Heinävesi, joskus tuonnempana…
Intersektionaalisen sisäministeriön auto kääntyi
entisen Lintulan luostarin pihaan ja sen kyydissä oli nuori psykologian
maisteri Mirjetta Rääkiö. Mirjetta oli tietoinen paikan historiasta ja siitä
että se oli ollut pitkään ortodoksinen nunnaluostari. Mutta kun ortodoksinen
kirkko ei aikanaan suostunut luopumaan kristillisestä perinteestään ja
liittymään perustettuun yleiseen hyve- ja suvaintovirastoon niin sen asema
valtionkirkkona lopetettiin ja samalla lopetettiin myös verotusoikeus. Ortodoksisen
kirkon omaisuus siirtyi valtiolle ja Lintulan luostari oli nykyisin kehittyneen
intersektionaalisen feminismin tutkimuskeskus.
Tosin se oli sitä vain virallisesti ja
siitä Mirjetalla oli itsellään jo jonkinmoinen tieto. Sillä hän oli saanut
hyvin mielenkiintoisen työtarjouksen tästä paikasta. Aikaisemman uransa Mirjetta
oli tehnyt opetusministeriön suunnittelupsykologina joka oli erikoistunut transmyönteisen
ajattelun levittämiseen ja normalisoimiseen koko koulujärjestelmässä. Hänet
tunnettiin fanaattisena intersektionaalisen feminismin kannattajana. Ja varmaan
siksi häneen otettiin yhteyttä intersektionaalisesta sisäministeriöstä,
annettiin työtarjous avustavana psykologina ja pyydettiin tutustumaan kehittyneen
feminismin tutkimuskeskukseen.
Hänet lennätettiin yksityiskoneella ja
Joroisten lentokentällä vastassa ollut auto kuljetti hänet Lintulaan. Hän pani
merkille sen, että alue oli ympäröity piikkilanka-aidalla. Hänet ohjattiin
suoraan tutkimuskeskuksen pääabbedissan Vilmia Alisteisen toimistoon.
Toimistossa oli myös toinen nainen jonka Mirjetta tunnisti. Jumaliste… sehän
oli Lennipirkitta Löröttät-Sixteen. Nainen kaiken intersektionaalisen takana.
Harmaa eminenssi. Elävä legenda. Kyseinen Lennipirkitta sanoi:
- Vilmia johtaa tätä paikkaa. Mutta minä
johdan kaikkea toimintaa sen takana. Sinut on havaittu nuoreksi, lahjakkaaksi,
motivoituneeksi ja ennen kaikkea ideologisesti puhtaaksi henkilöksi joten
sinulle olisi tarvetta täällä. Tämä on intersektionaalisen yhteiskunnan
kannalta hyvin tärkeä laitos. Olet jo varmaan saamistasi ennakkotiedoista ymmärtänyt,
että tämä ei ole ihan sitä, mitä tämä virallisesti on.
- Kyllä. Näin olen ymmärtänyt.
- Tämä on taantumuksen vastaisen toiminnan
yksi etulinjan laitoksista. Tänne on sijoitettu niitä sisariamme sekä
valtamediasta että yliopistoista ja muista tehtävistä joiden usko on alkanut
horjua. Usko intersektionaalisen feministisen yhteiskunnan välttämättömyyteen
ja täydellisyyteen ainoana oikeana yhteiskuntamallina. He ovat unohtaneet että
esille tulevat häiritsevät faktat eivät saa koskaan horjuttaa uskoa kiveen
hakattuun ideologiaan.
- Kuinka he ovat tänne päätyneet?
- Osa vapaaehtoisesti. Koska he ovat itse
olleet huolissaan itsestään ja ajatuksistaan. Ja osa on, no, sanotaanko että hoitohenkilökunnallamme
on suuret valtuudet. Viimeisimpänä esimerkkinä on yliopistollinen tutkija Annia
Riippiö joka alkoi tehdä Helsingin Yliopistossa vertailevaa tutkimusta
maahanmuuttajien rikollisuudesta sekä jengiytymisestä joka tietysti johtuu vain
syrjäytymisestä ja kantaväestön rasismista. Hän vertasi sitä 1990-luvun Suuren
Laman syrjäytyneisiin suomalaisnuoriin ja teki johtopäätöksiä jotka olivat, no,
faktisesti kyllä täysin oikeita mutta ideologisesti ja intersektionaalisesti
vääriä. Hän aikoi julkaista tutkimuksensa ja alkoi muutenkin puhua levottomia
yliopistolla. Valveutuneet sisaret yliopistolla ottivat yhteyttä meihin ja
kertoivat hänen opillisesta alennustilastaan.
- Eli hänet tuotiin tänne?
- Nimenomaan tuotiin. Se ei tapahtunut
vapaaehtoisesti. Hänen puolisolleen ilmoitettiin että hän on täällä, haluaa
olla ehdottomassa rauhassa eikä pitää mitään yhteyttä ja haluaa viimeistellä
väitöskirjaa islamilaisuuden aikaansaamasta suvaitsevaisuuden lisääntymisestä
Suuren Laman aikaisessa Suomessa. Meillä muuten on ministeriössä palkattuna
niitä väitöskirjan tekijöitä. Heidän työnsä ei sinänsä ole kovin vaikeaa koska siihen
on valmis sabluuna ja jokainen intersektionaalisen sisäministeriön kautta
tuleva väitöskirja hyväksytään joka tapauksessa.
Mirjetta kysyi:
- Täällä ei siis ole miehiä ollenkaan?
- Ei. Heille on uudelleenkoulutuspaikka Hailuodossa.
Vielä suljetumpi kuin tämä. Sillä eihän miehiin voi muutenkaan luottaa. Sinänsä
miestoimittajien ajoittain aiheuttamat ongelmat häviävät ajan kuluessa itsestään
sillä eihän heitä ole otettu toimittajakoulutukseen yli kymmeneen vuoteen.
Mirjetta nyökkäsi, oli hetken aikaa hiljaa
ja kysyi sitten:
- Entäs se hoito? Kuinka se sitten
oikeastaan tapahtuu?
Tähän vastasi Lennipirkitta:
- Se on muistamattomuushoitoa. Meillä on
keinot käyttää niin pakkohypnoosia kuin psykoaktiivisia aineita joilla saamme
aikaan rajoitetun muistinmenetyksen. Rajoitetun, mutta halutulla ajalla totaalisen
sellaisen.
- Ymmärrän. Mutta mihin minua tarvitaan?
- Kartoittamaan se hetki, josta alkaen muistinmenetys
täytyy tehdä. Te osallistutte keskustelusessioihin potilaiden kanssa ja pyritte
niiden myötä kartoittamaan sen hetken ja ne tapahtumat, jolloin heidän
ajatuksensa siirtyivät väärille poluille. Kun olemme saaneet sen hetken
kartoitettua, niin asetamme muistinmenetyksen varmuuden vuoksi siitä vuoden taaksepäin.
Ja hyvin moni hoidettava on ollut tyytyväinen kun hoito on saatu valmiiksi. He
ovat jälleen asiaan täydellisesti uskovia ihmisiä ja lisäksi heillä kaikilla on
mukanaan maailmaan palatessaan uunituore tohtorinväitöskirja.
- Kuinka suuri osa hoidosta onnistuu?
- Noin yhdeksänkymmentä prosenttia.
- Entäs ne, joiden kohdalla hoito ei
onnistu? Että he kieltäytyvät palaamasta intersektionaalisesti oikeaan
ajatusmaailmaan?
Lennipirkitta Löröttät-Sixteen huokaisi ja
hänen ilmeensä kertoi varsinaisen asian hänen vastatessaan:
- No… silloin me yksinkertaisesti
luovutamme.
- Eli ne, jotka ovat uhkana ajatussaastan
levittämisestä eivät koskaan poistu tästä luostarista?
- No… ainoastaan savupiipun kautta. Ja sen
vuoksi tämän paikan työntekijöiltä vaaditaan, että he ovat valmiita kaikkeen.
Aivan kaikkeen. Oletteko valmis tähän vaativaan tehtävään? Palkka on varmasti kohtuullinen.
Mirjetta mietti hetken ja hän muisti
kuinka varsinkin miespuolisia vanhempia toimittajia oli kadonnut julkisuudesta
ja sitten he olivat saaneet yllättävän sydänkohtauksen. Hän huomasi, ettei asia
vaivannut häntä ollenkaan joten hän vastasi:
- Olen valmis. Kaikkeen. Aivan kaikkeen.
Oikean uskon suojelemiseksi.
Lennipirkitta katsoi häntä lämpimästi. Oli
jälleen löytynyt oikea ihminen oikeaan tehtävään. Tietysti hänen piti hankkia
vielä kannuksensa käytännön työssä. Intersektionaalisen feministisellä
yhteiskunnalla oli kaikki oikeus ja velvollisuus suojella itseään yhteiskuntana
joka saavutti täydellisyyden ja lopetti historian.