Eli
ymmärrysharjoitus tietyistä vallan kahvassa olevista ihmisistä jotka elävät eri
todellisuudessa kuin me tavalliset ihmiset
Niin kuin lukija oikein hyvin tietää on
Suomi saanut itselleen kaikkien aikojen utopistisimman hallituksen joka on
ottanut päämääräkseen ajaa realismi sille samalle evakkoreissulle jolle lähtee
suomalainen teollisuuskin. Ymmärrysharjoitusta voisi käsitellä monestakin
näkövinkkelistä mutta keskityn ilmastohysteriaan ja tarjoan kolmen uuden
ministerin loihelausumia, omia kommenttejani kyseisistä loihelausumista sekä
tiettyjä kysymyksiä.
Nämä kolme henkilöä sopivat
ymmärrysharjoitukseen hyvin sillä he kaikki ovat naisia ja nykyisinhän ollaan
ajautumassa siihen tilanteeseen että naiseus riittää pätevyydeksi jopa
yleisasiantuntija Parantaisen tehtävään sekä lisäksi he edustavat hallituksen
kolmea tunnustuksellis-utopistista puoluetta. Ensimmäisenä uusi liikenne- ja
viestintäministeri eli demareitten Sanna Marin:
Seuraavalla
hallituskaudella tulee laatia aikataulu ja suunnitelma uusien myytävien
polttomoottoriautojen kieltämiseksi henkilöliikenteessä ja biopolttoaineisiin
siirtymiseksi raskaassa liikenteessä.
Kyseinen Marin kuuluu niihin
haaveilijoihin joiden on helppo sanoa mitä.
Sen sijaan kysymys miten tuppaa
jäämään vähemmälle. Samoin kuin kysymykset millä
rahalla, kenen kustantamana ja tietenkin millä sähköllä sillä eihän se ydinvoimakaan tule Marinille
kysymykseen. Kysymys miten ei
Marinilta ole ehkä täysin unohtunut mutta ratkaisu on neutraalista lauseesta
huolimatta aika hyytävä:
Liikenteen
päästöjä voidaan pienentää muun muassa toimivalla yhdyskuntasuunnittelulla,
joka vähentää liikkumisen tarvetta ja tukee siirtymää yksityisautoilusta
joukko- ja kevyeen liikenteeseen sekä investoimalla nopeisiin
raideliikenneyhteyksiin.
Alleviivaukset omia. Lukekaapa lause
ajatuksella. Mitä muuta tuo tarkoittaa kuin ihmisten siirtämistä kaupunkien
kanakoppeihin? Koska siirtäminen ei tapahdu vapaaehtoisesti, niin minkälaisia keinoja
kyseinen ministeri suosittelisi käytettäväksi?
Seuraavana vuorossa tuore ympäristö- ja
ilmastoministeri Krista Mikkonen vihreistä joka antaa kylmää kyytiä
sellutehdashankkeille:
Siinä
tulee vastaan se, että meillä ei vain yksinkertaisesti puu riitä, kun meidän
täytyy huolehtia niin ilmasto- kuin monimuotoisuustavoitteistakin.
Hiilinielujen kasvattaminen on hallituksen ohjelmassa merkittävä tavoite ja
Suomi on sitoutunut myös EU:n tavoitteisiin.
Nähtävästi tuosta termistä ”hiilinielu”
on tullut vihreille niin tärkeä opinkappale että sen kumartamisen vuoksi heitä
ei haittaa vaikka suomalainen elinkeinoelämä kärsii ja ne mahdolliset
sellutehtaat tehdään jonnekin muualle. Maihin, joissa ympäristöasioita ei oteta
yhtä vakavasti kuin Suomessa. Samalla kun Suomi muutetaan aina enenevässä
määrin jonkunlaiseksi hiilinielupuistoksi. Joka tapauksessa ne suomalaiset
joitten työpaikat tulevat uppoamaan sinne hiilinieluun tulevat kiittämään
kyseistä ministeriä. Ja otetaanpa sitten kolmikon viimeisin, joskaan ei
vähäisin eli uusi opetusministeri Li Andersson:
Eihän
kerrostalossakaan jokaisella asukkaalla ole omaa hissiä pystysuuntaiseen
liikkumiseen, miksi vaakasuuntaiseen liikkumiseen tarvittaisiin jokaiselle oma
auto?
Nythän muuten näyttää siltä että itsensä
poliittiseksi ruumiiksi muuttaneelle Timo Soinille on tullut manttelinperijä.
Soinihan on tunnettu näennäisen näppäristä mutta sisällöttömistä ”soinismeistaan”.
Nyt tilalle näyttää tulevan Anderssonin näennäisen näppärät mutta sisällöttömät
”lipsismit”. Mutta jos käydään tuota lipsismiä läpi niin onhan Li ensimmäisessä
lauseessaan tietysti oikeassa. Ei kerrostaloon tarvita kuin yksi hissi. Samoin
suurkaupungeissa ei tarvita jokaiselle omaa autoa. Ei sellaista ole
vaadittukaan joten lipsismi ontuu. Ongelmana on vain se että Li ei näytä
ymmärtävän että varsin pieni osa maasta on kattavan joukkoliikenteen piirissä
ja noillakin – huomattavan laajoilla – alueilla ihmisten pitäisi jotenkin elää
ja käydä töissä. Hissiä he eivät tarvitse mutta auton kylläkin.
Mutta nyt päästään varsinaiseen
ymmärrysharjoitukseen.
Ymmärtääkö tuo edellämainittu kolmikko
kahta asiaa:
a) Sen, mitä heidän vaatimuksiensa
toteutuminen saisi aikaan suomalaiselle elinkeinoelämälle ja elämän
edellytyksille yleensäkin?
ja
b) Vaikka he ilmastokiimassaan
onnistuisivat vaikka hautaamaan Suomen niin väestöräjähdys – josta he eivät
mainitse taas kertaalleen sanaakaan – onnistuu kuittaamaan kyseisen ”saavutuksen”
ennen kuin haudalla edes kasvaa ruoho.
Mistä päästään ymmärrysharjoituksessa
eteenpäin:
Jos he eivät todellakaan ymmärrä
seikkoja a + b, niin voisi olettaa että ministeriöissä on vielä sen verran
tolkullisia virkamiehiä että he vääntävät asian kyseiselle kolmikolle
rautalangasta. Toisaalta, jos näitä tolkullisia virkamiehiä on, niin he ovat
varmasti jo asian selittäneet. Jolloin päästään johtopäätökseen:
Vaikka kolmikko tajuaisi seikat a + b,
niin he toimivat silti valitsemallaan linjalla. Riskit tuntien ja
seuraamuksista välittämättä. Jolloin päästään puolestaan seuraavaan
kysymykseen:
Haluavatko he tarkoituksellisesti tuhota suomalaisten elämän edellytykset?
Jos vastaus on kyllä, niin silloinhan
ollaan tekemisissä absoluuttisen pahuuden kanssa. Luulen, että vastaus on
kuitenkin ei. Luulen myös, että kyseiset henkilöt kärsivät hyvän ja tiedostavan ihmisen syndroomasta jolle ominaista on se,
että heidän täytyy saada tuntea
saaneensa jotain aikaiseksi heille niin perin tärkeän asian puolesta. Ja koska
ainoa valtio ja kansa mitä he voivat komentaa asiansa nimeen on Suomi ja
suomalaiset, niin he pätevät sitten täällä. Seurauksista välittämättä. Sillä
hehän voivat aina sanoa toimineensa Suomea suuremman globaalisen hyvän
puolesta. Sillä ei ole väliä vaikka sen merkitys olisikin nolla. Jäähän
jäljelle kuitenkin se hyvä tunne.
Ainoa, mistä olen
ymmärrysharjoituksessani varma on se, että tuo kolmikko ja heidän kaltaisensa
määräävät elämästämme seuraavat neljä vuotta.
Ei mikään rauhoittava iltasatuajatus.
Oi Arvoisa Yrjöperskeles Isä-Perskeleenpoika Nostradamus Modernicus!
VastaaPoistaSulta jäi laittamatta linkit niihin Rinne I:stä ennustaviin kirjoituksiisi (kuutioasunto-tarinat, liittovaltion metsästysmaat, ym. vastaavat). ;)
Tervehdys, Vittuuntunut NettoVeronmaksaja. Niissä dystopioissa ei vielä olla mutta hinku näyttää olevan sinnepäin. Niitä juttujahan löytyy linkkilistan kohdista Radanvarsikaupunki:
VastaaPoistahttp://yrjoperskeles.blogspot.com/search/label/radanvarsikaupunki
ja Tulevaisuusfiktio:
http://yrjoperskeles.blogspot.com/search/label/tulevaisuusfiktio
Vielä muutama kommentti, jos sallitaan.
VastaaPoista"Toisaalta, jos näitä tolkullisia virkamiehiä on, niin he ovat varmasti jo asian selittäneet."
- Mahtaako nuo päästä (edes selitykset) ministerille asti, kun on se (uusi) ennätysmäärä poliittisia valtiosihteereitä ja erityisavustajia?
- Sillä eihän sitä nyt saa aiheuttaa ministerille pahaa mieltä? Toisaalta, Ministerivolvon takapenkillä on varmaankin mukavampi murehtia kuin raitiovaunussa?
"...toimineensa Suomea suuremman globaalisen hyvän puolesta. Sillä ei ole väliä vaikka sen merkitys olisikin nolla. Jäähän jäljelle kuitenkin se hyvä tunne."
- Olis edes nolla, mutta kun taitaa globaalistikin olle negatiivinen. :(
No, toistaiseksi puheet on vain puheita. Eiväthän nämä - vaikkakin ylivertaiseen sukukuntaan kuuluvat yksilöt - voine kovin vapaasti sooloilla hallitusohjelman ohi. Ja ehkä sekin realismi vielä nostaa rumaa päätään, että jos hommat kovin kusee, niin noutaja tulee neljän vuoden päästä. Ja näillä näkymin se saattaa tulla joka tapauksessa.
VastaaPoistaIlmeisesti yhä suurempi osa nuorisosta ja keski-ikäisistä haluaa asua kuutioasunnoissa. Mikäs se on siellä ollessa kun lapsiakaan ei enää tehdä. Jostain syystä tätä luonnollista (vai luonnotonta?) kehitystä valtiovalta haluaa nyt sitten vielä kaikin keinoin kiihdyttää.
VastaaPoistaSitten on vasta hyvä, kun kaikki asuvat muutamassa suuressa kaupungissa ja muu osa Suomea on rehevöityvää hiilinielua.
Kysymykseen "miten" heidän ei tarvitse vastata. Sitähän varten meillä on insinöörejä, jotka työkseen keksivät uutta teknologiaa. Sitä ei välttämättä hahmoteta, mitä insinöörin työ käytännössä on, mutta miksipä ei voitaisi säätää vaikka jotain lakia, jolla insinöörit velvoitetaan kehittämään päästötön bioauto vuoteen 2035 tms. mennessä. Sitä kysymystä ei siis tarvitse murehtia.
VastaaPoistaMielenkiintoisempi kysymys on tuo "millä rahalla". Nämä ihmiset tietävät, että Suomi on rikas länsimaa. Ei siksi, että suomalaiset ovat rakentaneet vauraan ja toimivan yhteiskunnan, vaan ihan määritelmällisesti. Suomi on Euroopassa, Suomen väestö on suurimmaksi osaksi valkoihoista (vaikka kyllähän suomalainen voi olla minkävärinen tahansa, eikä mitään "suomalaisia" ole olemassakaan), ja Suomi on monessakin mielessä vähän kuin Ruotsi, joka nyt ainakin on rikas länsimaa.
Yhteiskunnat myös aina kehittyvät rikkaammiksi, vapaammiksi ja muutenkin toimivammiksi, eivät koskaan toiseen suuntaan; tai ainakaan heille ei tule mieleen historiasta ainuttakaan tapausta, jossa niin olisi käynyt. No jotkut sosialistimaat ehkä, mutta niissä ei ollut oikeaa sosialismia, joten niitä ei lasketa.
Kysymystä "millä rahalla" ei siis tarvitse murehtia. Suomi on määritelmällisesti rikas, ja määritelmällisesti se vain rikastuu rikastumistaan. Ei joidenkin sellutehtaidenkaan kanssa ole niin tarkkaa, koska jos teollisuus ajetaan alas, Suomi rikastuu sen jälkeen vain hiukkasen hitaammin, ja sekin on vain oikeudenmukaista ja kestävää kehitystä.
Meillä on siis varaa ihan mihin tahansa. Jos joskus sattuisikin käymään niin, että budjetti käy hetkellisesti miinuksella, sen voi paikata ottamalla lainaa. Koska Suomi on rikas länsimaa, sillä on aina ollut hyvä luottoluokitus, minkä seurauksena he ovat oppineet pitämään itsestäänselvyytenä, että Suomi saa aina helposti halpaa lainaa. Lainan takaisinmaksusta ei tarvitse murehtia, koska on hyvä luottoluokitus, koska Suomi on rikas, koska jne.
Juuri tämä näissä vihervasemmistopoliitikoissa eniten pelottaa. Ei se, että he ovat poliittisista kysymyksistä väärässä, vaan se, että heidän matikkaprosessorinsa naksahtaa pois päältä jossain kymppitonnin hujakoilla, ja sen jälkeen käydään talouskeskustelua pelkillä mielikuvilla.
Toisin sanoen valtakunnallisiksi liikenneinvestoinneiksi tulevat metro Tampereelle Sanna Marinille ja Li saa sporan ja metron Turkkuseen. Anna Maja saa yöpäivystyksen Nikolainkaupunkiin ja keskusta maakuntahimmelin. Tosin kaksi viimeksi mainittua jäävät kituviksi ja kuihtuvat pois. Valtiovallan toimenpiteillä kuten tie- ja rataverkon rappioittamisella sekä peruspalvelujen alasajolla väki siirretään Turun, Tampereen ja Helsingin seuduille. Anna Maja voi rantakivellä lokkien kanssa pitää omaa yöpäivystystä siinä missä Antit Kankikaikkonen ja Kurvinen rakentelevat edesmenneiden maakuntien hallintoa kannonnokassa kävyillä. Ainoa vain on tuo luonto joka noin kerran 100 vuoteen polttaa ukkosella myrskyn kaatamat kelottuneet puut mutta Mikkonen pitää kiven päällä vakavapuheen luonnolle ja kieltää myrskyjä kaatamasta hiilinieluja ja salamoita polttamasta niitä ja päästämästä pienhiukkaspäästöjä. Kaikki sujuu hienosti kun seurasaaren kolhoosi jakaa ituja, nyhtökauraa ja tofua sekä messuhallin seinällä on sateenkaarilippu ja Maija "ei alpakoita..." Vilkkumaa laulaa korrekteja laulelmiaan.
VastaaPoistaJumalauta, nyt pisti vihaksi tuo kirjoitus.
VastaaPoistaRoman Schatz: Mökkeily on ympäristökatastrofi – suomalaisten mökeille suuntaamat automatkat saavat etäisyyden aurinkoon tuntumaan lyhyeltä
En vain voi käsittää miksi kaikki mikä on suomalaisille perinteistä ja arvokasta pitää yrittää torpata.
Tervehdys Vittuuntuneelle NettoVeronmaksajalle, Olavi Koskelalle, AaJii:lle, Pekalle, Patelle Pankavaarasta ja WhiteHunterille & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaVNV: Hyviä ja ikävän osuvia kommentteja.
Olavi: Vaan asiahan on niin että Rinteen hallitus on ilmoittanut olevansa ilmastohallitus. Tosin onneksi neljässä vuodessa ei ihan peruuttamatonta tuhoa saada aikaiseksi mutta saas nähdä noitten sellutehtaitten kanssa. Noutaja varmaan tulee neljän vuoden päästä mutta kuinka suuri? Toisin kuin Tanskassa ei meillä näytä olevan järjestelmäpuolueissa pienintäkään järkiintymisen merkkiä. Sanotaan että jos persut saa seuraavissa vaaleissa 30 pinnaa niin sekään ei riitä.
AaJii: Tai sitten asuttaa niissä niitä kuuluisia joitain toisia.
Pekka: Piru vie, olet kommentissasi ns. jännän äärellä. Meillä on vallassa ihmiset jotka eivät ajattele faktojen vaan mielikuvien kautta. Ja jos mielikuvia aletaan pommittamaan nurin faktojen avulla he voivat aina todeta että tämähän on vihapuhetta.
Pate: Hyvinkin mahdollisia tulevaisuudenkuvia ja Maija Vilkkumaa kruunasi kommentin.
WhiteHunter: Täytyy sanoa että VMP. Tuo jätkähän on muuten niitä jotka saavat elantonsa Suomessa virallisena ulkomaalaisena. Muuttakoon paska takaisin Saksaan.
Hyvä Yrjö!
VastaaPoistaOdotat, että virkamiehet näyttävät ministereille hallussaan olevan totuuden ja että ministerit sekä kansanedustajat alkavat sitten Tiedon Pohjalta tekemään päätöksiä. Jopa vastoin vaalipropagandansa teesejä.
No eihän se näin mene. Ensiksi - virkamiehelle on tärkeintä saada pitää virkansa. Vaikka periaatteensa ja tietämisensä unohtaen. Toiseksi - uusi ministeri antaa virkamiehelle uudet ohjeet ja tavoitteet, joita tuon on noudatettava vaikka hampaita kirskuttaen. Jos virkamies yrittää jatkaa tiedon ja taidon pohjalta, niin ministeri ottaa sopivamman virkamiehen. Tosin virkamiehistössäkin on valtava määrä pilvilinnain suunnittelijoita, jotka tietävät että projektit kestävät pöydällä heidän aikansa. Me maksamme.
Ei edes viisaiden enemmistö eduskunnassa riitä. Kestää vaalikausia, ennen kuin koko virkamiehistö alkaa palvella Suomen kansaa ja käräjissä päättää suomalaisten eduksi.
Tervehdys, Ano. Tottahan tuo on. Valitettavan totta. Korkeintaan virkamies mutisee julkisesti sitten kun on päässyt turvalliselle eläkkeelle. Joku Mikko Paatero on hyvä esimerkki. Mutta he ovat liian myöhässä sillä tilalle on valittu uudet ja ajattelunsa vaientaneet virkamiehet.
VastaaPoistaMinistereille tai siis kanistereille palkattiin jos oikein luin 15 poliittista kovapalkkaista valtiosihteeriä joista osa oli eduskunnasta pudonneita evp kansanedustajia. Kova on luotto puolueessa kun äänestäjätkään eivät luota. Tietysti tätä vasten on hyvä ymmärtää demarivaikuttajien kuten aikoinaan presidentti Koiviston halu saada ruotsalaiset pitkätlistat vaaleihin missä puolue laittaa ehdokkaat valintajärjestykseen, toveri ei toverin silmää noki.
VastaaPoista@ WhiteHunter: Suomalaisilla on kaiketikin jokin omituinen, masokistinen tarve pitää maassaan ulkomaalaistaustaisia "intellektuelleja", joiden ilmeisesti ainoa tarkoitus on lähinnä nälviä ja tökkiä isäntiään jokaisessa mahdollisessa yhteydessä ja mitä mielikuvituksellisimmistakin syistä. Olisivatko sitten jonkinlaisia Veblenin hyödykkeitä omalla laillaan, siis signaloimassa, että hei, meillä on tähän varaa.
VastaaPoistaTakavuosina ylellä vaikuttanut Ummammaa teki tästä itselleen paitsi elinkeinon peräti tavaramerkin, ja tuo Roman yrittänee nyt samaa. Mitähän sille Ummammaalle lie nykyjään kuuluu, eikös hän muuttanut jossain vaiheessa jonnekin Hollantiin päin pakoon "rakenteellista rasismia" vai mitensenytolikaan...? Tuohon Sheiss...*köh* Schatzin viimeisimpään aivopieruun tyydyn lähinnä toteamaan, että jos se tyhmäkin suunsa kiinni sais, hän hiljaista viisasta muistuttais, kuten isoäiti-vainaalla oli tapana sanoa pehmeitten puhujille.
-J.Edgar-
"Seuraavalla hallituskaudella tulee laatia aikataulu ja suunnitelma uusien myytävien polttomoottoriautojen kieltämiseksi henkilöliikenteessä ja biopolttoaineisiin siirtymiseksi raskaassa liikenteessä."
VastaaPoistaa
Miksi polttomoottoriautoja pitää erityisesti vainota? Entä polttokennoautot - mikäs näiden asema tulee olemaan? Miksei aloiteta polttomoottorilehtipuhaltimista tai polttomoottorimopoista. Tai polttomoottorilentokoneista.
Miksi kuorma-autollisen kiinnanrihkamaa saa kyörätä polttomoottorilla tsadista manseen mutta linja-autollinen ihmisiä pitää kuljettaa samalla reitillä sähköllä. Mikä se erityinen ero energiantuotannon päästöissä lie.
Miksi on ihqua lämmittää talo polttoenergialla, mut pahapaha liikuttaa ihmisiä. Miksi on pahapaha lämmittää taloa sähköllä mut ihqua polttaa uusiutamatonta öljyä tai pelletoitua ikimetsää samaan tarpeeseen. Kokemukseni mukaan sähköä ei tuoda tontille helevetin isolla ajoneuvoyhdistelmällä pitkin kapeita asuinkatuja. Sama piuha tuo valosähköä ja lämmityssähköä.
Mikä taika muuten näissä biopolttoaineissa on, miksei yhdyskuntajätettä ja puunjalostuksen sivuvirtoja voi tuupata Fischer–Tropsch-kolonniin ja muuttaa bensaksi. Sivutuotteena tulisi kaukolämpöä. Ilmeisesti uskonto kieltää.
"Liikenteen päästöjä voidaan pienentää muun muassa toimivalla yhdyskuntasuunnittelulla, joka vähentää liikkumisen tarvetta ja tukee siirtymää yksityisautoilusta joukko- ja kevyeen liikenteeseen sekä investoimalla nopeisiin raideliikenneyhteyksiin."
Voitaisiinko asumisen päästöjä vähentää kieltämällä yksityiskiinteistöjen hissit. Julkisten rakennusten hissit vievät tietenkin vähemmän energiaa. Ehkä ulko-ovi pitäisi määrätä rakennusjärjestyksessä joka kerrokseen.
Joukko- ja kvyt liikenne. Joopajoo, oma auto kuljettaa ovelta ovelle, haluttuun aikaan. Samaan aikaan kun äimistellään väestön ikääntymistä ehdotetaan kevyen liikenteen lisäämistä. Tottahan toki rollaattorimummot suhauttaa polkupyörällä lumihangessa kylille terveyskeskukseen ja kaupoille ihan kepeesti. Nyt mummot ja vaarit suhaa omalla autolla - muuten oikeasti tulis eteen muutto vaivaistaloon.
Asuinkadullani kulkee bussi, ainakin pysäkkejä on. Bussifirma ei ole tällä vuosituhannella saanut jaetuksi aikatauluaan - mainosta siis - kadun talouksiin. K- ja S-kaupat, Lidl, Tokmanni ja liuta erikoisliikkeitä jakaa mainoksensa kahdesti viikossa joka talouteen. Automainoksia tulee ainakin kahdesti vuodessa tusinalta merkkejä. Myöskään Tuppukylästä naapurikaupunkiin ajavat bussifirmat eivät ole mainostaneet palveluitaan aikatauluin. Pitäisikö bussit yksityistää vai miten ne saisi edes markkinoimaan itseään. Olen muuten kulkenut Tuppukylästä tsadiin ja naapurikaupunkeihin työmatkoja, jos se on sopinut työtehtävieni ikatauluihin. Torkun bussissa mielummin kuin ajan tarkkana kuin tikka. Omassa autossa ei toisaalta ole haisevia puleja tai hajuvesimummoja riesana- Ja ne aikataulut. Ikinä ei muuten bussiyhtiö ole kysellyt mikä aikataulu minulle sopisi ja onko matkustamisessa kenties jotain ongelmia. Auttaisiko tähän kenties yksityistäminen.
Miten on tarkoitus pakottaa firmat hajasijoittamaan toimistonsa pitkin maata? Ainakin omalla alallani -ITC - tuppaa toimipisteet olemaan isommissa kaupungeissa. Silti parin kilometrin säteeltä tulee vain tusina tyyppejä töihin. Toisaalta kaikki asuvat alle 80 km säteellä konttorilta. Asuntoja kilpailukykyiseen hintaan ei ole tarjolla kävelymatkan päässä - miten tähän on tarkoitus vaikuttaa. Ja ihan vaan tiedoksi minun ja Lady of the Housen työpaikkojen väi on noin 100 kilometriä, tämä ei kyllä helpota ratkaisun hakemista. Kenties hiilineutraaliusministeriön päätöksellä meidät määrätään asumuseroon.
-- jatkuu
Pyssymies
--- jatkoa
VastaaPoista"Siinä tulee vastaan se, että meillä ei vain yksinkertaisesti puu riitä, kun meidän täytyy huolehtia niin ilmasto- kuin monimuotoisuustavoitteistakin. Hiilinielujen kasvattaminen on hallituksen ohjelmassa merkittävä tavoite ja Suomi on sitoutunut myös EU:n tavoitteisiin."
On aika totta, että puu ei riitä ihan kaikkeen suuniteltuun käyttöön. Mutta metsänhoitoyhdistykset jakavat hakkuulupia metsänhoidollisin perustein. Puun tarjonta on siis kontrollisa. Kysyntää ei ole tarvis kontrolloida, euro kun on niin hyvä konsultti. Ja metsänfirmoissa on töissä laskutaitoisia insinöörejä - jopa diplomisellaisia ja ekonomeja. Ei ministerin tarvi asiasta huolehtia. Suunnitelmataloudesta sadut kokemukset eivät ole kovin rohkaisevia. Monimuotoisuus, hiilinielut ja muut stiiknafuuliat on tässä yhteydessä ihan turha tuoda keskusteluun.
"Eihän kerrostalossakaan jokaisella asukkaalla ole omaa hissiä pystysuuntaiseen liikkumiseen, miksi vaakasuuntaiseen liikkumiseen tarvittaisiin jokaiselle oma auto?"
Tietääkseni hissit eivät kulje aikataulun mukaan, tunnin tms. välein. Niissä ei yleensä ole tarvis viettää aikaa kovin kauan. Niiden reittikin on aika yksinkertainen. Eikä niitä tarvi odottaa räntäsateessa. Kysymys on kyllä oikeasti aika lapsellinen. että tämmönen ministeri tällä kertaa.
Pyssymies
"Kestää vaalikausia, ennen kuin koko virkamiehistö alkaa palvella Suomen kansaa ja käräjissä päättää suomalaisten eduksi."
VastaaPoistaPoikkeuksena tilanne jossa vanha virkakoneisto häädetään pois ja palkataan uusi tilalle. Tosin siihen vaaditaan jo vallankaappausta.
Ihan tarkennuksena: Lopun julisteessa on RINNE I, joka siis tarkoittaa Rinteen ensimmäistä hallitusta. Mutta koska meillä ei ole tietoa, tuleeko joskus RINNE II, niin oikea nimitys on Rinteen hallitus.
VastaaPoistaEi mulla muuta. Monikulttuuri on rikkaus. Moe.
Kiitos päivän lipsismistä, parasta A-luokkaa. Jäinkin sitten pohtimaan, miten autot ja hissit kuuluvat opetusministerin toimialaan. Mutta toisaalta, kompromissinahan voisi rakentaa jokaiselle autottomalle palkinnoksi ikioman hissin, hissit ei saastuta. Ehkä voisi miettiä jopa jonkinlaista fillarihissiä niin tulisi se kalliolainen ideologiakin kivasti huomioiduksi. Ja entäs pystysuorat autot - ihan vaan Li'n mieliksi. Ei tuo vertaus ollut edes ontuva, se oli pelkästään typerä. Kuten oli Li'n vastine Arno Kotron erinomaiseen kirjeeeseen opetusministerille (usarin blogi) koskien järjettömiä koulu-uudistuksia.
VastaaPoistaJa kuten uumoilit, näitä tuon troikan kaltaisia on lisää. Herra varjele meitä heidän hallintoalamaisinaan! Ja koska mua kiinnosti että millä eväillä, vilkaisin parin muun taustoihin. Köyhyystutkija Ohisalo sisäministerinä, vastuualueena mm. yleinen järjestys ja turvallisuus, maahanmuutto, pelastustoiminta, rajaturvallisuus, kansalaisuusasiat. Liippaa yhtä läheltä ammattialuettaan kuin utaretutkija kansliapäällikkönä, myöhemmin sote-bossina jossa nyt sentään senverran yhtäläisyyttä että utareet ja maaseutukunnat.
Upouusi valtion omaisuuden ohjausministeri Paatero on ammatiltaan ehkäisevän päihdetyön ohjaaja. Ohjaaja kuin ohjaaja - valtiosihteerikseen voisi valita ohjastajan, onhan se vähän sinnepäin ja tulisi Soinin hylkäämä raviväkikin huomioiduksi.
Sanna Marin voisi nyt laskeutua sieltä sfääreistään ja kertoa, mitä on "toimiva yhdyskuntasuunnittelu", sellaista kun en ole vielä nähnyt. Yhteiskuntaa tosin tämä hallitus tulee kovalla kädellä suunnittelemaan mieleisekseen, mutta pelkäänpä että aika loppuu kesken. Toimiva yhdyskuntasuunnittelu on yhtä utopistinen ilmaisu kuin toimiva kaavoitus.
Olen kuitenkin optimistinen: tämä hallitus tuskin toimii koko neljää vuotta. Liian paljon pullistelevia egoja ja lisäksi ne pari puoluetta jotka ovat ennenkin lähteneet hallituksista ovet paukkuen kuin pikkupenskat hiekkalaatikolta. RKP nyt istuu vaikka juoksuhiekassa kun on taas hallitukseen päässyt.
tira+
Tira unohdit utaremaisterin uran valtiovarainministeriössä jossa hän kunnostautui työpaikkakiusaajana, uhri oli nainen ja huippukoulutuksen amerikan mantereella saanut ja nuorempi. Ei siinä mitään että meijerska sai tuomion ja sakot mutta sen verran ahne että yritti maksattaa sakot ja oikeudenkäyntikulut ministeriöllä. Sitten Päivi Räsänen pelasti "minä tunnen kaikki ja tiedän missä nämä ovat" sisäministeriöön. Kun tädin taustat tietää niin olisi kiva tietää minkälaisen työilmapiirin meijerska on luonut ympärilleen.
VastaaPoistaKyllä minä pahoin pelkään, että Marina-Sanna, Kiku Pikkuinen ja soma Li Lystikäs ymmärtävät tasan tarkkaan mitä he tekevät ajaessaan Suomen taloutta määrätietoisesti alas.
VastaaPoistaEU:n liittovaltiokehitys eteni silleen leppoisasti, kunnes itäisen Keski-Euroopan maat alkoivat nähdä kehityksen lopussa häämöttävän Euroopan Neuvostoliiton ja alkoivat painaa jarrua.
Bryssel katseli touhua jonkin aikaa olettaen sen loppuvan itsekseen, mutta sehän vain tehostui Visegrád-yhteistyön myötä! Sitten painettiinkin paniikkinappulaa:
vuosikymmenien ajalle tehtäväksi tarkoitettu työ olikin tehtävä muutamassa vuodessa ja sen nimissä Euroopan rajat avattiin tuhoisille maahantunkeutujille.
Seuraukset olivat loistavia joissakin maissa, kuten Saksa, Ruotsi ja Suomi, mutta vastaanharanneet maat alkoivat vastustaa tosissaan ja saivat seuraajia, kuten Itävallan ja Italian.
Minusta tämä on eurofederalistien seuraava askel.
Aavisteltuaan ettei Suomen kansa ehkä hyväksyisi pikaislamisaatiota toisin kuin länsinaapuri, otettiin käyttöön uusi strategia:
tehdään Suomesta kehitysmaa, jonka vientiteollisuus ja maatalous ja käytännöllisesti katsoen koko talous on ajettu alas.
Näin Suomi saatetaan EUroopan nEUvostoliiton maakunnaksi, jonka on tehtävä kuten Bryssel käskee tai siltä katkaistaan sähköt ja ruoantoimitukset.
Ja siunatuksi lopuksi Marina-Sanna, Kiku Pikkuinen ja soma Li Lystikäs tovereineen ja toverittarineen eivät todellakaan koe edustavansa Absoluutista Pahuutta. Miksi kokisivatkaan?
Hehän totetuttavat Maailman Suurinta ja Ihaninta Rauhaprojektia, joka on tuova Paratiisin maan päälle!
Tässä on vaalimainoksia jotka sopivivat nyky-persuille. Persut voisivat ottaa nuo käyttöön melkein sellaisenaan, ja laittaa vaihtaa puolueiden nimien kohdalle persut.
VastaaPoistahttps://i.ylilauta.org/0e/92899935.jpg
https://i.ylilauta.org/27/15fd8300.png
https://i.ylilauta.org/1e/a0f4e3c3.png
https://i.ylilauta.org/79/ce30d222.jpg
https://i.ylilauta.org/c4/18f437de.jpg
http://www.arjenhistoria.fi/fi/viewimage.php?objimg=true&id=1352441&imgres=lres
https://www.antikvariaatti.net/tuotekuvat/isot/1261798.jpg
http://www.tyovaenliike.fi/wp-content/uploads/2016/06/KansAme219.jpg
Tervehdys Patelle Pankavaarasta, J.Edgarille, Pyssymiehelle, YMTT:lle, Anolle, tira+:lle, Qroquius Kadille ja vieraalle & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaPate:
Viesti1: Kyseessähän on selkeät suojatyöpaikat ja se tehdään vielä härskisti ja täysin avoimesti. Julkista keskisormen näyttöä. Ja demareillehan nuo vaalit ovat ylensä olleet vallitsevan järjestelmän uusintatilaisuus joissa vaihtoehtojen määrä pitäisi asettaa minimiin.
Viesti2: Tuossa näkyy naisissa usein ilmenevä ns. mehiläiskuningatar-ilmiö.
J.Edgar: Ummammaa elelee Hollannissa ja käsittääkseni pärjäilee jollain Kone Oy:n stipendillä. Ulkomaalaisten ”intellektuellien” hankkimiseen liittynee se ”mitähän ne muualla meistä ajattelevat”-ajattelutapa joka mielestäni on alunperinkin täysin typerä. Mutta Suomessa tosiaan voi tehdä uran pelkästään sillä että on ulkomaalainen. Mietitäänpä vaikka muuan Husua.
Pyssymies: Kaiken kaikkiaan hyviä huomioita.
YMTT: Voi hemmeta, Poropoliisi on palannut pitkältä keikkatauolta! Tervetuloa. Ja joo, totta puhut mutta meillä vallankaappauksen kynnys on kyllä kovin korkea.
Ano: Joo, tiedän toki tuon. Mutta kuvassa Rinne I näyttää paremmalta. Arvasin muuten että joku tulee huomauttamaan tuosta.
tira+: Erittäin hyviä huomioita sinullakin. Tuota ihan oikeasti ”toimivaa yhdyskuntasuunnittelua” on ollut aikanaan esim. Neuvostoliitossa, joskin termit toimiva ja miellyttävä ovat kaksi ihan eri asiaa. Siellähän siirrettiin hyvin toimivasti kokonaisia kansoja paikasta a paikkaan b.
Qroquius Kad: Huh, ja sitten sanotaan että minä kirjoitan dystopioita… mutta joo, en pidä nykymaailmassa mitään mahdottomana. Ja tuo kolmikko ei oikeastaan edusta muuta kuin hyödyllisten idioottien uutta sukupolvea.
vieras: Joo, pikkuisen päivitettyinä pelittäisivät vieläkin.
Vaikka kaikki Suomalaiset kollektiivisesti tappaisivat itsensä nyt, väestönkasvu korjaisi tilanteen alle kolmessa viikossa. Alle. Kolmessa. Viikossa. Mutta meidän täytyy pelastaa maailma.
VastaaPoistaMutta kaiken tämän tulevan sekasorron keskellä näen sentään yhden valopilkun. Ja se on että Kimmo Tiilikainen sai kenkää Eduskunnasta. Tämä ilmastonmuutosuskovainen ääliö oli kieltämässä kaiken puunpolton ja omakotitalojen lämmityksen talvisaikaan. Aina kun tämä pönttö saapui jostain maailmalla tapahtuneesta meetingistä niin hänen terveisensä olivat miten he olivat porukalla suunnitelleet jotain uusia temppuja ilmaston pelastamiseksi ja ihmisten elinolojen tuhoamiseksi.
VastaaPoistaKun tyyppi avasi suunsa niin teki mieli soittaa lekurille ja kysyä jos niitä verenpainelääkkeitä voisi ottaa hätätapauksessa tuplasatsin. Vastaanottimen sulkeminen osoittaui kuitenkin terveellisemmäksi ja halvemmaksi vaihtoehdoksi.
Täytynee vain todeta että jos Ruotsissa tuntuu olevan pelkkiä mielipuolia päättämässä asioista niin nyt sitä samaa herkkua saadaan nautiskella myöskin entisessa Östra Rikshalvassa.
Tervehdys Heikkiukselle ja Beckerille & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaHeikkius: Juuri näin on. Ja suomalaiset hoitavat muutenkin ympäristöasiansa maailman mittakaavassa enemmän kuin esimerkillisesti. Mutta kun pätemään täytyy päästä eikä mahdollisuus ole muuhun kuin kyykyttää suomalaisia niin sittenpä kyykytetään.
Becker: Joo, niinhän todella kävi. Kepulit ovat tosin tekemässä häiskästä valtiosihteeriä ettei tartte lähteä kortistoon. Mutta jätkä puhui joo enemmän kuin levottomia. Ja tosi on mitä sanoit. Ruotsi on aina ollut astetta Suomea hullumpi mutta nyt meillä on huippuunsa treenattu hallitusjoukkue joka panee mielettömyyskisoissa Ruotsille kovan kovaa vastaan.
Spede toi jossain leffassa aikoinaan ilmoille aatteen "kurjuuden maksimointi".
VastaaPoistaTämä meidän punavihreä hallitus ja sen mietteet sopisivat sketsiksi mainiosti. No, Spede varmaan keksisi näinä päivinä vaikka kuinka monta hauskaa mutta kuitenkin asiallista sketsiä aiheesta.
Kurjuuden maksimointi oli myös se, kun päätin lukea Stephen Kingin tuhatsivuisen "It"-kirjan kun olin armeijavuotena kuukauden Tilkassa. (Kuva kirjasta Yrjön jutussa)
Vitutuksen lisäksi onnistuin olemaan peloissani.
Mahtava kirja, tosin.
Tervehdys, Hokki. Joo, sehän oli Härski Hartikainen joka maksimoi kurjuutta. Ja kun pääsi absoluuttiseen kurjuuteen niin tuumasi että ruvetaas tienaamaan taas. Hallituksemme jutut sopisivat sketsiksi ja joskus 1980-luvulla ne olisivat sellaisia olleetkin.
VastaaPoistaStephen Kingin ”It” on kyllä jätkän tuotannon ihan sitä kärkikastia. Ja siitä elokuvaksi silloin 1990-luvulla tehty versio oli minusta huomattavasti parempi kuin tämä uudempi.
Kirjoitit:
VastaaPoista"Alleviivaukset omia. Lukekaapa lause ajatuksella. Mitä muuta tuo tarkoittaa kuin ihmisten siirtämistä kaupunkien kanakoppeihin? Koska siirtäminen ei tapahdu vapaaehtoisesti, niin minkälaisia keinoja kyseinen ministeri suosittelisi käytettäväksi?"
Olenko kenties ymmärtänyt väärin, vai Sinäkö olet ymmärtänyt väärin? Sekoitatko toisiinsa kaupunkirakenteen hajoamisen kaupunkiseuduilla ja varsinaisen maaseutuasutuksen kokonaan kaupunkiseutujen ulkopuolella? Vai näenkö minä harhaisesti oleellisen eron siellä, missä sellaista ei ole, ei ainakaan tuon ohjelman laatijoiden mielessä eikä ehkä Yrjöperskeleenkään mielessä?
Oletan kuitenin, että ohjelmassa puhuttiin toimivasta yhdyskuntarakenteesta, joka vähentää liikkumisen tarvetta, ohjelman laatijalla ei lainkaan ollut mielessä varsinainen maaseutu. Toisin sanoen alueet, jotka sijaitsevat selvästi kaupunkeihin liittyvien työssäkäyntialueiden ulkopuolella. Siellä ei ole liikenneruuhkiakaan, mutta ei sieltä käsin myöskään käydä joka päivä kaupungissa töissä ja vain silloin tällöin edes ostoksilla.
Sen sijaan kysymys on asutuksen sijoittumisesta kaupunkiseutujen sisällä. Se, mistä ennen kaikkea ollaan huolissaan, on uusien hajanaisten esikaupunkien syntyminen kaupunkien liepeille, mutta kuitenkin niin kauas, että niistä käsin joudutaan joka päivä kulkemaan monenkymmenen kilometrin työmatkat.
Jossakin kohdassa suurimpienkin kaupunkien ympärillä silti kulkee jonkinlainen, vaikkakaan ei kovin tarkasti määritettävissä oleva raja, jonka sisäpuolella väkiluku on kasvamaan päin, ulkopuolella vähenemään päin. Sitä voisi suurin piirtein pitää työssäkäyntialueen rajana. Mitä sen ulkopuolella tapahtuu, on tämän kohdan kannalta vähemmän mielenkiintoista, kunhan kysymys vain ei ole siitä, että työssäkäyntialueen raja siirtyy vieläkin ulommaksi. (Ja oletan, että se Huitsinnevada sijaitsee joka tapauksessa "varsinaisella" maaseudulla tarkoittamassani mielessä.)
Nimenomaan ruuhkissahan autoissa joka tapauksessa tulee eniten päästöjä annettua kilometriä kohti, ei haja-asutusalueiden sisäisessä ajossa.
Jos olen ymmärtänyt väärin, niin sopii toki oikaista.
Näistä ajatusten tonavista jäi mainitsematta kansanedustajatar iris suomela. Tänään kutsui eduskunnan puhemiestä puheenjohtajaksi. Kuulemma sukupuolittunut termi. Ihan miten vaan mutta >>perustuslaki<< nimeää ko. aseman haltijan puhemieheksi. Samaa termisekoilua on aiemmin harrastellut äärilaitakiihkovasemmistolainen aamulehti. Olikos tämä iris toukopoukon panopuu, vai mistä nimi on tuttu?
VastaaPoistaPyssymies
Tässäpä Teille "vääräuskoiset" Ylenannon oksennusta.
VastaaPoista"Autoilu on suurimpia ilmastohaittojen aiheuttajia ja on vastuussa miljoonista kuolonuhreista. Uusi liikennejärjestelmä lisäisi hyvinvointia, kirjoittaa Joona-Hermanni Mäkinen."
https://yle.fi/uutiset/3-10823778
---
Helsingin tiedostavissa parhaimmistokaupunginosissa voitaisiin kokeilla aikataulutettuja hissejä:
Alas: Lähtö koulupäivinä kahdeksannesta kerroksesta klo 7:15 ja 9:00. Paluu katutasosta 13:00 ja 15:15. Koulujen lomien aikana ajetaan vain 7:15 ja 15:15 vuorot. Muina aikoina ja niitä jotka eivät mahdu kyytiin (hissi menee vain kerran ja palaa tyhjänä) palvelevat paloportaat.
(Idea pyssymiehen kommentista) Ajat ovat samat kuin bussilinjalla meidän ex-pitäjän kirkonkylästä lähikaupunkiin.
-.- thinker Dill maailmaa pelastamassa
Tulipa vahingossa kuunneltua ylenannon uutistarjontaa kuinka me kaikki saamme mikromuoveja sisuksiin juomaveden mukana. Pääkaupunkiseutu saa vetensä päijännetunnelista ja jos meikäläisen fleecepaidasta menee ministerin sisuksiin mikromuovia niin täytyy pestä useammin. Mutta aikamonessa paikassa raakavesi on pohjavettä tai tekopohjavettä jonka jo luonto suodattaa. Pitää muistaa erisyistä tietyt ryhmät ajavat asutuksen keskittämistä pääkaupunkiseudulle. Uusköyhälistö on perinteisesti ollut demarien ja vasemmistoliiton unelmakohde. Vihreät käyttävät universaalia perustetta eli itämeren pelastamista ja ilmaston hiilidioksidia.
VastaaPoista"b) Vaikka he ilmastokiimassaan onnistuisivat vaikka hautaamaan Suomen niin väestöräjähdys – josta he eivät mainitse taas kertaalleen sanaakaan – onnistuu kuittaamaan kyseisen ”saavutuksen” ennen kuin haudalla edes kasvaa ruoho."
VastaaPoistaSyy siihen, miksi eivät mainitse, on luultavasti selvä: sille suomalaiset poliitikot eivät mahda mitään, koska se tapahtuu aivan muualla kuin Suomessa. Siihen he eivät ilmeisesti kuvittelekaan voivansa vaikuttaa. Vai onko itselläsi mielessäsi keino, jolla voisivat?
Kun ei voida, on tyydyttävä keksimään keinoja, joilla Suomessa voitaisiin päästöjä vähentää edes jonkin verran.
Suomessahan väestö päinvastoin olisi jo vähenemään päin, ellei tänne olisi tulossa jatkuvasti maahanmuuttajia. Siihen, otetaanko heidät vastaan vai ei, suomalaiset poliitikot toki voivat vaikuttaa, vaikkei asiasta ainakaan noissa puheenvuoroissa mitään sanottukaan.
Asun pikkukaupungin omakotitaloalueella ja olen käynyt useammassakin naapurikaupungissa töissä. Samoin Lady of the House. Isompien kaupunkien työssäkäyntialueet sijoittuvat päälekkäin. Näiden työsäkäyntialueiden sisään sijoittuu myös haja-asutusalueita. Niiltä käydään isommissa kaupungeissa ja myös armaassa Tuppukylässäni työssä. Voin paljastaa suuren salaisuuden: on muitakin paikkoja kuin kehä kolmosen sisäpuoli ja Pohjois Karjala. Maalla asuu ihan oikeita ammattilaisia, joiden työt ovat kaupungeissa.
VastaaPoistaMeillä, ICT-firmassa, on maanviljelijän puolisoita 20 - 80 Km säteeltä noin tusina. Samoin samalta alueelta erilaisia yrittäjiä ja yrittäjien puolisoita ja maanviljelijöitäkin - lisäansiota tienaamassa. Noin puolet työntekijöistä tulee kaupungin lähiöistä. Muissakin yrityksissä on samantapainen tilanne, samoin virastoissa. Samoin Tuppukylän firmoissa, jopa isommasta kaupungista käydään täällä töissä. Nykyinen lähiesimieheni käy 120 kilometrin päästä neljästi viikossa työpaikalla. Asiakaskäynneillä käymme noin 300 kilometrin säteellä. Juna, bussi tai lentokone ei vie ovelta ovelle - vain henkilöauto vie. Vain polttomoottorikäyttäinen auto vie. Vaikka autoni on hybridi, on siinä polttomoottori välttämätön - sähkön toimintasäde ei riitä edes täyssäköautoissa aina ihan varmasti. Yhdellä tankillisella pääsee 800 kilometriä kesäkelissä ja surkeimmassakin talvikelissä ainakn 500 kilometriä. Tankkaamiseen täyteen kapasiteettiin kuluu kaksi (2) minuuttia. Mainittakoon vielä, että 100 kilometrin lisäkasiteetti painaa rapiat viisi kiloa. Teslaan ei taida saaada sähkölle 100 kilometrin jerrykannua?
Polttomoottorikäyttöinen auto on muillekin kuin kuvitteelliselle Peräjunttilan metsurille tarpeellinen kapine.
Pyssymies
Tervehdys Ano1:lle, Pyssymiehelle, thinker Dillille, Patelle Pankavaarasta ja Ano2:lle & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaAno1: Tarkoitat varmaankin erityisesti pääkaupunkiseudun ympäristökuntia. Ihmiset ovat muuttaneet sinne omasta halustaan. Toimivaa joukkoliikennettä sinne on hankalaa saada eikä ihmisiä sieltä oikein – ilman pakkokeinoja – saa sieltä muuttamaan lähemmäksi kaupunkeja. Sinänsä ”varsinaisilta” haja-asutusalueilta käydään myös töissä kaupungeissa ja sinne joukkoliikennettä ei saa senkään vertaa. Myös Pyssymies pisti asiasta hyvän kommentin.
Pyssymies: Juu, kyseinen Iiris nauttii loukkaantuneesta julkisuudestaan. Ja kyseessä on eri Iiris, se Toukon Iiris on sukunimeltään Flinkkilä. Ja kakkosviestisi oli erinomainen lisäys Anolle.
thinker Dill: Joo, epistolaa julistetaan. Ja sen lisäksi meidän pitäisi alkaa vielä urakalla ystävystyä mamujen kanssa:
https://yle.fi/uutiset/3-10783576
Noin perinteisesti suomalaiset ovat kyllä valinneet ystävänsä ihan omin päin. Ja tuota hissi-ideaa tulisi ilman muuta kokeilla.
Pate: Tuota en ole huomannutkaan. Onko sulla linkkiä heittää?
Ano2: Suomalaiset ovat ympäristöasioissaan maailman kärkeä jo muutenkin joten elinkeinoelämän tahallinen vahingoittaminen pelkän esimerkin vuoksi ei ole kovin järkevää.
VastaaPoistaJa nimitettiin valtiosihteereitä tuplasti,
Professori hyvin kirjoittaa Hallitus aloittaa
korruptiolla. Nimitetty eduskunnasta pudonneita.
Polttoaineiden verojen korotukset, nehän iskevät
maaseudulla asuviin.
Ilmastoministeriä, ilmastonmuutoksen torjuntaa,
maailman kunnianhimoisin ilmasto-ohjelma.
https://yle.fi/uutiset/3-10812517
Sanna Marin on tässäkin kunnostautunut, en
kuunnellut a-studion Sanna oli paperittomat
työllistettävä.
Järjestetään ohituskaista työhön.
https://yle.fi/uutiset/3-10813713
Miten muka Suomi voi vaikuttaa ilmastonmuutokseen.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/ilmastovouhotus-on-iso-vitsi/xdjsxTfL
Tervehdys, Ano ja kiitos linkeistä. Hyvin ikävää raporttia ajastamme.
VastaaPoista