keskiviikko 2. lokakuuta 2024

JAA OLIKO YLLÄTYS?

Tietoon tuli tuore Jyväskylän yliopiston tutkimus joka ainakaan täällä voiman pimeällä puolella ei yllättänyt ketään. Eli:

Ensimmäisen polven maahanmuuttajalapsista 61 prosentilla on niin heikko lukutaito, ettei heillä katsota olevan riittäviä tietoja ja taitoja osallistuakseen täyspainoisesti yhteiskunnan toimintoihin, kuten jatko-opintoihin ja työelämään.

Kyseessä on siis se porukka jota niin suvaitsevaisto kuin tietyt ekonomit pitävät Suomen tulevaisuudelle välttämättöminä. Vaikka se tosiasiassa on tuhoamassa Suomen tulevaisuutta. Luonnollisesti Helsingin Pravdassa esitettiin yksi syy asialle:

Yksi syy heikompiin tuloksiin voi löytyä myös kiusaamisesta.

Kumma kyllä viestit hyvin monesta suunnasta kertovat että nimenomaan nuo mamut harjoittavat kouluterrorismia ja pilaavat kantaväestönkin oppimisrauhan.

Lisäksi syyksi on mainittu sosioekonominen asema ja Iltalehden näkökulmassa tuotiin esille seikka että sen myötä ”maahanmuuttajataustaisista ihmisistä on syntymässä yhteiskuntaamme satojentuhansien ihmisten muodostama koulutuksellinen ja sivistyksellinen alaluokka.”

Totta sinänsä, mutta se on muodostumassa kehitysmaalaisten omasta halusta. Ei niillä ole ollut minkäänlaista tarkoitusta tulla osaksi suomalaista yhteiskuntaa vaan ne ovat tietoisesti muodostamassa omia rinnakkaisyhteiskuntia jossa Suomen ja suomalaisten osuus on olla vain elättäjinä.

Tämä on ollut tiedossa jo kauan aikaa mutta asialle ei olla tehty mitään. Varmaankin omien typerien kasvojen suojelemiseksi.

Niin kuin kuvasta huomaa, ei se menestys kummoinen ole toisellakaan sukupolvella. Varsinkin jos katsotaan kohtia hyvä tai erinomainen.

7 kommenttia:

Rehellinen Reiska kirjoitti...

Vihreiden kannatuksesta päätellen luku- ja kirjoitustaidottomien suhteellinen osuus vain kasvaa. Varmasti pettymys punavihervasemmistolle, kun tuontiäänestäjät eivät osaa edes numeroita kirjoittaa äänestyslippuun opetetulla tavalla.

Pauli Vahtera kirjoitti...

Suomalaisten älykkyysosamäärä on 101 ja alenemassa.

Somalien 69, afgaanien 81, irakilaisten 88. Paljon opiskelemaan tulleiden pakistanilaisten 81.

Thaimaalaisten 89, kiinalaisten 104, filippiiniläisten 83.

Aikakauskirja Duodecim: ”Lievän älyllisen kehitysvammaisuuden yhtenä kriteerinä on älykkyystestillä mitattu kokonaistaso, joka on alle 70 ÄO-pistettä.”

ÄO on keskiarvo. Eli esimerkiksi somalien joukkoon mahtuu muutama huippulahjakas koneinsinööri, mutta hirmuinen määrä rupusakkia.

Totuus on se, ettei suurin osa tulijoista sopeudu länsimaiseen elämäntapaan Suomessa nettoveronmaksajana, vaikka heidän kotouttamiseen laitettaisiin lisää sata miljardia euroa. Ainoa järkevä toimenpide on estää heidän tulonsa Eurooppaan kokonaan.

https://www.worlddata.info/iq-by-country.php

Anonyymi kirjoitti...

Huomattakoon vielä, että ensimmäisen polven maahanmuuttajien joukossa on huomattavan paljon virolaisia ja venäläisiä, joiden voi olettaa olevan hyvinkin lukutaitoisia. Jos länsimaalaiset tulijat erotettaisiin kehitysmaalaisista, olisi kuva vielä huomattavan paljon karumpi kuin mitä se nyt on.

Antifilatelisti kirjoitti...

Olisiko tähän ratkaisu vanhan ajan apukoulu?

Apukoulut oli aikoinaan tarkoitettu sille Gaussin käyrän vasemman puolitason laidalle sekä intellektuaalisesti oppimisrajoitteisille, ja osa opettajista oli mielisairaanhoitajia. Apukuouluun siirrettiin, jos oppi ei kertakaikkiaan mennyt otsaluuhun.

Tarkkailuluokat puolestaan olivat niitä varten, joilla oli normaali oppimiskyky, mutta joilla oli keskittymisvaikeuksia, haasteellista käyttäytymistä tai nepsy-onglelmia.

Koska tiedossamme on, että kehitysmaalaisten joukossa on paljon myös geneettisesti tai kromosomaalisesti haasteellista ainesta sosiaalisesti kapean geenipoolin vuoksi, he saattaisivat hyötyä apukoulusta. Mitä kasvatusalan ammattilainen asiasta sanoo?

Anonyymi kirjoitti...

Ei voi sanoa, ettei tästä olisi varoitettu, mutta kun se oli sitä kauheaa rasismia, jota ei tarvitse kuunnella. Tutkijat selittelevät työnsä tuloksia parhaansa mukaan kaikesta muusta paitsi oppilasaineksesta itsestään johtuviksi. Aikamme suurin tabu.

Ikätoveritar

Bogreol kirjoitti...

Minulle kävi mielessä, että alkaako romahdus olla jo niin ilmiselvää, etteivät tutkijat katsoneet aiheellisesti sitä kaunistella. Kokemus (ei kuitenkaan media) kertoo kaikille, että Lähi-idästä ja Afrikasta tulevilla on taustastaan johtuvia ongelmia sopeutua länsimaiseen yhteiskuntaan, vanhemmuus ei tue lasten oppimista, ja kulttuuri antaa mallin naisopettajia väheksyvään käytökseen, muslimioppilailla on kotoa peritty ylimielisyys vääräuskoisia kohtaan, vaatimusten esittäminen, ja uhriksi heittäytyminen tavallista, epärehellisyys eli taqiyya myös sallittu.

Kaikesta huolimatta SDP:n Nasima Razmyar Iltalehden mukaan uskoo lasten huonojen tulosten takana olevan ettei maahanmuuttajaväestön pärjäämistä ole otettu vakavasti. Jälleen nämä vaatimukset esitetään ulkopuolisille. Kaatakaa lisää veronmaksajien rahaa, syylliset. "Jokaisella on oikeus oppia ja menestyä" sanoo Razmyar. Miten olisi jos kysyttäisiin ottavatko maahanmuuttajat oppimista vakavasti, sellaista oppimista millä pärjäisi modernissa yhteiskunnassa.

Anonyymi kirjoitti...

Aamun uutisissa ko. tutkija kielti tekemästä omia johtopäätöksiä (suoria sellaisia). No ymmärrettävästä syystä, eihän me toopet rassistit voida syistä mitään tietää.