torstai 7. toukokuuta 2020

MUUAN MINISTERI JA MUUAN VERO


Helsinki, hieman tuonnempana…


Kunnianarvoisa liikenne- ja viestintäministeri istui mietteliäänä työhuoneessaan ja odotti hyvin tärkeää vierasta. Vierasta, jonka apua, laajaa osaamista ja jämäkkää toimeenpanokykyä hän nyt tarvitsisi. Niin hän kuin koko valtakoneisto. Hallitushan oli jo jonkin aikaa taaksepäin päättänyt että valtamediaa on alettava tukea verovaroin ja samalla pyrittävä tietysti kehittämään kaikenlaista jäynää vaihtoehtomedialle. Tietysti oikeusministeriön puolella kehitteillä oleva vihapuhelaki tulisi olemaan siinä suuri apu mutta lainsäädäntötyö oli siellä viivästynyt koska asiaa valmistelleet lakimiehet olivat törmänneet hyvin vaikeasti ylitettävään esteeseen eli ”kuinka säätää poliittisen sensuurin blankolaki jota ei olisi niin selkeästi poliittisen sensuurin blankolaki”.

Ministeri huomasi hieman kadehtivansa täydellisiä diktatuurivaltioita. Niissä ei tarvinnut uhrata aikaa kansalaisille selittämiseen. Sen kuin meni ja pani tuulemaan. Kieltämättä sen kaltainen absoluuttinen valta hieman kutkutti mieltä. Mutta hän muisti kuitenkin edustavansa virallisesti Suomen historian humanistisinta hallitusta joka toimi – edelleen virallisesti – kaikkea totalitarismia vastaan. Vaikka absoluuttinen valta sille kyllä kelpaisikin. Pitäisi vaan keksiä sille joku vähemmän kalmanhajuinen nimi.

Työhuoneen ovikello soi täsmälleen sovittuna aikana. Tärkeä vieras tuli paikalle juuri silloin niin kuin oli sovittu. Niin hän aina teki. Ministeri painoi sisään-nappia ja työhuoneeseen astui saneleva ja ihmisten asioihin kärsänsä työntävä korkea-arvoinen virkahenkilö Lennipirkitta Löröttät-Sixteen. Hän istui tuolille ennen kuin ministeri ehti pyytää mutta ministerille ei tullut mieleenkään huomauttaa asiasta. Tässä oli virkakoneiston kovin nyrkki. Rautainen ammattilainen jonka osaamista oli tarvittu mediaveroa suunnitellessa ja ennen kaikkea tarvittaisiin sitä toteutettaessa. Ministeri tervehti Lennipirkittaa ja sanoi:

- Niin, siirrytään suoraan asiaan. Mitä mieltä olet työryhmäni esityksestä ja olisiko sinulla siihen korjausesityksiä?

Lennipirkitta näpsäytti muutaman kerran tablettiaan, nosti sitten katseensa ja totesi:

- Teidän esityksenne on laimea. Aivan liian laimea. Aivan kuin te pyytelisitte jo etukäteen anteeksi. Ja te keskitytte esityksessänne aivan liiaksi mediatalojen laskeviin levikkeihin. Kai te tajuatte että oikeaa oppositiota ei olla vielä saatu raivattua pois ja sehän huutaa turvat trumpettina että ”jos mediatalo myy huonoa tuotetta niin ei sen tarvitse saada valtion rahaa vaan sen tarvitsee parantaa tuotettaan”. Ja tuo ehdottamanne muutaman kymmenen miljoonan tukipaketti on pateettinen. Sekin on määrältään suorastaan anteeksipyytävä.

- Kuinkas te haluaisitte sitten toimittavan?

Ministeri ei tainnut tajuta siirtyneensä teitittelyyn. Lennipirkitta ei siitä piitannut. Hän oli tottunut olemaan ihminen jota katsotaan ylöspäin.

- Tietysti mahdollisimman härskiä linjaa. Laskisin että suurinpiirtein noissa Yle-veron lukemissa. Ehkä hiukka enemmän. Tommoset 500 – 550 miljoonaa euroa. Eikä tätä mainosteta minään mediaverona vaan ilmoitetaan härskisti että Suomi on journalistisen hyökkäyksen kohteena jolta suojautumiseen tarvitaan Vastuullisen Valistuksen Pelastusvero. Veroa markkinoidaan sillä että silloin koronaviruksen aikaan valtamedia käytännössä pelasti suuren joukon suomalaisia henkiä uutisoimalla sataprosenttista vastuullista faktaa vaikka vaihtoehtomedian vihakirjoittajat yrittivät hämätä kansalaisiaan valheellisella propagandallaan.

- Mutta sehän on paskapuhetta. Vaikka pääministeri olisi silloin sanonut että omien pierujen haisteleminen suojaa koronalta niin valtamedia olisi toistanut sitä papukaijana ja kehunut että onpa jämäkkää ja johdonmukaista hallintopiereskelyä.

- Totta kai se on paskapuhetta. Mutta luuletteko ihmisten muistavan? Ainakaan niitten jotka lukevat valtamediaa ja niitähän on kumminkin valtaosa. Ja eikös koko touhun ideana ollut nimenomaan säilyttää vallitseva olotila?

- Joo, se on totta. Mutta kuinkas sitten menetellään?

- No ensiksi säädetään se Vastuullisen Valistuksen Pelastusvero. Ja sen jälkeen vaaditaan, että verorahaa saavien medioiden tulee allekirjoittaa sitova Vastuullisen Valistuksen Julkilausuma.

- Mitäs siihen kuuluu?

- Tietysti sen sanamuoto tulee olla sitä perinteistä haavaadeshalluai hassukssäädäätä mutta sen tosiasialliset perusvaatimukset ovat seuraavat:

1. Etnisesti edistyksellinen maahanmuutto on kyseenalaistamaton itseisarvo.

2. Euroopan Unionin jatkuva integraatiokehitys on kyseenalaistamaton itseisarvo.

3. Äärimmäiset Suomea koskevat ilmastotoimet ovat kyseenalaistamaton itseisarvo.

4. Feminismi ja sen pikkuserkku LGBTQTiiTyy on kaikkine variaatioineen kyseenalaistamaton itseisarvo.

Ministeri tuumaili hetken aikaa ja totesi sitten:

- Joo, tuohan on sinänsä valtamedian kohdalla jo muutenkin vallitsevaa todellisuutta mutta kyllähän se olisi hyvä ihan betoniinkin valaa. Entäs ne median edustajat jotka eivät allekirjoita julkilausumaa?

- No, hyvähän ne olisi saada tietysti kokonaan kiellettyä mutta ei nyt aleta ahneiksi. Ainakaan ihan vielä. Kaikki aikanaan ja askel kerrallaan. Mutta niille median edustajille voidaan määrätä Vastuullisuuden Vastustusvero jonka summa määritellään erikseen. Ja niille yrittäjille ja yrityksille jotka mainostavat näitten vastuuttomien medioitten lehdissä tai lähinnä sivustoilla voidaan myös langettaa jonkunlainen vastuullisuuden vastustamismaksu. Mitä tulee sosiaalisen median puoleen niin se on sitten taas vihapuhelain ongelma. Koettakaapas saada se rukattua pystyyn mahdollisimman pian. Rakkauden ja humanismin nimissä tietysti. Mutta jos palataan tähän median tukemiseen esittämälläni tavalla niin eihän tällaista kokonaisuudistusta voida aikaansaada ilman erillistä valvovaa viranomaiselintä.

- Sitä minäkin ajattelin. Minkäslainen valvova elin teillä olisi mielessä?

- No ensinnäkin sen mediaveron tai millä nimellä se nyt sitten kyhätäänkään maksutapa ei ole sillä lailla automaattinen kuin Ylellä joka on valtion laitos. Vaan valtionavustusta maksetaan pelkästään kuukausi kerrallaan. Tarvitaan valvova ja ideologisesti luotettava elin joka seuraa jatkuvasti – siis 24/7/365 –  että valitut median edustajat toimivat julkilauselman mukaisesti. Samalla tarvitaan valvojia jotka etsivät kyseisten medioitten vanhoista nettijulkaisuista poistettavaa tai ajanmukaisen ideologian mukaisesti korjattavaa. Tiernapoikia, sopimattomia poliittisia pilakuvia sekä kolumneja ja sen sellaista.

- Ihan niin kuin minä olisin kuullut tuon idean joskus jossain?

- Epäilemättä olette. Julkaisuvalvontaan tarvitaan siis huomattava määrä akateemisia ammattilaisia. Ainakin viisikymmentä tutkijaa ja menneisyysvalvontaan toinen mokoma. Se on minimimäärä. Plus sitten hallinnollinen porras tietysti. Tämä ei käy minkään jo olemassaolevan viraston alaosastona vaan on perustettava Valtion Intensiivisen Tiedotusturvallisuuden virasto VITTU.

- Niin, se on kyllä välttämätön ja onhan sillä työllistävä vaikutuskin. Eihän sivistyneessä maassa saa olla työttömiä yhteiskuntatieteen maistereita.

- Ei saa niin ja siitä päästäänkin seuraavaan vaiheeseen.

- Mihin ihmeelliseen seuraavaan vaiheeseen?

- Tietenkin Inhimillisyyden Puolustamisveroon.

- Niin… tietysti… inhimillisyyttähän tässä puolustetaan… paljasta pahuutta vastaan… mutta mistäs tässä nimenomaisessa jutussa on kysymys? Ja paljonkos sitä veroa sitten kerättäisiin?

- Tommonen kaksisataa – kaksisataaviisikymmentä miljoonaa. Ja se verohan on sitten korvamerkitty yliopistojen yhteiskuntatieteellisille tiedekunnille ja muulle edistykselliselle sen kaltaiselle toiminnalle. Verosta ainakin sata miljoonaa täytyy puhtaasti korvamerkitä feminismin ja LGBTQTiiTyyn tutkimukselle. Yliopistojen muut alat ovat kuitenkin kovaa tiedettä eivätkä ne pidä pystyssä kuin yhteiskunnan ruumista mutta yhteiskuntatanhuavat alat puolestaan ovat sen sielu ja ilman sielua yhteiskunta on kuin eloton zombie.

- Mutta tuohan oli hienosti sanottu. Voinko siteerata tuota itsekin?

- Totta kai.

Sitten ministeri vakavoitui ja totesi hiljaa:

- Mutta kyllähän tästä kaikesta nousee pirunmoinen älämölö.

- Mistä suunnasta? Luuletko että kokoomus vastustaa? Ennen kuin asia annetaan julki niin kokoomukselle ilmoitetaan että jos vastustatte tätä niin vastustatte samalla niitä eurooppalaisia arvoja joiden nimeen niin kovasti vannotte. Pääministeri tulee kysymään eduskunnassa että eikö teitä hävetä. Kas kun ne julkilausuman kohdat 1 – 4 ovat juuri niitä arvoja joita kokoomus on vahtinut itsekin kuin pikkupiian kunniaa. Ja persuista ei tartte välittää niin pitkään kun niillä ei ole 101 kansanedustajaa. Ja tällä mediaverolla ja siihen liittyvillä ennakkoehdoilla pidämme huolen ettei niin tule koskaan tapahtumaankaan. Maailman itäsaksalaisin kansa nimeltä suomalaiset kas kun uskoo valtamediaa nyt ja uskoo tulevaisuudessakin. Ainakin vallan säilyttämisen kannalta riittävässä mittakaavassa.

Lennipirkitta kohensi asentoaan ja hymyili pirullisesti:

- Nämä toimenpiteet ovat tietysti vasta vallitsevan tilanteen välttämätöntä vakiinnuttamista ja varmistamista. Valtakoneisto, korkein virkakoneisto ja valtamedia nukkuvat saman peiton alla. Se on se ainoa oikea vallan kolmijako. Seuraavaksi sitten laitetaan työn alle se vihapuhe- ja maalittamislaki että turvat saadaan mahdollisimman tarkkaan tukittua. Ja sitten alkaa vasta se varsinainen lainsäädäntötyö.

Ministeri änkytti hieman ja kysyi:

- To… totanoin… niin mikä varsinainen lainsäädäntötyö?

Lennipirkitta otti kasvoilleen suorastaan runollisen ilmeen ja vastasi:

- Tietenkin laki edistyksellisestä perus- ja jatko-opetuksesta. Melkoinen osa aikuisväestöä on siinä määrin menetettyä että se ei tottele kuin pakolla. Mutta lapsissa ja nuorissa on tulevaisuus. Kun opetus saadaan oikealle edistykselliselle tolalle ja vanhempien haitallinen vaikutus mitätöidään niin päästään lopulta siihen täydelliseen yhteiskuntaan jonka aikaansaaminen on ollut koko ikäni se suurin tavoitteeni ja unelmani. Ja nyt ollaan lähempänä sitä kuin koskaan ennen.

- Tarkalleen minkälaiseen täydelliseen yhteiskuntaan?

- Se yhteiskunta on iloton, nauruton, vitsitön ja huumoriton. Siinä ihmiset kyttäävät toistensa vääriä mielipiteitä ja samalla pelkäävät kun heidän omia mielipiteitään kytätään. Siinä ei tarvita edes salaista poliisia. Kansalaiset toimivat itse sellaisena. Ja siinä yhteiskunnassa ajattelu on sallittu vain harvoille sertifikoiduille ammattilaisille jotka ovat pääosin naisia. Ajattelu, siinä on se syöpä josta meidän on päästävä eroon. No niin, panehan toimeksi ja ilmoita kuinka homma edistyy.

Saneleva ja ihmisten asioihin kärsänsä työntävä korkea-arvoinen virkahenkilö Lennipirkitta Löröttät-Sixteen poistui ministerin työhuoneesta ja ministeri mietti hetken itsekseen että tulisiko hänen olla jotenkin huolissaan. Mutta sitten hän ryhdistäytyi ja totesi itselleen että hyvyyden, ihmisyyden ja rakkauden asiallahan tässä oltiin. Ei valta turmele. Kun sitä käyttää vastuullisesti. Ja vastuullisestihan sitä käyttävät vain oikeat, edistykselliset ihmiset.



65 kommenttia:

  1. Nykyään muistan niinkin vanhoja asioita, kuin keskikoulun uskontotunnilta. Käytiin läpi apostoli Paavalin sanomisia: "Nainen vaietkoon seurakunnassa". "Paavali (n. 3–64, lat. Paulus, kreik. Παύλος, Pávlos) oli Uuden Testamentin mukaan varhaiskristillinen teologi ja lähetyssaarnaaja"
    Nyt alan ymmärtää miksi hän sanoi näin - tarkoitti varmaan senaikaisia Lennipirkitoita. Äitini jo kertoi, että naiset ovat aloittaneet todellisuudessa kaikki sodat (vrt. Troijan Helena).

    VastaaPoista
  2. Tervehdys, Kalevi. En lähde syyttämään naisia sotien aloittamisesta mutta totean että feminismi on nykyajan aatteista ehkä sairain ja vaarallisin. Se kun ei ole missään tekemisissä reaalimaailman kanssa ja vaatii reaalimaailman toimivan houreittensa mukaisesti.

    VastaaPoista
  3. Olen Ykä samaa mieltä ja pahoittelen 'kökköä' lausettani naisille. Kunnioitan heitä ja äitienpäiväkin on kohta. Miehet ne sodat ovat oikeasti aloittaneet. Olisi heti pitänyt kirjoittaa tarkempi ajatus. Tämä oli vain äitini tokaisu miesten ohjailtavuuden helppoudesta tarkoittaen silloisia Lennipirkitoita, siksi vaarallisia. Tavalliset naiset, joita suurin osa on, eivät onneksi ole Lennipirkitoita.

    Toinen esimerkki: Rooman valtakunnan ollessa laajimmillaan, oli Romanian rajalla ns. barbaarisotilaita. Roomalaisille barbaareja olivat kaikki valtakunnan rajojen ulkopuolella asuneet kansat. Nämä saivat olla rauhassa niin kauan kun siellä oli vain miehiä. Siinä vaiheessa, kun rajalle ilmestyi myös naisia ja lapsia, roomalaiset päättivät tuhota yhteisön. Nyt ne olivat uhka, koska naiset kasvattivat uusia sotilaita. Raakaa, mutta sotaa nämä naiset eivät todellakaan aloittaneet, olivat vain seuraus.

    VastaaPoista
  4. Tervehdys, Kalevi. Nykyisin vain valitettavasti näillä lennipirkitoilla on suuri valta. Valta, jota heille ei olisi koskaan pitänyt antaa. Muistetaan muuten sitä että niin Sanna Marin, Maria Ohisalo ja Li Andersson kannattivat vaalikyselyssä eniten juuri feministisen puolueen ajatuksia.

    VastaaPoista
  5. Näin on Ykä ja tähän varmaan äitinikin viittasi... miesten kun hivenen vaikeaa erottaa näitä lennipirkitoita muista naisista - ne kun ovat niin samannäköisiä. Voi menettää työpaikan... Valtaahan ei koskaan anneta - se otetaan ja nämä osaavat sen.

    VastaaPoista
  6. Ja sannojen ja lennipirkittojen valta sen kun kasvaa kasvamistaan:

    https://www.is.fi/politiikka/art-2000006499280.html

    Kyllä meillä on sitten hyvä hallitus, hyrisee kansa osaamatta sanoa mitään, mikä sen hallituksen niin hyväksi tekee. Tai no, onhan siellä hyvä pääministeri, joka pitää aina niin jämäköitä puheita ja topakka sisäministeri, joka ei vastailekaan mihinkään tyhmiin kysymyksiin.
    Kaikeen lisäksi meillä on kaikkien aikojen paras presidentti, jolle toivottaisiin kolmatta kautta ilman vaaleja!

    Kyllä tässä alkaa taas hiipiä toivottomuden tunne vahvempana kuin pitkiin aikoihin.
    Onko tässä enää tehtävissä mitään, edes teoreettisesti, kun Suomen kansa kerran on tällaista?

    Pelkäänpä pahoin, että me tulemme näkemään kaiken bloggauksessa kuvatun ja mahdollisesti vielä tämän hallituksen aikana. Seuraava tuskin on paljon kummempi; missään nimessä Perussuomalaisten ei pidä sihen mennä.
    Se hallitus joutuu siivoamaan tämän sotkut saadakseen vain haukut kaikenpuolisesta huonoudestaan ja ennätysmäisen kannatuksen menetyksen.

    VastaaPoista
  7. Tervehdys Kalevi Nissilälle ja Qroquius Kadille & kiitos kommenteistanne.

    Kalevi: Hjuu, mutta toteaisin että eivät lennipirkitat ole ottaneet valtaa. Se on annettu heille. Miettimättä että mitä se saa aikaiseksi.

    Qroquius Kad: Jep. Tietysti demareitten nousu on vain tilanteen aikaansaama tilapäinen ilmiö joka on sukua sille että muuan nainen äänesti muuan miestä kun sillä oli niin tyylikäs kravatti. Mutta joo, täytyy myöntää että yhdyn pessimismiisi. Perussuomalaisiahan ei edes oteta mihinkään hallitukseen. Niitten täytyy muodostaa se itse. Unkarin malliin. Mutta meillä on siihen kovin, kovin pitkä matka. Täällä hipit hilluu ja anarkistit askartelee.

    VastaaPoista
  8. Onneksi luin tämän yksikseni koska tämä kohta viimeistään räjäytti pankin ja aiheutti kunnon huutonaurut. Olisin joutunut selittelemään tiettyjä/outoja asioita mille hekottelen:

    "Tämä ei käy minkään jo olemassaolevan viraston alaosastona vaan on perustettava Valtion Intensiivisen Tiedotusturvallisuuden virasto VITTU"

    Josta aasinsiltana tulikin mieleeni muuan Tommy Tabermannin parodiapätkä teknomusiikista. Uutisvuodon katselu loppui siihen kun tämä mies poistui estraadilta, Tervoa en voinut tuolloinkaan sietää, mies aiheutti vain närästystä.

    OT:nä kun Ykä mainitsi tuon LGBTQTiiTyy-liikkeen niin huumoripätkänä vaakakapina "kehopositiivisuuden" nimissä. En malta olla siteeraamatta muutamaa kommentoijaa:

    "could've broke it faster by jumping on it" - olisi voinut tuhota tuon vaa'an nopeammin vain hyppäämällä sen päälle

    "She burned some good calories there, should destroy more scales" - hän poltti tuossa isosti kaloreja, hänen pitäisi tuhota enemmän vaakoja

    ""Oh my God, it's better than sex""
    "Um, bold of you to say.. have you ever done it with someone?" - Hyvä Luoja, toihan tuntui paremmalta kuin seksi. Ummm, aikas rohkeasti todettu.. onko hän koskaan ollut silleen kenenkään kanssa?


    Näillä seteillä mennään vissiin kohti parempaa tulevaisuutta? Ehkä tuon videon naisen olisi tarvinnut jossain määrin aikaisemmin katsoa mitä laittaa suuhunsa ja kuinka paljon harrastaa liikuntaa?



    - Soomepois Eestist -

    VastaaPoista
  9. Ykä: juuri näin - minäkin otin hallpj'n paikan, koska kukaan muu ei sitä halunnut. Se siis lahjoitettiin minulle! Nyanssiero. Kukaan ei antanut. Ne ei tehnyt yhtään mitään. Ja juuri tämä ottaa päähän.

    VastaaPoista
  10. Pitäisin kyllä valitettavan mahdollisena juurikin sitä, että PS kutsuttaisiin seuraavaaan KaKo-Kepuli-PS -hallitukseen, joka joutuu siivoamaan tyttöhallituksen sotkut. PS olisi siinä vasta se kolmas puolue, joka joutuisi joko peesaamaan KaKoa ja Kepulia tai lähtemään hallituksesta.

    Hallituksessa pysyminen tietäisi valtamedian jatkuvaa riekkumista:
    "Kattokaa kattokaa kattokaa persut mitä teidän jumalanne Halla-aho nyt tekee hallituksessa hähähhähhäää? Eikö vitutakin kun äänestitte tuollaista?"

    Ja PS:n äänestäjät urnuttaisivat, jurnuttaisivat ja kurnuttaisivat kuinka eivät enää koskaan äänestä persuja! Eivätkä äänestäisi. PS:n kannatus putoaisi 5 % alle eikä enää sieltä nousisi.

    Pidän siis jopa todennäköisenä, että Jussia suorastaan pyydetään apupojaksi seuraavaan hallitukseen tuhoamaan puolueen kannatus.
    Tuskin lähtisi, mutta Oikean Median puolelta on kuultu (ei tosin enää viime aikoina) huolestuttavia julistuksia kuinka PS on nyt kasvamassa korkoa ja 2023 on se Halla-ahon hallituksen paikka!

    Ehkä julistajatkin ovat jo huomanneet, että ei todellakaan ole eikä sellaista kyllä olisikaan realistisena vaihtoehtona. Mutta miten reagoisivat tarjottuun hallituspaikkaan?
    Ymmärtäisivätkö sen tuhoisuuden vai alkaisivatko puukottaa Jussia selkään:
    paska puoluejohtaja kun ei vie meitä hallitukseen vaikka pyydetään!

    VastaaPoista
  11. Tervehdys Soomepoisille Eestist, Kalevi Nissilälle ja Qroquius Kadille & kiitos kommenteistanne.

    Soomepois: Mitä tulee siihen virastoon ja siitä nimensä inspiroituneen elimeen niin sen elimen ja sen hormonihäiriöitten mukaanhan Suomessa valitettavan paljon eletään. Noista linkeistä:

    1. Oliko toi tosiaan Tommy Tabermann? Tervohan on itseään täynnä oleva mulkku josta ei koskaan olisi tullut The Jari Tervoa ilman uutisvuotoa ja niitä käsikirjoittajan tekstejä joita hän on lukenut.

    2. Vaakahajottamisesta tulee mieleen tämä kuva:

    https://3.bp.blogspot.com/-o9LkDEct6EM/XCO72199RRI/AAAAAAAAGsg/ntvEpzGRsD0XKnc4FJedhZ2IqhlAsutOgCLcBGAs/s1600/Kale00.jpg

    Ei. Hän ei ole kaunis. Kauneus ei ole sosiaalinen konstruktio. Hän on ihan helvetin ruma.

    Kalevi: Asunto-osakeyhtiön hallituksen puheenjohtajana ei onneksi pysty hässimään vituralleen kokonaisen valtakunnan asioita.

    Qroquius Kad: Veikkaisin – tai ainakin toivoisin – että persuissa ajatellaan ettei pääasia ole päästä hallitukseen vaan se, mitä siellä tehdään. Soinin persuissahan se hallituspaikka riitti.

    VastaaPoista
  12. Olen samaa mieltä Ykä. Oli sitten kyseessä valtio, tai taloyhtiö niin yksilön kannalta molemmat voivat olla hyvin katastrofaalisia (jos asiat menee ns.vituralleen). Valtion kohdalla vahinko on massiivinen - ei ole mahdollista pelastautua naapurivaltioihin (= toiseen yhtiöön). Se mikä ihmetyttää, on molemmissa tapauksissa oleva yhteinen piirre: -> nykyihmisten yleinen kiinnostuksen puute yhteisten asioiden/omaisuuden hoidosta. Yhtiökokouksiin osallistutaan yhä laimeammin, samoin äänestyksiin jne... Asuntoyhtiöiden hallituksissa on pj:nä tällaisia meikäläisen ikäisiä, mitenkään aliarvostamatta. Keitä meidän jälkeen? Kansakunnan hallitukseen näyttää riittävän, kun vain joku/jotkut suostuu hoitamaan. Ei hyvältä näytä... Tästä osallistumattomuudesta johtuu, että aktiiviset pienryhmät pääsevät valtaan, joka ei taatusti ole yhteinen etu! Anakykloosi oli minullekin uusi juttu, jota Pyssymies valotti.

    VastaaPoista
  13. Kalevi Nissilälle voisi todeta:
    1. Jos Raamattuun on luottamista, niin jo ennen kuin Paavali kirjoitti kirjeensä, vieläpä ennen kuin hän kääntyi kristinuskoon, olivat muutamat naiset ensimmäisinä kertoneet niinkin tärkeästä asiasta kuin Kristuksen ylösnousemuksesta. Olisiko heidänkin silloin pitänyt vaieta? (Lisäksi voidaan tietysti todeta, että jo kauan ennen kuin Suomen ev.lut. kirkko hyväksyi naispappeuden, oli koulujen uskonnonopettajista suurin osa ollut naisia.)
    2. Mikäli Troijan sota tosiaan sai alkunsa sillä tavalla kuin runoissa kerrotaan, tuskinpa siitä voidaan suoranaisesti Helenaa syyttää. Olihan hän itse täysin passiviinen osapuoli, joka ei itse tehnyt mitään merkittävää eikä ilmeisesti yrittänytkään puuttua tapahtumien kulkuun. Hän vain joutui kauneutensa vuoksi miesten kiihkeiden tunteiden kohteeksi, tahtoen tai tahtomattaan, mutta ei mahtanut asialle mitään. Eihän hänen omaa mielipidettään edes kysytty, kun ensin Paris ryösti hänet ja sitten kreikkalaiset yrittivät väkivalloin ottaa hänet takaisin.

    VastaaPoista
  14. Anonyymi: Kiitos anolle tarkennuksista.
    1. Minulle on aina ollut epäselvää tämä keskikoulusta saamani käsitys Paavalin sanomisista, mitä se tarkoitti? Siitä piti ottaa selvää. Kirjoitus oli provosoiva ja tätä tarkempaa tietoa juuri halusinkin kirjoittaesani kommentin. Olihan se ristiriidassa esim. tämän tiedon kanssa:
    https://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/rooman_naispapit_omistautuivat_uralleen
    Itse en ole naispappeutta vastaan. Naispappi siunasi äitini haudan lepoon. Olen Hänelle hyvin kiitollinen hyvin johdetusta tilaisuudesta.
    2. Kun kirjoitin Rooman valtakunnan rajaselkkauksesta - tarkoitin juuri tätä mitä kirjoitit. Ja tässä tuli myös ydinkohta - Helena joutui miesten kiihkeiden tunteiden kohteeksi, tahtoen tai tahtomattaan.

    VastaaPoista
  15. Asiasta Alko-puotiin tai jotain sen suuntaista.

    Nyt tuli sellaista puhetta Nana Akufo-Addolta, että oksat pois!

    Sotkee suvaitsevaiston sekä kv-häärintäjärjestöjen perusajatusta siinä määrin, että pelkään parahimman presidentin äkkikuolemaa...

    Suosittelen kts/kuuntelemaan:

    https://www.youtube.com/watch?v=pYk4ZaeVJtw


    -Tvälups-

    VastaaPoista
  16. Näin se ID2020-hanke eli "sotu-uudistus" etenee niin Ruotsissa kuin muuallakin maailmassa:

    https://nyadagbladet.se/it-overvakning/bill-gates-och-rockefeller-vill-implementera-digitala-id-handlingar-pa-miljarder-manniskor/


    -Tvälups-

    VastaaPoista
  17. Mielestäni nämä lennipirkitat ja yleensä länsimainen fenimismi tekee paljon hallaa naisille tällä ideologiallaan mikä nykyään on heillä vallalla. Itselläni on ollut aivan toisellainen käsitys. Kun katsotaan vaikka Afkanista otettuja 50-luvun kuvia, tai vaikka 70-luvun Iranista, niin ei voi kuin ihmetellä muutosta huonompaan. Eräs Iranilainen naisten oikeuksien ajaja (en muista nimeä) sanoi näille länsimaisille feministeille, että näiden toimet heikentää heidän asemaansa. Egyptissä naiset ovat kamppailleet voidakseen vapautua hijabista jne..
    Why were protesters wearing hijabs?
    https://www.wnd.com/2017/01/why-were-protesters-wearing-hijabs/

    VastaaPoista
  18. Valta ja vastuu ovat saman asian kaksi eri puolta. Puheenjohtajan vastuu annetaan, lykätään, jollekulle. Valta pitää puheenjohtajan itse ottaa. Sama koskee ministeriyttä ja ihan mitä vaan johtoasemaa. Vanhemmuuttakin.

    Jotkut haalivat valtaa tajuamatta haalivansa samalla vastuuta. Valitettavasti politiikasta on vastuu kadonnut jonnekin. Se pitäisi palauttaa, oikea vastuu. Koska poliittinen vastuu ei ole mitään. Ja valta vaan on niin kivaa näiden joidenkuiden mielestä.

    Valtaan ja vastuuseen kuuluu vaivannäkö ja nakitus, delegointi siis. Pitää lukea satojen sivujen asiapapereita ja osata säännöt ties mistä. Pitää lukea ja osata tai nakittaa jollekulle muulle. Itse asiassa pitää tehdä kumpaakin, "luottamus hyvä, kontrolli parempi". Pitää myös oppia sietämään epävarmuutta ja epämukavuutta, epäsuosiotakin.

    Itse asun omakotitalossa, omassa. Mutta työtovereinani on tuntunut aina olevan vähintään yksi isännöitsijä ja yksi taloyhtiön puheenjohtaja. Paitsi asiat, myös hallituksen muut jäsenet ja ennen kaikkea yhtiön osakkaat ovat välillä vaikeita. Mutta eivät mahdottomia, osaaminen auttaa ja kokemus - aikuisuus toisin sanoen. Pihatalkoot, hissin hankkiminen, laajakaistan hankkiminen, takavuosina kaapeli-TV, putkiremppa, saunavuorot, parkkipaikat, parvekkeiden lasitus - joka helevetin asiasta saa draamaa aikaan. Vahingonilo paras ilo - on tullut usein mieleen.

    Ja ihan toinen asia: miksi puhutaan naispapeista? Asiallehan on jo kauan ollut ihan oma sana, papitar.

    Pyssymies

    VastaaPoista
  19. Tervehdys Anolle, Kalevi Nissilälle, Taisteluvälineupseerille ja Pyssymiehelle & kiitos kommenteistanne.

    Kalevi & Pyssymies: Jos osallistumattomuudesta puhutaan politiikan tasolla niin se on oikeastaan varsin ymmärrettävää. Kun katsoo, minkälainen ihmistyyppi on vallitseva kaikissa valtapuolueissa. Ei tavallista Virtasta paljon kiinnosta lähteä siihen touhuun.

    Ano & Kalevi: Nuo ovat sekä teologisia että mytologisia kysymyksiä joten en ota noihin sen kummemmin kantaa.

    Tvälups:

    Viesti1: Jätkä puhuu järkeä. Tuollaisia johtajia Afrikka kaipaisi.

    Viesti2: Tuo herättää monia mielikuvia ja jokainen on pelottava.

    Kalevi: Joo, ja länsimaiset feministit eivät edes puhu asiasta. Tai silloin harvoin kun puhuvat niin väittävät pokkana että hijab on täysin vapaaehtoinen valinta.

    VastaaPoista
  20. Pyssymies kiteytti tämän koko asetelman hyvin. Jollei valtaa itse ota, niin se valuu muualle. Olen jo kymmenkunta vuotta ollut poissa työelämästä (minne se aika katosi?). Ilmailuharrastus, Pj:n toiminta ja nyt tämä Ykän plogi, ovat hyvää harjoitusta aivoille, muutoin ne rapautuvat. Keskiviikkona oli muuten yle prismassa aihe: 1/4. Ikääntyminen.

    Olen omakotiasuja ollut itsekin koko ikäni, mitä opiskelu-, tai keikkakämppiä ollut.
    Taloyhtiön johtaminen on, kuten Pyssymies sanoi, suurinpiirtein tuollaista. Lisäisin vielä - kun kuuntelee keskeyttämättä vastapuolta tollaiset 30 sekuntia, niin suurimmalle osalle tulee tunne, että heitä kuunneltiin ja ovat tyytyväisiä.

    VastaaPoista
  21. Piti sanoman, että kun saa kertoa oman mielipiteensä vähintään sen 30 sekuntia, niin vastapuoli on tyytyväinen. Samahan se on tässä blogissakin, saipahan sanoa, vaikka vaikutus voi olla nollan ja olemattoman välissä.

    Saas nähärä miten suu sitten pannaan, kun korkea-arvoinen virkahenkilö Lennipirkitta Löröttät-Sixteen hyväksyy oikeusministeriön puolella kehitteillä olevan vihapuhelain ja meikäläisten jutut leimataan vihapuheiksi.

    VastaaPoista
  22. Tervehdys, Kalevi.

    Viesti1: Joo, valta otetaan mutta nykyisin sitä myös annetaan. Niin länsi- kuin pohjois-Euroopassa ovat yhteiskunnat antaneet tietyillä alueilla täyden vallan islamilaisille. Ja kieltävät, perkeleet vielä asiantilan arvostelun. En ole muuten ajatellut tätä blogiani harjoituksena aivoille mutta joo, sitähän se on. En ole vielä eläkkeellä itse mutta en minä tästä nuorenekaan ja tätä blogia pitäessä tulee ajateltua huomattavasti enemmän kuin pelkkää Tex Willeriä lukiessa.

    Viesti2: Meidän jututhan mielletään vihapuheiksi jo nytkin ja vihapuhe- sekä maalituslain tekemiseen hinku on kova. Maltahan kun päästään tästä koronahommasta eroon. Sitten alkaa sillä rintamalla tapahtua.

    VastaaPoista
  23. Juuh... nämä lennipirkitat näyttää kasvaneen pumpulissa ja siten elämästä vieraantuneet. Kuten tira+ huomasi: Katri Kulmunin ohje turviksille: "nyt kannattaa mennä poimimaan mansikoita ja istuttamaan perunantaimia"?! Eli näiltä voidaan odottaa mitä tahansa!
    Amerikkalainen sanonta: Älä koskaan luota ihmiseen jota ei ole edes kerran 'vedetty turpiin'. Esim. konkurssin läpikäynyt on paljon tervejärkisempi.

    VastaaPoista
  24. Aina jää jotain sanomatta. Ymmärrän viesti1'n pointisi Ykä. Kauan se kestikin minulta ymmärtää tämä vallan antaminen - siitä pitää huolen nämä 'verikoirat'. Viime vuosituhannella tuo ei olisi tullut mieleenkään.

    VastaaPoista
  25. ...jatkuu. Ei tosiaankaan kuulosta hyvältä!

    VastaaPoista
  26. Tervehdys, Kalevi. Joo, nämä lennipirkitat ajattelevat asioista teoreettisesti kun käytännön kokemusta ei ole. Minä olen itsekin saanut turpaani ja sen jälkeen elämää ajattelee huomattavasti realistisemmin. Kakkosviestistä voi tosiaan todeta että ei tämä silloin viime vuosituhannella ollut vielä alkanut. Tosin sen siemenet oli kyllä jo kylvetty.

    VastaaPoista
  27. Kauniin Kepuli Katrin möläytyksestä tuli mieleen alkuperäinen "Kettutyttö"-trio vuodelta 1995, eli Kirsi Kultalahti, Mia Salli ja Minna Salonen.
    He saivat tempustaan runsaasti media-aikaa julistaa näkemyksiään turkistarhauksen fasismista (Mia Salli todellakin käytti juuri tuota sanaa) ja omasta erinomaisuudestaan.

    Media silitti heitä myötäkarvaan, kunnes tapahtui jotain outoa:
    Mia Salli taas kerran ääneen päästyään julisti karjatalouden tuhottavaksi välittömästi, koska navetat estävät lehmiä tekemästä pesää itselleen kuten ne luonnossa tekisivät.

    Media goodwill loppui kerrasta. Eräskin jommankumman iltapäivälehden kolmunisti kertoi tarinan nuoresta Saija Millistä, jonka älynlahjoissa oli kovasti parantamisen varaa;
    mm. Saija raapi päätään saaden tikkuja kynsiensä alle.

    Kettutytöt katosivat nopeasti julkisuudesta, ehkä käskystä:
    heti helvettiin sieltä tekemästä meille enempää vahinkoa!
    Vaan olipa mediakin vielä silloin tasolla, joka nyt tuntuu mahdottomalta enää saada takaisin. Mikä tahansa älyttömyys ei mennyt tuolloin läpi.
    Nyt valtamedian Älykkäät Nuoret Naistoimittelijattaret eivät ilmeisesti edes huomanneet Katrin lausunnossa mitään vikaa. Miten olisivatkaan voineet?

    Mutta joo, tuostahan on aikaa siis neljännesvuosisata. Se on yhtä kuin kokonainen sukupolvi.
    Ja minä itse, miksi näitä mietin? Se merkki varhaisen on vanhuuden, sanoi Eikka.

    VastaaPoista
  28. https://yle.fi/uutiset/3-11340372

    VastaaPoista
  29. Tervehdys Qroqius Kadille ja Kalevi Nissilälle & kiitos kommenteistanne.

    Qroqius Kad: Minun käsittääkseni tuollaista lehmänpesimisjuttua heitti aikanaan joku ruotsalainen ”aktivisti”. En kyllä sinänsä väitä vastaan. On se mahdollista tuokin. Viherpiipertäjien käsitys luonnosta on kieltämättä omanlaatuisensa.

    Kalevi: Jep. Raija Toiviainen on kovasti pyrkimässä Roland Freisleriksi.

    VastaaPoista
  30. "Kun katsoo, minkälainen ihmistyyppi on vallitseva kaikissa valtapuolueissa. Ei tavallista Virtasta paljon kiinnosta lähteä siihen touhuun."

    Pitäisi kiinnostaa, muuten meidät hukka perii.

    Nyt politiikassa on se vika, että poliitikot on ammattipoliitikkoja. Niillä ei ole mitään muuta osaamista, eikä uraa. Muinoin lakimies göran palasi lakimieheksi, kampaaja jaana kampakaksi, sorvqri reiska sorvariksi tai vaikka työhönopastajaksi jos kansanedustajanpaikka meni alta. Nyt ne jatkaa josain kuntayhtymässä tyhjänjauhajana. Ennen mimnisterin parasta ennen päivän koitettua tehtiin ministeristä maaherra, sillanavajaisten nauhanleikku pitu pois pahanteosta. Nyt niille keksitään joku haitakevirka, jossa niistä ei oo kuin harmia ja menoja.

    Jos mukaan lähteminen hirvittää, tiedä ettei ne ole sinia kummempia. Ministereitäolen jokusen tavannut, palikoita useimmat.

    Vähintäänkin katso ketä äänestät: Älä äänestä tyyppiä joka istuu kunnanvaltuustossa, sairaanhotopiirin hallituksessa, osuuskaupan hallintoneuvostossa, kirkkovaltuustossa, kirkkokuorossa, työväenkuorossa, taloyhtiön hallituksessa, rakennuslautakunnassa, kunnanhallituksessa, veikkaus oy:n hallintoneuvostossa, puoluehallituksessa, maakuntaliiton hallituksessa ja vaikka missä samaan aikaan. Se on niissä vain kokouspalkkioiden ja vallan himossa. Tämmöisten järjestöjyrien aika saisi olla ohi. Ja se on ohi kun me niin päätämme. Miksemme päättäisi?

    Pyssymies

    VastaaPoista
  31. Tervehdys, Pyssymies. Pitäisi niin. Persuissa niitä sentään on ja siksi Järjestelmäpuolue vihaakin persuja kuin ruttoa. Tämä ammattibroilerien aika alkoi hieman yli 30 vuotta sitten sen konsensuspolitiikan myötä. Sen myötä politiikka muuttui ammatiksi. Ja järjestöjyrääjät jyräävät edelleenkin. Miksikö? Siksi että suurin osa suomalaisista hankkii edelleenkin tietonsa valtamedian välityksellä. Ja piru vie uskoo siihen. Valtamedia on suurin vihollisemme.

    VastaaPoista
  32. En itse asiassa muista, mitä Salli möläytti; saattoi tosiaan olla jotain muutakin kuin lehmän pesiminen. Se lausunto taisi joka tapauksessa tulla samaan aikaan kuin Sallin ja ystävättäriensä katoaminen, joten se voi olla kontaminoituma.

    Sen kuitenkin muistan, että Salli möläytti jotain vastaavaa ja median myötäkarvaan silitys vaihtui pilkkanauruksi, jonka johdosta trio katosi julkisuuskynnyksen alle.

    VastaaPoista
  33. Tervehdys, Qroquius Kad. Varmaankin yksi syy miksi ne pellet katosivat julkisuudesta oli se että ne harvat fiksut vihreät tajusivat että niistä turkistarhojen ”vapauttamisista” levisi luontoon satamäärin minkkejä jotka ovat siellä luonnossa täysiä murhakoneita.

    VastaaPoista
  34. Mitä nyt erään hallintohiiren tutkimustuloksista (Hetemäki) on luettavissa niin lisää tulee veroa ja aika jäätävästi korotuksia polttoaineisiin.
    Tämäkin Hetemäki on hallituksen täsmäohjattu puhehuora. Sen lauluja laulat kenen leipää syöt.
    Joka tapauksessa nyt alkaa himoverotus, kaikki kupataan koska korona.
    Samarin ja hutisalo tunkee samaanaikaan miljardeja ulkomaille.
    Joko alatte uskomaan, että näiden mimmien tavoite on Suomen tuho?
    Näyttää nätiltä telkkarissa mutta.... teot ovat jotain ihan muuta.siis samarin.
    Miettikää miten käy kun ja jos Euroopan rajat avautuvat. Mikä vyöry tulee ja se mihin ollaan kuulemma valmiita. 50000-1000000 läpsyä.
    Voi käydä lukemassa sisäministeriön sivuilta.
    Korona pelasti Suomen.
    Me olisimme mätäsalon johdolla saaneet muutoin monikuttuurisen helvetin.
    Korona pelasti meidät siltä.
    Se akka kelkkoo partalapsia väkisin Kreikasta. Kiima on kova..

    VastaaPoista
  35. Nykyisten yle gallupien mukaan enemmistö suomalaisista hyväksyy sen, että hallitus ottaa lisää velkaa. Tätä sitten jaetaan kehitysapuna Afrikkaan, EU:hun, Italiaa rahoittaneiden Ranskan pankkien pystyssä pitämiseeen, hätää kärsivien pakolaisten elättämiseen, mediatalojen laskevien levikkien rahoitusvajeen korjaamisiin (tietenkin määrätyin ehdoin), sekä sukupuolineutraalin hetu'n toteuttamiseen. Niin ja tietenkin oikeusministeriön momentille rahaa palkata lisää virkamiehiä yhä lisääntyvän työtaakan takia. Ja tässä halutaan hyödyntää jo maassa oleskelevien kansainvälistä suojelua hakeneiden työpanosta nykyistä paremmin, varsinkin Irakilaista osaamista. Mitä saa oma kansa. Eipä juuri muuta kuin lisää veroja ja lämmintä kättä.

    VastaaPoista
  36. Idenan ed.kommenttiini sain Aamupostin mielipidepalstalta nimimerkkiltä "Uskoo ken halua" pienin lisäyksin. Kiitos hänelle.

    VastaaPoista
  37. Tämä blogi olisi hyvä lähettää JSN:lle, mutta valitettavasti turhaahan se olisi. Kuplan seinä on liian vahva puhkaistavaksi. Mietiskelen vaan sitä, mitä täytyisi tapahtua, että tavalliset suomalaiset heräisivät Ruususen unestaan ja ymmärtäisivät, että valtamedia harjoittaa määrättyjen asioiden suhteen selvää aivopesua ja volyymi ei ole ainakaan pienenemään päin. Vanha totuushan on myös se, että kun jotakin asiaa toistetaan itsepintaisesti, vaikka se olisi aivan tuulesta temmattu, toisto saa aikaan sen, että asian liikkeelle lähettänyt lopulta uskoo siihen itsekin. Elämme vaarallisia aikoja, mutta on mielenkiintoista seurata kun/jos tästä koronasta selvitään, millainen jälkipyykki pestään ja mikä vaikutus sillä on seuraaviin eduskuntavaaleihin.

    Hyvää äitienpäivää! On vielä olemassa meitä tavallisia suomalaisia naisia, jotka rakastavat miehiään, karsastavat feministejä ja joille niin vanhanaikaiset asiat kuin perhe ja lapset ovat tärkeintä maailmassa.

    Rouva Ano

    VastaaPoista
  38. "on perustettava Valtion Intensiivisen Tiedotusturvallisuuden virasto VITTU."
    LOL. Pikkusen valahti ripulia housuun ku naurahdin, vaikka vakavista asioista puhutaankin ja verisuonet poksahtelevat päässä.

    https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/aa58e839-07a1-4a3b-9f27-e448ed9765bc
    Lukiko kukaan tätä kolumnia? Antaako se aihetta toivoon vai onko vaan klikkihuorausta tjms. muuta kusetusta...
    Ei pitäisi jakaa mitään paskamedian linkkejä, mutta teen nyt poikkeuksen.

    Muistan vaan kun Ukkola oli Ylellä entisten stalinistien ja muitten verenpunaisten kanssa morkkaamassa meitä naZiRasisteja. Vai oliko tällä se persu aviomies? Ehkä oikeanlainen meisseli on tehnyt reiässä hyvää työtä. Toivotaan ainakin näin.

    VastaaPoista
  39. Kiitos kannustuksesta Rouva Ano:) Välillä tuntuu kuin olisi tuuliajolla joella veneessä ilman airoja kosken pauhun kantautuessa alajuoksulta. Oma rouvani kannustaa minua samoin, niin taas jaksaa ja tietenkin päinvastoin. Nuorin lapsenlapsi täyttää elokuussa 3v ja molemmat vanhemmat ovat hyvin iloisia ekasta lapsestaan.

    Hyvää äitienpäivää!

    VastaaPoista
  40. Tervehdys Ykälle ja muillekin. Iltasanomien uutisesta https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006500222.html tuli mieleeni Lennipirkitta ja kumppanit. Pakko kommentoida vähän, että eipä ole ennen Suomessa tuleva upseeri joutunut toimintakyvyttömäksi näin pienen asian takia. Onko psykologiset testit lopetettu, vai onko testit laadittu siten, että saadaan tiettyjä aineksia tulevaisuuden johtotehtäviin? Munaa löytyy silloin, kun takana on mahtava koneisto byrokratiaa ja mukana pamppuryhmä.

    VastaaPoista

  41. Äärimmäiset Suomea koskevat ilmastotoimet osastoon kuuluva ja ikäviä faktoja uusioenergiafaneille sisältävä video: Why renewables can’t save the planet, Michael Shellenberger.

    "Now that we know that renewables can't save the planet, are we going to keep letting them destroy it."
    "Nyt kun tiedämme, että uusiutuvat energialähteet eivät voi pelastaa planeettaa, annammeko niiden jatkaa sen tuhoamista."

    Video, jonka kaikkien tuuli- ja aurinkoenergiauskovaisten tulisi katsoa (n. 17 min): https://www.youtube.com/watch?time_continue=729&v=N-yALPEpV4w&feature=emb_logo
    Videon asetuksista (ratas) löytyy myös suomitekstit.

    Johan

    VastaaPoista
  42. Oli muuten selkeä luento. Itsekin jo 80-luvulla asian kanssa tekemisiin joutuneena, tämä esitys vahvisti omia käsityksiäni näistä ilmastotalkoista.

    Viikonlopun ratoksi 80-luvulla tehty filminpätkä. Tekstitys suomeksi,
    https://www.bitchute.com/video/vdjrvNVlTn8B/

    VastaaPoista
  43. Tuossa kolumnissa, jonka R Leon linkitti, sanottiin muun muassa: "... ihmiset turhautuvat ja menettävät luottamuksensa mediaan. He etsivät tietoa muualta, esimerkiksi netin törkysaiteilta ja vihasivustoilta."

    Mahtaakohan tämä Yrjön blogikin olla tuon kolumnistin mielestä "törkysaitti" ja "vihasivusto"? Epäilen vahvasti, että hänen mielestään on (siis jos hän on edes tietoinen tämän blogin olemassaolosta).

    VastaaPoista
  44. Tervehdys Joppos123:lle, Kalevi Nissilälle, Rouva Anolle, R Leonille, muuanpenalle ja Johanille & kiitos kommenteistanne.

    Joppos123: En tiedä kyseisen porukan perimmäistä tarkoitusta. Itse veikkaan hyväuskoista sinisilmäistä typeryyttä. Mutta yhtä kaikki, tuon porukan valitsema tie on Suomelle tuhoisa. Koronakin loppuu aikanaan ja sen jälkeen huulipunahallitus lyö mielettömyydeelle turbovaihteen päälle.

    Kalevi: Nämä gallupit ihmetyttää. Mutta toisaalta valtaosa kansalaisista seuraa vain valtamediaa ja sen huomaa. Se, mikä täällä voiman pimeällä puolella on itsestäänselvää on hallintolampaille pelottavaa äärioikeistolaisuutta. Tai ainakin sellaiseksi selitettyä.

    Rouva Ano: Hjuu, JSN kai lähinnä tekisi tästä tutkintapyynnön. Ja propagandaa käytetään juuri niin kuin sanoit. Plus jos sitä väitetään propagandaksi niin se kiistetään. Hyvää huomista äitienpäivää sinullekin. Miehet ja naiset. Erilaisia, mutta yhdessä kulkien.

    R Leon: Toi Sanna Ukkola kirjoittaa aika ajoin ihan järkeviä mutta vain aika ajoin. En laskisi paljoakaan hänen varaan.

    muuanpena: Jep. Olen aikaisemminkin sanonut että naisten vapaaehtoinen asepalvelus ei tullut maanpuolustuksen takia vaan tasa-arvovouhkaamisen vuoksi. Eli naisen täytyy saada jos sitä huvittaa, mutta jos ei huvita niin ei ole tietenkään pakko. Ja lopputuloksena on sitten tuollaisia episodeja.

    Johan & Kalevi: Johanin laittama pätkä oli hyvä ja selkeä. Ja siinä esitetyt ongelmat tietysti vaan korostuvat pohjoisessa sijaitsevassa Suomessa. Kalevin pätkästä voi todeta että siinä on filmintekijä nähnyt tulevaisuuteen.

    Ano: Luulen, että tämän blogin olemassalosta ollaan varsin laajasti tietoisia. Ja törkysaittina sekä vihasivustona tätä varmaankin pidetään. Mutta tällaisia blogeja vastaan ei avoimesti hyökätä sillä se tietää vain lisää lukijoita. Sitten jos joku sivusto ylittää MV-lehden lukemat niin alkaa toiset toimenpiteet.

    VastaaPoista
  45. Vähän offtopic.
    Kaksi päivää täällä Porvoon saaristossa yrittänyt saada vieheeseen taimenta, ei ole näkynyt.
    Puolalaiset troolarit kuulemma vetää ne isoimmat ylös, en tiedä.
    Pari aika hyvän kokoista ahvevaa tuli jigillä.
    Ei täällä nälkään kuolla, heh.
    Se on kyllä muuttunut, että joskus täältä sai taimenta.

    VastaaPoista
  46. Tämä menee tuohon edellisen blogin aiheeseen.
    Kyllä tämä marjatilallisten keissi vahvisti päätökseni.
    Omien rajallisten mahdollisuuksieni mukaan boikotoin ulkomaista halpatyövoimaa käyttäviä yrityksiä ja palveluita.
    Sama koskee myös näitä starttiraha keinottelulla toimivia kebapin vääntöpaikkoja.
    Tietenkin näin yksittäinen päätökseni ei paljon vaikuta,mutta sellainen haju on tilanteesta,että moni muukin on tullut samaan johtopäätökseen.

    Olen muuten sitä mieltä,että näiden kebapivääntö paikkojen ovissa oleviin hymytarroihin en niin luottaisi.
    Koska terveystarkastajat ei uskalla puuttua ihan ilmeisiinkään epäkohtiin,koska se rasistikortti.
    Nämä ryökäleet kun ovat oppineet,että rasistikortin avulla saa lähes mitä tahansa ja voi tehdä mitä tahansa.
    Ihmisen surmaaninen taitaa olla ainut minkä esim. poliisi ottaa tosissaan,kuten nämä Otamäen ja Turun tapauksetkin osoittavat.

    VastaaPoista
  47. The first thick book, jonka olen 13 vuotaana lainannut kirjastosta, oli intiaanipäällikkö Istuva Härkä. Ottakaapa selvää - miksi: Ugh..! Olen puhunut!

    VastaaPoista
  48. Tervehdys Joppos123:lle, Anolle ja Kalevi Nissilälle & kiitos kommenteistanne.

    Joppos123: Oikein mukavaa kalareissua teitillen. Sitä en ollut tiennytkään että puolalaiset käyvä Suomenlahdella saakka troolaamassa.

    Ano: Samanlaisia johtopäätöksiä minulla. Ja varmasti monella muulla.

    Kalevi: Itse en kyllä millään muista että mikä oli ensimmäinen lainaamani kirja.

    VastaaPoista
  49. Off topic:

    Kassandran huuto, Sarasvuo haastattelee dosentti dosentti Tuomas Malista.

    Euro hajoaa, persut ovat olleet oikeassa euron suhteen, Suomen pitää lähteä eurosta heti toisena...


    https://youtu.be/cHx00oF8cPU

    VastaaPoista
  50. Taisi olla ala-asteen kolmas luokka, jolloin meidät vietiin ekskursiolle kunnankirjastoon. Se painottui lastenosastolle, kuinkas muutenkaan.

    Itse en sitä tutustumiskierrosta olisi tarvinnut sinänsä, olihan kirjasto tullut minulle jo perin tutuksi Tuppukylän suurin piirtein ainoana kodin ulkopuolisena turvallisena paikkana:
    lätkää lätkivät ja nuuskan sekä päihteiden käyttöä opettelevat hakkaaja-apinat eivät todellakaan käyneet siellä. Kekkoslovakian kirjastoissa kun ei ollut nettipornoa ja muuta lukutaidottomia puoleensavetävää.
    Oli vain luettavaa.

    Kierroksen päätteeksi kirjastotäti kysyi, olisiko kysyttävää? Minullahan oli:
    mistä löytyisi aikuisten puolelta tietoa dinosauruksista, tuolloisesta mielenkiintoni kärkikohteesta; lastenosaston alan teokset osasin jo ulkoa.

    Täti neuvoi, että tässähän näitä. Vastasin, että olen siis lukenut nuo kaikki, ja kysyisin mistä tuolta aikusten puolelta löytäisi eksaktimpaa tietoa aiheesta?
    Täti näytti hieman hölmistyneeltä ja toisti äskeisen, että tässähän näitä. Minä toistin puolestani itseäni, että nuo kaikki on luettu, osa moneen kertaan! Olen siis pyytämässä tietoa, mistä tuolta aikuisten puolelta löytyisi aikuisille suunnattua tietoa dinosauruksista?

    Täti tuijotti entistä hölmistyneempänä, ja lopulta sanoi ettei tiedä.
    Se oli lievästi sanottuna lannistava tunne:
    tuossa meillä on aikuinen ammattilainen, jolla menee sormi suuhun lapsen kysyessä hänen ammattialaansa liittyvän kysymyksen, jota luuli yksinkertaiseksi.

    Pari vuotta myöhemmin kiinnostuksen kohteet vaihtuivat; ahmin "Kolme muskettisoturia" jatko-osineen ynnä muuta esi- ja varhaisteiniä kiinnostavaa. Siis sellaista, jota kiinnostaa muukin kuin pahanteko ja heikommaksi tietämiensä terrorisointi.

    Tänäkään päivänä en tiedä, mistä päin kirjastoa lähtisin etsimään tietoa dinosauruksista.

    VastaaPoista
  51. Syynä oli Tex Willer. Tietysti kiinnosti intiaanipäälliköt. Kirjan luettuaan nuori sälli oppi elämänohjeita, joka antoi pohjan koko myöhemmälle ajattelulle. Jäi vaan mieleen. Istuva Härkä on mielestäni yksi viisaimpia ihmisiä ja ilman yliopistoa. Istuva Härkä oli yksi niistä harvoista, jotka harjoittivat lakotojen neljää päähyvettä: rohkeutta, mielenlujuutta, anteliaisuutta ja viisautta. En tiedä oliko apua, mutta ei ole tarvinnut muuttaa mieltä.

    VastaaPoista
  52. Tervehdys Hemulille, Qroquius Kadille ja Kalevi Nissilälle & kiitos kommenteistanne.

    Hemuli: Veikkaisinpa että Suomi lähtee siitä toiseksi viimeisenä. Tuo Malinen on sinänsä mainio heppu sillä hän osaa kertoa taloudesta niin että tällainen tavallinenkin tallustelija saa siitä tolkkua.

    Qroquius Kad: Meillä on kyllä tässä asiassa varsin samanlainen tausta. Kirjasto tuli kovasti tutuksi. Sinänsä minä sain olla koulun ulkopuolella aivan rauhassa. Koulussa tilanne oli toinen.

    Kalevi: Willer on mullekin kovasti tuttu. Amerikan intiaaneilla on varmasti oma mielipiteensä rajoittamattomasta maahanmuutosta. Tosin eiväthän nekään olleet lähestulkoon aina sellaisia jaloja villejä vaan lahtasivat toisiaankin aika lahjakkaasti.

    VastaaPoista
  53. Juu, olen senjälkeen tutustunut myös näiden historiaan, eli kirjasto oli vakipaikka. Yliopistoa mitenkään aliarvostamatta, oppia ikä kaikki. Kolumbus-kirjan muistan... Kaikki tuli koluttua ihan vaan mielenkiinnosta, kun ei ollut telkkaria.
    Nyt en vaan malta...
    https://mvlehti.net/2018/03/06/paivan-kuva-ei-saa-antaa-pelolle-valtaa-2/

    VastaaPoista
  54. Lapsuudenpaikkakuntasi taisi olla Pikkukaupunki, jossa oli väistämistilaa? Minun Tuppukylässäni sellaista ei ollut. - Tragikoominen sivujuonne asiaan tuli, kun intin jälkeen lähdin Maalikylään opiskelemaan. Radanvarsikaupungissa asuvat äidinpuoleiset sukulaiseni antoivat minulle sormi pystyssä turvallisuusohjeita, kun olen nyt menossa sinne Vaaralliseen Kaupunkiin sieltä Turvallisesta Tuppukylästä.

    Yritin monta kertaa selittää heille, että se Tuppukylä oli ollut minulle se väkivallan areena, ja aivan varmasti voin olla turvallisemmin mielin kaupungissa, jossa mölyapinajengi ei tunne minua.
    Niinpä he eivät voi olla minut nähdessään hyökkäämässä heti päälle ja kertomassa kaikille tuon olevan Tuppukylän tyhmin idiootti, joka ei osaa lukea eikä kirjoittaa eikä uskalla tapella yksin kymmentä lätkänlätkijää vastaan.

    Eivät he ymmärtäneet. Itse olen vakuuttunut, että jos olisin jostain syystä voinut muuttaa tänne Radanvarsikaupunkiin jossa olen elänyt vuodesta 1994 jo ala-asteen jälkeen, olisin voinut käydä yläasteen rauhallisemmin:
    tultuani taloon incognito ei olisi ollut sitä laumaa kertomassa kaikille, kenen kimppuun täällä kuuluu käydä porukalla. Jos olisin joutunut silmätikuksi, olisin voinut vaihtaa koulua, toisin kuin Tuppukylässä.

    Mitä intiaanien kohtaloon tulee, oli heidän vastaanottonsa "Mayflower"-paatin puritaaneille vähän samanlainen kuin intersektionaalisten feministien tervetulotoivotus afro-, arabi- ja afgaanijätkille:

    sikäläinen Wampanoag-kansa oli ollut helisemässä sotaisan Narragansett-naapurikansansa kanssa, ja he näkivät briteissä vahvan liittolaisen ihmeelllisine aseineen. Tämä kerrottiin eräässä tv-dokkarissa, jossa edelleen mainittiin kuinka lounaisvaltioiden intiaanit kantavat edelleen katkeraa kaunaa wampanoageille.
    He tivaavat, miksi heikäläiset päästivät ne eurooppalaiset maahan sen sijaan, että olisivat lahdanneet ne?
    Wampanoagit voivat vain vastata, etteiväthän heidän esivanhempansa voineet tietää, millaisia tulijat olisivat!

    Meilä on nyt jotensakin samanlainen tilanne. Tietyt tahot Euroopassa haluavat suorastaan vimmaisesti maahantunkeutujia, jotka kokevat liittolaisikseen tahoa vastaan, joka todellisuudessa suojelee ja elättää heitä.
    Ja toisin kuin wampanoagit, me tiedämme millaisia tulijat ovat.

    Mutta silti teemme samoin kuin wampanoagit. Tai oikeammin:
    annamme wampanoagien tehdä mitä tekevät puuttumatta asiaan, vaikka pitäisi estää.

    VastaaPoista
  55. Lapsuudenpaikkakuntani oli silloin n.17000 asukkaan kunta. Ja voin sanoa sen suoraan, Lapua. Kuulun ns. suuriin ikäluokkiin. Lapsia ja myöhemmin nuoria oli vaikka muille jakaa. Jokaiselle löytyi oma porukka. Näiden jengien välillä oli kyllä tappeluita, mutta et koskaan ollut yksin. Toisekseen kansakoulussa oli välitunnilla AINA valvoja, joka oikeasti puuttui asioihin. Tytöt piti pojat 'kurissa' "kerron opettajalle".

    Nuorin tyttäreni tuntuu olevan samaa ikäluokkaa kuin sinä. Sama pikkukaupunki kuin minullakin kouluaikana, mutta asukkaita enää 14000. Ei valvojaa välitunnilla. Joutui todella pahan koulukiusauksen uhriksi. Jos sai jonkin kaverin, niin määrätty porukka piti huolen, ettei ollut kauaa. Pahinta oli, että opettajilta oli viety auktoriteetti.

    Näin meni ala-aste, yläaste ja lopuksi lukio. Tuli paha anoreksia, joka kesti kymmenkunta vuotta. Ja kaiken tämän syynä se, että he eivät ymmärtäneet tytärtäni! Aina sinä piirrät, hikipinko, mitä sinakin esität, tehtiin rähkyyttä ja laitettiin tyttäreni syyksi jne... Jos hän olisi peittänyt osaamisensa, valehdellut numeronsa, mutta kun ei osannut...

    Vasta kun hän pääsi Kivikylään opiskelemaan, niin tilanne alkoi rauhoittua. Epävarmuus "olenko minä tarpeeksi hyvä" oli kyllä koko ajan seuranaan. Sama juttu tästä lähdöstä opiskelemaan, "kuinka uskallat mennä sinne paheiden pesään". Jännä toi mielikuva pienemmissä paikoissa?!

    Suurissa paikoissa hukkuu massaan samoin minä kouluaikana koululaisten määrään. Joka tapauksessa tuo silmätikuksi joutuminen Kivikylässä on nyt poissa ja voi elää normaalisti - onneksi!

    P.S. Tässä on pointti!: "annamme wampanoagien tehdä mitä tekevät puuttumatta asiaan, vaikka pitäisi estää".

    VastaaPoista
  56. Tervehdys Kalevi Nissilälle ja Qroquius Kadille & kiitos kommenteistanne.

    Kalevi: Tuo oli kyllä varsin kuvaava toi kuva.

    Qroquius Kad: No joo, voisi sanoa että pikkukaupunki joo. Nykyisinhän se kiusaaminen tulee tuon netin kautta kotiinkin 24/7. Sinänsä kiusaaminen on väärä sana. Oikea termi olisi ”ihmiseen kohdistuva sadistinen terrori”. Totesit inkkareista että he eivät tienneet ja nykyiset ”inkkarit” tietävät mutta toimivat silti mielettömästi. Se on totta. Itselleen valehteleminen on suvaitsevais-tiedostavan ihmisen ehkä tärkein ominaisuus.

    VastaaPoista
  57. Tervehdys, Kalevi. Meni kommentit ristiin. Niin henkilökohtaisen elämäni kuin työni pohjalta olen tutustunut kyseiseen aiheeseen varsin hyvin. Virkakoneisto reagoi siihen puhumalla ja kirjoittamalla sekä puhumalla ja kirjoittamalla. Ei millään muulla. Kulisseilla ja näennäistoiminnalla. Moni suomalainen koululainen voisi siteerata sitä räppikappaletta ” been spendin' most their lives, livin' in the gangsta's paradise…”. Ja siinähän he elävät.

    VastaaPoista
  58. En aivan saanut selvää vastasiko veli Kalevi klo 20.39 sinulle vai minulle, mutta se oli hyvä vastaus kummalle tahansa.

    Jatkon kannalta tarkentaisin, että kun puhuttelen täällä kommenttiosiossa puhuteltavaa erikseen ilmoittamatta, on se suunnattu blogi-isännällemme veli Ykälle.
    Kun taas puhuttelen jotakuta kommentaattoriveljistäni ja -sisaristani, puhuttelen häntä toki nimeltä, jollaiseksi nimimerkkikin lasketaan.

    VastaaPoista
  59. En minäkään muista seuraavaa lainaamaani kirjaa. Kaikki Tarzanit tuli luettua ja oli siellä Monte-criston kreivikin, tiiliskiven kokoinen järkäle. Jerry Cotton vihko piti aina hankkia. Historia ja ilmailu- ja radiotekniikka kiinnosti. Oli paljon mielenkiintoista lusikkajuoksuja ja Pentti Nikulan jalanjälkiä seuraten seiväshyppy.
    Muuten - Tex Willer oli alunperin Tex Killer. Joutuivat jostain syystä muuttamaan nimen.

    VastaaPoista
  60. ...jatkuu. Lennipirkitta sanoi "Tarvitaan valvova ja ideologisesti luotettava elin joka seuraa jatkuvasti...". HS: Valtiovarainministeri Sauli Niinistö (kok) ehdotti vuoden 1997 lopulla kirjastopalveluiden muuttamista maksullisiksi. Niinistö veti kuitenkin sanojaan takaisin. Miten kakruilla olisi ollut rahaa...? Oliko koepallo?
    IL: 5.12.2018 - Tasavallan presidentti Sauli Niinistö viihtyy hyvin kirjastoissa. ... Sivistys voitti.

    VastaaPoista
  61. Täytyy sanoa, että harkitsin asiaa. Tarkoitus oli kuitenkin kertoa yleisesti. "Sinä-passiivin kehittäjänä Suomessa pidetään yleisesti kilpa-autoilija Mika Häkkistä.

    VastaaPoista
  62. Kun lukemisen arvoitus oli selvinnyt alkoi intensiivinen lukeminen.

    Eka, siis ihan eka oikea kirja jonka luin oli tietenkin Pikku jättiläinen. Olin tietysti sen kuvia ihmetellyt pitkään ja luetattanut pätkiä vanhemmillani. Kotikirjaston - kirjahyllyn siis - kirjoista tuli luettua ennen 10-vuotispäivääni ainakin Panssarisotaa, Täällä pohjan tähden alla I, II ja III. Lauttamustakin oli tarjolla vöyräästi. sukulaismies oli kirjapainossa duunissa ja uutuuskirjoja saapui hyllyyn noin vain - oli kai henkilöstöetu tai jotain.

    Kansakoulun kirjaston taisin lukea melkein kokonaan läpi. Ehkä tyhmimmät tyttökirjat jätin väliin, ponit, hepat ja poikahuolet ei ihan täysillä kiinnostaneet. Mutta dokumentit lordi Greysstoken elämästä Afrikassa tuli kaikki luettua tarkasti. Ja Uula Aavan historiadokkarit myös. Juho Vesainen, Pertsa ja Kilu, Juanikkaat virtaheposet, Viisikko ja ketä kaikkia niitä olikaan.

    Noin karkeasti 7-vuotiaasta 35 vuotiaksi luin vähintään yhden kirjan päivässä. Joo, olen todella nopea lukija, 360 sanaa minuutissa suomen kieltä. Lukemalla paljon oppii nopeaksi. Työkiireet sitten vähensi lukuaikaa. Nykyään työ ja netin seuraminen vie aikaa. Rukkastuntumalla arvioiden noin sata sivustoa seurannassa, voiman pimeän puolen sivuista Yrjöperskeles taitaa olla tärkein, Jaska on myös useamman kerran päivässä seurannassa.

    Pyssymies

    VastaaPoista
  63. Tervehdys Qroquius Kadille, Kalevi Nissilälle ja Pyssymiehelle & kiitos kommenteistanne.

    Qroquius Kad: Hyvä täsmennys.

    Kalevi: Kirjastothan ovat sinäns maksullisia. Verorahoitteisia. Mutta ne ovat sellaisia verokohteita joita pidetään asiallisina ja jotka ovat asiallisia. Ja eikös sitä minä-passiivia käyttänyt myös Keke Rosberg? Vai muistanko väärin?

    Pyssymies: Mulla oli pienenä poikana pitkään lainassa – ja pidin sitä aarteenani – Pikku Jättiläinen muistaakseni vuodelta 1943. Ja mainitsemasi kirjat ovat muiden lisäksi tuttuja. Nykyisin mullakin on kirjojen lukeminen vähentynyt koska netti vie aikansa. Johtunee siitä että netissä on paljon hyviä kirjoittajia. Paljon parempia kuin valtamediassa.

    VastaaPoista
  64. Vittuuntunut NettoVeronmaksaja13. toukokuuta 2020 klo 3.03

    Lukeminen kannattaa aina. (Sanoi Jörn Donner mainoksessa.)

    Itse kahlasin ala-asteikäisenä tätä läpi. Osa kerrallaan ja järjestyksessä tietysti. :D

    Vain täydennysosat taisivat jäädä vähemmälle lukemiselle. Ne kun tulivat ylä-asteiässä tai myöhemmin.

    https://images.tori.fi/api/v1/imagestori/images/9163522108.jpg?rule=medium_660

    VastaaPoista
  65. Tervehdys, Vittuuntunut NettoVeronmaksaja: Noita samanlaisia on tullut kahlattua itsekin. JA noita tuollaisia tietokirjasarjoja ei ole myyty enää ikään aikaan.

    VastaaPoista