keskiviikko 11. toukokuuta 2022

KALJUPÄISIÄ UUTISHAVAINTOJA OSA CLIV

1. Ämpäreitä jaossa

Olen ennenkin todennut että Suomen kansalaisuuksia on jaettu kaikenlaisille kehitysmaalaisille niin kuin ämpäreitä jonkun uuden supermarketin avajaisissa. Näyttää siltä että tuo kansalaisuuksien jakaminen on hallituksellemme suoranainen pakkomielle sillä edes nykyinen ylilöysä linja ei sille riitä. Nyt kansalaisuus pitäisi voida myöntää vaikka tänne elätettäväksi tullut jätkä olisi tullut väärillä papereilla. Ja peruste on seuraava:

Kokonaisharkinnassa on myös otettava huomioon esimerkiksi se, että kansainvälistä suojelua saaneen henkilön pakomatka on saattanut olla mahdollinen vain väärennetyillä asiakirjoilla. Henkilöllisyyttä ei siten voitaisi pitää epäselvänä pelkästään sillä perusteella, että Suomesta turvapaikkaa hakeneella henkilöllä on maahan tullessaan ollut hallussaan väärennetty matkustusasiakirja.

Ja tämäkään ei vielä riitä, vaan tarvittaessa kansalaisuus voitaisiin myöntää vaikkei häiskällä olisi minkäänlaisia papereita. Ja tätäkin perustellaan:

Jos asiakirjanäytön edellyttäminen olisi kohtuutonta, kun otetaan huomioon pakolaisen asema tai se, että hakijan kansalaisuusvaltiossa ei ole toimivaltaista viranomaista, joka voisi pätevästi antaa henkilöllisyyttä koskevia asiakirjoja, taikka muusta vastaavasta syystä.

Tuo kohta ”muusta vastaavasta syystä” kattaakin sitten itse asiassa kaiken eli jos – ja kun – hallituksen esitys toteutuu, niin Suomen passeja voidaankin sitten alkaa jakaa tulijoille suoraan rajalla. Jää isot virkakyöstikierrokset välistä. Sitä vaan on ajatellut ettei hallitus enää pahempaa sisäänheittotuotetta voi keksiä niin aina se vaan onnistuu ylittämään itsensä. Mitä seuraavaksi? Lähetetäänkö viranomaisia jakamaan Suomen passeja suoraan Somaliaan?

2. Käännä toinen poski. Ei se silloin lyö.

Aika ajoin tulee sellaisia avautumisia että sotaan vaaditaan kaksi ja jos se toinen ei sodi, niin ei se toinenkaan sitten. Muistelen, että YYA-aikana ainakin taistolaisissa oli sellaista mielialaa että Suomen tulisi toteuttaa yksipuolinen aseistariisunta ja näyttää esimerkkiä muulle maailmalle. No, nyt Saksassa ovat tietyt tiedostavat ihmiset hoksanneet jälleen kerran tämän idean. Tiivistelmää Hommaforumilta:

Vetoomusten tekijät eivät ole Venäjän hyökkäyksen puolella vaan ajavat rauhan asiaa. He haluavat suojella elämää ja torjua maailmansodan uhkaa. Rauhaan ei vain pitäisi pyrkiä voittamalla vastustaja vaan lopettamalla sotiminen.

Yhden kirjeen mukaan Kiovan, Harkovan ja Odessan pitäisi julistautua ”kaupungeiksi, joita ei puolusteta”.

Kirjeiden mukaan aseapu pitkittää sotaa ja vain lisää ukrainalaisten kärsimyksiä. Sodan jatkuessa seurauksena on vain enemmän tuhottuja kaupunkeja ja lisää ukrainalaisia kuolonuhreja.

”Niin katkeraa kuin onkin perääntyä kansainvälistä lakia rikkovan väkivallan edessä, se on kuitenkin inhimillisin ja realistisin vaihtoehto”, ryhmä kirjoittaa Berliner Zeitungin mukaan.

Niin. Kieltämättä ryhmä on omalla tavallaan oikeassa. Jos ukrainalaiset heittävät pyssynsä lepikkoon ja nostavat tassut pystyyn niin epäilemättä varsinainen sota loppuu. Tosin sitten alkaa miehitys ja teurastus. Saman ajattelun mukaan suomalaistenkin olisi vuonna 1939 pitänyt todeta että ei me ruveta pyssysille. Tulkaa ja miehittäkää.

Baltian maissa osataan varsin hyvin kertoa mihin tällainen ajattelu olisi johtanut. Esimerkkejä on muitakin. Esmes kakkosrähinän jälkeen juutalaiset hoksasivat että tassut taivaalle nostamalla ei päädy kuin maanparannusaineeksi. Sen jälkeen ne ovatkin pitäneet huolen että tassut eivät nouse taivaalle eivätkä ole tyhjinä.

Nuo saksalaiset jotka ovat asiasta avautuneet ovat ns. älymystön edustajia. Mikähän siinä on, että kaikkein elämästä vieraantuneimmat ideat tuppaavat tulemaan sieltä älymystöstä?

3. Hajaantukaa. Ei mitään nähtävää.

En tiedä, voisiko tätä pitää tämän postauksen loppukevennyksenä. Ainakin se on hyvä osoitus siitä, että itselleen valehtelu on taide. Eli kuuluisa tutkiskelija Oula ”näen natseja” Silvennoinen tekee tuoreeltaan mariapetterssonit:

Siinähän se tuli selvitettyä. Ruotsi on edelleenkin umpirauhallinen kansankoti ja muut väitteet ovat äärioikeiston törkeää pilaa. Näihin kuviin, näihin tunnelmiin.

48 kommenttia:

  1. Juttelin eilen työkaverini kanssa, joka on vanha kommunisti ja hippipunkkari. Tuli palkoista ja lakkoilusta puhe. Alkoi tämä neropatti heti manata sitä, kuinka armeijalle annetaan rahaa. Huomautin, että ilman sotilaallista vastarintaa olisi vain parin kolmen vuorokauden kysymys kun Suomi olisi miehitetty ja ne meistä, joita ei tapeta, voitaisiin kyörätä Siperiaan töihin, kuten Ukrainassa tapahtuu. Pieni älyn vilahdus käväisi kommunistin kasvoilla ja hän myönsi ajattelussani olevan perää. Mutta viiden minuutin päästä hän oli jälleen sitä mieltä että armeijalle ei tulisi antaa rahaa. Ihmiset kieltävät vaikka oman järkensä kunhan vain saavat pitää ideologiansa. Vasemmisto on nykyään hullumpaa kuin taistolaisaikoina.

    PS-lehdenjakaja

    VastaaPoista
  2. Seuraa aivan luonnostaan, että jos mies voi olla nainen niin myöskin laiton maahanmuuttaja voi olla kuka hyvänsä. Tämä on vain ilmoitusluontoinen asia. Tuosta viimeisestä kuvasta tuli mieleen, että ei siinä kyllä natsejakaan näy tai muuta äärioikeistoa. Ellei tuolla taustalla sitten. Valepuvussa. Tsiisus sentään, eivät nää ajattele mitään.

    VastaaPoista
  3. Pikkulasten syöminen ja kissojen hukuttaminen unohtuivat.

    VastaaPoista
  4. "hakijan kansalaisuusvaltiossa ei ole toimivaltaista viranomaista"

    Tämä on kyllä vedätysyrityksenä ylittämätön! MITEN kansallisuusvaltio selviää ilman papereita?

    No ei tietenkään sen ole tarkoituskaan selvitä.

    "Minä olen Marsista, paperit jäivät sinne, siellä ei ole toimivaltaista viranomaista. Ilmaakaan ei siellä ole, joten suojelun tarve on ilmeinen. Olenkohan siis ilmastopakolainenkin?"

    Nyt tarvittaisiin joku selvästi kantasuomalaisen näköinen pokerinaama testaamaan tämä. Ei kai tuo etuuksien nosto niin kokopäivähommaa ole, etteikö samalla pystyisi pyörittämään normaalia elämäänsä edelleen muualla. Ties vaikka voisi nostaa useampiakin settejä? Marsissa on ihan yleistä, että sormenjäljet ovat samanlaisia.

    Riittävän härski ja julkinen vedätys saisi ehkä kansankin havahtumaan.

    VastaaPoista
  5. Tervehdys PS-lehdenjakajalle, Anolle, Catilinalle ja Snowcamolle & kiitos kommenteistanne.

    PS-lehdenjakaja: Totta joo. Aikanaan muuten SKDL:stä tehtiin väännös Suomen Kansan Dramaattinen Loppu. Ja muistan, se oli 1979 tai 1980 kun luin äärivasemmistolaisen Hannu Taanilan jutun jossa hän totesi että ei Suomi tarvitse armeijaa kuin korkeintaan siihen jos jenkit lähettävät neekerit Norjan kautta hyökkäämään. Ajat ja poliittiset muodit muuttuvat. Kumartaminen säilyy.

    Ano: Jep. Ilmoitus riittää. Silvennoinen tietysti vastaa arvosteluun että heitin koepallon ärsyttääkseni äärioikeistoa. Niin kuin on muutama muukin tyyppi tehnyt selitelläkseen munaamistaan.

    Catilina: Täsmennätkö pikkuisen kovin kryptistä kommenttiasi?

    Snowcamo: Hyviä huomioita. En vaan tiedä, että kuinka härski sen vedätyksen tulisi olla että kansa havahtuisi.

    VastaaPoista
  6. Kakkoskohdassa jää allekirjoittaneen silmiin aavistuksen yksisilmäiseksi se esitetty skenaario siltä osin kuin länkkäritiedotusvälineissäkin: asiat esitetään kuin Ukrainan kriisi olisi pölähtänyt tyhjästä, kokonaan NATOn provosoimatta ja että Ukrainan juutalaishallinto ja vielä vuosi sitten kaikkialla uutisoitu paikallinen korruptio ei mitenkään liittyisi asiaan.

    Itse en koskisi kyseiseen konfliktiin pitkällä tikullakaan, mutta meikämannelta ei paljon kysellä, kun sylttytehdas tekee kaikkensa saadakseen kolmannen rähinän aikaan ja Suomi tunkee tykinruokalistan kärkeen.

    Ehkä mä olen henkisesti turhan suomettunut tai jotain.

    VastaaPoista
  7. Helvetti soikoon. Ensimmäinen asia mikä pitää selvittää suojelua hakevalta on oikea nimi, kansalaisuus ja lähtömaa. Toiseksi tarkistetaan tiedot lähtömaasta mikä on syy "pakolaisuuteen". Sehän voi olla vaikka rikos jonka vuoksi piti lähteä lipettiin ja tarvitsee suojelua toisesta maasta. Väärien tietojen antaminen on jo peruste välittömään palautukseen rajalta, muistaakseni ulkomaalaislain mukaan. Se laki pitää ottaa käyttöön.

    Kun kansalaisuus, oikea nimi ja syy pakolaisuuteen on selvitetty, voidaan harkita suojelua. Jos aihetta suojeluun ei ole, aloitetaan palautusmenettely. Palautus selvitetään ensin lähtömaan, sitten valtion kanssa jossa on syntynyt ja ensin asunut. Siellä on juuretkin. Maksaa jonkin verran virkatyötä mutta kannattaa. Ettei rikospoliisin tarvitse myöhemmin tehdä Migrin töitä.

    VastaaPoista
  8. Suomessa on yllättävän paljon ihmisiä jotka ovat sitä mieltä että Suomen olisi kannattanut suostua mukamas kohtuullisiin aluevaatimuksiin niin olisi välttänyt sodan. Näille ihmisille on turha sanoa että katsokaa mitä Baltian maille kävi.

    Tosin, useat näistä ihmisistä muutenkin tuntee sympatiaa rauhaarakastavaa naapuria kohtaan.

    VastaaPoista
  9. Aika härski pitää olla,jos nykyään saa mustasta väännettyä valkoisen ja poliitikosta totta puhuvan immeisen..

    VastaaPoista
  10. Oliko se niin, että Ruotsi pitkitti Saksan sotimista toisessa maailmansodassa myymällä malmia ja kuulalaakereita Saksalle? Nyt voi taas sanoa, että Ruotsi om sodassa mukana, koskapa myy Ukrainalle aseita. Miten Suomi?

    Natoon liittymisestä: Onko se Suomen itsemurha?

    VastaaPoista
  11. Uudin 1:
    Ei tuo tietenkään onnistu kantakirjasuomalaiselta. Ei myöskään ukrainalaiselta naiselta. Eikä kaakkoisaasialaiselta naiselta.
    Se koskee vain ja ainoastaan afro-, arabi- ja afganistijätkiä, joita tuodaan tänne projektiin nimeltä Eurabiafrikkalainen Väestönvaihto.
    Se on ollut tässä viime aikoina hieman vastatuulessa, mutta eipä hätää;
    kohta mennään taas entiseen malliin!

    Uudin 2:
    Minkähännäköiksi näiden Rauhanoletettujen Rauhanyhdistyksen jäsenten naamat menisivät, jos heille ilmoitettaisiin heidän saavan tahtonsa läpi yhdellä ehdolla:
    he muuttavat sinne Kiovaan, Harkovaan ja Odessaan neuvomaan paikallisia, miten tämä rauhanomainen yhteiselo Ryssän kanssa nyt sujuu!
    Retorinen kysymys.

    Uudin 3:
    Oula Solvaavaiselle voisi heittää takaisin koepallon, että kiinnostaisiko tässä illan päälle lähteä pienelle ulkoilmakierrokselle sinne, missä palaa?
    Taaskin tiedämme vastauksen jo nyt.

    VastaaPoista
  12. Ihminen on lajityypillisesti, lähtökohtaisesti ja olemuksellisesti sosiaalinen laumaeläin, ja olemme selviytyneet ja selviydymme, jos ylimalkaan selviydymme, olemassaolon taistelusta yhteisöinä, emme toisiamme vastaan taistelevina yksilöinä.

    Vanhana pasifistina olen vuosien varrella tuhannesti harmitellut sitä, että aina sotien, akuuttien konfliktien ja ihan arkipäivässä esiintyvän väkivallan nostattama keskustelu jostain merkillisesti syystä siirtyy yksilötason pohdiskeluksi siitä, onko yksilön pasifismi "realistista" vai taivaanrannan maalailua. Esimerkiksi kysymykseksi siitä, onko itsepuolustus oikeutettua vai ei.

    Kyllähän se lajinsisäinen aggressio on "ihmisen osa" ja ongelma. Sellainen laji me olemme. Mutta kyllä meidän pitäisi tietää ja ymmärtää oman ihmisyytemme peristekijöistä enemmän, jos tarkoituksena olisi että yhteisöt eäisivät enemmän rauhassa toistensa kanssa kuin toistensa kimppuun hyökkäten.

    Etologia, antropologia, sosiologia, sosiaalipsykologia ja psykologia voisivat antaa ihan tarpeeksi tietoa taipumuksistamme -- mutta aina kun tilanteet siellä tai täällä kriisiytyvät ja väkivalta eskaloituu, kaikki tiedolliset perspektiivit romahtavat. Nyt Putinin hyökkäys Ukrainaan on omissa uutisissamme ja keskusteluissamme onnistunut nostamaan esille vain muutamia sellaisia puheenvuoroja, joissa edes joitakin ihmisyyteen olemuksellisesti kuulvia tekijöitä on otettu käsittelyyn.

    Mielestäni Martti J Karin puheenvuorot ovat olleet valaisevia. Samoin Jukka Hankamäen muutaman päivän takainen kirjoitus. Siinä esimerkiksi kielellis-kulttuurisen kansallisvaltion merkitys ihmisen luonnollisena yhteisömuotona on tuotu hyvin esiin.

    Sodilla on tietysti syynsä, ja rauhantilalla ehtonsa ja edellytyksensä, mutta kriisin keskellä meissä tapahtuu niin joukkovoimien kuin yksilöajattelun taantuminen, ja taantumisen kierrettä on miltei mahdotonta katkaista. Niin Hitlerin kuin Putininkin motiivit ovat tyypillistä uhriajattelua, jossa itsessään ei ole mitään järkeä joka voisi pysäyttää väkivallan jatkuvan eskaloitumisen. Tämä järjettömyys on olemuksellinen ja olennainen osa nyt meneillään olevaa tuhoamisen kierrettä, ja siellä matkan päässä odottaa sitten valtioterroristinen marttyrismin täydellistymä, eli tuhoamisen ja itsetuhon symbioottinen yhtyminen.

    VastaaPoista
  13. On se ihmeellinen se Maailma, eikä ollenkaan hyvässä mielessä.

    1. Suomessa, jossa on pitkään ollut Japanin* ohella maailman vahvin passi (passin vahvuus tarkoittaa, että kuinka monessa maassa maahantulo käy ilman kummempia selvityksiä ko. maan passilla), sen oma hallitus pyrkii paitsi liudentamaan kansalaisuuden merkityksen jakamalla kansalaisuuksia mahdollisimman helposti, myös romuttamaan passimme vahvuuden ja siten vaikeuttamaan kantistenkin matkailua. Ja milläs teet jälkeenpäin asialle mitään, kun puolet häirikkömuukalaisista on jo saatu kansalaisuuden piiriin? Kansalaisuutta kun on aika vaikea jälkeenpäin peruuttaa. Rikostilastotkin alkavat näyttää järjestelmäpuolueen ideologian mukaisemmilta, mikä lienee asian tarkoituskin.


    2. Vai että pitäisi niksmannien älykköjen mukaan kieltäytyä sotimasta ja vain suostua roistovaltion mielivallalle? Samaan aikaan kun heidänkin tietoisuuteensa (kai?) tulee koko ajan uusia kauheuksia joita tuo ryssälauma & erinäiset, pääosin islamilaiset palkatut rosvojoukot ukrainalaisille tekevät. Kun tietää yhtä ja toista saksalaisten asenteista ja maan yleisestä eetoksesta niin kyllä tulee mieleen että saksalaisista kansakuntana pitää alkaa puhumaan menneessä aikamuodossa. Nykyväestö on korkeintaan jotain fellaheita. Kyllä huomaa että Saksa on viime sodissaan ollut mieluummin se hyökkäävä osapuoli.

    3. Oula on Oula, mihinkäs se raidoistaan pääsisi. Toivottavasti joku on jo kommentoinut tviittiinsä kuvalla jostain suomalaisesta kaupungista ja laittanut kuvatekstin:
    "Olen Suomessa. Ei täällä mitään natsien soihtukulkueita näy."
    Todistusarvo täsmälleen sama, tosin sillä erotuksella että jälkimmäisessä tapauksessa väite sattuu olemaan yhtenevä todellisen tilanteen kanssa.

    *Miksi juuri me ja japsit olemme tässä asiassa kärjessä, voi kukin pohtia tykönään. Ettei suinkaan liittyisi maiden (perinteisesti) kovin yksipuoliseen etniseen rakenteeseen ja sen luomiin sisäisiin oloihin?

    VastaaPoista
  14. Sotaan tarvitaan kaksi osapuolta. Samoin perheväkivaltaan. Jos vaikkpa vaimot alustuisivat miestensä tahtoon joka ikisessä asiassa ja täyttäisivät kaikki näiden toiveet, ei mitään perheväkivaltaa ilmenisi. Hieno idea.

    VastaaPoista
  15. Jos jaksaisi, voisi Ruotsikuvan perään käydä ottamassa kuvan vaikkapa autiolta hiekkarannalta jossa ei näy natseja.

    VastaaPoista
  16. Kattelimpa alfa tv ohjemaa ,puhe oli aidanrakentamisesta suomen ja venäjän rajalle kuka sieltä muka tulisi,läsiraja vuotaa kuin seula ittu että otsa suoni pullottaa.tämä maa on jo sanoko jo mitä. Ei tarvita muuta kuin sossuturva lopetetaan näiltä kehksiltä loppuu tämä psk.

    VastaaPoista
  17. Tuo on kanssa maaginen sana tuo kokonaisharkinta. Kun ämpäri voidaan jakaa sen perusteella, niin ämpärihän ei jää jakamatta.

    Aseet voidaan laskea sitten, kun ne on kokonaan hävitetty. Niitä kuitenkin on vielä maailmassa pilvin pimein, joten utopistit jatkakoon siihen asti unelmointiaan keskenään bunkkereissaan.

    Tapsa vaan

    VastaaPoista


  18. Ruotsin poliisi ja viranomaiset eivät ole hallinneet maataan enää muutamaan vuoteen. Ja kun seuraavat kolme vuotta kuluu, kaikki Ruotsin kansalaiset joutuvat pelkäämään julkisilla paikoilla. Ei pelkästään kaupoissa tapahtuvia ryöstöjä vaan kouluissa, työpaikoilla ja julkisisa liikennevälineissä.

    Ja kun tätä menoa jatketaan niin vuonna 2025 Ruotsi ja Ruotsalaiset on alistetu kalifaatiksi. Siinä vaiheessa ruotsalaisia on jäljellä enää 5.3 miljoonaa. Nyt heitä on lähes 9 miljoonaa. Tuo 35% pudotus väkimäärässä tarkoittaa sitä että islamistit saavat enemmistön käräjillä ja omat edustajansa lähes kaikkiin päätösvaltaisiin elimiin. Se tarkoittaa että Ruotsi on kaapattu sekä väestön- että päätöksenteon puolelta. Muslimeilla on seitsemän vuotta aikaa lisääntyä ja seitsemän vuotta aikaa kouluttaa nuorista radikaalimpia kuin ne ovat nyt.

    Ruotsi on jo hävinnyt sisällissodan omasta suvereniteetistaan sekä päätösvallastaan. Ruotsi on jo kalifaatti, ruotsalaiset eivät vain vielä ymmärrä sitä. Tai siis, eivät halua ajatella asiaa. Vaan perustelevat itselleen joka ikinen päivä että ”eihän asiat vielä niin huonosti ole”.

    Kun Ruotsista alkaa pakolaisvirta Suomeen, pakoon sotaa ja kidutusta, minusta se pitää priorisoida muslimien yli. Sillä me tulemme vielä hyvin nopeasti näkemään sen tosiasian että Ruotsista tulee pakolaisvirta Suomeen. Norjaan se ei mene sillä sielä on vieläkin vähemmän ihmisiä puolustamassa omaa maataan, vain 1.9 miljoonaa (vuonna 2025). Eli Norja on vieläkin heikompi maa. Siksi Suomi tulee olemaan Pohjolan valkoisen miehen kehto.

    VastaaPoista
  19. Tervehdys Tupla-J:lle, Ano1:lle, TR:lle, Vanhalle kyynikolle, Ano2:lle, Qroquius Kadille, Seppo Oikkoselle, Apoliteialle, Ano3:lle, Topille, Ano4:lle, Tapsalle vaan ja Terho Hämeenkorvelle & kiitos kommenteistanne.

    Tupla-J: Ukrainan valtion tilaa ennen sotaa voi spekuloida vaikka kuinka paljon mutta tosiasia on kuitenkin että Venäjä on tuossa sodassa se hyökkääjävaltio eikä ukrainalaisilla ole paljoa varaa nostaa tassuja pystyyn.

    Ano1: Juuri näin. Tämän pitäisi olla itsestään selvää. Valitettavasti hallitukselle ei ole.

    TR: Kyllä. Ja historia osoittaa, että ne aluevaatimukset olisivat olleet vain alku.

    Vanha kyynikko: Näin on.

    Ano2: Kyllähän Ruotsin teollisuus painoi sodan aikana kolmessa vuorossa. Natosta en lähde spekuloimaan. Onneksi Venäjä tuhlaa miehiä ja kalustoaan Ukrainassa.

    Qroquius Kad:

    1. Tuo on totta. Aikamoista rasismia itse asiassa. En usko, että se varsinainen väestönvaihto on hallituksemme – ja edellisten hallitusten – suunnitelma sinänsä mutta se on sinisilmäisen typeryyden väistämätön lopputulos.

    2. Vastauksen saatamme arvata.

    3. Vastauksen saatamme arvata tähänkin.

    Seppo: Kiitos lisäyksistä.

    Apoliteia:

    1. Tuo on totta. Suomen passin arvo tulee kärsimään inflaation.

    2. Saksalaiset ovat pakolla aivopestyjä ruoskimaan itseään sukupolvesta toiseen ja siinä ruoskimisessa unohtuu terve itsesuojelukin.

    3. Totta.

    Ano3: Tuo on ihan osuva vertaus.

    Topi: Itse asiassa kyseisen häiskän twitterissä on useitakin vastaavan tyylisiä kuittailuja.

    Ano4: Olet oikeassa. Elatusautomaatti on se, joka ihmisiä tänne vetää ja jos se lopetettaisiin, niin vetovoimakin loppuisi saman tien.

    Tapsa vaan: Tuo on täysin totta.

    Terho: En osaa laskea aikatauluja mutta kyllähän Ruotsi on tuhoamassa itse itsensä.

    VastaaPoista

  20. Kirjoitin v. 2017:
    Redan för många årtionden sedan har jag ansett, att Sverige är ett attraktivt resemål för resanden. Det har hjälpt mig i mina funderingar, att jag lärt mig svenska språket sedan skolåren! Fastän min språkkonst inte är absolut - ingalunda - kan jag ändå säga, att jag inte kan säljas på svenska utan
    att jag sku veta det...

    Och hur många gånger har jag antingen med min familj eller allena rest i Sverige och njutit av landet med dess människor under dessa resor! Naturskönhet, som varierar till det yttersta från nordligaste Lappland till Skånes bördiga vida slätter, gemytliga små byar och städer med sina fantastiska upplevelser och historier. Och inte minst: Under dessa resor har jag funnit många människor, med vilka bekantsap sedermera har fördjupats till äkta vänskap.

    En tanke "En gång ännu till Sverige" har jag med Leena funderat flere gånger under de senaste åren. Hon har lärt sig svenskan redan i sin barndom och ytterligare i Sirkkala folkskola i Åbo. Tanken: Kanske ännu i år? Eller senast nästa år? Och vi har fröjt oss vid funderingar och planer:-)))

    Det är givet, att vi noggrant följt utvecklingen i Sverige och kommit - harmfullt nog - till den slutsats, att landet inte längre är detsamma som förut. Ändringar särskilt under de senaste årtionden har varit märkbara och dramatiska: Brinnande bilar på parkområden, no-go-områden i allt flere städer, terroristattacker, inbrott, gruppvåldtäkter, "dansringar" och misshandel, som kan möta vemsomhelst särskilt i städer. Utan nån varning kan Du bli offer av en katastrof till och med i mindre städer. Sverige har ändrats och blivit något främmande, otrevligt och förskräckligt - och varför?

    Ifall livet i Sverige ser ut såsom både massmedian och den ocensurerade sociala median visar, har vi ossemellan kommit till den slutsats, att vi frivilligt inte längre vill resa till landet. Fastän det är så nära och vi minns det så bra. Nej tack, sorry, men vi vågar inte! Detta trots att det fortfarande finns där samma underbara och fantastiska resemål som förut, men - risken är för stor ! Nämligen: När man kommer härifrån, måste man gå/resa/köra genom hela stor-Stockholm innan man når sina mål. Det är alltför riskfullt. Man kan inte få allt vad man vill i detta liv!

    Det är självklart att varenda en som resande vill känna sig trygg. Att man inte behöver i sitt bakhuvud hysa en känsla av otrygghet. Därför har vi kommit till att i framtiden resa närmast till Baltikum och Visegrad - länder. Jag är väldigt sorry att jag måste skriva detta till Dig, men hoppas att Du förstår mig. Inte längtar jag efter acceptans, utan förståelse för våra synpunkter. "Vänner behöver inte vara ense om allt, utan de kan vara oense såsom vänner" (Thomas Mann). Jag anser mig vara privilegierad efter att funnit vännen som Dig. Du förbliver alltid i min själ och hjärta!

    Jag har också lagt märke till, att siffran av de "nyanlända" (mest muslimer) stiger radikalt i svenska städer med alla skuggsidor jag nämnde i början. Redan nu ha t.ex. finskan i Sverige förbigåtts av arabiskan. Och i den närmaste framtiden ännu mera, om det sedan är ut- eller avveckling?!

    Vi bor i lugn och ro på landet, inte mera än 60 km från Åbo. Det är ett tillräckligt avstånd från problem som börjar blomstra även där. Vårt liv däremot är nära både natur och bybor och i balans och sämja med dessa. Du med de Dina är hjärtligt välkommen att besöka vår "residens"!

    Med dessa några rader önskar vi Dig allt gott och välsignelse av den Högste:-)))

    VastaaPoista
  21. Tervehdys, Terho, ja kiitos lisäyksestä. Minulla valitettavasti tuo ruotsin kieli on pahasti ruostunut.

    VastaaPoista
  22. Venäjä on suurvalta ja katselee asioita omasta näkökulmastaan. Jos sen mielestä Suomi uhkasi Leningradin turvallisuutta ja ampui Mainilan laukaukset, niin molemmat ovat sille totta, vaikka kuinka huutaisimme valhetta. Ei Neuvostoliitto mieltään muuttanut ja aloitti talvisodan.

    Suomi joutui taipumaan talvisodan raskaaseen rauhaan, koska ei enää voinut jatkaa sotaa. Varmasti harmitti, esimerkiksi muuan Kekkonen vastusti talvisodan rauhaa. Tähän varmaan vaikutti, että hänet oli valittu Viipurin vaalipiiristä ja hänen maatilansa sijaitsi väärällä puolella uutta rajaa.

    Kuinka kauan Ukraina voi jatkaa sotaa? Kun tarkastellaan erilaisia konflikteja, niin yleensä se voittaa, joka haluaa voittaa keinolla millä hyvänsä ja joka pystyy panostamaan enemmän voittaakseen. Siksi punavihreät meillä ja muualla lännessä kulkevat voitosta voittoon. Syystä tai toisesta heitä ei pysäytetä. Konservatiivit eivät pysty puolustamaan edes naisten urheilua.

    Yhdysvallat tukee Ukrainaa nyt, mutta Yhdysvalloissa sisäpolitiikka kulkee kaiken edellä. Jos sisäpolitiikka vaati ulkomaisen liittolaisen hylkäämistä, niin Yhdysvallat hylkää liittolaisensa, kuten viimeksi Afganistanissa. Siksi Venäjä voittaa Ukrainan. Jossain vaiheessa Yhdysvallat vain luovuttaa. Lisäksi huoltoyhteydet ovat aivan toivottomat Atlantin takaa lännestä itään, Venäjälle rintama on ihan naapurissa. Samasta syystä Saksa hävisi Neuvostoliitolle. Armeija on äkkiä entinen armeija, jos sitä ei voi huoltaa.

    Voiko Venäjään luottaa? Kun Suomen eduskunta päätti luottaa Stalinin Neuvostoliittoon elokuussa 1944 ja suostua rauhaan, niin Suomen piti kotiuttaa armeija ja aloittaa sota liittolaistaan Saksaa vastaan. Saksa miehitti Oulujoen yläpuolista Suomea. Voitiinko luottaa, että puna-armeija pysähtyisi uudelle rajalle?

    Voiko Ukraina luottaa Venäjään? Voiko Ukraina voittaa Venäjän? Jos ei voi, niin kannattaisi suostua rauhaan, vaikka kuinka harmittaisi.



    VastaaPoista
  23. Joku Euroopan monarkkinen kääpiövaltio näkyy luvanneen tukea Suomea "kaikin tarvittavin keinoin".

    VastaaPoista
  24. Tervehdys, kyllähän meille jonkinlainen invaasio parin hiljaisemman vuoden jälkeen on tulossa, ei siitä mihinkään pääse. Olen useamman kerran tämän bloginkin kommenttiosiossa kritisoinut vihreiden halua kaataa jokainen puu pääkaupunkiseudulta (ja ”korvata” nämä ns. viherkatoilla) uusien betonimöhkäleiden tieltä. Ohessa hyvä kirjoitus aiheesta: https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/emailjuuso/vihreat-tuhoavat-koko-paakaupunkiseudun/.

    Helsinkiin rakennetaan koko ajan uusia asuinkerrostaloja, ja pitkään olikin se tilanne että jokainen siivouskomero joka vuokralle tuli myös meni hurjaan kuukausivuokraan kaupaksi. Cörinä muutti tilannetta aika radikaalisti, koska sekä työnteossa että opiskelussa oli pakko luoda edellytykset etätyöhön/opiskeluun ja tämä taas mahdollisti muuton kauemmas pääkaupunkiseudusta huokeampien elinkustannusten ja turvallisemman asumisen perässä. White flight pk-seudulta on käynnissä.

    Pääkaupunkiseudulla yksiöiden ja kaksioiden vuokrausajat ovat pidentyneet olennaisesti, mutta kolmiot ja sitä suuremmat menevät välittömästi. Viimeksi mainittujen vuokrat ovat sillä tasolla että ilman mitään yhteiskunnan tukia niistä selviytyminen on harvoille mahdollista, eli suurella todennäköisyydellä jonkinlaisista tukien saajista kyse?

    Mikähän yhtiö mahtaa olla Suomen ylivoimaisesti suurin asuntovuokraaja yli 35 000 vuokra-asunnolla? No Kojamohan se … https://yle.fi/uutiset/3-11811834, ja suurimmat hyötyjät edellä mainituista ovat olleet siis ammattiliitot. Näiden liittojen yhteyttä nykyiseen hallitukseen tuskin tarvitsee kenellekään blogia lukevalle rautalangasta vääntää? Jonkun nuo tyhjät asunnotkin on pakko täyttää, varsinkin kun uusia rakennetaan koko ajan. Ja samalla saadaan ylläpidettyä muuta matubisnestä joka sekin (asumistukien lisäksi) miljardibisnes vuositasolla. Rakentaminen itsessään on yhdenlainen korruption kehto Suomessa.

    Kohtaan 3 vielä huomio: kuva on ilmeisesti otettu ennen puoltapäivää jolloin kunniakansalaiset vielä nukkuvat hyvin ansaittua untaan.

    t.Puupääukko

    VastaaPoista
  25. Tervehdys Veikolle, Catilinalle ja Puupääukolle & kiitos kommenteistanne.

    Veikko: Kommenttisi sisältää paljon spekulaatioita joita ei tällä hetkellä pysty todistamaan niin oikeaksi kuin vääräksi. Joitain huomioita:

    1. Totta kai Venäjä katsoo asioita vain omasta näkökulmastaan. Tämä lienee kaikille selvää. Se ei tarkoita että siihen näkökulmaan tulisi automaattisesti alistua.

    2. Kulutussota on nykyisin hieman toista kuin kakkosrähinän aikaan, johtuen siitä että kuranttia aseistusta ei suinkaan rakenneta niin nopeasti kuin silloin. Tämä häiritsee erityisesti Venäjää. Eli Venäjän voitto ei ole suinkaan varma. Vertaus länsimaiden punavihreisiin ei sinänsä oikein toimi koska ne pystyvät huseeraamaan vain koska niiden annetaan huseerata eikä kyseessä ole aseellinen kamppailu. Sinänsä kyseessä on silkka ja vahingollinen typeryys.

    3. Yhdysvaltain luovuttaminen on oma spekulaatiosi, vaikka toki siellä sisäpolitiikka vaikuttaa. Ja eivät ne huoltoyhteydet ole millään lailla toivottomat. Varsinkin kun yksikään sukellusvene ei kyttää saattueita ja tällä kertaa yksikään saattue ei mene Murmanskiin.

    4. Venäjään ei voi koskaan luottaa. Eikä Suomikaan silloin 1944 luottanut. Sillä vaan ei ollut vaihtoehtoa. Ukrainalle antautuminen taas tarkoittaisi mielivaltaista teurastusta ja tällä hetkellä Ukraina saa enemmän asetoimituksia kuin Venäjä joka ei saa niitä mistään.

    Catilina: San Marino ei ole luvannut tukea Suomea. Ja jätit täsmentämättä sen aikaisemman kommenttisi.

    Puupääukko: Kiitos osuvista lisäyksistä ja eikös se ollut niin että Kojamo on vielä verotuksesta vapaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eihän suomalaiset toki Jatkosodan jälkeen luottaneet Neuvostoliittoon kuin puheissa. Asekätkentä on siitä hyvä esimerkki.

      Poista
  26. Tervehdys, Kojamo ei julkisena osakeyhtiönä ole verotuksesta vapaa, mutta sen jakamat osingot tuonne ammattiliitoille ovat verovapaita. Ja aivan älyttömästä rahasammosta niille kyse. Sekä Kojamon että liittojen erilaisista hallitus yms. luottamustehtävistä saatava korvaus menee aika monen palkansaajan vuosiansioiden tasolle tai jopa yli. Esim. Kojamon hallituksenpuheenjohtajan vuosipalkkio oli 2021 67.500,- eur. Näin se korruptio Suomessa toimii.

    t.Puupääukko

    VastaaPoista

  27. Tervehdys teille.

    Terhon toteamus että uhka on myös lännessä lähivuosina,on yksiyhteen mitä olen paikalliselle äijäköörille koettanut kertoa.
    Meillähän perinteisesti on nähty vain "idän-uhka".
    Ruotsin tulevaisuusvisio ei näytä kovin hääppöiseltä.

    Valaiseva esimerkki on Saksan Duisburg ja sen kaupunginosa Marxloh.
    Majailin siellä aikoinaan ja tunnelma oli jokseenkin välimerellinen.
    Siirtotyöläisiä olivat enimmäkseen ja työssäkäynti oli elinkeinona.
    Turkkilaiset hallitsivat kovien huumeitten kauppaa mutta ei sitä rivimies edes huomannut.
    Arkielämä oli kaikenkaikkiaan varsin hyvin,tuoreita hedelmiä,vihanneksia,leipää oli saatavilla
    eikä niitten myyntiä kukaan vahtinut ja kytännyt.

    Nykyisin siellä asuu enää hiekkaneekereitä ja romanian mustalaisia.
    Jopa Turkkilaiset ovat nostaneet kytkintä,varsinkin kun albaanimafia varsin kovaotteisesti kaappasi huumemarkkinat.
    Kiinteistöjen arvot ovat romahtaneet kirjaimellisesti nollaan,purkaminenkin on kallista.
    Moni on menettänyt koko elämänsä säästöt.

    Jätehuoltokaan ei tahdo toimia kun mustalaiset eivät välitä tuon taivaallista,rottia kuhisee.
    Rättipäät valittelevat ihmetellen kun heidät on "hyljätty" tänne.
    Heille ei osoitetakaan "rispektiä",edes Turkkilaiset eivät siedä heitä.

    Youtubesta löytyy otoksia jos ketä kiinnostaa.

    rgds Josef











    VastaaPoista
  28. Tervehdys Puupääukolle ja Josefille & kiitos kommenteistanne.

    Puupääukko: Kiitos lisäyksestä. Eihän meillä mitään korruptiota. Ja eikös tämä ollut maailman onnellisin maakin?

    Josef: Olet täysin oikeassa. Ja se, mitä tapahtuu Ruotsissa, tulee tapahtumaan myös meillä. Ellei hanttiin panna. Ja tämä hallituksemme pitää vallitsevaa kehitystä lähinnä toivottavana.

    VastaaPoista
  29. Tervehdys, Ekku. Totta, ja itänaapuri otti sen varmaankin vakavasti. Itse asiassa taisi olla niin että suomalaiset kommunistit metelöivät asekätkennästä huomattavasti enemmän kuin varsinainen Valvontakomissio.

    VastaaPoista
  30. Uutisista kun keskustellaan, niin kuka on tämä Ari-Pekka Koivisto josta on tulossa uusi valtakunnanfreisler? mikä hänen taustansa on? puoluekanta? mielipiteet? vaikea kuvitella että pimpsahallitus nimittäisi virkaan tolkun hanmon, vaan jokin fanaatikkotausta tälläkin todennäköisesti on,

    VastaaPoista
  31. Minä en nyt enää oikein jaksa välittää enkä osallistua tähän pseudokapinointiin. Minulle on käynyt täysin selväksi, että näissä oloissa järjestelmä, WEF ja Bryssel voittavat kaikissa skenaarioissa. Ei tämä minulle mikään uusi ajatus ole ollut, tämä natokiima on vain vahvistanut ja selkeyttänyt sitä entisestään.
    Minä haluan _koko_ länsimaisen "sivilisaation" täydellistä tuhoa. Kaikkien läntisten suurkaupunkien, ja pienempienkin, pitää muuttua lasierämaiksi kaikkine kulttuuriaarteineen. Jotain jää, aina jotain. Minä haluan, että aina kun joku alkaa sopottamaan eurooppalaisista arvoista, arvopohjista, oikeusvaltioperiaatteista, ihmisoikeuksista yms. niin aina losahtaa. _Aina_. Minulle on sama, kuka tämän tekee. Putin tai Tsingis Khan. Sama minulle. Tervehdin häntä vapauttajana.
    Pidän selvänä, että 60 N leveyspiirin yläpuolella ei neekeri eikä rättipää elä kuin elätettyinä. Eihän täällä elä moni valkoinenkaan. Tänne jää tulevan sivilisaation siemen, muutama miljoona ihmistä, ehkä vähemmänkin. Otavan iso tietosanakirja voi säilyä satoja vuosia. Ihan nollasta ehkä ei tarvitse aloittaa.
    Katseeni on noin viidensadan vuoden päässä. Sitä ennen tervehdin ilolla ja tyytyväisyydellä jokaista järjettömyyttä, joka tuhoaa nykyistä. Toveri Pol Pot vaan _oli_ oikeassa monessa asiassa.
    Tottakai turvapaikan hakeminen on ihmisoikeus! Tarvitsemme miljoonia maahanmuuttajia, eikä valtioiden tarvitse maksaa velkojaan.

    VastaaPoista
  32. Tervehdys Thorvald Eskilinpojalle ja Catilinalle & kiitos kommenteistanne.

    Thorvald: En osaa sanoa miehestä mitään.

    Catilina: Mielipiteesi on julkaistu. Itse toivoisin että järki tulisi ilman täydellistä tuhoa. Ja meistä kumpikaan ei tiedä, mitä tulee tapahtumaan.

    VastaaPoista
  33. Tänään on oikeus- ja sisäministeriön toimesta loiskautettu muutama ämpärillinen sitä ihteään suomalaisten niskaan; Suomi ei missään tilanteessa saa käännyttää turvapaikanhakijoita rajoilta. Rajavartiostolle on annettu uudet ohjeet. Mitä ne ovat, sitä ei lyhykäisissä radiouutisissa kerrottu. Sen olin kuulevinani, että EU olisi torpannut asian. Kaikki eivät edes kysyneet, vaan itsenäisinä maina tekivät niin kuin parhaaksi näkivät, eikä mitään sanktioita tullut. Suomi sen sijaan EU:n mallimaana kaivoi taas verta nenästään.

    Rouva Ano

    VastaaPoista
  34. AaPee Koivistosta löytyi tuollainen kupru, mutta ei oikein muuta:

    https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000235848.html

    Yleisesti ottaen olisin nähnyt mukavampana, jos Syyttäjälaitos (valtakunnansyyttäjänvirasto on siis lakkautettu) olisi asetettu oikeuskanslerinviraston alaisuuteen ja apulaisvaltakunnanjohtajan virka muutettu johtavaksi valtionsyyttäjäksi.

    Tuossa ylempänä ilmeni hieman outo pahoinvoinnin aiheuttaja:
    länsimainen sivistysvaltio hyvinvointeineen.
    Se on todella harvinainen pahoinvointi se;
    yleensä ihmiset hakeutuvat tänne pahoinvoivista alikehittyneistä maistaan.

    Mutta jos asia oikeasti, siis OIKEASTI ahdistaa, ei kun tervemnoa:

    Suomen passilla pääsee ilman viisumia 188 maahan!
    Pakkohan niistä jonkun on olla sellainen, jossa on hyvä olla vailla tietoakaan länsimaisesta sivistyksestä ja hyvinvoinnista!

    VastaaPoista
  35. "Mutta jos asia oikeasti, siis OIKEASTI ahdistaa, ei kun tervemnoa:

    Suomen passilla pääsee ilman viisumia 188 maahan!"

    Tämä on se liberaalin ajatusmaailma. Sinne urbaanin liberaalin päähän ei mahdu, että minä en lähde kotoani. Jos lähtisin, olisin jo Vienassa tai Altailla. Liberaalille "ubi bene ibi patria". Hän ei ole mistään kotoisin, eikä hän tunne minkään arvoa, vaan ainoastaan hinnan.
    Oivaa materiaalia globalistien juoksevaksi koiraksi.

    VastaaPoista
  36. Rouva Anon kommenttiin vielä lisäyksenä, että koskahan nähdään se päivä, kun tuollainen ns. sisäministeri kannetaan ulos eduskunnasta turvamiesten toimesta. Hänet todettaisiin niin vaaralliseksi yhteiskunnalle, että mikään muu ei auta kuin potkaista kirjaimellisesti pellolle. Uskoisin, että sivistysvaltioissa toimittaisiin noin.

    Tapsa vaan

    VastaaPoista
  37. 1. Olipa aika yksipuolinen ja ikävä kannaotto tuo blogi. Siinä tulevassa laissahan - joka mennee heittämällä läpi - on kyse nimenomaan uhreista jotka ovat pakon edessä joutuneet vastoin tahtoaan väärennyttämään henkkarinsa. Heti kun pääsevät ensimmäiseen turvalliseen maahan tietenkin jo rajalla ilmoittavat oikean henkilöllisyytensä. Niinhän luottamusyhteiskunnissa on tapana tehdä. Ja jos mitä niin luottamusyhteiskuntiahan esim. Somalia, Irak ja Afganistan ovat. Luottavat siihen että joku muu hoitaa ja maksaa heidän jälkeensä jättämät sotkut. Koti-ikävää ei helpota muu kuin suomalainen passi joten se heille tulee suoda. Jos suomalaiset sitten jollain jenkkikentälle seisovat musujen kanssa samassa terroristiepäiltyjen jonossa, sehän on vain pieni hinta maahanmuuttajiemme viihtyvyydestä. Jonka edelle ei mikään muu saa käydä. Ja kielivaatimus? Jos nyt joku trumppilandia sellaista vaatii, niin ei kyllä Suomi tällaiseen alennu. Me olemme maa jossa on 37 sukupuolta ja jokaisella on oikeus puhua mitä kieltä lystää. Jopa suomeakin nolosti.

    Tämä älyttömyys on ideologiaa, mutta aika veltolle huomiolle on jäänyt tämä kansalaisuuksien myynti ja sen selvittäminen Suomenkin osalta. Kun NL katosi omaan mahdottomuuteensa vihdoinkin, rupesi dinki puhumaan. Ensin Kypros, sitten Malta, Kanarialla Adeje, Espanjassa Puerto Banus. Neukut ostivat paitsi kansalaisuuksia myös lääniä. Länsimaiset turistit häipyivät pois kyrillisten kylttien, turkis- ja blingblingkauppojen ihmemaailmasta - tämä siis vasta puolioligarkkien aikaan. Valtiolta varastetut rahat kelpasivat lännessä oikein hyvin, nyt sitten itketään kun puolet brittien luxuskämpistä ovat Jevgenien omistuksessa. Suomen kansalaisen, ikinä maassa edes asuneen Gennadi Timtshenkon papruja on nyt miedosti ryhdytty perkaamaan, anteeks nyt vaan mutta kai sieltä joku allekirjoitus löytyy? Haha. On meillä sitten useita muitakin "sijoittajia". Rothermanit, Poju Zablu jne. Liettua eli se halvin EU-maa vaati passistaan vain 200.000, Suomi ei mitään. Niinpä niin.

    2. Berliner Zeitung on berliiniläinen ip-lehti. Yhtä uskottava kuin IS tai IL eli klikkihömppää. Mikäli muistan niin aikoinaan tämä läpyskä oli piirun verran Hitleristä oikealla.Ja silloin puhuttiin laajemminkin "Springer-lehdistöstä. Jokaei ollut kehusana.

    3. Ei aiheeseen liittyen vaan kutakuinkin atavistinen raivo. Miten nuo kehtaavat! Käsikädessä "kyllä tätä nyt pitää vielä funtsia tarkalleen" Niinistö ja "ei kyllä ikinä MINUN hallituskauteni aikana Natoon-Marin muikestelemassa. Teimme huikean päätöksen. Ette tehneet, kun suomlaisten ryssä-epäluottamuus vihdoinkin sai vapaan kanavan, ihan vaan tavikset suomalaiset tekivät sen pääätöksen. Ettei teidän tarttis ottaa mistään vastuuta. No mutta kävihän Marin Japanissakin, rasittava matka pienen lapsen äidille (lue seuraava Me Naset ja katso kuvat) mutta Japanihan on merkittävä Nato-maa Venäjä-rajoineen. Ai, onks se saari kysyy hämmentynyt poliittinen toimittaja.

    Kaksi vuotta mediassa koronaa, sitten sotua ja sotaa. Mutta first things first, nyt saamme vihdoinkin maaliin tämän uudistuksen: henkkareissa ei saa enää olla sukupuolta. Noin kaks rääkyvää mutta ehdottomasti julkisakateemista mielenpahoittajaa on saanut läpi tämän uudistuksen, että uusiks vaan koko homma eikä maksa kuin 80 miljoonaa. Siis alustava arvio vrt. Apollo tai Olkiluoto.
    tira+


    VastaaPoista
  38. No jos Katti-Alina haluaa olla kotonaan kärsimässä länsimaisen hyvinvoinnin nautinnoistaan, olkoon sitten kitisemättä.
    Vaikka taitaa olla liikaa toivottu.
    On se harmi, että Spede on kuollut;
    tuosta saisi aivan mahtavaa Naisen Logiikkaa.

    Kyllä siinä Suomen kansa nauraisi väärällään, kun Hannele Lauri vakavalla naamalla päästelisi noita teesejä;
    naisella on Paha Olla, kun sillä on Hyvä Olla.

    VastaaPoista

  39. Tervehdys teille.

    Tilanne vaikuttaa siltä kuin parasiittien epätoivo jo kuohuisi vähän kaikkialla.

    Mitä nuo yliopistolaisten vähämielisyydet tarkoittavat.

    RKPn opetusministeriö varmaan ilmaisee tyytyväisyyttään vuosikymmenien työn tuloksesta.
    Lääketeollisuus kiittää,häiriintyneitä lapsia on paljon.
    Pentagonissa ilahdutaan kun entinen kassatyttö kiertää maailmalla kertomassa että suomi liitty Natoon.General-Electric ja Northrop-Grumman kiittää,samoin Rheinmetall.
    Parlamentin kyselytunnilla pallopää kehopositiivinen tytteli lakrattelee ummet ja lammet,kysyttiinpä mitä tahansa.

    Kun oppositio yrittää kysyä että mitä tehdään kun itärajalla on jonossa satatuhatta kaukaasialaista kaulankatkojaa ja he rauhanomaisesti anovat asyyliä.Ilman aseita.
    Niin pallopäältä ei takuuvarmasti mitään selkeää vastausta saada.
    EK,grynderit,maahanmuuttobisnes etc.seuraavat korvat höröllä.

    Ja rajavartiosto kantaa laukkuja,järjestyksen ylläpitämiseksi kuten 2015 Torniossa.

    2015 oli armeija,rajavartiosto ja poliisi jo laatinut valmiit suunnnitelmat sulkua varten.
    Ylhäältä sisäministeriöstä tuli käsky että mitään ei tehdä.
    Rajavartioston pitää huolehtia järjestyksestä.

    Muurahaisyhdyskunnassa jos parasiitit valtaavat pesän niin ne hylkäävät sen ja rakentavat uuden.

    Mitenkähän me oikein tehtäisiin.
    No,onhan se uusi ulkoinen uhka sentään niin taas jaksetaan seuraavaan pettymykseen

    Tira+ lle plussat


    rgds Josef














    VastaaPoista
  40. Tervehdys Rouva Anolle, Qroquius Kadille, Catilinalle, Tapsalle vaan, tira+:lle ja Josefille & kiitos kommenteistanne.

    Rouva Ano: Nimenomaan sitä ihteään. Sillä annetaan Venäjälle täydet mahdollisuudet tehdä äärimmäistä jäynää laukaustakaan ampumatta.

    Qroquius Kad: Jäämme odottamaan, mikä kyseinen heppu on tehtävässään. Toiviaisen tasoa on tietysti vaikeaa alittaa. Vaan voisiko olla niin, että omassakin yhteiskunnassamme on paljon – erityisesti naispuolisia – ihmisiä joita ahdistaa kun ei ole mitään tosiasiallista ahdistuksen syytä ja siksi niitä syitä pitää keksiä. Niin että pääsee pätemään ja leikkimään partisaania. Täysin turvallisissa oloissa.

    Catilina: Oletko tosiaan sitä mieltä että niin minä, kuin pääosa kommentoijista olemme globalistien kannattajia?

    Tapsa vaan: Tuskin koskaan mutta toivossa on hyvä elää.

    tira+: Kiitos hyvistä lisäyksistä. Ja minähän olen yksipuolinen ja ikävä käppäukko sekä setämies.

    Josef: Tuo sisäministeriön päätös on täysi aikapommi.

    VastaaPoista
  41. Tottapa me tiedämme, että tietyillä ihmisillä on hyvä mieli sitten kun kaikilla muilla on paha mieli. Yleensä he ovat naispuolisia, joskus sukupuoleen katsomatta.

    Ymmärrykseni silti ylittää huikeasti se, että kun on paha olla oamssa maassaan hyvinvoinnin keskellä, haluaa tuhota sen kaikilta muiltakin sen sijaan, että sovittaisi vain hamppukravatin omaan kaulaansa.

    Se on idioottivarma metodi, jos voi varmistaa ettei kukaan tule häiritsemään puoleen tuntiin.

    VastaaPoista
  42. Siis tuo Invaasio 2015:n sisäisen turvallisuuden reagoimattomuus ei todellakaan ollut mikään Suomen päätös, vaan Brysselin:
    sieltä oli käynyt käsky vastaanottaa 80 000 maahantunkeutujaa, ja se jäi 32 500 vain Unkarin ja muiden alettua sulkea rajojaan Brysselin raivon saattelemana.

    VastaaPoista
  43. Tervehdys, Qroquius Kad.

    Viesti1: Ja myös heillä itsellään täytyy olla tiedostavan paha mieli. Ja ehkä he eivät ajattele muita. Vain itseään.

    Viesti2: Olihan se myös Suomen päätös. Suomen hallitus päätti ottaa tuon jätkälauman tänne. Ai niin muuten, se olit muistaakseni sinä joka aikaisemmassa kommentissa käytit termiä huuhaa-humanismi. Sen tiimoilta pitää laittaa sulle tämä Kalevauva-duon kappale:

    https://www.youtube.com/watch?v=HsCXvMRTVVk

    VastaaPoista
  44. Huuhaa-humanismi on juurikin tuosta kappaleesta aiemmin bongaamani, vieläpä tästä blogista.

    VastaaPoista

  45. Tervehdys taas Ykä ja kumppanit.

    Keväällä 2015 Katainen hyvissä ajoin jo osasi kertoa että valmistautukaa.
    Nyt niitä alkaa tulla.

    Kovin lyhyessä ajassa tuokin on unohtunut.
    Hän oli sopinut Angela Merkelin kanssa että suomi osallistuu taakanjakoon.
    Kun siis rikastuttava kultamuna onkin taakka jota pitää jakaa ?

    Suomelle luvattiin kai 2Mrd kevennystä EU maksuihin,ne taisivat suoraan mennä SPRn ja muitten hyeenojen taskuihin.

    Millä valtuuksilla Katainen toimi,tuskin meni valtiosäännön mukaan.

    Kun homma toimii noinkin hienosti niin SPR,grynderit ja muut hyeenat odottelevat innoissaan.

    Veronmaksajia viihdytetään uskottavilla kertomuksilla hyvinvointiyhteiskunnasta.

    rgds Josef



    VastaaPoista
  46. Tervehdys, Josef. Joo, mutta eihän Katainen sanonut että valmistautukaa torjumaan vaan valmistautukaa ottamaan elätettäväksi.

    VastaaPoista

  47. Tervehdys Ykä ja kumppanit.

    Catilinalle oikeastaan haluaisin kertoa että.
    Vasaran kommenttiloorassa olen maininnutkin että on tullut aikanaan liikuttua.
    Osaan useita kieliä sujuvasti ja seuraan maailmanmenoa.

    Asun pohjoisessa jokivarren yläjuoksulla ja naapureina on ihmisiä jotka ryystävät kahvia vadilta.He osoittavat lentokoneita sormella.
    Olen jo katkeruuskynnyksen yli mennyt,ei mua haittaa.

    Krianin kylällä aamuhämärässä tihkusateessa spitaaliset rapalammikoissaan veriset kapalot käsissään tuijottivat lävitseni.
    Minareeteista kaikui muezzinin ...Allaahu-akhbar...
    Akhbaarpa hyvinnii,vaan ei Riivatuille.

    Niin se kansanosa elää vielä kuten keskiajalla.
    Tarvittiin Luther,Gutenberg,Kustaa Vaasa euroopassa.
    Nyt tarvitaan uskoa Milankovitsin jaksojen fysikaaliseen totuuteen.
    Ilmasto lähtee kylmenemään,v.2050 se on jo tuntuva kuten 1600-luvulla.

    Ei tarvinne erikseen luetella mikä kansanosa siitä kärsii.
    Alkaa varsinainen pudotuspeli.
    Planeettojen vuorovaikutus on sellaista.

    rgds Josef




















    VastaaPoista