lauantai 6. heinäkuuta 2019

UNELMISSA ON KAUNISTA ELÄÄ


Niin kuin lukija hyvin tietää on valtamediamme idelogian yksi pääpilareista se, että kehitysmaalainen maahanmuutto on kyseenalaistamaton itseisarvo. Se on positiivinen, välttämätön, väistämätön ja ennen kaikkea arvostelun ulkopuolella oleva asia. Viimeiset kolmekymmentä vuotta ovat varsin hyvin osoittaneet että se ei ole kylläkään tuonut niin Suomelle kuin Euroopalle mainostettua siunausta vaan lähinnä ristin jolloin asiaa puolustelevat argumentit ovat aika ajoin enemmän kuin mielenkiintoisia.

Tuoreena esimerkkinä voidaan mainita Helsingin Sanomien NYT-liitteen (no minkäs muunkaan) eräs toimittelija joka esittää varsin huikeita näkemyksiä. Toimittelijan juttu sinänsä keskittyy aiheeseen että ei ole mitään salaliittoa jolla pyritään Euroopan väestönvaihtoon. Sinänsä kyse on jaarittelusta sillä läntisessä ja pohjoisessa Euroopassa kehitysmaalainen – siis pääosin islamilainen – väestönosuus kasvaa jatkuvasti, sen vaikutukset ovat haitallisia niin talouteen kuin turvallisuuteen ja on yhdentekevää johtuuko tämä kehitys salaliitosta vai yleensä eurooppalaisten sinisilmäisestä typeryydestä. Itse kallistuisin sen sinisilmäisen typeryyden kannalle. Jos on halukas elättäjä niin elätettäviä taatusti löytyy.

Mutta seuraavalla loihelausunnallaan kyseinen toimittaja pudottaa jassosta keskustan ja siirtyy siinä sinisilmäisessä typeryydessä tämänvuotiselle piikkipaikalle:

Entäpä jos joskus hamassa tulevaisuudessa kävisi niin, että etniset suomalaiset vastaisivat alle puolta Suomessa asuvista ihmisistä? (HUOMIO! Näin ei välttämättä koskaan käy, tulevaisuus on tuntematon ja maahanmuuttopykäliä kiristettiin jo viime hallituksen aikana tuntuvasti.)

Olisivatko etniset suomalaiset tuolloin vähemmistö omassa maassaan?

Eivät olisi, he (käytän sanaa he, koska minä tuskin olen tällöin enää hengissä) eivät vain olisi absoluuttinen enemmistö. He olisivat edelleen selvästi suurin yksittäinen etninen ryhmä, ja mitä todennäköisimmin myös poliittisesti ja kulttuurisesti ylivoimaisesti vahvin. Suomalaisten kulttuuri, mitä se sitten ikinä tarkoittakaan, eläisi edelleen valtiossa nimeltä Suomi.

Kun asiaa tuumaillaan voitaisiin ensiksi käydä kysymässä libanonilaisilta että mitä tapahtuu kun islamilainen väestö ylittää kriittisen pisteen. Voidaan tietysti katsoa myös naapurimaatamme Ruotsia jossa paikallisen Säpon päällikkö totesi että jatkuviin ampumisiin ja räjäytyksiin kannattaa vain tottua. Mutta ehkä toimittelijamme ajattelee – niin kuin hyvin moni hänen kaltaisensa – että jossain vaiheessa ne haittamaahanmuuttajat muuttuvat yhtäkkiä samanlaisiksi pohjoismaalaisiksi lällydemareiksi kuin mitä me olemme. Se ei uskoa haittaa että ei sitä ole tapahtunut vielä missään.

Kyseinen toimittelija näyttää uskovan myös sen että jos kehitysmaalaisia on Suomessa enemmän kuin varsinaisia suomalaisia niin he jossain vaiheessa alkavat elättää itseään. Mitä ei ole vielä tapahtunut vaikka aikaa on kyllä ollut.

Täällä hotellin respassa mietitään kyseisestä toimittajasta että onko hän ollut tosissaan vai onko hän kirjoittanut jotain mitä päätoimittaja on käskenyt?

Jos hän on ollut tosissaan ja uskoo asiaansa niin eihän siinä mitään. Unelmissa on kaunista elää kun realismi ei pääse häiritsemään päänsisäistä todellisuutta.

Mutta jos hän on kirjoittanut vain sitä mitä käskettiin ja suoltanut jotain viralliseen ajatteluun sopivaa epistolaa leipänsä eteen niin miltähän hänestä tuntuu kun hän katsoo peiliin?



36 kommenttia:

  1. Toimittajan titteli on niin arvostettu toimittajien keskuudessa että se on jo sinänsä laadun ja kaikinpuolisen älykkyyden tae. Vilkaisin tuon Torvisen aikaisempien juttujen listaa, hänellä näyttää olevan vankat mielipiteet monestakin asiasta, mm. siitä miten kammottavan väärin Trump pukeutui frakkiin tavatessaan kuningatar Elisabetin, Harry Potter-peli on hieno jne. Tästä oli hyvä alkaa ja nyt siis siirtynyt jo kommentoimaan salaliittoteoriaa. Muita vääriä teorioitahan ei enää olekaan koko maailmassa kuin maahanmuuttoon liittyviä.

    Ehdottomasti sivistynyt mies - kannattaa aina vertailla Ranskaa ja Suomea ja erityisesti antaa ymmärtää että ranska on hallussa toisin kuin suomalaisilla moukilla. Ja tietenkin myös saksa - synkeä mihinkään liittymätön viittaus natsisanaan Endlösung. Mutta tuo potenssilasku ei taida herralla olla hallussa. Otetaanpa nyt tällainen teoria, että suomalainen nainen (tai nykyään mieskin) synnyttää yhden lapsen joka synnyttää yhden lapsen ja sitten sitä seuraavaa ei enää hotsitakaan synnyttää yhtään koska ilmasto. Siihen loppui sen suvun osalta. Ihan vain puolueettomana esimerkkinä, somalinainen (somalimies ei synnytä, sillä ei saa respectiä) tulee maahan 7 lapsen kanssa, synnyttää vielä 5 lisää. Kolme muuta yksinhuoltajavaimoa synnyttävät kukin keskimäärin 6 lasta, eli lapsia siis 30, lasketaan että tyttöjä kohtuulliset puolet. Tosin tällä ei ole merkitystä koska ne 15 poikaakin hakevat vaimonsa kotimaasta, 4 kpl kukin koska jos mikä on Suomessa ihmisoikeus niin somalien oikeus toimia täällä kuten kotimaassaan. Oli sitten vaikka 12. polven somali. Näin on median laki!

    Menin jo sekaisin tuossa lapsilaskennassa mutta pointti tuli varmaan selväksi. On hyödyllistä ja haitallista potenssia, ja ihan turha väittää että kun muslimi tulee länsimaahan niin sikiäminen loppuu kohtuulliseen määrään. Hyvä esimerkki tästä on se median somalilemmikki, 30-vuotias 7-lapsen "yksinhuoltaja". Niin kauan kun machoilevat muslimimiehet mittaavat miehisyyttään lapsiluvulla, ei käännettä parempaan ole odotettavissa. En ole koskaan myöskään ymmärtänyt tätä, että mitä enemmän lapsia perheessä kehitysmaissa on, sitä parempi vanhuudenturva. Miten niin? Minkä logiikan mukaan kakusta saa isompi määrä enemmän jaettavaa - kun asenne on se että kakkua ei omalla työllä kasvateta. Juuri tästä syystä kehitysapu on idioottimaista mikäli joku nyt sattuu olemaan huolissaan ilmastosta tai väestöräjähdyksestä - joilla hämmästyttävästi on kuin onkin jotain tekemistä toistensa kanssa.

    Jos ei salaliittoteoriaa halua oikeasti tapahtuvaksi, niin olisihan siihen muutamakin julma keino. Ilman valideja henkkareita tulevat suoraan oikeasti valvottuihin keskuksiin joista ei liikkumisvapautta. Älypuhelinten takavarikointi, käyttöoikeus vain valvotusti ja tässä olisi nyt niille puolueettomille tulkeille työsarkaa. Ei vuosikausien valituskierrettä, kun migri sanoo ei se on ei, kerrasta poikki. Jos ei saa suutaan auki ensimmäisessä haastattelussa niin oma moka. Ei senttiäkään käteistä, majoitus ja koululaistasoinen ruoka, lapsia kun median mukaan kuulemma ovat. Ja ketkä turvapaikan saavat, sijoitetaan mahdollisimman kauas suurista kaupungeista ja ennen kaikkea maanmiestensä keskittymistä. Lapset kouluun ja vaatimukset käytöstavoista samat kuin suomalaisillekin. Aikuiset istukoot 8 h kieltä ja muita vähimmäistaitoja opettelemassa. Ensimmäisestä rikoksesta ulos maasta. Kansalaisuuden saa sitten vasta kun on sen arvoinen eli osaa käytännössä sen mitä lakikin siihen vaatii, toisin kuin nykyään.

    Esim. Espanjan malli olisi hyvä: siellä saa pientä avustusta 3 kk, sitten on tultava toimeen omalla työllään. Jos ei ole opppinut espanjaa kahden vuoden aikana, maasta ulos tai saa jatkaa raatamistaan vihannesviljelmillä. Tota, onkohan kukaan koskaan nähnyt yhtäkään etnisesti edistyksellistä mansikkapelloilla? Etnisesti edistyksellinen ei ole thaikku tai ukrainalainen.
    tira+

    VastaaPoista
  2. Tervehdys, tira+. Sanoisin että osuit koko lailla asian ytimeen. Tosin minä en kannattaisi enää sitä pakkokokouttamistakaan vaan tylyä maasta poistamista. Tätä kaikkea kun ollaan jo kolmekymmentä vuotta kokeiltu ja tulokset nähdään.

    VastaaPoista
  3. Tervehdys,

    asiallisia huomautuksia - jotka tosin eivät taida saavuttaa tuon ajatusten virran tajuntaa.

    Suomen kukkahattuhallitukseltakin on jo tullut kesäisiä aivopie... eiku vakavia Eurooppa-poliittisia linjauksia. Tytti Tuppurainen uhoaa, että Suomen pj-kaudella ihan oikeenoikeesti pistetään EU:n "yhteisistä arvoista" poikkeavat jäsenmaat tikun nokkaan ja piinapenkkiin. Ja vielä blokataan niille sääntöjen perusteella kuuluvat EU-tuetkin. Jos tämä toteutuu, on Tytti käynnistämässä Huxitia, Chexitia, Sloxitia ja vielä Polxitia. Meriitti ehkä sekin.

    terv. Achtung

    VastaaPoista

  4. Täällä mielenkiintoinen vertailu Somalien työllistymisestä USA:ssa ja Suomessa:

    http://paivanbyrokraatti.com/2018/03/13/asumisperusteinensosiaaliturva/

    VastaaPoista
  5. Montahan moniosaajaa Hesari on itse palkannut? Tai erityilahjakkaiden nuorten liitteensä? Nyt olisi Sanoman kristallikuutiossa oiva mahdollisuus näyttää, että väestönvaihtoa johdetaan edestä: toimitukset puolilleen Muhammedia ja Husua.

    Mitä sitten jos sijapäätteet eivät aina osu tai tulee sanottua jotain epäkorrektia naisista tai juutalaisista? Joku kantis oikolukee ja oikokorrektisoi tekstit kuitenkin - niin meilläkin on ilo tehdä, jotka olemme positiivisen syrjinnän kanssa kosketuksissa: mihin tahansa hommaan voi tärähtää ihminen, joka ei osaa mitään ja puhuu ei-kenenkään osaamaa kieltä. Mutta on oikean värinen. Sitten niitä hommia yritetään jotenkin saada kohdilleen, vaikka asia ei mitenkään itselle kuuluisi.

    Ja nythän tässä jo innostuu itsekin: täytyypä laskea Hesarin toimituksen etninen jakauma, ja auta armias jos sieltä ei löydy irakilaista tai somalia, niin asiasta kuuluu puhua isosti. Työn oppii tekemällä ja mahdollisuus täytyy saada! Sillä lailla kotoudutaan. Kelpaako Sanoma-taloon pakolaiset vain siivoojiksi? Tai lämmityskattilaan? Mikä teitä vaivaa?

    Valtsu

    VastaaPoista
  6. Tervehdys Achtungille, Anolle ja Valtsulle & kiitos kommenteistanne.

    Achtung: Kyseinen Tuppurainen on hyvä esimerkki siitä minkälaiseksi hirviöksi aikanaan työväenpuolueena tunnettu SDP on muuttunut.

    Ano: Suomi on korkean verotuksen ja korkean sosiaaliturvan maa. Siksi se houkuttelee somaleita ja muitakin vapaamatkustajia. Yhdysvalloissa on pakko tehdä töitä.

    Valtsu: En nyt muista mistä sen luin mutta joku tyyppi heitti ihan pokkana että suomen kielen tulee muuttua maahanmuuttajien mukana eikä täydellistä suomen kielen taitoa tarvita.

    VastaaPoista
  7. Näytti olevan tuon Torvisen kirjoitelman otsikossa sana: Analyysi. No, ei saivarteluilla höystetty tunneperäinen vuodatus muutu analyysiksi vaikka se sana olisi otsikossa kissankokoisin kirjaimin. Kyllä se on yhä edelleen sitä samaa yhtä asiaa ajavaa ja asiaa vain yhdestä suunnasta katsovaa tunneperäistä polemisointia.

    Sitä minä vain ihmettelen, että miksi nämä veijarit niin innokkaasti haluavat tänne nimenomaan Afrikasta ja Lähi-idästä tulevaa porukkaa. Miksi he haluavat tänne nimenomaan niitä porukoita jotka omilla asuinalueillaan tappelevat keskenään ja kaikkien naapureidensa kanssa niin peijoonisti, jotka työllistyvät huonosti jos lainkaan, jotka kukkoilevat rikostilastojen kärjessä, joiden jäsenet lähtevät innolla Isisin tapaisten terroristijärjestöjen leipiin ja köniinsä saatuaan alkavat vaatia itsensä pelastamista ja hakemista takaisin täysihoitoon. Ihmettelen, että onko siinä kyse kirjoittajan tietämättömyydestä, tyhmyydestä ja/tai naiiviudesta vai onko kyseessä itse asiassa niin sanottu viidennen kolonnan edustaja.

    Kun nämä torviset kirjoittelevat maahanmuutosta, eivät he puolustele virolaisia tai venäläisiä maahanmuuttajia. Eivät puolustele siksi, että ei tarvitse puolustella kun nämä tänne töihin tulevat porukat eivät nostata mitään merkittäviä protesteja. Eivät nämä torviset kirjoittele puolustelukirjoituksia myöskään sellaisista suurista maahanmuuttajaryhmistä kuten kiinalaisista ja vietnamilaisista. Pikemminkin pyrkivät suhtautumaan nuivasti näihin työhulluihin ryhmiin, jotka panevat yrityksiä pystyyn ja oikovat suomalaisen vero- ja työvoima byrokratian mutkia ennakkoluulottomasti ja kieltämättä kyseenalaisillakin tavoilla. Mutta ehkä se nuivuus johtuu siitä, että näistä työhön tulleista ei oikein tahdo löytyä vihervasemmistoa kannattavaa äänestäjäpotentiaalia vaan pikemminkin päinvastoin.

    Maahanmuutto on paljon moni-ilmeisempi asia kuin joku Hesari antaa ymmärtää. Siinä olisi aivan oikeasti tilaa monipuoliselle analyysille. Jostakin syystä Hesari kuitenkin rajoittuu ajamaan turvapaikkaliiketoiminnan asiaa ja vastustamaan niin turvapaikkaa tarvitsemattomien palautuksia takaisin lähtömaihinsa.

    VastaaPoista
  8. " joku tyyppi heitti ihan pokkana että suomen kielen tulee muuttua maahanmuuttajien mukana eikä täydellistä suomen kielen taitoa tarvita."

    No tämänhän sanoi taannoin ajatustensa selkeydestä muutenkin tunnetuksi tullut Mikael Jungner. Jos oikein tuon jampan ajatusta ymmärsin (haaste sinänsä), hänen varsinainen kohteensa oli sivistyneistön akateeminen artikulointi. Hiukan samaan tyyliin kuin Neuvosto-Virossa viron kielen rakenteita ja sanastoa koetettiin yhdenmukaistaa yleisliittolaiseen tyyliin - siis yksinkertaistamaan, jotenkin venäläistämään. Ei mitään uutta auringon alla, lausahti jo Salomo muinoin.

    terv. Achtung

    VastaaPoista
  9. keski-ikäinen pikkupoika7. heinäkuuta 2019 klo 11.22

    Tuota Minnesotan somali-menestystä on mediassa kyllä toitotettu jo vuosia. Kuten monia vastaavia juttuja ei tätäkään kannata raaputtaa pintaa syvemmältä tai voi mennä hyvä juttu pilalle.

    Toki ovat yritteliäitä, rasistinen rajavartio vain yrittää estää kavereita liittymästä uusiin projekteihin.

    https://www.foxnews.com/us/how-rep-ilhan-omars-minnesota-district-became-the-terrorist-recruitment-capital-of-the-us-officials-highly-concerned

    Silloinkin kun yritetään viranomaisvoimin ja tosissaan tehdä positiivista juttua näkyy rivien välissä, että yksi perheestä on matalapalkkaduunissa, toinen kotona pukkaamassa lapsia ja kolmenkymmenen maassa asutun vuoden jälkeen esteinä työllistymiselle ovat rasismi ja kielitaidon puute.

    https://www.sctimes.com/story/news/local/2018/12/17/st-cloud-somali-population-minnesota-statistics/2304695002/

    VastaaPoista
  10. keski-ikäinen pikkupoika7. heinäkuuta 2019 klo 11.27

    Unohtui, eli tämän voi yhdistää edelliseen.

    Kaupan päälle lehdistön lemmikkipoika eli ensimmäinen somali joka pääsi Minnesotassa poliisiksi tuomittiin rasistisesti 12.5 vuoden linnatuomioon kun ampui aseettoman siviilin.

    https://www.nytimes.com/2019/06/07/us/minneapolis-police-sentencing-mohamed-noor.html

    VastaaPoista
  11. Nuo pravdan aivopierut on aina vaan hassumpia. Mutta hermostuttavan tyhmiä. Siksi en jaksa ko. aviisia enää seurata, edes huumorimielessä.

    Sopii muuten miettiä oliko Nokian kaatumisen yksi syy työkielen vaihtuminen broken englishiin. Kun kukaan ei osaa tai ymmärrä työkieltä kunnolla, ei onnistuminen ole kovin todennäköistä. Kun palaverissa yksi osaa rallienglantia, yksi indian inglishia, yksi eton englishia, yksi työväenluokan lipoolia, yksi texasia ei kukaan ymmärrä mistä päätettiin ja tarkalleen mitä - tai ei ainakaan kaikki ole samaa mieltä. Been there, done that - ei noksulla vaan vallan muualla. Enkä ollut se rallienkun osaaja - rapakon takana pitivät brittinä - ääntämys, UK:ssa jenkkinä - sanasto, se Seatlen komennus "pilasi". Suomessa opetettu kouluenkku muuten kuulostaa brittien mielestä Etonin oppilaan kieleltä, yläluokkaiselta.

    Vaikka olen ollut kansainvälisissä firmoissa koko tämän vuosituhannen, olen edelleen sitä mieltä, että suomessa pitää osata suomea. Suomen ei tarvitse olla äidinkieli mutta sillä on tultava toimeen. Firman työkieltä pitää osata myös. Ja tekstinkäsittelyohjelman kieli pitää osata asettaa tarpeen mukaan.

    Pyssymies

    VastaaPoista
  12. Kun muutamat suomalaiset naismepit pitävät ”Oodi ilolle”- hymniä kansallishymninä, jota täytyy seisomaan nousten kunnioittaa ja monet ulkomaalaiset poliitikot sitä mieltä, että on oikein, että Italian satamiin voi saksalaiset ja hollantilaiset ihmisoikeusjärjestöt käydä kippaamassa Libyan rannikolta muka merihädässä olleita siirtolaisia (lue laittomia maahantunkeutujia), alkaa tässä taas tavallisen kansalaisen usko tulevaisuuteen olla aika olemattomissa kantimissa. Milloin saataisiin poliitikoilta kuulla puhetta tai mielipiteitä, joissa olisi edes hitunen järkeä?

    Rouva Ano

    P.s. Helsingin pormestari Jan Vapaavuori on todennut, ettei palveluammatissa tarvitse osata Suomen kieltä, menkööt muualle!

    VastaaPoista
  13. Kyllä kai muslimitkin alkavat elättää itsensä ellei elantoa saa mistään muualta. Sitä kautta saavutettavassa elintasossa lienee kuitenkin kertaluokan ero siihen, minkä he saavuttavat eurooppalaisten elätettävänä.

    VastaaPoista
  14. Toimittelijoilla on pää yhtä syvällä omassa rectaalissaan kuin nykyisellä hallituksellakin.
    Kaikkein tervetulleimpia ovat lähi-idän ja afrikan nuoret muslimimiehet, sillä ei ole mitään merkitystä minkä luokan venkuloita tai murhamiehiä tulijat ovat.
    Saharan eteläpuolinen afrikka saa käytännössä koko potin kehitysapurahoista.
    Siellähän sitä rahhoo tarvitaan lisää väestöräjähdyksen ja käytännössä kristittyjen kansanmurhan tukemiseen.
    Edelleen olen sitä mieltä, että näitä ultrasuvakkeja vaivaa jokin vakava sairaus ja se löytyy korvien välistä.
    Aika harvasta tulijasta on työvoimanpaikkaajaksi ja miksi rehkimään kun mannaa sataa taivaalta ja KELA:ssa rasismia raakkumalla saa aina lisää.
    Loisiksi ne ovat tulleet tietäen hyvin meidän anteliaan sosiaalitukijärjestelmän ja maastahan ei tarvitse koskaan häipyä jos ei halua, kunhan jatkaa perseilyään.
    Helsingissä on laittomasti maassa perseileville kaikki, ihan kaikki ilmaista kuten terveydenhuolto.
    Ei muuten ole kantiksille.

    VastaaPoista
  15. Unelmii, saanko koskaan niitä kii, pohtii Mariska.
    Heillä on unelma. Siinä syöjäeläimet lepäilevät kedolla saalis- ja kotieläinten vierellä ja lapsi on heitä johdattava. Paitsi ettei ole.

    Kyseisen jakeen (Jesaja 11:6) englanninkielinen versio "and a little child shall lead them" on kääntynyt ja kääntyy suomalaisessa Raamatussa paimenpojaksi tai poikaseksi. Hän ei siis johda ketään tai mitään, vaan vain paimentaa näitä kotieläimen lauhkeuteen lempeytyneitä syöjäeläimiä, joita lapsikin voi silloin paimentaa.

    Tämä jae tuli mieleeni pohtiessani aikamme ilmastomessiaaksi unelmaväen toimesta kohotettua pientä Gretaa; Häntä joka on kohotettu Lapseksi Joka On Meitä Johdattava. Paitsi ettei ole muualla kuin Raamatun väärintulkinnoissa. Eipä se Raamattu tosin ole tähänkään asti ollut kyseisen väen erityinen ohjenuora.

    Siinä oli johdanto, siten asiaan:
    onko joku huomannut valtamediassa pientä Gretaa koskevaa uutista? Minä en nimittäin ole vähään aikaan sellaista havainnut.

    Onko pieni Greta päästetty kesälomalle? Palaako hän siltä ilmastomessiaaksi vai onko unelmaväki katsonut käyttäneensä hänen välinearvonsa jo loppuun?

    Kyllä tässä kovasti toivoisi jälkimmäistä vaihtoehtoa.
    Että unelmaväellä olisi sen verran häpyä ja rotia, että maksaisivat pienen Gretan vanhemmille kunnon korvaukset ja jättäisivät pikkuisen sen jälkeen rauhaan rakentamaan minäkuvaansa alusta asti uudelleen.

    VastaaPoista
  16. Tervehdys Strix Senexille, Achtungille, keski-ikäiselle pikkupojalle, Pyssymiehelle, Rouva Anolle, Professorille, Joppos123:lle ja Qroquius Kadille & kiitos kommenteistanne.

    Strix Senex & Joppos123: Luulen että kyseessä on jonkunlainen tuhoisa muodin ja uskonnon yhdistelmä jossa kyseiset veijarit omaavat tarpeellisen uhriutumispääoman. En minä oikein muuta keksi. Ja tässähän on pieni vivahde predestinaatio-oppiinkin sillä ei riitä että ajattelee näin vaan se on julkisesti julistettava että muutkin huomaavat.

    Achtung: Juu, juuri hän ja sen myötä juuri Yle teki jonkun jutun jossa kehuttiin sitä kun huonosti suomea osaavat toimittajat ”kehittävät” suomen kieltä.

    keski-ikäinen pikkupoika: Joo, ei noista jutuista paljon täällä puhuta eikä uutisoida.

    Pyssymies: Kaiken kaikkiaan samaa mieltä. Kieli on työkalu ja suomessa on luonnollisinta käyttää suomen kieltä.

    Rouva Ano: Mitenkä minä muuten haistan tuossa sen, että pyritäänkö pian poistamaan kansalliset tunnuksetkin eli juuri maitten omat kansallislaulut ja liput?

    Professori: No näin on.

    Qroquius Kad: Juu, en ole vähään aikaan huomannut Greta-uutisointia. Pelkään vaan että ilmiöstä ei ole vielä läheskään kaikkea lypsetty.

    VastaaPoista

  17. Automaa Saksassa tapahtuu!
    Saksalaisia autotarroja: ”Fuck you Greta!” – protesti ilmastotyranneja vastaan
    https://petterssonsblogg.se/2019/07/03/fuck-you-greta-protester-mot-klimattyrannerna/

    Johan

    VastaaPoista
  18. Ilmastotyranneja vastaan on toki syytä taistella, mutta minkä helvetin takia sitä tehdään hyökkäämällä sairasta pikkutyttöä vastaan?
    Eivätkö nuo muka oikeasti käsitä, että pieni Greta on erinomaisen törkeästi hyväksikäytetty autistinen lapsi, jonka olisi koko ajan kuulunut olla jossain erityisoppilaitoksessa?

    Vai onko se juuri SE Juttu:
    iihhih hi hi hii, kun on taas niin saatanan kivaa potkia kymmenen ringissä maassa makaavaa puolustuskyvytöntä?

    No joo, en usko, että veli Johan sitä tarkoitti. Sitäkin enemmän ihmettelen, mitä nuo tarranliimaajat tarkoittavat.
    Ihan oikeastiko tuota, mitä ylempänä mainitsin?

    VastaaPoista
  19. Tonttu Torvinen pukin salainen apulainen. Torvisen kunniaksi kaivakaapa The Hu yhtyeen "Totem Wolf". Vanhan oikean Uuden Suomen lukijana nämä nykyiset toimittelijat ovat häpeä vanhalle kaartille.

    VastaaPoista
  20. Tervehdys Johanille, Qroquius Kadille ja Patelle Pankavaarasta & kiitos kommenteistanne.

    Johan & Qroquius Kad: Gretaa käy sääliksi mutta kun hän on tietynlainen jalustalle nostettu symboli niin tympiintyminen osoitetaan helposti sitä symbolia kohtaan. Vaikka vittuilun terävin kärki tulisikin kohdistaa muualle.

    Pate: Tiesinpä muuten biisin ja bändin jo aikaisemmin. Mongolia rulettaa.

    VastaaPoista
  21. Näiden afrikan sarven sankareiden suomen osaaminen jaksaa kummastuttaa. Kohta 30 vuotta opeteltu ja vielä vaan "ei osa sumen kieli, wallah" - ja osa näistä osaa jopa kiroillakin. Jummalaare, jos nixmannin tunnistaa vain beRliinin ärrästä ja vähän hassusta soundista ja venäläisen "jurjo pjerskeles"-ääntämyksestä parin suomen vuoden jälkeen, niin kuinka helevetissä jotkut ei opi.

    Vaikka työkielenä olis mikä, niin kahvituntien ja vapaa-ajan kieli on suomessa suomi. Pohjanmaan rantaruottalainen ja sibbosvenskaa äidinkielenään puhuva tarvitsevat tulkin tai sitten puhuvat keskenään suomea.

    Ja palveluammateissa pitää ihan oikeasti osata suomea, ainakin alkeet. Joku Ytterjeppon syrjäkylän traktorikorjaamon kassa ei tarvitse ehkä suomea mutta ei siihen kannata tuudittautua, että kaikki suomalaiset osaa ruotsin alkeet tai enkkua.

    Kohun silmässä taannoin oli joku kapakan kyyppäri, joka osas vain enkkua - mitäs jos polliisi tai alkon tarkastaja, ely-, avi-, tms- tarkastaja kyselee? Lain mukaan ne kysyy a - suomeksi, b- ruotsiksi. Kilautetaanko vapaavuori tulkiksi? Jos kapakissa tulee vaikka tappelus tai joku nappaa juoksudrinksut, millä kielellä ne selittää häkeen asiansa? Osaakoos nämä kielettömät tilata palokunnan tai ambulanssin, vai meneekö aikaa sönkötykseen, niin että asia lakkaa olemasta ajankohtainen.

    pyssymies

    VastaaPoista
  22. Tervehdys, Pyssymies. Eikä unohdeta itä-aasialaisia jotka oppivat kielen varsin nopeasti. Mutta meillähän on se tilanne että ei suomen kieltä tarvitse opetella jos ei halua. Veronmaksajien kustantamat tulkkipalvelut pelaavat kyllä.

    VastaaPoista
  23. " En ole koskaan myöskään ymmärtänyt tätä, että mitä enemmän lapsia perheessä kehitysmaissa on, sitä parempi vanhuudenturva. Miten niin? Minkä logiikan mukaan kakusta saa isompi määrä enemmän jaettavaa - kun asenne on se että kakkua ei omalla työllä kasvateta."

    Kenties siellä vanhuudenturva ei todellisuudessa parane, jos lapsia on paljon, mutta niin sikäläiset yleisesti uskovat. Käsitys perustuu siihen, että siellähän ei ole eläkkeitä meikäläisessä mielessä, mutta lapsilla katsotaan olevan velvollisuus pitää huolta vanhemmistaan ja heidän toimeentulostaan sitten kun nämä eivät enää itse siihen kykene. Ja on helppo kuvitella, että tämä käy sitä helpommin, mitä enemmän heitä on, kun tästä aiheutuvat kustannukset voidaan jakaa useamman henkilön kesken. Eli niin kuin joku on sanonutkin: jos ei ole valtion takaamaa eläketurvaa, niin tarvitaan lasten takaama "eläketurva", ja "eläke" on silloin sitä korkeampi, mitä enemmän on lapsia.
    Tämähän päti Suomessakin, ainakin maaseudulla, vielä sata vuotta sitten, kun ei ollut kansaneläkettä eikä lakisääteistä työeläkettä, paitsi virkamiehillä.
    Lisäksi on muistettava, että maataloudessa lapset hyvin yleisesti myös toimivat avustavina työntekijöinä jo muutaman vuoden iästä lähtien. Aluksi heidän työpanoksensa on tosin vähäinen mutta iän karttuessa vähitellen yhä suurempi.
    Asian toinen puoli on tietysti, että kukin lapsi myös syö osuutensa "kakusta". Jos he eivät omalla työllään sitä kasvata, heidän aikaansaamansa vanhuudenturva jää saamatta. Korkeintaan he saattavat auttaa vanhempiaan kotiaskareissa sitten, kun näiden alkaa jo olla vaikea selvitä niistä omin päin.
    Nykyisissä kehitysmaissa lasten tuoma vanhuudenturva ehkä onkin mainitsemasta syystä lähes merkityksetön, mutta sadan vuoden takaisessa Suomessa oli toisin. Kun kirjoitit lisäksi:
    "Miten niin? Minkä logiikan mukaan kakusta saa isompi määrä enemmän jaettavaa - kun asenne on se että kakkua ei omalla työllä kasvateta",
    niin tämä taitaa kyllä pitkälti päteä moniin nykyisiin kehitysmaihin, mutta ei entisajan Suomeen. Täällä kyllä ahkeruus oli kunniassaan.

    VastaaPoista
  24. Liekö tuo hälytyspuhelun kieli niinkään merkittävä?
    Kunhan osaa soittaa 112 ja julistaa jotain emergencyn tai rescuen tapaista osoitteen kera, tottapa sihen osoitteeseen lähtee ainakin ensihoidon yksikkö ja mahdollisuuksien mukaan poliisipartio.

    Joten en näkisi suurtakaan hätää tässä veli Pyssymiehen skenaariossa.
    Sitäkin suuremman hädän näkisin siinä, että 112 saa soiton, jossa pyydetään poliisin apua arabi-, afro-, tai afgaanijätkien riehunnalle.
    Mahtaisikohan tulla?

    Mutta toisaalta, jos me kantasuomalaiset joudumme hätään, voimme odottaa saavamme apua ja vähän äkkiä soittamalla 112 ja huutamalla:
    "Apua! Apua tänne paikkaan xxx, jossa on rasistinen rikos tekeillä!
    Tekijä on isokokoinen valkoihoinen kantasuomalainen heteromies, jolla on aseena järeä itseladattava kertatulikonepistooli!!"

    Ellei tällä saa vähintään viittä partiota paikalle, on syytä totisesti valittaa poliisijohdolle komisariotasosta ylöspäin!

    VastaaPoista
  25. Tämä on kenties harvinainen poikkeus, mutta tiedän kyllä ainakin yhden Suomessa palveluammatissa toimivan ja työnsä aivan kunnollisesti hoitaneen henkilön, joka kuitenkaan ei osaa suomea juuri lainkaan eikä kovin paljon englantiakaan.
    Vanhan isäni luona käy nykyisin viikoittain erään siivousliikkeen palkkaama siivooja. En tiedä, eikä isänikään tiedä, mistä maasta hän on kotoisin, mutta todennäköisimmin jostakin arabimaasta. Ilmeisesti liikkeessä on jouduttu turvautumaan tulkkiin, kun hänet palkattiin ja kun hänelle osoitettiin paikka, jossa hänen on viikoittain käytävä. (Oliko tulkki palkattu kokonaan tai osittain verovaroilla, sitä en tiedä, mutta siivoojaa itseään tuskin.) Ja hän on kyllä suorittanut tehtävänsä kiitettävän ahkerasti ja huolellisesti. Siitä, että isälläni ja hänellä ei ole yhteistä kieltä, ei ole koitunut juurikaan hankaluuksia, paitsi muutaman harvan kerran, kun siivooja ei voinut olla varma siitä, oliko jokin lattialle pudonnut paperipala tai muu pikkuesine roska vai oliko se pantava talteen. Mutta elekielellä sellaisetkin tapaukset on pystytty selvittämään, niin että silläkään tavalla ei juuri ole vahinkoa aiheutunut.

    VastaaPoista
  26. Toimittelijoilla ja poliitikoilla ei ole kaikki muuttujat kotona. Kun esimerkiksi muuttuja tekninen kehitys seilaa hyvin kaukana, poliitikon ja toimittelijan ymmärryshorisontin punavihreässä usvassa, niin silloin ei esimerkiksi ymmärretä että ihmistyövoimaa on tyrkyllä vaikka lipunnokassa istujiksi lähitulevaisuudessa ja kun aggressiivinen ja leviämishaluinen kulttuuri/uskonto/yhteiskuntamalli haluaa ottaa tilaa yhteiskunnassa, niin siinä lälly toimittelija/poliitikko seisoo tumput suorina ja kyselyaukko levällään ja sanoo että herranen aika, enhän minä ollut rasisti. Poliitikot ja toimittelijat voisivat tehdä opiskelumatkan vaikka Libanoniin ja yrittää löytää sieltä muuttujan "kulttuurit > törmäys".

    VastaaPoista
  27. Tervehdys Ano1:lle, Qroquius Kadille, Ano2:lle ja Lemminkäiselle & kiitos kommenteistanne.

    Ano1: Näin oli Suomessa silloin. ”Vanhempien muona”. Suomalainen yhteiskunta kehittyi ja pystyi pitämään vanhuksista huolta laajemminkin. Nykyisin taidetaan olla taantumassa.

    Qroquius Kad: Valitettavasti täytyy olla näin. Sinänsä jos paikalla on yleensäkin tuliase (aseen haltijan nahkan väristä riippumatta) poliisi reagoi hyvin nopeasti ja mahdollisimman tehokkaasta.

    Ano2: Toki poikkeuksia on. Tiedät itsekin että ne ovat poikkeuksia. Lyckaa tuolle siivoojalle.

    Lemminkäinen: Libanon on hyvä esimerkki. Ruotsi, Saksa, Ranska, Iso-Britannia jne tulevat olemaan sellaisia.

    VastaaPoista
  28. "Demokratuurissa on voimassa yleiset ja vapaat vaalit, mielipiteenoikeus on voimassa muodollisesti mutta politiikkaa ja joukkotiedotusvälineitä hallitsee järjestelmä joka on sitä mieltä että vain määrätyt mielipiteet tulee päästää esille. Seuraus tästä on että kansalaiset elävät luulossa että heille julkaistaan objektiivinen ja monitahoinen kuva olevasta. Mielipidediktatuuri on piiloitettu hyvin, vapaa keskustelu kuristetaan". Rupes naurattaan pirusti kun tämä Vilhelm Mobergin sitaatti tuli vastaan tänään netissä, koska se olisi voitu kirjoittaa tänään. En tiedä miltä vuodelta sitaatti on mutta Moberg kuoli v. -73. Linna ja Moberg ovat meikäläiselle kirjallisuuden kingejä.

    VastaaPoista
  29. Tervehdys, Lemminkäinen. Tuo sopii kyllä erittäin hyvin nykypäiväänkin. Ja valtamedian toimittajat taitavat ihan oikeasti uskoa että he ovat vapaan sanan airueita.

    VastaaPoista
  30. Kun täällä on jälleen Gretastakin kirjoitettu, niin:

    Kiitokset Hemulille hänen taannoin Pyramidi-kirjoituksen kommentissa antamastaan linkistä:
    http://www.suomenperusta.fi/julkaisu/ymparistorealistin-kasikirja/
    Se kannattaa kyllä lukea huolellisesti, ennen kuin kirjoittaa ilmastonmuutoksesta tai muista ympäristöongelmista läpiä päänsä. Kaikki ei ole niin selvää kuin luulisi, eikä monessa tapauksessa sekään, kumpi kahdesta vaihtoehdosta aiheuttaa enemmän hiilidioksidipäästöjä. Esimerkiksi on kyseenalaista, vähentääkö bensiiniauton korvaaminen sähköautolla niitä, sillä sähköauton vaatiman suuren akun valmistaminenkin vie varsin paljon energiaa, joka käytännössä tuotetaan, milläpä muullakaan kuin fossiilipolttoaineilla. Samoin kuin suuri osa akkujen lataamiseen käytetystä sähköstäkin.
    Tässä yhteydessä kiinnostavin on kuitenkin tuon kirjan luku "Lapsi joka komensi paavia - järki ja tunteet ilmastokeskustelussa." Luvun otsikko viittaa tietenkin Greta Thunbergiin, josta luvun alussa puhutaankin. Tosin ei siinä niinkään häntä itseään arvostella vaan pääasiassa lehdistöä, joka on tehnyt hänestä niin tunnetun, tai käyttänyt häntä hyväkseen. Mutta siitä lähtökohdasta päästäänkin sitten arvostelemaan nykyistä mediaa ja vihreää liikettä yleisemminkin. Ja lopussa kommentoidaan erään tunnetun psykologin kirjaakin nimeltä "Ajattelu nopeasti ja hitaasti". Kyllä tuo luku kannattaa lukea, vaikkei kaikesta olisikaan samaa mieltä sen luvun kirjoittajan, Matias Turkkilan kanssa.

    VastaaPoista
  31. Häkessä ei avun lähettämisestä päätä enää päivystäjä, siitä päättää sovellus. Päivystäjän pitää kysellä kysymukset ja täyttää kavake sovelluksessa.

    Esimerkksi osoite tarvitaan, kuinka kratsenialaisen arbuusipatapaikan enkkua neljäntenä kielenään puhuva kyyppäri osaa lausua: "Märkähatunkuja 8b12, Hiistakanpaskan ostoskeskus, ravintola jodlaava arbuusi". Pohjokerros, ikkunat aukeaa pohjoiseen GPS ei toimi - ikinä ei näy yhtään satelliittia. Eikä siis 112 sovelluskaan toimi. Eikä kyyppäri osaa kertoa, että paikalla oli viime viikolla vielä Pub Hhaggis - tällä tiedolla olis löytynyt tiedot.

    Käryttävää tuhkakuppia tulee sitten sammuttamaan 25 yksikköä, ihanan halpaa ja puoli lääniä on ilman palokuntaa tovin.

    Toropaisen veljekset tappelee ja pistää paikkoja päreiksi, asellista kahakkaa selvittämään tulleet polliisit - kuusi partiota - pukee korttelin päässä raskaita suojaliivejä ja odottaa panssarimersua lähikaupungista - 42 km matkaa.

    Allerginen Liisa makaa taju kankaalla - henki ei kulje - lattialla, polliisi tulee puolen tunnin päästä toteamaan "sammuneeen" kuolleeksi. Termi anafylaktinen shokki ei ole välittynyt häkeen - eikä kyyppari ole tajunnut kaivaa käsiväskystä adrenaliinipiikkiä Liisalle. Liisan enkku ei ole tajunnan rajamailla ollut ihen etonia. Arbuusipadan salainen resepti, hasselpähkinöineen vei hengen. Olis vaan Liisakin opiskellut kratseniaa.

    Niin, että toki broken english riittää.

    Pysymies

    VastaaPoista
  32. Tervehdys Anolle ja Pyssymiehelle & kiitos kommenteistanne.

    Ano: Tuo ilmastohysteria on muuttunut jo uskonnoksi ja silloin se haluaa tietysti kieltää pyhien opinkappaleittensa arvostelun.

    Pyssymies: Täysin mahdollisia skenaarioita.

    VastaaPoista
  33. Selvennän vielä: Yrityksen edustajana on aspa vastuussa asikkaiden turvallisuudesta. Aspan täytyy osata:

    Hälyttää asianmukaista apua. Häke ymmärtää suomea ja tuotsia varmasti, englantia luultavasti. Ehkä saksaa, venäjää ja ranskaa. Kiinaa, japania tai kratseniaa ei luultavasti.

    Auttaa asiakasta, täytyy osata asiakkaiden todennäköisiä kieliä ainakin auttavasti. Suomea, ruotsia, englantia, ehkä saksaa ranskaa, venäjää. Turistiryhmissäkin joku osannee jotain tolkun kieltä.

    Käyttää ensiapuvälineitä, sydäniskureita, sammuttimia, palo-ovia, hätäpoistumisteiden ovia - näiden ohjeet on suomeksi. Ja esimerkiksi kaikki suomalaiset tai suomessa jo viikkoja oleskelleet työntävät ulko-oven auki - muualla ovet aukeavat sisäänpäin. Jos ohje "työnnä" ei mene jakeluun seurauksena voi olla vainajia.

    Hoitaa evakuointi jos tarvis, hätäpoistumisteiden käyttö ja asiakkaiden ohjaus. Häken, palokunnan, poliisin tms. ohjeen mukaisesti. Ja nämä ohjeistavat suomeksi tai ruotsiksi, ehkä englanniksi.

    Suomen tai ruotsin osaaminen on välttämätöntä. Näitä kieliä taitamaton ei voi yksin olla vastuussa myymälästä / baarista / kapakasta / tms.

    Ugh, olen puhunut

    Pyssymies

    VastaaPoista
  34. Palaan jälleen puoli vuotta tähän yli puoli vuotta sitten (7. heinäkuuta klo 22.06) kirjoittamaani mainintaan isäni luona viikoittain käyvästä siivoojasta. Myöhemmin olen saanut tietää, ettei hän olekaan arabi niin kuin aikaisemmin arvelin, vaan hän onkin kotoisin Afganistanista.

    Afganistanhan ei ole arabimaa, vaikka jotkut ehkä niin luulevat ja vaikka se onkin islamilainen maa (ja talibanien hallitessa se oli vieläpä ääri-islamilainen). Onhan olemassa koko joukko muitakin ei-arabialaisia mutta kuitenkin islamilaisia maita, esimerkiksi Turkki, Iran, Pakistan ja Somalia, jotka myöskään eivät ole arabimaita (vaikka varsinkin Irania yllättävän moni näyttää luulevan arabimaaksi). Itse asiassa Afganistanissa puhutut kieletkin, joista huomattavin on paštun kieli (jota joskus sanotaankin myös afgaanin kieleksi), ovat indoeurooppalaisia kieliä ja näin ollen läheisempää sukua useimmille eurooppalaisille kielille (eivät tosin suomelle) kuin arabialle. Ovatko afgaanit geneettisestikin läheisempää sukua eurooppalaisille (tai ainakin eteläeurooppalaisille) kuin arabeille, sitä tuskin tiedetään, mutta kyllä niinkin on ainakin joskus väitetty.

    VastaaPoista
  35. Tervehdys, Ano. Joo, ei Afganistan ole millään muotoa arabimaa. Eikä siellä ole ”afgaanejakaan” vaan useita erillisiä kansoja. Afganistanista tulleet ovat tosin kyllä kunnostautuneet varsin ikävästi rikostilastoissa.

    VastaaPoista