tiistai 10. lokakuuta 2017

TASA-ARVOA VAI TRANSA-ARVOA?

Niin kuin nykyiseen maailmanmenoon tietysti kuuluu, tällä LGBTQTiiTyy-osastolla menee päivä päivältä lujempaa ja miksei menisi, kun sen mielitekoja ei jostain syystä saa arvostella. Tuoreeltaan uutisoitiin ihan vakavalla naamalla että suomalainen mies on raskaana ja synnyttää kevättalvella. Hotellin respassa ei olla vielä koskaan kuultu että miehellä olisi kohtu, munasarjat ja muuta kyseiset härpäkkeet joilla sekä tulla raskaaksi että synnyttää mutta nykyaikahan neliökin on vain sosiaalinen konstruktio jonka määrittelyvallan omaava voi määritellä halutessaan vaikka mustekalaksi ja vielä virallisesti vaatia että neliön täytyy jokaisen mielestä olla mustekala paitsi tiistaisin ja perjantaisin, jolloin se on kahvinkeitin. Helsingin Oikeaoppinen tosin löi minulle kouluttamattomalle jauhot suuhun toteamalla että mies voi hyvinkin synnyttää – jos hänellä on kohtu tallella. Mitäs minä kouluttamaton tuohon voin enää sanoa? Muuta kuin että luonnollisesti nainenkin voi siittää. Jos hänellä on meisseli ja kivekset tallella.

No sittenhän Helsingin Oikeaoppinen nosti framille jonkun tyypin joka meidän pitäisi kuulemma tuntea eli eli Wille Hyvönen-nimisen häiskän joka on hameisiin pukeutuva mies joka on uutisen mukaan ohjannut pari elokuvaa ja joka on pirun katkera valkoisille heteromiehille joilla ei kyseisen kukasenytolikaan mielestä ole elämisen oikeutta ollenkaan. Hepulla on siis itsellään ainakin oman ilmoituksensa mukaan meisseli ja hänellä on ainakin ollut tyttöystävä joten epäselväksi jää että jäikö hänelle – myös ainakin fyysisesti koko lailla valkoisena heteroseksuaalisena miehenä – se elämisen oikeus nimenomaan hameensa vuoksi. Joka tapauksessa kyseisessä haastattelussa selvisi, että ”alun perin idea oli tehdä elokuva Hyvösen kokemuksista omasta psykoanalyysistaan, mutta sitä ei haluttu rahoittaa”. Eli ei siitä loppujen lopuksi sen enempää. Hotellin respasta todetaan, että kyseisellä Hyvöselläkin on ilman muuta elämisen oikeus vaikka hän ei sitä meille ehkä antaisikaan. Eikä siihen häneltä lupaa täälläpäin kysytäkään.

Nämä kaksi edellämainittua asiaa voidaan mieltää ns. yksittäistapauksiksi sillä ne eivät kuitenkaan varsinaisesti kosketa tavallisen ihmisen elämää minkä nyt pistää välillä vähän raapimaan päätään ja miettimään näitä nykymaailman ihmeellisyyksiä. Mutta seuraava tapaus taas koskettaa. Eli nyt on uutisoitu siitä, että henkilötunnuksia ollaan muuttamassa. Ehkä jopa kaikilta kansalaisilta. Uutinen kertoo:

Henkilötunnusten uudistamista pohtiva työryhmä aloittaa työnsä tällä viikolla. Työryhmä pohtii myös vaihtoehtoa, jossa kaikkien henkilötunnukset vaihtuisivat.

Henkilötunnuksia pitää uusia, koska nykyiset tunnukset alkavat käydä vähiin.

No joo, ymmärrettävää tähän mennessä. Onhan niitä rekisterikilpiäkin aikanaan uusittu kun alkoivat kirjaimet loppua. Sekin urakka on käsittääkseni pian esissä. Tosin herää kysymys, miksi kaikkien ihmisten henkilötunnukset pitäisi vaihtaa? Jos ne entiset kerran pelittää ja uusistakin on pulaa? Mistä se pula muuten tulee kun suurille ikäluokillekin saatiin henkilötunnukset? Ja näkyyhän liikenteessä vielä niitä mustapohjaisiakin vanhoja kilpiä? Ei niitäkään ole vaihdettu vaikka uusiin autoihin tuli uudet kilvet. Uutinen jatkuu ja antaa selityksen:

Henkilötunnukseen liittyy nykyisin tietoa myös ihmisen iästä ja sukupuolesta. Esimerkiksi transsukupuoliset ihmiset ovat kokeneet ongelmallisena sen, että vaikka he voisivat vaihtaa hetun vastaamaan uutta sukupuoltaan, vanha sukupuoli näkyy esimerkiksi työ- ja koulutodistuksissa.

Ja kas, tulihan se sieltä. Uutinen kertoo vielä, että kyseinen työryhmä fundeeraa (arvatkaas muuten kenen rahoilla) asiaa vuoden 2019 loppuun saakka. Tämmöinen yksinkertaisempi ihminen käsittää asian niin, että etteivät transsukupuoliset ihmiset (tai itsensä korviensa välissä sellaiseksi kokevat) tuntisi henkilötunnustaan ongelmalliseksi, niin se täytyy sitten vaihtaa joka helvatun suomalaiselta. Josta tietysti seuraa kyseiselle työryhmälle esitettävä kysymys:

Oletteko te piruuttaan laskeneet, että kuinka moni suomalainen ihminen kuuluu tähän vähemmistöön joille kyseinen henkilötunnus aiheuttaa oletetun henkisen pipin? Tuleeko prosentti täyteen? Vai tuleeko edes promille?

Kuinka paljon puolestaan on niitä ihmisiä, jotka eivät halua – ja joitten ei mistään perustellusta syystä tarvitse, ellei transväkisin määrätä – muuttaa henkilötunnustaan? Sen jälkeen tulisi ehkä muistaa, että myös se näitten – huomattavasti ja merkittävästi lukuisampien – ihmisten vanha henkilötunnus muuttuu heilläkin työ- ja koulutodistuksissa vanhentuneeksi. Eikö sillä ole merkitystä?

Jolloin tullaan tietysti seuraavaan kysymykseen:

Onko niin, että ehkä promille suomalaisista määrittelee kaikkien muitten suomalaisten elämän?

On tietysti selvää, että käsistä lähtenyt LGBTQTiiTyy-hypetys on ylittänyt jotenkin puolivahingossa sen rajan, että niin poliittisessa kuin virkakoneistossa (mediasta puhumattakaan) juuri kukaan ei uskalla kyseenalaistaa kyseisen hypetyksen nimissä tehtyjä vaatimuksia koska he pelkäävät itse joutuvansa tulkituksi vihapuhujaksi ja sitä myötä tietysti medialahdatuksi.

LGBTQTiiTyy-hypetys ei eroa muistakaan ansiotonta arvonnousua nauttivista hypetyksistä joten ruokahalu kasvaa syödessä. Nykyiset henkilötunnukset jakavat ihmiset miehiin ja naisiin. Aivan tavatonta. Siisniinquhirveetä. Oh my God in Heaven. Moisesta hirveydestä täytyy päästä eroon. Mutta eihän se riitä. Mikä toinen asia jakaa ihmiset yhtä lailla armottomasti miehiin ja naisiin vaikka niitä ei tietenkään ole edes olemassakaan sillä sukupuoliahan oli right now 37 and counting? Tietenkin etunimet. Jos henkilön nimi on Pirjo, se herättää heti mielikuvan sataprosenttisesta naisesta vaikka kyseinen Pirjo omasta mielestään olisikin mielestään seuraavanlainen cocktail:

- 20 % demityttö

- 20 % non-binary

- 40 % gender-fluid

- 10 % polygender

- 10 % veikkauskuponki

Transpirjon (jolla on täydet naisen värkit ja joka valittaa facebookissa kuukautiskivuistaan) mielipidettä on kunnioitettava vaikka selvää on, että kyseinen Pirjo edustaa maksimissaan 0,1 prosenttia väestöstä mutta nykyisen hypetyksen myötä hänen henkinen pipinsä on huomattavasti merkittävämpi kuin koko loppuväestön mielipide. Mikäli tätä täysin lapasesta lähtenyttä hypetystä ei saada jossain vaiheessa katkeamaan niin voimme odottaa jatkossa esim seuraavanlaisia ilmoituksia jossa nimetkin on päivitetty ei-sukupuolistavaan muotoon:

Rettupa-Öigenö Mustonen ja Tillintall-Tsertpata Hyvönen ilmoittavat menevänsä kihloihintaijotakin.

Ilmoitamme että uusyhteiselämölökombinaattiimme on syntynyt uusi terve lapsihenkilö jolle on valtion nimigeneraattorin mukaisesti paikallisessa SETA:n toimistossa annettu nimi Hiivasikuri-Ptruitzapa Hönninen-Mäkinen-Gustavson-Partanen.

Jos tasa-arvoa määrittelee vain hyvin pieni vähemmistö joka ei itsekään ole varma että missä vessassa se haluaa käydä ja kun sen pienen vähemmistön näkemys tasa-arvosta hierotaan väkisin muun valtaväestön naamaan niin silloin ei ole kyse tasa-arvosta vaan transa-arvosta josta voi myös käyttää termiä vähemmistön mielivalta.

Muistutan vielä siitä, että tämä uusia henkilötunnuksia fundeeraava työryhmä istuu siis veronmaksajien rahoittamana vuoden 2019 loppuun. Jos sen ”työn” lopputuloksena on se, että erään Y. Perskeleen passin henkilötunnuksesta ei saa selvää onko kyseessä mies, nainen vai teräketjuöljy voisi kysyä, että olisko noille rahoille ollut ehkä parempaakin käyttöä? Hotellin respa antaa ilmaisen ehdotuksen. Jos ne tunnukset siis ovat jostain syystä loppumassa kesken (mikä vähentyneen syntyvyyden aikana hieman ihmetyttää) eli esmes henkilötunnus 200818A084G ei riitä, niin lyökää juokseva kirjain tunnuksen alkuun ja loppuun, eli tyyliin F200816A084GK. Tai jotain vastaavaa.

Ei niitä suomalaisia ja niitä niin kovasti haluttuja uussuomalaisiakaan voi niin paljon olla? Onhan niitä numeroita riittänyt suurille ikäluokillekin, niin kuin tuli todettuakin. Ei kai sitä herra nähköön tarvitse yli kahta vuotta erikseen miettiä? Jos ei tyhmemmän vinkki kelpaa, niin ottakaa ihmeessä yhteys yliopiston matematiikan tai tilastotieteen laitokselle, niin siellä joku sälli varmasti viikossa miettii teille toimivan systeemin.


Perskeleen Ykän uusi, sukupuolineutraali passikuva joka ei paljasta passin haltijasta sukupuolisesti mitään josta joku voisi vetää herneet nenään. Ykän uusi henkilötunnus muuten on ±¶ĭƏƣɕʭ͏- ΅ͱζϡϠ - Ѩ҈ʭ҉Ջ±¶ĭƏƣɕʭ͏.  . Lausuttuna siis kh´nöhhnet tzvötzetä khnähh´chhähhäh raöyl synk´hnata pritipatzätkitä nkpata´yingägä kuukkuuka gäggäägä kukkuu.

Myös blogikollega Krypta on käsitellyt asiaa omassa blogissaan hyvin. Kuinkas muistisairas ysivitonen muistaa sen uuden henkilötunnuksensa?

48 kommenttia:

  1. Vittuuntunut NettoVeronmaksaja10. lokakuuta 2017 klo 1.17

    " ...miksi kaikkien ihmisten henkilötunnukset pitäisi vaihtaa? Jos ne entiset kerran pelittää ja uusistakin on pulaa? "

    Vastaus 1: Koska muuten "poikkeavan" henkilötunnuksen saaneet tunnistaisi siitä henkilötunnuksesta ja joku LSFDGTS kuitenkin valittaisi razziziztizezta sortamisesta. TJSP.

    Vastaus 2: Uusista on pulaa siksi, että "paremman 'tiedon' puutteessa" uus-suomalaisille annetaan henkilötunukseksi 0101VV-nnnx.
    Ja kun "yksintulleissa pakolaislapsissa" on sukupuolittunutta vinoutumaa, niin 500 hetua ei yhdelle päivälle meinaa enää riittää.

    VastaaPoista
  2. TiiTyyt ovat marisseet henkilötietojen sukupuolisorrosta jo pidemmän aikaa, mutta heidän miellyttämisensä ei tässä asiassa ole päätarkoitus, vaan pieni sivubonus.

    Kysehän on siitä, että vuonna 2015 Suomeen pärähti tuhansittain sekalaisia maailmanmatkaajia, jotka ilmoittivat, etteivät tiedä syntymäpäiväänsä, mutta ihan varmasti ja kunniasanalla ovat korkeintaan 17-vuotiaita. Näille kaikille on merkitty syntymäpäiväksi 1.1.1998, ja tällä hetkellä heille ollaan kovaa vauhtia väsäämässä suomalaisia henkilötunnuksia, kun myönteiset oleskeluluvat alkavat tulla voimaan.

    Nopean laskennan perusteella 010198-alkuisia miehen hetuja voi teoriassa olla olemassa 13 919 kappaletta. En tiedä, montako kyseisenikäistä turvapaikkahuilailijaa vuoden 2015 ryntäyksestä on saanut myönteisen päätöksen, ja voi olla, että tällä kerralla numerot vielä riittävät. Pitäähän päättäjien kuitenkin valmistautua ennakolta seuraavaan, ehkä vielä isompaan invaasioon.

    VastaaPoista
  3. Se on tätä PunaVihreää uutisointia.

    Kulttuurisivuja jos vähänkään lukee, voi odottaa jotain.

    https://www.hs.fi/paivanlehti/07102017/art-2000005398387.html


    Sitten taas niin naurettava ahdistuja, ei kuitenkaan voi olla matkustamatta
    lentokoneella. Suorittaa ilmastomaksun.

    https://www.hs.fi/paivanlehti/07102017/art-2000005398521.html

    VastaaPoista
  4. Äkkiseltään kurkkasin että esim. Amerikan Yhdysvalloissa sotussa on 9 numeroa ja asukkeja 323 miljuunaa.
    Miten ne voi pärjätä yhdeksällä numerolla kun meillä on 10?

    Laskeskelin myös, varmaan kyllä väärin, kun en oo maisteri, että tämä nykyinen sotu numerointi riittää tällä syntyvyydelle about 160:n vuoden syntyneille. Siinä ajassa vanhoja vapautuu tarpeeksi kyllä.
    Ainoa tilanne jossa voi tulla pulaa on se että Suomessa syntyisi yhtenä vuonna yli 27927 poikaa samana päivänä?
    Ajatteletteko mitä minä ajattelen?
    Viha-ajatuksia tietenkin.
    Veikkaan kyllä ennemmin että samanlainen projekti on käynnissä muissakin EU-maissa, ja käärmeenä piippuun on menossa EU:n sotujen yhtenäistäminen valtioiden välullä. Tavoitteena tietenkin tulevan liittovaltion yhtenäinen sosiaaliturva.
    LGBTtiityy on mielestäni sitä kuuluisaa keppihevostelua, niinkuin numeroiden loppuminenkin.

    Erkki

    VastaaPoista
  5. On tämä nyt, hemmetti soikoon, mennyt kerta kaikkiaan vielä pähkähullummaksi kuin stallarien agitprop aikoinaan. Kyllä se lustraatio olisi pitänyt hoitaa pois päiväjärjestyksestä Neukkulan kaaduttua. Ei auta kuin koittaa selvitä hengissä vanhaksi asti, niin ehtii vielä nähdä melkoista satiiria ja parodiaa näistä ajoista.

    VastaaPoista
  6. Like Kustannuksen tarinassa mainitaan legendaarinen kirjakauppias Otto 1000, joka todella on linkin luonnehdinnan ansainnut ( http://like.fi/like-kustannuksen-tarina/ ). Kaverini aikoinaan vei minut Liken kirjakauppaan, esitteli Otto 1000:lle ja kertoi hänelle lukumakuni. Hyvä, että jaksoin kirjasaaliin kotiin kantaa, sillä ja monella muulla kerralla. Otto 1000:n mukaan nukkumisen huono puoli on se, että se on lukuajasta pois. Tsadissa en ole aikoihin enää asunut, Liken kirjakauppa ja Otto 1000 ovat niitä harvoja asioita, joita jäin sieltä kaipaamaan.

    Suositan lukemaan sekä em. tarinan että Liken tuotteita, vilpittömästi.

    Jaa, että miten liittyy tähän blogiin? No, Otto 1000:n nimivalinta (myös käyntikortissa oleva) oli tulevaisuutta ajatellen nerokas; 1000:sta on mistä ottaa, jos pitää valita uusia nimiä tai vaikka halutun määrän XY-arvonimen todistavia toistoja.

    VastaaPoista
  7. keski-ikäinen pikkupoika10. lokakuuta 2017 klo 6.18

    Mutta onhan tässä taas mukana työllistävä ja kansantuotetta lisäävä näkökulma, jonka Yrjö rajoittuneisuudessaan kokonaan jätti huomioimatta. Nimittäin henkilötunnusten muuttaminen on myös suunnattoman suuri IT-projekti!

    Mutta ei hätää, eiköhän tähänkin löydy joku hyvän tutun kaverin firma hommaa hoitamaan. Laitetaan ensi hätään joku parisataa miljoonaa verorahoja kiinni ja lisää sitten parin vuoden päästä kun ongelmia alkaa ilmenemään.

    Aikaa ja rahaa saattaa lopulta palaa enemmän kuin Länsi-Metroon, mutta mikään maallinen ei saa olla esteenä kun rakennetaan oikeaa tasa-arvoa!

    VastaaPoista
  8. Transut ovat pärjänneet tähän asti vanhoilla henkilötunnuksillaan, joskin se on tietysti vaatinut sen hyväksymistä, ettei heistä tule joka suhteessa sataprosenttisesti uuden sukupuolensa edustajia. Mutta kun ei tule muutenkaan, koska lääketiede ei ole lähelläkään sitä tasoa, että alapää saataisiin remontoitua sen paremmin kuin vähän siihen suuntaan. Ikävää, mutta elämä on. Sinänsä minua ei kiinnostaisi suuntaan tai toiseen, tulisiko heille mahdollisuus vaihtaa tunnuksiaan, koska siitä ei olisi muille mitään haittaa. Hyvesignalointi kyseisessä tapauksessa on vain valovoimaltaan varsin mitätöntä verrattuna siihen, että kaikki pannaan vaihtamaan tunnuksensa edistyksellisyyden nimissä.

    Pistetään nyt vertauskuvana kaksi kristittyä. Yksi käy sunnuntaisin kirkossa ja ilmoittaa työnantajalleen, että onhan niitä vuoroja silloin aamupäivällä, mutta vakaumuksen takia en ole käytettävissä silloin. Toinen raahaa koko perheensä puoliväkisin joka ikiseen seurakunnan tapahtumaan, ylistää Herraa kovaan ääneen, ja huutaa lapsilleen, jos he eivät ole tarpeeksi innostuneita. Hän on myös mahdottoman ylpeä siitä, että kaikki näkevät, kuinka hieno kristitty hän on. Luulen, että tiedostajat ymmärtävät vallan mainiosti tämän jälkimmäisen tapauksen ongelmat, vaikka hän vetääkin egoiluunsa mukaan koko yhteiskunnan sijasta vain oman perheensä.

    No, sentään tuo on vain pelkästään yksi pohdittava vaihtoehto. Ehkä järki voittaa, tai ainakin laiskuus.

    VastaaPoista
  9. Tuo muutaman friikin kokema peppukipu on vain savuverho sille oikealle syylle muuttaa henkilötunnuksia. Oikea syy on tietenkin maahanmuutto ja se, että paperinsa hukanneille rikkauksille ja voimavaroille annetaan aina syntymäpäiväksi 1.1, jolloin tosiaan hetun +, - tai A:n perässä olevat numerot loppuvat kesken..

    https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/henkilotunnukset-saattavat-loppua-kun-jarjestelma-kehitettiin-ei-osattu-arvioida-etta-suomessa-olisi-joskus-nain-paljon-ihmisia/6611776#gs.EONC6LY

    VastaaPoista
  10. Todennäköisesti uussuomalaiset ainakin osasyy tähän. Papereita kun ei löydy, niin 1.1. tulee syntymäpäiväksi. Ei tarvitse tulla samana vuonna kuin 500 partalasta, joiden syntymävuosi nyt vain sattuu olemaan sellainen ettei täysi-ikäisyyden kriteerit aivan täyty. Oikeastaan minään vuonna, täytyyhän joka rajalla pistää kultamunalotto vetämään.

    VastaaPoista
  11. Nämä tunnukset ovat käymässä vähin, kun nämä paperittomat uussuomalaiset ovat kaikki mystisesti syntyneet 1.1.. Ja koska kaikki ovat yhtä suomalaisia geeniperimään ja äidinkieleen katsomatta, niin tottahan toki kielitaidottomille afrikkalaisille pitää Suomen kansalaisuus antaa.

    Kanadassahan saa joko sakkoja tai joutuu jopa linnaan, jos ei käytä henkilön omakeksimiä persoonapronomineja. Suomi on auttamatta jäljessä tässä käytännössä ja meidän sukupuoleton persoonapronomini on ehdottomasti uudistettava vastaamaan homohypettäjien mielenhäiriöitä.

    VastaaPoista
  12. Tervehdys Vittuuntuneelle NettoVeronmaksajalle, Sandscorpionille, Ano:lle, Erkille, Olaf Stephanokselle, Veijo Hoikalle, Keski-ikäiselle pikkupojalle, LW:lle, Rigor.Mortisille, Unknownille ja Tapio Rantaselle & kiitos kommenteistanne. Yksi mahdollisuus tähän souviin on toki ennakoitu maturynnäkkö mutta se, että vanhatkin tunnukset tulisi vaihtaa kertoo myös LGBTQTiiTyystä. Se hypetys on nimittäin ylittänyt sen rajan ettei sitä uskalleta enää vastustaa. Luonnollisesti mukana on kommenteissa mainittu työllistämisvaikutus. Mietin vain sitä, kuinka nämä puolikuuta palvovat kunniakansalaiset suhtautuvat ajatukseen että heidän urospuolinen hetunsa ei saakaan erota naaraspuolisesta.

    VastaaPoista
  13. Nyt kun ottaa huomioon sen kuinka perseelleen sekä valtion että kuntien johtamat IT- projektit ovat viime aikoina menneet niin perkeleellinen ja kallis kaaos on tulossa. Sitähän saattaa jokin aamu herätä velattomana Tyttinä mutta virallisesti kuolleena. Siinäpäs sitten yrität herätellä itseäsi henkiin kun tietojärjestelmät ilmoittaa, että olet kuoppaamista valmis raato.
    Tästä tulee vielä melkoinen farssi.

    VastaaPoista
  14. Nykyisellä tasa-arvo –käsitteellä on tekemistä todellisen tasa-arvon kanssa suunnilleen yhtä paljon kuin kansandemokratialla oli todellisen demokratian kanssa. Kun otetaan huomioon, mikä porukka tuollaista kielenkäyttöä viljelee, tämä ei tietenkään ole mikään sattuma. Kun juuret ovat samat, niin hedelmistäkin tuppaa tulemaan samanlaisia. Tässä tapauksessa tämän ”tasa-arvon” nurinkurisuus vielä korostuu, kun marginaalisen pieni porukka yrittää sanella väestön valtaosalle omia normejaan. Suhdeluku lienee suunnilleen 1:1 000 000.

    Nuo koiraskin poikii –jutut ja Wille Hytösen jutut ovat tietysti tyhjänpäiväisyydessään jokseenkin harmittomia. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu ja paperitehtaat suoltavat sanomalehtipaperia 12 metriä leveillä koneilla 1600 metriä minuutissa.

    Sen sijaan tuo henkilötunnusten kanssa puuhastelu muutaman kymmenen henkilön mielihalujen takia on kokonaan toisen luokan juttu. Puheet siitä, että nykyiset tunnukset alkavat käydä vähiin, ovat täyttä puppua, kuten vähäisenkin laskutaidon omaavat voivat helposti todeta. Suurimpien ikäluokkien aikaan, jolloin syntyvyys oli nykyiseen verrattuna kaksinkertainen, tunnuksen päivittäisestä kapasiteetista tarvittiin runsaat 20% ja huippupäivinäkin alle 50 %. Syntyvyyden laskiessa tunnusavaruuden käyttöaste on päinvastoin laskemassa.

    Tunnusten vaihtamisen peruste on siis tuulesta temmattu. Kustannukset sen sijaan eivät. Henkilötunnus esiintyy tolkuttoman monissa henkilötietoja käsittelevässä tietojärjestelmässä. Niiden muuttaminen noiden muutaman henkilön mielihalujen takia ei ole miljoonaluokan juttu. Se on miljardiluokan juttu. Alan ihmisenä tiedän ja muistan, minkälainen ruljanssi se vuosi 2000 –muutos oli. Henkilötunnusten vaihtamisessa olisi kyse vähintään saman luokan asiasta, mutta varsin todennäköisesti paljon suuremmasta. Eivät nämä oman napansa ympärillä pyörivät ja täysin vailla suhteellisuudentajua olevat qwerty-xyz-abc –porukat tietysti moisesta piittaa. Noille Nummisuutarin Eskoille ja Elinoille tärkeää on vain saada läntättyä oma puumerkkinsä kaikkiin pumaskoihin, joissa henkilötietoja käytetään.

    VastaaPoista
  15. Tapio Rantanen kirjoitti...

    "Kanadassahan saa joko sakkoja tai joutuu jopa linnaan, jos ei käytä henkilön omakeksimiä persoonapronomineja. Suomi on auttamatta jäljessä tässä käytännössä ja meidän sukupuoleton persoonapronomini on ehdottomasti uudistettava vastaamaan homohypettäjien mielenhäiriöitä. "

    Erittäin hyvin havaittu! Takautuvasti täytyy muuttaa näennäissukupuoleton 'hän', koska se on vuosisatojen kuluessa vakiintunut erittäin syrjivästi tarkoittamaan ainoastaan miehiä ja naisia.

    Ehdotan tilalle tiedostuspronominia 'homo', joka on latinaa ja tarkoittaa ihmistä. Sitä voitaisiin käyttää persoonapronominin lisäksi myös yleistittelinä (varmastikin jo rikollisten herra, rouva, neiti jne. tilalla), korvaamaan sukupuolitettuja ammattinimikkeitä (puhemies -> puhehomo, putkimies, sähkömies jne.), sotilasarvoja (sotamies, varusmies) ja yleiskielen sanoja (lumieste -> luhomote, punainen -> puhomo).

    VastaaPoista
  16. Tervehdys, joppos 123:lle, Strix Senexille ja Snowcamolle & kiitos kommenteistanne.

    joppos 123: Olet oikeassa. Julkisen sektorin IT-”uudistuksilla” on tiettyjä yhteisiä piirteitä. Ne ovat:

    a) tarpeettomia
    b) toimimattomia
    c) tolkuttoman kalliita.

    Strix Senex: Täysin totta. Lisäisin muuten vertaukseksi vielä paidan ja pakkopaidan. Jos puhutaan kustannuksista niin sitä voisi verrata vaikka siihen että jenkit vaihtavat tuumamitoista metriseen järjestelmään. Siinä kun pitäisi vaihtaa kaikki katukylteistä työstökoneisiin.

    Snowcamo: Jaa-a… piru vie… tiedä hänessä vaikka kielitoimisto ottaisi vinkistä vaarin.

    VastaaPoista
  17. Jos uudistuksessa on todella kysymys siitä, että 1.1. tulee täyteen, niin asia on helposti ratkaistavissa. Alunperin aioin myydä keksintöni valtionhallinnolle ja pyytää siitä vain puolet asiaa tutkivan toimikunnan kustannuksista. Epäilen kuitenkin, että tarjoukseeni ei tartuta, joten paljastan ideani tässä. Sen jälkeen, kun 1.1. tulee täyteen, aletaan täyttää seuraavaa päivää, siis 2.1. Näin helppoa se on, kun asian oivaltaa!

    Toinen professori

    PS. Miksi epäilen, että ideaani ei tartuta? Minulla on kokemuksia vastaavanlaisista tapauksista. Muinoin lupasin Englannissa uudistaa englannin kielen oikeinkirjoituksen, jos Mrs. Thatcher maksaisi minulle tuhat puntaa. Tuttavat kuitenkin tyrmäsivät ajatuksen: "Mrs. Thatcher won't pay you thousand pounds for that!

    VastaaPoista
  18. Tervehdys, Toinen professori. Ehdotuksesi on yksinkertainen, helppo, järkevä ja toimiva. Toisin sanoen valtionhallinnon näkökulmasta täysin mahdoton.

    VastaaPoista
  19. 37 sukumoniota on vakavasti alakanttiin. katso hienon skottimiehen (oikean sottimiehen) arvio asiasta:
    https://www.youtube.com/watch?v=yO5Hdidlh2g&ab_channel=CountDankula

    VastaaPoista
  20. Suuret kiitokset Perskeleen Ykälle, jonka blogin lukeminen todistaa minulle kerta toisensa jälkeen etten ole yksin vastustamassa tätä jatkuvaa hulluutta. Kun on töissä naisvaltaisella alalla niin joutuu valitettavan usein pitämään yksin järjen liekkiä hengissä lisääntyvän pimeyden keskellä..

    Sukupuolia on tasan kaksi ja loput ovat mielisairauksia. Seksuaalisuus onkin sitten monimutkaisempi juttu mutta miksi tosiaan valtavan enemmistön pitää muutella lakejaan ja tottumuksiaan muutaman promillen suuruisen kummajaisvähemmistön takia? Töissä oli suvaitsevaisuuskoulutusta jossa korostettiin että ei enää saa olettaa että miehellä on vaimo ja naisella mies vaan pitää kysellä miten "puolisolla" menee? Seitsemän vuotta naimisissa olleena enemmän meikäläistä loukkaa se että joku olettaa minun olevan naimisissa miehen kanssa kuin että kysyy miten vaimolla menee..

    Ja valtion IT... Voi vitalis, aina kun joku oppii käyttämään uutta, lanseerattua käyttöjärjestelmää, se uusitaan välittömästi kovalla rahalla ja kaverin firmalla.

    Jatka kirjoittamista, Ykä, meikäläinen käännyttää sukulaisia ja kavereita näillä teksteillä, kaikki hulluus on tässä tiivistetty paremmin ja ytimekkäämmin kuin itse pystyisin, olen lueskellut monta vuotta ja nyt ajattelin vihdoin kommentoida ja kiittää!

    Caesar

    VastaaPoista
  21. Usarin blogia tässä lueskelin http://hanna-marillazidan.puheenvuoro.uusisuomi.fi/244178-sukupuoli-ei-ole-valtion-asia
    Heli Hartikainen:

    Hanna-Marilla kirjoittaa: "On aika muuttaa henkilötunnukset sukupuolineutraaleiksi ja virallistaa kolmas sukupuolikategoria".

    Kysymys kuuluu: miksi pitäisi virallistaa kolmas sukupuolikategoria, jos sitä monituhatvuotista ensimmäistä ja toistakaan kategoriaa ei enää saisi olla henkilötunnuksissa?

    Marko Parkkola: Jokainen siis muuttaa sukupuolensa omalla rahallaan? Siis jos sukupuoli ei ole valtion asia.

    -jpt-

    VastaaPoista
  22. Sukupuolen määritelmä on tieteellisesti todistettu. Kunnes joku minulle tieteellisesti perustelee niin:

    "Ihmisen kromosomisto koostuu 23 kromosomiparista, joista 22 on autosomeja ja yksi pari sukupuolikromosomeja. Yksilö saa toisen sukupuolikromosomin äidiltään (X-kromosomi), toisen isältään (Y- tai X-kromosomi). Isältä saatu kromosomi määrää sen tuleeko jälkeläisestä mies vai nainen.[1] Meioosissa muodostuviin siittiöihin tulee joko X- tai Y-kromosomi. Kun nisäkkäillä X-kromosomin sisältävä siittiö hedelmöittää munasolun, jälkeläisen XX-sukupuolikromosomisto tuottaa naaraan. XY-kromosomistoinen yksilö taas kehittyy urokseksi."

    VastaaPoista
  23. Tervehdys Turbojuudakselle, Caesarille, -jpt-:lle ja Hemulille & kiitos kommenteistanne.

    Turbojuudas: Joo… minä kun olen näissä lukemissa aina vähän jäljessä. Off topicina tuosta videosta voi muuten sanoa että tuo skottienglanti kuulostaa tolkuttoman tyylikkäältä. Lisään off topicia ja pistä Pure Wah-videon:

    https://www.youtube.com/watch?v=GceNsojnMf0

    Caesar: Lämpimästi tervetuloa kommentoimaan ja kiitos palautteestasi. Sillä on suuri merkitys. Et ole yksin. Ja naisvaltaisella alalla olen hommissa minäkin.

    -jpt-: Hemmetin hyvä kysymys ja Parkkolalta hyvä kommentti. Veikkaan että tästä henkilötunnuksen muuttamisesta tulee tiedostaville taas yksi uusi hysteerinen opinkappale. Kyseinen H-M muuten ei vastannut Parkkolan kysymykseen.

    Hemuli: Jep. Sitten on tosin hyvin harvinaisia lääketieteellisiä poikkeamia, mutta ne eivät ole mitään korvien välissä olevia fiilisjuttuja. Bloggari Musta Orkidea on kirjoittanut (omakohtaisen kokemuksen myötä) asiasta varsin hyvin.

    VastaaPoista
  24. Ai että näitä Ykän ihania kirjoituksia - oikeasti piristää aina päivän, kun näkee uuden päivityksen!

    Maailman meno on niin kummallista, että Katalonian esimerkin innoittamana ajattelin suosittaa Suomen jakamista kahtia. Ne vauhkoimmat ja idioottimaisimmat kekkulit asuvat suurin piirtein pääkaupunkiseudulla. Myönnetään sinne ensin autonomia ja heti perään itsenäisyys. Pitäkööt EU-jäsenyyden, hallituksen ja eduskunnan sekä kaikki muutkin instituutiot niiden sukupuolineutraalien vessojen kanssa.

    Muu Suomi saisi elää normaalien suomalaisten tapojen kanssa. Mikäli näitä turhakkeita alkaisi meuhkaamaan ääneen vähemmistöjen oikeuksia, voitaisiin karkot... siis myöntää pysyvä palkintomatka Helsinkiin - muiden kaltaistensa seuraan. Rajalle kannattaisi asentaa Unkarin mallin mukainen aita.

    Vakavasti veikkasin pohjoisosan Suomea pärjäävän vallan erinomaisesti tällä järjestelyllä niin henkisesti kuin taloudellisestikin.

    VastaaPoista
  25. Tervehdys, Tita ja lämmin kiitos. Tuota samaa asiaa on tuuminut varmasti vähän yksi sun toinen. Itsekin. Kirjoitin asiasta vuosi sitten fiktion. Tosin siinä ei maltettu pelkästään irroittautua etelästä vaan koukattiin vähän Ruotsinkin puolelle:

    http://yrjoperskeles.blogspot.fi/2016/09/raja.html

    VastaaPoista
  26. Oliko tuossa kuvassa Burkha päällä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli synkkä ja sateinen päivä, mutta Ykä & Proffa loihtivat mustinpaankin päivään loistetta :D !

      T. Helsingitär

      Poista
  27. Kun synnytyslaitoksella lääkäri toteaa että poika tuli, niin isä siihen heti että Paavohan se siellä. Lapsen äiti rääkäisee että turpa kiinni, se on Pekka ja lapsen isä on välittömästi samaa mieltä lapsen äidin kanssa että Pekkahan se. Seuraavalla kerralla synnytyslaitoksella isä sanoo ennenkuin lääkäri on ehtinyt sanoa mitään että akka perkele, jos lapsi on tyttö niin se on Pirkko. Syntyneet lapset olivat siis poika ja tyttö. Ilman mitään hämminkiä. Henkilötunnukset eivät olleet mikään ongelma kummallekaan, niin no, Pekalle ehkä. On siis vallan mahlotonta tietää alkuvaiheessa että onko lapsi myöhemmin liikennetolppa tai helikopteri, mutta siihen on helppo ratkaisu. Lapsi voi myöhemmässä vaiheessa itse valita mitä edustaa. Henkilötunnuksessa on koodi: Muu (muu ei tarkoita tässä tapauksessa lehmää). Kommentissa ylempänä mainittiin "liittovaltion yhtenäinen sosiaaliturva" ja siinä voi olla vinha perä. Tuo että mies synnyttää niin lainaan Jussia: "..miehet synnyttävät. Tietysti synnyttävät, miksi eivät synnyttäisi? Se on luonnollista ja luontevaa."

    VastaaPoista
  28. On se jännää miten Ruotsin kaikki perversiot mahdollisine yhteiskunnallisine vaatimuksineen vaan päivittyvät ennemmin tai myöhemmin Suomeen. Ongelmaahan ei olisi jollei hallinto olisi polvillaan kaikenlaisen haittamaahanmuuton ja pereverssiyden edessä. Touhu alkaa jo olla sen verran mieletöntä, ettei siitä kannata edes ottaa pultteja, vaan on vain todettava että emme ole joutuneet hullujenhuoneelle, vaan hullujenhuone joutui meille.

    Mää kyllä luulen että tämän LQBGTITITYY häiskän W H:n ongelma on juuri siellä jalkojen välissä. Jätkän ensimmäiset punkkahommat (ja ilmeisesti jatkossakin) ovat menneet niin pahasti vituralleen, että omasta kyvyttömyydestään suivaantuneena on nyt sitten alettu vihaamaan hommansa osaavia heteromiehiä. Pukekoon hameen päällensä jos siitä iloa löytyy, mutta turha on tulla julkisesti omaa agendaansa nyyhkimään.

    Minun henkilötunnus on ja pysyy sellaisena kun sen sain. Saavat keksiä mitä lystäävät ja leikitään nyt sitten virastoissa että nimeni onkin Kalle vaikka sen pitäisi olla Pekka. Mutta pääte Z voitaisiin ottaa kyllä käyttöön, sillä se tarkoittaa zombieta ja niitähän meidän keskuudessamme liikkuu vaikka kuinka huru mykky.

    Tuolla oli Anolla mainio linkki johonkin ahdistuneeseen tyyppiin. Sekin muuten Hesarista kuinkas muuten. Kaveri on ahdistunut ilmastonmuutoksesta, jota ei ole olemassa ja sen lisäksi hän opiskelee teologiaa, ja siinä puhutaan myös jostain jota ei ole olemassa. Aika ahdistavaa todella.
    Minäkin koen joskus ahdistunseisuutta. Kun joskus, tosin hyvin harvoin, istuskelen jonkun paikallisen kylän raitilla ja katselen ohi valuvia mamuja, romaneja ja paikallisia zombeja unohtamatta LQBZTITITYY porukkaa, niin tunnen todella myös jonkintasoista ahdistuneisuutta. En kuitenkaan lähde metsään keräämään roskia niinkuin linkin tyyppi vaan menen kotiin lueskelemaan näitä pimeän puolen blogeja.
    Sehän myöskin tavallaan poistaa ahistusta.

    VastaaPoista
  29. Ehtoota

    Melkomoiseksi on mennyt maailman meno. Ja realistina tähän lienee pakko todeta TV-shopista tuttu lausahdus "eikä tässä vielä kaikki".

    Wikipediaa lueskelin. Siellä kerrottiin hetun loppuosasta, että numeroita on käytössä 002-899. 900-alkuiset on varattu tilapäiskäyttöön, esim. synnytyssairaalaan. Näin ollen kummallekin sukupuolelle (did I just assume?) on käytössä n. 450 numeroa. Viimeisenä oleva kirjain on vain tarkistetunnus, joka lasketaan em. luvusta. Äkkiäkös sitä rajan yli lampsii tuon verran 1.1. syntyneitä niukasti alaikäisiä miehenalkuja.

    Entäpä sitten tuo poikiva koiras. Ben Shapiro eräässä kommentissaan totesi, että vaikka joku asia olisikin juridisesti oikein, sen ei sitä tarvitse olla faktuaalisesti tai moraalisesti. Esimerkkinä hän mainitsi USA:ssa harjoitetun mielisairaiden steriloinnin, jota harjoitettiin 70-luvulle asti.

    Minulla on toinen esimerkki. Eräs tuttuni oli töissä ylläpitämässä väestörekisteriä. Hän vaihto omiin tietoihinsa äidinkielekseen ruotsin. Nyt seuraakin se kysymys: onko hän ruotsinkielinen? Virallisesti kyllä, todellisuudessa hän osaa ruotsia jokseenkin sen verran kuin sitä on maitopurkin kyljessä. (Öppnas här. Jag heter dig.)

    Olen usein luvannut itselleni, että vähennän yhteiskunnallisiin asioihin tutustumista ja käytän sen ajan turruttamalla aivoni viihteellä. Vielä en ole onnistunut pitämään lupaustani, vaikka se taatusti helpottaisi elämääni suunnattomasti.


    Täältä tähän
    t. Brysselin Bobrikov

    VastaaPoista
  30. Wai oli Wille Hywösellä aikomus tehdä elokuva omasta psykoanalyysistään...ehkä parempi, että tekeekin sen joskus myöhemmin, prosessi kun tuntuu olevan vielä hieman kesken. Tai mistä minä tiedän, ehkä hän on päässytkin haluamaansa lopputulokseen?

    Tässä hetu-uudistuksessa on siis perusteluina läpinäkyvät valeet tunnusten loppumisesta ja välttämättömyydestä tyydyttää häviävän pienen vähemmistön mielihaluja pakottamalla koko väestön hetut uusittaviksi.

    Eiköhän se todellinen syy ole jälleen kerran se vanha tuttu utilitaarinen motiivi eli fyrkka. Kaikkien suomalaisten ja maassa loisivien ulkomalaisten on hankittava uudet passit, ajokortit ja muut henkkarit, ja sehän maksaa. Maksaa siis ainakin sille kantasuomalaiselle, jonka on se omasta pussistaan kustannettava, ja uussuomalaisten pahvit vielä siihen päälle veroeuroistaan.

    Kuka hyötyy? No ainakin se uudet pahvit valmistava taho. Tietojärjestelmien uusiksi pistäminenkään ei ole ilmaista, kuten edellä on jo mainittu, ja joku tahohan siitäkin lopulta tienaa. Cui bono, follow the money ja loput asiaan kuuluvat fraasit päälle. - On tässä toki mahdollisena lisäaspektina vielä toinen ihmiselle niinikään perin tyypillinen motiivi, eli halu painaa peukalonjälkensä historiaan jälkipolvien nähtäväksi.

    Tämä motiivi on nähtävillä myös hyvän liikenneministerimme Bernerin pakkomielteen omaisessa liikenneuudistelussa, jossa mm. täytyy avata rautatieliikenne kilpailulle ja sitten päästää monta eri rautatieyhtiötä ajamaan samoilla raiteilla.

    Saa nähdä kuinka monta Kuurilan junaturman uusintaa tarvitaan, ennenkuin joku uskaltaa edes ehdottaa huonoksi osoittautuneen idean purkamista. Jos kukaan koskaan sellaista uskaltaa. Takuuvarmaa on, etteivät ne yhteenajot ja niiden uhrit Bernerin omaatuntoa vähääkään hetkauta. Voipi olla, että hän kokee nekin aikaansaannoksikseen, jotka lisäävät hänen gloriaansa: teinpä jotain Todella Suurta.

    Jotain sentapaista saattavat nämä hetu-uudistelijatkin siinä sivussa ajatella?

    VastaaPoista
  31. Masentavat hieman tuollaiset uutiset, eivät siis Yrjöperskeleen, vaan ne, joita hän ansiokkaasti kommentoi. Niin, pahkasikaako nykymedia on, se on jo pahempaa.

    En voinut oikein käsittää viimeistä HS:n NYT-liitettä, joka osaa yhdistää ala-arvoisen journalismin täydelliseen aliälykkyyteen pahemmin, mitä joku Seiska-lehti on koskaan onnistunut.

    Nyt sitten Erkka Railot ja monet vasuriliberaalit ovat perustamassa jotain propagandajulkaisua, jonka linjan ME arvaamme jo ennalta. Tekee mieli vetää lärvit, kun tarkastelen tuota suomalaista mediaa ja yhteiskuntamme kehitystä. Olen jo hieman vauhdissa tosin... :)

    Miehet synnyttävät, monikulttuuri tuo osaajia, sosialismi luo hyvää... Tuollaiset ovat uutisia, jota valtamediamme meille työntää. Sanonko, mihin voisivat työntää...

    Oikea Media on muuten hyvä. Se on vaihtoehto. Sitä tarvitaan enemmän nyt kuin stalinistien aikoina 1960-70 -luvuilla.

    VastaaPoista
  32. Tervehdys Professorille, Lemminkäiselle, Beckerille, Brysselin Bobrikoville, Qroqius Kadille, DuPontille ja Helsingittärelle & kiitos kommenteistanne.

    Professori: Eihän toki burkha. Burkha on sukupuolisensitiivinen ja vain naisille varattu. Kyseessä oli Säkkivälineen epäsukupuolisensitiivinen passivalokuvauksen avustusväline.

    Lemminkäinen: Ei mitään ongelmaa. Lapsi totesi 18-vuotiaana että hän on sukupuoleltaan kahvinkeitin. Ja sitähän ei tule kyseenalaistaa. Kyseenalaistaminen on vihapuhetta.

    Becker: Ongelmahan on juuri siinä, että hallinto nimenomaan on polvillaan kaikenlaisen haittamaahanmuuton ja perverssiyden edessä vaikka sen ei tarvitsisi eikä pitäisikään jos se haluaisi toimia kansalaistensa hyvinvoinnin puolesta. Kyseisen WH:n ja ilmastonmuutoksen myötä ahdistuneen tyypin kohdalta totean, että minulla ei ole vastuuta niin heidän mielenterveydestään kuin elatuksestakaan.

    Brysselin Bobrikov: Minunkin pitäisi vissiin pyrkiä turruttamaan aivoni viihteellä, mutta ei vaan pysty. Tulee vain seikkailtua täällä voiman pimeän puolen sivustoilla. Nuo samat wikin sivustot muuten luin minäkin ja totean, että ne varsinaiset esitetyt syyt hetu-uudistukselle ovat ihan puhdasta paskapuhetta. Ellei sitten aleta ottaa maahamme 0101-porukkaa 100.000 per vuosi. Mikä lienee EU:n tarkoituksena.

    Qroquius Kad: Kyseisen henkilön kannattaisi ehkä tehdä se psykoanalyysi ammattilaisen kanssa ilman Helsingin Sanomien komppaamista. Noin ihan puhtaan mielenterveyden kannalta. Tämä mainitsemasi rahaseikka varmasti vaikuttaa hetu-asiaan sillä mikään taho ei ole niin kusetettava kuin julkinen sektori.

    DuPont: Helsingin Sanomien NYT-liite lakkasi olemasta journalismia jo silloin kun se perustettiin. Se oli kyseisen sanomalehden alamäen alku. Tilasin silloin (asuin silloin Helsingissä) Hesaria ja mietin kyseistä liitettä lukiessani että mitä helvettiä tää oikein tahtoo sanoa. Pari vuotta myöhemmin huomasin, että NYT oli levinnyt koko Hesariin ja luovuin tilaamisesta. Onneksi silloin, 1990-luvun loppupuolella (mulla olis silloin vielä vanha höyrymodeemi) alkoi saada edes jotain muutakin tietoa. Varsinaisesti sitä alkoi saada vasta 2000-luvulla. Kiitos internetille. Oikea Media on hyvä julkaisu ja sitä kannattaa levittää mahdollisimman laajalle.

    Helsingitär: Lämmin kiitos. Ehkä se päivä vielä paistaa.

    VastaaPoista
  33. Syntymäkuukausikin voi paljastaa epäedullisia asioita. Loppuvuonna syntyneet saavat muita useammin ADHD diagnoosin. Yhdistäisivät samaa projektiin uuden nimilain ja sen muutokset. Ihmettelen kyllä, jos neljän etunimen ja 2 sukunimen seka syntymäpäivän erottelu kapasiteetti ei riitä.

    VastaaPoista
  34. Tällai itse transuna ei voi näihin LGBTQWTF-tyyppien mölinöihin todeta muuta kuin, että lopettakaa nyt jo.

    VastaaPoista
  35. Tässä tunnusten muuttamisessa voi näin omalla pienellä henkilökohtaisella tasolla olla ainoa hyvä puoli olla se, että yksi pojanpojistani, joka todellakin on syntynyt 1.1. xxxx ei tulisi liitetyksi mamuporukkaan sellaisissa yhteyksissä, jossa häntä ei voida nähdä silmästä silmään. Muuten uudistus on täysin älytön ja antaa varmaan hyviä tilaisuuksia niille, jotka henkilökortteja yms. varastavat ja väärinkäyttävät, ihan kuin rajojen ja sosiaaliturvan avaaminen kaikille tulijoille ei sitä jo tekisi.

    Valtakunnassa voitaisiin polkaista käyntiin ”Vuoden aivopieru”-kisa, jossa kansalaiset saisivat äänestää kyseisestä asiasta ja kun nykymenoa seuraa, ehdokkaista ei tulisi olemaan puutetta. Ykällä kun tässä blogissa on hyviä visuaalisiakin näyttöjä, niin hän voisi suunnitella pystin, joka voittajalle ojennetaan.

    Rouva Ano


    VastaaPoista
  36. Tiedoksi heturyhmälle, että ei tarvitsisi tuhrata aikaa, tupakkia ja verorahoja miettimällä uusia hetuvaihtoehtoja, niin ongelma on ratkaistu. Hetussa olevan koodin "Muu" voi henkilö aktivoida täytettyään 18-vuotta. Tähän mennessä hänelle on selvinnyt että onko hän kirveen varsi vai sen terä. Suomen enemmistöön, heteroihin, ei hetu-uudistuksella tule olla mitään vaikutusta.

    VastaaPoista
  37. Nisäkkäistä naaraspuolinen on se yksilö, joka tuottaa munasoluja. Uros tuotaa siittiöitä. Kromosomisairauksien ilmentymät tulkittakoon siten erikseen, ovat joka tapauksessa harvinaisia.
    Loput kohkaamiset tämän biologian ympärillä on psykiatrien toimialaa.

    Toisaalta munaton mies on turvassa eturauhas- ja kivessyöviltä. Tullaanko näkemään vähenemistä sukupuolisidonnaisissa syövissä? --Ei, oli huono vitsi.

    Vastustan käytössäni olevin keinoin vähemmistön ilkivaltaa tässäkin titityy-asiassa.

    Auvoisaa syksyä. Vielä löytyy lintujahtiinkin paikkoja, vaikka lyhyeksi meinasivat metsästysajan säätää.

    Dr Outhouse

    VastaaPoista
  38. Tervehdys Anolle, Sametille, Rouva Anolle, Lemminkäiselle ja Dr Outhouselle & kiitos kommenteistanne.

    Ano: Loppuvuodesta syntyneet joutuvat myös koulussa lähtemään vähän eri viivalta tammikuussa syntyneitten kanssa. Sinänsä ihmettelen että minkä hiton takia se esikoulu tuli pakolliseksi. Olisivat nyt hitto vie antaneet mukuloille sen yhden vuoden elää ihan mukulana vaan.

    Sametti: Kiitos linkistä ja hyvistä kirjoituksista.

    Rouva Ano: Se vuoden aivopierun valinta vaan alkaa olla työlästä kun tää vauhti vaan koko ajan kiihtyy.

    Lemminkäinen: Joo, tuo olisi ihan toimiva vaihtoehto. Ja varmaan sopisi niille, jotka oikein julkisesti haluavat tuoda julki ei biologista vaan korvien välissä tapahtuvaa transseksuaalisuuttaan.

    Dr Outhouse: Ja siinähän se oli tiivistettynä, kiitokset. Sinänsä en panisi pahakseni vaikka koko kanta rauhoitettaisiin pariksi vuodeksi ja annettaisiin sen toipua.

    VastaaPoista
  39. Meinaavatko Antero ja äänimiehet mennä Itävaltaan? Siellä on ensi sunnuntainan vaalipäivä. Voisivat käydä FPÖ:n vaalivalvojaisissa ja maistella itävaltalaisia oluita. Ketju:

    https://hommaforum.org/index.php/topic,123392.0.html

    Eliitin oma MV-lehti on perustettu:

    https://hommaforum.org/index.php/topic,123374.0.html

    Meneekö Uuden Suomen verkkolehti nurin kun Niklas Herlin kuoli? Uudesta Suomesta olisi voinut tulla vaikka mitä jos Herlin olisi toiminut toisin.

    https://hommaforum.org/index.php/topic,123411.0.html

    VastaaPoista
  40. Samat tahot kannattavat pervoilua ja muslimien maahanmuuttoa. Meinaavatko he että sillä hetkellä kun muslimi astuu Suomen kamaralle, niin hänestä tulee homoliittojen kannattaja ja LGBTQ ja gender-hömpän kannattaja? Näiden lähtömaissa homoja teloitetaan ja heitetään talojen katoilta alas.

    VastaaPoista
  41. "Meneekö Uuden Suomen verkkolehti nurin kun Niklas Herlin kuoli? Uudesta Suomesta olisi voinut tulla vaikka mitä jos Herlin olisi toiminut toisin.", kyseli vieras.

    Tuskin. Eikös Uusi Suomi myyty Alma Medialle, oliko 2016?

    VastaaPoista
  42. Tervehdys Vieraalle ja Anolle & kiitos kommenteistanne.

    Vieras:

    Viesti1: Luulen, että tuo journalistinen kärkikolmikko pysyy tällä kertaa Suomessa. Tuosta Mustreadista tuumin, että omillaan se tuskin tuolla konseptilla selviää, joten rahoitus on jostain suunnasta turvattu. Toimittajakunta ei vakuuta millään muotoa.

    Viesti2: Usko huviksesi, että tätä paradoksia olen minäkin tykönäni miettinyt. En oikein usko heidän uskovan kyseiseen muutokseen vaan luulen heidän uskottelevan itselleen että nuo tänne tulijat itse asiassa jo ovat pehmolällyjä sosiaalidemokraatteja ja kaikki muu on rasistien propagandaa. Itselleen valehtelu on tietyissä tapauksissa sekä voima- että tekniikkalaji.

    Ano & Vieras: Näin muistan minäkin, eli Herlin oli jo luopunut omistuksestaan. Markku Huuskolle näemmä taataan elatus uudenkin omistajan alaisuudessa.

    VastaaPoista
  43. Jos transihmiset ovat luonnollista, niin luonnossa varmastikin on transukkometsoja, translehmiä ja transhiiriä? Jotkut eläimet voivat vaihtaa sukupuoltaan, mutta ihmiset eivät taida pystyä, vaikka kuinka nyt haaveillaan.

    Onhan niitä muitakin mielenterveyden häiriöitä. Joku voi luulla olevansa Napoleon tai prinsessa. On häiriöitä, joissa luullaan, että esimerkiksi oma jalka on paha ja siksi pitää leikata pois. Näitä ei hoideta amputoimalla kuitenkaan. Tosin Venäjällä oli hlystejä, jotka kastroivat itsensä, jotta eivät tekisi syntiä. Ihmismieli on kummallinen, Oliver Sacks on mielen oikuista kirjoittanut paljon.

    Mietin noita transnaisia, jotka syntyivät väärään sukupuoleen miehinä. Milloin keksivät vaatia, että tavallisen heteromiehen on katseltava heitä sillä silmällä ja vietävä tansseihin, muuhan on ilmiselvää syrjintää, kyllä he ovat ihan oikeita naisia.

    VastaaPoista
  44. Hyvin käsitelty sinulta. Kommenttiosio tosin antoi minulle taas yhden syyn sulkea rajat.

    VastaaPoista
  45. Tervehdys Ukkelille ja Kryptalle & kiitos kommenteistanne.

    Ukkeli: On totta kai ihmisiä, joille luonto on tehnyt ns. pahan källin, mutta tämä nykyinen vouhkaaminen lähtee sieltä korvien välillä olevalta fiilispuolelta jolla ei ole biologian kanssa mitään tekemistä.

    Krypta: Kiitokset. Yksi syy monien muitten lisäksi.

    VastaaPoista
  46. Huomasin täältä tämän vanhan kirjoituksen ja sitä koskevat kommentit. Yksi niistä oli Sandscorpionin kommentti, jossa sanottiin muun muassa, että 010198-alkuisia miehen hetuja voisi teoriassa olla 13919 kappaletta.

    Ilmeisesti Sandscorpion ei sattunut tietämään, että henkilötunnuksen viimeinen merkki on niin sanottu tarkistemerkki, joka määräytyy muiden merkkien perusteella yksikäsitteisesti. Näyttäisi siltä, ettei kovin moni muukaan ollut asiasta perillä, siitä päätellen ettei kukaan ollut siitä vielä huomauttanut.

    Tarkemmin sanottuna se tarkistemerkki määräytyy sen mukaan, mikä luku saadaan jakojäännökseksi, kun tunnuksen muiden numeroiden muodostama luku jaetaan 31:llä. Kun tämä otetaan huomioon, on helppo todeta, että niitä mahdollisia 1.1.1998 syntyneiden miesten hetuja ole läheskään niin monta kuin Sandscorpion laski. Niitä on vain 500 kappaletta (tai itse asiassa vain 499 kappaletta, sillä yksilönumeroa 001 ei käytetä).

    Miksi moinen tarkistusmerkki? Siksi, että ei olisi kahta henkilöä, joilla olisi muutoin sama henkilötunnus, jotka vain yksi merkki erottaisi toisistaan. Siinä tapauksessa nimittäin pienikin näppäilyvirhe saattaisi johtaa siihen, että kyseessä onkin jonkun toisen henkilön tunnus. Sellaisia näppäilyvirheitähän ihminen saattaa helpostikin tehdä näpytellessään numerosarjoja. Kun tarkiste on olemassa, satunnainen näppäilyvirhe johtaa sen sijaan todennäköisesti tunnukseen, jota kenelläkään ei voisikaan olla, ja tietokoneohjelmat kyllä havaitsevat tällaisen virheen heti, jos niihin vain on tällainen tarkistus ohjelmoitu. Ihmiseltä jakojäännös 31:llä jaettaessa ei ole kovinkaan helppo laskea päässälaskuna, mutta hetkessähän se tietokoneelta sujuu.

    Samasta syystä tarkistemerkkejä on monissa muissakin numerotunnuksissa, vain pari esimerkkiä mainitakseni muun muassa pankkitilien numeroista ja laskujen viitenumeroissa. Niinpä jos laskua maksettaessa pankkitilin numerosta tulee yksi numero näppäillyksi väärin, ohjelma huomaa sen heti eikä maksu mene väärälle tilille.

    Tarkempaa tietoa asiasta ja myös siitä, miten ne yksilönumerot on muodostettu, löytyy esimerkiksi täältä: [http://tarkistusmerkit.teppovuori.fi/tarkmerk.htm#hetu1] (tai laajemmasta tarkistemerkkejä yleisemmin käsittelevästä artikkelista [
    http://tarkistusmerkit.teppovuori.fi/tarkmerk.htm], josta tuo henkilötunnusta käsittelevä osio on vain pieni osa.) Tosin kyseessä on vain yksityishenkilön kotisivu, mutta hän on kyllä kerännyt tietoja sieltä täältä luotettaviksi katsomistaan lähteistä.

    Henkilötunnus on annettu henkilöille, jotka olivat elossa silloin kun ne 1960-luvulla otettiin käyttöön sekä myöhemmin syntyneille, mutta sitä ennen kuolleille sellaista ei ole annettu. Se "välimerkki", joka on heti päivämääräosan jäljessä, on 1800-luvulla syntyneillä +, 1900-luvulla syntyneillä viiva (-) ja 2000-luvulla syntyneillä A. Tuo "välimerkki" kuitenkaan ei vaikuta siihen, miten tarkiste lasketaan, ja sen vuoksi pidetään kiinni periaatteesta, että päivälleen sadan vuoden välein syntyneille ei anneta samaa yksilönumeroa (=tuon "välimerkin" jäljessä olevat kolme numeroa), ei sittenkään vaikka se edellisellä vuosisadalla syntynyt olisi kauan sitten kuollut. Juuri tästä syystä uhkana on, että 2040-luvulla syntyneille ei enää riitä yksilönumeroita. Suurille ikäluokillekin niitä riitti, mutta jos silloin syntyneiden LISÄKSI pitää tasan sata vuotta myöhemmin syntyneille antaa tunnus, jossa pitää olla eri yksilönumero kuin kenelläkään ennestään, asia saattaa olla jo toisin.

    Tuolla sivulla todetaan myös, että tunnusten uusimiseksi on asetettu työryhmä, mutta siinä ei missään sanota, että sellaista suunniteltaisiin ennen kaikkea transsukupuolisten vaatimuksesta. Pikemminkin aiheena lienevät edellä jo selittämäni muut syyt. Siellä tosin mainitaan myös muuan ehdotettu tapa, jolla tunnusten loppuminen olisi voitu ennalta estää otettaessa se A-välimerkki käyttöön, mutta valistettavasti ehdotus tehtiin liian myöhään.

    VastaaPoista
  47. Tervehdys, Ano ja kiitos lisätiedosta.

    VastaaPoista