tiistai 5. lokakuuta 2021

25. EPISTOLA

Edellinen epistola tuli kuluvan vuoden maaliskuussa ja katsotaanpa taas mitä tiedostavaa maassamme on saatu aikaiseksi. Ettei postaus venyisi vanhaksi puhelinluetteloksi niin laitetaan taas jonkinlainen TOP-kymppi.

10. Mainokset ja afrikkalaistunut Suomi

Jokainen, joka vähänkin seuraa televisiota, jopa minäkin joka seuraan tosi vähän on huomannut että mainoksissa yritetään suomalaisille tuputtaa sitä mielikuvaa että Suomen väestöstä puolet on afrikkalaisia. Esimerkkejä varmasti kaikki tietävät mutta pannaan yhtenä – vain yhtenä – esimerkkinä tämä Stockmannin mainos:

Hieman toiseen kategoriaan voi tässä laittaa Foodoran mainoksen joka kuvaa uutta kaupunkilaista avuttomuutta:

Eikä siinä mitään. Minä olen jo 1990-luvulla törmännyt ”nuoriin aikuisiin” jotka eivät osanneet keittää makkarasoppaa. Jos valmisruoka loppuisi kaupungeista niin sinne tulisi varmaan ainakin osittainen nälänhätä. Ei siksi, ettei ruokaa olisi vaan siksi kun sitä ei osattaisi tehdä.

9. Mitä siitä perheestä. Jalat levälleen. Esittäjänä Yle.

Yksi yhteiskuntaa kaikkein eniten pystyssä pitävistä ja säilyttävistä voimista on normaali ydinperhe. Valtamedia, joka kirjoittaa juttujaan kolmekymppisille kaupunkilaisille sinkkunaisille on tietysti asiasta ollut jo pitkään eri mieltä. Niinpä esimerkiksi parisuhteessa uskollisuus alkaa olla so last millenium. Pohjat asiassa veti mikäs muu kuin Yle joka antoi muuan Miisa Nuorgamille huomattavan määrän ohjelma-aikaa ja mitäs kyseinen nykypäivän mannekiini siinä teki? No, itkeskeli sitä kun hänen miehensä ei hyväksy sitä että hän horoilee toisten miesten kanssa:

Eikös ole muuten ihan älden muodikasta sanoa että ”mä en ole monogaaminen” kun siihen olisi olemassa vähän vanhemmat, härskimmät ja todenmukaisemmat ilmaukset? Kyseinen Miisa Nuorgamhan mainostaa siis olevansa saamelainen ja osaa ottaa siitä kyllä kaikki sympatiapisteet irti. Kyseinen Nuorgam valittiin Suomen liike- ja virkanaisten liiton eli Business and Professional Women Finland ry:n Vuoden naiseksi vuonna 2020. Ansiona saamelaisuudella ratsastaminen, ruikuttaminen, valittaminen ja lorttobileet. Hän on esimerkki. Hänet pitää ottaa vakavasti. Ja tämänkin tarjosi teille Yle. Teidän rahoilla. Teiltä kysymättä. Teitä opettaen.

Jokainen tietysti taaplaa tyylillään. Mutta Yle taaplaa tyylillään pakkoverorahoituksella.

Mennään vielä tämän ysikohdan tiimoilta virallistettuun LGBTQTiiTyy-nykymaailmaan. Eli isä ja äiti ovat myös so last millenium. Mitäs hallitus valmistelee? No, tuota:

Vanhemmuuslain säännökset on pyritty kirjoittamaan sukupuolineutraaliin muotoon siten, että niissä viitataan nais- tai miessukupuoleen vain siltä osin kuin se on välttämätöntä.

– Sukupuolta koskevat viittaukset on pääosin korvattu esimerkiksi termeillä henkilö, tunnustaja tai synnyttäjä. Tämä koskee myös äitiyden ja isyyden määritelmiä, esitysluonnoksessa todetaan.

Kysymys hotellin respasta: Kuinka moni ihminen on tuota itse asiassa vaatinut?

8. Ilmiantajien prikaatit

Hjuu, silloin aikanaan niissä totalitaristisissa yhteiskunnissa ihmisiä kannustettiin ilmiantamaan väärinajattelu. Onneksi tässä meidän demokraattisessa ja äärimmäisen suvaitsevan humanistisessa Suomessamme ei sellaista edes suunnitella.

Vai kuinkas se olikaan?

Laitetaanpa muutamia otteita uutisesta:

Ministeriö haluaa kitkeä vihapuhetta – raportti suosittaa: some-agentteja, antitrollien armeija ja ilmianto-organisaatio.

Ilmianto-organisaatio? Missäs ja minkälaisissa maissa näitä on käytettykään, muistaako kukaan?

Suosituksia toimista, joita Suomessa pitäisi ottaa käyttöön julkisissa ammateissa toimivien henkilöiden suojelemiseksi vihapuheelta sekä vapaan mielipiteenilmaisun turvaamiseksi.

Julkista valtaa tavallisia ihmisiä kohtaan käyttäviä suojellaan, mutta ei niitten tavallisten ihmisten mielipiteenilmaisua suinkaan turvata. Nimenomaan julkista valtaa käyttävien arvostelu tulisi sallia. Muuten kyseessä on mielivalta.

Loppuraportissa on listattu 25 toimenpidesuositusta. Ensimmäisenä on mainittu ”Trusted flagger” -tyyppisen organisaation perustaminen, joka voisi ilmiantaa vihapuhetta.

Ilmianto-organisaatio? Ei ilmiantamaan väkivaltarikoksia. Ei ilmiantamaan seksuaalirikoksia. Ei ilmiantamaan omaisuusrikoksia. Mutta ilmiantamaan jotain laissa määrittelemätöntä jota on jo pitkään käytetty blankoterminä hiljentämään väärinajattelua.

Ja sitten vielä asiaa käsitelleen työryhmän ehdotus joka pysäyttää useammankin purkan:

Vihapuheesta ja syrjinnästä irtisanoutuminen nostetaan jo vaaleissa ehdolle asettumisen kriteeriksi.

Ja kukahan sen vihapuheen määrittelee? Muistutetaan muuten että kyseinen ehdotuksen tilaaja Sirpa Paatero oli kuntaministeri Rinteen hallituksessa, onnistui hässimään asiat vituralleen, erosi tehtävästään ja sen jälkeen nimitettiin Marinin hallitukseen kuntaministeriksi. Mikäs se saikaan aina palkkansa?

7. Poliisin ajatusrikoskoulutus

Tämä menee vähään samaan kategoriaan aikaisemman kohdan kanssa mutta on vielä astetta vakavampi sillä kyseessä on porukka, jolla on oikeus kantaa ja käyttää asetta tavallisia kansalaisia kohtaan. Mutta joo, harvoin yksi twiitti kertoo niin paljon kuin tämä sisäministeriön twiitti:

Miettikääpäs tarkkaan tuon twiitin sisältöä. Joskus aikanaan poliisi toimi lain mukaan eikä sitä koulutettu löytämään laittomaksi tulkittavia asioita jotka eivät ole laittomia. Olemme palaamassa punaisen Valpon aikaan.

6 Leikkipartisaanit valtakoneiston lemmikkinä

Elämysmatkailevat leikkipartisaanit eli Egokapina-järjestö on toistuvasti ottanut oikeudekseen tehdä mitä se lystää. Kun poliisi viime vuoden puolella kerrankin tarvittavin ottein esti tämän, niin mikä oli seuraus? Saiko poliisi kiitosta siitä, että teki sen mitä sen pitikin tehdä kun muut keinot eivät auttaneet? No eihän toki:

Sisäministerimme Maria Ohisalo ei suostunut tuomitsemaan kyseisten elämysmatkailijoiden elämysmatkailun laittomuutta vaan unohti tietoisesti olevansa asiasta vastaava ministeri ja totesi olevansa pelkkä poliitikko. Ohisalon kiemurtelua tässä linkissä (1 min 57 sek):

Ongelmahan ei varsinaisesti ole se, että meillä on maassamme partisaania leikkiviä elämysmatkailijoita jotka hakevat sisältöä elämälleen. Ongelma on se, että sekä valtakoneisto että valtamedia tukevat niitä.

5. Kokoomus ja kahdet rattaat

Niin kuin tiedetään, on Kokoomus osa Järjestelmäpuoluetta joka leikkii tällä hetkellä olevansa oppositiopuolue. Onnistuen vielä leikillään kusettamaan huomattavaa määrää suomalaisia. Kyseinen Kokoomus törmäsi kuluneena keväänä ongelmaan. Kuinkas se menikään?

- Pitäis olla niinqu oppositiopuolue. Sellanen… mikä se oli se sana… joo, kansallismielinen.

- Tosiasiassa ollaan Suomen federalistisin puolue.

- No sitten tulee nää EU:n miljarditason tukipaketit eli totaalinen kankkulan kaivoon heitettävä persnetto Suomelle. Mutta Kokoomushan kannattaa niitä kun se kannattaa federalismia.

- Mitä tehdä? Joo, äänestetään tyhjää ja samalla todetaan julkisesti että tällä tavalla Kokoomus varmistaa tukipaketin läpimenon mutta on kuitenkin niinqu sitä vastaan.

- Ja sitten lopulta äänestettiin kuitenkin sen tukipaketin puolesta.

- Ja sitten esitettiin taas oppositiopuoluetta ja mikä se sana olikaan? K-kirjaimella se alkoi…

Karmeintahan tässä on se, että tämäkin kusetus meni läpi ja Kokoomus oli kunnallisvaaleissa Suomen suosituin puolue.

4. Ne EU-tuet

Eli Suomi siis pulittaa koronapaketissa 6,6 miljardia pääosin Etelä-Eurooppaan joka kiittää ja laskee omaa verotustaan. Suomi saa pulittamastaan (siis velaksi otetusta) käyttää itse vajaa pari miljardia ja sehän käytetään pääosin siihen niin sanottuun vihreään siirtymään ts. suomalaisen elinkeinoelämän tuhoamiseen. Suomalaisen uuden poliittisen matematiikan mukaisesti Suomi on tienannut tällä pari miljardia.

3. Oikeusvaltion tila

Valtakunnansyyttäjän ajojahti Päivi Räsästä kohtaan ei liene kenellekään uutinen. Tuossa hiljattain kyseinen Toiviainen sitten vahvisti että joitain ihmisiä saa uhata väkivallalla ja joitain puolestaan ei:

Ja aivan hiljattain tietyn pelätyn uhkakuvan varmisti oikeusministeri Anna-Maja Henriksson:

Joku voisi äkkiseltään tuumia että mitäs ihmeellistä tuossa on? Eihän sitä laittomasti saa ketään uhkailla. Mutta hotellin respasta esitetään pari huomiota:

1. Mikä se on se laiton uhkaus? No, se on se, millaiseksi se määritellään. Ja kenelläkäs Suomessa se määrittelyvalta olikaan? Mukana on myös termi ”maalittaminen” ja missäs lakipykälässä se on määritelty? Missä se edes esiintyy? Ei niin missään, mutta epäilemättä sitä tullaan tulkitsemaan ja ennen kaikkea käyttämään.

2. Kaikki nuo erikoissuojellut ihmiset ovat ihmisiä jotka käyttävät tavalliseen kansaan nähden valtaa. Poliittista valtaa, viranomaisen valtaa, mediavaltaa. Kuka suojeleekaan tavallista ihmistä? Kuka antaa heille mahdollisuuden arvostella ihmisiä, jotka käyttävät heihin kohdistuvaa valtaa? Ei kukaan. Ja silloin vallasta tulee muurahaiskansalaisiin – jotka muuten elättävät tuon eliitin – kohdistuvaa mielivaltaa.

Kannattaisiko asiasta olla hieman huolissaan? Kannattaisiko olla huolissaan myös siitä, että faktat ovat rikollisia? Sebastian Tynkkynen sai tuoreeltaan tuomion kun meni sanomaan että turvapaikanhakijoilla olisi joku yhteys turvapaikanhakijoiden tekemiin raiskauksiin.

Ja sitten mennäänkin kärkikakkoseen. Joka on oikeastaan toiston toistoa mutta hei, en minä sitä aloittanut. Eli:

2. Hallituksen ilmastokiima

Tästähän on ollut paljon uutisointia niin valtamediassa kuin täällä voiman pimeällä puolellakin. Ettei postaus tulisi liian pitkäksi niin tiivistetään tilanne yhteen kuvaan:

Eli utopia menee reaalimaailman ohi. Ja kun hallitustahan tosiasiassa johtaa vihreät (lausutaan suomen kielellä feministinen puolue) niin tähän kaikki tiivistyy. Minkäslainen se Suomen ilmastotilanne olikaan? No, sehän näkyy hyvin Global Footprint Network-sivustolta ja laitetaanpa siitä Suomen tilanne näkyville:

Eli Suomi hoitaa ilmastoasiansa äärimmäisen esimerkillisesti. Ilmastohysterian nimissä tuhottava suomalainen elinkeinoelämä ei muuta ilmastotilannetta mitenkään. Muuta kuin muuttaa sen elinkeinoelämän jonnekin muualle. Mutta ruokkiihan se vihervasemmistolaista egoa. Eikä millään muulla ole vihervasemmistolaiselle merkitystä.

1. Hallituksen väestönvaihtokiima

Tämä ykköskohta on tietysti – edelleen – se vaarallisin. Kaikkein typerimmistäkin taloudellisista ratkaisuista voi selvitä poliittisilla päätöksillä ja kovalla työllä. Mutta väestönvaihtoon se ei auta. Hallitus otti sitten asiakseen hakea suomalaisten erikoisjoukkojen avulla Suomesta turvapaikan saaneita afganilaisia jotka olivat lomalla Afganistanissa. Mikä yhtälössä mättää? Ja tämähän ei hallitukselle riitä, vaan se on saamassa aikaan uutta sisäänheittotuotetta:

Sisäministeriön maahanmuutto-osastolla, vastuuministeri Maria Ohisalon (vihr) poliittisessa ohjauksessa laadittu lakiluonnos ulkomaalaislain muuttamisesta merkitsisi toteutuessaan suurta höllennystä Suomen maahanmuuttopolitiikkaan.

’’’

Ehdotus: ”Jos perheenkokoaja on kansainvälistä suojelua saava alaikäinen, voidaan oleskelulupa perhesiteen perusteella jättää myöntämättä vain, jos perheenyhdistäminen Suomessa olisi lapsen edun vastaista.”

Ja kuinkahan paljon Suomeen alkaa tämän jälkeen tulla niitä ankkurilapsia? Niiden lähettäminen kun ei ole etnisesti edistyksellisissä kansakunnissa ollut ennenkään mikään ongelma.

Virkakoneistomme on tietysti mielettömyydessä mukana. Suomessa on menossa joillain tyypeillä jo viides valituskierros hylsystä. Mutta tilannetta kuvaa ehkä parhaiten tämä uutinen:

Eli vuonna 2015 Suomeen tullut jätkä siis vedätti useilla väärillä henkilötiedoilla suomalaisten veronmaksajien rahoja yhteensä 84.516 euroa. No, entäs sen jälkeen? Kai se nyt potkittiin maasta huuthelvettiin? No, eihän toki:

Käräjäoikeuden mukaan miehen oikeilla henkilötiedoilla toimitettu turvapaikkahakemus oli tätä rikosasiaa käsiteltäessä yhä kesken.

Ja tähän ei oikeastaan pysty enää lisäämään mitään. Ei ihme, että arabit, somalit jne pitävät suomalaisia hyödyllisten idioottien kansana.

Seuraavaa epistolaa odotellessa. Epäilemättä sisältö ei tästä ainakaan parane.






50 kommenttia:

  1. Alkaa olla viimeiset hetket käsillä pistää rajoja tiukemmalle ja lähettää islamuskoisia takaisin sinne mistä tulivatkin ennen kuin menee koko valtakunta vituralleen. Parempi kun menevät takaisin kotimaihinsa jatkamaan paratiisin rakentamista.

    Jaa että eivät ole kaikki terroristeja? Montakos kertaa mediassa on sanottu suomalaisten olevan rasisteja? Jos ei olla niin kohtapuoliin tullaan.

    VastaaPoista
  2. Aikoinaan - vuonna nakit ja muusi - esitettiin sellaista elokuvaa tai musikaalia kuin ”Seis maailma, tahdon ulos!” Tämän Ykän jälleen kerran ansiokkaan kattauksen jälkeen ei tule muuta mieleen. Kiitos kuitenkin, kun pidät esillä näitä asioita, etteivät pääse unohtumaan, vaikka olo alkaakin olla jo varsin epätoivoinen. Meitä suomalaisia viedään kuin mätää kukkoa, eikä vauhti näytä olevan hiipumaan päin, vaan pikemminkin päinvastoin! Eikö mitään todellakaan ole tehtävissä?

    Ykän rikkaasta sanastosta poimin sanan ”lortto”. Otan sen käyttöön, sillä sehän on jopa parempi kuin edeltäjänsä, se h-kirjaimella alkava.

    Rouva Ano



    VastaaPoista
  3. Olen monesti miettinyt ja todennut myös toteenkäydyksi pahkasikamaisia mahdollisuuksia tulevaisuuden hassutuksista. toteutuneena esim. mies halusi naispapiksi. Entä tämä mahdollinen näkymä uutisissa? Kaksi naista äitiysoikeudenkäynnissä. Voivathan naisetkin siittää.

    VastaaPoista
  4. Nyt Suomeen rakenteilla oleva ja osoittain jo valmis ilmianto-ja valvontakoneisto on kuulemma jossain EU:n direktiivissä ihan niinkusta käsketty. Se koskee kaikkia valtionlaitoksia ja tulevaisuudessa myös yksityisyrityksiä.
    Meinasin eilen saada melkoisen paskahalvauksen kun kuulin, että anonyymi "käräytä ja ilmianna kollega sovellus" on tullut myös sotavaltion käyttöön.
    Ei perkele sentään. Kyllä näin saadaan yhden kohtuullisen suoraselkäinen organisaatio nopsaan rapautettua.
    Kyllä tästäkin firmasta sen verran kusipäitä löytyy, että taitaa olla langat jo punaisena.
    En eläköidy yhtään liian aikaisin. Päin persettä alkaa menemään asiat ja sen kovan ydinbisneksen ohi,liian hapokasta.
    Jatkakoot keitä se huvittaa ja haluavat olla osa tulevaisuuden sakkia joille nauraa saatana kaikki, koiratkin nauraa.
    Eikä siinä vielä kaikki. Nyt kuulemma aletaan ihan tieteellisesti tutkimaan "sukupuolineutraalia asepalvelusta". Mitähän sekin mahtaa olla? Nimittäin sitä kohti tulevaa luotia tai muuta projektiiliä ei kiinnosta vähäänkään onko joku pääkopan sisäisesti mikä hyvänsä. Ihme pelleilyä ja kallista sellaista.

    VastaaPoista
  5. (Tulikohan äskeinen viesti perille. Poistuessa sivustolta selain herjaa näin: Tekemiäsi muutoksia ei välttämättä tallenneta.). Vielä yksi tulevaisuudennäkymä. Upotetaan metsien puut soihin hiilinieluksi.

    VastaaPoista
  6. Haluaisin kyllä hartaasti kysyä viime ek-vaaleissa vihreitä, demareita tai vassareita äänestäneiltä, että tätäkö te ihan totta halusitte? Te Suomen kansalaiset, jotka yleensä olette tolkun väkeä. Kuinka te menitte noin halpaan? No, eihän sitä toisaalta silloin vielä oikein tiennyt mitä tuleman pitää. Eihän sitä Mariniakaan pääministeriksi äänestetty, vaan nimitys oli tulosta demarien sisäisistä kähminnöistä, jotka maan tapa eduskunnassa tekee mahdollisiksi. Mutta sopii muistaa ja miettiä todella tarkkaan ketä äänestää seuraavissa vaaleissa.

    VastaaPoista
  7. Tervehdys Ano1:lle, Rouva Anolle, Ano2:lle, Joppos123:lle ja J.Jörgensenille & kiitos kommenteistanne.

    Ano1: Totta. Ja totta on sekin, että suomalaisista saa yleistää ihan mitä tahansa. Ja miäts muuta tämä kaikki saa aikaan kuin sitä vihaa ja rasismia. Ihan oikeaa sellaista.

    Rouva Ano: Näitä kannattaa laitella aika ajoin isompi läjä kerralla niin ns. ajan henki selviää hyvin. Mutta joo, jaan epätoivosi. Meidän on mentävä vielä paljon syvemmälle ennen kuin asioita voi alkaa korjaamaan. Tuo ”lortto” muuten ei ole minun keksimä vaan ihan yleinen termi. Ja kyseinen M. Nuorgam järjesti itse nimenomaan noita lorttobileitä ihan sillä nimellä.

    Ano2: Taisit laittaa kaksi viestiä. Mutta joo, piru vie. Eihän mene kuin pari vuotta niin nuo mainitsemasi jutut eivät ole Pahkasikaa vaan valtamedian uutisia jotka pitää ottaa tosissaan.

    Joppos123: Kommenttisi oli aika karmeaa lukea. Voipi olla, että sotavaltiomme uudistustouhuja seuratessaan itänaapurin upseerit eivät saa naurultaan mitään sanottua mutta nostelevat kuitenkin peukkuja ylös sen merkiksi että kyllä suomalaisten puolustus on hyvällä mallilla. Heidän kannaltaan.

    J. Jörgensen: Voi olla, että selitys asiaan löytyy siitä aiemmasta käppäukkokirjoituksestani. Ja sen pohjana on valtamedia joka on saanut sinänsä tervejärkistenkin ihmisten päähän ajatuksen että vain tiettyjä puolueita on lupa äänestää.

    VastaaPoista
  8. Mitenkä se menikään:
    naiset ovat nyt vallassa, get over it. Tätähän sitä on hoilotettu vuosikymmeniä, millaista auvoa se olisi ja nyt se on saatu.

    Veli Jopposin kommentin pohjalta haluaisin kysyä, tietäisikö hän tästä asiasta tarkemmin:

    https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d978ca29-17e1-448e-9eb5-f4a23124f0cf

    Minusta näyttäen tuo kärsinyt osapuoli on koliikkinaisen prototyyppi, joka ensin oli huutanut itselleen tasa-arvoa ja sitä saatuaan huusi kahta kovemmin, kuinka taas Isot Pojat kiusaa koska olen Tyttö!

    Syytetyn penkillä istuva osapuoli vaikuttaa puolestaan ihmistyypiltä, jonka viisas don Vito Corleone, Kummisetänäkin tunnettu varsin tarkoin kuvaili:

    https://www.econlib.org/archives/2013/02/some_wisdom_of.html

    Eli mölyapina, joka vaeltaa elämänsä läpi kaivaen nenästään verta tyrmistyen ja raivostuen, kun onnistuu siinä. Tyyppi, joka siviilissä olisi ehkä jo vammautunut pahasti, mikäli olisi hengissä.

    Mutta asiasta mitään tietämättä olisin kovin iloinen, mikäli tapauksesta olisi tarkempaa tietoa.

    VastaaPoista
  9. Ykältä taas semmoista settiä, että alta pois.

    Haluaisin kyllä nähdä sen vanhan liiton kaverin ilmeen, joka herätettäisiin 1950-luvulta nykypäivään. Ei varmaan koskaan kykenisi tajuamaan, mihin jamaan ja miksi ovat maamme hässineet.

    Sveanmaallakin 70-vuotias Börje ei voi millään uskoa, mihin se lapsuuden paratiisi katosi, se unelmien kukkiva kunnas. Vaikka hidasta itsemurhaa on tehty jo nelisenkymmentä vuotta sielläkin.

    Tapsa vaan

    VastaaPoista
  10. Tervehdys Qroquius Kadille ja Tapsalle vaan & kiitos kommenteistanne.

    Qroquius Kad: Kysymys Joppokselle välitetty. Olen aikaisemminkin todennut että naisten vapaaehtoinen asepalvelus otettiin käyttöön vain tasa-arvon, ei maanpuolustuksen takia. Naiset ovat ihan helvetin hyviä sotkemaan asiat jotka ilman heitä olisivat toimineet aivan hyvin. Tästä on viljalti kokemusta täältä siviilimaailmastakin.

    Tapsa vaan: Minä vähän veikkaan että jo 1980-luvulla tups´ahoon siirtyneet ja henkiin manatut kaverit toteaisivat että eihän tämä voi olla totta.

    VastaaPoista
  11. Rouva Ano jo totesikin Ykän jälleen ansiokkaan katsauksen yhteiskunnallisiin asioihimme.

    Nuo kohdat kaksi ja yksi liittyvät olennaisesti toisiinsa. Ja erityisesti se Suomen ilmastoasioiden hoito. Se graafi on mielestäni merkittävä. Oikeassa yläkulmassa on väkiluku, joka on jo tuosta vuodesta 2017 kasvanut melkoisesti.

    Ja kuten kommentoijat ovat edellä todenneet, edelleen eksponentiaalisesti räjähdysherkässä tilanteessa maamme korkeimman poliittisen johdon ulkomaisessa ohjauksessa tapahtuen. Toki kotimaiset oligarkit odottavat ottavansa osansa. Mutta takaisin siihen graafiin ja siinä ilmoitettuihin lukuihin.

    Väkiluku on siis kasvanut ja oletettavasti kasvava. Tämä aiheuttaa sen, että Sanna Marinin hallitus vastoin hallitusohjelmaansa ja tavoitteiteen pilaa jatkuvalla toiminnallaan Suomen ilmastoasioiden hoitoa. Suomen ilmastoasioiden hoito on siis heikkenevällä trendillä Sanna Marinin hallituksen toimesta!

    Väkiluvun kasvu tarkoittaa nimittäin punaisen graafin eksponentiaalista kasvua, samalla kun luontokato, joka johtuu tarvittavasta väestöräjähdyksen majoittamisesta, teistä, infrasta, jne. laskee tramaattisesti vihreää biomassan ja luonnonmonimuotoisuuden käyrää!

    Valtamediaa ei tällaiset asiat kiinnosta, koska sitä on käsketty kirjoittamaan agendan ja ideologian mukaisia tunnepitoisia huuhaa-juttuja.

    Joppoksen kommenttiin sen verran, että huomasin eilen samaisen uutisen, ja olen syvästi huolestunut Suomen Puolustusvoimien alennustilasta. Aikoinaan siellä palveli ihan - ja palvelee vähenemässä määrin edelleenkin - ihan oikeita miehiä. Tulevaisuus vaikuttaa enemmänkin Suomen kansallisen turvallisuuden uhan laukeamiselta.

    Ykän mainitsemaan Venäjän sotajohdon nauramisiin totean, mikä jäi itse asiassa toteamatta edelliseen vai lähiaikoina julkaistuun juttuun anyway, että entäpä jos venäläisten sotajohdon naurut ja hymyt hyytyvät, kun he tajuavatkin KGB:n propagandan onnistuneen Lännessä yli odotusten, ja nyt siten ollen kääntyvänkin Venäjää uhkaavaksi tilanteeksi. Eli siis lännessä mentiin täysin överiksi, joka aiheuttaakin laajetessaan "hyökkäyksenä" Venäjälle, Venäjän kansallisen turvallisuuden uhan?

    VastaaPoista
  12. Kun ei tuo TV:n katselu maistu, niin taas näistä kirjoista poimittua.
    Kun lueskelee opusta ”Kohtalona mestauslava”, niin voi hämmästyksekseen huomata, että aika monesta nykyään muodissa olevasta villityksestä menetti päänsä Suomessa 1500-1820 luvulla.
    Oli majesteettirikosta ja salavuoteutta, niin kuin epistolankin listassa.
    Kukahan nostaisi seuraavaksi kunniavähemmistöksi eläimiin sekaantujat? Oli suosittu muoti noihin aikoihin.
    voijumala###

    VastaaPoista
  13. "henkiin manatut kaverit toteaisivat että eihän tämä voi olla totta."

    Jos Koskelan Akseli olis tämän aavistanu, niin olis varmaan vaihtanu puolta.

    VastaaPoista
  14. Avasin iltapäivällä television. Siellä puhui joku nainen. Ruutuun tuli teksti, "Yhteiskuntavaikuttamisen päällikkö". Missä helvetissä sellainen virka on? Ruutu ei kertonut. On se helvettiä että televisioon ei pääse enää oikeaa työtä tekevät sanomaan sanaakaan. Suljin television.

    VastaaPoista
  15. Tervehdys Juha Kivelälle, voijumalalle, Ano1:lle ja Ano2:lle & kiitos kommenteistanne.

    Juha: Täytyis vissiin laskeskella että mikä olisi saastuttavimmille kansoille sopiva väkimäärä. Malliksi voisi käyttää Suomen asukastiheyttä. Sehän olisi tietysti vihapropagandaa koska valtamedia saa hyvän ihmisen tunteensa vain Suomesta eikä muuta maailmaa suomalainen valtamedia kiinnosta. Venäjä-veikkauksesi on sinänsä väärä. Ei elätettävät islamilaiset Euroopassa sinänsä ole uhka Venäjälle. Armeijat ovat. Ja ne ovat EU-mailla varsin surkeassa tilassa. Lisäksi ehkä lopultakin on hoksattu että ei Venäjän kokoista maata kannata lähteä yrittää valloittamaan.

    voijumala: Meistä kukaan ei halunne noitavainoaikoja. Eikä me voiman pimeällä puolella olla sellaisia puuhaamassakaan. Tiedostavaisto sen sijaan on jo kehittänyt digitaaliset kirjaroviot.

    Ano1: Todennäköisesti muuten olisi.

    Ano2: Vaikuttaa kyllä äärimmäisen sertifikoidulta akateemiselta suojatyöllistetyltä.

    VastaaPoista
  16. Ykä, olet oikeassa kyllä siinä, että armeijat ovat ainakin perinteisessä mielessä uhka Venäjälle. Ja kuten totesit, niin itsekin uskoisin, ettei kukaan täysissä järjissä oleva armeija lähtisi nyt kokeilemaan Venäjän valloittamista. Toivottavasti ei edes EU-Armeija, jota on eräissä piireissä kovasti toivottu. Huonosti kävisi kaikille. Nyt EU-Armeijan primääri tavoite lienee laittaa kantiseurooppalaiset ojennukseen.

    Kirjoitin ehkä liian epäselvästi, en tarkoittanut nyt elätettäviä islamilaisia, vaan sitä aatetta, jonka KGB kasvatti Lännen nykyisiin hysteriasukupolviin. Uskoisin, ja niin olen ymmärtänyt, että eivät tahdo tätä samaa hysteriaa ja sekoilua saastuttamaan Venäjän yhteiskuntaa. Nythän on näitä poliittisia puhuvia päitä tässä jo tälläkin viikolla Matti Vanhasesta lähtien pelotelleet, että Venäjälle käy huonosti. No, ehkä Matilla oli muut asiat mielessä. Mutta tosiaan, tarkoitin tuota aatteen ja ideologian hurmahenkisyyttä, joka voisi myllertää venäläistä yhteiskuntaa. Ja sitä kaiketi pyritään Lännestä aktiivisesti Venäjällä toteuttamaankin.

    VastaaPoista
  17. Tervehdys, Juha. Joo, EU-armeija olisi perustettu omien kansalaisten valvontaan. Meidän hysteriasukupolvethan pitävät Venäjää vihollisena. Lähinnä sisäpoliittisista syistä. Kaikki kansallismielisyys voidaan tulkita Moskovan trolliksi. Varmaan minunkin blogini. Venäjä on sinänsä aina uhka koska se ei hyväksy muuta kuin supervallan aseman. Ei länsi pysty saamaan Venäjällä aikaiseksi mitään myllerrystä. Se on aivan erilainen maa kuin länsimaat. Vanhanenhan muuten aikanaan tuomitsi (1985) Baltic Star-laivan myötä Baltian maiden itsenäisyyshankkeet. YYA-miehenä.

    VastaaPoista
  18. YLEn Jälkiviisaat oli yksi parhaista yhtiön ohjelmista, mutta sitten siihen otettiin vakituiseksi se Miriam Abrakadabra. Feministi muslimi huivipää edustaa suomalaista femakkojen omaa puoluetta. Kuvaavaa!

    Jotain Saido Sohrabia olisi mielenkiintoista kuunnella. Nyt muut Jälkiviisaiden jäsenet selvästi pelkäävät tätä Miriamia ja puheenaiheet on selvästi rajoitettu hänen takiaan.

    En ole vuosiin katsellut sitä, mutta aina välillä minuutin pätkän koitan niellä, jos vaikka olisi muuttunut.

    VastaaPoista
  19. Tervehdys, Nils-Aslak. Minä en ole jaksanut tuota Yleä enää vuosiin. Sinulla on pidempi pinna kuin minulla. Ja se kyseinen nainen on hyvä esimerkki nykyisestä Suomesta jossa eksoottinen orvaskesi on yhtä kuin pätevyys.

    VastaaPoista
  20. Tervehdys, siinähän sitä ajan kuvaa onkin kerrakseen. Tuosta mainonnasta tuli ihan mieleen viaton 90-luku ja Panutyttö. Oli liian hävytöntä silloin, piti saada pois ruudusta. Nyt heasrin mainoksessa on pussailevia homopoikia ja ylenanto nostaa jalustalle jotain lorttoilevia pissiksiä. Minä pidin paljon enemmän ensin mainitusta aikakaudesta, tällainen muutosvastainen ukko kun ole.

    Tuohon Lorttomiisan puhekuplaan sellainen kommentti, että halusi hänen ukkonsa sitä tai ei niin seuraavat 18v joutuu olemaan osa lapsiparan elämää elatusmaksujen muodossa. Siinäkin on rangaistusta kerrakseen siitä että tuli lykättyä jortikka lorttoon. Kyllä tuollaisen ympäriinsä huoraavan naisen asema on kova Suomessa.

    Tynkkysen tuomio tosiasioiden kirjoittamisesta oli taas yksi sulka valtakunnansyyttäjälle. Tuossa ei tarvittu edes ilmiantajia tai koulutettuja poliiseita, lopputulos oli tiedossa sillä hetkellä kun postaukset julkaistiin. Oikeastaan koko oikeudenkäynti olisi voitu jättää pitämättä ja julistaa vaan tuomio suoraan. Julistus olisi voitu hoitaa vaikka Senaatintorilla vanhan ajan noitavainojen hengessä samalla kun uskollinen seurakunta messuaa monikulttuurista ilosanomaa. Nostan hattua sinulle ja kaikille muille jotka jaksavat tällaisia blogeja pitää yllä.

    Elopellet... siirrytään eteen päin. Pisteet poliisille siitä että poistivat ne idiootit ajoväylältä eivätkä antaneet leiriytyä kuten ennen. Nuo ilmastoasiat nyt ovat muutenkin sellaisia joista on ihan turha yrittää järkevää keskustelua saada aikaiseksi. Ovat uskonoppinsa opiskelleet ja vastaavat valmiilla mantroilla vaikka kuinka perustelisit. Millä helvetillä ne tuon kiiman saivat tartutettua maailman laajuisesti on minulle hieman hämärän peitossa.

    Se ettei Ruotsin esimerkistä ole otettu onkeen on anteeksiantamatonta. Tanskassa tajuttiin näiden kunniakansalaisten todellinen luonne ja heillä on vielä toivoa. Jännä ettei valtamedia ole enempää nostanut esiin heidän täyskäännöstä ja sitä kuinka siihen päädyttiin. Ja eihän Ruotsin tapahtumista raportoida kun jäävuoren huippu, ja silloinkin pitää samassa yhteydessä siteerata jotain "asiantuntijaa" joka tietää kertoa että laittamalla enemmän rahaa matubisnekseen Suomessa ei tarvitse olla huolissaan vastaavista ilmiöistä. Meillä on synkät ja aina vaan monikulttuurisemmat ajat edessä.

    t.Puupääukko

    VastaaPoista
  21. Tere. Yritin laittaa sulle melko pitkää kommenttia vaan blogger ei sitä jostain syystä hyväksynyt. Yritän aamusella uudelleen.
    Huru-ukko
    PS. Se lortto on jo ikivanha ilmaus "ns. huonoille naisille"

    VastaaPoista
  22. Vittuuntunut NettoVeronmaksaja5. lokakuuta 2021 klo 23.31

    Kivat peli- ja ruuanlaittohetket ovat Sannikkaisella muuttuneet?

    https://www.youtube.com/watch?v=B7Q11rwne6c

    Yhdistää maahanmuuttajat raiskaajiksi ja murhaajiksi?

    https://yle.fi/uutiset/3-12129050

    Raija 'Valtakunnan kirein nuttura' Toiviaisen syyttämättäjättämispäätöstä odotellessa.

    VastaaPoista
  23. Olen aina pitänyt science fictionia sellaisena nörttien harrastuksena...
    Tämän hallituksen aikana olen alkanut toivoa, että Star Trek olisi totta.
    Voisin viimeistään nyt huudahtaa viestimeeni: " Spok! Beam me up"...
    Ja huristella poimuajolla kauas pois...
    -Raksaäijä-

    VastaaPoista
  24. Mainokset ja outo suomi

    Mistä ne ovat saaneet päähänsä, että mutiaiset ovat ihailtuja ja samastuttavia hahmoja? Vai miksi niitä tungetaan mainoksiin.

    Tuo ruuanlaiton osaamattomuus jaksaa hämmästyttää, ei se ole vaikeaa. Wanaha Kaijsa Warg jo osasi:”Otetaan jos kellä mitä on” mätetään kattilaan ja keitetään kunnes kypsää. Olen keitellyt itelleni syötävä alle kahdeksanvuotiaasta ja ollut retkipoppoomme matkakokki jo kauan. Taisin aloittaa 13 vuotiaana. Rakettitiedettä ei se ole, perunoita oppii keittämään kokeilemalla samoin kanamunia. Toisia pitää keittää kolme minuuttia toisia kaksikymmentä. Eron oppii kerrasta.

    Lortto vs monogaaminen

    Kuinkahan miisan olisi käynyt perinteisessä patriakaatissa, nomadisessa lappalaiskulttuurissa. Oliskohan ukko kipannut lorton hankeen.

    ”Sukupuolta koskevat viittaukset on pääosin korvattu esimerkiksi termeillä henkilö, tunnustaja tai synnyttäjä. Tämä koskee myös äitiyden ja isyyden määritelmiä, esitysluonnoksessa todetaan.” Tunnustaja meidän joka olet taivaissa …
    Ei näitä voi parodoida.

    Vihapuhe, maalittaminen, lakkaaminen, kuullotus, sävytys, exrapyllykointi ja stiiknafuuulia

    ”Vihapuheesta ja syrjinnästä irtisanoutuminen nostetaan jo vaaleissa ehdolle asettumisen kriteeriksi.” Hienoa, suomeen pitääkin perustaa Paheiden vastustamisen ja hyveen edistämisen ministeriö. Afganistanin tie on suomen tie!

    Väärinajattelijat kiikkiin

    Vihafaktat kuriin! Kaksoisplusepäkiva-ajattelu rikoslakiin.

    Miettikääs hetki, virheet de dorka – tuuli kääntyy, ennemmin tai myöhemmin. Kommaritkin vois pikkusen miettiä. Teette kansallismielisille homman helpoksi. Olettekos tulleet soittaneeksi pyörän kelloa maahanmuuttajalle? Olettekos tulleet jättäneeksi soittamatta pyörän kelloa maahanmuuttajalle? Viharikos – murhayritys, kummastakos haluat tulla syytetyksi.

    Egonapina

    Kyseessähän on kansainvälinen terroriorganisaatio, paljon odinin mukuloita isompi ja vaarallisempi.

    Kanallinen mokaamus. Petteri kaniini ja mykkä paska. Joskus kokoomus oli oikeistopuolue, jopa kansallismielinen. Ei ole enää.

    Valtakunnan syyttäjä vainoaa oppositiopuolueen johtoa

    Niin, kyllä puolassa on oikeusvaltiokehitys vaarassa – eiku…

    Mikä on kansanryhmä? Onko ryhmä vakaumuksen perusteella muusta kansasta erottuva? Eri värinen? Pitempi, lyhyempi, laihempi, lihavampi vai miten erottuva? Eikö fasismi ole vakaumus, jolla erottuu muusta kansasta, entäs onko sosialidemokratia erottava vakaumus? Ilmastohysteria? Onko syttäjät kansanryhmä, miten niin?

    Pyssymies

    VastaaPoista
  25. "Sisäministerimme Maria Ohisalo ei suostunut tuomitsemaan kyseisten elämysmatkailijoiden elämysmatkailun laillisuutta" Pitäisi olla varmaan, että "laittomuutta".

    VastaaPoista
  26. Pikaisesti tuosta laittomasta uhkauksesta:

    Laillinen uhkaus on sellainen, johon uhkaajalla on oikeus, esim verottaja sanoo "maksa verosi tai itket ja maksat" tai poliisi sanoo rosmolle "seis tai poliisi käyttää voimakeinoja!"

    Laiton uhkaus on taas sellainen, johon uhkaajalle ei ole oikeutta. Eli jos minä sanon Yrjöperkskelelle että lopeta blogisi tai käytän voimakeinoja, niin se on laiton uhkaus.

    Mutta hyvä siis että laittomat uhkaukset työtehtävissä ovat nyt yleisen syytteen alaisia. Ainakin näin turvallisuusalalla työskentelevän näkökulmasta.

    VastaaPoista
  27. QK:n kysymykseen sen verran, että meillä on aika pienet piirit ja operaatioon osallistuneilla vielä pienemmät joten oli asiasta jonkun verran tietoa etukäteen.

    Oma havaintoni on se, että lähes aina kun naisia otetaan operaatioihin niin siitä tulee ongelmia.
    Joku omasta porukasta ihastuu miimmin ja jos se ihastuja sattuu olemaan koko sakin esimies niin vituiksihan kaikki menee. Mimmi voi myös retkahtaan"hunaja-ansaan" eli vaikkapa paikalliseen tulkkiin ja kaiken ohessa paljastaa sille asioita joista pitäisi operaatioturvallisuuden nimissä pitää turpa visusti kiinni.
    On myös ollut tapauksia joissa solmitaan lesbosuhteita operaatiossa olevien muiden kansallisuuksien edustajien kanssa jne.

    Siihen nähden vaikkapa miesten satunnaiset bordellikäynnit tai känniörveltämiset ovat aika kevyttä kauraa.
    Nyt on näköjään menossa taas se vaihe kun näitä kaivellaan ja märehditään julkisuudessa. Viimeksi tämän aamun hyysärissä.
    Syytä tässä aamulla tuumittiin varsinkin kun budjettineuvottelut ovat jo ohi ja eipä taida toimittelijat edes tietää, että krihapalkkoja ei makseta puolustusbudjetista vaan palkan maksaa UM.

    Onneksi valtaosa asioista pysyy kuitenkin salassa ja jäävät sinne operaatioalueelle. Joitakin juttuja on vaan niin helppoa arvostella täältä turvallisesta Suomesta käsin.

    VastaaPoista
  28. Kyllähän elokapina on sen toisen pirun eli Sorosin rahoittama tuhohanke mutta heidän kutsuminen Venäjän rahoittamaksi on hyvää kettuilua ja menee heillä tunteisiin varsinkin kun he itse ovat sitä Putin-korttia aina heiluttelemassa.

    VastaaPoista
  29. Vittuuntunut NettoVeronmaksaja6. lokakuuta 2021 klo 15.39

    Yhden yhteiskuntavaikuttamisen päällikön toimenkuvaus:

    https://www.sttk.fi/2019/08/19/rekry-yhteiskuntavaikuttamisen-paallikkoa/

    Eli Selko-Suomeksi: Loppari (eng. Lobbari)
    - Syöttää ja juottaa jäsenkuntansa rahoilla poliittisia broilereita ja yhteiskunnan "silmäätekeviä(tm)".
    - Joku saattaa epäillä myös niin sanotuksi "Maan Tapalaiseksi(tm)".

    VastaaPoista
  30. Tervehdys Puupääukolle, Huru-ukolle, Vittuuntuneelle NettoVeronmaksajalle, Raksaäijälle, Pyssymiehelle, Ano:lle, Timo Koolle, Joppos123:lle ja TR:lle & kiitos kommenteistanne.

    Puupääukko: Kiitos hyvästä katsauksesta. Joo, muistanpa toki Panutytön. Se oli vissiin niitä ammatti- ja tapaloukkaantumisen aivan alkuaikoja. Elatusmaksujahan muuten on Suomessa joutunut maksamaan vaikka ei olisi lapsen isä. Ja tosi on, että Tynkkys-tyyppisten oikeudenkäyntien tulos on selvä jo siinä vaiheessa kun syyte esitetään. Minä puolestani nostan hattua sinulle, kun jaksat kommentoida. Sillä on suuri merkitys.

    Huru-ukko: Blogger vittuilee aika ajoin. Kannattaa aina ottaa kopio kommentista ennen kuin lähettää.

    VNV:

    Viesti1: Joo, Sannikka valittaa luokattomasta maahanmuuttokeskustelusta mutta ei hän tähän mennessä sen laatua ole ainakaan parantanut.

    Viesti2: Joo, pitää kyllä paikkansa. Liekö yhteiskuntavaikuttajan työpaikkahaastattelussa kaksi olennaista kysymystä:

    1. Kestätkö viinaa?

    2. Jaksatko valvoa?

    Raksaäijä: Minähän olen tykännyt scifistä aina vaikka enempi raappahousuäijä olenkin. Mutta kyllä tässä sitä poimuajoa alkaisi kaipailla. Ja sopivaa planeettaa sen kohteeksi.

    Pyssymies: Kerta kaikkiaan hyviä havaintoja.

    Ano: Korjattu selvemmäksi.

    Timo Koo: No joo, ja voisi olla minunkin ammattialalla. Mutta näinköhän Henriksson tarkoitti meitä? Tuskin. Ja sen laittoman uhkauksenhan voi oikeuslaitoksemme nykyisin määritellä hyvinkin luovasti.

    Joppos123: Kiitos täsmennyksestä. Lienee niin että on tiettyjä asioita, ihmisiä ja asioita joita ei tulisi laittaa samaan tilaan samaan aikaan.

    TR: En tiedä Soroksen osuutta mutta ulkomailta se on kopioitu. Ja joo, Putin-kortin käyttöhän piti olla varattu vain federalisteille.

    VastaaPoista
  31. Terve! Itselläni on tullut rasitusvamma peukaloon, kun kaukosäädintä on pitänyt painaa tiuhaan. Eli kun tässä muunmuassa on tullut TV:a seurattua, niin on alkanut vituttamaan niin paljon että luovutin. Ne kuraohjelmat ovat jääneet. Poikani toi PS4, mistä sanoi että parempaa viihdykettä kirjojen lisäksi. Olen oppinut elämään leskenä. Pidän hauskaa kävelemällä alasti sekä piereskellen siemaillen pienet silloin tällöin. Lapset pärjäävät. Eli pointti oli. Nytkin pelaan peliä innoissani, missä ei kaiken maailman friikit ole ns hyppimässä silmille. Tai on niitä jotain, mutta ne voi laittaa matalaksi vaikkapa singolla. No joo. Tajuatte pointin. Lapsellinen kommentti ehkä.

    VastaaPoista
  32. Tervehdys, Ano. Ei ollut oikeastaan yhtään lapsellinen kommentti. Pitäsiköhän tässä vanhalla iällä opetella tuota pelimaailmaa itsekin.

    VastaaPoista
  33. 10. Ei tumma- vaan nimenomaan mustaihoisten määrä on huimasti lisääntynyt mainoksissa. Kaikissa medioissa. Murjottavia itä-afrikkalaisia miehiä ja iloisia afroamerikkalaisia naisia, toki ei koskaan keskenään. Onhan useissa mainoksissa myös realismia, joten miksi emme koskaan näe näitä katuja täyttäviä ns. reheviä somalirouvia lapsikatraineen mainostamassa esim. vaippoja: hanki näitä, eikä maksa mitään! Meille ainakaan.

    Foodorasta: kyllä nuo landelta muuttaneet pikku hipsterit osavaat sen makkarasopan keittää mutta kun ideologia ei salli. Liha on ilmurikos. Siitä alakerran kuppilasta himaan tilattu sushi-annos on ekologista koska se on kääritty merilevään ja Itämerihän on täynnä levää. Eikä siinä tuoteselosteessa lue että se lohi on kasvatettu Norjassa, lähetetty Vietnamiin pienoisten sormien fileerattavaksi ja roudattu sitten Suomeen. Tieto lisää tuskaa - emme siis halua tietoa.

    9. Olet Ykä kyllä rohkea mies, käytit ihan tuosta vaan sitä kiellettyä sanontaa "normaali ydinperhe" - ei kyllä moni enää uskaltais. Miisa on etninen ja Vuoden Nainen (näillä kahdella asiallahan ei tietenkään mitään tekemistä keskenään) ja ylen Kioski-teiniohjelman toimittaja, joten hänellä on kaikki oikeus parkua somessa jos hänen miehensä ei hyväksy raskaana olevan vaimonsa tinderistä hankkimia kiksauttelijoita. Jopa on pikkusieluinen mies.

    Siis henkilö, tunnustaja ja synnyttäjä. Hallelujaa. En uskalla kuvitellakaan millainen seuraavasta sukupolvesta tulee tällä terminologialla. Kertoo muksuparka sitten koulussa kun kysytään isän ja äidin nimeä että "en mä vaan tiedä, joku henkilö synnytti kait kun mä olen tässä mutta kukaan ei tunnustanut". - Ja kun ajattelee asian taloudellista puolta: just kun on saatu virallisesti isäinpäiväkin lahjahysteriaksi äitienpäivän lisäksi, niin mikä kamala vaiva mainosmiehillä yhdistää nämä kaksi henkilöpäiväksi. Mikä päivä se voisikaan olla? Doomsday?

    8. Kun nyt tulit retorisesti kysyneeksi, niin olihan noita ilmiantaja-paratiiseja joita Suomi ilmeisesti haluaa tunnustamiskomitean Haloskan parhaita perinteitä seuraten noudattaa. Siellä ihannemaassa sille oli fiini nimi Denunziant, kansa tosin kutsui näitä nimellä Verräter eli kavaltaja. Jo tuolloin ihmettelin että mitä eroa on ilmiantajalla ja kavaltajalla, nyt en enää. Kuten en mitään muutakaan.

    7. Tota, saiskohan tähän nyt vihdoinkin sen viharikoksen lakipykälän - ihan vaan se numero riittää. Ai ei löydy vai? Ja kuitenkin yli 4.000 äärimmäisen turhautunutta kenttäjäbää on pakotettu koulunpenkille tämän olemattoman lain tunnistamiseen? Mutta ansioitunutta komisario Taposta siteeraten: tekeehän se oppi poliisillekin hyvää.

    VastaaPoista
  34. Tervehdys, tira ja kiitos hyvistä kommenteista. Ei mulla paljon lisättävää muuta kuin kohtaan 10 eli kyllä, on ihmisiä jotka eivät todellakaan osaa keittää sitä makkarasoppaa.

    VastaaPoista
  35. 6. Egokapina, eloapinat, kära barn jne., samaa lapsellista riekkumista ja uhoa kuin aina ennenkin. Kiristämme hallitusta - jos ette julista heti ilmuhätätilaa ja anna meidän perustaa jotain, tota, niin pahasti käy. Kun sitten kysyttiin että mitä se hätätila käytännössä toisi mukanaan, mitä vaaditte, niin siihen ei kukaan osannut vastata. Mutku me halutaan. Vaivautuisivat edes lukemaan sen kattojärjestönsä vaatimuksia alati luotettavasta Russian Today'stä. Noloa porukkaa. - Luin että nyt julkinen liikenne Hagikseen/Hagiksesta on blokattu. Ei voine olla autoilunvastustajien ja julkisen liikenteen kannattajien, loogista filosofiaa opiskelevien tekosia, eihän?

    5-4. Kun muistelee noita Kari Suomalaisen hahmoja, kauaksi on kokoomus kypäräpapeista mennyt - jos on papit ja puolustusvoimatkin. Kenestä olisi piirtämään uudet, ajanmukaiset hahmot? Ei kai kenestäkään, kukapa haluaisi uudeksi Lars Vilks'iksi.

    3. Lailla suojeltuina erityisryhminä siis tutkijat, toimittajat ja poliisit. Ihan entiseen tapaan saa uhkailla naapurin paskaa Tanea kostolla jos se leikkaa sun pensasaitasi, mutta jos Tane sattuu olemaan esim. sukupuolentutkija tai toimittaja niin sitten se on virallisen syytteen alainen rikos. Poliisejahan ei yleensä laillisesti tai laittomasti uhkaile muut kuin känniset tavikset tai rikolliset. Hienoa, Henriksson. Et sitten saanut lakiin suomenruotsalaisia ujutettua? Heitäkin loukataan/haavoitetaan/uhkaillaan kun katsotaan/ollaan katsomatta kun kailottavat sadalla desibelillä julkisissa. Oma huono käytös vaatii aina jonkun muun syyllisen.

    2. Ilmu - ei vaan jaksa.

    1. Sain tänne ulkomaille viestin: taas pieni Suomi teki historiaa. Afganistanin 170 evakuoitavasta jo 430 saatu turvaan, hienoa Haavisto! Miehen teko! Ja missäs me nyt taas ollaankaan sitä rauhaa turvaamassa, ai niin, Malissa, ihan tossa huudeilla. Siellä on nyt ollut sisällissota lähes 10 vuotta mutta vähän mulle jäi hämäräksi tämä "sisällis" kun 94,8 % jengistä on sunni-muslimeita (google). Ei kai nyt voisi olla niin, että muslimit vaan tykkää tapella keskenään ihan ilman mitään syytä kun se toinen vaihtoehto eli maansa rakentaminen vaatii työtä. No ei, sitä vartenhan on keksitty kehitysapu.

    Näissä haittamamu-keskusteluissa on pääasiassa keskitytty vain sinänsä tärkeisiin aiheisiin kuten rikollisuuteen, huikeisiin kustannuksiin, turvallisuuden heikkenemiseen, Pisa-tulosten romahtamiseen jne. Mielestäni paljon pelottavampaa on se, että nyt lainsäädäntöämmekin aletaan muokata heidän etujensa mukaiseksi. Muistan aina mitä faija aikoinaan natseista sanoi: nuole sen saappaita, se potkaisee sua päähän mutta jos seisot suorana ja katsot vihaisesti, se nuolee sun saappaitasi. Muslimeihin pätee sama kuin natseihin: älä alistu tai sinut alistetaan. Koraani käskee alistaa vääräuskoiset, mutta en tiedä lukeeko siellä myös että ota tarpeeks jengiä mukaan - muuten ei välttämättä onnistu.

    Aikoinaan puhuttiin sievistelevästi "pahatapaisista" naisista. Sitten sen korvasivat ilmaisut lortto ja horatsu joista sitten myöhemmin se perimiehekäs sana huora. Kieli muuttuu mutta yksi asia ei: missä viipyy maskuliininen halventava vastine huora-sanalle? Eivät edes Markus Kajo tai Tuomas Kyrö ole keksineet. Huoripukkia turha ehdottaa, rehentelevä merkitys.

    Kiitos taas Ykä epistolasta.

    VastaaPoista
  36. Ihanko totta puhut? Ne sitten vissiin istuvat hallituksessa.

    VastaaPoista
  37. Tervehdys, tira. Epistolan kirjoittaja kiittää taas hyvistä kommenteistasi. Ja siihen jatkoviestiisi: kyllä, totta puhun. Jo 1990-luvulla.

    VastaaPoista
  38. Epistola on ilmastohulluus, vihreä siirtymä
    työpaikat ulos. Sitä ei ole varmaan mietitty, mistä
    työtä tilalle.

    Eloapinalaiset luulevat varmaan johonkin vaikuttavansa.
    https://yle.fi/uutiset/3-12130348

    Media saanutkin jatkuvalla ilmastojankutuksella
    niin ahdistumaan.

    https://www.uusisuomi.fi/uutiset/bjorn-wahlroosilta-raju-ennustus-suomen-valtio-ratkaisee-paastoongelman-sulkemalla-raahen-terastehtaan/910c1cf0-d623-4945-82a6-053c5f36b627

    MV, jota ei enää tule niin paljon luettua.
    https://twitter.com/NuuniUnna/status/1445015372034453505

    Tunnusta saa rahan jakamisella.
    https://www.uusisuomi.fi/uutiset/ursula-von-der-leyen-jakoi-vuolaasti-tunnustusta-suomelle-nosti-esiin-taydellisen-esimerkin/3d657b26-f836-4d7d-893e-c500e2eb6522


    Vihreilläkään paljon taida asiaa olla, kuten se kannabiksen laillistaminen.
    Kuitenkin niitä käyttäjiä ole paljon Suomessa. Vihreiltä jää suuret
    asiat, tälläinen kaikkia kiinnosta. Sittenkö on hyvä pössytellä ja olla vaan.

    VastaaPoista
  39. Tira kysyi, missä lakipykälässä viharikoksista on säädetty.
    Termiä viharikos ei lakitekstissä ole, lehtikirjoituksissa ja ministerien puheissakin se kyllä esiintyy usein. Sillä saatetaan eri yhteyksissä tarkoittaa muitakin rikoksia, mutta ilmeisesti tavallisimmin niitä, joista on säädetty rikoslain 11. luvun 10 ja 10a pykälissä, jotka nykyisin kuuluvat seuraavasti. Löytyy esimerkiksi Finlex-sivustolta: https://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L11


    10 § (13.5.2011/511)
    Kiihottaminen kansanryhmää vastaan
    Joka asettaa yleisön saataville tai muutoin yleisön keskuuteen levittää tai pitää yleisön saatavilla tiedon, mielipiteen tai muun viestin, jossa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin ryhmää rodun, ihonvärin, syntyperän, kansallisen tai etnisen alkuperän, uskonnon tai vakaumuksen, seksuaalisen suuntautumisen tai vammaisuuden perusteella taikka niihin rinnastettavalla muulla perusteella, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

    10 a § (13.5.2011/511)
    Törkeä kiihottaminen kansanryhmää vastaan
    Jos kiihottamisessa kansanryhmää vastaan kehotetaan tai houkutellaan

    1) joukkotuhontaan tai sen valmisteluun, rikokseen ihmisyyttä vastaan, törkeään rikokseen ihmisyyttä vastaan, sotarikokseen, törkeään sotarikokseen, murhaan tai terroristisessa tarkoituksessa tehtyyn tappoon tai

    2) muuhun kuin 1 kohdassa tarkoitettuun vakavaan väkivaltaan siten, että teolla selvästi vaarannetaan yleistä järjestystä ja turvallisuutta

    ja kiihottaminen kansanryhmää vastaan on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä kiihottamisesta kansanryhmää vastaan vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi.

    VastaaPoista
  40. Malissa on meneillään tällainen rytinä:

    https://fi.wikipedia.org/wiki/Malin_sis%C3%A4llissota_2012

    eli tuaregi-berberit haluavat irtautua itsenäisyyteen muusta Malista, enkä oikein osaa heitä siitä paheksua.

    Vaan tuopa oli muuten hyvä tuo sisar tiran kysymys, mikä olisi maskuliininen lorttoa/horatsua/huoraa vastaava halventava ilmaus?
    Sehän ei verrannu suoraan:

    noilla ilmauksilla paheksutaan naista, joka sukupuoliyhtyilee tarkemmin valikoimatta milloin missäkin milloin kenenkin enemmän tai vähemmän tuntemattoman miehen kanssa.
    Miehellehän se on perinteisesti ollut hyve;
    Tosi Panomieshän se siinä!

    Niinpä miehen lorttoa vastaava ilmaus olisikin siis päinvastaisesti jotain sukupuolisuorituksien vähyttä korostavaa. Sekin on vähän vaikeaa, kun Saamattomat Nuoret Miehet ovat jo itse keksineet itselleen ylpeästi kantamiaan väheksyviä termejä kuten MGTOW ja InCel.

    Olisiko niin, että lorton miespuoliseksi vastineeksi jää lähinnä "soijapoika"? Sehän viittaa nuoreen mieheen, jonka Häpykukkulan Valloitus on jäänyt olemattomiin liian alhaisen testosteronin johdosta;
    sen puolestaan olisi aiheuttanut yleensäkin epämiehekkään vegaaniruokavalion liiallinen soijapitoisuus.

    VastaaPoista
  41. Joppos123 (6. lokakuuta 2021 klo 9.18) kommenttiin, että olet tainnut muutaman reissun heittää kuten heppakin?

    Tuosta listastasi puuttuu se, että alas päässyt "ehkä-ei-niin-kaunis-kotimaassa" naisoletettu voi kuvitella olevansa prinsessa, pyöriessään miesten keskuudessa mission ajan. Reissun jälkeen kotimaahan päästyä iskee taas se arki lähiöbaarissa vastaan. Ja hups. Kukaan ei tule juttelemaan - saati yrittämään. Kasvaahan siitä katkeruus.

    Lisäksi on tämän viikon viimeinen toimittelijan rimanalitus tehty. https://areena.yle.fi/audio/1-50927834

    "Ylen MOT paljasti suomalaisten rauhanturvaajien arjesta karuja yksityiskohtia. Sormien läpi on katsottu niin ryyppäämistä kuin bordelleissa hillumista. Käymme läpi ongelmia rauhanturvaajien tuomioiden ja anonyymin rauhanturvaajan tarinoiden kautta. Haastattelussa toimittaja Kaisu Suopanki. Juontajat: Sami Lindfors ja Marjukka Mattila. Toimittaja: Viivi Koivistoinen."

    Enää ei ole "YK-miesten" verovapaita mersuja mollattavaksi eikä jatkuvat muka palmun alla köllöttelyt käy klikkijutuiksi. Ihan sapettaa näiden juttujen ja varsinkin tekijöiden tasot.

    heppa

    VastaaPoista
  42. Tervehdys Anolle, KLS:lle, Qroquius Kadille ja hepalle & kiitos kommenteistanne.

    Ano: Kiitos linkeistä. Tuosta ”isästä” tulee mieleen jätkä joka oli nuorena Pelle Miljoona-fani ja jota nyt harmittaa kun ei tullut aikanaan kapinoitua tarpeeksi.

    KLS: Mutta noissakaan ei tunneta termejä viharikos tai vihapuhe.

    Qroquius Kad: En ihnettele tuota itsenäistymishalua ollenkaan.

    heppa: Kiitos lisäyksestä. Ja Ylehän tekee sitä minkä parhaiten osaa. Pakkoverorahoituksella.

    VastaaPoista
  43. Täytyy tunnustaa: en kyllä ollut sitä lortto-sanaa ennen kuullutkaan. Ja tarkistin asian: ainakaan Nykysuomen sanakirjassa sitä ei ole. Mutta sehän onkin jo vuosikymmeniä vanha teos. Sen sijaan siellä kyllä on sana lortti, jota sitäkään en ennestään tuntenut. Ja sen merkitys on: vetelys, nahjus, laiskimus, tyhjäntoimittaja. Voisikohan lortto olla syntynyt jonkinlaisena sen ja portto-sanan sekamuotona? Vaikka merkitykseltään se ei lorttia paljon muistutakaan, muutoin kuin siten, että molemmat ovat selviä haukkumasanoja. Haukkumisen aihe vain on eri.
    Mielenkiintoista kylläkin: blogspot-sivuston tekstinkäsittelyohjelma, jolla kirjoitan tämän viestin, alleviivaa sanan punaisella, jos siinä on kirjoitusvirhe tai jos se ei tunnista sanaa. Nyt tässä viestissä lortto-sanaa ei ole niin alleviivattu, eli tekstinkäsittelyohjelman sanastossa se ilmeisesti on mukana, kun taas lortti on alleviivattu eli sitä ei siinä sanastossa ole.

    VastaaPoista
  44. Tervehdys, Ano. Kyllä se joka tapauksessa on ihan ikivanha termi.

    VastaaPoista
  45. Vastasit viestiini: "Mutta noissakaan ei tunneta termejä viharikos tai vihapuhe."
    Enkä väittänytkään sitä lakitekstissä esiintyvän. Päinvastoin totesin itsekin, ettei niitä siinä esiinny. Kuitenkin on ilmeistä, että usein vihapuheesta puhuttaessa tarkoitetaan nimenomaan niissä siteeraamissani pykälissä tarkoitettuja tekoja.

    VastaaPoista
  46. Tervehdys, KLS. Joo, totta. Tosin uskon myös noita sanoja käytettävän ihan sanojen itsensä vuoksi. Niin kuin ne olisivat Pyhiä Sanoja joita kukaan ei saa epäillä ja arvostella. Ja pyhähän ei tarvitse perusteita.

    VastaaPoista
  47. QK, kiitos ystävällisestä paneutumisestasi aiheeseen, mutta muutama kysymys heräsi. Jos noilla ilmaisuilla paheksutaan naisia jotka kiksauttelevat vähän sinne ja tänne, niin ihan vaan keskenäänkö sitä tekevät? Siis vastaava ilmaisu sille toiselle osapuolelle puuttuu. Ja mistäs noi julkisissa ja kaduilla huoraa huutelevat tietävät kohteen sukupuolisen käyttäytymisen? Pääasiahan on vain loukata, mutta mitään vihapuhettahan tämä ei toki ole. Kun se ei kohdistu kansanryhmään. Naiset eivät ole kansanryhmä eivätkä enää naisiakaan, mehän olemme kaikki vain "henkilöitä". Henkilöpolvet ne unhoon jää kuin henkilömuisti pettää. Veikkaanpa, että juuri kun olemme oppineet nöyrästi käyttämään sanaa henkilö korrektisti, se korvataan sanalla "yksilö". Esimies eli esihenkilö eli esiyksilö. Kristallinkirkasta.

    Ehei, QK, soijapoika/soijapoju on aivan liian laimea vastine noille huorille sun muille. Noista kahdesta muusta en ollut kuullutkaan, mutta google auttoi. MGTOW eli miehet jotka kulkevat omia polkujaan eli entinen Mallu-mainos. Anti-feministejä (kukapa ei), samoin kuin tuo InCel, ei-vapaaehtoiset selibaattilaiset (ent. nörtit). Vähän liian pitkiä juttuja napakkaan henkilöön kohdistuvaan heittoon esim. kolmosen ratikassa. "Senkin anti-feministinen soijapoju!"-huuto tuskin epäloogisuudellaan saa nöyryytyksen kyyneliä edes kohteen silmiin.

    Jos miehet haluaisivat (miksi?) keksiä tällaisen huoraa vastaavan ilmaisun itselleen, sen luulisi olevan aika helppoa. Maskuliinit kokoontuvat yhteen ja pohtivat, että mikä olisi sellainen joka eniten loukkaisi sukupuolisuuttani. Oletettavasti muutama ikävä sana nousisi esille, mutta miksi ihmeessä niitä naisille kertoisi? Ei ne niitä kuitenkaan kehtaisi julkisesti huudella. Joten pahoittelen jo alunperin tyhmää kysymystäni.

    P.S. Ykä, onko joku hienovarainen vihje että jokaisen kommenttini perässä nykyään on trash can'in kuva? Vai liittyykö jotenkin siihen että aiemmin kirjoitin anona nimimerkki tekstissä? Kuvan trah ei ole white.

    VastaaPoista
  48. Tervehdys, tira. Viestisi on välitetty. Se roskakori johtuu varmaan ihan siitä että olet kirjoittamassa kommenttiasi kirjautuneena blogger-tiliin. Se roskakori meinaa, että voit itse halutessasi poistaa kommenttisi. Ei sillä sen kummempaa merkitystä ole.

    VastaaPoista
  49. Kaduilla huoraa huutelevat miehet kuuluvat ihmistyyppiin, jota miestenkin keskuudessa pidetään yleisesti kusipäinä. Tavallisesti he huutelevat myös ylipainoisia läskeiksi, pitkiä lipputangoiksi ja niin edelleen, eikä turpaansaaminen ole heille vieras ilmiö.

    Miehen ja naisen seksuaalisuuden pääero on siinä, että mies tuottaa siittiöitä koko elämänsä, ja biologia vaatii häntä kylvämään niitä mahdollisimman paljon.
    Nainen puolestaan on se, joka tulee raskaaksi ja kantaa sikiötä yhdeksän kuukautta synnyttääkseen ja lopuksi hoivatakseen toistakymmentä vuotta.

    Siksi naisen on oltava tarkkana kenen antaa siittää lapsensa, että tämä mies olisi mukana osallistumassa lapsen elatukseen.
    Nainen, joka antaa kenen tahansa siittää itseään ei siis vähääkään välitä lapsestaan, ja on sillä ansainnut halveksunnan.

    Miehellä huorittelua siis vastaisi oikeastaan homottelu, nimenomaan ns. bottom-homoksi, eli aina naismaisena osapuolena esiintyväksi homoksi haukkuminen:

    sellainen mies ei kykene täyttämään Miehen Paikkaa tositilanteessa feminiinisyytensä takia, mutta ei myöskään voi synnyttää vaikka kuinka antaisi seksiä. Siittämisenkin laita on hiinä ja hiinä, riippuen siitä pystyykö se bottom-poika saamaan erektion.

    Niinpä siis:

    naisen huorittelua vastannee aika tarkoin miehen homopojuttelu.

    Tämän parempaan en taida pystyä.

    VastaaPoista
  50. QK, kiitos paneutuneesta vastauksestasi. Aiheesta voisi toki jatkaakin, mutta tämähän on Ykän blogi ja tämä vain yksi sivujuonne.

    VastaaPoista