keskiviikko 14. kesäkuuta 2017

VUONNA NOLLA

Näin alkuun voisi todeta, että tämän perussuomalaisista irtaantuneen ryhmän nimivalinnassa on käytetty joko äärimmäisen mustaa huumoria tai sitten se osoittaa totaalista tyyli- ja tilannetajun puutetta. Mietitääs ny… perussuomalaiset valitsivat uuden johdon ja uuden linjan eli toisin sanoen tarjosivat uuden vaihtoehdon vallitsevalle federatiiviselle valtapolitiikalle. Sen jälkeen soinilaiset (nyk. uuvatit) irtautuivat perussuomalaisista tukeakseen nimenomaan vanhaa valtaa ja ottavat pulaakilleen nimeksi Uusi vaihtoehto. Mille se on vaihtoehto? Vaihtoehdolleko?

Viime päivien poliittinen Kauniit ja rohkeat on mennyt jo sen verran härskiksi, että yksinkertaisempi (niin kuin esmes minä) katselee sitä jo monttu auki eikä huomaa vaikka kärpänen lentäisi suuhun. Toisaalta mikään ei enää yllätä. Selvää on kuitenkin, että koko orkestraatio oli suunniteltu etukäteen, niin kuin esmes tämä Turun Sanomien linkki vahvistaa. Uusia käänteitä on varmaankin vielä odotettavissa ja niinpä päivitän hieman omaa ennustustani. Eli joku poliittinen taho tulee esittämään perussuomalaisten toiminnan kieltämistä ja muuttamista laittomaksi jo ennen kuin kesä kääntyy syksyksi.

Mutta mitä (tähän astisesta) farssista jäi käteen ja ennen kaikkea mitä tämän jälkeen?

Itse näen, että poliittisessa ajanlaskussa siirryttiin 13.6. 2017 vuoteen nolla. Nyt Suomessa aloitetaan toisen kerran oikea poliittinen toiminta Suomen ja suomalaisten hyväksi. Se ensimmäinen kertahan päättyi joskus 1990-luvun alussa. Tässä välissä on tehty pohjatyötä, jonka realisoitumisen poliittiseksi toiminnaksi on estänyt organisaatio joka keskittyi takaamaan Timo Soinille hänen poliittisen uransa kliimaksin. Nyt kuonasta on päästy eroon, harjaaminen on loppunut ja tarjolla on valmis puolue jolla on työhön sitoutuneet kansanedustajat ja organisaatio. Ei sitä olla otettu pois. Sen kautta ihmisillä on vaihtoehto ja mahdollisuus. Sitäkään ei olla otettu pois. Vaikka varmaan mieli tekisikin. Mutta maassa vallitsee vieläkin edes jonkunlainen demokratia.

Hotellin respasta toivotetaan voimia ja jaksamista Jussille ja kumppaneille. Ja vielä muistutukseksi sekä kannustukseksi teille se huomautus, että vaikka politiikka saakin aikaiseksi niitä hillotolpalle uskollisia opportunisteja niin meillä tavallisilla kansalaisilla ei ole nykymenolla mitään muuta kuin hävittävää.

En sinänsä väitä, että tästä on hyvä jatkaa. Mutta väitän, että tästä on pakko jatkaa. Kukin tavallaan ja tyylillään. Motivaatioksi ei tarvinne juuri muuta kuin katsoa läntisen naapurimaamme ja koko Länsi-Euroopan tilaa. Johon nykyinen valtakoneisto on meitäkin ajamassa. Kiihtyvällä tahdilla.



Lisäys myöhemmin: Blogikollega Oinomaos hoksasi, että uuvattivahvisteinen hallitus on väsäämässä uutta maahanmuutto-ohjelmaa, joka pohjautuu aikaisemman hallituksen vuonna 2013 tekemään vastaavaan. Eli persujen kanssa tehty ohjelma oli alusta alkaen Soinin hyväksymää silmänlumetta. Koko juttu Oinomaoksen blogissa.

71 kommenttia:

  1. Ykä, jos oikein muistan, PerSujen olemassaoloa de facto on yritetty kieltää vuosikaudet. Tai siis niiden PerSujen, jotka uskaltavat puhua asioista niiden oikeilla nimillä.

    Olet oikeassa siinä, että viime päivien tapahtumat saattavat helposti sekoittaa pään kuin pään, mutta minä näen tämän tilanteen erittäin valoisana ja positiivisena: muutamassa päivässä tapahtui monia, mielestäni hienoja asioita, ja vaikka tässä nyt tovi vierähtääkin ns. henkeä vetäessä, vuosi 2018 alkaa paljon paremmissa merkeissä kuin pitkään, pitkään aikaan.

    Ai muuten, onkohan Länsi-Lapissa riekkoja?

    VastaaPoista
  2. Melkoisen tempun tekivät tosiaan Soini hännystelijöineen. Itse Timosauruksen suhteen en ole kovinkaan yllättyny, mutta Terhon, Lohelan ja Elon toiminta kyllä ihmetyttää. Vaikka jätettäisiin huomioimatta se tosiasia, että ilman Halla-ahoa nuo tyypit eivät olisi päässeet asemiinsa, niin oliko tuo edes taktisessa mielessä kovin järkevää? On vaikea kuvitella, että heitä monikaan enää tämän jälkeen äänestäisi.

    Mutta kai tämä oli pidemmän päälle väistämätöntä ja hyväksikin. Minä ainakin uskon, että seuraaviin ek-vaaleihin mennessä persujen kannatus voi olla jo melkoista, kun taas Soini kätyreineen kutistuu marginaaliin. On tietysti mahdollista että persut eristetään päätöksen teosta Ruotsin malliin, mutta se on toinen asia.

    Minä muuten olin eilen Timppalaisten petoksesta niin käärmeissäni, että sorruin tekemään aiheen tiimoilta vihapiirroksen. Kuva on vähän kömpelösti piirretty, koska vihapäissäni en meinannut saada edes hiirtä pysymään kädessäni. Löytyy täältä, jos jotakuta kiinnostaa: https://twitter.com/Reijo_Koiras/status/874684506766233600

    VastaaPoista
  3. Tervehdys Oinomaokselle, Reijo Koiraalle ja kommentoijalle, jonka viestin jätän hänen omasta pyynnöstään julkaisematta.

    Oinomaos: Joo, yrityshän on ollut kova jo vuosikaudet. Positiivista on se, että nyt persuissa on tarjolla ns. ehtaa tavaraa, tai ainakin niin ehtaa kuin politiikassa voi olla. Länsi-Lapin riekkokannoista en tiedä, mutta ainakin Pohjois-Lapissa ovat kertoneet, että valtio myy ahneuksissaan riekkolupia alueille, jossa ei ole riekon riekkoa. On ollut huonoja vuosia.

    Reijo: Mulla itse asiassa kirjoitus oli alunperin puolta pidempi, ja siinä kommentoin sitä, mitä mieltä olin tästä ns. uudesta vaihtoehdosta. Poistin sen osion ja keskityin siihen, mitä on jäljellä ja se on kuitenkin 17 kansanedustajaa mikä ei ole ollenkaan huonosti kun me nyt taas tavallaan aloitetaan alusta. Silloin kun itse aloitin blogini niin eihän meillä ollut kuin tuulen huuhtoma perse.

    Tuo kuva oli ihan tilannetta kuvaava. Soinia ei tarvitse sääliä millään muotoa. Olet varmaan yhtä vähän innostunut tilaustöihin kuin minä mutta tuli vaan mieleen, että jos pissiporukassa olisi mukana Orpo ja Sipilä ja sitten pari naispoliitikkoa survoisi ”uusia arvoja” äänestäjän jalkapohjiin rälläköillä.

    Kommentoijalle, jonka viestin jätin julkaisematta hänen pyynnöstään: Kätevintä on ottaa yhteys sähköpostiini yrjoperskeles@gmail.com ja käyttää sitä nimimerkkiäsi. Sillä ainoastaan minä tiedän sen. Koska en tiedä, mitä asia koskee, niin ymmärtänet, etten osaa sanoa, kuinka asiaan suhtaudun ja reagoin. Joka tapauksessa pidän sen nimimerkkisikin omana tietonani. Minussa on paljon huonoja puolia mutta yksi hyvä puoli on ja se on se, että osaan pitää turpani kiinni.

    VastaaPoista
  4. PS:n ongelmia tulee lisäämään heidän rahoitustaan hoitava säätiö, jota Soini hallinnoi. Olisin kovasti väärässä, jollei säätiöllä ole temppuja teräviä tuotevalikoimassaan, joilla kääntää rahahanikat uusiin asentoihin - erityisesti, kun nyt tempuille saa ns. 'hiljaisen hyväksynnän' muilta tahoilta.

    VastaaPoista
  5. Tervehdys, Juha. Totta tuo. Käsittääkseni persut ovat hankkiutumassa muualle tämän säätiön omistamasta kiinteistöstä.

    VastaaPoista
  6. Olen seurannut tätä hallitusfarssia nyt täysin suu auki ja päätäni pudistellen. Tässä ei enää käännetty palttoota vaan viskattiin pois. Kolme päivää riitti luvattua yhteistyötä. Olemme todellakin uppoava länsi, jossa ei enää ole demokratiaa.

    VastaaPoista
  7. Otetaan harkintaan ehdotuksesi. Ainakin tuo pissiporukan laajentaminen olisi suht helposti toteutettavissa. Sipilän pärstä löytyy jo valmiiksi piirrettynä. Niin löytyy Orpokin, mutta sen tein niin kauan sitten, että pystyisin nyt varmaan jo parempaan. Olen muuten ajatellut, että jos rupeaisin blogissani julkaisemaan silloin tällöin myös tämänkaltaisia kuvia, kun joistakin aiheista on hankala vääntää sarjakuvaa.

    VastaaPoista
  8. Jos poliittinen tilanne oli vielä hetki sitten outo, niin uusvattien persekortti veti farssin ihan uuteen potenssiin.

    Saako olla vähän pessimistinen? Jotenkin tuntuu, että tuore puheenjohtaja poltetaan loppuun kaikenlaisella soinilaisten myyräntyöllä ennen ensi vaaleja, ja seuraava jytky jää lunastamatta.

    VastaaPoista
  9. Amen tälle kirjoitukselle.

    Ne, jotka tälle Soinin ja hänen kätyreittensä tempulle haluavat hurrata, hurratkoon - sticks and stones ja niin edespäin... Jokainen omia aivojaan käyttämään kykenevä tajuaa, että meille on juuri näytelty näytelmä, jossa "satavuotiaan Suomen valtion" virallinen valtion päämies, pääministeri, valtionvarainministeri ja läjä muita kansanedustajiksi valittuja henkilöitä on silmät kirkkaina valehdellut Suomen kansalaisille tv-kameroiden edessä, haistattaen pitkät demokratialle, kansanedustajilta edellytettävälle rehellisyydelle ja moraaliselle suoraselkäisyydelle.

    Soinista ei viitsi kirjoittaa yhtään enempää kuin on ihan pakko, totean vain että minun kirjoissani hän pääsi "hyvään seuraan", Otto-Willen ja Jyrkin rinnalle.

    Edelleenkin toivotan Halla-aholle ja hänen kolleegoilleen tsemppiä ja jaksamista näiden synkkien päivien keskelle.
    Ja kiitokset Ykälle asian ytimeen porautuvista postauksista!

    T. Riku Raunioilla

    VastaaPoista
  10. Itse olen aiemmin äänestänyt kahta näistä luikeroista ja enää sitä ei tule tapahtumaan.
    Olen jopa miettinyt hakeutumista persuihin jäseneksi ihan vaan tukeni merkiksi Jussille ja kumppaneille.

    Ari

    VastaaPoista
  11. Soini ja loikkarikumppanit ovat nyt Sipilän ja Orpon armosta ottopoikaministereitä.

    Seuraavien vaalien jälkeen ei ole enää mahdollista panna kasaan kolmen suuren porvaripuolueen hallitusta, kun on vain kaksi isoa jäljellä. Uusiksi kumppaneiksi on otettava demarit ja/tai vihreät. Sitä en haluaisi.

    Taidanpa kuunnella juutuubista "Pettäjän tien".

    VastaaPoista
  12. Viktor Orban: https://www.youtube.com/watch?v=ZWDOH6kekcY

    Ei muuta.

    VastaaPoista
  13. Tässä ollaan kymmenen vuotta myöhässä mutta ollaan edes tässä. Mitä jos 17 nuivaa edustajaa olisi ollut jo valmiina eduskunnassa silloin kun Ykä aloitti tätä blogia. Jos nuivilla olisi jo silloin ollut oma ryhmä niin silloin ei olisi tarvittanut välittää tuon taivaallista Soinista eikä muista hillotolppalaisista, eikä heidän olisi tarvinnut huomioida nuiva mitenkään.

    Mitä olisikaan nyt jos kymmenen vuotta sitten olisi ollut 17 edustajan nuiva ryhmä? Kovalla työllä olisi nyt kymmenen vuoden jälkeen suurin ryhmä.

    Huvittavaa on kun Lex Soini potkii Soinin omaan takalistoon. Lex Soinin ansiosta loikkarit eivät vielä puoluetukea mukanaan vaan puoluetuki maksetaan puolueelle sen suuruisena kuin ryhmä oli vaalikauden alkaessa. Soini luuli että nuivat lähtevät persuista. Kävikin niin että nuivan nelosen (pj. ja kolme vpj.) ansiosta Soini itse ja hänen peesaajat lähtevät.

    Hyvää oli se että loikkarit lähtivät itse pois siihen uuvatti-ryhmäänsä. Jussin ei tarvinnut lakaista heitä pois joten siinä mielessä he tekivät palveluksen Jussille. Uuvateilla ei ole puolutukea. Joutuvat pärjäämään pelkillä edustajanpalkoillaan. Eivät kai pysty edes palkkaamaan apulaisia ryhmälleen. No jaa, säätiö tulee varmaan avuksi.

    Jussin pitää varmistaa ettei säätiö saa enää penniäkään puoluetukia. Pitäköön nyt ne mitä on tähän asti saatu. Tuhlatkoon ne mihin huvittaa. Pääasia että Jussi osaa optimoida puoluetukien käytön.

    Historia osoittaa että loikkareiden käy yleensä huonosti. Äänestäjät eivät loikkaa mukana. Vastaanottaneen puolueen äänestäjät taas ovat epäluuloisia loikkareita kohtaan. Uuvattiien kannattaa nauttia nyt siitä hillotolpastaan koska seuraavissa eduskuntavaaleissa kukaan ei varmasti tulisi valituksi tuolla puoluevirityksellä. Tästä syystä monet varmaan loikkaavat kepuun, kokkareihin tai sossuihin tai eivät edes osallistu vaaleihin. Soini saanee sen politikaan ulkopuolella olevan hillotolpan ennen vaaleja tai vaalien jälkeen. Hyvässä lykyssä hillotolppa on siellä missä pippuri kasvaa niin hänestä ei enää lue eikä kuule mitään.

    VastaaPoista
  14. PS-Nuorten pj. Samuli Voutila tukee persujen uutta johtoa. Äänestin hänet Kuopion valtuustoon. Ei mennyt ääni hukkaan.

    https://twitter.com/SamuliVoutila/status/874572059111817216

    https://twitter.com/SamuliVoutila/status/874674329572843525

    Voisi käydä läpi keitä nuivia valittiin kunnallisvaaleissa. Heidän pitäis ottaa paikallisosastot ja piirit hallintaan ja tarvittaessa perustaa ne uudestaan. Hillotolppalaiset joutaa savustaa pois elleivät itse lähde.

    VastaaPoista

  15. Jotenkin minusta tuntuu, että oliko kaikki Timon kelkkaan lähteneet täysin tietoisia siitä, miksi ovat lähtemässä. Eräs jo ennättikin ilmoittaa, että viimeinen niitti lähdölle oli kokouksessa nähdyt natsit.. Uudessa vaihtoehdossa varmasti osa miettii, että mitä meni tekemään.

    Timo jaksoi naputella viimeiseen asti mahdollisiin loikkareihin kohdistettuja herjauksia. Olisiko mahdollista, että Sampon voittoa pidettiin tähtiin kirjoitettuna, joten kyseiset tekstin pätkät olivat vain varmistus etteivät Jussi ja hänen "nuivansa" yrittäisi lähtöä kesken kauden. Tulos tuli puun takaa ja jätkä tekikin itse teon, jota kovasti halveksi ennen äänestämistä.

    Juu, härskiä tuntuu peli olevan tällä hetkellä. Ihmeellistä on tosiaan sekin, miten hiljaa SDP, Vihreät ja Vasemmistoliitto ovat. Ilmeisesti sielläkään ei olla vielä aivan kartalla, että mitä helv*** juuri tapahtui.

    Uuden vaihdoehdon kädet ovat sidottuja ja PS jatkaa asian parissa, joka unohtui pari vuotta sitten. PS:n äänestäjistä ei tule olemaan pulaa, ehkä ne nukkuvatkin alkavat heräilemään.

    Tarkkailija

    VastaaPoista
  16. Ensiksi Juhalle,
    Persusäätiö on köyhä. Sen ainoa omaisuus on tuo huoneisto. Säätiö on huoneistosta velkaa persuille noin miljoonan edestä. Käytännössä säätiö voi tukea Soinia vain huoneistosta saatavan vuokran verran.
    Puolutuki taas maksetaan puolueelle, ei säätiölle.

    Mutta asiaan....

    Entistä mielenkiintoisammaksi menee jos kuntien valtuutetut pääsääntöisesti pysyvät persuissa mukana.
    Tämä olisi selkeä signaali, että persujen kenttä aidosti halusi Halla-Ahon ja ainostaan Soinilainen puolue eliitti haluttiin heivata.

    Toisaalta nostan hattua (minulla jopa on hattu), että Soinin operaatio esti ennenaikaiset vaalit. Olisi ollut vielä katkerampaa jos vihervasemmisto olisi päässyt valtaan, tämä katastrofi kuitenkin on nyt torpattu... Halla-Aholla on aikaa ja keinot herättää nukahtaneet jytkyn tehneet äänestäjät. Itsekkin luin itseni jo pitkään poliittisesti kodittomaksi vaikka persuja äänestinkin kuntavaaleissa. Nyt on selkeästi vaihtoehto mitä äänestää, varsimminkin kun Halla-Ahon muukin politiikka vastaa lähellä omaani.

    VastaaPoista
  17. Voisi sanoa että tipahdin melkein kyselyaukko levällään perseelleni, kun einuivat jättivät nuivat. Muistutukseksi einuiville sanoisin näin: Tulette huomaamaan että Karma on lumppu. Einuivat eivät vielä ymmärrä mihin paskaan ovat käpälänsä sotkeneet. Jos mm Puola ja Unkari (huhujen mukaan) viedään oikeuteen sen vuoksi, että he eivät halua jakaa taakkaa ja EU-liittovaltio jatkaa etenemistään, niin silloin nuivat ovat vahvoilla, koska heillä on kansa takanaan. Jos Merkel sanoo että ensi vuonna Suomeen tulee 100000 pakolaista ja Kepun ja Kokoomuksen yes-miehet komppaavat Merkeliä, niin mitä sanoo einuivat! Jos he sanovat ei, niin silloin heillä ei ole ketään kavereita.

    VastaaPoista
  18. Joo,nyt lädetään oikeasti suomalaisten asiaa ajamaan.Todellakin surkeaa,että Lohela,Elo,Saarakkala,Ruoho jaTerho osoittautuivat hillotolppamiestä enemmän kuin äänestäjiään kuunteleviksi puolisuvakeiksi-no,loikkareina pysyvät ja uransa tyrivät,kuun kaikkien takinkääntöjen isän matkaan läksivät.Nyt vaan Lokka,Kuru,Wiik,Hirvisaari ja muut Suomea oikeasti puolustavat sisään puolueeseen ja kaasu pohjassa kohti 2019 EK-vaaleja-ellei sitten jouduta perustamaan toimintaa tyyliin "maanalainen armeija",sekin vaihtoehto on nyky EU-maakunnassa mahdollinen.
    T:Vesku

    VastaaPoista
  19. Ruotsissakin huhutaan että moderatorna voisi olla ruotsidemokraattien hallituskumppani ens vaalien jälkeen. Saas nähdä, jännitettävää riittää siinäkin. Täällä siis alkaa näkymään valoa tunnelissa, mutta Suomessa varmaan mennään taas kovimman kautta eikä ruotsin tekemiä mahdollisia korjausliikkeitä huomioida vaan pää mäntyihin kolisten pitää päästä tekemään samat virheet..

    VastaaPoista
  20. "Tuli täysin selväksi, että hallitusohjelman mukaan mennään. EU- tai euroerosta ei puhuta, Orpo kuvaili keskusteluja Terhon kanssa". Tämä on siis se Uusi Vaihtoehto! Lol.

    VastaaPoista
  21. Kun Sipilän hallitus muodostettiin, Kokoomus, Keskusta ja Perussuomalaiset solmivat hallitussopimuksen, jossa sovittiin ministerien työnjaosta ja muustakin. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä sopimuksessa lukee sen irtisanomisesta. Nimittäin sopimuksen osapuolina ovat nuo kolme puoluetta.

    Jussi Halla-aho siis ilmeisesti voisi ilmoittaa päämisterille, että Perussuomalaiset rp. irtisanoo hallitussopimuksen omalta osaltaan välittömästi. Tällöin Sipilän hallitus hajoaa, ellei muuta ole sovittu. Totta kai pääministeri pyytäisi oikeuskansleria tulkitsemaan sopimusta niin, että cain Perussuomalaiset ovat eronneet, mutta kiusa se on pienikin kiusa.

    VastaaPoista
  22. Tervehdys Vittuuntuneelle NettoVeronmaksajalle, Kryptalle, Reijo Koiraalle, Allaspalolle, Rikulle Raunioilla, Arille, Ano:lle, Castorille, Vieraalle, Tarkkailijalle, Hemulille, Lemminkäiselle, Veskulle, Kummastelijalle ja Ukkelille & kiitos kommenteistanne.

    VNV: Sama mies näytti olevan.

    Krypta: Oikeastaan tässä tunnustettiin se vallitseva olotila jota arvailtiinkin. Nyt on kuitenkin hyvä lähteä puhtaalta pöydältä vaikka media näyttää yrittävän tehdä noista uuvateista näytelmän sankareita.

    Reijo: Älä ota painetta ehdotuksesta. Se oli vaan heitto. Tuo yhden kuvan käyttö mielestäni toisi ihan mukavan piristävän lisän tuotantoosi. Niin että Frank, anna palaa.

    Allaspalo: Pelottaa vaan se, että ollaanko vieläkään kaikkea nähty. Jussia yritetään varmasti polttaa loppuun. Tuetaan häntä niin paljon kuin voidaan.

    Riku: Kiitokset. Ja kyllä, ja tässä näytelmässä valheesta on tehty hyve. Otto-Wille teki myyräntyönsä sentään Moskovassa (ja hetken aikaa Terijoella) mutta nämä sankarit tekivät omansa Helsingissä. Olisko niin, että juuri silloin maassamme käynyt Federica Mogherini kävi antamassa pojille (nimenomaan pojille, ei miehille) nuotit?

    Ari: Minäkin äänestin aikanaan Sampo Terhoa Jussin suosituksesta. Ilman Jussia olis Terhon koko poliittinen ura jäänyt nollille. Kauniisti häiskä kiitti.

    Ano: Kaikkein pahin vaihtoehto on, että seuraavassa hallituksessa ei ole yhtään porvaripuoluetta. Tai no, jonkun sortin sosialistejahan nää keput ja kokkaritkin ovat.

    Castor: Siinä ei puhunut poliitikko. Siinä puhui valtiomies. Ja voimia sekä jaksamisia sulle.

    Vieras:

    Viesti1: Tuo viestin alku oli tietysti jossittelua. Näin on toimittu ja tilanne on tämä. Lex Soini iski omaan räpylään pahasti. Soini ei varmaan sitä lakia sorvatessaan voinut kuvitellakaan näin käyvän. Ylpeys käy lankeemuksen edellä. Sitä vaan ihmettelen, että miksi joku Simon Elon kaltainen nuori poliitikko meni ja uhrasi itsensä Soinin kaltaisen nilkin vuoksi? Olisko niin, että heppu on todennut eduskuntatyöstä että tää ei oo mun juttu ja olisi lopettanut muutenkin?

    Viesti2: Niin tukee, ja mitä nyt nopeasti olen saanut tietoa niin kenttäväki on kyllä pääosin uuden johdon takana. Tällä hetkellä näyttää siltä, että uuvatit ovat koko lailla omillaan.

    Tarkkailija: Se natsi-episodi oli kyllä nolouden huippu. Ja luulen tosiaan, että Soini ylpeydestään sokeutuneena ei osannut ajatellakaan, että näin kävisi. Veikkaan, että vasemmistopuolueet toivoivat uusia vaaleja ja kun huomasivat, ettei niitä tule, niin (sinänsä varsin viisaasti) nielivät kiukkunsa.

    Hemuli: Niin kuin tuossa ylempänä totesin, niin kenttäväki näyttää kääntyvän Halla-ahon taakse. Luulen muuten että ei niitä vaaleja olisi tullut. Hallitus olisi todennäköisesti polannut RKP:n ja Krisut kelkkaansa. Mutta niin kuin sanoit, nyt olisi mahdollisuus siihen, että meillä olisi oikeasti poliittinen koti. Sekin on jo jotain.

    Lemminkäinen: Näittää siltä, että uuvatit ovat tällä hetkellä suostuneet täysin hallituksen otteeseen. Oinomaos huomasi, että maahanmuuttolinjassakin hylätään alkuperäinen hallitusohjelma ja palataan taaksepäin:

    http://samapatuo.blogspot.fi/2017/06/etta-semmoista-maahanmuuttopolitiikkaa.html

    Vesku: Luulen, että persut antavat hieman pölyn laskeutua ja ehkä sitten ovet aukeavat. Näkisin mielelläni myös Jari Leinon puolueessa vaikka tiedän kyllä, että hänellä ja Jussilla ehti olla jo aika pahat ränävälit.

    Kummastelija: Eletään toivossa, että ruotsidemokraatit nousee seuraavissa vaaleissa suurimmaksi puolueeksi. Ei sekään ehkä vielä mitään muuta, mutta nähdäänpä seuraava kikkailun maailmanennätys. Nythän se on toistaiseksi Suomen hallussa.

    Ukkeli: Kiusa joo, mutta luulen, että tää kikkailu meni kuitenkin valtiosäännön mukaan.

    VastaaPoista
  23. Tuosta miten uuvattien käy ja että loikkaavatko vielä seuraavaksi kepuun, kokkareihin vai sossuihin vai mihinkä. Tämä piti vielä kysyä. Käykö niin että joku uuvatti haluasi sittenkin takaisin Jussin johtamiin persuihin? Voi ehkä jotakin alkaa kaduttaa tuo loikka mutta kehtaako sellainen kysyä pääsiskö takaisin? Jos Jussin persut saavat gallupeissa yli 20 prosentin lukuja niin houkuttaisko se uuvatit takaisin? Jotenkin tuntuu ettei sellaisia kannata ottaa takaisin kun ehtivät lähteä tosipaikan tullen. Se tosipaikka olisi pitänyt hyväksyä. Se tosipaikka on Jussin puheenjohtajuus.

    Uuvateille voisi määrätä kiellon liittyä takaisin persuihin. Tällä annettaisiin viesti että opportunisteja ja oman edun tavoittelijoita ja muiden soluttautujia ei oteta mukaan. Jos uuvatti alkaa katua, niin sen voi hyvittää siten että äänestää Jussin persupuoluetta ja halutessa osoittaa julkisen tuen jollekin ehdokkaalle.

    Paras on että uuvatit jatkavat valitsemallaan tiellä vaikka liittymällä toisiin puolueisiin jos heidät huolitaan niihin. Vaaleissa heitä ei kuitenkaan valittaisi jos olisivat muiden puolueiden listoilla.

    Loikkareiden vaalimenestyksestä voisi joku julkaista jonkin selvityksen, samaten siitä jos loikkari on palannut puolueeseen josta lähti läksimään. Onko annettu palata ja jos on niin onko pärjännyt vaaleissa.

    VastaaPoista
  24. Me aloitamme alusta. Mutta minä en anna anteeksi. Ellei joku sitten aidosti pyydä anteeksi.

    VastaaPoista
  25. Niinpä vaihtoehto mille? Toisinpäin olla, saattaa pannukakku tulla uusi vaihtoehdosta.
    Mitä uusi vaihtoehto on tukipuolue, jolla saadaan pidettyä hallitus kasassa. Aika paljon olette luopuneet.

    http://beta.oikeamedia.com/o1-22968


    http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/oinonen-ennustaa-halla-ahon-perussuomalaisista-lyhytikaista-yhden-asian-liiketta-tulee-pannukakku/6471086

    https://www.suomenuutiset.fi/loikkarit-hylkaamassa-eu-kritiikin-tavio-terho-noyrtyi-kokoomuksen-linjoille/

    VastaaPoista
  26. Hei Ykä,

    poliittisten puhemyllyjen pyörinästä päätellen Vantaanjoki on ollut tällä viikolla vuolasvirtainen.

    Mutta väliin jotain ihan muuta. Liian harvoin tulee kiitettyä hyvistä asioista. Niinkuin tämä sinun blogisi. Tuottamasi tekstit ovat hyvin tasalaatuisia ja sivullesi tullessa tietää mitä on odotettavissa. Yhteiskunnan tila on mitä on, ja tuskinpa kukaan meistä olisi arvannut, että sen muuttaminen vie näin kauan, mutta sinnikkäästi jaksat elämän naurettavuuksille irvailla. Olet lukijakuntasi ansainnut.

    Minulle - ja tuskin olen yksin - tämä blogi on henkireikä, joka muistuttaa, etten ole mielipiteineni yksin poterossani. Tärkeämpi kuin Homma, kun täällä on (keskimäärin) punnitumpia puheenvuoroja. Itse en ainakaan näkemyksiäni satunnaisille tutuille huutele, ja jonkin verran itsesensuuria harrastanee moni. Tähän sinun yksinäiseen kirjoitusurakkaan sopinee sananalasku "ei voimalla, vaan sitkeydellä, vesi murtaa kallion".

    Mutta eittämättä Halla-ahon puheenjohtajuuden täytyy olla yksi käännekohdista. Ei tuollaista teennäistä teatteria olisi tällä viikolla pyöritetty, jos ei olisi. Näyttävät nyt kaikki saaneen haluamansa, kun epäsosialisteilla on toimintakykyinen hallitus, soinilaisilla hillotolppansa ja nuivilla oma puolueensa. Noitten uv-tyyppien motiivit kyllä ihmetyttävät: riittävä motiivi hallitustyöhön näyttää olevan, että sen pystyy estämään muilta. Mitäköhän muuta ryhmä aikoo hallituksessa saada aikaiseksi? Olisiko oikein nimi tällaiselle ryhmittymälle penkinlämmittäjät?

    Halla-aho lojaaleineen piti sitten päästä eristämään. En ole vakuuttunut tämänkään valinnan viisaudesta. Se on nimittäin positio, josta koulukiusatut ovat tottuneet toimimaan koko ikänsä. Se on heille (meille) vallitseva olosuhde eikä mikään rangaistus. Voin helposti asettua asemaan, jossa pitää pärjätä yksinäisenä sutena.


    Tästä sitten eteenpäin. Pitkällä ollaan Scriptan kirjoittajasta, mutta paljon on ylämäkeä vielä edessäkin. Vaikka mikään Suomen kolmesta poliittisestä ryhmittymästä (punaiset, populistit ja vaaralliset liberaalit) eivät saakaan varauksetonta kannatustani, niin täyden kannustuksen voin JHa:lle suoda.

    VastaaPoista
  27. "Pääministeri Jyrki Kataisen hallituksen ohjelman
    mukaisesti maahanmuuton tulevaisuus 2020
    -strategia päivitetään."

    -Tota lisäystä vähän tutkiessa. Toi nimi ei tiedä hyvää.
    T:KarhuSetä

    VastaaPoista
  28. Mitä itse tuossa funtsin, niin eikös Halla-ahon PS:llä ole melkoiset markkinat edessään? Ei ole yhtään puoluetta, joka lähtisi kisaamaan sen kanssa mamu- ja mokukriittisyydestä tai oikeastaan edes EU-kritiikistä. Aivan avoin kenttä edessä ja tunnetusti suomalaisista melkoinen osa on jäyhiä ja nuivia tuon Afrikan ja Lähi-idän siirtolaisuuden suhteen, mitä kilpailua markkinoilla on? Mamukriittisellä puolella on nyt paikka yhdistäytyä ja ryhmittäytyä, toki ei ihan kaikkia pidä mukaan ottaa, järjen kanssa...

    Uuvatit (Kuohimukset) eivät voi kilpailla mamukriittisyydellä, koska juuri irtisanoutuivat käytännössä siitä. Kukaan äänestäjä ei tuon porukan EU-kritiikkiä voi ottaa enää tosissaan, kun hylkäsivät EU-kriittisen puolueen ja liittyivät hallitukseen, joka on EU-myönteinen, jopa federalistinen (Orpo). Aika vähän aatetta tuolle porukalle jää, kun nuo kaksi asiaa on heiltä riisuttu. Ovat varmasti "pienten ihmisten puolue", mutta niin ovat ne 8 muutakin eduskuntapuoluetta. Hehe!

    Tilanne nähdäkseni on siis sellainen, että "halla-aholaisilla" on iso äänisaalis saavutettavissa, koska muita puolueita ei ole kilpailemassa. Uuvattien taas on vaikea keksiä periaatteensa hylättyään mitään ideaa olemassaololleen, mikä erottaisi heitä demareista, kepusta tai kokkareista. En minä ainakaan keksi mitään ideaa tuolle porukalle. Luultavasti saavat vanhalla maineellaan ääniä 2 vuoden päästä, jolloin osa menee läpi eduskuntavaaleissa, mutta veikkaan useimpien tippuvan. Miksi äänestäjät antaisivat äänensä ryhmälle, jolla ei ole arvoja eikä ideologiaa? Soini toki saa hyvän viran palkkioksi, moni noista muista joutuvat hakemaan oikeita töitä, koska poliittinen ura on juudaksille katkolla, 2 vuotta.

    Simon Elohan ylisti Macronia, joka on federalisti. Aivan käsittämätöntä kusetusta... En viitsi sanoa, mita tuosta ajattelen, koska jopa Ykä saattaisi blokata minut kielenkäyttöni vuoksi. Joskus puolustelin tuon jätkän näkemyksiä, nyt häpeän. Elovaara, miten tuota on edes alunperin hyväksytty...

    Terhohan se suuri pettymys on, Jussi Niinistö ei yllättänyt. Mutta Sampo... Nyyh, moni oikeasti uskoi häneen. Odotan innolla Helsingin ääniä kahden vuoden päästä, kun Jussi ja Juud..., anteeksi Sampo ovat ehdolla Hgissä!

    Uskon oikeasti, että tuolla nykyisellä PS:llä on se potentiaalinen äänestäjäporukka. Tuosta täytyy taas lähteä rakentamaan, eikä kahden vuoden päästä suurvoittoa kannata ehkä odottaa, mutta hyvää paluuta...?

    VastaaPoista
  29. https://www.youtube.com/watch?v=23J6JwZbI0U
    videoklippi 16.40 eteenpäin. Sotilaspakolaisten roskiksissa räväkät tarrat. Roskiksiin on tungettu leiriläisten vierastamat asiat kuten oikeudenmukaisuus, perustuslaki, ihmisarvo, ihmisoikeudet, oieusvaltio, inhmillisyys... Ei niihin harjoja enää mahtuis.
    Kovasti somessa oletetaan vilunkimiesten suunnitelleen vallankeikauksen ja kaikkien isojen tahojen suunnitelman hyväksyneen. Eikö olisi uskottavampaa että kaappauksen sekä suunnittelivat että toteuttivat demokraattisen Suomen politiikan koko valtaeliitti?

    VastaaPoista
  30. http://www.nykysuomi.com/index.php/2017/06/14/oliko-persujen-hajoittaminen-koko-hallituksen-operaatio/

    http://petterihiienkoski.puheenvuoro.uusisuomi.fi/238620-maailma-muuttuu-eika-puolue-olekaan-enaa-sama

    http://petterihiienkoski.puheenvuoro.uusisuomi.fi/238620-maailma-muuttuu-eika-puolue-olekaan-enaa-sama

    Siinäpä suomalaista demokratiaa. Toivottavasti asiaa tullaan puimaan jatkuvasti seuraaviin eduskuntavaaleihin asti. Eikös niin Jussi H! Tsemppiä!

    VastaaPoista
  31. Soinilta oli selvästi suunnitelmana, että Terho valitaan ja säännöt uudistetaan. Itse asiassa tuo sääntömuutos taisi ollakin se olennaisempi palanen, sitähän valmisteltiin hyvin hämärästi ja tuotiin sunnuntaina päätettäväksi tyyliin uusi on parempi kuin vanha. Puoluevaltuuston valinta oli kolmas.

    Lopputulos olisi ollut se, että Soini olisi säilyttänyt valtansa, vaikka Halla-aho voitaisiin, koska hänen porukkansa olisi valtuustossa ja hallituksessa enemmistönä. Ehkäpä hallitus olisi erottanut Halla-ahon porukan puolueenvastaisena.

    Tämä on nähty ennenkin, muistan jotenkin kommunistien riitelyn 1970-80-luvuilla. Silloinkin taisteltiin puolueesta oikeudessa asti. Soini voi hyvinkin riidellä Perussuomalaisista seuraavat pari vuotta, jotta Halla-ahon aika ja voimat kuluvat riitelyn Soinin kanssa. Tämä sopii varmasti muille puolueille mainiosti.

    VastaaPoista
  32. Nettitietojen mukaan vuokrasopimus on vuoteen 2021. Sopimus voi olla karmea kun se on itsensä kanssa tehty.

    Sampo Terho kirjoitti 1-2 kk sitten, kuinka on saatu aikaan hallituksessa kiristyksiä. Osoitin Fb:ssä että se oli puuta heinää. Olin tukemassa hänen pääsyään MEPiksi värväämällä suvun ja ystävät Sampoa äänestämään. Pyydän anteeksi kaikilta. Soinia en ole koskaan äänestänyt.

    Valta tuhoaa ihmisen. Myös kuvitteellinen vallan tunne.

    Olen taas bannissa facebookissa. Nyt 30 vrk. 8 kk vanhasta tv ohjelman arvostelusta. Kirjoitan jatkossa enemmän Iltalehteen.

    Pauli Vahtera

    VastaaPoista
  33. Kuin Hamelnin pillipiipari Timo Soini soitti pilliään ja johdatti lapset näiden tuhoon, tekemään laajennetun poliittisen itsemurhan, josta Soini itse kuitenkin onnistuu pelastumaan. Uuden vaihtoehdon kansanedustajat eivät ole tervetulleita takaisin Perussuomalaisiin enempää kuin he ovat riitaisina ja "rasisteina" tervetulleita muihinkaan puolueisiin.

    Anonyymi

    VastaaPoista
  34. Tervehdys Tom Kärnälle, Vieraalle, Ano1:lle, Sledge Hammerille, KarhuSedälle, DuPontille, Veijo Hoikalle, Ukkelille, Pauli Vahteralle ja Ano2:lle & kiitos kommenteistanne.

    Tom: Minä vähän veikkaan että edes teeskenneltyä anteeksipyyntöä on turha odottaa. Tämmönen japanilainen anteeksipyyntötyyli olis kyllä varsin vakuuttava:

    https://www.youtube.com/watch?v=OYFy4R8BxiM

    Vieras: Minun on kyllä mahdoton ajatella, että kellään noilla olis häpyä yrittää takaisin ja vielä varmempaa on, ettei niitä otettaisi. Oma puoluekin niillä olisi kyllä vähän hakusessa koska nehän ovat osoittaneet, ettei niillä ole tarjottavana mitään muuta kuin sitä mitä valtapuolueilla jo on. Todennäköisin vaihtoehto lienee niitten hajautuminen muihin puolueisiin tämän kauden jälkeen ja Soinille hommataan joku mukava palkkiovirka.

    Ano: Tuo Oikean Median juttu oli kyllä hyvä. Selviä yhtymäkohtia Kekkosen poikkeuslakivalintaan on. Silloin SMP hajotettiin, että saatiin taattua vallan pysyminen Kekkosella. Nyt persut hajotettiin, että saadaan taattua lopunkin vallan siirtäminen Liittovaltiolle. Äärimmäisen niljakkaita molemmat tapaukset.

    Sledge Hammer: Ensinnäkin lämmin kiitos tuosta palautteesta. Sillä on suuri merkitys ja tuollainen auttaa jaksamaan. Halla-ahon puheenjohtajuus on yksi käännekohdista. Sillä vaikka puoluetta kuitenkin ammuttaisiin vaikka kuinka monella patteristolla, niin se on silti olemassa. Ja poliittisen eliitin kannalta äärimmäisen vittumainen asia on se, että maassa käydään vielä vaaleja ja ihmisillä on äänioikeus.

    KarhuSetä: No ei tiedä niin. Ja melkeinpä arvaan, että mihin suuntaan sitä tullaan päivittämään.

    DuPont: Vähän samaa tuumin tuossa ylempänä itse. Soinin kehittämä persut on SDP 2.0 ilman mitään eroa valtapuolueisiin. Sen ainoa ero oli siinä, että se oli Soinin oma projekti jolla päästä politiikan huipulle. Sen vuoksi nimi ”Uusi vaihtoehto” on vitsi. Halla-ahon persuilla on tarjota oikea vaihtoehto ja vaikka niin toimittajat kuin ns. asiantuntijat ilmoittavat kyllä että se muuttuu mitättömäksi sirpaleryhmäksi niin sitä asiaa eivät päätä he, vaan äänestäjät.

    Veijo Hoikka: Kiitos linkeistä. Nähtävästi noissa roskiksissa yritettiin protestoida laittomien maahanmuuttajien kohtelua ja luulen että idea oli punapastoriltamme mutta nyt idea taisi ns. ripsahtaa reisille. Mutta yleensä ottaen noissa linkeissä kyllä kävi selväksi se, kuinka likaiseksi politiikka on mennyt. Ja nimenomaan samat juonittelijat esiintyvät mediassa itse marttyyreina. Mokomat paskat.

    Ukkeli: Nähtävästi tämä sääntömuutossysteemi otettiin ohjelmaan vasta viime tipassa (en ole varma) kun soinilaiset alkoivat tajuta, että tässähän ollaan ottamassa takkiin. Mutta veikkaisin, että mikäli asia vahvistetaan puoluehallituksessa, niin siinä ei oikeudenkäynti enää auta. Olishan se jo mustaa huumoria ”demokratian esitaistelija” lähtee käymään käräjiä demokraattista vaalitulosta vastaan.

    Pauli: Vuokrasopimuksessahan on tietysti irtisanomispykälä, mutta minä en tiedä kuinka pitkä irtisanomisaika siinä on. Terhoa äänestin silloin aikanaan minäkin. Sinä olet sinänsä tehnyt niin paljon kansalaisten eteen, ettei sinun tarvitse pyytää anteeksi. Ja se facebook-banaanisi oli ja on syvältä ja poikittain.

    Ano2: Voipi muuten tosiaan käydä niin, että Soini on ainoa joka selviytyy. Hänelle hankitaan palkkiovirka. Muille sattaa kahden seuraavan vuoden jälkeen riittää hallitukselta käsipäivää ja lämmin kiitos. Vaan itsehän valintansa tekivät.

    VastaaPoista
  35. Kummasti noita valtiomiehiä löytyy "itäblokista".

    https://youtu.be/elN1e-UC9qk

    VastaaPoista
  36. Yrjö: "Nyt persut hajotettiin, että saadaan taattua lopunkin vallan siirtäminen Liittovaltiolle."

    Hyvä huomio! Petteri Orpo ajaa Eu:n puolustusyhteistyön syventämistä.

    Anonyymi

    VastaaPoista
  37. Uusi Vaihtoehto > Uuvatti > Niistetty Hölmöläinen. "Uuvatti" on täysin uusi sana/termi meikälle. Ilmeisesti murresana! Olen päässyt siihen käsitykseen että "uuvatti" tarkoittaa henkilöä jonka ohjelma ei vastaa ja hän toimii pienellä viiveellä.

    VastaaPoista
  38. Tervehdys Castorille, Anonyymille ja Lemminkäiselle & kiitos kommenteistanne.

    Castor: Niin. Oliskohan entiset itäblokin maat oppineet jotain siitä tietystä viidestäkymmenestä vuodesta…

    Anonyymi: Tuon on huomannut moni, eikä sitä käsittääkseni hallituskaan pahemmin kiistä.

    Lemminkäinen: Tuo termihän tuli käyttöön melkein heti persujen hajottua. En tiedä, kuka sen ensimmäisenä otti käyttöön. Ihan käypä termi kyllä.

    VastaaPoista
  39. Seuraavista vuosista tulee kestomigreenin juhlaa, koska ainoa realistinen vastapaino Globaaleille Ihmisarvoille ja Rakkauden Voitolle eristetään vuosiksi hallitusyhteistyöstä. Rasvatkaa kankkunne, koska tulossa on melkoinen lasti.

    Tästä risteyksestä lähtee nähdäkseni kaksi päätietä. Ensimmäinen on jonkinlaisen yhtenäisrintaman luominen kaikkien kansallismielisten toimijoiden kanssa, ml. MV-lehti, Lokka, De Witt ja niin edelleen. Tekemisen meininki olisi varmasti melkoinen, mutta itse en tätä kannata, koska:

    - Puolueessa on vielä melkoisesti porukkaa, jotka eivät ole nuivia tai Soinin lojalisteja. Toistaiseksi he katselevat tilannetta, mutta tuota valtaosa tuskin sietäisi.
    - Se legitimisoisi UV:n selittelyt siitä, että oli pakko lähteä, kun äärioikeisto kaappasi puolueen.
    - Cordon sanitaire ei takuuvarmasti murtuisi ikinä, ja vaikka hallitusyhteistyölle ei näköjään kannata asettaa yhtäkään pelimerkkiä, paariapuolueen vaikutusvalta minkään reitin kautta on pyöreä nolla ilman jotain 20+ prosentin kannatusta.
    - Nuo tyypit eivät ihan oikeasti osaa pitää turpaansa kiinni silloinkin kun pitäisi. Jopa minulta palaisi käämit kun tamperelaisia moroja ja muita kausteja tulisi joka toinen viikko.

    Toinen vaihtoehto on kyllä siirtyä oikealle ja nostaa kärkiteemoja esiin, mutta varovaisemmin. Keskittyä tehostamaan puolueen organisaatiota, ja järjestellä se uudestaan niin, että kaikki ei pyöri Herra Isoherran ympärillä. Ruotsidemokraateilta saisi varmaankin konsultointiapua, jos PS ei ole täydellinen loose cannon ja sitä kautta heillekin imagohaitta. Tässäkin on tosin huonot puolensa:

    - Ennemmin tai myöhemmin tulee joku kausti, ja sitten pitää päättää, että harjataanko. Sillä, onko toimenpiteisiin oikeasti syytä vai ei, ei ole niin paljon väliä. Jos harjataan, osa kannattajista vetää joka tapauksessa herneen nenäänsä, ja jos ei, niskaan tulee viikon verran rumputulta natsikorttipattereista.
    - Tämän ja seuraavan hallituksen suhteen on ihan sama, millaista linjaa vedetään, koska sen verran cordon sanitaire kestää kuitenkin. Kun vielä Macron&Merkel jyräävät Liittovaltiota eteenpäin ja partalapsia virtaa maahan, monella kannattajalla voi olla kärsivällisyys melkoisella koetuksella maltillisemman linjan kanssa.
    - Nuo edellämainitut toimijat pitäisivät tätä yleisenä ja erityisenä vittuiluna heille, ja kuraa lentäisi tonnikaupalla. On tosin katsantokannasta riippuva kysymys, onko tämä hyvä vai huono juttu. Äärioikeiston vihaa voi näet käyttää vasta-argumenttina äärioikeistosyytöksiin.

    Googlauksen perusteella uuvatti tarkoittaa muuten idiootin lisäksi raivokkaasti onanoivaa henkilöä. Kiitoksia loikkareille tästä valinnasta, koska monista kirjainpareista ei näin osuvaa termiä olisi väännetty!

    VastaaPoista
  40. Tervehdys, LW. Tuo on tulevaisuuden ennustamista ja siinä on paljolti järkeä, mutta tarttee varmaan odottaa, että saadaan se tulevaisuus ensin. Ensimmäinen sen merkki on se, että nämä uuvatit saadaan erotettua puolueesta. Sen jälkeen voidaan alkaa katsoa eteenpäin.

    VastaaPoista
  41. Ehdotan että estämme muistikarkuduuden: tästä eteenpäin aina yli viisi riviä pitkään tekstiin tulee ,... Soini... Omon (vai mikä se ufc-sankari oli) ja sitten pari uusinta uuvattizoukkia (näinköhän Ketonen-Myllyrinne tai Kummeli tai Jope Ruonansuu laatii kevyen sketsin raskaasta, todella panssarinraskaasta aiheesta (uskon) https://www.youtube.com/watch?v=iwyHGj__VG4 aiheesta.
    Ja pari sanaa selkärankaisista verrokiks...

    VastaaPoista
  42. Hyvä mielipide J. Hankamäeltä, tässä hänen puheenvuoronsa hallituksen lopullinen rigoletto.

    Seuraavissa vaaleissa sitten nähdään miten käy Persuille ja Uuvateille....


    - Soomepois Eestist -

    VastaaPoista
  43. Kaksi vuotta pitää kestoelättää tämä aihe, muuten kansa unohtaa.

    VastaaPoista
  44. Hermot kasaan. Jussi H kestää,samoĩn me.

    VastaaPoista
  45. Nyt pidämme asiat tämän sivuston, Oikeamedian, Professorin ajatusten,Hankamäen, Vastavalkean ja muiden tolkun sivustojen otsikoissa ja voitamme (ikävä käydä sotaa rintamakarkureja vastaan).

    VastaaPoista
  46. En ymmärrää tuon taivaallista puolue(kähmintä)politiikasta, mutta joko ne seuraavat isot vaalit saisi markkinoitua suomalaisten etuja vastaamaan. Ulkopuolella Koköt Sodop Keskoset Ristus! Lest'taquia Rokopee VihreäLeftMeAlone Merkel Junckers Timosaur ja uuvatuloijat. Ensi taitoluistokisoissa vaativin suorite on kolmois-lutsi-flippi-tulppi kaksoissoinilla, alastulo Uuvatilla, ten points.

    VastaaPoista
  47. Kysymys kaikille m-henkilöille. Jos olisit ollut koulukiusaaja, pettymys perheessä (ei potentiaalia jääkiekkovalmentajaisän suos. kamppailulajiin), kirjoittaisit aan lyhyessä matikassa, saisit Sos.dem. alueen Hakaniemen torilla roiskeen kokista rinnuksille, mitä tekisit? Kuten hän, haastaisit heittonaisen oikeuteen. Mutta on se iso ero, me emme ole kuten hän,joten emme käyttäydy niĩn kuin koulukiusaajat.

    VastaaPoista
  48. Tervehdys Veijo Hoikalle ja Soomepoisille Eestist & kiitos kommenteistanne.

    Veijo Hoikka: Kiitos kommenteistasi.

    Soomepois: Hankamäki kirjoitti tuossa kyllä asiaa.

    VastaaPoista
  49. Näin termin uuvatti ensimmäisen kerran US:n puheenvuorossa. Mikäli muistan oikein sen lanseerasi kaikista kirjoittajista ... rummunpärinää --

    Taru Elkama!

    Olin odottanut sitä päivää, että olisin hänen kanssaan samaa mieltä jostakin edes suunnilleen ja sitten nainen heittää ässän pöytään. Virtuaalinen yläpeukku lähti saman tien papukaijamerkkien kera. Loistava oivallus! Typerys, idiootti, yksinkertainen jne siinäpä niitä merkityksiä.

    maallikko

    VastaaPoista
  50. Tässä se nyt nähdään minkä vuoksi poliitikot ovat ollet niin vastentahtoisia Perustuslakituomioistimen suhteen. He saavat häärätä hiekkalaatikolla kaikessa rauhassa kansalaisvastaisia puuhiaan ilman että kukaan puuttuu asiaan. Sitä ei kuulema tarvita kun poliitikoilla on oma Perustuslakivaliokunta hoitamassa samaa tehtävää. Eli vahtivat itse itseänsä. Siis täyttä kusetusta ja kansalaisten halveksintaa.

    Nyt on tietty olemassa se riski niinkuin monessa muussa maassa että oppositio on niin hajanainen että se on helposti pidettävissä aisoissa. Ja seuraavissa vaaleissa kaikenkarvaiset sirpalepuolueet ovat lakaisemassa hajaääniä joita tarvittaisiin yhden voimakkaan likkeen tukena. Toivottavasti näin ei käy.

    Olen vissillä sympatialla seurannut tuota Suomi Maidania, mutta toivottavasti sielläkin ymmärretään ettei vahvaa politikkaa voi tehdä kahvikuppi kourassa vaatimuksia esittämällä. Jos he aikovat pysyä erillään Persuista, niin siinähän jatkavat leiriään ja matut omaansa, mutta muutosta ei tapahdu.

    VastaaPoista
  51. Jaahah, että perustuslaki, ihmisoikeudet ja sensellaiset vääräuskoisten hapatukset arabijätkien roskiksiin, kukin omaansa. Olikos tuo nyt se klassinen "epic fail" vai sittenkin freudilainen lipsahdus?

    Ei pitäisi levittää tappiomielialaa, mutta paskamainen tosiasia näyttää ainakin tällä hetkellä olevan, ettei Perussuomalaisilla ole enää omia rahkeita tästä suosta nousemiseen. Viime päivinä on viitattu Sverigedemokraternan alati kohoavaan kannatukseen, joka pakottaisi Ruotsin muut puolueet ennen pitkää yhteistyöhön.

    Miksi pakottaisi? Viimeisin gallup taisi kertoa SD:lle 18,2 % kannatuksen, ellen väärin muista, ja sillä se on varsin helppo sivuuttaa. Sekä SD:n etä PS:n olisi siis saatava yli 50 % äänistä hallitukseen päästäkseen, ellei mikään muutu.

    Tässä täytyy nyt alkaa toivoa Kokomuksen ja Keskustan nuivan jäsenistön esiinmarssia, ei PS:n puolesta vaan johtajiaan vastaan. Jotain palatsivallankumouksen tapaista, joka lakaisisi Sipilät, Orpot ja vastaavat politiikan ulkopuolelle ja palaisi siihen kypäräpappi&talonpoika-linjaan.

    Tässä yhteydessä täytyy muistaa Kokoomuksen tuolloisen puoluesihteerin Taru Tujusen sanat Jytkyvaalien alla. Hän kertoi saaneensa koulutetuilta, hyvissä yhteiskunnallisissa asemissa olevilta ihmisiltä tuhansia yhteydenottoja, jotka alkoivat: "En ole rasisti, mutta..." Kokoomuksen vastaus heille oli panna Ben Zyskowicz puhumaan vaalien jälkeen eduskunnassa maahanmuttokrittisiä, mikä oli silkkaa sumua silmille.

    Kai tässä täytyy panna toivo noihin mainittuihin tuhansiin. Valitettavasti heitä tarvittaisiin paljon lisää, ja heidän ei-rasisminsa pitäisi saada ylittämään toimintakynnys puoluejohdon kaatamiseksi halla-aholaisen malliin.

    Ikävä kyllä se vaatii nykytilanteen pahenemista radikaalisti, mikä myös on kahden seuraavan vuoden aikana odotettavissa. Sipilä&Kumpp. ovat jo suoraan ilmoittaneet luovuttavansa Suomen itsenäisyyden viimeisetkin rippeet Euroopan Neuvostoliitolle, samalla kun on alettu kysellä uusia sijoituspaikkoja aivan yksin saapuneille partalapsukaisille. Eli uusi matuinvaasio on jo tulossa.

    Viimeinen ja pahin kysymys kuuluukin: onko kahden vuoden jälkeen enää mitään pelastettavaa, vaikka Kokoomuksessa ja Keskustassa tehtäisiinkin kansallismielinen suunnankorjaus, jos maassa on tuolloin 300 000 arabijätkää ja Suomi on Euroopan Neuvostoliiton osavaltio?

    VastaaPoista
  52. Lievä OT, löytyy Virostakin näitä omaan pesään p*skojia, kas tässä yksi esimerkki, Keskerakonnan jäsen O. Loone, mikä koostuu enimmäkseen viron-venäläisistä. Pitkäaikaisena johtajana muuan Edgar Savisaar, tosin hän on väistymässä politiikan huipulta terveydellisistä syistä.

    "Minu vanaonu oli küüditatavate nimekirjas, kuid pääses alguses peitu. Kuid keegi andis tema peidukoha üles ja ta saadeti ikkagi Siberisse. Minu vanavanemad kahtlustasid kaebajana naabri Hendrikut, sest onu võttis naiseks Hendriku suure armastuse. Kui vanaonu Siberist tagasi tuli, uurisid sugulased, kuidas ta Hendrikule kätte maksab. Aga vanaonu ütles: “Uu ju, kullaksed, Siberis oli palju eestlasi ja keegi neist ei tundnud Hendrikut!"

    Isoenoni oli kyyditettävien listalla, mutta hän pääsi aluksi piiloon. Mutta joku ilmiantoi hänen piilopaikkansa ja hänet lähetettiin Siperiaan. Isovanhempani epäilivät ilmiantajaksi naapurin Hendrikua, sillä isoeno otti vaimoksensa Henrikun suuren rakkauden. Kun isoeno tuli Sipeariasta takaisin, sukulaiset tutkivat, kuinka kostaa Hendrikulle. Mutta isoeno sanoi: no joo rakkaat, Siperiassa oli paljon virolaisia ja kukaan heistä ei tuntenut Hendrikua!"

    "Ma mõtlen küüditamise aastapäevadel alati sellele loole, kättemaksudele ja vanadele arvetele. Küüditamine oli tragöödia, milles oli süüdi poliitiline võim. Inimeste küüditamisel ei olnud põhjust ega põhjendust, keegi ei püüdnudki neid leida. Nad viidi mitte millegi eest. Inimesed jäid võimule lihtsalt ette, võimul oli Siberis tööjõudu vaja."

    Mietin kyyditysten vuosipäivänä aina tälle kertomukselle, kostolle ja vanhoille laskuille. Kyyditsemiset olivat tragedia, johon syyllistyi poliittinen voima. Ihmisten kyyditsemiselle ei ollut syytä eikä oikeutusta, kukaan ei koittanut löytää heitä. Heitä ei viety minkään syyn takia. Ihmiset jäivät yksinkertaisesti viranomaisille kiinni, heillä oli puutetta työvoimasta Siperiassa.

    "Vanaonu moodi ei küsi ma ka täna, kes täpselt tema peale kaebas ja kas ikka kaebas ja kuidas ta sinna nimekirja sattus. Ma luban hoopis "ei iial enam". Ei iial enam riiki, mis ei ole õigusriik."

    Isoenoni tavoin en kysy myöskään tänään, kuka tarkalleen ottaen petti hänet ja kuinka hänen nimensä joutui listalle. Lupaan vain "ei enää koskaan". Ei enää koskaan maata, mikä ei ole oikeusvaltio.

    "Täna hoiame seda uut riiki, mille oleme loonud ja mille imeilus põhiseadus kinnitab, et meil kõigil on õigused, sõltumata rahvusest või kodakondsusest või sotsiaalsest staatusest. Selleks, et küüditamistragöödiad ei korduks, ongi vaja üksteisi õigusi tunnistada, ka siis, kui need teised on ebameeldivad või tahavad veidrat."

    Tänään pidämme huolta tästä uudesta valtiosta, jonka olemme luoneet ja jonka ihmeen kaunis perustuslaki takaa sen, että meillä kaikilla on oikeudet, riippumatta kansalaisuudesta tai synnyinmaasta tai sosiaalisesta asemasta. Sen vuoksi, ettei kyyditsemistragedia enää toistuisi, onkin tarve tunnustaa jokaisen oikeudet, myös siksi, vaikka ne toised olisivatkin epämiellyttäviä tai haluaisivat jotakin erilaista/toisenlaista. (Huom. tuntuuko jotenkin tutulta retoriikalta?)

    "Ja panna oma jõud ja kodanikukired tuleviku ehitamisse, mitte mineviku varjudega võitlemisse."

    Ja laittaa omat voimat ja kansallisinto tulevaisuuden rakentamiselle, eikä taistella menneisyyden varjoja vastaan.

    Niinno, voihan sen noinkin todeta jos katselee maailmaa punaisten lasien läpi. Ei liene ihme että naisen FB:hen tuli paljon kuittia, toi "juuniküüditamise aastapäeva" on se kesäkuun (14.6.1941) kyyditysten muistopäivä. Tuosta viimeisestä lauseesta olen samaa mieltä.


    Joku humoristi on tehnyt näille Uuvateille uudet kotisivut. Liity jo heti eikä huomenna!


    - Soomepois Eestist -

    VastaaPoista
  53. keski-ikäinen pikkupoika15. kesäkuuta 2017 klo 22.48

    Ja sitten ne ihmettelee miksi tavallinen kansa pitää politiikkaa likaisena pelinä...

    En olisi kyllä uskonut, että ministeriauton penkki on niin pehmeä, että sen takia kannattaa kunniansa myydä. Nyt eivät sanat oikeasti riitä kertomaan mitä mieltä tästä porukasta olen.

    Positiivisena puolena toki se, että Elolla riittää sitten aikaa katsella nelivuotiasta poikaansa silmiin kun on itse työttömänä.

    VastaaPoista
  54. Qroquius

    ...onko kahden vuoden jälkeen enää mitään pelastettavaa, vaikka Kokoomuksessa ja Keskustassa tehtäisiinkin kansallismielinen suunnankorjaus, jos...

    Ja lehmätkin ne vaan taivaalla lentelee...

    VastaaPoista
  55. Tervehdys Maallikolle, Beckerille, Qroquius Kadille, Soomepoisille Eestist, Kesksi-ikäiselle pikkupojalle ja Veijo Hoikalle & kiitos kommenteistanne.

    Maallikko: No kas. Kuvaava termi se yhtä kaikki on.

    Becker: Perustuslakituomioistuin tarvittaisiin ilman muuta ja sellaisilla tuomareilla mitkä olisivat tehtävänsä arvoisia. Taitaa olla niin, että ne pitäisi hankkia yksityiseltä sektorilta. Opposition kohdalla olen siinä mielessä samoilla linjoilla että pitäisi pyrkiä etsimään yhdistäviä tekijöitä erottavien sijasta. Siksi en itse ole osallistunut aika ajoin yleisiin sillanpolttotalkoisiin.

    Qroquius Kad: Minä odottelin sitä palatsivallankumousta jo vuonna 2011, kun ensimmäinen Jytky tuli. Mutta unennäöksihän se jäi. Kokoomus sinänsä tarttee julkishallinnon virkanaisten ääniä mutta kepu taas niinkään ei ja en oikein jaksa uskoa, että kepun äänestäjäkunta on tästä mokutuksesta kauhean mielissään. Sinänsä Tanskassa kansanpuolue on pystynyt vaikuttamaan varsin hyvin oppositiossakin. Siitä viimeisestä kappaleesta totean, että se 300.000 on liikaa ja silloin ei enää selvitä ilman ampumista. Ainoa epäselvä siinä on, että kuka sen ampumisen aloittaa.

    Soomepois: Kaiken kaikkiaan nostan lätsää Virolle. Sen historia on ollut armottoman kova.

    KIP: Joo, ainakin Elo uhrasi itsensä. Ja vielä aivan turhaan. Mies kyllä yllätti minut, en olisi ihan tuollaista uskonut.

    Veijo Hoikka: No jaa, ei Suomi onneksi kahdessa vuodessa ihan kontalleen mene. Vaikka paljon pahaa sen aikana ehtii kyllä tapahtua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ongelmamahan meillä on kansan poliittinen vähä-älyisyys: ihmiset, jotka esimerkiksi edustavat maaseutua, työväestöä ja ovat mielipiteiltään hyvin matuvastaisia (kun puhutaan partalapsista ja muista vastaavista), äänestävät puolueita, jotka edustavat urbaanin ja rikkaan suvakkiväestön etuja.

      Jos em. tyhmyyteen saataisiin parannusta, olisi Halliksen PS:lla aivan valtaisa äänivyöry muutamien viherpunaisten kaupunkien ulkopuolelta.

      Poista
  56. Tervehdys, Trilisser. En sinänsä syytä kansaa vähä-älyisyydestä vaan sitä, että suurin osa ihmisistä saa edelleenkin kaiken tietonsa valtamediasta. Siksi meidän kaikkien pitää pyrkiä tukemaan vaihtoehtomediaa kaikin mahdollisin keinoin.

    VastaaPoista
  57. Niin saa ja pahinta on se, että uskovat kaiken lukemansa ja näkemänsä.

    VastaaPoista
  58. Tervehdys, Ano. Valitettavasti näin on.

    VastaaPoista
  59. Voima, joka Soinin nosti esille ja lopulta myös politiikan huipulle on todella vahva ja näkymätön, ja se on hallinnut länsimaita siitä asti kun ne ovat syntyneet. me elämme harhassa, josta olisi syytä herätä nyt heti, kun se edes jotenkin on vielä mahdollista. Tämä sama voima hallitsee/omistaa pankit, EU on sen luomus.Terrorismi on sen hallitsemaa ja haluamaa,jonka varjolla voidaan viedä maailma kohti Orwellin ennustamaa isoveli valvoo yhteiskuntaa. (1.9.2001 vain yksi esimerkki) Lopullinen hinta ihmisten välinpitämättömyydelle on hirveä.Herätkää rakkaat ihmiset, tutkikaa ja kyseenalaistakaa kaikki. perussuomalaisten tarina on klassinen esimerkki hajoita ja hallitse käytännöstä. kasaa samaan liikkeeseen kaikki ne, jotka edes vähän ajattelevat omilla aivoillaan, eli se kansan osa joka on ainoa todellinen uhka valtaapitävälle voimalle. Sen jälkeen kun porukka on yhdessä luo sen sisällä vastakkain asettelua ja hajaannusta. Riitauta tämä ryhmä keskenään, niin olet juuri onnistunut hävittämään ainoan mahdollisen vastustajasi.

    VastaaPoista
  60. Tervehdys, Ano. Mulla vaan jäi nyt vähän epäselväksi että mikä se näkymätön voima oli?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin kenellä on valtaa hallita mediaa? Ei pelkästään meidän niin kovin "puolueetonta" Yleä, vaan kaikkia valtamedioita kautta koko länsimaisten yhteiskuntien. Tämä edellä mainittu esimerkki on vain yksi pienen pieni esimerkki siitä hallinnasta mitä tämä "voima" hallinnoi. kieltämättä ymmärrän, että näkymätön voima kuulostaa typerältä. Mutta kuitenkin samankaltaise asiat tapahtuvat ympäri maailmaa samaan aikaan. Voiko se olla sattumaa? Itse en ainakaan siihen usko. Vai oliko se sattumaa, että yhtäkkiä kaikki ne jo vuosia sotaa paossa olleet pakolaiset vain kaikki päättivät lähteä liikkeelle kohti erooppaa samalla hetkellä ja ottivat siinä matkalla mukaan myös kaikki ne pakolaiset, joiden kotimaissa ei ole sota käynnissä? En usko! joku sen orkesteroi. Valitettavasti minä en osaa sanoa kuka tai mikä on tämä "voima" mutta se on varmaa, että se on olemassa. Ja sanon myös, että on typerää aliarvioida tai leimata tämä "voima" foliohattu jutuiksi. Ymmärrän kyllä että tämä kyllä siltä kovasti kuulostaa, mutta olen kyllä huomannut, että täällä kirjoittavat ihmiset eivät ole tavallisen typeriä idiootteja, joiden päähän ei juuri muuta mahdu kuin että mitä salkkarien sepolle tänään käy. Tällä epäselvän rönsyilevällä vastauksella yrjöperskeleelle yritän sanoa, että on todella olemassa joku taho, joka toimii ja on toiminut yli kansallisten rajojen jo todella pitkän ajan. Ja se on asia, mitä ei edes täällä olevat ihmiset ole tajunneet.

      Poista
  61. Olisiko tämä näkymätön voima myös kaikilla muillakin tavoin havaitsematon, joten jokainen voi omaan rauhalliseen tahtiin kuvitella sen juuri sellaiseksi kuin itse haluaa? Jollekulle se on Saatana, toiselle taas Jahve ja Hänen seuraajansa, kolmannelle temppeliherrojen, vapaamuurarien ja illuminaattien yhteistyössä palvoma voima...

    Mene tiedä, etteikö se olisi vaikkapa Näkymätön Vaaleanpunainen Yksisarvinen tai Lentävä Spagettihirviö? Jälkimmäinenhän on olemassa jopa siinä määrin, että sen ympärille on perustettu eräänlainen hupiuskonto: pastafarismi.

    VastaaPoista
  62. Tervehdys Qroquius Kadille ja Anolle & kiitos kommenteistanne. Minä en ole sinänsä itse kauhean innostunut näistä salaliittoteorioista vaan pyrin löytämään syyt ihmisten ahneudesta, typeryydestä ja sokeasta utopismista. En sinänsä kiistä mahdollisia salaliittoja, mutta en myöskään voi osoittaa niitä oikeaksi. Se taho, joka kontrolloi valtamediaa (tosin valtamedia on jo osa valtaa itsekin) ja joka on mahdollistanut tämän täysin järjenvastaisen kehitysmaalaisen invaasion ei mielestäni sinänsä ole salaliitto vaan länsimaissa valtaapitävien vasemmistoliberaalien täysin avointa toimintaa, Ei se edes kiellä sitä. Bilderbergeistä ja sen semmoisista en sano mitään, sillä tieto ei riitä.

    VastaaPoista
  63. Salaliittoteoriat ovat sinänsä varsin ymmärrettäviä; ne helpottavat elämisen psyykkistä taakkaa kummasti. Sokrateen suuhun pantu kuuluisa lause: "Tiedän vain sen. etten tiedä mitään", on jatkumona sananlaskulle: "Mikä tietoa lisää, se tuskaa lisää".

    Ihminen ei tiedä syntyessään mistään mitään, eikä osaa kaivatakaan muuta kuin äidin syliä ja rintaa. Mitä vanhemmaksi hän elää, sitä enemmän hän kohtaa asioita, joista hänellä ei ole ollut aiemmin aavistustakaan. Monet niistä ovat sellaisia, ettei hänellä ole ehkä resurssejakaan niiden käsittelemiseen. Liian monet ovat sellaisia, ettei hän halua niitä käsitellä: ne tuottavat tuskaa.

    Lopputulos voi olla Sokrateen päätelmä. Tunnettu lopputulos on myös puristaa silmät tiukasti kiinni, työntää sormet korviin ja huutaa laalaalaa kunnes hirvittävä uusi asia on mennyt pois silmistä, pois mielestä, ja toistaa tämä tarvittaessa uudestaan.

    Nykymaailman aikana vain se tarve tulee yhä useammin, eikä siihen enää voi reagoida aina laalaalaa-metodilla. Kun vaihtoehtoina on joko yrittää kohdata kauhea todellisuus tai yrittää huutaa se kuulumattomiin, eikä jälkimmäinen ole enää mahdollista, on jäljellä enää kieltäminen.

    "En ymmärrä, miten Kuussa on voitu käydä?"
    "Kuussa ei olekaan käyty!"
    "En ymmärrä, miten meillä voi tapahtua uudestaan ja uudestaan hirvittäviä terroristi-iskuja, joissa kuolee niin paljon ihmisiä?"
    "Niissä ei kuolekaan ihmisiä! Ne ovat maskeerattuja näyttelijöitä! Tornit eivät luhistuneet!"

    "Mutta tämä kaikki on todistetusti tapahtunut?"
    *Ei ole! Ei ole!!"
    "Mutta kun on?"

    No, no jos...jos näin on...sen kaiken täytyy olla jonkin ihmismielen yläpuolella olevan näymättömän voiman vaikutusta...täytyy olla...sillä eihän se voi olla ihmisen omaa käyttäytymistä...eihän...en halua sitä uskoa! Keksin mieluummin ikioman todellisuuteni!!

    VastaaPoista
  64. Tervehdys, Qroquius Kad. No joo… tavallaan samaa mieltä. Salaliitto on vähän niin kuin sellainen jumalan kaltainen olio jossain kaiken takana ja taustalla. Sitä ei näe, mutta siihen voi uskoa ja sitä voi syyttää kaikesta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset teille teille molemmille ajatuksistanne. Sen verran vielä tähän otan kantaa, että salaliitto on kahden tai useamman ihmisen yhteinen suunnitelma toteuttaa jotain salaisesti, se voi olla vaikka murha tai vaikkapa poliittinen mulkkaus. hmmm, tuleekohan mitään äskettäin tapahtunutta mahdollista salaliittoa mieleen? Mitä taas tulee salaliitto sanan demonisointiin, niin näköjään siihen ovat jo ajattelevatkin ihmiset lähteneet mukaan.On helppoa leimata ajatukset, joita itse ei jaa, ymmärrä, tai josta ei tiedä huuhaaksi. se on anteeksi vain mielestäni typerää. Maailmalta löytyy todella paljon suurenluokan salaliittoja, mitkä ovat myös aukottomasti dodistettuja, osa ihan valtiollisista virallisista dokumenteista todennettavia. esim. toisen maailmansodan rahoitus kuviot. Nykyään myös helposti itse tutkittavissa, jos kiinnostusta riittää. Media kun niistä ei mitään kerro. Kirjallisuutta löytyy hyllymetreittäin, (huom.ei siis pelkästään toisesta maailmansodasta)valitettavasti vain todella todella vähän suomennettuna, miksiköhän? Mitä minun omaan ajatteluuni tulee, niin olen tutkinut näitä asioita jo kolmisenkymmentä vuotta ja voin sanoa, että tämä kaikki mitä nykyään tapahtuu. On ollut luettavissa lukuisissa kirjoissa ja erilaisissa julkaisuissa jo vuosikymmenien ajan. Enkä todellakaan puhu mistään yliluonnollisesta spaghetti mörkö kirjallisuudesta, tai uskonnollisesta huuhaasta. vaan eri vuosikymmenien johtohenkilöden, sekä aikansa johtavien ajattelijoiden teoksista. Tuoreampaa materiaalia esimerkiksi usan viimeisimpien presidenttien taustalla olleiden henkilöiden kirjoitukset.trumppia en tarkoita, mutta neljän edeltävän kyllä. Tutkikaa, jos jaksatte kiinnostua. Hyvää kesää kaikille, ja ykälle paljon kiitoksia hyvästä plogista.

      Poista
  65. Tervehdys, Ano. Tokihan salaliittoja on ja on ollut maailman sivu. En minä sitä kiistä. Se salaliitto, mistä sinä puhuit jäi sinulta sinänsä näissä viesteissä selvittämättä. Mitä tulee EU-kehitykseen, se ei ole edes salaliitto vaan täysin avoimesti tehty jo 1950-luvulta alkaen. Itse omassa blogissani keskityn siihen, minkä varmaksi tiedän ja se on ihmisen typeryys, ahneus ja ideologinen sokeus. Eivät nämä nykyiset vasemmistoliberaalit edes mitään salaliittoa tarvitse. He ovat muodissa mukana ja nostavat sen myötä egoaan.

    Kiitokset kannustuksesta ja äärimmäisen mukavaa ja rauhallista juhannusta sinulle.

    VastaaPoista
  66. Morjens vaan kaikki. Tää kommetti tulee kyl tosi myöhään tähän aiheeseen liittyen. siis tahtoo tarkoittaa sitä, että uuvatit ehti jo vaihtaa nimensä. Jos uusi vedätys oli huono nimi, niin ei tää Soininen Tulevaisuus kyllä hirveesti sille hävii :D

    VastaaPoista
  67. Tervehdys, Ano. Jep. Vaihdettiin huvittava vielä huvittavaampaan.

    VastaaPoista