tiistai 23. kesäkuuta 2026

KARHUN, MIEHEN JA PERVOILUN PALUU

Yle alkaa päästä juhannuksen jälkeen normaalille linjalleen. Nyt se julkaisi jutun, jossa muuan naisnäyttelijä kertoo vaellusharrastuksestaan. Ja eihän siinä sinänsä mitään, se on hieno harrastus. Mutta luonnollisesti Yle tekee tästäkin feministisen miesvihajulistuksen. Jo otsikko sen kertoo:

Näyttelijä Linnea Leino kohtaisi mieluummin metsässä karhun kuin miehen.

Koska asiasta on noussut vähän pahaa verta, niin sittemmin Yle on muuttanut otsikon lievemmäksi. Mutta mitäs kyseinen näyttelijätär sitten kertoo?

Leino pohtii, että jos pitäisi valita, niin mieluummin hän kohtaisi metsässä karhun kuin miehen.

Yksikään karhu ei ole minua pelotellut, mutta sitten jotenkin ne limaiset miehet…, Leino aloittaa.

Jotenkin? No kuinkas?

Hän kertoo, että pariin otteeseen vaelluksilla on tullut vastaan miehiä, jotka ovat kyselleet häneltä epäasialliseen sävyyn ”miten noin nätti tyttö uskaltaa olla yksin täällä metsässä”.

Ihan pariin otteeseen? Ilman muuta Ylen valtakunnan uutistasoa.

Leino kertoo myös tilanteesta autiosaunalla, josta jäi epämukava olo. Hän meni saunaan erään miehen jälkeen, mutta Leinolle jäi vaikutelma, että mies jäi seurailemaan häntä.

Jäi vaikutelma? Asia on jälleen koettu ja kun kokijana on sopiva henkilö, niin sehän on jo todiste itsessään.

Jään odottamaan että feministit alkavat julkisesti avautua nimenomaan tuontitavarana tulleitten islamilaismiesten aiheuttamasta uhasta suomalaisille naisille. Ei taida kannattaa pidättää hengitystä.

Entäs sitten se pervoilu? No, Tampereella tällä kertaa. Kaupungin mainostamana. Suomen Uutiset kertoo:

Tampereen kaupungin ja Pirkanmaan hyvinvointialueen virallisista tapahtumakalentereista löytyy edelleen tiedote tilaisuudesta, jonka kuvauksessa luvataan BDSM-leikkejä, sadomasokistista toimintaa, alastomuutta, seksiä – ja "verileikkejä" erillisessä huoneessa.

Tampereen kaupungin tapahtumakalenteri ohjasi kansalaisia Manse Pride 2026 -tapahtumaan nimeltä ”Rsyke ry x Manse Pride 2026 – sukupuolivähemmistöjen kinkypositiivinen saunailta”.

Tapahtumassa voit kohdata erilaisia BDSM-leikkejä, sadomasokistista toimintaa, fetisismiä, alastomuutta ja seksiä”, lukee tapahtuman esittelytekstissä.

Kuvauksessa myös ohjeistettiin osallistujia varautumaan ”sotkuun” ja muistuteltiin siivoamisesta jälkikäteen. Erityistä huomiota kiinnitti yksi kohta: ”Verileikit ovat sallittuja vain yhdessä huoneessa, joka kerrotaan alkupiirissä.”

Mitkä helvetin verileikit? Onko tämä yleensäkään sitä tavoiteltavaa ”ylpeyttä”?

Ja mätäkuuhan ei ole vielä edes alkanut.


torstai 18. kesäkuuta 2026

RAKASTA RÄÄKKÄÄJÄÄSI

Espoo on yksi niistä paikoista joissa tuontitavara on ansiokkaasti kunnostautunut tavallisten suomalaisten rääkkäämisessä. Tähän voisi sanoa, että tarttis tehrä jotakin. Ja Espoohan tekee sen, mikä ei yllätä. Eli kääntää asian nurinpäin ja syyllistää syyttömät. Uutinen kertoo:

Espoossa ryhdytään antamaan ensi vuoden alussa lapsille antirasistista koulutusta, jos Terveyden ja hyvinvoinnin laitos hyväksyy kaupungin ja Koulutus Elämään -säätiön rahoitushakemuksen.

*

Kyseessä on yksityisen Koulutus Elämään -säätiön toteuttama Yhdenvertaisempi koulu -hanke, johon antirasistinen koulutus sisältyy.

Säätiö hakee hankkeelle THL:stä 600 000 euron rahoitusta, kertoo säätiön toiminnanjohtaja Sami Teikko.

No entäs se koulutuksen sisältö?

Teikko kertoo, että antirasistisessa koulutuksessa puhutaan alakoululaisten kanssa heidän ikätasolleen sopivalla tavalla siitä, mitä syrjintä on ja miten itse voi pitää huolen siitä, ettei syrji toisia edes tiedostamatta.

Tarkoitus on, että lapset ymmärtävät, millaisia herkkyyksiä syrjintään liittyy, hän sanoo.

Perusopetuksen johtaja Nurmen mukaan antirasistinen koulutus on opetussuunnitelman mukaista, ja sitä on jo toteutettu joillakin kouluilla. Nurmen mukaan koulutuksesta on saatu erittäin hyviä kokemuksia.

Monikieliset oppilaat kokevat muita useammin, että he eivät kuulu joukkoon tai joutuvat kiusaamisen kohteeksi, Nurmi sanoo.

Asian kokeminen” taas kerran huudettu. Vaan eihän tässä oikeastaan ole mitään uutta. Jo kauan aikaa suomalaisia on opetettu syyllistämään itsensä siitä, mitä ei-suomalaiset heille tekevät. Ja syyllistäjät tekevät mukavaa tiliä.

Suomalainen. Opi rakastamaan rääkkääjääsi.

Ja tähän sopii kuvaksi mielipide Helsingin Uutisista. Itse juttu on maksumuurin takana:

Kuvaa hyvin joittenkin suomalaisten idioottimaisuutta. No, joka tapauksessa toivotan kaikille hyvää juhannusta.

tiistai 16. kesäkuuta 2026

KÄPPÄUKOT JA TERMIKIKKAILU

Pinnanmaan Huitsinnevadassa, tarkemmin sanoen Örnätjärven Erämiesten rantasaunassa nouusi savupiipusta ilmoille huomattava määrä maailmaa tuhoavia pienhiukkasia. Saunan kuistilla piti löylytaukoa kaksi setärumaa käppäukkoa eli Perskeleen Ykä ja Lötjösen Eelis. Miehet olivat koko päivän olleet istuttamassa läheiseen lampeen N’lörönlörön kansallispuistosta tuotua puikkokalaa. Saunatauon sakuskaksi oli luonnollisesti varattu hyileipää, hyimariinia ja aleikum salamia.

Lötjönen aukaisi Tsuhnan Koston ja tuumasi hörpyn otettuaan:

- Niin, minä olen viime aikoina tuumaillut tuota termikikkailua, jota nimenomaan vihervasemmisto harjoittaa. Vaikka nyt näistä maahantunkeutujista.

Ykä aukaisi myös Tsuhnan Koston, sytytti voimasavuke Bostonin ja tuumasi myönnellen.

- Totta. Ensinhän niitä piti sanoa pakolaisiksi. Ja kun jossain vaiheessa jopa vihervasemmisto huomasi, että eihän ne mitään pakolaisia ole, vaan tarjotulle elatusautomaatille tulijoita, niin sitten niitä pitikin kutsua siirtolaisiksi. Ja mitäs ne varsinaiset siirtolaiset olivat?

- No vaikkapa niitä suomalaisia jotka menivät aikanaan Ruotsiin, painuivat suoraan Trollhättaniin liukuhihnalle ja alkoivat hyödyttää ruotsalaista taloutta. No, niitähän nämä meidän omat tuontitavarat eivät ole, joten nyt niitä pitää kutsua työperäisiksi maahanmuuttajiksi.

- Just. Vaikkei niillä työn kanssa ole mitään tekemistä. Ja eipäs unohdeta sitä, että maassa laittomasti oleskelevat eivät olekaan maassa laittomasti, vaan ne ovatkin paperittomia.

- Joo. Ihan niin kuin se olisi jotenkin suomalaisten vika, kun ei olla annettu niille pysyvää oleskelulupaa. Tuo termikikkailu on muuten elänyt myös noissa eritoten Afrikan maissa.

- Ilman muuta. Ensin ne olivat alikehittyneitä maita, mikä sinänsä piti aika hyvin paikkansa ja sehän ei käy päinsä. Joten sitten niitä piti sanoa kehitysmaiksi, mutta sekään ei enää kelvannut vaan nyt ne ovat sitten kehittyviä maita.

- Jep. Vaikka ne ovat edelleenkin yhtä alikehittyneitä maita. Joissa ei kehity kuin korruptio ja väkimäärä.

Ykä tumppasi voimasavukkeen ja totesi sitten:

- Kun termeistä puhutaan, niin on mielenkiintoista seurata päivittäin valtamediaa ja katsoa, että ollaanko me kansallismieliset käppäukot äärioikeistoa, laitaoikeistoa, reunaoikeistoa, syrjäoikeistoa, vinkkelioikeistoa vaiko kerralla ihan natseja.

- Joo, tilannehan elää, vaikka se pysyykin sinänsä täysin samana. Kun se oikea termi olisi faktojen puhujat, mutta sitähän ei voi tuunnustaa. Vaan eiköhän lähdetä löylyyn? Se termi on pysynyt samana vuosisadat.

- Jep. Jos se toimii, älä räplää. Näin tehdään.


sunnuntai 14. kesäkuuta 2026

JAA MIKSI MELLAKOITIIN?

Niin,, Briteissähän alkaa olla porukoilla kuppi nurin tämän monikulttuurin siunausten vuoksi. Maassa on ollut valtavan suuria mielenosoituksia asian tiimoilta. Pohjois-Irlannissa ne mielenosoitukset muuttuivat mellakoiksi. Joka ei ole mikään ihme. Liika on kerta kaikkiaan liikaa.

Mutta meidän verorahoitettu Yle ei olisi Yle, jos se ei keksisi jotain aivan muuta syytä. Ylen otsikko kertoo:

Jaa syyllinen olikin Elon Musk ja mellakat olivatkin ulkoa päin masinoituja? Yle etsii tietysti ”asiantuntijoita”, mm. tämän:

Rasistiselle väkivallalle on nyt nostetta.

Näin sanoo Pohjois-Irlannin historian apulaisprofessori Brian Hanley Dublinin Trinity College -yliopistosta Ylelle.

Jos väkivallantekoon syyllistyy ulkomaalaistaustainen henkilö, järjestäytyneet laitaoikeistolaiset toimijat valjastavat sen todella nopeasti viestintäänsä, Hanley sanoo.

Rasismi ja laitaoikeisto huudettu. Niin kuin niin monta kertaa ennenkin. Ylen näkemyksen mukaan jokainen, joka vastustaa monikultturismia on äärioikeistolainen. Varsinkin, jos hän vastustaa sitä perustellusti.

Yle ei tietenkään agendansa mukaan voi tunnustaa sitä tosiasiaa, että tilanteen ovat saaneet aikaan maahanmuuttajat itse, väkivalta-, ja seksuaalirikoksillaan. Sekä nykyinen järjetön hallitus, joka kieltää tilanteen arvostelemisen. Linnatuomion uhalla.

Luonnollisesti briteissäkin yritetään mustamaalata tämä perusteltu vastarinta äärioikeistolaiseksi, sillä seuraavat vaalit pelottavat. Kas kun niissä Reformipuolue saattaa pyyhkiä pöydän vanhoilla puolueilla.

Mutta onhan Starmerilla sentään liittolaisena Yle täällä Suomessakin.

torstai 11. kesäkuuta 2026

VIHERVASEMMISTON JÄRKYTYS

No niin. Eduskuntahan meni ja hyväksyi selvin äänin lain kansalaisuuskokeesta. Sanotaan nyt vaikka että se on hyvä alku, vaikka paljon pitäisi vielä tehdä. Mutta ehkä Suomen kansalaisuuksia ei jatkossa enää jaeta kuin ämpäreitä marketin avajaisissa.

No, vihervasemmistoahan tämä ei tietenkään miellyttänyt sillä se haluaisi edelleenkin jatkaa yleisafrikkalaista linjaa eli ovet auki ja kaikille elatusautomaatti.

Kansalaisuuskokeen suorittamisvelvoitteesta järkyttynyt vasemmisto-oppositio perustelee kielteistä kantaansa muun muassa mahdollisella psykologisella stressillä, jota kokeen suorittaminen saattaa aiheuttaa kansalaisuutta hakeville.

Ja tähän voi sanoa että entäs sitten? Sinänsä suurempaa stressiä on ollut niillä suomalaisilla jotka ovat joutuneet tuontitavaran väkivalta- ja seksuaalirikosten kohteeksi. Mutta sehän ei vihervasemmistoa kiinnosta. Vihervasemmiston perusteet muutenkin ontuvat:

Kansalaisuuskoe on suunniteltu toteutettavaksi sähköisenä monivalintakokeena. Vihervasemmiston mukaan tämä ”vaarantaa yhdenvertaisuuden toteutumisen, sillä kokeen toteutustapa voi asettaa henkilöt, joilla on heikko luku- ja kirjoitustaito, neuroepätyypillisyys, vamma, vähäinen koulutustausta, oppimisvaikeuksia tai korkea ikä eriarvoiseen asemaan”.

Suomennettuna: Heikko luku-, kirjoitus- ja suomen kielen taito. Miksi sellaiselle pitäisi antaa Suomen passia? Sen pitäisi muutenkin olla harvinainen etuoikeus.

Huomattakoon muuten että vasureitten Veronika Honkasalo on – taas kerran – vetänyt asian tiimoilta herneitä nokkaansa. Koskee asiaan liittyvää Teemu Keskisarjan puhetta:

On järkyttävää kerta toisensa jälkeen kuulla tässä salissa näin rasistista ja naisvihamielistä puhetta, Honkasalo hätkähti.

Mistä se naisvihamielisyys? No siitä, että Keskisarja totesi naisten vähäpukeisuudesta ja humalatilasta julkisella paikalla. Jep, sen ei pitäisi olla peruste raiskaukseen. Mutta tuontitavaralle kun se on peruste ja lupa. Ollut jo vuosikymmeniä.

Sehän on selvää, että jos vihervasemmistolainen vittuuntuu, niin jotain on tehty oikein.

Mainitaan vielä vihervasemmiston lausunta:

Vihreiden mielestä kansalaisuuden saamisen ehtoja ei pitäisi kiristää, vaan painopisteen pitäisi olla kotoutumisessa.

Niin kuin se on ollut jo yli kolmekymmentä vuotta. Tunnetuin tuloksin.


tiistai 9. kesäkuuta 2026

LISÄÄ KIELITAIDOTONTA HOIVAA

Lukijahan on hyvin tietoinen siitä, että Suomessa on pitkään ollut kiima saada tänne aina lisää ulkomaalaisia ja eritoten kehitysmaalaisia. Ja kun niitä on tänne saatu, niin pitäähän niitä yrittää tietysti palkatakin. Esmes joutaviin mannekiinihommiin ja myös hoiva-alalle. Esimerkkejä on jo useita, ja tässä on tuorein:

Yle uutisoi vakavasta potilasturvallisuustapauksesta kotihoitoyhtiö Keltakulta Hoivassa Uudellamaalla. Hoitajat kirjoittivat asiakkaiden hoitoraportteja käännössovellusten avulla, ja kun kirjaukset paljastuivat, toimitusjohtaja kävi siistimässä ne jälkikäteen. Perussuomalaisten kansanedustaja Sanna Antikainen kritisoi tapausta ankarasti.

Hyvinvointialue soitti Keltakulta Hoivan hoitajille vinkin perusteella. Kävi ilmi, että kaksi hoitajista ei osannut vastata suomeksi edes yksinkertaisiin kysymyksiin. He eivät osanneet kertoa, mikä on lääkepoikkeama tai missä he tekevät asiakaskirjaukset. Vinkin mukaan yhtiön toimitusjohtaja olisi suorittanut lääkelupien teoriakokeet hoitajien puolesta. Tämä, jos mikä, on potilasturvallisuuden vaarantamista, sairaanhoitajataustainen Sanna Antikainen sanoo.

Tapaus ei ole ainoa laatuaan. Lupa- ja valvontavirasto LVV on todennut käännössovellusten käytön ongelmaksi useissa yhtiöissä. Lisäksi puutteellinen kielitaito on aiheuttanut hoitovirheitä ja vaarantanut vanhusten turvallisuutta eri puolilla Suomea.

Suomihan on aikanaan kehuskellut hyvällä potilasturvallisuudella. Se on myös kehuskellut siitä, että monikulttuurisuus on rikkaus. Nämä kaksi asiaa valitettavasti eivät kulje käsi kädessä ja poissulkevat toisensa.

Muistutetaan vielä siitä, mitä demareitten lemmikkimamu Nasima Razmyar loihelausui. Että riittää, kun työvuorossa on vain yksi kielitaitoinen työntekijä. Vaan entäs kun ei ole enää sitä ensimmäistäkään?

Ja kyseinen nainen on todennäköisesti seuraavassa hallituksessa ministeri.



maanantai 8. kesäkuuta 2026

PRAVDA INVAASION PUOLUSTAJANA

Helsingin Pravda on kovasti nyreissään Yhdysvaltain puolustusministerin Pete Hegsethin puheesta Normandian maihinnousun muistopäivänä. Pravda toteaa, että Hegseth päätti yhteishengen sijasta mätkiä Eurooppaa. No, epäilemättä hän teki niin, mutta aivan perustellusti. Otetaan otteita asiasta:

Ikävä kyllä, nykyään Euroopan monille rannoille hyökkää erilaisia vaarallisia aatteita.

Espanjan, Italian, Kreikan ja Bulgarian rannoille. Veneitä ja miehiä saapuu.

Milloin Euroopan pääkaupungeissa ryhdytään toimiin tätä maahantunkeutumista vastaan?

Yhdysvaltain nykyjohtajat presidentti Donald Trumpista alkaen ovat toistuvasti mätkineet Eurooppaa siirtolaispolitiikasta, jota he pitävät lepsuna. Trump on arvioinut, että eurooppalainen ”sivilisaatio on pyyhkiytymässä pois”.

Mitä muutakaan se siirtolaispolitiikka sitten on, jos ei lepsua? Ja missä vaiheessa se muuttui pakolaispolitiikasta siirtolaispolitiikaksi? Ja sitten J.D. Vancelta:

Hän [Nowak] olisi yhä elossa, jos eurooppalaisten eliittien muutamat viime sukupolvet olisivat vastustaneet itseinhon politiikkaa ja siirtolaisten joukkoinvaasiota”, Vance sanoi uutistoimisto AFP:n mukaan.

Monet heistä [maahanmuuttajista] halveksivat länttä ja sitä rakastavia ihmisiä.”

Ja tuo kaikkihan on aivan totta. Mutta Pravda pitää yllä pravdalaista linjaa, eli vaikka heput puhuisivat täyttä asiaa, niin se on tuomittavaa, koska se asia tulee Yhdysvaltain nykyhallinnon edustajilta.

Sama linja yleensäkin. Vain hyväksyttyä liturgiaa. Ei faktoja. Sillä ne ovat tuomittavia vihafaktoja.