Hotellin respassa on kerta toisensa
jälkeen törmätty suvaitsevais-tiedostavaiston julkituomaan uhkakuvaan siitä että
kansallismieliset puolueet ja liikkeet ovat uhka demokratialle. Uhka tuodaan
esille sen kummemmin perustelematta ja samalla varoitetaan
äärioikeistolaisuudesta jonka myötä koko termi on uutisoinnissa muuttunut
infoarvoltaan nollaksi sillä se kattaa jo aivan kaikki alkaen oikeistodemareista
päätyen varsinaisiin natseihin joita – niin kuin tiedostavaistokin oikein hyvin
tietää – on hyvin vähän.
Viimeisenä tätä asiaa käsitteli Elinkeinoelämän
keskusliiton EU- ja kauppapolitiikan johtaja Taneli Lahti joka totesi:
EU:ssa
tapahtuu nyt paljon. On brexit, Italian populistihallitus sekä muun muassa
Unkari ja Puola, jotka haastavat EU:n oikeusvaltioperiaatteen ja perusoikeudet.
Autoritaarisuus, identiteettipolitiikka ja nationalismi vahvistuvat.
Vaikka hotellin respassa ei omata
sertifikoitua yliopistollista koulutusta niin ehkä täälläkin on oikeus miettiä
tuon lauseen sisältöä. Se on nimittäin väärä. Kyseinen heppu tietää oikein
hyvin että kansallismieliset puolueet eivät ole muuttamassa demokraattista
järjestelmää mihinkään. Ne vain yksinkertaisesti toimivat demokraattisen
järjestelmän sisällä ja sen puitteissa ja pyrkivät muuttamaan poliittisia
voimasuhteita pyrkien samalla toimimaan omien kansalaistensa hyvinvoinnin ja
turvallisuuden puolustajana. Mikä on tietysti demokraattisen järjestelmän
perusidea.
Sen sijaan nykyistä ”määriteltyä
demokratiaa” kannattavat henkilöt ovat sitä mieltä että valtaapitävä puoluekenttä
on päätetty, se on betonoitu eikä sitä saa muuttaa. Samalla tietysti sen valtaa
pitävän järjestelmän ideologia eli utopia sekä periaatteet millä tavoin valtio
toimii on betonoitu eikä niitäkään saa muuttaa. Koska ne ovat jo kertaalleen päätetty. Niin kuin aikanaan muuten oli
Neuvostoliitossa. Tällaiset vähemmän koulutetut henkilöt päätyvät herkästi
ajattelemaan että demokratiaa vastustavat totalitaristit vastustavat demokraatteja
demokratian nimissä varmistaakseen oman asemansa.
Eikös kyseistä määriteltyä ja
muuttamatonta demokratiaa aikanaan nimitettu kansandemokratiaksi joka itse
asiassa tarkoitti totalitarismia? Josta nimenomaan Itä-Euroopan (nykyisin epädemokraattiseksi
tulkitut) valtiot joutuivat nauttimaan noin 50 vuotta ja josta ne pääsivät
eroon osapuilleen vuonna 1991. Kyseisenä aikana nuo valtiot oppivat siihen mitä
on kun joku toinen valtio määrittelee, mitä tulee ajatella. Epäilemättä ne
eivät kokemuksensa perusteella pidä ulkopuolelta tulevasta pakkomäärittelystä.
Jos palataan vielä kyseisen Lahden
esilletuomiin ”oikeusvaltioperiaatteisiin ja perusoikeuksiin” niin niistä herää
kysymys kummastakin:
1. Tarkoittaako ”oikeusvaltio” sitä,
ettei sen poliittisia voimasuhteita saa muuttaa demokratian keinoin eikä edes
yrittää?
2. Tarkoittavatko ”perusoikeudet” sitä
että kellä tahansa kehitysmaalaisella elintasosiirtolaisella (jotka muuten ovat
pääosin islamilaisia ja joitten käsitys ”oikeusvaltiosta” on hieman toinen kuin
tavallisella eurooppalaisella) on oikeus muuttaa pysyvän elatusautomaatin
piiriin vaikkapa Suomeen? Suomalaisten kustannuksella? Ja kyseisessä ”oikeusvaltiossa”
näitten kyseenalaistamattomista perusoikeuksista nauttivien henkilöitten
kantaväestöön kohdistuvista väkivalta- ja seksuaalirikoksista ei saa puhua
koska niistä puhuminen on rasismia?
Jos näin on, niin hotellin respassa
ajatellaan että kannattaako moista oikeusvaltiota pitää pystyssä ensinkään?
Onko sen murtuminen ongelma vai siunaus?
Kiitos kommentoija Qroquius Kadille
linkistä ja vinkistä.
VastaaPoistaAsiaa!
Tottakai Lahti lausahti noin. "...vuosina 2009–2016, Lahti toimi EU:n talous- ja rahapolitiikan neuvonantajana komission varapuheenjohtaja Olli Rehnille, sekä kabinettipäällikkönä varapuheenjohtaja Jyrki Kataiselle..." https://www.utu.fi/fi/yksikot/tse/yksikot/PEI/henkilokunta/Sivut/Taneli-Lahti.aspx
J Sakari Hankamäki ehdolla kansanedustajaksi. Ehkä hänen kannattaisi avata omaan blogiinsa kommentointimahdollisuus (ihan niin kuin minä jostain vaalityöstä jotain ymmärtäisin). Hänen kirjoituksiaan on aika ajoin julkaistu US:n Puheenvuorossa, jossa kommentit kommari-narsisti-...yliälymystöltä ovat olleet yllättävän säyseitä, vaikka persu. Ykähän ei moista blogistoa lue, mutta minäpä luen, koska on hyvä tietää mitä suomalaisia halveksivat älyköt mietiskelevät.
Kuka ensimmäisenä ehdottaa pakolaisten ottamista Kongosta? Hophop vihreänpunakat, ylikansallinen kokoomus ja lahkolaiset; vaalit tulossa!!! https://www.express.co.uk/news/world/1044823/ebola-outbreak-congo-2018-map-ebola-symptoms-vaccine-who-latest
Luonnollinen jatko edelliselle blogi-kirjoitukselle, sekä sen kommentti-osiossa esitettyihin näkemyksiin. Palautan tässä vielä mieliin tuon Helsingin yliopiston ja Tutkijakollegiumin "Talks"-sarjan maanantaisen tilaisuuden Tiedekulmassa, jossa oikeustieteilijä Ari Hirvonen märehti juurikin noilla kahdella termillä 'Oikeusvaltio' ja 'perusoikeudet' oikein makoisasti laittomien maahantunkeutujien ja siirtolaisuuden näkökulmasta, erityisesti.
VastaaPoistaRatkaisuna oikeustieteilijöillä - kuten mainittu Ari Hirvonen ja eräs Sauli Niinistö - 'Oikeusvaltion' ja 'perusoikeuksien' tilaan onkin pian Yhdistyneiden Kansakuntien GCM-sopimuksen hyväksyminen Suomen osalta Marokon Marrakechissä 10.-11.12.2018, jonka jälkeen 'Oikeusvaltio' ja 'perusoikeudet' onkin kätevästi hyväksytty sitovan ja koskevan kaikkia maailman siirtolaisia, jotka päättävät vaikkapa Suomeen poiketa!
Samalla voidaan Kantasuomalaisten vastaavat 'Oikeusvaltion' ja 'perusoikeuksien' sitovuudet ja velvoitteet vetää virallisesti, viimeistään ja lopullisesti alas viemäristä, koska kuten oikeustieteilijä Ari Hirvonen itse totesi, eihän Kantasuomalaisia edes tulisi olla... että siinäkin mielessä sanoisin, että elämme vahvasti KANSANDEMOKRATIASSA.
Tyhmempi voisi vain todeta, että vastaus molempiin kysymyksiin on selkeä Kyllä. Mutta tästä paljastuisi helposti väärinajattelijaksi sillä tuollaisia kysymyksiä ei saa edes kysyä.
VastaaPoistaBBC kirjoitti pitkän jutun natseista jotka, kuten kaikki tiedämme, ovat netin vihapuheen lisäksi se suurin ongelmamme. (https://www.bbc.com/news/stories-45919730)
Tosin artikkelin lopussa tuli toimittajalle pieni virhe, toivottavasti saa pitää vielä tiedostavan duuninsa:
Last month, the UK's most senior counter terrorism officer, Met Assistant Commissioner Neil Basu, told MPs that around 80% of the 700 live terror investigations were focused on Islamist Jihadists, with around 20% now focused on others, including a "significant number of right-wing ideological threats".
Suomen tiedostava oikeamediakin kertoi, että yksi tuomituista on suomalaistaustainen. Eikö tässäkin olisi pitänyt käyttää hyväksi koettua tapaa ja vain todeta, että kaveri on Breconista?
Johtaja Lahden liki yhtäläisyysmerkit nationalismin ja autoritaarisuuden välillä kyllä ihmetyttävät. EUko vallan keskittämisineen ja yrityksineen rangaista omia teitään kulkevia jäsenmaita ei sitten ole autoritaarinen? Enkä oikein hahmota sitäkään, mitä suurta vikaa on identiteettipolitiikassa. No, ehkä kansallisen identiteetin vahvistamiseen pyrkivät hankkeet ovat uhka federalisteille ja semmonen toimintahan on rinnastettava jumalanpilkkaan. Johtaja Lahden ja edustamansa yhteisön agenda paistaa kyllä kovin selvästi läpi.
VastaaPoistaKyllähän noita erinäisten eliittilosten naukaisuja kuunnellessa tulee mieleen, että ymmärtävätköhän he oikeasti, mitä tasavaltainen demokratia on. Heille kun ilmeisesti "demokratia" on sitä Matti Vanhasen ajamaa mallia, jossa kansalaisten ei pidä kuvitella saavansa oikeasti vaikuttaa asioihin, sillä puolueapparaatti on päättänyt asian kansan puolesta.
VastaaPoistaKarmeaa on, että EU esitetään muka demokraattisena järjestelmänä, vaikka todellisuudessahan EU:n hallintojärjestelmä ei täytä minkäänlaisen tasavaltaisen demokratian perusperiaatteita. Koska EU on valtioiden unioni, pitäisi luonnollisesti noudattaa niin Euroopan parlamentin paikkajaossa kuin muussakin hallinnossa miesja ääni -periaatetta eli jokaisen valtion paikkamäärän ja painoarvon pitäisi olla yhtä suuri. Samoin EU:n komissio pitäisi valita suoralla kansanvaalilla.
Ylipäätään eurooppalainen yhteistyö ei edellytä minkäänlaista byrokraattista organisaatiota. Meillähän on jo todella hyvin toimiva pohjoismainen yhteistyö ilman mitään ylimääräisiä virkamiesportaita.
Ehkä eniten v*tuttaa se suomalaisen poliittisen eliitin propaganda "pohjoismaisen parlamentarismin" muka etevämmyydestä. Tosiasiahan on, että pohjoismainen parlamentarismi ei noudata ollenkaan vallan kolmijaon periaatetta. Siksi Suomessa(kin) pitäisi ottaa käyttään presidenttivaltainen järjestelmä ja jakaa parlamentti kaksikamariseksi siten, että ylähuoneen jäsenet valitaan alueittain siten, että jokaisella vaalipiirillä on yhtä monta paikkaa. Lisäksi olisi perustettava kokonaan erillinen perustuslakituomioistuin.
Jo sota-aikana presidentti Ryti totesi Wipert von Blücherille, että yleisen äänioikeuden vallitessa kansanedustajaksi pääsee helposti "hyvät puhelahjat" omaavia henkilöitä, vaikka todellinen kyvykkyys puuttuukin.
Wikipedia, Forssan ohjelma: "Forssan ohjelma on Suomen Työväenpuolueen, sittemmin Suomen Sosialidemokraattisen Puolueen puolueohjelma, joka oli voimassa 49 vuotta eli vuosina 1903-1952. Se hyväksyttiin Forssassa 17.-20. 8. 1903. järjestetyssä puoluekokouksessa. Ohjelman välittömät vaatimukset ovat toteutuneet lukuun ottamatta kirkon ja valtion eroa, suoraa demokratiaa ja koulujen uskonnonopetuksen lakkauttamista". Hillotolppalaiset pelkäävät suoraa demokratiaa, koska hillotolpan nuoleskelu muuttuisi monen kohdalla persauksien raaviskeluksi ja aktiiviseksi työnhauksi ja kun kuuntelee hillotolppalaisten käsityksiä asiasta kuin asiasta niin eiköhän se aktiivinen työnhaku jäisi kotiin tulleeseen kirjeeseen missä lukisi: Valitettavasti meillä ei ole lahjakkuutenne huomioonottaen sopivaa työpaikkaa teille tällä kertaa koska firman kirjeiden kiinninuolija-ammatti korvattiin robotilla, että moikka vaan ja onnea.
VastaaPoistaTervehdys Veijo Hoikalle, Juha Kivelälle, keski-ikäiselle pikkupojalle, Olavi Koskelalle, Trilisserille ja Lemminkäiselle & kiitos kommenteistanne. Kaiken kaikkiaan nykyinen EU ja edesmennyt Neuvostoliitto muistuttavat kovasti toisiaan. Kummassakin uskottiin että on kehitetty täydellinen yhteiskuntajärjestelmä ja yritykset muuttaa sitä ovat rikollisia.
VastaaPoistaOn selvää ettei EU-eliitti vapaaehtoisesti luovu vallastaan ja asemastaan. Ja sillä on siihen itse asiassa takataskussa kovat keinot:
http://www.fila800.com/eu0287/death-penalty/eu-kuolemantuomion-lainsaadanto.htm
Tarvitsee vain määritellä, että mitä se kapina on.
Voisiko tuota kansalaisaloitetta käyttää ehdotukseen rajojen sulkemisesta pakolaisilta.
VastaaPoistaTiedän ettei nyky eduskunta sitä hyväksy, mutta vaalithan on tulossa ja saataisiin virallisesti vaalikeskustelu agendalle.
Pitäisi vaan taiten laatia, etteivät pääse kaatamaan muotoseikkoihin, puolueiden olisi pakko ottaa kantaa.
Samoin voisi tehdä aloitteen muustakin, esim sote palveluiden antaminen rikollisesti maassaoleville ym.. Voidaankohan verorahoitteisia palveluita noin vain jakaa rikollisille?
Olisiko tuossa vaalikepposen ainesta? Ei menisi vaalikeskustelut YLEn laatimalla kaavalla. Ykä sai ajatteleen järjestelmän naurulla kaatamista, siinä Orpo voisi joutua vastaamaan muutaman kerran miksi epäonnistui sisäministerinä niin pahasti. 30000 luvatonta rajanylitystä ja maahantunkeutumista. Pari miljardia per vuosi, 3 vuotta tekee jo 6 miljardia ja tulevat vuodet päälle, kyllä kansa maksaa ja ”yrittäjä”kaverit kiittää. Vokki-kapitalismia. Niin, ja nuo on suorat kustannukset, välillisesti kansan niskaan on syydetty.....no kyllä te tiedätte.
Kokoomus on ollut 12 vuotta hallituksessa, valtionvelka kaksinkertaistunut, lisäksi palvelut ajettu alas, eli suhteessa siihen mitä verorahoilla saadaan valtionvelka kolminkertastunut.....
Tuo kokoomuksen Tupu, Hupu ja Lupu(jyrki, alex ja petteri) ketju on saanut kyllä paljon pahaa aikaiseksi ja kaiken siunaa vanha Roope(sauli)
Voi Aikoja Voi Tapoja
Tervehdys, Voi Aikoja Voi Tapoja. Hyvä ehdotus ja noitahan on yritettykin mutta noissa on se ongelma että eduskunta pyyhkii niillä sensuroitua. Tuo aloitehomma on jonkunlainen ”suoran demokratian” muoto jolla varmistetaan että suora demokratia ei varmasti toteudu. Eikä Yle varmasti anna tilaa moisille kysymyksille vaikka oletkin sataprosenttisen oikeassa.
VastaaPoistahttps://www.ted.com/talks/allan_savory_how_to_green_the_world_s_deserts_and_reverse_climate_change?language=fi&fbclid=IwAR3yBzc2Q-Uwhook1IWjRK27YvlZy9jOMcYMIwyT-SjK0SGd2v0yGoo5r-8#t-1319328
VastaaPoistaYkä,
Tuo linkki menee pikkasen ohi aiheesta, mutta osuu kuitenkin keskelle kymppiä.
Kannattaa katsoa, poliittinen tuuba ilmastonmuutoksen syistä ja korjaavista toimenpiteistä heittää härän pyllyä.
Mielenkiintoista, lihaa syömällä pelastat maapallon ja lopetetaan massavaellus......
Jos, tuo juttu on totta, niin viherkommareilta lähtee agenda alta....mielenkiintoista, varsinkin tuon jutun yhteenveto.
En tunne Alaan Savoria, mutta järkeviä haastelee.
Voi Aikoja Voi Tapoja
Tuossa ylempänä kun on pohdittu kansanedustajiemme laatua ja kyvykkyyttä tehtäväänsä, ei tämäkään uudin silleen varsinaisesti naurata:
VastaaPoistahttps://www.is.fi/politiikka/art-2000005899720.html
Kyse on siis perusteilla olevasta eduskunnan tiedusteluvaliokunnasta, joka liittynee likeisesti tulossa olevaan tiedustelulakiin. Siihen lakiin, joka antaisi viranomaisille valtuudet kaivella kansalaisten taustoja entistä vapaammin, koska valtiollinen turvallisuus.
Tämän uuden valiokunnan 11 edustajan taustoista haluttaisiin tehdä ensin laaja turvallisuusselvitys - ja sekös asianomaiset onkin saanut takajaloilleen!
Eli siis: kansamme edustajat, jotka ovat asettuneet tarjolle tiedusteluvaliokuntaan päästäkseen käsiksi varjeltuimpiin valtiosalaisuuksiin (joita kaikkia heille ei tietenkään eitletäisi) ja sorvaamaan tiedustelulakia kansalaisten tietojen vapaammaksi kaivelemiseksi, eivät lainkaan halua omia taustojaan tarkistettavan.
Mistähän se voisi johtua?
Tämä GCM-"sopimus" on vain luonnollista jatkumoa Suomenkin allekirjoittamiin YK:n agaendoihin 21 sekä 2030. Meillä se/ne menee lävitse ilman vava-median huomiota tai eduskunnan hyväksyntää, toisin kuin sivistysmaissa...
VastaaPoista-Tvälups-
Jk vähemmän toksista maskuliinisuutta sillä onhan Prius ympäristöystävällinen auto:
https://www.youtube.com/watch?v=aflx7nRZuRY
https://www.youtube.com/watch?v=3v0deFLbDz8
Tervehdys Voi Ajoille Voi Tavoille ja Qroquis Kadille & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaVoi Aikoja Voi Tapoja: Kiitos linkistä. En ole alan asiantuntija minäkään mutta tuo oli hyvin mielenkiintoista tietoa. Suomalaisen nykyvihreän kaksinaismoraali taas näkyy hyvin tuossa:
https://pbs.twimg.com/media/DsBTIpuWoAAcRSI.jpg:large
Qroquius Kad: Ei naurata juu. Tulee mieleen eräs Tiitisen lista. Nykyversiona.
Tervehdys myös Taisteluvälineupseerille. Meni kommentit näemmä ristiin. Suomihan allekirjoittaa kaikki mahdolliset typerät sopimukset ja vielä vetoaa sellaisiin joita ei ole edes olemassa. Ja kiitos (vähemmän) toksisesta maskuliinisuudesta. Täytyy sanoa että olen pirun kateellinen amerikkalaisille aseharrastajille. Hitto kun pääsis vielä räiskimään vaikka Suomi-KP:llä radalle.
VastaaPoistaHieman tuntuisi aihetta sivuavan, mutta mikähän tämäkin organisaatio oikeasti on?
VastaaPoista„Euroopan hybridiuhkien torjunnan osaamiskeskus“
Omiin korviini kirskahtaa erityisesti sen „lakien ulkopuoleinen“ asema, mitä kaikkea se mahdollistaskssn. Plus tietty siellä toimivien henkilöiden taattu tietosuojs....
En laittanut linkkiä wikipediaan, josta löytyy asiasta artikkeli, kuten myös muistakin lähteistä. Kun en tiedä yhtään, mikä tieto on luotettavaa ko. tapauksessa.
Tervehdys, Juha. Eikös me kansallismieliset niin bloggaajat kuin kommentoijat olla nitä hybridiuhkia ja Putinin trolleja kun me vastutetaan federalismia ja monikultturismia?
VastaaPoistaSuoraa demokratiaa tässä kaivattaisiin. Nythän kansalaiset saavat armollisesti jättää aloitteita eduskunnalle, jos kannatusta on ollut 50 000 päätä. Ja sittenkin saa päättää, mitä huvittaa.
VastaaPoistaEn tiedä, miten Sveitsissä on saatu suorat kansanäänestykset aikaan, mutta ainakaan se ei ole mahdotonta.
-Valtsu-
Hybridiuhka ja putlerin trolli kai tässä on itsekkin. Hommat menee hallitus hallituksen jälkeen vain enemmän päin persettä ja nyt joulukuussa allekirjoitettava GCM-sopimus taitaa poksauttaa skumppapullon lopullisesti auki.
VastaaPoistaJälleen uusi soppari jo olemassa olevien oikeiden ja keksittyjen joukkoon. Mitä enemmän on väitetty, että se ei sido valtioita mihinkään niin sitä varmempi olen siitä, että varmasti sitoo.
Ei taida olla sattumaa, että paljon maita ympäri maailmaa on jäämässä siitä hulluudesta pois. Suomilammas johtajineen allekirjoittaa varmaan vaikka oman kuolemantuomionsa jos sillä saa hetken moraalisäteilyä ja voimaannuttavaa messiasfiilistä.
Yhä useammin kun aamuisin vääntäytyy pajalle on vähintäänkin jakomielitautinen olo.
Omalla toiminnallani pyrin tekemään asiat mahdollisimman hyvin ja niin, että Suomen ja Suomalaisten elinolosuhteet turvataan myös sellaisessa tapauksessa, että joku alkaisi sitä ase kädessä kyseenalaistamaan. Samaan aikaan hallitus ja johtajamme tekevät kaikkensa vaikeuttaakseen tekemääni tehtävää ja aloittammalla lähes jokainen aamu kusemalla muroihini.
Ei siis ihme, että otsaa jomottaa useammin kuin silloin aikoinaan kun pajalla aloitti.
Jos joku vielä nykyisin väittää, että perustuslain pykälä kansalaisten elinmahdollisuuksien turvaamisesta on hallintomme prioritteeti niin puhuu silkkaa paskaa.
Toiminta ei ole tyhmyyttä vaan silkkaa maanpetturuutta, ei siis mikään ihme sekään, että jos hallintomme joutuisi suoraan suojelemansa "itseisarvon" hyökkäyksen kohteeksi niin aika moni meistäkin saattaisi hetken istuskella kättensä päällä ennenkuin alkaisi asialle tekemään yhtään mitään.
Tämä on siis sitä keskustelua mitä yhä useammin pajalla kuulee ja keskustelu on viime vuosina vilkastunut. Paljon ja ehkä pikkuisen enemmän vaatii kuitenkin tilanne missä porukka ottaisi ohjat omiin käsiinsä. Siinä tilanteessa homma pitää kuitenkin viedä loppuu asti ilman ensimmäistäkään taka-askelta, en kuitenkaan pidä asiaa mahdottomuutena.
Todennäköisesti eu hajoaa, mutta se vie toivottoman kauan aikaa. Mutta ei se mitään. Antaa paskan lentää. Muutama vuosi vielä ja loputkin omaisuudesta on myyty ja matka kohti uutta kotimaata kohti alkaa. Kivahan täälläkin olisi ollut eläkepäiviä viettää, mutta nyt se on ajatuksenakin mahdoton. Lähipiirissä ja ei niin lähipiirissä alkaa aika monella olla samansuuntaisia ajatuksia, osa on lähtenyt jo. Tästä maasta olisi voinut tulla oikea paratiisi meille suomalaisille, mutta kun ei niin ei.
VastaaPoistaKommentoin vain ensinmäiseen kommenttiin, että vuoden 2018 kiintiöpakolaiset tulevat Kongosta ja Syyriasta. Pakolaisleireillä on viranomaisten mukaan paljon naisia ja lapsia ja olisi todella mielenkiintoista nähdä tämä tulijajoukko... EU maksaa jokaisesta pakolaisesta 10 000 euroa kertasuoritteena ja sehän se riittääkin lopuksi elämää, kun tulijalle täytyy heti alkuun olla kuntapaikka ja asunto valmiina. Näin siis nyt, saa nähdä, mitä ensi kesänä. Meneekö villin lännen meiningiksi lopullisesti.
VastaaPoistaMuuten Ykän tämänkertaiseen blogiin ei asiaa, täyttä rautaa!
Rouva Ano
Tervehdys ja kiitokset tämän blogin annista!
VastaaPoistaDemokratia taitaa nykyään olla taitaa nykyään olla vain kaunis käsite jostain muinaisilta ajoilta, jota käytetään tekosyynä poliitikkojen täysin älyvapaaseen suhmurointiin ja peittämään valtionjohtamisen nykyinen periaate eli "Teemme ihan periaatteesta juuri päin vastoin kuin kansa haluaa, koska eiväthän nuo sivistymättömät juntit voi itse tietää omaa parastaan."
Haluaisin pistää lähihistorian typerimmät päätökset maahanmuuttokriisistä lähtien tyhmyyden piikkiin, mutta sekään ei tunnu aivan järkevältä. Etenkin, kun jo pelkästään tämän yhden päivän aikana media on ensin maalaillut toivotonta tulevaisuutta syöttämällä kuin liukuhihnalta uutisia Suomalaisten laskevasta syntyvyydestä ja tarjoamalla sitten ratkaisuksi lisää maahanmuuttoa ja tämä ei ole mikään ratkaisu suomalaisten vähenevään määrään, koska tulijat eivät ole suomalaisia eikä heistä suomalaisia myöskään tule (lähteinä iltalehden ja iltasanomien artikkelit). Tietysti tällä voi myös olla yhteys CGM-siirtolaissopimuksen allekirjoittamiseen. Vastusta vähennetään vakuuttamalla kansa siitä, että tämä sopimus on nyt tosiaan ehdottoman tarpeellinen ja suorastaan taivaan lahja, kun ihmiset uhkaavat loppua Suomesta kesken.
Olisi äärimmäisen hauska tietää, että miksi Suomen kansan tuhoaminen tuntuu nykyään olevan hallitsevan eliitin korkein prioriteetti? Mikä saa suomalaiset vihaamaan toisiaan näin paljon?
Tuossa QK toi aika esiin aika hyvin tuon tulevan "parlamentaarisen" valvonnan tiedustelun suhteen.
VastaaPoistaAika nurinkurista, että lainsäätäjät ovat haluttomia omien taustojensa selvittämiseen vaikka valvoisivat organisaatio mikä tekee sitä työkseen.
Aika heppoiselta tuntuu se perustelu, että valiokunnan jäsenet toimivat poliittisella mandaatilla ja samalla se tulee olemaan koko järjestelmän heikkous.
Politiikot ovat vastuusta vapaita "syväkurkkuja" jos jokin asia vain sattuu edistämään omaa tai oman viiteryhmän etua, onhan se jo nähty.
Kukaan ei siis saisi valvoa valvojia, aika kova mandaatti.
Pahimmassa tapauksessa (esimerkkinä vaikkapa USA) tiedusteluorganisaatio joutuu rakentamaan varjoporukan hoitamaan välttämättömät mutta poliittisesti tulenarat operaatiot ns " Black Ops" periaatteella.
Näihin operaatioihin hankitaan rahat vähintäänkin kyseenlaisin keinoin mutta kun se ei ole virallista niin siitä ei tarvitse kertoa.
Isoillakin organisaatioilla on näissä joskus "näpit palanut" ja silloin on toki helppo heittää jokin sopiva eversti leijonille.
Politiikkoja tulee ja menee, meillä neljän vuoden välein mutta näissäkin vaihdoksissa pitää tiedusteluorganisaation luottaa siihen, että vaaleissa pettynyt somebody ei ala lauleskelemaan pitkin "7" lehteä tai muualle.
Eniten olen huolissani siitä jos PV:n STI luokiteltua tietoa pitäisi selvittää porukalle minkä joukossa istuu kansanedustaja joka lähtökohtaisesti haluaa takoa aseet auroiksi, näitäkin löytyy.
Itselläni on STII lisenssit härmässä ja NATO:ssa vastaavat.
Yksi pelastus asiassa voisi olla, että kerrotaan vaan mitä valiokunnan tarvitsee tietää tai mitä hoksaavat kysyä mutta ei tyrkytetä mitään.
Malliin "viitta ja tikari".
SUPO:n toiminnasta en osaa sanoa mitään.
Lähtökohtaisesti olen uuden tiedustelulain puolesta. Se antaa meille aika paljon uusia työkaluja pakkiin, varsinkin luvan toimia ulkomailla.
Uhkana näen asioitaan salaavat pyrkyripolitiikot jotka pahimmassa tapauksessa voivat romuttaa rahan-/vallanhimossaan koko järjestelmän, nykyisen mukaanlukien.
Anonyymi, 16. marraskuuta 2018 klo 15.55: Ahneus ja pelko. Siinä tiivistetysti talouspoliittisen ja poliitikkojen päämäärät ja syyt. Kuten olen aiemmin tullut kertoneeksi - ja joka muuten käy hyvin ilmi tuosta poliitikkojen haluttomuudesta antaa taustojaan tutkittavaksi - sen, että aika monella taitaisi löytyä sitä Suomen Kansalta anastettua varallisuutta ja omaisuutta piilosta Lähi-Idän hiekka-aavikkomaista, jos oikein selvittämään ryhdyttäisiin. Tosin selvittäminen tuolta ilmansuunnalta on äärimmäisen työlästä ja hankalaa. Talouspoliittinen eliitti ja poliitikot voisivat miettiä ja muistella, että mitä niissä maissa varkaille tehtiinkään... selvennykseksi vielä, että en kannata sitä menetelmää, mutta en myöskään hyväksy Suomen Kansalta varastamista, joka on talouspoliittisen eliitin ja poliitikkojen osalta todellakin suoranaista maanpetturuutta, jota muuten tapahtuu myös Suomen Pankissa, jossa on nyt Euroopan Unioninkin Komission palveluksessa toiminut keskustalainen (pääministeripuolue!) Olli Rehn. Tuota Suomen Pankkia ja sitä kautta tapahtuvia omaisuus-, varallisuus- ja rahavirtoja voisi olla hyvinkin mielenkiintoista tarkastella! Tavallaan tässä vastasin myös Joppos 123, 16. marraskuuta 2018 klo 16.40, lähettämään kommenttiin.
VastaaPoistaSe mikä vähän pelottaa tuossa valiokuntajutussa on se, että jos ne vuotaa asioita niin tulee raatoja. Omia ja edistyksellisiä.
VastaaPoistaTähän asti on pätenyt se, että mitä missäkin on käynyt jää sinne.
En vaan luota yhteenkään politiikkoon.
Joppos: Ei kai tuo nyt ihme ole, etteivät vallankahvassa olevat halua taustojaan tutkittavan, kun nykyisin aseluvanhakijankin "nuhteettomuus" on oltava korkeammalla tasolla kuin luvan myöntävän poliisin tai jopa tuomarin. Käsittääkseni esimerkiksi tuomari saa olla vaikka joka viikonloppu juoppoputkassa, mutta aseluvanhakijalle se olisi jo kuolinisku.
VastaaPoistaMutta tämähän kertoo eniten juuri suomalaisesta hallinnosta puuttuvasta "check & balances" -järjestelmästä.
Tervehdys Valtsulle, joppos 123:lle, Ano1:lle, Rouva Anolle, Ano2:lle, Juha Kivelälle ja Trilisserille & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaValtsu: Totta. Jos se toimii Sveitsissä niin miksei meilläkin. Tosin poliittinen eliitti vastustaa sitä viimeiseen asti.
joppos 123:
Viesti1: Samanlaisia ajatuksia myös siellä minun pajallani jonka toimintaa myös hallintokoneistomme vaikeuttaa. Tuosta GCM-sopimuksesta joka ei ole mukamas sopimus tulee Suomessa oikea sopimuksien sopimus johon vedotaan aina.
Viestit 2 ja 3: Ei minullakaan sitä tiedustelulakia vastaan sinänsä ole mitään kun sitä käytetään ulkoisen uhan torjumiseen. Mutta kun poliittinen hallintokoneistomme on itsessään jo sisäinen uhka niin siinä tapauksessa tilanne mietityttää. Broilereihin – samoin kuin toimittajiin – ei voi luottaa ja yksi hyvä esimerkki oli tämä tapaus Tikkakoski.
Ano1: Lyckaa uusille urille. Ymmärrän ratkaisusi. Me ollaan ajateltu että tänne jäädään ja täällä aikanamme kuollaan.
Rouva Ano: Kiitokset. Nythän tuo idea on että laittomat siirtolaiset muutetaan sopimuksilla kaikki laillisiksi maahantulijoiksi ja väitetään että näin ongelma on ratkaistu.
Ano2 & Juha Kivelä: Juha tuossa selittikin pari hyvää syytä. Lisäisin yhtenä syynä nykyisen poliittisen broilerisukupolven ajattelutavan ts. ajattelun totaalisen puuttumisen. Kun urapoliitikolla ei ole omaa mielipidettä niin hän nielee kaiken minkä hänelle syötetään ja julistaa sitä totena epistolana.
Trilisser: Tuo oli varsin osuva esimerkki.
Tikkakoski on hyvä esimerkki yksittäisein politiikon huoraamisesta ja tyhmän journalistin vedättämisestä.
VastaaPoistaEipä tullut muutaman älämölön jälkeen isoja lööppejä.
Siitä ei vaan saa lööppejä.
Sitten aletaan mankumaan jostain GPS häiriöistä.
Vaarallista tuossa oli, että siviivili-ilmailua ei varoitettu.
Muutoin oltiin ihan kartalla.
"Kavetit" kokeilivat josko "jammeri" toimii ja toimiihan se.
Rouva Ano tuossa ylempänä kertoi, että vuoden 2018 kiintiöpakolaiset tulevat Kongosta ja Syyriasta.
VastaaPoistaSitten vain sairaaloiden eristysosastoja virittelemään täyteen toimintaan monikulttuurisia vieraita varten...
https://www.npr.org/sections/goatsandsoda/2018/11/15/668263749/theres-growing-fear-the-ebola-outbreak-in-congo-could-get-much-worse?t=1542427868112
Tervehdys, joppos 123 ja Veijo Hoikalle & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistajoppos 123: Varsinkin tommosista Tikkakosken tyyppisistä jutuista pitäis olla hiiren hiljaa. Minä olen vaan asioista kiinnostunut amatööri mutta ajattelen että jos me ollaan jossain mahdollista vihollista hieman edellä niin turha tuota on mainostaa.
GPS-jutuista muistan sen vanhan jutun että silloin kun USA aikanaan hyökkäsi Irakin kimppuun niin Lapin tuntureilla kulkevat heput huomasivat että heidän gepsinsä tarkkuus parani huikeasti. Liekö tunturilegendaa?
Veijo: Sieltä päin maailmaa löytyy kyllä kaikenlaisia tautikantoja. Ebola vaan käsittääkseni tappaa niin nopeasti että tauti ei oikein ehdi levitä.
Ei tuo välttämättä mitään tunturilegendaa ole. Vähän sama asia kuin jos jenkit alkavat ostella markkinoilta jalometalleja tai komponentteja niin tietää, että seuraavaan isompaan iskuun on aikaa noin vuosi.
VastaaPoistaSitten kun Pentagoniin aletaan hilloomaan 5000 pitsaa päivässä niin iskuun on alta vuorokausi.
Eihän GPS:n häirintään tarvitse olla mikään "tohtori sykerö". Avaruudesta tulevan singnaalin saa yksinkertaisesti tukkoon millä tahansa samalla kaistalla toimivalla, vaikkapa pelkkää kohinaa tuottavalla lähettimellä. Tuo avaruudesta tuleva signaali on aika heikko.
Samaa periaatetta käytetään nykyisin IED (esim tienvarsipommit) torjunnassa. Ajoneuvoissa lyödään päälle vaikkapa kännykän taajuuksia käyttävä paikallinen kohina päälle niin terot eivät saa pommejaan laukaistua.Ensimmäinen versio ostettiin jenkeistä mutta nykyinen on ihan härmän omaa tuotantoa.
Eipä NATO hirveästi voi laskea kepsin varaan ja siksi kehitelläänkin enemmän vehkeitä jotka perustuvat maalinvalaisuun. Se tosin vaatii aina paikanpäällä olevan maakomponentin elikkäs jannun joka "valaisee" maalin siihen asti kun pötkö osuu.
VastaaPoistaAG ( air to ground) kyvyt ovatkin melkein jokaisen nykyaikaisen armeijan koulutusohjelmassa.
Jos asia kiinnostaa enemmän niin OSINT lähteistä kuten "Janes Defence Weekly" sivuilta löytyy enemmän näistä. Ihan julkista tietoa, pikkaisen toki markkinamielessä väritettyä. (OSINT=Open source inteligens).
Sinne vaan kahlaamaan niin yllättyy kuinka avoimesti tuottajat kertovat keksinnöistään. Heh.
Veijo on oikeastaan jäljillä. Tuo Ebola saattaa, kuten muutkin pöpöt muuntautua loppupelissä paljon pauhatun ilmastomuutoksen pysäyttäjäksi. Sama on Niilin aivokuumeen kanssa.
VastaaPoistaHIV oli aikansa vitsaus mutta siihen keksittiin nopeasti lääkkeet kun rikkaatkin saattoivat saada tartunnan.
Malaria on kenties paras ystävämme tällä hetkellä.
Varsinkin Afrikassa esiintyvä kanta on aika tehokas, aasian kanta on lepsu.
Eiköhän luonto keksi keinot liikakansoitukseen kun munattomista politiikoista siihen ei ole.
Niinhän luonto on aina tehnyt.
Ilmastonmuutos on se keppihevonen millä meidät viedään totalitäristiseen uuteen yhteiskuntaan:
VastaaPoistahttps://www.verkkouutiset.fi/anna-kontula-valtion-pitaa-paattaa-kuka-saa-oikeuden-omaan-autoon/?ref=rns_fb&fbclid=IwAR21bZuVxjut4LKr0O5nfW1LRedVNV8cMBkbziWN1TIr5xIg-F4HIUohWnI
-Tvälups-
Kun Juncker poistui lehdistötilaisuudessa takavasemmalle niin arvelin että hänellä oli paskat housuissa, mutta niin ei suinkaan ollut, vaan hänellä oli eriväriset kengät jaloissaan ja hän poistui vaihtamaan kenkiään. Tietysti voisi olla niinkin että hänellä oli paskat housuissa ja paska oli värjännyt vain toisen kengän. Nyt kun Merkel ja Macron rusnaavat yhteistä EU-budjettia niin ehkä kansalaisten olisi parasta ostaa tulevaisuudessa vain ruskeita kenkiä, että jos esimerkiksi lähtee protestoimaan jotain EU-vastaista punaisissa kengissä ja mahdollinen tuleva EU-armeija pamputtaa oikeita arvoja protestoijan kaaliin, niin kengissä on jo luonnollinen väri eikä kenkiä tarvitse lähteä vaihtamaan heti pamputtamisen jälkeen.
VastaaPoistaYkä,
VastaaPoistaKatsoin linkin jutun.
En usko edes, että on kyse kaksinaismoraalista, nämä tyttöset ovat vain niin nuoria ja kokemattomia.
Johdatettu harhaan, tyttö sinä olet olet tähti kertomuksilla ja yliopiston kaveripiireissä yhdessä hoettujen mantrojen voimalla.
Käy vähän sääliksi heitä, ovat hyvinvointi yhteiskunna tuotetta eivätkä tiedä todellisesta elämästä mitään, harhaan johdettuja.
Olisivat kunnon työtätekeviä suomalaisia, jos aika olisi eri, mutta aika on sitä mitä on.
Toivottavasti saadaan nuo tyttöset pelastettua, siinä on kuitenki potentiaalisia emäntiä tekemään mukuloita johonkin torppaan!
Voi Aikoja Voi Tapoja
Joppos: Oletko vilkaissut JDW:n tai Jane's Intelligence Reviewin tilaushintoja? Ei kuule riitä normitilaajien rahat.
VastaaPoistaIlmastonmuutos kusetus on nerokas tapa saada massat niinsanotusti kuriin. Kun kirkon pelottelu helvettiin joutumisella ei enään tehoa, oli vallan kahvassa istuvien, joko rahallisen tai poliittisen eliitin keksittävä jotain millä saada suuret massat ns. pomppimaan heidän pillinsä mukaan.
VastaaPoistaIlmastomuutosta uhkaamalla saadaan massat toimimaan juuri halutulla tavalla ilman että monikaan uskaltaa asettaa kusetusta kyseenalaiseksi. Toki jotkut uskaltavat, mutta heitä on ikävä kyllä vähemmistö, niinkuin jo historiassa aina. Syyttävän sormen osoittama ihminen muuttaa asumistaan, liikkumistaan, syömistään, elintasoaan, siis aivan kaikkea jotta syyttävän sormen omistaja saa tahtonsa läpi. Rockenfeller: Mitä suurempi pelko sen parempi saalis.
Sitten on meitä jotka näkevät kusetuksen läpi, mutta minkäs vähemmistönä teet kun korruptoitunut hallinto on myös huomannut kusetuksen tehon saada kuuliainen enemmistö tanssimaan ripaskaa poliitikkojen soittaman kakofonian tahdissa.
Trillisser. Eipä ole noista hinnoista hajuakaan. Tulee duunin mukana ilmaiseksi, tai siis veronmaksajien maksamana. Sori siitä.
VastaaPoistaLuin tuon Kontulan jutun ja jälleen kerran loogisuus loistaa poissaolollaan. Kun puhutaan ilmastosta niin silloin puhutaan kaikista maailman maista, eikä pelkästään Suomesta. Jos Suomessa lopetetaan vaikka autoilu kokonaan niin sillä ei paljoa ilmastoa parannella, koska esimerkiksi Meksikon pääkaupungissa, Mexiko Cityssä, on öpauttiarallaa 10 miljoonaa asukasta. Kontulan pitäisi mennä heristelemään sormea Mexiko Cityyn ja sanoa että sinä ja sinä ette saa ajaa autolla koska me vihervassarit sanomme niin ja sen jälkeen hänen pitäisi mennä Kiinaan, Intiaan, Lähi-Itään, Afrikkaan ja tietysti kaikkiin muihin maihin sormensa kanssa. Tuota, kuinkahan monta sormea hänellä olisi jäljellä tultuaan takaisin Suomeen!
VastaaPoistaEi tarvitse kuin katsella kahden iltapaskan lööpit niin käy aika selväksi, että kansaa valmistellaan aikaan jolloin ollaan samanlaisia luttamunia kuin svedut. Uusi normaali tarkoittaa arkipäiväisiä joukkoraiskaamisia ja katuväkivaltaa.
VastaaPoistaMopoille tulee ihan uutta käyttöä kun viidakonvillit alkavat ammuskelmaan toisiaan.
Mulle käy korpilaki, ihan eri asia on taas se käykö se tulevalle punavihreälle hallitukselle vaikka sitä tilaakin.
Tervehdys joppos 123:lle, Taisteluvälineupseerille, Lemminkäiselle, Voi Ajoille Voi Tavoille, Trilisserille ja Beckerille & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistajoppos 123: Joo, tuon pizzajutun olen kuullut itsekin ja saattaapa pitää paikkansa. Sitä en osaa sanoa että mitä systeemiä PV käyttää omissa tähysmiinoissaan. Liekö ihan vanhaa kunnon piuhaa? Sitä ei pysty häiritsemään tosin saattaa mennä keskityksessä poikki. Ja käsittääkseni tuo maalinvalaisukyky on tullut PV:n käyttöön vasta hiljattain. Muuntautunut ja nopeasti tarttuva Ebola olis kyllä varsin pelottava pandemia. Se kun ei tapa ihmistä mitenkään siististi. Ja tuota aikakonetta nimeltä Ruotsi kannattaa katsella PT-median sivuilta. Aika hyytävää.
Tvälups: Just. Kontulasta voi todeta että kun ihmisellä on sekä valtaa että pakkomielle niin se on pirun vaarallinen yhdistelmä. Ja se valta keskittyy vain suomalaisten kyykyttämiseen jonka vaikutus ympäristöasioihin on nolla.
Lemminkäinen: Älä unohda ihmiselle tärkeää pätemisen tarvetta. Suomessa tuolla tyypillä on valtaa mutta jossain Meksikossa hänelle todettaisiin että haista sinä ämmä paska. Siksi hän keskityy kyykyttämään suomalaisia. Kas kun täällä se onnistuu.
Voi Aikoja Voi Tapoja: Minä olen kyllä pessimistisempi tämän asian suhteen. Kun ei ole mitään kosketusta todelliseen elämään niin se oma kupla muuttuu todelliseksi elämäksi.
Trilisser: Osaatko muuten sanoa, että paljonko noitten tilaaminen kustantaisi?
Becker: Olet täysin oikeassa. Ja kusetuksen kruunaa se, että ilmastohysterian ohella tänne pitää silti kuskata jatkuvasti lisää kehitysmaalaisia.
Ottawan sopparin jälkeenhän meillä ei ole juurikaan miinoja. Tavja teki kunnon kolttosen maanpuolustukselle ihan vaan porkkanahöpinöissään, toki Erkki "Hamas" Tuomioja oli itsemurhaa säestämässä. Tuli varmaan orgasmi hyvyyssignaloidessa mutta samaan aikaan itänaapuri nauroi vatsa kuralla.
VastaaPoistaNykyisin miina on vaihdettu nimeksi panos. Elikkäs entinen viuhkamiina on viuhkapanos.
Sen pystyy räjäyttämään aikauttamalla, tähysteisesti tai passiivisesti.
Passiivinen meinaa sitä kun laitetaan se ansaksi.
Olen vissiin ennenkin sanonut, että aika pienillä muutoksilla saadaan mikä tahansa karkkitehdas tuottamaan 60g trotyylipurustetta. Jos siis halutaan polkumiinoja väsätä.Tieto, taito ja välineet löytyy edelleen jos tarve vaatii.
Ykä: Uusimmat printtilehden (digilehti näyttää maksavan aika lailla saman)tilaushinnat Suomeen:
VastaaPoista-Jane's Defence Weekly 555 €
-Jane's Defence Review 450 €
-Jane's Intelligence Review 625 €
Semmoinen käsitys on, että nuo lehdet on suunnattu tahoille, joitten ei tarvitse kysellä tilaushintoja. Sinällään sääli, sillä kaikki nuo ovat tyyliltään täysin sopivia harrastelijoillekin, ts. niitä ei ole kirjoitettu sisäänlämpiävästi muotitermejä mässäillen. Nuo hinnat ovat myön niin korkeita, ettei normikirjastoja oikein kiinnosta.
Tervehdys, joppos 123:lle ja Trilisserille & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistajoppos 123: Totta joo, jalkaväkimiinan tekeminen ei ole rakettitiedettä. Mutta miinapäätöksen aikaan itänaapuri ei varmaan saanut naurultaan sanaa suustaan mutta nosti pekkua osoittaakseen arvostavansa Suomen puolustuksen suuntaviivoja. Halosenkin kohdalla voitiin yhdistää sanat pakkomielle ja valta ja ne ovat pirun vaarallinen yhdistelmä.
Trilisser: No joo, on kieltämättä aika arvokasta ihan tavallisen tilaajan kukkarolle. Niin kuin totesit, niin sääli sinänsä.
Joppos 123, 17. marraskuuta 2018 klo 21.30: Kyllä ammattimiehellä täytyy ammattilehdet olla, ei tuota tarvitse anteeksi pyytää. Veronmaksajahan maksaa tuossa asiassa kollektiivisesti koko kansamme puolustamisesta. Toisaalta siis siitä, jota sitten kertomasikin mukaan poliitikot yrittävät kaikin tavoin hankaloittaa - ja jopa toimia täysin sitä vastaan. Tuollainen toiminta poliitikoilta ei vain kertakaikkiaan ole oikein.
VastaaPoistaToivottavasti Suomen Kansa olisi kaikissa tulevissa vaaleissa sen verran herännyt, että äänestämällä pystyisi tuon ongelman korjaamaan vaihtamalla poliitikot...
Tervehdys, Juha. Jep, ammattimiehelle sekä parhaat työkalut että paras mahdollinen tieto. Tietysti sekin tieto mitä ei meille siviileille kerrota. Seuraavissa vaaleissa kyllä pelkään lähinnä vielä entistäkin suurempaa katastrofia.
VastaaPoistaEihän se Punamuumi aivan korvauksetta jäänyt. Sai kissaan Venäjältä kiitokseksi isänmaallisesta teosta.
VastaaPoistaTervehdys, Becker. Juu, kissin sai. Eikä oikein hahmottanut että naapurimaassa oli komento vaihtunut. Jotenkin tuli mieleen kommentistasi tämä vanha postaukseni:
VastaaPoistahttp://yrjoperskeles.blogspot.com/2010/07/lyhyesti-220710.html
Ykä, 18. marraskuuta 2018 klo 11.25: Totta turiset, sillä todellisen katastrofin ainekset ovat kyllä nyt olemassa...
VastaaPoistaBecker, 18. marraskuuta 2018 klo 11.52: Jotenkin ei voisi tuon virkkeesi perään osuvammin enää sattua tuo Tsuhnan moottoripyöräkerhon kuva... ;)
Ykän vastaus Beckerille, 18. marraskuuta 2018 klo 12.13: :D :D :D
Miettiessäni tätä GCM-sopimusta, joka ei kuulemma olekaan sopimus vaan kompakti (joku autoluokka siis?) ekä velvoita ketään mihinkään (vaikka tekstissä on kuulemma yli 70 kertaa sana "commit"), tuli mieleen kuvaus siitä, miten Hornet-kaupat päätettiin:
VastaaPoistapuolustusministeri Elisabeth oli tavannut tuolloin pääministeri Eskon ja valtiovarainministeri Iiron kolmen kesken. Hän latasi pöytään faktat:
1) MiG- ja Draken-kalustot ovat elinkaarensa päässä. Uuden hävittäjäkaluston hankkiminen on päätettävä nyt, koska ensi vuonna siihen ei todennäköisesti olisi enää varoja.
2) Paras vaihtoehto on Hornet, koska se lähentäisi USAa Suomen maanpuolustukseen ja edesauttaisi tulevaisuudessa häämöttävää NATO-jäsenyyttä.
3) Asiaa ei voi esitellä eduskunnalle, koska siellä osa vastustaisi asiaa
ihan vaan periaatteesta ("Suomi on Rauhan Maa joka ei tarvitse mitään Ilmahyökkäysvoimia eikä muitakaan fasistisia väkivaltakoneistoja!!!"),
osa ymmärtämättömyydestä ("Mittee myö ny tehhöö joellae hävittäjillee? Ostettoon niitä sitten jos jouvuttoon sottaan?")
ja osa taloudellisin perustein (katso kohta 1).
Pääministeri Esko totesi olevansa samaa mieltä; näin se on tehtävä. Sitten hän kysyi rahaministeri Iirolta onko Suomella rahaa tällaiseen hankkeeseen? Iiro vastasi ne rahat otettavan vaikka mistä saappaanvarresta, koska tämä asia on pakko tehdä nyt ja juuri tällä tavoin kuin Elisabeth sen esitti.
Nyt olemme saaneet kuulla, että GCM-sopimusta on ajettu samalla tavalla.
Eduskunnalle ei ole asiaa edes esitelty, koska osa vastustaisi periaatteesta
("Me ollaan oppositio, ja vastustetaan hallitusta vaikka se keksisi keinon tehdä vedestä bensaa alle sentin litrahintaan!") ja liian moni perustelluista järkisyistä.
Syistä, joista ei saisi oikeastaan edes puhua, koska ne eivät Virallisen Totuuden mukaan olekaan järkisyitä, vaan valeuutisten lietsomaa vihapuhetta.
O tempora, o mores.
En ole pahoillani siitä, miten Hornet-kauppa tietämykseni mukaan (jos olen väärässä, olen kiitollinen korjauksesta) hoidettiin. Olen varsin pahoillani siitä, että siitä näyttää tulleen maan tapa.
Mitähän kaikkea muuta hyvä hallituksemme on Sauli Väinämön siunauksella sopinutkaan eduskunnalle saati suurelle yleisölle esittelemättä?
@Becker, kun otit tuon ilmastonmuutoksen puheeksi ja sillä rahastamisen (verojen muodossa), kas tässä muutama mielenkiintoinen aihe asian tiimoilta. Vaikka Ykän blogi ei olekaan varsinaisesti mikään ilmastonmuutoskeskustelupalsta, niin nämä aiheet liipannevat muuten läheltä. Asian pihvinä, kuinka myydä tämä hömppä normisukankuluttajille kuten (rajoittamattoman) maahanmuuton ihanuus ja autuaaksi tekevä voima? Vakavammin puhuen näissä on liikaakin mukana sitä hyvesignalointia ja tekopyhyyttä:
VastaaPoistaErään naisen avautuminen ilmastokeskustelusta, ydinajatuksena lienee "kun jätän lapset tekemättä, en omista henkilöautoa enkä kesämökkiä, niin voin senkin edestä matkustella eksoottisiin lomakohteisiin suihkukoneella". Artikkelista pääsee linkin kautta myös laskemaan oman hiilijalanjälkensä jos ja kun matkustelee lentokoneella. Vähänkö siistiä hei! Huhhuh, johan onkin kunnon matkabloggaaja en voi muuta todeta. Josta pienenä aasinsiltana päästään itselle uuteen termiin kuin ilmastoahdistus.
Eniten huvittaa/hymyillyttää tuon kirjoittajan titteli "Kirjoittaja on tutkijatohtori, joka tekee monitieteellistä tutkimusta ympäristöahdistuksesta Helsingin yliopiston teologisessa tiedekunnassa". Että silleen, astunee samaan kategoriaan kuin muuan O. Tynkkynen...
Jos meidän suomalaisten jostain pitäisi ahdistua niin se olisi väestön holtiton liikakasvu Afrikan ja Lähi-idän maissa, ironisesti sanottuna mm. kehitysapu ja länsimaalainen lääketiede ovat mahdollistaneet tällaisen kehityskulun viimeisen 60 vuoden aikajanalla. Tässä hyvä puheenvuoro aiheesta ja tuolta erityisesti I Schepelin kommentti #19. Niin, ja jos pieni Suomi nyt & heti lopettaisi kertarysäyksellä yksityisautoilun ja fossiilisten polttoaineiden käytön, vaikutus globaalisessa mittakaavassa olisi jossain nollan ja olemattoman välimaastossa.
Ja vielä linkkaus erääseen mielenkiintoiseen dokkariin aiheen tiimoilta Die grüne Lüge - Vihreitä valheita, kertoo karulla tavalla miten esim. Indonesian viidakoille käy kun sinne on istutettu niitä palmuja, joista pitäisi sitten saada sitä ympäristöystävällistä biodieseliä. On vain taidettu ympäristönpelastamiskiimassa unohtaa miten sademetsän ja sen elämille käy kun tilalle istutetaan niitä autuaaksi tekeviä palmuja? Suosittelen myös muita Werner Booten dokumentteja...
Summa summarum, tämä nykyajan ilmastovouhotus näyttää olevan samanlaista koohotusta kuin se katolisen kirkon anekauppa keskiajalla. Kun lantti kirstuun kilahtaa niin sielu taivaaseen vilahtaa ja hallelujaa sielusi on pelastettu ja sinulla on hyvä mieli! Pitäisiköhän sitä alkaa ilmastouskovaiseksi ja maksaa anemaksuja ympäristön pilaamisesta, jotta voisin hyvällä omallatunnolla ajella autollani sekä matkustaa suihkarilla/Tallinkin lautalla....? [retorinen & ironinen kysymys]
- Soomepois Eestist -
Tervehdys Juha Kivelälle, Qroquius Kadille ja Soomepoisille Eestist & kiitos kommenteistanne.
VastaaPoistaJuha: Jep, Ruotsi on jo Absurdistan ja meidän nilkit painaa perässä.
Qroquius Kad: Kyllähän noissa tapauksissa on kieltämättä samanlainen rakenne. Joskin Hornetteja saattoi pitää maanpuolustuksen kannalta hyödyllisenä. Tuo kommenttisi viimeinen lause pistää todellakin ajattelemaan.
Soomepois: Kiitos hyvistä huomioista. Tuota ilmastoahdistustahan voisi nimittää psykosomaattiseksi sairaudeksi. Vaan jäihän se Vihreän Langan päätoimittaja Riikka Suominenkin sairaslomille kun häntä niin ahdisti Trumpin valinta. Länsimaisilla vihreillä tärkeintä ei ole mikään ympäristö vaan yksinkertaisesti päteminen ja Suomen kaltaisissa maissa se valitettavasti onnistuu.
Tässä saatta vielä käydä kuten Ykä joku aika takaperin "Vanha mies" kirjoituksessaan esitti. Ei kantaväelle ole tarjota valtion suunnalta mitään hyvää, saati siedettävää.
VastaaPoistaJuhlat ovat lopullisesti ohi.
Tervehdys, Ano. Juhlat ovat ohi. Ja ilman juhliakin pärjättäisiin mutta itsensä elättämisen mahdollisuuskin on menossa.
VastaaPoista