tiistai 9. joulukuuta 2014

KOLMAS PUHEENVUORO KOMMENTOIJILLE

Blogin kävijämäärä ylitti hiljattain 800.000:n rajan. Lämpimimmät kiitokset lukijoille ja erityisesti kommentoijille, joille luovutan jälleen puheenvuoron. Antaa Närpes Vargin aloittaa:

Närpes varg said...

Luottamus järjestysvaltaan on hupenemassa ja se on paha asia se. Ei ihme, että kyliin ja pikkukaupunkeihin putkahtelee näitä vapaaehtoisia järjestyspartioita. Itsekin kuulun sellaiseen.
Systeemimme on halpa, huomaamaton ja tehokas. Kaikki kotikatumme miehet kuuluvat siihen.
Meillä ovat olleet riesana "kuuromykät" romanialaiset ja bulgaarit, jotka rimputtavat ovikelloa ja pyytävät elekielellä tai suomeksi tehtyä lappua esitellen päästä sisään lämpimään pakkasesta tai haluavat lasin vettä, mitä milloinkin. No nämähän ovat niitä varasjengien tiedustelijoita, jotka etukäteen tsekkaavat, onko talossa jotain arvokasta ja näkyykö hälytyslaitteita. Naulakosta voi päätellä, montako ihmistä huushollissa on.

No, kun tällainen veijari soittaa ovikelloani menen ulkoportaille häntä jututtamaan ja sillä aikaa vaimoni soittaa lähinaapureille. He välittävät tiedon eteenpäin ennalta sovitun listan mukaan. Muutaman minuutin kuluttua joka talon portailla seisoksii mies kiinnostuneen näköisenä. Jollakin saattaa olla käsillä lumilapio, joku on lähdössä pelaamaan pesäpalloa... "Kuuromykkä" kipaisee tämän ystävällisen äijälauman ohi ristinmerkkejä tehden aika laukkaa autolleen, joka tavallisesti on parkkeerattu näkymättömiin jonkun kulman taakse.

Vielä vuosi sitten näitä iltaisia kulkijoita saattoi olla parikin viikossa. Tänä vuonna käväisi yksi kuulovammainen, joka teki oman ennätyksensä kahdensadan metrin juoksussa huomattuaan pesäpalloilevan naapurini lähestyvän mailaansa hyväellen. Hymyileviä, urheilullisia naamoja näkyi vähän joka puolella.

Systeemi on tietääksemme täysin laillinen. Ketään ei oteta kiinni, ketään ei vahingoiteta eikä uhata. Varkaita ei nimitellä varkaiksi vaan heille jutellaan ystävällisesti. Kukaan meistä ei kanna asetta eikä käyttäydy agressiivisesti.

Suosittelen tällaista suojeluskuntaa muuallekin. Samalla tulee solmituksi mukavia suhteita naapureihin.

JANUARY 22, 2013 AT 11:45 PM

(sisäinen uhkakuva)


*

Sandscorpion said... (Linja-auto- ja kakkacasesta)

Tuli tästä vanhan miehen vihaisuusoletuksesta yhtäkkiä mieleen taannoinen Mannerheim-elokuva. Muistammehan, kuinka tekeleen tuottaja (vai oliko se ohjaaja) itki iltapäivälehdissä Hommaforumilla esitettyjä tappouhkauksia, vaikka Hommalla oikeasti esitetyt kommentit rajoittuivat lähinnä eriasteisiin facepalmeihin. Tappouhkausten saaminen rasisteilta siis oli yksi elokuvan tavoitteista, eikä niiden tosiasiallisen puuttumisen voinut antaa häiritä projektia.

On nimittäin näköjään niin, että Hyvien Ihmisten on kertakaikkiaan päästävä tiedostamaan ja järkyttymään valkoisen heteromiehen junttiudesta tasaisin väliajoin; vihervasemmistolaisen agendan ajaminen suorastaan vaatii sitä, koska itseinhokampanjoita ei saa päästää hetkeksikään laantumaan. Siispä jos VHM (eli tilanteesta riippuen vanhat miehet, rasistit, perussuomalaiset jne.) ei ymmärrä itse antaa tiedostavaistolle aiheita/tekosyitä järkyttymiseen riittävän usein, on sen kehitettävä niitä hänen puolestaan.

FEBRUARY 8, 2013 AT 4:08 AM

(kulturointia tositarpeeseen)

*

Coskar North said...

"Pahin vihollinen ei ole vasemmisto, eikä vihreät. Vaan hällävälismi."

Tästä olen täsmälleen samaa mieltä. Koko EU:n nykyinen liittovaltiokehitys, demokratian rappeutuminen, väestönvaihto ym. on vain seurausta hällävälismistä. Suomalaisten suurin ongelma yhteiskunnallisen kehityksen kannalta on ehkä turhan pitkä pinna. Jos nyt seuraa esimerkiksi Etelä-Euroopan maita, millainen meteli siellä saadaan aikaiseksi pienistäkin hallituksen suorittamista muutoksista, niin milloin Suomessa on ikinä nähty vastaavaa?

Olen usein todennut, että vaikka EU:n liittovaltio nyt toteutuisi ja Suomen itsenäisyys julistettaisiin menetetyksi, niin suurin osa suomalaisista priorisoisi luultavasti niin, että lähtisi EHKÄ mielenosoitukseen JOS se ei tarkoittaisi sitä, että suosikkiohjelma jää väliin, ei saa otetuksi päiväunia tai pitäisi keskeyttää sanaristikon täyttäminen. Jotenkin masentava ajatus, mutta melko realistinen. Tämän vuoksi Suomi tarvitsisi suuria muutoksia paitsi politiikassa, myös kulttuuripuolella.

FEBRUARY 13, 2013 AT 5:09 PM

(kaljupäisiä uutishavaintoja osa xxxiv)

*

Hep0nen said...

Ei tässä muuten muuta ihmeempää.. mitä nyt viime viikolla juutuin moottorikelkalla umpihankeen. Korkea niemennyppylä oli tuiskuttanut hötölunta puolisen metriä järven jäälle. Ei mistään tiennyt mihin ajoi ennen kuin oli jo jumissa. Sain kelkan muutaman kerran liikkeelle, mutta lopulta olin niin väsynyt etten saanut kelkkaa omin voimin hangesta ylös. En ollut ihan varma missä olin koska oli jo pimeää, olin hiestä läpimärkä ja alkoi tuntua siltä että nyt täytyy joko jättää kelkka siihen ja jatkaa matkaa takaisin (olisin saattanut lähteä väärään suuntaan, kuten päivänvalossa myöhemmin arvioin).

Sain serkkuni kuitenkin puhelimen päähän. Hän rämpi puoli kilometriä muniaan myöten hangessa jeesaamaan minut liikkeelle. Kerroin hänelle siitä olevani Palveluksen velkaa. (vaikka on niitä kyllä toisellekin puolelle tehty, ei meillä lasketa. saa hän kuitenkin pyytää melkein mitä kehtaa).

Eiväthän tällaiset asiat minnekään näy, eivät päälle loista, eivät kimalla eivätkä ole erityisen trendikkäitä. Eivätkä yleensä maksa mitään. Ei niitä näy muotilehtien palstoilla eikä katalookeissa, eikä niitä voi tilata mistään postimyynnistä.

Tällaiset asiat kuitenkin pitävät Suomen koossa.

FEBRUARY 13, 2013 AT 9:36 PM

(kaljupäisiä uutishavaintoja osa xxxiv)

*

Anonymous said...

Vasemmistoälyköillä on niin helppoa. Siinä porukassa kun voi sanoa/kirjoittaa ihan mitä tahansa. Ei tarvita todisteita, ei faktoja. Päinvastoin, mitä kummallisempaa juttua heittää sitä parempi. Onko nykyään edes muita kuin "vasemmistoälyköitä"? En muista viimeaikoina tätä sanaa yhdistetyn matemaatikoihin, fyysikoihin yms porukkaan joiden edustamilla aloilla oikeasti vaaditaan älykkyyttä.

FEBRUARY 25, 2013 AT 11:58 PM

(kesätoimittaja tai jotakin)

*

Castor said...

Tutkijoitahan Suomessa riittää. 90-luvulla tehtiin yliopistoissa sellainen merkittävä havainto, että jumalauta, jokaisesta tohtorintutkinnosta tulee tiedekuntaan rahaa! Nyt siis tohtoreita tehtailemaan! Näin määrä korvasi laadun. Aikaisemmin tohtorin väitöskirjan tekemiseksi ja läpi saamiseksi joutui tekemään jopa työtä, mutta rimaa oli pakko alentaa jotta kaikki olisivat saaneet tuon tavoitellun hatun.

Omalla alallani oikeustieteessä runoiltiin väitöskirjoja mitä kummallisimmista aiheista, ns. ympäristöoikeus muotialana tietenkin yhtenä. Pohdittavina oli sellaisia yhteiskunnan kannalta äärimmäisen tärkeitä käsitteitä kuin esimerkiksi Vesilain ”puron” määritelmä: voiko purossa uittaa tukkia, kun se laissa määriteltiin vesistöksi, jossa uitto ei onnistu. Asiaa tietysti sotkee se, että ”purossa” ei kaiketi saa uittaa…

Mitä tällä haluan sanoa? Toistan sitä itsestäänselvyyttä, että tuli liikaa tohtoreita ja nytkin heitä on työttöminä tai ”koulutustaan vastaamattomissa” tehtävissä. Yhteiskunnalle tuli siis äärettömän kalliiksi tuottaa titteleitä muttei osaajia. Ei tohtorintutkinto mitään ammatillista pätevyyttä tuo muuhun tehtävään kuin tutkijaksi, työnteko pätevyyden opettaa. Kyllähän esimerkiksi oikeustieteen tohtoreilta kalliita lausuntoja saa oikeudenkäyntejä varten, mutta yleensä professorit näkemyksineen, ja tarkoitan nimenomaan näkemyksiä, häviävät hyvälle ja pätevälle asianajajalle tyyliin 6-0. Asianajajan tehtävänä kun on tuntea laki ja käytäntö. Niinhän se on tietysti myös tuomioistuimen tehtävä, iura novit curia, mutta voi niitä soveltamisia!

FEBRUARY 26, 2013 AT 6:50 AM

(antero lärvänen ja vihamielikuvat)

*

Sandscorpion said...

Kun nyt tuli persujen imago puheeksi, on pakko kertoa eräästä tuttavastani. Hän on nuorehko nainen, innokas eläinaktivisti ja jonkinasteinen feministi (ei kuitenkaan telaketju-), eikä voisi kuvitellakaan äänestävänsä mitään muuta kuin Vihreitä.

Ennen eduskuntavaaleja häneltä tuli Facebookiin vähän väliä päivityksinä uutisia muslimimaailmasta; milloin oli raiskattu tyttö kivitetty, milloin koiria potkittu, milloin riehuttu jostain turhanpäiväisestä, jne. Hän oli rivien välistä sitä mieltä, että Islam on mustimmansävyistä barbariaa, eikä tuollaisella porukalla ole mitään sijaa sivistyneessä maailmassa.

Mutta kun tuli Jytky, neidolta valui viikon verran katkeamatonta raivo-oksennusta siitä, kuinka suomalaiset ovat perseestä kun niin menivät äänestämään, ja nyt on pakko äkkiä muuttaa ulkomaille ennen kuin Suomi väistämättä tuhoutuu. Kun tätä valitusta oli aikansa kestänyt, joku muu kysyi, että mitä niissä persuissa nyt on niin kamalaa. Vastaus kuului: "Kun minulla on paljon ulkomaalaisia ystäviä." Vähän jäi epäselväksi, miten tämä persuihin liittyy, mutta tulkitsin sen niin, että hänet oltiin saatu ihan oikeasti uskomaan, että valtaan päästyään persut potkivat joka ikisen ulkomaalaisen ulos Suomesta.

En silti halua yleistää, että naiset olisivat eniten väärässä. On myös paljon miehiä, joiden mielestä Suomi on moottoritiellä Helvettiin ja jotain tarttis tehrä, mutta persuja nyt ei ainakaan voi äänestää, kun ne ovat vaan sellaisia pölhöpopulisteja.

Tuo vian etsiminen persuista on ihan yleisesti käytetty argumentointitaktiikka, jolla pyritään hiljentämään vastustaja nolaamalla se. Sitä käytetään monessa muussakin yhteydessä: prostituution sallijat tarvitsevat prostituutiota itse saadakseen seksiä, homoista pitämättömät ovat itse kaappihomoja ja pakkoruotsia vastustetaan vain jos ei riitä kielipäätä sen oppimiseen. Suvaitsevais-sertifikoimattomia puolueita äänestävät vässykät, jotka kapinaäänestyksellään kompensoivat kyvyttömyttään tyydyttää naisia.

Toki tämän taktiikan käyttäjät itse uskovat väitteeseen. Niin kuin on monesti todettu, vihervasemmistolainen on omasta mielestään täydellinen, ja koska täydellisyyttä vastaan ei voi olla järkiargumentteja, täydellisyyden vastustaminen voi johtua vain jonkinlaisesta puutteellisuudesta tai mielisairaudesta.

FEBRUARY 27, 2013 AT 3:23 PM

(antero lärvänen ja vihamielikuvat)

*

Herja said...

Ei tämä rasismin uudelleenmäärittely laajalla kaavalla tietenkään mitään uutta ole, Turun sanomat kirjoitti pari vuotta sitten, että

"...maahanmuuttovastainen keskustelu ei suinkaan kohdistu vain ulkomaalaisiin, vaan myös esimerkiksi nykytaiteeseen, sosiaalidemokraatteihin ja homoihin - ylipäänsä demokratiaan."

Jos nykytaiteelle nauraminenkin on maahanmuuttovastaisuutta niin ei rasismin uudelleenmäärittelyssäkään ole rajana kuin mielikuvitus.

MARCH 1, 2013 AT 9:41 AM

(lyhyesti rashtuista)

*

Anonymous said...

HS perustelee sananvapauden rajoittamista Orwellilla, samalla väittäen puolustavansa sananvapautta.

Surrrealistista.

Ehkä seuraavaksi voisi käyttää Kafkaa?

MARCH 13, 2013 AT 4:15 PM

(lyhyesti nurinkurisesta)

*

Anonyymi ja sen synonyymi said...

Tuosta kuvaamastasi julkishallinnon johtohenkilöstä tuli elävästi mieleen oman entisen lukioni rehtori.

Hän oli täysin hajuton ja mauton henkilö joka onnistui pilaamaan henkilökunnan työilmapiirin ennätysajassa. Kun häneltä kysyttiin kommenttia asiasta, hän kritisoi opettajia "alaistaitojen puutteesta", mitä ikinä se tarkoittaakaan.

Myöhemmin hänet palkittiin uudella hyväpalkkaisella suojatyöpaikalla jonne haettiin suljetulla haulla jossa hän oli ainoa hakija. Näin hänestä tuli kunnan "johtava rehtori".

APRIL 2, 2013 AT 11:48 AM

(vääristymävyöhyke)

*

Vasarahammer said...

Entisessä Neuvostoliitossakin pyrittiin kertomaan esimiehille sitä, mitä he halusivat kuulla tai mitä he kuvittelivat omien esimiestensä haluavan kuulla.

Stalinin hovissa piti noudattaa ugadat, ugodit, utselet -periaatetta (haistele tuulia, mielistele, säily hengissä). Suomalaisessa byrokratiassa tuo jälkimmäinen voitaisiin vaihtaa muotoon "säilytä työpaikkasi".

Puolueen oppeja ei siis koskaan saa asettaa kyseenalaiseksi.

APRIL 2, 2013 AT 2:17 PM

(vääristymävyöhyke)

*

Imulippo said...

Muistan omilta kouluajoiltani sellaisen tapauksen, jossa opettaja otti minua kurkusta kiinni, nosti/paiskasi seinälle ja sanoi "nyt rauhoitu". Se tepsi. Hiljenin kertalaakista. Mikäköhän olisi nykypäivänä seuraus (opettajalle) tuollaisesta tapauksesta...

Tänä päivänä olen vain kiitollinen, että joku aikuinen mies oli käskemässä. Johtopäätös tästä (en tarkoita ainoastaan omaa tapaustani) on melkoisen epäkorrekti mutta päivänselvä: mieskiintiö opetusalalle (vaikka sitten opetuksellisen laadun kustannuksella) jotta isättömät nuoret saavat jotain rotia arkeen koska keski-ikäiset naiset eivät kykene ylläpitämään kuria kun on kyse yläasteikäisestä, testosteronia tihkuavasta pojasta.

Jokainen ihminen, syntymästään lähtien, haluaa kaiken huomion itselleen ja ilman yhteisön etua palvelevaa kasvatusta hänestä kehittyy empatiakyvytön narsisti. Niin kauan kuin olettamusta ihmisen synnynäisestä pahuudesta ei hyväksytä totena, kaikki on merkityksetöntä lätinää. Vain sellainen kasvatus, joka sallii paljon mutta myös vaatii tekijän ottavan vastuun teoistaan, voi kasvattaa kunnollisia aikuisia.

APRIL 10, 2013 AT 7:37 PM

(teoriaa ja käytäntöä)

*

Jaska Brown said...

Tuosta kurinpidosta karismalla. Se on kyllä kusipäiden kohdalla puhdasta paskaa. Karisma = tyypistä hehkuva tietoisuus siitä, että tarvittaessa täältä pesee ja linkoaa.

Se on ihan yksi ja sama, onko opettaja kaksi metriä kertaa metri oleva kaappi vai puolitoistametrinen kuusikymppinen mummeli. Jos se kaappi ei ole uskottava, niin kuka tahansa yläasteen räkänokka kävelee sen yli. Jos se mummeli on sen oloinen, että se päällekäytäessä antaa polvea palleille, niin tunnilla on hiljaista kuin Burundin hiihtoliiton vuosikokouksessa.

Kaikki valta perustuu viime kädessä väkivaltapotentiaaliin. Aina ja poikkeuksetta.

APRIL 10, 2013 AT 9:19 PM

(teoriaa ja käytäntöä)

*

Anonymous said...

Koska olemme kouluttaneet vuosikymmenien varrella aivan tolkuttoman määrän erilaisia selitteläätiön maistereita jotka ovat opintojensa aikana sekä sitten virassa (nimenomaan virassa, eiväthän he mihinkään tuottavaan työhön kelpaa) kehittäneet erilaisia teorioita ja oppeja kaikenlaisista asioista. Nämä opit sitten kuvaava todellisuutta enemmän tai vähemmän, yleensä vähemmän.

Tieteestä nämä opit erottaa siitä, ettei niiden perusteella voi tehdä mitään ennusteita, ja vaikka joku niin menisi tekemäänkin, eivät ennusteet toteudu.

Siitä joudutaan siihen, että koska systeemissä on niin paljon näitä selitteläätion maistereita ja tohtoreita, niin se heidän muodostamansa systeemi laittaa ne teoriat pätemään, vaikka väkisin tai huijaamalla tai hallinnollisella käskyllä tai sitten vaikka lailla. Ketään ei jätetä, ei ole varaa antaa kenenkään kyseenalaistaa selitteläätiökollegan sepustuksia, koska se omakin oppi tai tutkimus makaa sen varassa ettei kukaan oikeasti ala miettimään sen lähtökohtia ja järkevyyttä jne.

Tämä koneisto on ylittänyt jo ns. kriittisen massan ja toimii täysin automaatilla. Systeemillä on riittävä määrä siitä riippuvaisia selitteläätiön maistereita ja ihan omat hallinto yms. sisäpiirinsä.

Eli jos jokin tämän porukan jäsenen tai jäsenten ketjun kehittelemä oppi ei pidäkään paikkaansa todellisuudessa, niin sen pahempi todellisuudelle... ja näitä oppejahan näillä hemmoilla riittää, kuten olemme huomanneet.

APRIL 18, 2013 AT 4:45 PM

(ei konekivääriä eikä lahtista)

*

Castor said...

Suomessa asiantuntija missä tahansa viranomaisessa on se, joka nimitetään asiantuntijaksi, riippumatta siitä, onko kyseisellä henkilöllä tietämystä/kokemusta asiasta. Suomessa oikeuslaitos tukeutuu näennäisiin seikkoihin, sosiaalisen tilanteen huomioon ottamiseen, ym. seikkoihin joilla ei ole vähäisintäkään tukea kirjoitetussa laissa, mutta kun ne lait ovatkin niin huonosti kirjoitetut, että niitä saa sitten tulkita ihan millä tavalla tahansa ja nimenomaan tarkoitushakuisesti, joka on juuri se tulkintamuoto, joka ei ole edes, saatana, minkään tulkintasäännön mukaan oikea.

Professorit omassa erinomaisuudessaan antavat ohjeita lakien täytäntöönpanosta, usein niin naurettavin ohjein, että vanha mies tukehtuu yskiessään. Näitä äärivasemmistolaisia selittelijöitä kuunnellaan ja pidetään arvossa, kun taustat ovat useimpien kohdalla jääneet huomiotta tai niihin ei ole kukaan ottanut kantaa.

Kaikki on Suomessa sallittua, kunhan se edistää jotain postmodernia relativismia, eli ei mitään. Ei ole kuria, ei ole halua rakentaa, ainoastaan "näkemyksiä", "uudelleen määrityksiä", "konstruktioita", "ymmärtämistä", "oikeuksia kaikille", jne.

Englanninkielinen sanonta "do not confuse liberty for license" on uskomattoman hyvä. Nyt saa tehdä kaikkea, "lisenssi" tekemiseen tulee jo älyttömiltä vanhemmilta, joiden käsityksen mukaan Talvisota käytiin vuonna 1969.

Suomelle on jo koittanut yö, enkä enää palaa siihen maahan. Haudoilla käyn, niiden sankareiden, jotka on jo unohdettu ja joista pitäisi kaikkien olla ylpeitä. En puhu sotasankareista, puhun aivan arkipäiväisistä raatajista, jotka tekivät kansakunnan mahdolliseksi niiden nyt hajottaa, joilla ei ole mitään, ei häpyä, ei holttia. Suomi kuuluu kaikille ja sen myötä ei kenellekään.

APRIL 18, 2013 AT 9:23 PM

(ei konekivääriä eikä lahtista)

*

Lihapuhe said...

Iltaa Perskeleen hallintayksikköön jälleen.

Byrokratian yksi perusominaisuushan on se, että se luo lisää byrokratiaa. Ja toinen on se että
se että se pyrkii aina turvaamaan oman olemassaolonsa, koska etenkin jos hommia tehdään projektiluontoisesti, niin projektin elinkaaren loppupuolella varmasti nousee useammankin palavereissa istuskelijan mieleen se, että jotain sitä tarttis tehdä tämän jälkeekin ja luonnollisintahan on perustella pystyyn jonkinlainen vastaava projekti kuin edellinenkin tai sitten jatkokertomus nykyiselle.

Ja mikäs siihen paremmin sopii kuin vaikka uhkakuvien maalailu että jos tätä juttua ei nyt jatketa ja laajenneta niin yhteiskunnassa alkaa mennä perseelleen tasan ja varmasti. Tai koska me olemme nyt kehittäneet tämän leijonankarkottimen, niin tätä pitää ylläpitää ja kehittää tai kohta leijonat valtaavat maan. Tähän asti se toiminut hyvin koska leijonia ei ole näkynyt, mutta tulevaisuuteenkin täytyy varautua.

Milloinkas yksikään julkinen toimija tai elin olisi vapaaehtoisesti sammuttanut itsensä että joko tavoitteeseen on päästy, olemme tarpeettomia, tai sitten vastaavasti että eihän tästä tule paskaakaan, ei tätä kannata jatkaa, viimeinen sammuttaa valot.

Ja etenkin pitkän ajan päälle toiminta on vahvasti verkostoitunut ja kaverit suosittelevat kavereilleen eri palleja siitä lähiympyröistä, niin siinä vaiheessa jos joku osa-alue on jostain syystä uhattuna, niin tottakai sitä pyritään puolustamaan, ettei se omakin dominopalikka alkaisi huojua. Eihän sitäkään tiedä mitä ne katkerat entiset kaverit päästäisivät suustaan jos nyt ei olisi auttamassa.

- lihapuhe

APRIL 18, 2013 AT 11:17 PM

(ei konekivääriä eikä lahtista)

*

Närpes varg (grrr....) said..

Ystäväni englannin-maikka opettaa pikkukaupungin koulussa yläasteelaisia vai mitä ne nykyisin mahtavat ollakaan.

Hänen opetusmetodiinsa on kuulunut tietynlainen rentous ja reippaat jutut, jotka saavat kollit ja ladyt kuuntelemaan. Nyt sillekin tuli loppu.

Muutamat oppilaat vahtivat kännykkäkameroineen opettajan jokaista liikettä ja sanaa, kokoavat niistä leffan ja pistävät jakeluun. Yksi ehti jo Korhos-kohun jälkeen ilmestyä naamakirjassa.
Ystäväni ilmoitti tästälähtein puhuvansa suoraan oppikirjasta niin ei tule kenellekään sanomista. Kaikenlaisesta kurinpidosta hänen koulussaan on kokonaan luovuttu. Naisrehtori lymyää kopissaan eikä uskalla tulla edes kunnolla oppilaiden näkyviin. Miesopettajat, jotka tähän saakka ovat toimineet vapaaehtoisina turvamiehinä haistattavat paskat, vaikka pihalla ammuttaisi konepistoolilla.

Koulussa on hänen mukaansa nykyisin tunnelma kuin hautaustoimistossa. Kenelläkään ei ole kivaa, vaikka opettajahuoneen hyllyssä komeilee "Kiva koulu"-kansio.

Kaipa selitteläätiö nyt sitten on päässyt tarkoitustensa perille.

APRIL 18, 2013 AT 11:22 PM

(ei konekivääriä eikä lahtista)

*

Ekku said...

"Castor said...

Suomessa asiantuntija missä tahansa viranomaisessa on se, joka nimitetään asiantuntijaksi, riippumatta siitä, onko kyseisellä henkilöllä tietämystä/kokemusta asiasta."

Näinhän se valitettavasti menee.

Virkamies kun ei tee virheitä tai ei ainakaan voi niitä tunnustaa, niin tämä systeemi kusee.

Olen kuitenkin ihmetellyt, että miksi kukaan poliitikko ei ole saanut ahaa-elämystä ja koittanut joskus vastata johonkin kysymykseen rehellisesti, että "en tiedä" sen selvittelyn ja kiertelemisen sijaan.

Tuohon perään kun vielä lisää, että "otan selvää" , niin luulisi ääniä tulevan ihan itsestään.

Toki tämänkin konstin käytössä tulee olla varovainen. kun on ottanut vaikka epämääräistä vaalirahoitusta joltain säätiöltä, jonka puheenjohtaja on ja säätiön säännöt tälläisen toiminnan kieltävät, niin silloin tämä vastaustapa osoittaa vaan vastaajan tyhmyyden.

APRIL 19, 2013 AT 11:27 AM

(ei konekivääriä eikä lahtista)

*

Anonyymi ja sen synonyymi said...

Hei, tämä juttu menee hieman aiheen vierestä mutta tuosta apulukiouutisesta tuli mieleen oma ammattikorkeakoulu ja oma linjani, jota markkinoidaan ulkomailla lähinnä sillä että Suomessa ei ole lukukausimaksuja.

Opintolinjani perustettiin vuonna 2010, jolloin aloitin itsekin (olisin halunnut opiskella fysioterapiaa tai ensihoitoa, mutta en päässyt sisälle).

Ensimmäisen vuoden opiskelijoista puolet olivat suomalaisia, loput ulkomaalaisia, lähinnä itä-euroopasta ja aasiasta.

Vuoden 2011 luokan opiskelijoista puolet olivat vietnamilaisia tai kiinalaisia, mukana oli vain muutama suomalaisia.

Vuoden 2012 opiskelijoista kolme neljäsosaa oli aasialaisia, suomalaisia oli vain kaksi tai kolme neljästäkymmenestä.

Aasialaisethan ovat sinänsä siivoa porukkaa jotka eivät vaadi erityiskohtelua eivätkä uhriudu, mutta ei ne tule jäämään tänne valmistumisen jälkeen.

APRIL 24, 2013 AT 2:02 AM

(kaljupäisiä uutishavaintoja osa xxxvi)

*

Anonymous said...

Tuosta maahanmuuttajakoulutuksesta.

Eihän aikuisina tai edes lähesaikuisina tulleet pääse edes peruskoulusta ilman aika mittavia tukitoimia.

Lukio alkaa nykyään olla, ikävä kyllä, koulu myös niille jotka ei oikeastaan tiedä mitä ne haluaa, mutta ainakaan ne ei halua tehdä mitään. Eli lukio on ikäänkuin peruskoulun 3-vuotinen jatke jonne kaikki pissikset voivat mennä vielä häiritsemään ja pinnailemaan vielä kolmeksi vuodeksi. Ikään ja sukupuoleen katsomatta.

Johan sinne lukioon pitäisi saada erityisopetuskin siksi, että KAIKKI voivat suorittaa sen lukion, ihan lukupäästä riippumatta. Tässä on minusta menty taas metsään; ei tarvita Suomessa noinpaljon päälliköitä, jotakuinkin 60%, jota nyt halutaan....

Syy miksi tätä suositaan on se, että lukiokoulutus on halpaa verrattuna ammattikoulun opetukseen....

(kaljupäisiä uutishavaintoja osa xxxvi)

*

Närpes Varg ( hrrrr....) said...

Ihan oikeasti taistolaisuus lähti liikkeelle siitä, kun muutama herrasperheen hyvännäköinen tyttö hommasi sinisen paidan ja pani sanan kiertämään, että jos tuo heille viinaa, he riisuvat paidan ja saman tien housutkin.

Tästähän tuli kansanliike. Mikäpä oli mukavampaa nuorelle miehelle kuin istua karvalankamatolla (made in Afganistan) kauniin, Nataliasta laulavan älykön kanssa, juoda algerialaista punaviiniä ja lopuksi kellistää neito siihen samalle matolle. Kun samaan saumaan tuli ehkäisypillerin keksiminen ja vielä keskiolutkin, oli elämä yhtä juhlaa.

APRIL 24, 2013 AT 11:18 AM

(kaljupäisiä uutishavaintoja osa xxxvi)

*

Sandscorpion said...

Sopivasti tulikin koululta pari päivää sitten viestiä, että nyt olisi paikkoja jaossa. Suora, editoimaton lainaus:

Hae nyt sukupuolentutkimuksen maisteriohjelmaan (Helsingin yliopisto)

Nais- ja sukupuolentutkimuksen monitieteinen, 2-vuotinen maisteriohjelma tarjoaa eri aloilta saapuville opiskelijoille mahdollisuuden erikoistua sukupuolentutkimukseen. Helsingin yliopistossa maisteriohjelmasta valmistuu kahden vuoden kokopäiväisellä opiskelulla filosofian maistereita.

Ohjelmasta valmistuvat työllistyvät tehtäviin, joissa tarvitaan kykyä eritellä sukupuolen kulttuuris-yhteiskunnallisia merkityksiä ja vaikutuksia. Valmistuneiden työnantajia ovat olleet esimerkiksi julkishallinto, kulttuurilaitokset ja media. Maisteriohjelma tuottaa myös jatko-opintokelpoisuuden ja valmiudet tutkijanuralle. Oppiaineen tutkimuksellisia vahvuuksia ovat feministinen teoria, feministinen poliittinen teoria, queer-tutkimus sekä feministinen kulttuurintutkimus.

Virallinen hakuilmoitus, tiedot hakukelpoisuudesta ja hakuohjeet löytyvät osoitteesta
http://www.helsinki.fi/hum/opiskelijavalinnat/maisteriohjelmat/sukupuolentutkimus

Lisätietoja maisteriohjelman sivuilla
http://www.helsinki.fi/sukupuolentutkimus/opiskelu/maisteriohjelma/

Tutustu maisteriohjelmassa valmistuneisiin pro gradu -tutkielmiin
http://www.helsinki.fi/sukupuolentutkimus/opiskelu/maisteriohjelma/opinnaytteet.html

Huolisivatkohan nuo minua, jos kävisin syksyllä perusopinnot? Kai niillä on joku vähemmistökiintiö pohjalaisisännille. Ainakin johdantokurssi pitää käydä kun kerkiää, ihan vain nähdäkseni tuon touhun omin silmin.

Ei tuolta ainakaan lennokkuutta tulisi puuttumaan, mikäli noista graduotsikoista voi mitään päätellä. Miltä kuulostaisi "Merimiesten suhde eläimiin sukupuolentutkimuksen valossa"? Entäs "Väkivalta ja sukupuolen rajat digitaalisessa Tekken 5 -taistelupelissä"?

APRIL 30, 2013 AT 9:49 AM

(kulturointia vapun höystöksi)

*

Jaska Brown said...

- Herra Yrjöperskeles. Meidän on valitettavasti ilmoitettava, että hakemuksenne on hylätty.
- Qui?
- No olihan ansioluettelo tietysti vakuuttava, mutta... mutta...
- Jaa että minä olen mies? No tuohan on sukupuolisyrjintää!
- No eiiii... mutta... mutta... miten minä tämän nyt sanoisin?
- Miten olisi vaikka suoraan?
- No jos nyt tämän kerran teen poikkeuksen ja koulutukseni sekä ammattikuntani häpeäksi ilmoitan suoraan mistä on kyse.
- Odotan mielenkiinnolla.
- Teillä on kuulkaas aivan liian isot tissit ollaksenne uskottava feministi.

MAY 5, 2013 AT 7:08 AM

(työpaikkahakemus)

*

korpisoturi said...

"Me konservatiivit ollaan nykyajan radikaaleja".

Joo noin mäkin olen usein pohtinu, on radikaalia olla vanhojen toimivien arvojen takana ja konservatiivi.

Lauman mukana ulvominen saattaa sumentaa ajatuskykyä. Onneksi kaikkia suomalaisia ei vielä ole onnistuttu aivopesemään.

MAY 12, 2013 AT 7:39 AM

(vääristymävyöhyke osa ii)

*

Närpiön susi said...

Melankolinen filosofointisi sopii mukavasti kevääseen, joka julmasti tappaa talven, sen hanget, pirteät pakkaset, jään, joka avaa kulkutiet yli järvien. Itkeekö kukaan haikeammin, kun auringon raiskaama lumi?
Kirjoitin kerran hiukan samanlaisen tarinan valtatiestä, joka jäi uuden tien sivuun, unohdettiin, ruohottui ja vähitellen katosi metsän syleilyyn. Ja jotenkin sillä tavalla me kadotaan kaikki aikanaan.

MAY 15, 2013 AT 9:29 PM

(jotain ihan muuta xi)

*

Lihapuhe said...

Olen joskus joutessani tuumaillut sitä mitä tapahtuisikaan jos vain kaikki ihmiset yht'äkkiä vain katoaisivat ja kaikki infra yms. jäisi paikoilleen.

Että kuinka nopeasti se luonto omansa ottaisikaan ja miten tunnelmallisia alueita ja raunioita sitä 50-100++ vuoden päästä sieltä sun toisaalta löytyisikään, jos pallolle pääsisi turistimatkailemaan.

MAY 16, 2013 AT 10:22 AM

(jotain ihan muuta xi)

*

ANo said...

Terve Ykä.

Mielestäni pakinasi kuvaa suomalaista yhteiskuntaa, jos ei nyt mutta lähitulevaisuudessa. Asukkaat muuttavat pikkuhiljaa pois, putket vuotaa ja muurahaiset saapuvat. Poissa on tuo yhteisöllisyys joka menneinä vuosina yhdisti asukkaat talo-, kylä ja kaupunginosayhteisöissä. Tilalla on individiualistinen katsomus oikeuksista, vailla velvollisuuksia ja pelko omien mielipiteiden julkituomisen tuottamista sanktioista, jopa siitä kutsunko jotain ryhmää leimaavalla termillä tai olenko avoimesti "vääräuskoinen" (tällä en tarkoita eettis-uskonnollisia ryhmiä, vaan demokraattista vapautta valita kannattamansa poliitista kantaa. Olen henkilökohtaisesti menettänyt erittäin hyvän toimen väärien mielipiteiden julkituonnin vuoksi, joten tämä kuvaa hyvin Suomen muuttumista eurostoliiton pohjoiskoreaksi, josta nk. yhteisöllisyys on kaukaista menneisyyttä ja jossa kukaan ei uskalla puhua totta tai puuttua mihinkään. Omassa lapsuudessa/nuoruudessa, jos tuli "perseiltyä", palaute tuli välittömästi jonkun taloyhteisön vanhemman taholta. Nykyisin tämä johtaa oikeustoimiin..yleensä puuttujan vahingoksi. Suvaitsevaisuus, rauha ja rakkaus; tie Helvettiin on kivetty hyvin aikein. Näihin tunnelmiin.

MAY 16, 2013 AT 5:17 PM

(jotain ihan muuta xi)

*

Sandscorpion said...

Ymmärtäähän tuon muslimien taistelutyylin, kun ajattelee lopputuloksen vaihtoehtoja. Jos voittaa, joutuu jatkamaan elämää köyhässä ja epävakaassa perslävessä. Jos häviää, pääsee paratiisiin 70 neitsyen hellittäväksi. Varmaan suuri osa niistä salaa toivoo, että tulisi jo se nappi otsaan, niin pääsisi tästäkin paskasta.

Silloin 1400 vuotta sitten, kun sotiminen oli sitä, että isolla porukalla rynnättiin toisten kimppuun sapelit tanassa, tuollainen taivaallisella seksillä motivointi varmasti riitti halutun lopputuloksen saavuttamiseksi. Kuitenkin jos Muhammed olisi ajatellut asioita yhtään pidemmällä tähtäimellä, hän olisi sanonut, että paratiisiin ei ole uskonsoturilla asiaa, ellei vie vähintään yhtä vääräuskoista mukanaan. Tai että neitsyitä saa saman verran, montako vääräuskoista on eläissään nitistänyt. Voisi olla, että silloin ne keskittyisivät treenaamiseen ja tulosten saavuttamiseen aivan toisella innolla.

MAY 21, 2013 AT 11:07 AM

(kaljupäisiä uutishavaintoja osa xxxviii)

*

Närpes varg said...

Lehdistömme ote näihin mamu-asioihin on liikuttava. Tänään minun jokapäiväinen maakuntalehteni esitteli yrittäjä-mamun, joka työllistää neljä ihmistä. He pulpahtavat uutissivuille aina, kun jossain poltetaan autoja tai tapetaan ihmisiä kadulla.

MAY 23, 2013 AT 10:00 PM

(kun palat eivät loksahda)

*

Närpes varg said...

Yrjö puuttui asiaan, joka on mietityttänyt itseänikin. Kuinka nopeasti tosiaan ainoa oikea ja ikuinen YYA-liturgia muuttui ainoaksi oikeaksi ja ikuiseksi multikulti-liturgiaksi. Olisipa hauska hiukan penkaista tuota aihetta.

Muista, kun olin paikallisen SNS-seuran aktiivien kanssa Leningradissa joskus 80-luvun alussa ja perillä muuan YYA-uskovainen alkoi kertoa isännille, kuinka huonosti asiat Suomessa ovat ja kuinka hyvin ne ovat Neuvostoliitossa. Sanoipa vielä, että on hienoa, kun meillä on naapurissa valmis malli, josta voimme ottaa oppia yhteiskunnan rakentamiseen.

Muuan isännistä alkoi punehtua ja suomalaisen itseruoskinnan edetessä hän muuttui suorastaan vihamielisen näköiseksi. Illalla syödessä ja juodessa hän hankkiutui läheisyyteeni ja kysyi, oliko se SNS-aktiivi tosissaan, vai halusiko se vain vittuilla isännille. Tämä toveri oli nimittäin ollut Suomessa parin viikon matkalla ja nähnyt omin silmin kaiken "kurjuuden", josta hänelle äsken kerrottiin. Hänen silmissään suomalainen kurjuus oli neuvostolaiselle koskaan saavuttamaton paratiisi.

Kun sanoin, että puhuja oli aivan tosissaan ja että hän puhuu samalla tavoin myös kotona, toveri koputti ilmeikkäästi sormellaan otsaansa ja kuiskasi, että suomalaistoverin paikka olisi siellä, missä kädet pidetään tooosi pitkähihjaisissa paidoissa.

YYA-aikana ei ollut neuvostokriittisiä ihmisiä, sillä se olisi ollut neuvostovastaisuutta. Tuntuuko tutulta? Monikulttuurin tai maahanmuuton aiheellinen kritiikki vie suoraan vastaisuus-osastolle.
Hilpeää tässä kaikessa on, että kansa kyllä tietää. Suuri rahvas vihelteli itsekseen YYA-aikana, mutta ei ryhtynyt suoraan vastarintaan. Se kun olisi voinut merkitä ainakin työpaikan menetystä. SNS-seuraan mentiin sen takia, että oli jotain, mihin nojata, jos YYA-uskollisuutta joku epäili.
Kun Neuvostoliitto romahti, romahti myös SN-seura. Muutama vanha horisko vielä jaksaa heilua Venäjä-seurassa, mutta kovin laimeaa heidän touhunsa on verrattuna SNS-aikaan, jolloin seuran johtopaikoista käytiin veristä taistelua.

Myös nyt suuri kansa kyllä tietää, mihin ollaan menossa, mutta ei halua hötkyillä. Kunhan Helsinginkin kaduilla autot palavat ja ikkunoita hakataan rikki rautaputkilla, kenties johtajammekin älyävät jotain. Tarvitaan jonkin sortin katastrofi, jotta uskovaisen kaavun päälleen vetänyt päättäjä herää ja havahtuu.

Tämä nyt oli tällaista yksityisajattelua ja voin olla pahasti väärässäkin.

JUNE 24, 2013 AT 5:23 PM

(kirjoitusta kirjoittamisesta)

*

Bloggaaminen tuottaa tulosta hitaasti mutta varmasti, joten olen onnellinen ja ylpeä voidessani kuulua tähän pieneen mutta nuivaan bloginurkkaan.

Pöllitty Kumitontulta hänen omasta blogistaan ja esitetty kirjoituksessa ”kirjoitusta kirjoittamisesta”.

*

Vasarahammer said..
.
Journalisti, joka erehtyy flirttailemaan liikaa voiman pimeän puolen kanssa, jää ilman kavereita. Kukaan ei enää tule istumaan ruokalassa samaan pöytään vaan entiset kaverit poistuvat vaivihkaa takavasemmalle.

Se epävirallinen rangaistus on näissä asioissa pahempi kuin mikään virallinen nuhtelu tai vastaava.

JUNE 24, 2013 AT 8:51 AM

(kirjoitusta kirjoittamisesta)

*

Becker said...


50-luvun alussa eräs amerikkalainen kilpa-autoilija oli Italiassa matkalla kilpailupaikalle paikallisen kuskin ohjaamalla pikku Fiatilla. Paikallinen siinä ajaessaan kertoili nähtävyyksisitä vieraalleen. "Ohitamme juuri saksalaisten sotilaiden hautausmaan" mainitsi kuski. Hetken kuluttua hän seiitti, että "tuossa oikealla on brittiläisten hautausmaa." Taas köröteltiin tovi, ja sitten olikin jo vuorossa amerikkalaisten sotilaiden hautausmaa. Amerikkalainen vieras seurasi mielenkiinnolla esittelyjä, mutta kotvasen kuluttua hän ei voinut hillitä uteliaisuuttaan, vaan tiedusteli, että missäpäin se italialaisten solttujen hautausmaa sitten vuorostaan oli. Kuski heilautti kättään ja totesi, "Italialaisetko, he olivat La Casa, kotona."
Tämä on muuten tosi tarina.

JUNE 4, 2013 AT 1:00 AM

(tarina, kolmas kesäkuuta)

*

KKi said...

Ei kuulu aiheeseen mutta blogiasi lukeneena voisin kuvitella, että arvostat.

"Kun ajattelen ministerien asettamia tavoitteita, niin en ole lainkaan hämmästynyt, sillä Liikenne- ja viestintäpoliittinen ministerityöryhmä on seuraavanlainen: Puheenjohtajana häärii laborantti Kyllönen, oikeustieteen kandidaatti Vapaavuori, valtiotieteiden maisterit Koskinen ja Niinistö, kauppatieteiden maisteri Haglund ja lääketieteen lisensiaatti Räsänen. Ainoat, joilla taitaa olla kosketus tieliikenteeseen moottoriajoneuvolla ovat herrat Vapaavuori ja Niinistö, joista edellämainitulla on rattijuopumustuomio ja jäljempänä mainitulla ylinopeussakot."

JUNE 21, 2013 AT 3:05 AM

(antero lärvänen ja juhlaraha)

*

Yksi Turkkulaanen said...

70-luvulla oli vielä vallalla optimismi: kun kunnolla painetaan töitä, saadaan asiat kuntoon: oma tupa, voita ja päällisiä leivälle, radio ja ehkä jopa väritelkkari!

Nykyään ei ole muuta enää tehtävänä kuin maksella toisten velkoja. Se ei paljon hymyilytä.

JULY 8, 2013 AT 3:05 AM

(jotain ihan muuta xii)

*

Närpes varg (nam, nam) said...

Minusta suurin muutos ruokakulttuurissa on tapahtunut siinä, että ennen sai syödä kaikkea, missä ei ollut pääkalloa ja sääriluita ristissä. Nyt pitää tarkistaa Googlesta, ettei sapuskassa vaan ole geenimanipulaatiota tai kiellettyjä säilöntäaineita tai hevosta tai mikä nyt milloinkin satutaan kieltämään.

JULY 12, 2013 AT 9:21 PM

(jotain ihan muuta xiii)

*


Hitaasti, mutta varmasti. Eteenpäin jatkaen.

19 kommenttia:

  1. Ällistyttävän viihdyttävää ja kuivaa huumoria. Kuitenkin luopumatta älyllisestä näkökulmasta. Ja mikä hassuinta - maksutta amerikkalaisella palvelimella.

    Tähän ei Puolue pysty.

    VastaaPoista
  2. Niin, joo. Yle uutisoi, että 19% Ruotsidemokraateista aikoo äänestää toista puoluetta maalisvaaleissa. Muista puolueista luku on 12%. Tuosta saa varmaan normi sukankuluttaja sellaisen mielikuvan, että Ruotsidemokraattien kannatus laskee viimevaalien 13%:sta noin 10%:iin. Jotenkin minusta tuntuu, että ihan niin ei tule käymään, mutta pianhan se selviää.

    VastaaPoista
  3. Tervehdys, Kumis.

    Viesti 1: Joo, täysin ilmaiseksi. Tietysti nettiyhteys pitää olla. Ja Puolueelta ei edelleenkään kysytä. En niin minä kuin kommentoijat, ja tätä blogia on siunattu pirun hyvillä sellaisilla.

    Viesti 2: Odotellaan mitä tuleman pitää. Tietysti Ruotsi on ihan omanlaisensa tapaus, joten en ihmettelisi, vaikka siellä joittenkin ruotsidemokraatteja äänestäneitten keskuudessa pidettäisiin jo katumusharjoituksia jollekin tuntemattomalle jumalalle, joka ei heitä näe eikä kuule eikä sitä kiinnosta, mutta johon pitää kumminkin uskoa ja katua. Olisi muuten hyvin mielenkiintoista ajatella, että minkähänlaiset vaalitulokset Ruotsissa olisivat, jos siellä olisi samanlainen vaalisysteemi kuin Suomessa. Siis ei mitään puolueen listaa vaan tyhjä lappu ja numero siihen. Ruotsi on olevinaan sivistysmaa, mutta siellä ei ole edes salaiset vaalit, vaan ihminen joutuu kikkailemaan.

    VastaaPoista
  4. Ei ne ruotsalaiset ole ollenkaan niin tyhmiä, sillä nyt siellä puuhataan perustuslain muutosta, jonkä jälkeen maata voidaan hallita vähemmistöhallituksella, ilman että esim. SD pystyy sitä kaatamaan.
    Sinne ollan nyt kaavailemassa Moderaattien ehdokasta naispääministeriksi (muuten ensimmäistä pitkiin aikoihin),
    joka uhkailee jatkaa nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa.

    Demokratiasta viis, sillä mamutus on tärkeintä.

    VastaaPoista
  5. Koppelo (ei sukkahoususellainen) tässä taas.
    Onnittelut Yrjöperskeles 800 000 rajapyykin ylityksestä!
    Minussa herätti ajatuksia tuo hepOsen kirjoitus auttamisesta. Nythän on Ylellä tämä lupa välittää-kampanja. Ajatus on oivallinen, mutta hävettää ne väkisin vanhainkotiin raahatut nuoret joita televisiossa näytetään, ja mitta tuli täyteen, kun toimittaja seisoi esittelemässä Suomen karttaa jossa näitä hyviä töitä kuvaamassa oli sellaisia googlemapsin poijuja. Tuli mieleen nämä lionsien yms. solmioherrat joiden hyväntekeväisyydet pitää aina raportida lehdissä.
    Kyllä vain se että paarustaa hangessa auttamaan kaveria pulassa menee kirkkaasti yli tämmöisten. Itsekin olen saanut kokea, miten eleettömästi on apua annettu tarvitessani. Hämmennyksissään ehtii kiitoksen huikata poistuvalle selälle, ja kyselyyn korvauksesta saa rukkasen huitaisun.
    Joskus on saanut jossain sitten olla toiselle apuna, eikä siitä köyhdy. Kyllä, näin tämä maa pysyy pystyssä.

    VastaaPoista
  6. Tässäpä hotellin keittiöön käypänen joulukakun ohje:

    JOULUKAKKU

    2 dl sokeria
    4 munaa
    2 dl kuivattuja hedelmiä
    1 tl suolaa
    1 dl fariinisokeria
    4 rkl sitruunamehua
    pähkinöitä
    2 pll viskiä

    Ota esiin suurehko kulho.

    Tarkista maistamalla viskin laatu.

    Kaada mittaan 1dl viskiä ja juo se. Toista sama.

    Laita sähkövatkain päälle. Maista viskiä uudelleen varmistaaksesi, että se on korkealaatuista.

    Vatkaa 1 dl voita laajassa sameahkossa kulhossa, lisää 1 rkl sokeria ja vatkaa taas.

    Varmista että viski on vielä hyvää.

    Kuo uusi jupillinen. Käännä vatkaaja poish päältä. Riko kaksi kanaa ja lishää kulhoon, shamoin kuihvatut hetelmät. Vatkaa kääntäjä taash päälle.

    Jos heivatut kudelmat jäävät kiinni kulhoon, väännä irti muuvireisselillä.

    Maishta shitten onko viski vielä herkeälaatuista. Shitten shiivilöi 2dl suolaa tai jotain. EI 00 NNII NÖPÖNUKKAA.

    Tshekkaa viski täsh fälish.

    Shiivi1öi shitruunamehu, lishää yksi ruoka. Lusikka. Shokeria tai jotain.

    Aivan shama perkele. Voitele uuni. Kkääännä kakkuvuokaa 220 asteeseen.

    Älä unoha käännyttää vatkainta poish. Heitä kulho ikkunasta.

    Tshe tshekaaahh taas vishki.

    Mee nyd nukumaa. Kuka ylipäätään viittii väshätä jotain pershkeleen hhetelmäkakkua???

    Ohjeita antoi

    -KKi-

    VastaaPoista
  7. Vittuuntunut NettoVeronmaksaja9. joulukuuta 2014 klo 22.52

    Tuosta Kumiksen viestistä laskeskelin, jotta
    1) muut puolueet kaikki -12%
    2) Ruotsidemokraatit -19

    Jos 52% Keskusta-Oikeisto allianssin puolueitten vaihtajista siirtyy Ruotsidemokraattien leiriin ja Punavirheistä 0%.

    Ruotsidemokraattien vaihtajat tasaisesti kaikille muille + Punavirheet vaihtelevat keskenään, sekä Keskusta-Oikeiston 48% oman blokkinsa sisällä keskenään.

    Sain Ruotsidemokraateille suunnilleen saman tuloksen kuin viimeisimmissä vaaleissa.
    Oikeisto-blokki häviää n. -1% ja Punavirheä-blokki voittaa n. 1%.

    VastaaPoista
  8. Tervehdys Beckerille, Koppelolle, KKi:lle ja Vittuuntuneelle NettoVeronmaksajalle & kiitos kommenteistanne.

    Becker & VNV: Nythän tuoreen gallupin mukaan ruotsidemokraateille olisi tulossa 17,7 pinnaa:

    http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/ulkomaat/item/62435-kysely-ruotsidemokraattien-kannatus-jyrkassa-nousussa

    Mutta näyttää todellakin siltä, että Ruotsi on siirtymässä kaksipuoluejärjestelmään, jossa SD on se toinen puolue ja toinen on sitten ne kaikki muut. Jussi Halla-aho on tuoreeltaan kirjoittanut asiasta hyvin:

    http://www.halla-aho.com/scripta/ruotsin_ja_suomen_vaalikevat.html

    Joka tapauksessa ainut mikä on varmaa on se, että paska lentää ja banjot soi, vielä enemmän kuin edellisissä vaaleissa.

    Koppelo: Kiitokset. Ja olen täysin samaa mieltä kanssasi. Pieniä asioita, jotka eivät lehtiin pääse, mutta jokapäiväisiä sellaisia. Tuon termin ”sukkahousukoppelo” on muuten keksinyt Isä-Perskeles. Joskus aikanaan Nyhtänköljässä istuttiin saunan jälkeen olohuoneessa ja katsottiin uutistarjontaa. Silloin oli muistaakseni se smash asem-hässäkkä ja kun Isä-Perskeles katseli siellä olleitten tyttölapsien kieltämättä silmiinpistävää ulkonäköä ja vaatetusta hän päätään puistellen totesi, että ”mistähän ne on nuo kaikki sukkahousukoppelot tuonne löytäneet?”.

    KKi: Suuret kiitokset. Makuhan tuossa reseptissä on suorastaan päähännousevan raikas.

    VastaaPoista
  9. Moro taas.

    Tohon ruåtsin asiaan. Kyllä siellä ymmärtääkseni ihan pohjoisessakin alkaa mottakcentereitä olemaan.

    Viime talvena bonggasin runsaahkoa värisevää notkuntaa Kiirunassa. Samoin Luleåssa ja Sundvalsissa alkaa päivisin kadulla näkemään enimmäkseen värinää. Potatnäsenit kun lienevät töissä.

    -KKi-

    VastaaPoista
  10. Tervehdys, KKi. Eli meininki on kuin Itäkeskuksessa jo kymmenen vuotta sitten. Vaan mitenkähän lie vielä pohjoisemmassa eli Ruijassa tänäpänä? Pyörin Itä-Ruijassa viimeksi 2000-luvun alussa (pitäis käydä taas, se Hamningsbergin tie on uskomattoman hieno) ja siellähän oli etnistä värinää ihan tolkuttomasti. Rupattelin yhden siellä asuvan suomalaisen kanssa ja sain kuulla, että norjalaiset olivat vähän niin kuin ulkoistaneet vastaanottokeskukset ihan sinne Norjan perimmäiselle Perähikiälle ja paikalliset vastaanottokeskusten omistaja olivat Ruijan rikkaimpia miehiä. Miten lie nykyisin?

    VastaaPoista
  11. Laitetaanpa vielä kiitokset AT:lle sähköpostista ja laittamastasi linkistä. Tässä perinteinen joululaulu uudelleen sovitettuna:

    http://d3ac2fc8l4ni8x.cloudfront.net/1418113254390.mp3

    Ihmettelen vaan että tuo on esitetty Radio Rockin Heikelä-Törpöräätiössä, sillä sehän on yleensä ollut mielestäni varsin mokuttava. Silloin kun se oli vielä Heikelä-Linnanahde-Törpöräätiö, jätkäthän yrittivät jyrätä Jussi Halla-ahon erittäin huonolla menestyksellä.

    VastaaPoista
  12. Moi

    Nojuu Ruija eli Finnmark on juurikin seutua jossa enimmäkseen Norgessa liikun.

    Ainkaan mun nähdäkseni alueen kalastajakylät eivät ole erityisen rikastuneita. Jossain kalapakkaamoilla voi jonkin varsinaisen toki bongata. Enimmäkseen on niissäkin baltian ja itänaapurin väkeä.

    Norjalainen siellä melko harvinainen ilmestys. Lienevät enämpi hallinnollisissa hommissa ja laivoilla.

    Mehmnissa ja Honningsvågissa ole törmännyt jopa ihan Suomalaiseen duunariin.

    -KKi-

    VastaaPoista
  13. Tervehdys, KKi. Joo, se mitä silloin näin oli keskittynyt pääosin sinne Kirkkoniemeen ja yleensäkin Ruijan aivan itäisimpään osaan. Nykypäivästä en siis tiedä.

    VastaaPoista
  14. Mitä ...tua?

    Kysyy epätietoinen Peräkorvesta.

    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014121018914249_uu.shtml

    -KKi-

    VastaaPoista
  15. Tässä vaiheessa ei noista gallupeista kannata paljoa perustaa, sillä niiden luotettavuus Ruotsista kyseenollen on vähintäänkin kyseenalaista.
    Beiruthan oli aikoinaan lähi-idän Pariisi, kunne muslimit pistivät tuulemaan, nykyjään Tukholma on pohjolan Venetsia siihen asti kunnes muslimit pistävät tuulemaan.

    Mielestäni Halla-aho Scriptassa luonnehti naapurimaan tilannetta erinomaisesti. Suosittelen lämpimästi sen lukaisemista.

    Niin ja onnitelut 800.000 klikkauksen johdosta!

    VastaaPoista
  16. IDA taisi sanoa jossain aiemmin että tarvitaan nuivaa vetoapua muista maista. Tällä täytyisi ajaa Ruotsi ja sitä peesaava Suomi yksin nurkkaan jolloin ne jäisivät enemmän ja enemmän eristyksiinä harjoittamansa politiikan kanssa. Kun on entistä vähemmän "mallikappaleita", joten Ruotsin on entistä vaikeampaa vedota niihin ja samoin Suomella on vaikempaa peesata sitä. Kun taas nuivilla olisi enemmän "mallikappaleita" joilla he voivat puolustaa omaa vaihtoehtoaan.

    Jännä juttu että Israelissakin pidetään ennenaikaiset vaalit maaliskuussa. Tuskin ne nyt Ruotsin takia pistivät uutta kierrosta käyntiin.

    VastaaPoista
  17. Tervehdys KKi:lle, Beckerille ja Vieraalle & kiitos kommenteistanne.

    KKi: Joo, merkille pantiin. Kiusa se on pienikin kiusa. Yksi kappale uutisessa kertoo vissiin asian punaisen langan, eli:

    ”Vero parantaa hieman virkavallan työllisyyttä. Ministeriön mukaan nestekaasun valmisteveroruljanssin pyörittäminen lisää tullin työmäärää kolme henkilötyövuotta.”

    Eli oliskos jonkun virastopampun siskontyttö valmistunut ja sille piti keksiä hommia?

    Becker: Joo, vaalipäivänä tiedetään lopulliset tulokset. Edelleenkin kaipaisin kyllä Ruotsiin ihan oikeasti salaisia vaaleja. Eikös muuten Libanonissa alkanut räyhääminen suurin piirtein samoihin aikoihin, kun islamilaisväestö meni yli viidenkymmenen prosentin?

    Jussia kaipaan edelleenkin eduskuntavaaleihin. Ja kiitos onnitteluista. Eihän tämä muotiblogeihin verrattuna ole yhtään mitään, mutta porukalla eteenpäin.

    Vieras: Onneksi kuitenkin Suomi ja Ruotsi ovat vielä ihan eri kategoriassa. Ruotsi on jo päässyt ”valoon ja kirkkauteen” eikä sieltä enää pois pääse. Suomella on vielä kuitenkin mahdollisuus välttää Ruotsin tasoinen katastrofi.

    VastaaPoista
  18. Tekstistä:

    Sudelle: Täysin ylivedetty ystävällisyys yhdistyneenä äärimmäisen tarkkaavaiseen tilannetietoisuuteen on ammattitaitoisen rikollisen näkökulmasta paljon pelottavampaa kuin avoin aggressiivisuus.

    Hiekkaskorpparille: Kumma juttu muuten että noi yliopistojen sukupuolentutkimuksen maisteriohjelmat eivät ole vielä siirtyneet videoavusteisen empiirisen tutkimusen pariin. Silleen hoituis tutkimusohjelmien rahoituskin kätsästi. Ja opiskelijat työllistyisivät taatusti "tehtäviin, joissa tarvitaan kykyä eritellä sukupuolen kulttuuris-yhteiskunnallisia merkityksiä ja vaikutuksia".

    Kommenttiosiosta:

    Kumis:Jos lukee YLE:n tai HS:n "uutisointia" Ruotsin puoluekannatuslukemien kehittymisestä niin syntyy mielikuva, että Ruotsidemokraattien kannatus on jo kymmeniä kertoja ja lisää tippuu. Jos seuraa esim. Sention galluplukemia ja toteutuneita vaalituloksia niin saa sellaisen kuvan että nousu kohti 20% tasoa on ollut kovaa ja nopeaa eikä se välttämättä siihen pysähdy.

    Vois silleen vähän kuvitella että journalismi on menny rikki. Hesarin voisi jo kai määritellä tiedostavaiston seiskalehdeksi.

    Ykä: Ruotsissahan on ihan oikeasti salaiset vaalit. Ne ovat niin salaiset että kukaan ei tiedä missä ja milloin ne järjestetään, mistä niissä äänestetään, keitä on ehdokkaina tai mikä on vaalien lopputulos. Juuri tuo vaalien salainen luonne on pakottanut siihen, että vaalit korvaava vaalinäytelmä puolestaan on joiltain epäolennaisilta osin - kuten nyt vaalisalaisuus ja vähän muuta sen tyylistä - mahdollisimman läpinäkyvä ja sitä kautta demokraattinen.

    VastaaPoista
  19. Tervehdys, Ano. Noista Ruotsin salaisista vaaleista olen kanssasi pitkälti samaa mieltä. Sinänsä sama systeemihän on Suomessakin, Ruotsissa se on vain vielä räikeämpi. On saatu aikaan tietty yhteiskuntamalli joka pohjautuu tiettyihin uskonkappaleisiin ja yritykset muuttaa sitä tai edes keskustella sen muuttamisesta ovat kiellettyjä. Mieleeni tulee muutamakin valtio viime vuosisadan puolelta, joissa toimittiin samoin.

    VastaaPoista