maanantai 8. heinäkuuta 2019

ANTERO LÄRVÄNEN JA LOUKKAAVAT SANAT


- Hyvää huomenta, hyvät kuuntelijat ja tervetuloa jälleen Huitsinnevadan paikallisradion lähetykseen. Tällä kertaa on vuorossa lukijan kysymys ja kysymyksen esittää Huitsinnevadan sumuntiivistämössä työskentelevä putkiusvan pullottaja Pauno Pyrpättjärvi:

”Olen siinä käsityksessä että Suomeen ollaan sorvaamassa joitain uusia vihapuhelakeja. Olen myös siinä käsityksessä että kovaakin kritiikkiä asioista saa esittää kunhan se ei vain loukkaa ketään. Tiedustelisin nyt että kuinka tavallinen kansalainen voi esittää mielipiteensä niin että se ei loukkaa. Lähinnä tarkoitan tällä islamilaisvähemmistöämme ja niin sanottua suvaitsevais-tiedostavaa väestönosaa joitten loukkaantuminen on tietysti ollut erityinen suojelukohde. Sen minä ymmärrän omin päinkin että lihaa syövälle valkoiselle heteromiehelle saa haistatella ihan mielensä mukaan. Olisin tiedosta kovasti kiitollinen.”

- Ja siinäpä olikin hyvä kysymys johon vastaamiseen tarvitaan akateemista ammattilaista ja huippuluokan viranomaisosaamista. Ja tätä osaamista meille on tarjoamassa henkilö suoraan koneiston huipulta eli saneleva ja ihmisten asioihin kärsänsä työntävä korkea-arvoinen virkahenkilö Lennipirkitta Löröttät-Sixteen. Kiitos Lennipirkitta että suostuit taas auttamaan meitä osaamisellasi.

- Kiitos sinullekin Antero. Valistan oikein mielelläni pinnanmaalaisia kuunteljoita sillä täällähän edistykselliset ajatukset tunnetusti eivät ota oikein tulta alleen. Teillä on vielä paljon oppimista. Tai no, opetettavaa. Tai no, jos rehellisesti sanotaan niin pakko-omaksumista.

- Vaan kuinkas on, Lennipirkitta, kuinka voi kritisoida loukkaamatta noita Pauno Pyrpättjärven mainitsemia ihmisryhmiä? Jos otetaan ensiksi vaikka nuo islamilaiset.

- Siihen on helppo vastata. Paras, ainoa ja loukkaamaton tapa kritisoida islamilaisia on olla ollenkaan kritisoimatta.

- Jaa? Ettäkö lärvi kiinni ja turpa rullalla?

- Kyllä. Ja rulla taskuun. Ensinnäkin on niin että suvaitsevais-tiedostava väestönosa on nostanut islamilaiset jalustalle heille määrittelemämme uhriutumispääoman perusteella. Sen arvosteleminen on itsessään loukkaavaa. Ja toisekseen, kas kun islamilaiselle ihmiselle islamin opit eivät ole vain uskontoa vaan ne ovat jokapäiväistä elämää määritteleviä pyhiä ja arvostelemattomia käskyjä joiden mukaan eletään. Jos niitä arvostellaan perustellustikin niin ne loukkaavat silti islamilaista ihmistä. Ja tärkeintä tässä on loukkaantumisen tunne. Tiedäthän itsekin Antero että logiikalla tai niin sanotuilla järkiperusteluilla ei ole todellista merkitystä uskonnollisista kysymyksistä käytävässä keskustelussa.

- Eli siksi niistä asioista ei kannattaisi siis keskustella ollenkaan? Ainakaan arvostelumielessä?

- Juuri niin. Ja olethan itsekin huomannut maailman sivu että kun islamilaiset loukkaantuvat heille pyhien asioitten arvostelusta niin hehän pistävät väkivaltaisen mellakan pystyyn. Siksi ei tule arvostella heille pyhiä asioita.

- Eikös tuo ole väkivallan uhan edessä alistumista?

- Tuo oli loukkaava tulkinta sillä se sisältää sen perusolettamuksen että islam on väkivaltainen.

- Vaan juurihan sinä sanoit että… jaa, no antaa olla. Entäs tämä suvaitsevais-tiedostavainen väestönosa? Kuinka sitä saisi arvostella niin että ei vaan loukkaa ketään?

- Aivan samoin kuin islamilaista väestönosaa. Eli sitä väestönosaa ei saa arvostella. Ei millään tavoin. Ei varsinkaan perustellusti.

- Tämä vaatii kyllä vähän… no… perusteluja.

- Ja minähän toki perustelen. Katsos, Antero, suvaitsevais-tiedostava väestönosa mieltää olevansa  koskematonta ajatusten intelligentsiaa ja sehän on sen aseman saavuttanutkin. Tosin muilta lupaa kysymättä mutta siihen ei kannata puuttua. Ja siihen intelligentsiaan pääsee mukaan kun tunnustaa uskovansa – siis uskovansa, ei tietävänsä, sillä tieto on muutenkin nykypäivänä aivan liian yliarvostettua – kolmeen asiaan:

1. Kehitysmaalainen maahanmuutto on suomalaisille sekä välttämätön voimavara että väistämätön velvollisuus jonka hintaa ei tule eikä saa rahassa laskea.

2. Ilmastonmuutos tulee torjua nimenomaan Suomessa minimoimalla Suomen hiilijalanjälki mutta Suomen tulee silti ottaa vastaan mahdollisimman paljon kehitysmaalaisia maahanmuuttajia. Nämä asiat eivät ole keskenään missään ristiriidassa eikä niitä saa vertailla.

3. Islamilaiset ovat aivan samanlaisia lällydemareita kuin me pohjoismaalaisetkin. Islam on länsimainen ja rauhanomainen uskonto.

- Tota noin… noita niin sanottuja uskonkappaleita voisi kyllä mielestäni arvostella ja arvostella varsin perustellustikin. Perusteita kyllä olisi.

- Niinpä voisi. Mutta se olisi loukkaavaa. Siinä käytettäisiin faktoja vihatarkoituksessa ja saataisiin suvaitsevais-tiedostava väestönosa näyttämään hyväuskoisilta hölmöiltä jotka eivät uskalla tunnustaa sinisilmäistä typeryyttään suojellakseen omaa egoaan.

- No mutta eikös se ole totta?

- Totta kai on. Mutta se on silti loukkaavaa. Se saa aikaan pahan mielen. Ja koska se on loukkaavaa, niin se on silloin myös tuomittavaa vihapuhetta ja maalittamista.

- Eli onko siis ainoa hyväksyttävä arvostelun muoto näissä asioissa se Mika Illmanin aikanaan lanseeraama ”kun sitä ei ääneen sanota”.

- Juuri näin. Väärien faktojen ääneen puhuminen on kiellettyä koska se loukkaa. Väärien ajatusten ajatteluakaan ei suositella mutta viranomaiskoneistolla ei ole vielä teknisiä mahdollisuuksia estää sitä. Mutta niin kuin aikaisemmin tuli todettua niin oikea tapa käsitellä näitä asioita on se, kun niitä ei käsittele ja pitää turpansa totaalirullalla.

- Oikeaksi tulkittuja asioita saa tietysti kannattaa julkisesti?

- No totta munassa saa ja se on jopa toivottavaa.

- Eli onko siis näin että suunnitellulla vihapuhelailla lähinnä suojellaan hyväuskoisia hölmöjä niin ettei heille tule henkinen pipi?

- Nimenomaan näin on. Mutta sinunkin Antero tulee muistaa että me hyväuskoiset hölmöt ehdimme tähän junaan ensin ja meillä on oikeus määritellä se, mikä on soveliasta keskustelua ja mikä ei. Valtamedian kautta meillä on totaalinen ylivoima. Joten meidän maailmassamme ei faktoilla juhlita eikä pilata hyvää utopiaa. Siihen kannattaa sinunkin totutella.

- Ja tässä varmaankin tuli kattava vastaus myös kuuntelijallemme putkiusvan pullottaja Pauno Pyrpättjärvelle. Saneleva ja ihmisten asioihin kärsänsä työntävä korkea-arvoinen virkahenkilö Lennipirkitta Löröttät-Sixteen, kiitän teitä haastattelustanne. Täällä Antero Lärvänen, siirto rutioon.

- Ja täällä paikallisration rutio. Laitamme ensiksi maksetun ilmoituksen yhteistyökumppaniltamme:


- Ja selväähän on että kun pistää putkeen Huitsinnevadan putkiusvaa niin kone kulkee eikä pytyt pätki. Ja laitetaanpa sitten hieman musiikkia. Ensimmäiseksi laitamme nykyajan poliittisesti korrektin linjan mukaisen kappaleen joka ei takuuvarmasti loukkaa ketään. Eli vuorossa John Cagen säveltämä mestariteos 4'33" jonka tässä jättää virtuoosimaisesti tulkitsematta pianisti Kyle Shaw:



- Ja koska Huitsinnevadan paikallisradio on joka tapauksessa suvaitsevais-tiedostavan väestönosan mielestä Herrasta Perkeleestä niin laitamme seuraavana kappaleena teoksen josta kyseisen väestönosan tulisi triggeröityä mutta se ei oikein tiedä, että kuinka sen tekisi. Vuorossa mahtava Boys On Wheels:


- Ja näillä sävelillä paikallisration rutio toivottaa hyvää alkanutta päivää ja viikkoa kaikille pinnanmaalaisille. Osa teistä on lomilla ja osaa rasittaa työn ies. Muistakaapa työskennellä ahkerasti sillä teillä on elätettävänänne paljon ammatti- ja tapaloukkaantujia.

30 kommenttia:

  1. Tuosta John Cagen ei-mitään-musiikkia sisältäneestä kipaleesta tuli mieleeni Andy Warhol, joka teki elokuvan Empire State Buildingista kuvaamalla sitä reilut kahdeksan tuntia. Se oli myös elokuvan mitta.

    Siinä olisi ollut mielestäni tietty pointti, jos se olisi ajettu vajaan tunnin mittaiseksi lyhytelokuvaksi:
    aamu, ilta;
    siinä välissä valoa, varjoja, pilviä, aurinkoa, kaikkea yllä New Yorkin vinhasti vilistäen iltaa kohden...

    Mutta yli kahdeksan tunnin mittaisena siitä ei ole enempää iloa kuin minimalistisesta pianokappaleesta, joka loppuu ja alkaa vailla nuotteja.

    Vaan pääasia on ja lienee vastaisuudessakin, ettei siinä ollut ketään saati mitään mahdollisesti loukkaavia sanoja.

    VastaaPoista
  2. Tervehdys, Qroquius Kad. Joo. Tiettyjä ihmisiä saa loukata. Ja tiettyjä ihmisiä ei saa loukata.

    VastaaPoista
  3. Kiitos Ykälle mainiosta viikon avauksesta! Tuli heti paremmalle tuulelle, kun oli ensin lukenut valtakunnan vastuullisesta mediasta, kuinka Bull Mentula nauttii isyydestään ja tekee hiekkakakkuja tai siis oikeasti otsikko riitti. Vähän vakavampien uutisten puolelta löytyi juttu, jossa kansainvälisiin turvallisuusuhkiin erikoistunut tutkimuslaitos Soufan (missä toimii, kuka rahoittaa, ketä siihen kuuluu?) on sitä mieltä, että Euroopan maiden KANNATTAISI hakea Isisiin liittyneet kansalaisensa pois Lähi-idästä , koska siten parhaiten torjuttaisiin terrorismia. Euroopan haluttomuus ottaa takaisin kansalaisiaan (ovatko muuten leirillä olevat suomalaisia vai ”suomalaisia”?) ja järjestää heille REILUT oikeudenkäynnit on ristiriidassa eurooppalaisten ihmisarvojen kanssa. Hohhoijaa... Taidanpa mieluummin kiusata itseäni katsomalla vaikka useampaan kertaan sitä videon pianistia.

    Rouva Ano

    VastaaPoista
  4. "Väärien faktojen ääneen puhuminen on kiellettyä koska se loukkaa. Väärien ajatusten ajatteluakaan ei suositella mutta viranomaiskoneistolla ei ole vielä teknisiä mahdollisuuksia estää sitä. "

    Minnuu kyllä hirvittää nämä Tuppuraiset ja Tappuraiset ja mitä piruja niitä on. Kohta varmaan aletaan vainota väärin äänestäneitä, Unkari, Puola ja muut tolkun maat on jo liipasimella. Nationalistit ja muut vaskistit laitetaan kuriin juvroopan "parlamentissa".

    Turha kuvitella, että äänestämällä voisi vaikuttaa - eikös joku niljake näin lausunut.

    No, jos ei äänestäjän ääni vaikuta pääsee ääneen Antero, Aanitra ja Saatanan Isoäiti. Kuulkoot niljakkeet sitten näiden jylhää ääntä. Mieskuoro Kettuuntuneet säestää kappaleella "Ruutituulen viesti".

    Vox populi, vox dei - kertoi vanha viisaus.

    Pyssymies

    VastaaPoista
  5. Aku Ankassa joskus muinoin oli tarina, jossa pidettiin juhlava sinfoniakonsertti, jossa filharmoonikot esittivät ei-yhtään-mitään. Kapellimestari kyllä heilui, ja soittajilla oli instrumentit, mutta pihahdustakaan ei kuulunut. Koko Ankkalinnan kerma oli paikalla pormestaria myöten. Esityksen lopuksi yleisössä jokainen nosti pystyyn kyltin jossa luki "tap tap tap" tai "klap klap klap" tms. Lisäksi yleisöllä piti olla huopatossut jalassa jottei askelia olisi kuulunut tullessa ja poistuessa.

    Se oli joskus ysärillä se. Nykyaikana tuokin menisi intelligentsialle läpi suurena taide-elämyksenä josta voi pyytää isot rahat.

    VastaaPoista
  6. Kiitokset Ykälle; oman rauhani vuoksi en juuri kommentoi enää Mitään. Mitä seuraavan tulee, kyseessä on syrjäytyneen pottunokan p*ska musiikin maku. Ei kannan otto
    https://www.youtube.com/watch?v=cVi9bVeqH9E

    -aNo.

    VastaaPoista
  7. Tervehdys Rouva Anolle, Pyssymiehelle, Tuumailijalle ja aNo:lle & kiitos kommenteistanne.

    Rouva Ano: Kiitokset sinullekin. Akateemiset ammattilaisethan selittävät kyllä ympyrän neliöksi mutta operaatio olisi samaa kuin tulipalon sammuttaminen bensiinillä.

    Pyssymies: Aika on kulkenut täyden ympyrän ja nyt totalitaristinen länsi-Eurooppa pyrkii alistamaan vapautta arvostavan itä-Euroopan. Ja näyttää siltä että vauhti kiihtyy vaan.

    Tuumailija: Joo. Nykyisin menee hyvin monenlainen asia läpi taiteena.

    aNo: Toinen pottunokka kiittää.

    VastaaPoista
  8. MacPattonin kanssa samaa mieltä teidän kylän putkiusvasta. Sen bensiini versio toimii mainiosti Hyrysysy älyttömänkokoinen veekasi malleissa.

    Noi loukkaantumiset on lakannut kiinnostamasta. Tällai persvakoäijänä on helppoa. Luulenpa, ettei meitin pomo ota vakavasti vaikka jotkut vitun johannavehkoot kuinka nillittäisi.

    Noiden ammatti- ja tapaloukkaantujien kohderyhmähän on lähinnä ammatti- ja tapaymmärtäjät. Tuskin he maailmantuskaa potiessaan ajattelevat mitä iskuporakonetta käyttävä huomioliivijengiläinen ajattelee. Eihän hän edes usko huomioliivijengiläisen kykenevän ajateluun.

    Tämä maailma on sillai jakautunut, että eliitti torneissaan ei edes enää ota mitenkään huomioon rautakouria perjantai känneineen. Julkinen keskustelu on hintahtavien hipstereiden puhetta tiedostaville femokraateille.

    Meidän persvakojen on kuitenkin vielä harmillisesti annettava äänestää. Vaan äänestyksen tuloksena kepulit on kuitenkin hallituksessa. :D

    VastaaPoista
  9. https://www.youtube.com/watch?v=BIALnWgEfz0



    t: mr.flipflop

    VastaaPoista
  10. Tervehdys, KKi:lle ja mr. flipflopille & kiitos kommenteistanne.

    KKi: Kovasti vaan ammatti- ja tapaloukkaantujat silti haluavat että persvakoäijät eivät ajattele ääneen. Ja sitä myötä lainsäädäntöä pyritään kiristämään. Ja joo, kepulit vaan menivät hallitukseen mutta nyt näyttäisi jopa siltä että maakunnissakin on alettu tuumia että Vituixmän on ottanut puolueessa vallan jo aikaa sitten. Se on sitten eri asia että johtaako se mihinkään.

    mr. flipflop: Laitetaanpa se alkuperäinenkin:

    https://www.youtube.com/watch?v=fk39tlg08-c

    VastaaPoista
  11. Sipilä tyyppisen kepulin kepuilun aikana ei varmasti johda mihinkään. Hallituksessa huseeraaminen on varmasti sen verran kannattavaa bisnestä, että sipilöijät pitävät kyllä kiinni. Aina niitä kepulien äänestäjiä torppien peräkammareista löytyy.

    Tokihan me elämme yhteiskunnassa jossa on voimassa sensuuri. Mutta sensuuri lait ovat maan tavan mukaan hiukan erilaiset riippuen tilanteesta. Jos minä öyhötän neekereistä ja raiskaavista rättipäistä ketään ei kiinnosta. Mee karvaperse vaikka ajaan rekkaa siitä.

    Jos taas sinä jäät kiinni öyhötyksestä, niin potkut tulee, eikä tarvi enää minkään laitoksen ovesta sisään kävellä.

    VastaaPoista
  12. Tervehdys, KKi. Mitä tulee kepuun niin tulee tietysti muistaa että sen puoluekoneisto on täysin broilerien hallussa. Ja minun kohdallani on mitä varmimmin juuri niin kuin sanoit.

    VastaaPoista
  13. Täytyy hieman oikaista, eivät kaikki nykymenoon tyytymättömät ole huomioliivi päällä lapioon nojaavia persvakoäijiä. Tai ratakiskoa sorvaavia persvakoäijiä, äijiä joiden koulutus on kesken jäänyt tanssikoulu.

    Työpaikan kahvi- & lounaskeskusteluissa itäeuroopan syrjimiseen tyytymättömiä ja eu-parlamentin "demokratiaan" & sossukepulihurrikommarivirhe-hallitukseen kyllästyneitä ovat olleet muiden muassa: Tietojenkäsittelytieteen maisteri, liuta dippi-inssejä, tv-mekaanikko, meleki valmis kunttuuriantropologian maisteri, pari sähkömiesta, matikan ope, juristi, liuta inssejä amk, hortonomi - maailmanluokan SQL-guru, autonasentaja, Bachelor of Science, sekalainen porukka merkonomeja, ekonomeja, tradenomeja ja datanomeja ja yksi restonomi. Ainoa edes lievästi huomioliiviä muistuttava vaatekappale jengin päällä on pyssymiehen oranssi hirvestäjän lippalakki "mietintämyssy" - korvaa avokonttorissa kyltin "ei saa häiritä - xittu oikeesti".

    Myöskään meidän myyntipuolen puku- ja jakkuekonomit eivät ole innostuneita läpsyttelevistä huippuosaajista tai rinteen kauhukabinetista.

    Ja jääköön tarkentamatta mitä mieltä pääkonttorin väki on hulluista eurooppalaisista. Oudoksuvat joitakin toimia kuitenkin.

    Pyssymies

    VastaaPoista
  14. Sivuhuomio ilmastohysteriasta: HBO:n loistavan minisarjan myötä kaikenlaiset ydinvoima- ja ydinonnettomuusvideot ovat nousseet YouTubessa pinnalle ja siellä kommenteissa bongasin hyvän huomion. Suhtautuminen ydinvoimaan on vedenjakaja ilmastonmuutoksesta huolissaan olevien parissa. Kaikkea ydinvoimaa vastustavat ovat todennäköisesti hysteerikkoja, jotka toimivat puhtaasti fiilispohjaisesti. Realistit tietävät että ainakin lähitulevaisuudessa joutuu käyttämään ydinvoimaa, jos CO2-päästöjä haluaa vähentää.

    VastaaPoista
  15. "Tiettyjä ihmisiä saa loukata. Ja tiettyjä ihmisiä ei saa loukata", tämä selvä. Vielä pahempaa on loukata tiettyjä ihmisryhmiä. Grillattua possunkamaraa mussuttavaa suomalaista - sukupuolesta riippumatta - saa laillisesti loukata, koska hänhän on aivan liian tyhmä ja tunteeton edes ymmärtääkseen loukkauksia, ja tuskinpa nämä suomalaiset kamaralaiset ovat mikään a)ryhmäkään; b) ihmisiä.

    Toisin on näiden hienohip siis ihanan herkkien kohdalla. Heillä on värähtelevät tuntosarvet, jotka rekisteröivät pienimmänkin epäkunnioituksen. Väärä katse, ei katsetta, millinkin liikahdus väärään suuntaan itämetron penkillä... Tuon ajatustenlukulaitteen keksimisestä en olisi kovinkaan huolissani, eiväthän nuo osaa käyttää edes navia. Ja muuten, miten voi lukea ajatuksia jos ei osaa edes lukea?

    Rouva Ano aiheellisesti epäili, josko nuo kaikki al-Holin leiriläiset kuitenkaan ihan ehtoja suomalaisia ovat kuten on annettu ymmärtää. hesarin mukaan jokunen kantiskäännynnäinen on, mutta 3 suomensomalia, jokunen Ruotsissa asuva ja yksi - sinänsä hupaisan korrekti ilmaisu - vantaalainen. Media puhuu koko ajan "suomalaisista" kun faktisesti suurin osa on vain saanut kansalaisuuden. Ja kaikkihan tiedämme miten köykäisin perustein sen nykyään saa. Lapsien kansalaisuudet voivat olla mitä tahansa, mutta Suomihan rakastaa erityisesti kaksoiskansalaisiaan.

    Saksassa puhaltavat uudet tuulet: maan CDUlainen kehitysministeri vaatii, että EUn täytyy aloittaa pelastusoperaatiot ei vain Välimerellä vaan myös Libyan maaperällä kun afrikkalaisilla on siellä keljut olot, ja tästä ei sitten muiden EU-maiden kannata nipottaa kun taakkaa aletaan jakamaan. Otatte koska me ollaan EU-kingi. Tuo keskimmäinen kirjain puolueen nimessä on muuten hauskasti Demokratische, kas, ihan kuin DDRnkin. Veikkaanpa, että Herr Ministerin sukua löytyy nimenomaan rajan tuolta puolelta, kuten Merkelinkin. Joka tosin on ihan ehta DDR-kasvatti.
    tira+

    VastaaPoista
  16. Sattuipa hassusti, Petra Laiti - joka on vihreä mutta ei omien sanojensa mukaan suomalalainen - lausahti, ettei yli 60-vuotiaiden höpinöitä tarvi kuunnella. Hutisalo ei ole irtisanoutunut avustajansa aatoksista. Mitähän S. Niinistö tuumaa asiasta, entäs P. Haavisto.

    No, olen jo sopivan ikäinen - saan siis sanoa ihan mitä huvittaa, eikä Laiti asiasta pahastu, koskapa ei ole kiinnostunut yli-ikäisten jutuista. Taitavat P.P. Petelius ja A. Kalliala olla kans sitä ikää, että naima-aslak saa palata tv:n ohjelmistoon.

    Järkeni mukaan eivät virallisen vihreän mielipiteen mukaan myöskään suldanit ja husut ole suomalaisia.

    Vai kompuroiko Petra omaan suopunkiinsa.

    Pyssymies

    VastaaPoista
  17. Eikös se Petra (=peura) joikhannut mitä joikhasi, sitä vaan ei lantalaiset ymmärtäneet. Kun hän ei ole omien sanojensa mukhaan suomalainen lantalainen eikä osaa suomea kovinkaan hyvin Ja met saatanan suomalaiset ei älytä saamesta sen enempää ku poro kultalusikasta.
    Arvelee Huru-ukko
    PS. kohta seittemänkymmentä, eli ei minusta ja sanomisista tartte välittää:)

    VastaaPoista
  18. Tervehdys Pyssymiehelle, Kissamiehelle, tira+:lle ja Huru-ukolle & kiitos kommenteistanne.

    Pyssymies: Veikkaan että KKi käytti termiä persvakoäijä kuvaannollisesti, ei kirjaimellisesti. Tolkullista väkeä löytyy monesta paikasta.

    Pyssymies & Huru-ukko: On vaan – piru vie – niin että tuonkaltaisten itsestään liikoja kuvittelevien pimujen vaikutusvalta näyttää vain kasvavan ja sekös kihahtaa päänuppiin. Nuorenahan sitä ihminen on maailman viisain. Vanhetessaan (ja viisastuessaan) hän ei enää pidä itseään läheskään yhtä viisaana.

    Kissamies: Olet oikeassa. Tätä maailmaa pyörittää nykyisin tunteet. Ei järki.

    tira+: Yksi hienoimpia viime ajan loukkaantumisia oli nää naiset jotka valitti että miehet katselee heidän tissejään ja asiaan liittyvissä kuvissa ne toivat tissejään esille mahdollisimman paljon. Tuo Suomen kansalaisten alennusmyynti on ollut rikollista touhua jota toivottavasti jossain vaiheessa myös käsitellään rikoksena. Ja tuo saksalaisen ministerin avautuminen on suorastaan hyytävä. Sen kokoisen maan ministerin luulisi olevan edes jollain tavoin kiinni reaalimaailmassa. Mutta näköjään ei ole.

    VastaaPoista
  19. "Veikkaan että KKi käytti termiä persvakoäijä kuvaannollisesti, ei kirjaimellisesti. Tolkullista väkeä löytyy monesta paikasta."

    Samaa mieltä - mutta moni paremmistoon kuuluva valtiotieteiden maisteri, eduskuntatutkija tai naistutkimuksen tohtorikoulutettava kuvittelee kaikkien erimielisten olevan tolloja, kouluttamattomia luusereita.

    Taannoin meidän Bachelor of Science kommentoi jollain kommenttipalstalla ja joku mulkku vihervassari xittuili kielioppivirheestä, että jos nämä kielitaidottomat persut kävisivät joskus muuallakin kuin tallinnassa ... plaaplaa.

    No, ranska on hemmon äidinkieli, enkku, portugal, saksa, c++, c#, SQL, powerShell, suomi ja ruotsi muita kieliä. Tottahan joku ylimielinen vihreä "tutkija" tietää paremmin.

    Pyssymies

    VastaaPoista
  20. Vittuuntunut NettoVeronmaksaja10. heinäkuuta 2019 klo 20.20

    Lisää Boys on Wheels:iä :D

    https://www.youtube.com/results?search_query=wheelchair+cover+song

    VastaaPoista
  21. Antti Rinne meni Saksaan kuuntelemaan Merkelin käskynjakoa. Pysyisi vaan siellä ihan rauhassa. Ei ole kiire palata. Pitäköön vaikka muutaman päivän loman tuon virallisen vierailun perään. Saksan oluttarjonta on hyvää ja laajaa, tutustukoon rauhassa ja ajan kanssa. Rinne aiheuttaa vähemmän harmia kun pysyy poissa Suomesta.

    Jos DDR-Angela pimahtaisi niin Antille voisi käydä avuton tunne kun ei tiedä mistä niitä käskyjä pitäis ottaa. No, on Saksassa myös sossupuolue nykyhallituksessa vaikkei sillä kansleria olekaan. Sen käskyt varmaan käy Antille paremman puutteessa, ja sossupuolue taidettiin ekan kerran keksiä just Saksassa 1800-luvulla. Perinteitä tässä noudatettaisiin. YYA-aikana taisi Suomen demaripuolueella olla suhteet Länsi-Saksan demareihin. Ainakin sen jälkeen kun Suomi tunnusti molemmat Saksat 1972, niin se oli virallisestikin luvallista. Olisiko ollut puoluesuhteet Länsi-Saksan sossuihin ennen tuotakin, vaikkei valtiollisia diplomaattisuhteita ollutkaan.

    Porvareita haukuttiin Saksan pokkuroinnista kun saksalainen prinssi valittiin Suomen kuninkaaksi. Vapaussodassa sakemannit menivät valkoisten avuksi. Mutta punaisella puolella oli omat suhteensa Saksaan. Sossut ja kommarit toimivat omilla tahoillaan Saksan suuntaan, kun siellä oli toisaalta sossut ja toisaalta kommarit. Ykkösrähinän jälkeen kommareilla oli haaveena pistää pystyyn neuvosto-Saksa koko Saksan alueelle. Se meni myttyyn kun Saksan sossuhallitus pisti kommarit nurin aseellista voimaa käyttäen. Osa hengissä selvinneistä kommareista pakeni Venäjälle, ja myöhemmin jos eli, niin osa meni DDR:ään.

    Entinen sossujen kansleri Helmut Schmidt taisi polttaa tupakkaa hautaan asti ja kuoli melkein 97 ikäisenä perifeeriseen valtimotautiin. Tupakalla on rooli tuossa taudissa mutta pitkään siinä meni ukon kohdalla.

    VastaaPoista
  22. Odottakaahan, rakkaat ystävät, kun meidän vesimelonihallituksemme pääsee syksyllä kunnon vauhtiin! Vielä ei ole ehditty tehdä muuta kuin kutistettu Rinteen lupaama vappusatanen, mutta kesän jälkeen pannaan tuulemaan ja ujutetaan lainsäädäntöön GCM -sopimuksen kaikki suositukset. Siinä laitetaan suoraan roskakoriin demokratia, sananvapaus ja kansan itsemääräämisoikeus, jonka juonessa kehitysmaiden kaappaama YK on vahvasti mukana.

    Matteo Salvini -parka yrittää torjua laitonta maahanmuuttoa samalla kun muut Euroopan kellokkaat levittävät tulijoille punaista mattoa. Toivottavasti hän toteuttaa uhkauksensa ja käy kippaamassa seuraavan afrikkalaisen lastin suoraan esim. Saksan suurlähetystöön. Voi, kun saisi olla kärpäsenä katossa, kun se tapahtuu!

    Rouva Ano

    VastaaPoista
  23. Paavon sivustolta sain tällaisen linkkivinkin mikä voisi kuvata hyvin tätä nyky-Euroopan hulluutta: Stalinin kana ja kommenttikentästä toinen linkki The Globalist mask is OFF and the People Are Rising.

    Kun tuon naisen juttua kuuntelee, niin eittämättä EU:sta tulee mieleen se neljäs valtakunta. Natsi-Saksa ei pystynyt valloittamaan Eurooppaa asein (kuten ei Napoleon aikoinaan), niin tehdään se sitten taloudellisesti, lainsäädännöllä ja kansainvälisin sopimuksin. Ja EU onkin siihen oiva työkalu.

    Tämän arvostelua koitetaan sitten hillitä niillä "vihapuhelaeilla".

    Asiasta kolmanteen Mutti Merkelin vapinakohtaukset ovat herättäneet keskustelua hänen terveydentilastaan. Mikä sitten lienee teemasta lopullinen totuus, onko toi jotain ikääntymiseen liittyvää vai jotain astetta vakavampaa? Mutta normaalia tuollainen ei ole valtionpäämieheltä vai pitäisikö sanoa "valtionpäähenkilöltä"? Painaako vastuu erittäin huonoista päätöksistä vuoden 2015 tiimoilta ja pupu alkaa olemaan pöksyissä?


    - Soomepois Eestist -

    P.S. kiitokset anonyymille linkkaajalle mielenkiintoisesta aiheesta...

    VastaaPoista
  24. Tervehdys Pyssymiehelle, Vittuuntuneelle NettoVeronmaksajalle, vieraalle, Rouva Anolle ja Soomepoisille Eestist & kiitos kommenteistanne.

    Pyssymies: Joo, tollaisia ilmenee aika ajoin. On hyvä merkki siitä että kun itse asiaan ei pysty sanomaan vastaan niin sitten aletaan nillittää kieliopista.

    VNV: Lätsää päästä pojille.

    vieras: Rinteen vierailusta tule mieleen aikanaan Suomessa ollut tuttu presidentti & maaherra-asetelma. Minä vaan pelkään että Saksan johdossa säilyvät utopistit vielä Merkelin jälkeenkin.

    Rouva Ano: Ja sehän tässä pelottaakin. Kun reaalimaailma ei ajattelua haittaa niin vauhti tulee kiihtymään. Varsinkin kun kyseinen hallitus saa ahaa-elämyksen eli ”hei, mehän tosiaan voidaan tehdä mitä meitä huvittaa”. Ja joo. Salvini saisi hyvinkin toteuttaa uhkauksensa.

    Soomepois: Kiitos linkeistä. Merkelin kohdalla voi tietysti vaikuttaa ikäkin. Sinänsä lienee selvää että jos Merkel väistyy niin ei Saksan touhu siitä korjaannu. Siitä kertoo se Saksan keitysministerin avautuminen että tulijoita tulisi ”pelastaa” jo Libyan maaperältä.

    VastaaPoista
  25. Eikö lie muttimerkelinkin kohdalla kuten meillä aikoinaan erään kaljupään kohdalla, taustapirut pitelee lankoja ja ohjeistaa. Vielä kun jotenkin pystyy liikkumaan niin eihän hyvää keulakuvaa pidä vaihtaa. Sitten kun ei enää pääse sängystä ylös pitänee joku muu kellokas siihen ottaa. Sitä ei vain sakemannit vielä tiedä, että kuka olisi sopiva sätkynukke sätkynuken tilalle.
    Arvelee Huru-ukko

    VastaaPoista
  26. Tervehdys, Huru-ukko. Hyvin paljon mahdollista. Historiasta tulee vastaavana tapauksena mieleen myös muuan Leonid Brezhnev.

    VastaaPoista
  27. Tervehdys taasen Ylämyllyn alte kameraden. Hieno kirjoitus! Repesin täysin tuolle I´m rolling away -esitykselle. Täytyy nostaa hattua ja kumartaa syvään noiden jätkien itseironialle. Luonto on antanut noille kavereille ainakin huumorintajua enemmän siinä missä muita puutteita onkin!

    VastaaPoista
  28. Huomasiko Ykä että Suomi mainittu? Yleensä mediassa mölistään jos Suomi mainitaan jossain, ja mietitään hysteerisesti mitä ne meistä ajattelee. Nyt oli radiohiljaisuus kun tämä näkyi:

    https://twitter.com/matteosalvinimi/status/1143622459310125056

    Tunisian kautta ei kulje läpsyjä koska Tunisiaan voidaan palauttaa ja Tunisia itse palauttaa läpsyjä kotimaihinsa.

    Libya voisi uhata ampua ne suvakit jotka yrittävät hakea läpsyjä maaperältään. Vain läpsyjen lähtömailla olisi lupa noutaa ne takaisin kotiin.

    Toivottavasti Italia pitää päänsä ja estää edelleen läpsyjä pääsemästä Italian satamiin. Siihen tarvitaan rannikkovartiosto ja tarvittaessa muita osia merivoimista. Italian rannikkovartiosto on osa merivoimia.

    Voisi tehdä niin että ensin ammutaan varoituslaukaukset laivan vierelle ja määrätään ne poistumaan. Toinen vaihtoehto on kaapata alukset commandojoukoilla jotka sitten ohjaisivat alukset pois. Viimeinen vaihtoehto on ampua alukset upoksiin. Jos läpsyjä kuljettavat meritaksit alkavat ampua niin sitten siihen saa vastata ampumalla ne upoksiin. Jos läpsylaivan mehistö on aseeton, niin upotuksen voi tehdä niinkin ettei ketään kuole, kun ensin siirtää läpsyt toisiin laivoihin jotka sitten vievät porukan Afrikkaan. Tämän jälken purtilot voidaan upottaa avomerellä, tai hinata satamaan ja viedä romuttamolle.

    Toivottavasti Italia maksaa Libyalle vaikka lahjuksia siitä että se poimii läpsyt ja vie ne Libyaan. Se taisi lahjoittaa uusia aluksia Libyan rannikkovartiostolle. Gaddafi teki töitä kun sille maksoi. Voisiko nyky-Libya päästä samalle tasolle?

    VastaaPoista
  29. Entäs Juri Andropov ja Konstantin Tshernenko? Mauno Koivistolla oli lyhyen ajan sisään kolmet hautajaisreissut kun kävi Brezhnevin, Andropovin ja Tshernenkon hautajaisissa.

    Brezhnevin hautajaiset, Koivisto kohdassa 29:44

    https://www.youtube.com/watch?v=iCRYApA5S98

    Andropovin hautajaiset, Koivisto kohdassa 23:30

    https://www.youtube.com/watch?v=MiXOs-r99Rk

    Tshernenkon hautajaiset, Koivisto kohdassa 37:13

    https://www.youtube.com/watch?v=0k9u9Z837K0&

    Mennään ajassa taaemmaksi Stalinin hautajaisiin. Pääministeri Kekkonen kohdassa 19:35

    https://www.youtube.com/watch?v=8IY6tGYJcOo

    Amerikkalainen upseeri, joka oli töissä Mosovassa, kuvasi kulkuetta suurlähetystön parvekkelta:

    https://www.rferl.org/a/manhoff-archive-part-one-stalins-funeral/28359561.html

    VastaaPoista
  30. Tervehdys Anolle ja vieraalle & kiitos kommenteistanne.

    Ano: Joo, hepuilla on asenne kohdallaan. Uskoisitko muuten että he ovat ruotsalaisia?

    vieras:

    Viesti1: Kun en osaa parla italiani niin Salvinin twiitin syvin sisältö jäi tietysti vähän vaiheeseen. Itse asiaan voi todeta varsin tylysti että jos niitä varoituslaukauksia ei pian ammuta Välimerellä niin niitä ammutaan Euroopassa kohti. Kun muuten vilkaisee asiaa niin Italialla olisi varsin voimakkaat merivoimat pysäyttämään vähän aggressiivisemmatkin tulijat eli (wiki) kaksi lentotukialusta, kolme maihinnousualusta, neljä hävittäjää, neljätoista fregattia ja kuusi sukellusvenettä. Näiden lisäksi on kuusi ulkovartiolaivoiksi luokiteltua korvettia ja neljätoista vartioalusta. Miinantorjunta-aluksia on kymmenen. Laivaston tukena on vielä runsaasti erilaisia apualuksia.

    Viesti2: Muistelenpa että tuota aikaa kutsuttiin Neuvostoliitossa nimellä ”lavettikisat”. Ne isot pomot kun kuskattiin hautajaissaattueessa tykin lavetilla ja niitä kupsahteli vähän väliä.

    VastaaPoista