallintolampaita. Kuuliaisia sellaisia. Kuuliaisia, typeriä ja nenästävedettäviä, etten sanoisi. Jos joitakin tässä maassa kyykytetään niin juuri niitä. Koska niin pystytään tekemään ja heiltä saadaan se välttämätön raha tämän järjestelmän ylläpitämiseen. Mutta kerropas kenraali, kuinka puolustusvoimat pystyvät toimimaan jos haittamaahanmuuttajien alueella alkavat avoimet ja väkivaltaiset levottomuudet jotka leviävät etnisten erillisalueitten ulkopuolelle?

Puolustusvoimien komentaja katsoi pääministeriä kuin erityisopettaja hahmotushäiriöstä kärsivää oppilasta ja vastasi.

- Jaa kuinka pystyvät toimimaan? No oikein hyvin. Meidän reservimme on vieläkin 200.000 miestä ja sattumoisin tiedän että varareservistä löytyisi nopeasti vielä toinen mokoma vapaaehtoisia joita ei paljoa tarvitsisi houkutella. Samoin kalustomme on ylivoimainen varrattuna etnoalueisiin joilla on lähinnä kevyttä aseistusta. Etnisillä erityisalueilla on arvioittemme mukaan noin 30.000 aseistettua miestä. Mutta ne eivät ole sotilaallisesti organisoituja joukkoja vaan lähinnä rikollisryhmittymiä joitten toimintakyky perustuu siihen että ne saavat tehdä mitä lystäävät ilman että järjestäytynyt yhteiskunta panee hanttiin. Kyllä me ne alueet rauhoitamme jos saamme valtuudet. Mutta sen täytyy tarkoittaa sitten täysiä valtuuksia eikä se ole millään muotoa kaunista.

- Viisainta olisi aloittaa operaatio talvipakkasilla. Katkaistaan alueilta sähkö ja vesi ensiksi kolmeksi päiväksi ja annetaan mahdollisuus antautumiseen. Jos niin ei tapahdu, niin sitten hyökätään. Mutta se tietää sitä että ruumiita tulee. Paljon. Eikä se poista sitä peruskysymystä. Jos me poistamme sieltä aseet ja tapamme ne aseelliset miehet niin mihinkäs me siirrämme ne loput? Ne on elätettävä edelleenkin. Lähtömaat eivät ota niitä vastaan. Eikä yksikään eurooppalainen valtio. Kas kun Länsi-Eurooppa ja pohjoismaat ovat samassa kusessa itsekin ja Itä-Eurooppa taas nauraa paskaisen naurun jos me tarjoamme noita ns. ilmastopakolaisia niille. Mahdollisen operaatiomme jälkeen viiden vuoden päästä tilanne on sitten täysin sama. Siellä on taas saman verran aseistettuja miehiä. Onko teillä poliitikoilla muuten käynyt koskaan mielessä että ne kansallismieliset olivat koko ajan oikeassa ja niitä olisi ehkä kannattanut kuunnella?

Pääministeri vastasi, ehkä samanlaisella ilmeellä kuin millä puolustusvoimien komentaja oli häntä hetkeä aikaisemmin katsonut:

- Oikeassa? Totta helvetissä ne olivat oikeassa. Ne olivat koko ajan oikeassa. Kyllä meistä jokainen tiesi sen jo kaksikymmentä vuotta sitten kun me olimme nuoria pyrkyripoliitikkoja ja nousimme ylöspäin broilerirappusilla. Mutta vaikka tiesimme sen, niin emmehän me voineet sanoa sitä ääneen. Se olisi tiennyt poliittisen uramme välitöntä loppumista. Tiesimme kyllä että katastrofi on jonain päivänä edessä mutta toivoimme että se venyisi seuraavalle poliittiselle sukupolvelle ja me pääsisimme itse siitä niin kuin koira veräjästä. Kunnioitettuina ja valtion varoin haudattuina valtiomiehinä. Mutta valitettavasti tämä katastrofi lankesi nyt meille. Ja tuo operaatio mitä sinä kenraali sanoit on jotain sellaista mitä me emme vaan voi tehdä. EU:n direktiivit kieltävät sen. Elintasosiirtolaiset ovat erityissuojeluksessa. Sille me emme voi mitään. Emmekä oikeastaan edes välitä. Meistä poliittisen eliitin edustajistahan tässä on kyse. Ja se tarkoittaa sitä, että meidän on tehtävä huomattava määrä kantaväestöön kohdistuvia taloudellisia… no, uudistuksia.

Katseet kääntyivät valtionvarainministeriin. Hän kaivoi salkustaan kansion jossa oli punainen kulma:

- Esitän seuraavia toimenpiteitä. Perustuen siihen että tuleva massiivinen talouslama muuttaa meidät käytännössä kehitysmaaksi:

- Elintasosiirtolaisten elatus ja elintaso pidetään entisellään. Tämä on välttämätöntä yhteiskuntarauhan takaamiseksi.

- Kantasuomalaisten välitöntä kokonaisverotusta nostetaan kaksikymmentä prosenttia. Osittain tulo- ja osittain arvonlisäveron muodossa.

- Työttömien – joita muuten on tällä hetkellä juuri saman verran kuin elintasosiirtolaisia – avustuksia pudotetaan viisitoista prosenttia ja ansiosidonnainen päiväraha lopetetaan välittömästi.

- Eläkkeitä pudotetaan viisitoista prosenttia.

- Kiinteistövero kolminkertaistetaan.

- Varainsiirtovero kolminkertaistetaan.

- Autovero kaksinkertaistetaan.

- Polttoainevero kaksinkertaistaan.

- Julkisen sektorin työntekijöistä irtisanotaan kaksikymmentä prosenttia. Irtisanottavat irtisanotaan julkisen sektorin suorittavalta tasolta. Akateemiset suojatyöläiset palkataan edelleenkin. Samoin kuin NGO-organisaatioissa työllistetyt ihmiset. Vaikka ne sinänsä infrastruktuurille täysin tarpeettomia ovatkin. Mutta tulee muistaa, että juuri he äänestävät meidän puolueitamme ja kansallismielisillä on eduskunnassa 88 edustajaa. Jos heidät – jotka ovat yleensä aktiivisia äänestäjiä – irtisanotaan, se aiheuttaa pelon maagisesta luvusta 101. Meillä kun on tämä demokratia vielä ongelmanamme. EU ei ole päässyt siitä vieläkään eroon vaikka perkele sentään se olisi pitänyt tehdä jo aikaa sitten.

- Yksityisen sektorin verotusta kiristetään ankarasti. Perusteena ei ole virallisesti elintasosiirtolaisten elättäminen vaan ilmastonmuutoksen estämisen vaatimat välttämättömät toimenpiteet. Kaikki veronkorotukset toteutetaan ympäristöveron nimellä.

- Tämän lisäksi alkoholiverotusta puolestaan kevennetään huomattavasti. Jotain on annettava näitten toimien tilalle. Jos kansa tyytyy halvan viinan huuruihin niin ehkä se pysyy vieläkin rauhallisena. Ehkä. Toivottavasti.

Pääministeri pyysi täsmennystä:

- Koskeeko yksityisen sektorin verotuksen kiristäminen myös maassa olevia ylikansallisia pörssiyhtiöitä?

Valtiovarainministeri oli hetken hiljaa ja vastasi:

- Ei. Niitten verotus pidetään ennallaan, sillä muuten ne alkavat siirtää toimintojaan pois Suomesta. Sen sijaan tavallisella suomalaisella yrittäjällä se on huomattavsti vaikeampaa. Kyykytämme vain suomalaisia.

Sisäministeri puolestaan jatkoi:

- Tämän lisäksi aloitamme vielä entistäkin voimakkaamman hyökkäyksen vallitsevaa asiantilaa arvostelevaa vaihtoehtomediaa kohtaan. Suurin osa toimii tietysti nimimerkin takana mutta jokainen jonka saamme käräytettyä tulee tuomita rangaistusasteikon ankarimman pään mukaisesti. Samoin heidät tulee tuhota taloudellisesti, heidän perheitään myöten. Varoittavina esimerkkeinä. Mahdollisimman julkisesti. Valtamedia on tässä meidän tukenamme sillä se tietää olevansa samassa junassa ja se kyttää myös jatkuvasti jos kansallismielisten poliitikot ylittävät lausunnoissaan laittomaksi määritellyn rajan. Laittomuushan on sinänsä määrittelykysymys mutta mehän olemme hyviä määrittelemään. Joka tapauksessa jokaisesta vähänkin rasistiseksi tulkittavasta lausunnosta tehdään rikosilmoitus joka aiheuttaa automaattisesti ainakin esitutkinnan jonka prosessi puolestaan toimii omana rangaistuksenaan vaikkei tuomioon johtaisikaan.

Pääministeri käänsi katseensa kohti suojelupoliisin johtajaa joka oli ollut tähän asti hiljaa:

- Valtuutan nämä toimenpiteet. Ne ovat välttämättömiä. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Mutta osaatkos sinä kertoa, että saavatko nämä aikaan kantasuomalaisten kapinan?

Suojelupoliisin johtaja mietti hetken ja vastasi sitten:

- Mahdoton sanoa varmaksi. Tiettyä aseistautumista ja järjestäytymistä kylläkin jo on. Lähinnä haja-asutusalueilla ja pienillä paikkakunnilla. Aseellisen järjestäytymisen pääkohde ei ole sinänsä valtionhallinto vaan etninen väkivalta jota vastaan halutaan puolustautua. Eikä heitä voi syyttää. Invaasio Kakkosen jälkeen suomalaisia on kuollut kyseisen etnisen väkivallan seurauksena kahdeksansataa. Järjestäytymisessä eivät ole kyseessä vielä varsinaisesti maanlaajuisesti organisoituneet suojeluskunnat jos tilannetta verrataan kapinan aikaan vaan saamiemme tietojen mukaan ihmiset ovat kartoittaneet hallussaan olevia aseita ja kehittäneet keskenään omia hälytysjärjestelmiä. Niin että ne voivat aseellisesti reagoida jos alueelle on tulossa etnisiä rikollisia.

- Ja sen ne myös pystyvät tekemään. Sillä poliisin voimavarat ovat suurkaupungeissa estämässä no-go-zoneilta tulevaa väkivaltaa. Itse no-go-zoneillehan poliisi ei edes mene koska se tietää nykyisillä valtuuksilla ja nykyisen oikeuskäytännön myötä saavansa selkäänsä sekä kentällä että oikeussalissa. Tylysti sanottuna elämme maassa missä oikeusjärjestelmä suosii järjestäytynyttä rikollisuutta. Kunhan se vaan ei puhu suomea. Mutta muistuttaisin siitä -  edellisen sisällissodan oppeja muistaen –  että kun aseellisia ryhmittymiä aletaan perustaa, niin ampumiseen ei ole enää vuottakaan aikaa. Ja tuo valtiovarainministerin ohjelma saa aikaan sen että tilanne realisoituu kansalaisten lompakoissa ja jääkaapeissakin. Ja kun he kuitenkin tietävät että etnoalueita elätetään niin kuin ennenkin niin se voi olla se ratkaiseva kynnys. Korsi, joka katkaisee kamelin selän.

Puolustusvoimien komentaja sanoi puolestaan tähän:

- Ja tahdon huomauttaa että mikäli se kynnys ylitetään on selvää etteivät puolustusvoimat nosta asetta suomalaisia vastaan. Ja suomalaisilla tarkoitan tässä suomalaisia, en mitään uusmääriteltyjä suomalaisia. Minä henkilökohtaisesti en tule koskaan antamaan sitä käskyä. On toki selvää että te voitte hankkia tilalleni jonkun uraohjuksen joka sen käskyn antaa mutta viimeistään majuri- ja kapteenitasolle se käsky joka tapauksessa pysähtyy. Oikeastaan teillä on selvitäksenne  aikaansaamastanne katastrofista vain yksi mahdollisuus. Eikä sekään ole varma.

- Ja mikä se on?

- Se, että islamilaisen väestön osa Suomessa nousee yli sen kriittisen pisteen että se pyrkii saamaan täydellisen vallan aseellisesti. Koko maassa. Tai mikä vitun maakunta tämä nykyisin on. Se on tehnyt niin maailman sivu ja yrittää taatusti jossain vaiheessa täälläkin. Ei sen tarvitse odottaa sitä tilannetta jolloin sen osuus väestöstä on puolet sillä niin teidän kuin teidän edeltäjienne hallinto on tehnyt selväksi että se ei pane hanttiin vaan pitää niitä loppuun asti lemmikkeinään. Antaen viestin heikkoudesta ja avuttomuudesta. Ja kun se tapahtuu, niin silloin me puolustusvoimissa voimme toimia koska se on myös kapina vastaan EU:n hallintoa ja se tarjoaa meille laillisen perusteen. Jossain vaiheessa se yrittää sitä joka tapauksessa ilman muuta vaikka tappaisi samalla sen lehmän joka sen ruokkii. Silloin me olemme valmiita ja toimimme tilanteen mukaan.

- Mitä sitten tapahtuu?

- Mitäkö? Me hoidamme asian. Rankimman jälkeen. Sillä silloin ei ole kyse rauhoittamis- vaan tuhoamisoperaatiosta. Jonka johdossa te muuten ette sitten enää ole.

- Mitä tarkoitatte?

- Sitä, että teidän on siinä vaiheessa turha kuvitella että te julistatte liikekannallepanon, pistätte puolustusvoimat hoitamaan virheenne ja sen jälkeen jatkatte vallassa. Siinä vaiheessa kansalaisia ei kiinnosta enää pelkästään konekivääri ja Lahtinen. Sitä kiinnostaa syyllinen. Ne, jotka tästä tilanteesta alun perin ovat vastuussa ovat jo syytesuojan ulkopuolella mullan alla. Mutta te olette jatkaneet heidän työtään. Tietoisesti. Seurauksista välittämättä. Oman etunne ja asianne vuoksi.

- Mitä se sitten meille tarkoittaa?

- Sitä että puolustusvoimat pystyvät kyllä hoitamaan sille asetetun tehtävän mutta se ei pysty kontrolloimaan mobilisoituja reserviläisiä sekä vapaaehtoisia taistelijoita eikä heidän – kiistatta oikeutettua – vihaa. En ole varma että haluaako se sitä edes. Te päädytte mitä varmimmin montun syrjälle. Jos olisitte toimineet toisin silloin kun olitte nuoria pyrkyripoliitikkoja te saattaisitte olla nyt sankareita. Nyt teidän kannattaa – mikäli tilanne eskaloituu ja mitä varmimmin se niin aikanaan tekee – alkaa suunnitella itsellenne paikkaa maanpaossa. Jos joku maa vielä ottaa teidät vastaan. Oletan että teidän rahanne on siirretty Suomesta pois jo aikaa sitten. Tietysti teillä on tässä vaiheessa vielä mahdollisuus tunnustaa toimintanne maanpetturuus ja selkeä rikollisuus sekä  siirtää valtanne joko kansallismielisille tai sitten sotilashallinnolle. Silloin teillä on vielä mahdollisuus. Mahdollisuus selvitä vankeudella. Mutta oletan että luotatte tuuriin ja siihen, että mitään ei kuitenkaan tapahdu. Mutta se Pandoran lipas on tuossa valtiovarainministerin kansiossa. Ja te olette aukaisemassa sitä.

Sekä puolustusvoimien komentaja että suojelupoliisin päällikkö poistuivat tapaamisesta. Ministerit olivat pitkään hiljaa. Lopulta valtionvarainministeri kysyi katsellen samalla kattoon ja osoittaen kysymyksensä kaikille ja ei kenellekään:

- Mitä me oikein teemme?

Pääministeri vastasi:

- Sen ainoan, minkä voimme. Emme me pysty tunnustamaan vastuutamme ja luopumaan vallastamme. Ja lähteä mitä varmimmin vankilaan. Sillä tiedätte itsekin että viimeiset vuosikymmenet ja se mitä niitten aikana on tehty takaavat helvetin pitkät tuomiot ei vain meille vaan koko koneistolle. Siispä toteutamme valtionvarainministerin suunnitelman. Ja luotamme tuuriin. Eihän meillä mitään muuta enää ole. Jos mitään ei kuitenkaan tapahtuisi. Jos kaikki jatkuisi sittenkin ennallaan. Ainakin meidän kohdallamme. Eihän muusta ole niin väliäkään.

Suunnitelma hyväksyttiin. Hyvin pian  maassa olisi kolmesataatuhatta suomalaista työtöntä lisää. Ja äärimmäisen paljon köyhiä suomalaisia. Tosin köyhyysrajaakin määriteltäisiin koko ajan alemmaksi joten virallisesti köyhiä olisi Suomessa aina vain vähemmän. Miehet istuivat pöydässä hiljaa.

Näytti siltä kuin he olisivat rukoilleet.



41 kommenttia:

  1. Jälleen kerran hienoa tarinaa Ykältä. Tähänkin kaivataan jatkoa...

    VastaaPoista
  2. Realistinen kuvaus taas kerran. Kai tähän jatko-osa on hahmoteltu?

    jehubba

    VastaaPoista
  3. No tuopa oli jotakuinkin kuten itsekin arvelen vielä käyvän. Kirjoitin aihetta sivuavia kommentteja Hommalle tässä taannoin.

    Maaseutu kyllä selviää, samoin kuin kaikki joilla on jonkinlainen ryytimaa, aseita ja kyky käyttää molempia. Kaupunkilaiset ovat pikkirikkisen kusessa. Ja böndeltä heille ei tule muuta kuin nikkeliä.

    VastaaPoista
  4. Huh huh. Tämä ennuste lähitulevaisuuteen oli rankka ja tyly tarina. Muttei ehkä niin rankka ja tyly kuin realiteetit. Ne jotka ovat tulossa.

    VastaaPoista
  5. Niin, tä'llaisena se jatkuu se kotisuomalaisten kurjistaminen, eu- ja elintasolellikkien hyysääminen, paapominen ja palvominen. Samassa tahdissa jatkuu myös viherpunahässäkkäsuvakkien määrän lisääntyminen ja anderssonianarkistien aseistuminen ja yleinen Suomen perseennyttäminen. Maksajat vähenevät ja maksettavat lisääntyvät eksponentiaalisesti.

    Jos tuota maakuntahallituksen tai toimeenpanevan komitean kokoonpanoa miettii, niin miten ihmeessä siellä on noinkin järkeviä puhuvat puolustusministeri ja suojelupoliisin edustaja? Eikös heidät olisi jo raivattu aikaa stten pois jeeshenkilöitten urakehityksen vauhdittamiseksi todellisessa kokoonpanossa?
    Tietysti on hyvä, että vielä on jossain joku päättäjä, joka osaa laskea yhteen, vähentää, jakaa ja kertoa, mutta vähissä ne ovat jo nykyäänkin.

    "Laittomat" suojeluskunnat, metsästysseurat ja yksityisten kansalaisten toisilleen järjestämä materiaalinen turva-apu ovat keinoja, jotka tulevat joskus käyttöön.
    Mikä on silloin kapteeni- ja majuritason vastuu maan kansalaisista jää nähtäväksi. Toivottavasti ei james mashiireja eikä kaksois-monikansalaisia palkata voimiin yli kriittisen massan, joka ei ole suuri ollakseen kriittinen kotisuomalaisia kohtaan.

    Täällä korvessa nuo muutamat suoritetut järjestäytymiset ja yksityinen mieliala ovat jo pitkälle valmiita, mutta voi niitä, jotka joutuvat loppupeleissä perkele-etnojen ja silloisten suomalaisten isänmaallisuusaallon väliin!

    VastaaPoista
  6. Poliitikko on kuin vuoristopuro, vähimmän vastuksen reittiä montun pohjalle.

    Kriisit ilman rajoja.


    Jäsen J.

    VastaaPoista
  7. Tervehdys Jannelle, jehubballe, KKi:lle, Yhel Turkkulaasel, Terho Hämeenkorvelle ja Jäsen J:lle & kiitos kommenteistanne. Tulevaisuutta on vaikea ennustaa mutta nuo tapahtumat ovat mahdollisia. Uutta pakolaisaaltoa ennustetaan ja kun sitä vielä nimitetään ilmastopakolaisiksi niin nehän ovat sitten pyhiä ja koskemattomia. EU tekee asialle sen saman kuin ennenkin ts. toivottaa tervetulleeksi ja aloittaa pysyvän elatuksen. Jossain vaiheessa laarista vaan kertakaikkiaan loppuvat perunat.

    VastaaPoista
  8. Jokainen keski-ikäinen muistaa, mitä Venäjällä tapahtui sosialismin kaaduttua. On täysi syy olettaa, että sama tapahtuu täällä. Ne osat Venäjää, jotka edelleen kitkuttelevat valtion tuilla, ovat länsimaisin silmin katsottuna jääneet vallankumousta edeltäneeseen aikaan niin henkisesti kuin taloudellisestikin. Joku Albanian tai Romanian maaseutu on kurjaa kuin venäläisissä klassikkokirjoissa. Naapurissa on muutaman sadan kilometrin päässä vauraita menestyviä yhteiskuntia, jotka vapaaehtoisesti tuhoavat oman hyvinvointinsa. Ei voi käsittää.

    Olen Ykän kanssa täysin samaa mieltä, että EU:n pyrkimys numero yksi on tuhota tämä maanosa. Se tehdään siinä mielessä kyllä täysin tietoisesti, että ajetaan politiikkaa, jonka tiedetään johtaneen yhteiskunnalliseen täystuhoon. Vaikka muuta uskotellaan. Olen lähes varma, että johtavat poliitikot tietävät tämän (ehkä Vihreitä ja Bolshevikkeja lukuun ottamatta). Olen keskustellut riittävän monen kanssa, jotta tiedän millä tavalla he tietoa saavat ja miten sitä analysoidaan.

    Eräs keskeinen johtava suomalaispoliitikko sanoi minulle ihan suoraan, että "puutetta ei ole tiedosta tai sen analysoinnista, vaan kyvystä saattaa se käytäntöön". Jos yksikään poliitikko nnyt sanoisi ääneen, että Suomi on jo kävellyt lankulta yli kuin Kelju K. Kojootti, hän menettäisi paikkansa puolueessa kuin puolueessa.

    VastaaPoista
  9. Tervehdys, Kumis. Hyvin mahdollista. Ja se mitä kerroit kyseisestä poliitikosta on korutonta kertomaa. Tiedetään mitä ollaan saamassa/saatu aikaiseksi. Ja tehdään se siitä huolimatta.

    VastaaPoista
  10. Sanoihan tuo Jean-Claude Junckerkin ollessaan vielä Luxemburgin pääministeri, että kyllä he tietäisivät mitä tehdä ja miten, mutta sitä he eivät tiedä, miten tulisivat sen jälkeen valituiksi seuraavissa vaaleissa.

    Mitä tulee kansannousun onnistumismahdollisuuksiin, täytyy aina vaan palata sadan vuoden taakse. Valkoisten ja punaisten organisoituminen kansalliseksi armeijaksi ja vallankumousarmeijaksi alkoi juurikin paikallisista järjestyskaarteista, mutta valkoiset kykenivät viemään sen joukko-osasto- ja yhtymätasolle entisten tsaarinarmeijan upseereiden johdolla.
    Punakaarti ei tähän kyennyt koulutetun päällystön puutteessa, ja sen suurin tosiasiallinen operatiivinen muodostelma olikin komppania huolimatta rykmentti- ym. nimityksistä, joilla ei ollut tosiasiallista katetta.

    Kyllä minua hiukkasen arveluttavat mahdollisuudet saada paikallisista suojelukaarteista organisoiduksi kansallinen asevoima, ellei sillä ole riittävää määrää riittävän koulutettua päällystöä suunnittelemassa ja toteuttamassa organisointia. Muuten se jää komppaniatasolle, ja sitten käy kuin Punakaartille.

    Siihen, ettei armeija ammu omia kansalaisia...no, nythän tilanne on aivan eri kuin 1918. Silloinen Valkoinen armeija oli jotain aivan muuta kuin nykyinen Suomen Puolustusvoimat. Haluan ajatella, että jos se komennetaan ampumaan omaa kansaa, seuraa jotain samantapaista kuin Pietarissa helmikuun lopussa (gregoriaanista kalenteria maaliskuun alussa) 1917.

    Haluan uskoa niin, koska vaihtoehto on aivan liian paskamainen.

    VastaaPoista
  11. Tervehdys, Qroquius Kad. En lähde tässä vaiheessa ennustelemaan kapinaa mutta jos verrataan nykyajan tilannetta vuoteen 1918 niin suurin osa suomalaisista miehistä on sotilaskoulutettuja. Silloin ei ollut. Siinä on kumminkin vissi ero. Ja minua voi toki haukkua optimistiksi mutta en silti jaksa uskoa että tuon kirjoituksen tapaisessa tilanteessa puolustusvoimat avaisivat tulen – aiheesta – kapinoivia kansalaisia vastaan. Pääosinhan meillä on tarjolla paskamaisia vaihtoehtoja.

    VastaaPoista
  12. Tulipas tänään taas mietittyä miten kallista tuo juhlapaikanhakeminen oikeasti voi olla. Joku Gambian bumsteri tai mikälie Saharan eteläpuoleinen "hädänalainen" kuljetettiin samaalla koneella Roomaan. Saattamassa 2 virkavallan edustajaa. Ei muuten ole halpaa lystiä. Veikkaan, että Rooma oli vain koneenvaihtopaikka.
    Kyseisellä heebolla oli päällä vähintään 2 tonnin kamppeet, ovat aikas hädänalaisia näköjään.
    Tätä samaa pelleilyä tehdään päivittäin. Oikea linja olisi sanoa, että jos nyt sitten lompsit maapallon toiselta puolelta tänne niin eikun snikkerssit kulumaan ja samaa latua takaisinpäin.
    Mutta kun ne olemattomat sopimukset ja muut lässynläät niin kasipallot nauravat meille edelleen päin naamaa.
    2015 tietyllä organisaatiolla oli ihan selvät sävelet miten matudivisioona pysäytetään rajalle mutta poliittinen johto petti meidät ja teki varusveijareista sotilaskarkureiden laukunkantajia. En voi ymmärtää enkä koskaan anna nöyryytystä anteeksi.

    VastaaPoista
  13. Ei meitä ole koulutettu ampumaan omiamme. Enempää en edes viitsi perustella.

    VastaaPoista
  14. Tervehdys, joppos 123. Paljonkos se ruandalaisen kansamurhaajan oikeudenkäynti muuten maksoikaan suomalaisille? Ja jätkä lusii suomalaisessa vankilassa suomalaisten rahoilla. Kakkosviestistäsi totean vaan että kiitos. Kuulostaa hyvältä.

    VastaaPoista
  15. Sekin jätkä todettiin syylliseksi ja Ruanda olisi halunnut kaverin lusimaan sen maan vankilaan missä rikokset oli tehty, mutta kun ei. Ensin käydään näytösoikeudenkäynti Suomessa ja lennätellään jengiä ympäri maailmaa tilanteiseisiin mistä ne eivät ymmärrä enempää kuin sika satelliitista.
    Kyllähän siinä asianajat lihoivat.
    Nyt mulkku lihoo vankilassa ja saa todennäköisesti vielä kansalaisuuden.
    En tiedä, jotain vikaa tässä systeemissä vaan on. En ymmärrä miksi pahoja ihmisiä ei vaan potkita helvettiin tai anneta kaksi mahdollisuutta.
    Jaloilla tai jalat edellä. Minun mielestä aika reilua.

    VastaaPoista
  16. Vittuuntunut NettoVeronmaksaja4. toukokuuta 2018 klo 0.58

    Bazaramban oikeudenkäynti maksoi noin 3.000.000,- euroa.

    Ja on ollut vangittuna & tuomittuna 6.4.2007 lähtien.
    Eli jos suomalaiseen oikeusjärjestelmään luotamme, ja miksi emme luottaisi, armahdettaneen jo vuonna 2021.
    (Sillä eihän sitä nyt voi "työvoimapulan paikkaajaa" vankilassa ikuisesti pitää, sehän on rasistista.)

    Siirtynee armahduksensa jälkeen (60-v vuonna 2021) suoraan eläkeläiseksi....

    Ei Sviddu! Taas alkoi päätä särkeä kun tätä kirjoitti.

    VastaaPoista
  17. Mahdollisessa kulttuurien jytkytörmäyksessä tuskin toimitaan kansainvälisten lakien ja sopimusten mukaan. Syyrian ja muiden sen seutukunnan kahakoita ei käydä rintamalinjoilla vaan paljolti taistelijat tekevät sankaritekonsa piilossa siivilien selän takana. Että ehkäpä tulee olemaan kovat ajat menevät asiat kuinka päin tahansa tästä eteenpäin. Taitaa sotauudistus olla kohta kiireellisempi kuin soteuudistus.

    VastaaPoista
  18. Tervehdys,

    tämä olisi nykyrakenteisen Suomen ja EU:n vallitessa ihan todennäköinen kulku. Mutta luettuani minua jäi jokin ristiriita tarinassa kalvamaan. No, lopulta hoksasin: ulkopolitiikan ingegroiminen liittovaltioon tarkoittaa ymmärtääkseni aina ja kaikkialla myös ulkopolitiikan jatkeen eli sotakoneen federalisointia. Ei ole USA:n valtioilla omia sotajoukkoja, ei muidenkaan liittovaltiorakenteisten systeemien kuten Saksan, Venäjän, Intian, Australian, E-Afrikan, Meksikon tai Argentiinan. Saksassa ja USA:ssa ainakin on sentään valtiotason poliisi- ja tuomioistuinlaitokset (toki liittotason päällysvirastojen kaitsennassa), USA:ssa myös kansalliskaartit.

    Olet aiemmissa dystooppisissa tarinoissa visioinut Euroopan Liittoarmeijankin operointia Suomessa. Kokonaan oma kysymyksensä on, miten - ja kuinka nopeasti - tuollaisen EU pystyisi luomaan, kun kunnollista yhteistä komentokieltäkään ei ainakaan miehistötasolla ole. Ehkä tarinassa on menossa joku transitiovaihe, joita EU:n historiassakin riittää. Koko himmelin kaikki kerrostumat kun on rakennettu aina joillekin valtiojohtajatason julistuksille, joita on sitten hinutettu millä konstilla milloinkin valtiotason lainsäädäntöihin ja rakenteisiin. Jos käytäntö on lyönyt toteutusta vastaan, toteutusta on vain hidastettu - alkuperäisiä julistuksia ei ikinä ole pyörretty.

    Mistä EU-eliitti: mahtivaltioiden pomot, komissaarit ja komission korkeat virkamiehet, EP:n suurimpien ryhmien johto..poimivat arvomaailmansa? Follow the money. Lobbaushan on EU:ssa ollut aina hyvin tunnustettua toimintaa, mutta parlamentin ja komission porstuassa virallisen lobbarikortin kanssa poliitikkojen vartominen on tällä alalla varsin vaatimatonta retrotouhua. Menestyksekkäimmät saavat kutsun esiintymään suurena mielipideauktoriteettina - hiljakkoin George Soros oli jossakin Neuvoston ja Komission arvoseminaarissa vaatimassa Unkaria ja Orbánia vastaan kauheita kostavia eristystoimia.

    Soros on esiintynyt tätä New World Orderia varsin avoimesti kannattavan amerikkalaisen rahan kasvoina. Mukana on kuitenkin myös vähän matalammalla julkisuusprofiililla vanhempaa Rockefeller- ym. rahaa, ja nuorempaa IT-rahaa tyyliin Gates ja Zuckerberg. Oletan, että tämän porukan yhtenä yhteys- ja vaikutusverkkona on suljettu ns. Bilderberg-ryhmä (johon Donald J. Trump ei kaiketi ole saanut kutsua).

    Kaikki osallisiksi mainitsemani ovat niin sanoillaan kuin teoillaan osoittaneet tavoittelevansa kansallisuuksien, näiden eroavuuksien sekä kansallisvaltioiden purkamista. Tärkeä keino on kannustaa länsimaita velkaantumaan reilusti, tarjoamalla edullista velkarahaa "oikeisiin" tarkoituksiin. Velkojan pihti saa aina paremman otteen.

    Motiivi tuohon vain jaksaa ihmetyttää: toki suurliikemiehet ovat aina kannattaneet poliittista sekä markkinoiden vapautta ja diversifikaatiota siihen pisteeseen asti, kun näistä on heille hyötyä - sen jälkeen tavoitellaan jonkin asteista monopolia. Mutta että täysin yhdenmukainen maailmanvalta? Joka tällä menolla ei pian pysty tekemään kuin leivästä paskaa, joka sekin loppuu, kun leipä loppuu..

    Toki konkurssitilanteessa velkojat saavat omikseen velallisen maat ja mannut, rakennukset, tuotantoresurssit, infran. Ja tietenkin informaation, jos sillä jotain arvoa sitten enää on. Näidenkö totaalinen konfiskaatio noita multimiljardöörejä kiihottaa?

    Terv. Achtung

    VastaaPoista
  19. Ei taida meilläkään olla enää Ragnar Nordströmin kaltaisia isänmaan liikemiehiä.

    VastaaPoista
  20. Tervehdys joppos 123:lle, Vittuuntuneelle NettoVeronmaksajalle, Veijo Hoikalle, Achtungille ja Trilisserille & kiitos kommenteistanne.

    joppos 123 & VNV: No siinähän se hinta tuli ilmoitettua. Ja ilman muuta jätkä jää vapauduttuaan tänne koska hänen todetaan olevan Ruandassa vaarassa. Mikä tietysti lienee tottakin mutta oliskos kysessä se, että sitä saa mitä tilaa.

    Veijo: Jep. Siinä vaiheessa kun Euroopassa alkaa rytistä ei varsinaisia rintamalinjoja ole eikä kukaan ole turvassa.

    Achtung: No vähän näin minä ajattelin. EU:lla on toki kova kiire (ja kiirehän on kusetuksen varmin merkki) tehdä poliittisia päätöksiä mutta organisaatiot muuttuvat hitaammin. Komentokieli on itse asiassa hyvin suuri ongelma. Englanti olisi luonnollinen vaihtoehto kun sitä osataan laajimmin mutta kun Iso-Britannia meni ja brexautti niin eihän se oikein sovi. Ja on hyvin vaikeaa uskoa että esmes ranskalaiset hyväksyisivät saksan komentokieleksi. Siks toiseks hyvin moni EU:n armeijoista on tällä hetkellä täysin retuperällä.

    Tuo miljardöörien kiinnostus monikultturismiin ihmetyttää minuakin. Jos tylysti ajattelee niin ymmärrän toki sen että yritetään saada totaalinen niin taloudellinen, poliittinen kuin mediavalta mutta kokonaisen mantereen ajaminen kaaokseen on pahaksi bisneksille. Ja mihinkään Kalergi-salaliittoon en usko.

    Trilisser: Yleensäkään suomalaiset liike-elämän vaikuttajat eivät näytä vastustavan monikultturismia. Valitettavasti.

    VastaaPoista
  21. https://fi.wikipedia.org/wiki/Ranskalais-saksalainen_prikaati

    Nythän se Ranskan muumionrakastaja-kääpiö suunnittelee ja toteuttaa eu-armeijaa, johon Suomikin lienee osallistumassa (emmehän voi jäädä pois). Toiminta-alueeksi on kerroskeltu Afrikkaa mutta äkkiäkös tuo pumppu kuljetetaan Ukrainaan tai vaikka kapinoivaan eu:n osavaltioon...


    -Tvälups-

    VastaaPoista
  22. En minäkään salaliittoteorioihin taipuvainen ole, vaikka nyt kyseessä on todella suppea piiri, joka kiistatta on keskenään tekemisissä, ja joista monet ovat avautuneet hyvinkin toistensa kaltaisesti. Mitäs jos niiden ongelma onkin liian _löyhä_ keskinäinen yhteydenpito? Itse kukin töhöilee omiaan, eikä kaverit kehtaa koputtaa olkapäälle..? No, lämpimikseni tässä veistelen.

    terv. Achtung

    VastaaPoista
  23. Tervehdys Taisteluvälineupseerille ja Achtungille & kiitos kommenteistanne.

    Tvälups: Tuo ranskalais-saksalainen prikaatihan perustettiin kylmän sodan loppuvaiheissa jonkunlaiseksi rauhan ja yhteistyön symboliksi. Mutta siihen aikaan sekä Ranska että Saksa olivat hampaisiin asti aseistettuja. Nykyinen EU-armeija koottaisiin rapakuntoisista joukoista jotka eivät ymmärrä toistensa kieltä ja mihinkäs muuhun sellainen parhaiten sopisi kuin juuri laajennettuun poliisitoimintaan niin kuin jossain Väli-Amerikan maissa. Toiminnan pääpainoksi voi muuttua jossain vaiheessa ” counter-insurgency”.

    Achtung: Jaa, mene ja tiedä. Itse tunnustan yksinkertaisuuteni mutta ajattelen asioista niin että on turha etsiä salaliittoja jos tarjolla on muodiksi muuttunut utopistinen typeryys.

    VastaaPoista
  24. Saksan puolustusvoimien tilasta kertoo, että se joutui perumaan osallistumisensa Israelin ilmavoimien juhlanäytökseen, koska Luftwaffella ei ole tarpeeksi lentokoneita kunnossa! Luultavasti Luftwaffe oli paremmassa hapessa talvella 1945. Kun Saksa kuitenkin käyttää miljardeja puolustukseen, niin mihin ne rahat kuluvat? Taitaa palkka-armeija olla Saksallekin liian kallis.

    Tuo on muuten totta, että vapaaehtoisia olisi helppo saada lähiöiden puhdistukseen, Ruotsissakin. Eurolla on huonoja puolia paljon, mutta on yksi hyväkin, Suomi ei voi mitenkään upota yhtä syvälle kuin Ruotsi, rahat loppuvat. Kruunuja voi aina painaa lisää, mutta euro on ulkomaan valuuttaa.

    Poliittinen eliitti hajoaa väistämättä, kun Euroopassa vapausaate leviää. Ei tätä Suomessa ratkaista. Kun Euroopan suunta muuttuu, kääntyvät poliitikkojen takit nopeasti, napit vain sinkoilevat. Neuvostoliiton voiman päivinä EEC oli kirosana. Kun Neuvostoliitto kaatui, monet entiset EEC-vastustajat käänsivät takkinsa, kuten Halonen ja Tuomioja. Lipponen valittelee muistelmissaan, miten yksinäistä oli ajaa lännettymistä 1980-luvulla, mutta kavereita ilmaantui Neuvostoliiton hajottua.

    VastaaPoista
  25. Jokos olet tutustunut virkakyöstien esitykseen uudesta aselaista?
    http://intermin.fi/ampuma-asedirektiivi

    Direktiivi, johon laki perustuu, ei ole läpiviety koska Tshekki vei sen eu-oikeuteen mutta se ei estä kansallista lakihankettamme.

    Esim. Henkilö on ostanut dekon Suomi-kp:n koristeeksi ja siihen parit lippaat. Nyt lain voimaantultua hänen onkin luvitettava niin deko kuin lippaatkin. Jollei lupaedellytykset täyty niin romppeet saa ojentaa poliisille hävittämistä varten. Korvauksetta.
    Eikä siinä kaikki. Vaikka lupa heltiäisikin niin ko keksintö on uudelleen deaktivoitava sekä esitettävä poliisille tarkistusta varten. Kulut maksaa henkilö itse.

    Lippaat on luvalle pantava. Yli 10patr. lippaat ovat nou-nou itselataavissa aseissa.
    Reserviläispoikkeus? Periaatteessa kyllä mutta käytäntö on toinen sillä sen saa vain jos kuuluu MPK:n jäsenistöön, omaa SA-sijoituksen ja sekä MPK että PV puoltaa hankkimislupahakemustasi...

    Perustuslaki kävellään yli niin omaisuudensuojan (ei kosketa ampuma-aseita*) kuin yhdistymisvapauden (ei kosketa ammunnanharrastajia*) osalta. *näin on lakia valmistellut työryhmä määrittänyt.

    Tämä jos (KUN) menee lävitse niin mikäpä estää lainsäätäjää luokittelemasta autoja ampuma-aseiksi? Onhan niissä polttomoottori ja niitä on käytetty terroristiteoissa.

    190 sivua silkkaa -ttuilua. Terrorismi on jo tiputettu perusteluista mutta YJT sekä ympäristönsuojelu* on nostettu esille senkin edestä.
    *"Sääntelyn ohjatessa käyttämään ampumaharrastuksessa ja -kilpailussa kapasiteetiltaan pienempiä latauslaitteita, myös patruunoiden käytössä ohjataan harkittuun käyttöön ja sitä kautta
    patruunoiden käytön vähentämiseen. Tällä on ympäristön kuormitusta vähentäviä vaikutuksia."


    -Tvälups-

    VastaaPoista
  26. Tervehdys Ukkelille ja Taisteluvälineupseerille & kiitos kommenteistanne.

    Ukkeli: Suomen Sotilas kirjoitti joku aika sitten siitä rapakunnosta missä Saksan armeija on. Paperilla on kyllä tavaraa mutta toimintakuntoisena murto-osa. Sinänsä en usko että poliittinen eliitti hajoaa kovin vähällä vaan se tiivistää rivinsä ja pyrkii kaikin mahdollisin keinoin hiljentämään väärinajattelun. Sillä jos se kääntää takkinsa niin sen pitäisi samalla tunnustaa syyllisyytensä vallitsevaan tilanteeseen.

    Tvälups: Olen tutustunut ja seuraan tuota hyvin huolestuneena.

    VastaaPoista
  27. Saksan asevoimatkin alkavat pikkuhiljaa toipua alennustilastaan. Ainakin ali-upseerit. Eräs kolleega kertoi aikanaan tapauksesta a-maasta jolloin ne kylmästi lätkäisi radiot kiinni kun piti tehdä töitä. LEGAD rääkyi kuulemma pää punaisena jälkikäteen. Gender advisor on samaa kauraa. Ainoan täysipäisen olen tavannut Kosovossa. Itävaltalainen mimmikapteeni, muut ovat yleensä olleet itseään täynnä olevia rekkalesboja. Näillä muijilla tuntui päällimmäisenä olevan "paneminen" vai mitä se sitten onkaan muiden muijien kanssa ja samaan aikaan jäbät olisi ensimmäisestä suhteenpoikasesta laitettu sulka perseessä kotiin.
    Meidänkin porukassa aikoinaan katsottiin erään mimmin touhuamista samanmsukupuolen kanssa ihan liian pitkään, varsinkin kun vastapuoli oli svedujen NIC:n hommissa.
    Samasta hommasta, kuka tahansa meistä äijistä olisi lentänyt himaan samana päivänä.
    Perkeleen everstit, heh.

    VastaaPoista
  28. Tervehdys, joppos 123: Tää alue on mulle vierasta. Tiedän että naisten joukkuelajeissa lesbolaisuus on kovinkin yleistä. Armeijan kohdalta en tiedä. Sinänsä – niin kuin ennenkin olen sanonut – minusta naisten asepalvelus on totaalisen typerä idea. Se on perustettu vain tasa-arvo- ei maanpuolustusseikkojen vuoksi. Jos Lotta Svärd-järjestö perustettaisiin uudestaan niin tilanne olisi ihan toinen.

    VastaaPoista
  29. Ilmastopaikolaisuudesta tulee mieleen vain ajatus, että kun nyt Suomessa viimeisimpien uutisten mukaan hengitetään maailman puhtainta ilmaa, niin kaikkihan tänne haluavat vai onkohan se sittenkään se oikea syy... Suomi etenee tässäkin asiassa EU:n keihäänkärkenä ja lupaa isojen poikien edessä suomalaisille lisää kiristyksiä ja rahanmenoa. EU: n ympäristörahastoonkin on luvattu 80 miljoonaa. Ihmettelen vaan, onko olemassa mitään kattoa sille, montako sataa tai tuhatta miljardia länsimaat pumppaavat kehitysmaille ilman että saadaan aikaan muuta kuin lisää alkeellisissa oloissa asuvia ihmisiä? Olisi mielenkiitoista myös tietää, paljonko on ilmastonmuutoksen hillintään jo nyt laitetuilla miljardeilla saatu maapallon keskilämpötilaa putoamaan ja mikä instanssi on määritellyt sen keskilämpötilan, johon verrataan.

    Nythän Ranskan presidentti Macron on kokoamassa uutta muukalaislegioonaa. Oma mielipiteeni on se, että tähän ei pidä lähteä mukaan. En tule ikinä hyväksymään pojanpoikieni lähettämistä tapettavaksi johonkin Euroopan ulkopuoliseen kriisipesäkkeeseen, jonka ongelmiin meillä ole osaa eikä arpaa. Sen vapaaehtoisuudenkin kanssa voi olla niin ja näin; siinä käy pian kuten monien tilapäisten verojen ja maksujen kanssa on käynyt eli hetken päästä muuttuvat pakollisiksi. Omienkin puolesta riittää kotimaassa tekemistä, jos käy niin huonosti kuin Ykän tämänkertaisessa tarinassa.

    Olen myös fundeerannut, täytyisikö vielä vanhoilla päivillään hankkia itselleen uusi harrastus. Nyt kun meillä ei enää ole 70-kiloista koiraa talon kuistilla ensimmäisenä vieraita tervehtimässä, voisin hankkia aseen ja opetella ampumaan. Täällä varmaan tiedetään, onko kyseiselle harrastukselle olemassa yläikäraja?

    Rouva Ano

    P.s. Tänään se taas alkaa, nimittäin lätkän MM. Luvassa tunteita laidasta laitaan. Itse laitan toivoni nuoriin leijoniin, mutta en odota ihmettä.

    VastaaPoista
  30. Tervehdys, Rouva Ano. Täähän on sitä nykyisin kovin suosittua termeillä kikkailemista. Kun elintasosiirtolaista nimitetään ilmastopakolaiseksi hänestä tulee pyhä ja koskematon. Se – mahdollinen – ilmastonmuutos ei varmasti lopu sillä että Suomi ympäristöverottaa oman teollisuutensa elinkelvottomaksi.

    Kyseisestä muukalaislegioonasta olen samaa mieltä kuin sinä. Eikä siinä voi välttyä siltä vaikutelmalta että siinä ei tehdä mitään puolustusvoimia vaan ylikansallinen poliisiarmeija. Ampumiselle ei ole kyllä mitään yläikärajaa, jotkut terveyteen liittyvät asiat voivat kyllä vaikuttaa. Se on tietysti ikävää että lupaa aseeseen et saa noin vaan vaan sinun täytyy liittyä ammunta- tai metsästysseuraan. Ja lyckaa pojille MM-kisoihin. Tämä ensimmäinen matsi ainakin on mennyt ihan hyvin.

    VastaaPoista
  31. Naisena logiikkani voi välillä olla mitä on, mutta eikö tämä Macronin esitys ole aika ristiriitainen; kerätään porukkaa EU:n puolustusjoukkohin, joilla kuitenkin on tarkoitus lähteä Euroopan ULKOPUOLELLE rähisemää?

    Ja hyvin aloitti Suomi kisat; varsinkin suosikkini Sebastian Aho näytti ihailtavat taitonsa.

    Rouva Ano

    VastaaPoista
  32. Tervehdys, Rouva Ano. Ei tuo kyllä aukea yhtään sen enempää miehen logiikalla. Aho ja Teräväinenhän olivat jo siellä Carolina Hurricanesissa armoitettu tutkapari. Vastus tietysti kovenee joka matsissa.

    VastaaPoista
  33. Yrjö,me ollaan hävitty tää peli.Oon vissiin samaa ikäluokkaa kuin sä.Meidän jälkeen vedenpaisumus.Näin mä elän nyt.Jos sä jatkat taisteluu,big hand for you.

    VastaaPoista
  34. Tervehdys, Ano. En tunnusta tappiota vaikka ymmärrän pessimismisi. Nykyinen meno loppuu viimeistään sitten kun rahat loppuvat. Ikävä vaan että tilanne pitää ajaa siihen. Tää oli aikanaan ihan toimiva yhteiskunta. Thanks for the hand.

    VastaaPoista
  35. Rouva Ano ja Ykä,

    Macronin logiikka toki on pienen ajatusmutkan kautta ihan ymmärrettävä - vaikka en tuon "toyboyn" kanssa mistään oikieasta asiasta samaa mieltä olisikaan: 1)rauhanprojektiksikin itseään kutsuvalla EU:lla ei voi olla muun nimisiä kuin puolustuksellisia joukkoja; 2)puolustussotahan ei tarkoita vain oman alueen sisällä operointia, vaan voi olla myös varsin syvällekin eteen työnnettyä - eikös Suomenkin PV:n doktriineissa tämmöinen mahda olla? 3)Afrikkaan lähetettävät joukot eivät ole menossa hyökkäämään alistamis- tai valloitustarkoituksessa, vaan puolustamaan jotakin: kärsiviä ihmisiä, humanitaarisia arvoja, you name it???.

    Torvet soiden koottava joukko, joka marssii kukkahatut päässä, tuskin mitään tarkoitettua hyvää saa aikaan. Tehokkaampaa voisi olla vaikka palkata ja varustaa vaivihkaa joku Saharan rajamailla toimiva kristitty sotajoukkio tekemään rumaa jälkeä for good. Sodan luonnetta ymmärtävien, ja siihen tarpeeksi kyynisesti suhtautuvien poliitikkojen, á la de Gaulle, tapaisten poliitikkojen aika taitaa vaan Ranskassakin olla passé. Ainakin toistaiseksi.

    Terv. Achtung

    VastaaPoista
  36. Tervehdys, Achtung. No joo, tottahan tuo. Jos lähtee johonkin maahan yhtä aikaa valloittajana ja ystävänä niin vituikshan se homma menee. Suomen PV:n doktriinit sinänsä ovat kassakaapeissa niin kuin kuuluu ollakin mutta jos ajatellaan sitä todennäköisintä vihollista niin en usko että PV on suunnitellut hyvin suuresti vihollisen alueelle tunkeutuvaa toimintaa. Kuin korkeintaan niillä Hornetien pitkän matkan ilmasta maahan-ohjuksilla.

    VastaaPoista
  37. Kyllähän se niin on,että läpsyttelijät kannattaa mennä pysäyttämään lähtömaihinsa. Siellä on ihan eri säännöt kuin rajajoella Torniossa. En ole vielä teiniprinssi makaroonin ajatukseen ehtinyt muiden kiireiden ohessa tutustua mutta jos lähtökohta on pysäyttää matutulva tai tuhota syy mahdolliseen tulvaan jossain sysiafrikassa niin olen vapaaehtoinen. Meinaan vaan, että jos se sakki läpsyttelee tänne niin niitä ei saada millään pois kun kattokaas nää ihmisoikeudet, Li Andersson ja muut lässynläät.

    VastaaPoista
  38. Achtung ja joppos123 heittävät kehiin tosi hyvää tekstiä ja ajatuksia. Voisikohan mitenkään olla mahdollista, että Macron ja kumppanit sittenkin olisivat ymmärtäneet, että se vihollinen on jo keskuudessamme ja kohta voi tulla tukalat paikat? No, se nyt olisi ehkä liikaa toivottu. Mutta nämä ihmisoikeudet ovat kinkkinen juttu; Suomen perustuslakia ei ole taidettu kaikilta osin laatia vain suomalaisia varten. Demla-juristi Ritva Viljanen on kuulemma saanut sinne aikaiseksi koko maailman syleilemisen. Olisiko kenelläkään eksaktia tietoa?

    Nyt Ykä lupaan hiljentyä ja ellet ole töissä, annan sinun viettää rauhassa tätä oikeastaan ensinmäistä lämmintä ja aurinkoista sunnuntaipäivää.

    Rouva Ano






    VastaaPoista
  39. Tervehdys joppos 123:lle ja Rouva Anolle & kiitos kommenteistanne.

    joppos 123: Jep. Utopia on tärkeämpää kuin suomalaisten turvallisuus ja hyvinvointi.

    Rouva Ano: En ole ekspertti mutta en oikein usko että lakia on sillä tavalla rukattu. Toisaalta ei ole tarvekaan koska kansainväliset sopimukset (jotka ovat tosin olemassa vain tiedostavien ihmisten korvien välissä) velvoittavat nykyiseen yleisafrikkalaiseen linjaan.

    VastaaPoista
  40. Luulen, että Macron tajuaa tilanteen edes jotenkin. Hänellä on vaan kauhea säätäminen - joko sisällään tai puhtaan poliittisen laskelmoinnin johdosta - asettaa sanansa ja tekonsa niin, etteivät ne nullifioi hänen tai puolueensa aiempaa linjaa. Tämä nimittäin merkitsisi poliittista kasvojen menettämistä, ja on siis oletusarvoisesti non-non. Hänen ei siis mielestään sovi asettua avoimesti vaalien kakkosen Le Penin linjoille. Samanlaista haparoivaa kurotusta perusäänestäjäkunnan nuivistumista kohtaan on myös Britannian Theresa Maylla sekä Saksan CDU/CSU-puolueliiton sisällä.

    Niin Macronin, Mayn kuin Merkelin on vaikea nähdä, että vaaliluottamus ei tullut tehdyn politiikan johdosta vaan siitä huolimatta, äänestäjien pelosta kansallismielisiä vaihtoehtoja kohtaan (La Fronte National, UKIP, AfD). Yritystä näkemiseen toki on, mutta toimia ollaan tekevinään vain jossain matutulvan oletettujen juurisyiden kanssa. Eurooppalaisen identiteetin kannalta tärkeät sisäpolitiikan radikaalit linjaukset antavat odottaa itseään. Se voi tuolla menolla kurki kuolla ennen kuin suo sulaa.

    Terv. Achtung

    VastaaPoista
  41. Tervehdys, Achtung. Uskoisin että olet pitkälti oikeassa ja se mitä olen toistuvasti sanonut niin kasvojen menettämisen pelko saa poliitikot jatkamaan linjalla jonka tietävät johtavan tuhoon.

    VastaaPoista