Niin. Nehän ovat ne eduskuntavaalit tulossa. Sehän saa käppäukon tuumailemaan. Meikäläisellekin tuli ilmoitus äänioikeudesta että pääsen äänestämään rasistisesti ja äärioikeistolaisesti. Ainakin sellaiseksi se oikeaoppisilla tahoilla tulkitaan. Paskatkos minä niistä. Mutta siitä tulee mieleen useampikin keskustelu vuosien varrelta. Ihan järkevien ja asiallisten tyyppien kanssa. Jotka ovat kanssani ihan samaa mieltä että Suomessa on onnistuttu hässimään asiat vituralleen.
Mutta mitä he kertovat äänestämisestään?
No sitä, että täytyy äänestää nimenomaan paikallista
ehdokasta omasta kunnasta ja että se ja se demareitten / kepun / kokoomuksen
ehdokas täältä meiltäpäin on ihan järkevä ja asiallinen tyyppi. Ja sillä on
vielä hyvät saumat mennä läpi. Johon minä sitten totean että kai ymmärrät että
noissa puolueissa vallitsee tiukka puoluekuri eikä se järkevä ja asiallinen
tyyppi voi toimia eduskunnassa sitä vastaan. Ei vaaleissa ole kyse ravivedosta
jossa veikataan voittajaa.
Eli kun annat äänesi sille järkevälle demarille /
kepulaiselle / kokoomuslaiselle ehdokkaalle niin annat äänesi Sanna Marinille. Toisin
sanoen Suomessa on periaatteessa henkilövaalit mutta käytännössä puoluevaalit. Niissä
valitaan vaan se puoluetoimisto jossa pienessä piirissä päätetään, mitä ne
järkevät ja asialliset tyypit äänestävät. Eikä se valitse kovin järkevää ja
asiallista tapaa.
Johon vastaus on säännöllisesti että no ei se nyt ihan
niin ole. Joskaan sille lauseelle ei tule koskaan perustelua. Joten he menevät
ja äänestävät juuri niin kuin ennenkin. Ajatellen, että kortteja saa ottaa vain
pakasta joka jaettiin joskus 1990-luvulla eikä pakkaa saa sekoittaa enää
uudestaan. Muuten tulee maailmanloppu. Tai ainakin tsuhnan helvetti. Ja sen
jälkeen seuraavat neljä vuotta he taas kerran siteeraavat Simo Salmista eli
kyllä tässä maassa on sentään paljon mälsää.
Mikä yhteinen piirre heillä on?
Vastaus: Heidän kotiinsa tulee joko Helsingin Sanomat
tai vallitseva maakuntalehti ja he saavat kaiken informaation valtamedian
kautta. Jonka seurauksena he pelkäävät äänestyskopissakin että entäs jos se
joku Tuntematon Jumala näkee, kun he äänestävät perussuomalaisia.
Ja tuli mieleen se, että kuinka moni täältä voiman
pimeän puolen ulkopuolelta tajuaa, että mikä on se valtamedia josta me puhumme
ja arvostelemme perustellusti? Tuumivatko nuo äsken mainitsemani – järkevät ja
asialliset – tyypit että mikä valtamedia? Ei me seurata mitään valtamediaa. Mikä
se on? Mehän seurataan vain Yleä, Hesaria ja Maakuntalehteä.
En ole varma. Mutta joka tapauksessa he varmistavat,
että heidän inhoamansa tilanne jatkuu myös seuraavat neljä vuotta.
Ja sitten vielä lisäys toista blogia koskien.
Arvostamani blogikollegan Nils-Aslak Näkkäläjärven Ihmisiä Telineillä-blogi on
ollut muutaman viikon jonkinlaisessa varjobannissa minkälaisessa omakin blogini
oli pari vuotta sitten. Eli blogi toimii, siihen tulee uusia postauksia mutta
ne eivät tule enää linkkilistoilla olevaan syötteeseen. Käykää siis
säännöllisesti katsomassa kyseistä blogia joka löytyy omalta linkkilistaltani.
Se blogi ei ole lopettanut toimintaansa.
Sehän tässä on. Itsekin olen natsi, vähä - älyinen boomeri, juntti sekä idiootti. Muutamia mainitakseni. Omalla kohdallani luottamus suomen vaalijärjestelmään, on ns epäilevä. Häiritsevää on ollut se, että kun yle voi tehdä mitä vaan ideologian puitteissa. Sekä se, että kun myönnettiin näille ns " vapaille sekä puolueettomille " medioille valtion rahaa, lue Harakka. Tarkoitan ministeriä. Äänestän kyllä, mutta välillä on mutu tuntuma, että joku tässä mättää. Ja en ole mikään putinisti. Sanotaan se nyt vielä.
VastaaPoistaNiinhän se tuo Sir Winston Churchill lausahti, että vahvin perustelu demokratiaa vastaan on viiden minuutin keskustelu keskivertoäänestäjän kanssa.
VastaaPoistaEi tämä äänestäjien tyhmyys ja tietämättömyys vaalien merkityksestä ja olemuksesta ole suomalainen ilmiö, se ilmenee kaikissa kansoissa.
Suurin osa kaikkia kansoja on mölisevää nautakarjaa, jota pitää johtaa.
Ei se pysty itseään johtamaan.
Parlamentaarinen demokratia on siksi huono tapa valita nautakarjalle johtajat, koska se ei osaa valita pätevimpiä ja kyvykkäimpiä vaan Kauniita ja Rohkeita.
Toisaalta Winston lausahti myös, että parlamentaarinen demokratia on huono järjestelmä, mutta parempaakaan ei ole keksitty.
Valistuneita itsevaltiaita kun on maailmanhistoriassa ollut erinomaisen harvassa, ja harvainvallat tapaavat rappeutua oligarkioiksi.
Mikä siis neuvoksi?
Ei kai voi muuta kuin Winstonia mukaillen yrittää tehdä parhaansa tässä vähiten huonossa järjestelmässä.
Ei se täysin toimimatonkaan ole, sen voimme nähdä Virossa ja Visegád-maissa.
Jo mie sitä aattelin että mihin on Nisl-Aslak kadonnut. Vaan se on siellä vaalivaikuttamisbannissa kertoo hän tuolla Proffan vastauksissa. Bannissa joista Vasarahammer varoitti omassaan jokunen aika sitten.
VastaaPoistaHarmi sinänsä, sillä Aslakalla oli hyviä juttuja, kuten on sinullakin Yrjö:)
Terveisin käppäukkojen käppäukko eli Huru-ukko
Amen. Samaa olen porukalle sanonut ja samanlaisia ääliöselityksiä saanut.
VastaaPoistaTervehdys Anolle, Qroquius Kadille, Huru-ukolle ja Thorvald Eskilinpojalle & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaAno: Kaikkein hurjinta lienee että ne oikeaoppiset pitävät meitä ihan oikeasti natseina.
Qroquius Kad: Olen pitkälti samaa mieltä. Ja siksi yritän omalta osaltani toimia tässä systeemissä joka ei ole ehkä kovin toimiva mutta ehkä vähiten huono.
Huru-ukko: Oma bannini kesti silloin muutaman viikon ja toivottavasti Nils-Aslakin banni ei kestä sen pidempään.
Thorvald: Totta. Olisko niin, että pelätään ajatella?
Olikohan se arvon Aristoteles, joka filosofoi valtiomuotoja olevan kolmenlaisia:
VastaaPoistayksinvaltaisia, harvainvaltaisia ja kansanvaltaisia.
Kaikissa on terve ja sairas puoli.
Yksinvaltiuden terve ilmentymä on monarkia, jossa monarkki tekee hallitustoimensa kansakunnan ja valtakunnan suurinta etua ajatellen.
Sairas puoli on tyrannia, jossa tyranni tyrannisoi alamaisiaan.
Harvainvallan terve puoli on aristokratia, jossa kansakunnan parhaimmisto hallitsee suurinta yhteistä etua ajatellen.
Sen sairas puoli on oligarkia, jossa valta kasaantuu niille, joilla sitä ei pitäisi olla laisinkaan;
ne käyttävät sitä vain kahmiakseen itselleen kaikkea hyvää välittämättä vähääkään yhteisestä hyvästä.
Kansanvallan terve puoli on demokratia, jossa järkevät kansalaiset tekevät yhteiset päätökset keskenään järkiperäisen keskustelun pohjalta.
Sairas puoli on oklokratia, jossa kaikki saavat puhua vaikka eivät mitään tietäisi mistään, ja huutavat ja HUUTAVAT kunnes järki-ihmiset antavat roskaväen saada tahtonsa läpi.
Parlamentaarinen demokratia on siis liian usein oklokratiaa, joka on liian usein oligarkian valitsemisen väline.
Ja nyt seuraa se paras kohta:
me pidämme Manna Sariinin viherkommunistihallitusta tuhoisana oligarkiana ja itseämme kansakunnan järkevänä osana.
Mutta aivan samalla tavallahan Manna Sariini tyttökavereineen ja äänestäjineen ajattelee meistä!
He tietävät tietävänsä mikä on Oikeus ja Totuus, ja katsovat että me emme, ja jos pääsisimme valtaan, seuraisi kauheita.
Heitä on noin viidesosa.
Niin on meitäkin.
Ne kolme viidesosaa ratkaisevat.
Tervehdys, Qroquius Kad. Tuo oli kyllä pirun hyvin tuumittu. Ja valitettavan totta. Kansa valitsee itselleen oligarkit. Vapaasta tahdostaan.
VastaaPoistaTuossa Marinin & co ja meidän hirveiden rassistien välillä on vain yksi oleellinen ero, jota heikäläiset eivät tietenkään huomaa tai tunnusta.
VastaaPoistaHe syyttävät meitä vaikka millä termeillä kun vaadimme että sananvapaus on ehdoton, että jopa "väärät" mielipiteet tulee saada julkaista ilman teloitusta. Tämä vastustajan hiljentäminen ja muu wokellus ja vastaava tekevät heistä totalitaristeja jotka laittaisivat meidät polun päässä gulakeille/keskitysleireille. Sitähän tämä heidän intonsa viedä meiltä maine, työpaikka, elanto ja asema pelkästään siksi, että olemme heidän kanssaan toista mieltä asioista, todellisuudessa on.
Samaan kasaan kuuluvat heidän muutkin "tee niin kuin me sanomme, tai itke ja tee" kampanjansa LGBTITYY, homojen avioliitto jne. (miksi sen piti olla avioliitto? ihan vain kristillisesti ajatteleville vittuillakseen, parisuhteen olisi voinut muuttaa "virallistettavaksi" kaikkien osalta maistraatissa ja sen päälle kaikki olisivat saaneet pitää sellaisia menoja joita haluavat, ei sitä olisi tarvinnut tunkea kristittyjen kurkusta alas kun muslimeillekaan ei tehty niin). nimim. ateistin kanta
Toisten ihmisten arvostus ihmisinä loistaa poissaolollaan heidän retoriikassaan. Olevinaan olemme samanarvoisia ja ihmisoikeudet koskevat kaikkia, mutta todellisuudessa he noudattaat täysin Eläinten Vallankumouksen sikojen mentaliteettia, toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset.
Persuille lähtee ääni mutta tosiasia on se että vaikka persut olisivat suurin puolue niin hallitus muodostetaan heidän ohi.
VastaaPoistaTervehdys Thorvald Eskilininpojalle ja TR:lle & kiitos kommenteistanne. Olette molemmat täysin oikeassa.
VastaaPoistaKepua alkaa käydä jo sääliksi. Tai oikeasti ei. Eivät löydä enää mitään vaalislogania joka vetäisi. Se kotimainen? Kiinastako muut ovat? Valtion rahankäyttö on ollut holtitonta sanoo puolue joka kantoi vvm salkkua 4 vuotta. Hallituksissa viimeiset kahdeksan vuotta. Velkaa otettu oli kriisejä tai ei. Mutta näin käy puolueelle joka unohtaa kannattajansa. Jäljellä on vain jäärät jotka olettavat vieläkin äänestävänsä maalaisliittoa. Lestadiolaisillahan ei muuta puoluetta olekaan.
VastaaPoistaSamat sanat kokkareille. Talousasiantuntijana heillä on nyt neiti Valtonen. Passaa hyvin. Hänen jäljiltään jää vain savuavia raunioita. Helvetin kalliitta veronmaksajille. Menee varmaan WEF ohjeiden mukaan.
Noista sitaateista vielä: Göbbelsin kerrotaan maininneen Hitleristä jossain seurassa, että 'Tämä mies on vaarallinen. Hän uskoo siihen mitä sanoo!" En tiedä kuinka tuo osuu kotimaisiin poliitikkoihin, mutta muistaen ukon terävänäköisyyden massojen ohjailussa ja hallinnassa, niin kyllä se, kuten sanotaan, pistää miettimään.
VastaaPoistaEilen kokeilin niin Nils-Aslakin blogi ei löytynyt googlen kanssa mutta yahoo löytää sen.
VastaaPoistaGooglen käytön voi siis lopettaa.
Vaalipuheiden kuuntelun sijaan kannattaa vilkaista aina ennen vaaleja taaksepäin mitä se "oma ehdokas" on aikaan saanut jos sellainen on valtiopäiville päässyt.
VastaaPoistaMOT kertoo että "Suomi" kannattaa sähkön markkinamallia jossa kuluttajahinnat muotoutuvat kalliimman mukaan. Suomi ja Suomi, ei minulta ole kysytty. Olettaisin että ei kovin moni suomalaisista kannata. Ketkä kannattavat, pitää varmaan itse kaivella esiin. Ei ihme että Fortumin edunvalvontajohtaja tarjosi päivällisen takuumiehelleen ministeri Lintilälle. Siinä samalla Lintilä kusi hallituksensakin pesään lähettämällä meemejä.
Dieselveron poisto torpattiin viime syyskuussa. Valtiovarainvaliokunta kannatti kansalaisaloitteen hylkäämistä ja eduskunta hylkäsi. Alla linkki Valtiovarainvaliokunnan lausuntoon. Mukana oli myös Perussuomalaisia. Kysyä sopii oliko päätös yksimielinen? Jos oli, se pistää outoon valoon Persujen ohjelmat liikenteen kustannusten alentamisesta.
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Mietinto/Sivut/VaVM_11+2021.aspx
Olen myös törmännyt näihin raviveikkaajaäänestäjiin ainakin pienemmillä paikkakunnilla; oman kylän tyyppi pitää saada läpi vaikka sitten ajaisi kuinka tuhoisia asioita politiikassa.
VastaaPoistaToinen porukka, jota olen ihmetellyt, ovat nämä valtamediassakin esiintyneet ”koulushoppaajat”. Ainakin osa heistä on kovasti monikulttuurin kannattajia, mutta kun oma lapsi ottaa osumaa rikastajilta, niin koulu vaihtoon. Muuttavat uudelle alueelle, ja epäilen vahvasti, että sama suvakkiäänestäminen jatkuu. Joko eivät ymmärrä äänestämisen ja asiaintilan välistä yhteyttä, tai sitten vain kauheiden rasistien äänestäminen ei ole vaihtoehto, vaikka kuinka salassa tapahtuisi. Nämä ihmiset ovat aika karmivia: pakenevat omien äänestyspäätöstensä seurauksia, ja jättävät muut näitä seurauksia vastustaneet kärsimään niistä.
Ikätoveritar
Vaaleihin käydään ja julkinen polemiikki yltyy. Omalta osaltani olen valinnoissa käyttänyt kahta reseptiä. Ensimmäinen on se, että valtiollisissa vaaleissa pitää äänestää valtiollisilla perusteilla eli arvioida, mikä ehdokas parhaiten valtion asioihin vaikuttaisi. Toinen on se, että valinnat täytyy tehdä hyvissä ajoin ja pidempiaikaisten näyttöjen perusteella. Näin loppumetreillä ehdokas voi kyllä mokata, eli menettää kannatuksen, jos kunnolla törppöilee, mutta uudet nimet eivät enää mitään varteenotettavia näyttöjä kykene antamaan. Toki medialla on perinteisesti ollut taipumus kehittää näitä hetken tähtiä tai pikemminkin tähdenlentoja, joita kovasti puffataan, mutta kyllä he ovat yleensä yhtä nopeasti pudonneet kuin nousseetkin ja hyvä niin.
VastaaPoistaMediankin vaikutusvallalla on rajansa, ja myös se on hyvä asia. Jonkinlaisena ääriesimerkkinä tulee mieleen maaliskuun 1933 Saksan valtiopäivävaalit, joiden aattona Göbbels uhosi, että ”Nyt on oleva helppoa” kun käytettävissä olivat valtakunnan voimavarat. Göringillä Preussin sisäministerinä oli käytössään poliisi ja Göbbelsillä valtakunnan kansanvalistus- ja propagandaministerinä valtakunnan tiedotusvälineet. Siitä huolimatta NSDAP ei saavuttanut marraskuun 1933 valtiopäivävaaleissa enemmistöä, vaikka vaaleja ei enää mitenkään vapaina vaaleina voinut pitää. Tämä tietysti oli tällainen asioiden havainnollistamiseksi tarkoitettu ääriesimerkki, jota ei ole mitenkään tarkoitus rinnastaa nykyiseen Suomeen. Itärajan toisella puolen tilanne on tietysti toisenlainen.
Winston Churchillin kerrotaan myös sanoneen, että ellet ole nuorena idealisti, olet vailla sydäntä ja ellet ole vanhana konservatiivi, olet vailla järkeä. Ilmankos punavihreät niin innokkaasti ajavat äänestysikärajan alentamista.
VastaaPoistaRouva Ano
Saapas nähä kuin paljon ääniä (tai protestiääniä)
VastaaPoistasaa kyseinen ehokas:
https://keskusta.fi/eduskuntavaalit-2023/ehdokkaat/uudenmaan-vaalipiiri/markus-kuotesaho/
Markusta ei hyväksytty Oulun vaalipiirissä kepunehokkaaksi, niin meni uudellemaalle
-jpt-
Aivan oikeassa Ryppy on noissa mietteissään. Ja se Nils-Aslakin blogi löytyy myös Oikotieto.fi sivulta.
VastaaPoistaHuru-ukko
Parhaamme yritettiin mutta kävi niin kuin aina - Vaalilause kepulle.
VastaaPoistaPyssymies
Tervehdys Ano1:lle, KKi:lle, Olavi Koskelalle, Ano2:lle, Ano3:lle, Ikätoverittarelle, Strix Senexille, Rouva Anolle, jpt:lle, Huru-ukolle ja Pyssymiehelle & kiitos hyvistä kommenteistanne ja lisäyksistä. Seuraavat vaalit ovat suorastaan pelottavat sillä niissä mitä varmimmin annetaan jatkoaika nykyiselle menolle ja niin kuin tiedetään, neljässä vuodessa saa paljon tuhottua. Reijo Koiraan sarjakuvat tiivistävät oikeastaan tämän kaiken ja tuo Pyssymiehen kehittämä vaalislogan kepulle on kyllä erittäin osuva.
VastaaPoistaVoipi vielä käydä niin ettei pidetä näitäkään vaaleja...
VastaaPoistaAi kuinka niin?
Talouskriisiä pukkaa, jenkeissä alkoi jo dominot kaatua ja tuo parin pankin kaatuminen on vasta alkua. Globaali talous kun on rakennettu, sanotaan suoraan; päin -ttua, eikä sekään mikään vahinko ole. Näin saadaan kansalaisten varallisuus nollattua tasaisin väliajoin että suuret voivat porskuttaa!
Oli sauli ensimmäinenkin kutsunut kanisterinsa, korjaan, ministerinsä hätäkokoukseen sunnuntai-iltana, heti amerikoista palattuaan.
Keskuspankit nostavat korkoja ja aluepankit menevät konkurssiin.
Sama temppu on tehty lukuisia kertoja ja sen vuoro lie taas...
-Tvälups-
Tervehdys, Taisteluvälineupseeri. Sitä talousromahdustahan minäkin pelkään. Tosin en usko, että nämä vaalit jäävät pitämättä.
VastaaPoistaMilloinkas ne eduskuntavaalit on jätetty pitämättä talouskyykkäyksen takia?
VastaaPoistaMiksei tähän valtakuntaan saada omaa isoa konservatiivista mediataloa aikaiseksi? Ei tarvitsisi noita iltahömppiäkään vilkuilla, että tietää missä mennään. Eiköhän melko pienelläkin summalla per nuppi saataisi sellainen aikaan, kun lukijoita olisi kuitenkin satojatuhansia, ehkä jopa miljoona tai ylikin.
VastaaPoistaTapsa vaan
Tervehdys Qroquius Kadille ja Tapsalle vaan & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaQroquius Kad: Ei ole jätetty.
Tapsa vaan: Hyvä kysymys. Alfa-tv yritti mutta sekin meni pankrottiin.
Alfa meni pankrottiin. Vai ajettiin?
VastaaPoistaHuru-ukko
Tervehdys, Huru-ukko. Tuohon en pysty vastaamaan kun en tiedä. Se tv-kanavan pyörittäminen lienee kumminkin aika tyyristä hommaa.
VastaaPoistaAlfa-TV:n omistaneen yhtiön liikevaihto oli vuonna 2021 hieman yli kaksi miljoonaa euroa, mutta tilikauden tappio oli peräti yli 3,3 miljoonaa euroa.
VastaaPoistahttps://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/alfa-tv-n-viime-vuoden-tappiot-yli-3-3-miljoonaa-euroa-analyytikko-aika-rajun-tappion-ovat-saaneet-aikaan-yhdessa-tilikaudessa/8462154#gs.rx2gde
Ei ole nappikauppaa, ei.
Ei pyöri pelkästään katsojien rahoilla eivätkä muidenkaan oikein;
tuossakin oli mukana mm. Hjallis Hjarkimo, mutta niin vain rahat loppuivat kesken.
Nettilehden pyörittäminen olisi huokeampaa, mutta miten kävi Ilja J:lle?
On liian helppoa siivet nyppiä, Eppu Normaalia myötäillen.
Paperilehti puolestaan on kuoleva media.
Suomen Uutiset on se, mihin tällä saralla kyetään.
Se tuo hörhömedian päätoimittajuus on miestä syövä tehtävä. Omaatuntoa pitää rauhoitella tuliliemellä oikein urakalla. Se tosin antaa vielä toivoa, koska jos sitä pitää yrittää hukuttaa viinaan, niin se on vielä olemassa. Ensin Hesarin päätoimittaja sekoilee kännissä ja nyt Aamulehden... kuka on seuraava?
VastaaPoistaTervehdys Qroquius Kadille ja Thorvald Eskilinpojalle & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaQroquius Kad: Totta joo. Se silloisen – ei nykyisen – MV-lehden suurin syntihän oli se, että se pärjäsi lukijamäärissään valtamedialle. Siksi se piti tuhota.
Thorvald: Niin, mitenkäs se olikaan? Tutkiva journalismi ja litkivä journalismi.
Rivien välistä YouTubesta: samarin YLE/hs haastattelussa, jättävät nauhan pyörimään. Nyt alkaa ammattitoimittelijoidenkin pinna palaa tuon punasirkun kanssa, selviää kun kuuntelette/katsotte videon.. 44 sekuntia eli ei kestä pitkään!
VastaaPoistaToisaalla Kiina välitti diplomaattisten suhteiden solmimisen Iranin ja Saudi-Arabian välille! Sekä antoi USAlle vippiä pelastaa ainakin SVB.
Brics etenee ja petrodollari on pian eilisen uutisia mutta suomalaiset poliitikot tarrautuvat kuin hukkuvat Yhdysvaltoihin...
Ai niin; Ukraina oli maailman kolmanneksi suurin asevientimaa 2022!
Siis export, njet import, vaikka mikäs se on lahjoituskamaa myydessä...
Pidelkää kiinni pipoistanne sillä nyt maailmalla sattuu ja tapahtuu Suomeenkin vaikuttaen.
-Tvälups-
Tutkivat ovat varmaan aina litkineet mutta olisiko nykyään jotain ylimääräisiä syitä? Tuntiko joku jopa olevansa ammattivalehtelija? Ykän lukijoissa on varmasti toimittajia eli ehkä joku kommentoi? Me ulkopuoliset voimme sentään metelöidä huhuista, olisiko Sanomatalo todellakin siellä työskenteleville "Kuolontähti"? Kauheaa jos on heille, hyvä meille muille. -jussi n
VastaaPoistaTervehdys Taisteluvälineupseerille ja jussi n:lle & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaTvälups: Olisko linkkiä tuohon haastatteluun? Ja tuohon asevientiväitteeseesi? Veikkaan että Ukraina tarvitsee niitä aseita itsekin.
jussi n: Lukijoita varmaan on mutta yksi ainoa Ylen toimittaja on ottanut sähköpostilla yhteyden ja sanonut että keep up the good work. Tosin hänkään ei ole enää Ylen toimittaja.
Ukraina oli kylläkin edellisvuoden kolmanneksi suurin aseTUONTImaa, the world’s third largest importer of arms in 2022:
VastaaPoistahttps://apnews.com/article/ukraine-global-arms-imports-sipri-7f4464ab3a3266677344356377c2cb3a
Eikä se Bricsikään oikein etene.
Vähän on oudoiksi eräiden jutut alkaneet muuttua viime aikoina.
Tervehdys, Qroquius Kad. Joo, Ukrainalla lienee aika vähän mahdollisuuksia viedä aseita tällä hetkellä.
VastaaPoistaOlipa järkyttävää katella eilistä MOT ohjelmaa miten valtiovalta virkamiehineen on liittoutunut keinoelinelämän kanssa meitä kansalaisia vastaan. Selitykset vain onttona kumisevat.
VastaaPoistaOn ollut meininki ostaa superlobbari Anders Blommin kirja mutta verenpainelääkitys on jo tapissa ja kirjan lukeminen voi rikkoa päästä verisuonet.
Tervehdys Ano1:lle ja Ano2:lle & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaAno1: Toivottavasti kovin moni ei mene tuohon halpaan.
Ano2: Joo, ei Ylen lähetyksistä aperitiivia saa.