perjantai 5. maaliskuuta 2021

HALLITUSVAMPYYRIN PAKKOMIELLE

Tällä hetkellähän valtamedia on täynnä koronaa, koronaa & koronaa.  Tämä jatkuvasti syötettävä koronaporno puolestaan peittää alleen monta muuta asiaa joten tulee muistuttaa siitä että koronankin aikana vihervasemmistolainen hallitus pitää aktiivisesti kiinni ilmastopakkomielteestään. Sen pakkomielteen kohteena etulinjassa on luonnollisesti tavallinen suomalainen autoilija joka ei kerta kaikkiaan tule toimeen ilman autoaan vaikka hallituksen ilmastovampyyrit eivät tätä tajua. Osa – vain osa – tätä pakkomiellettä on hallituksen suunnitelma ruuhkamaksuista jotka pitäisi tulla voimaan tämän vuoden syyskuussa. Erityisen kovasti kyseinen ruuhkamaksu iskee pääkaupunkiseudun kehyskuntiin.

Pahimmillaan ruuhkamaksu voisi olla yli tuhannen euroa per autoilija per vuosi. Kun tähän lisätään suunnitellut – ilmaston nimissä tietenkin – polttoaineen useitten kymmenien senttien hinnankorotukset niin tyypillinen muutaman tonnin hintaisella käytetyllä autollaan ajava kansalainen voi miettiä että missäs vaiheessa minusta kapitalistiriistäjä oikein tuli kun verotus on sitä luokkaa. Kauppalehden asiaa sivuavassa artikkelissa mainittiin asiasta osuvasti:

Yksityisautoilijan rahapussilla on aina sallittua käydä.

Nykypolitiikan mukaan autoilija on paatunut taparikollinen, joka jatkaa toimintaansa, vaikka sen vahingollisuudesta on näyttöä. Siksi ajamisesta sietääkin maksaa lisää.

Päästöleikkauksia etsitään nyt kuin vainukoira kahlekarkuria - ja hajujälki on saatu yksityisautoilijasta. Perinteinen polttomoottoriauto pitäisi vaihtaa joko polkupyörään, sähköautoon tai siirtyä täysin joukkoliikenteen pariin.

Tämä jatkuva autoilijan ruoskiminen ei johdu siitä, että olisi pakko. Vaan siitä, että hallituksen utopisteilla on pakkomielle. Hiilijalanjäljetön Suomi on hokema, joka oikeuttaa tuhoamaan sekä tavallisen kansalaisen talouden että suomalaisen elinkeinoelämän. Kun tuo hokema sanotaan ääneen niin pakkomielle valtaa mielen eikä ota enää vastaan minkäänlaista järkevää informaatiota.

Ruuhkamaksua on sanottu työssäkäyntiveroksi. Nimitys on osuva, mutta vielä osuvampi lienee vihreä egovero. Suomi hoitaa ympäristö- ja ilmastoasiansa esimerkillisesti. Meillä ei olisi mitään tarvetta rangaista itseämme. Mutta viherutopistit haluavat itselleen sen ah niin ihanan tunteen että he, juuri he ovat saaneet aikaiseksi jotain tärkeää. Se tärkeä tosin tapahtuu vain viherutopistin korvien välissä.

Mutta viherutopistillehan se riittääkin. Sillä eihän hän ymmärrä, mikä pitää yhteiskunnan olemassa ja millä leveysasteilla me suomalaiset asumme.

Muistutetaan vielä että termi ”ruuhkamaksu” on Suomen tasolla hieman ylimitoitettu. Oheisessa kuvassa oikea liikenneruuhka. Kiinasta. Eikä yksikään kiinalainen liikenneruuhka pienene suomalaisten toimesta. Eikä myöskään yksikään suomalaiselta autoilijalta ryöstetty ropo mene kuin vihervasemmistolaisen hallituksen tuhlattavaksi.


36 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...


Kokoilin tässä hiljakkoin työnantajalle polttoainekulutuksia viime vuodelta eli 2020 osalta. Miksikö?

Koska meillä on oma "Ympäristöohjelma". Viime vuoden kulutetuista polttoainelitroista kun laskin, niin esim. biodieseliin siirtymisen kustannusvaikutuksen (+0,25€/l) voi helposti laskea nostavan:
- dieselin osalta +50 k€ vuodessa.
- mikäli vielä kevyemmin verotettu kevyt polttoöljy korvattaisiin(?) biodieselillä, on kustannusvaikutus +86 k€ vuodessa.

Tällöin ympäristöystävällisen pakkomielteen yhteisvaikutus nostaisi toimialallani polttoainekuluja noin 136 000 euroa/vuodessa.

Onhan meillä varaa olla ympäristöystävällinen, onhan?

QroquiusKad kirjoitti...

Voihan olla mahdollista, että se Grön von Helsingfors ei vaan kerta kaikkiaan tajua. Hän on syntynyt, kasvanut ja asunut koko elämänsä Helsingissä, eikä voi käsittää miks joku bönde muka tarvii omaa autoo, ku spåralle on vaan minuutin kävelymatka?
Miks ei voi mennä vaan spåral, hei?

Jos Grön von Helsingfors lopulta saadaan käsittämään, ettei kaikkialla Suomessa ole Helsingin joukkoliikenneolosuhteita hän kysyy, miks sit pitää budjaa siel böndel, hei? Miks ei voi muka muuttaa Stadii, hei?

Kun vastataan, ettei ensinnäkään ole varaa hankkia asuntoa Helsingistä ja vaikka ottaisi sellaiseen velkaa, ei sitä pystyisi maksamaan takaisin.
Grön von Helsingfors kysyy, miks sä et sit vois mennä tääl Stadis duunii, hei? Tääl Stadis on kaikil duunei, hei?

Kun vastataan, että avoimia työpäikkoja on koko maassa kymmenen kertaa vähemmän kuin työttömiä työnhakijoita eikä Helsingin tilanne ole todellakaan parempi, ei Grön von Helsingfors ymmärrä. Hän kysyy, et miks sä et vois vaa ottaa ittees vähän niskast kii ja vähä viittii vaa hommata sitä duunii, hei?

Kun Grön von Helsingforsille vastaa jo hieman ärtyneenä, ettei se todellakaan ole mikään tahdon asia, vaikka tämä niin luulee, kysyy Grön mikset sä sit syö leivoxii?

Yrjöperskeles kirjoitti...

Tervehdys Anolle ja Qroquius Kadille & kiitos kommenteistanne.

Ano: Hallituksen tulisi lukea kommenttisi. Mutta se ei lue, koska sitä ei kiinnosta. Kas kun sillä on Unelma.

Qroquius Kad: Tiivistit varsin osuvasti vihreän arkkityypin ajattelun. Valitettavasti se ajattelutapa on myös hallituksessa.

Anonyymi kirjoitti...

Nousi vitutus tappiin kun luin Liikenneministeri Harakan lausunnon. Polttoaineiden hinnankorotuksilta ei kuulemma voi enää välttyä, mutta ne korvataan vähävaraisille. Tehdään uutta tulonsiirtoautomaattia. Arvotaan vähävaraiset joille lähetetään kompensaatiota muutama kymppi. Voi pyhä perkele noiden keksintöjä. Verotetaan ja kompensoidaan, kompensoidaan ja verotetaan. Lisää virkakyöstejä tarvitaan. Antaisivat jo helvetissä polttoaineverot olla edes pari kuukautta rauhassa. Kyllä niissä on jo enemmän veroja kuin ihmiset kestävät. Ei meidän maksukyky ole rajaton.

Toivottavasti tämä on Harakan viimeinen lento.

Tyg kirjoitti...

Ihan parin viikon päästä tulee tasan vuosi kun siirryin jokapäiväiseen etätyöhön.
Pikaisesti laskien noin 1000 litran bensat on jäänyt polttamatta pelkästään työmatkoista koti-konttori-koti.

missä viipyy minun kunniakirja päästövähennyksistä omalta osuudeltani ?

klova kirjoitti...

Tulevaisuudessa,muutaman vuoden kuluttua,kun pelkkiä uusia polttomoottoriautoja ei enään myydä ja toisaalta yhteiskunnan rahantarve ei häviä mihinkään,niin tilanne menee mielenkiintoiseksi.

8 miljardia pitäis kerätä per annum liikenteestä ja samalla tukea uusien päästöttömien ostamista ja samalla rakentaa latausinfra.Jonkun täytyy maksaa.

Autoilu,oli voimantuottona vaikka vesipiippu,ei ainakaan halpene tulevaisuudessa.Koska hyvinvointi maksaa ja maksajia on koko ajan vähemmän.Kyllä kaikki pääsevät mukaan talkoisiin,sähköautoilijatkin,vaikka ei kai kukaan ajatteluun kykenevä muuta luulekaan.

Ehkä autoilu palaa vain niiden harrastukseksi jotka sen itse pystyvät kustantamaan.Ei siitä nyt niin kauan ole kun köyhät ajoivat polkupyörällä.

Yleensä noin käy kun ns yhteiset rahat loppuvat.

Seppo Oikkonen kirjoitti...

Niin sanotun "vihreän ajattelun" historia palautuu aikaan jolloin maanpäällisten ydinkoeräjäytysten herättämä pelko jäi vaikuttamaan vielä solmitun koekieltosopimuksen jälkeenkin, ja uusiksi uhkakuviksi nousivat ekologiset katastrofit.

Siinä prosessissa tapahtui myös ajattelun yleinen maallistuminen niin, että uudet maailmanlopunennustukset muotoutuivat tiedollisen ja tieteellisen maailmankuvan raamituksissa. Koska kuitenkin kaikki eskatologiat vetoavat joihinkin "ihmistä ja elämää suurempiin" tajunnallisiin tekijöihin, vihreästä eskatologiasta muodostui tietynlainen uususkonto.

Runsaan viidenkymmenen vuoden vaikutusaikana tuo vihreä uususkonto on sitten tuottanut yhä uusia uhkakuvia, joista tämä "ilmastonmuutos" on sitten osoittautunut toistaiseksi toimivimmaksi. Näin siitä huolimatta, ettei kukaan oikeasti tiedä edes, miten monimuuttujaisista asioista ilmaston vaihteluissa on kyse, tai kummin päin esimerkiksi hiilidioksidin ja lämpenemisen suhde on syytä tai seurausta.

Asiantuntijoita riivaa tällaisissa kysymyksissä tyypillisesti tietynlainen konsensuksen tarve -- niin hullulta kuin se maallikosta saattaakin tuntua, nimenomaan tieteentekijät tarvitsevat toisiltaan auktorisointia ja ovat taipuvaisia muotoilemaan tieteellisiksi totuuksiksi myös pelkästään vallitsevia tulkintoja ja odotuksia. Akateeminen maailmahan on tunnetusti ollut esimerkiksi totalitarismien ensimmäinen mielistelijä ja tukija.

Demokraattisissa maissakaan hallitukset eivät ole asiantuntijaelimiä, vaan poliittista luottamusta hyödyntäviä valtaelimiä. Valta on pohjimmiltaan jotain ihmistä suurempaa -- kaikki valta on aina tavallaan "uskonnollista". Siksi vihreän ajattelun vallitessa verojakin kerätään ikään kuin ne olisivat luonteeltaan rangaistuksia synneistä.

Oikeastihan kyseessä pitäisi olla yhteisön sisäinen työnjako -- yhteisö päättää siitä että tietyt yhteiset intressit on tehokkainta ja edullisinta rahoittaa yhteisesti kerätyillä verorahoilla. Se on ihan viisas systeemi ja siinä varsinkin tämä eurooppalaisella uudella ajalla kielellis-kulttuurisissa kansallisvaltioissa syntynyt ja erityiselle "edustuksellisuuden" kognitiolle perustuva demokratia on osoittanut vahvuutensa.

Viimeksi nyt koronapandemian yhteydessä. Tarkoitan sitä, että kansallisvaltiot ovat olleet noin niinkuin yleisesti ottaen niitä toimijoita, jotka edes jotain järkevää ovat pandemiataistelussa saaneet aikaan. Tätä havaintoa ei hetkauta se, etteivät ne ole taistelua toistaiseksi voittaneet -- näkyviin on kuitenkin noussut se, että kaikkinainen rajat auki -vouhotus on osoittanut typeryydeksi. Todellisten uhkien kohdatessa vain luonnolliset ihmisyyden yksiköt, jollainen kielellis-kulttuurinen kansallisvaltio nimenomaan on, ovat osoittautuneet toimivimmiksi.

Strix Senex kirjoitti...

Minulla on vähän sellainen hytinä, että tuota koronaa ylläpidetään siksi, että kaikki huomio saataisiin kohdistumaan siihen ja vain siihen. Yritetään jarrutella, kun tuntuu liikaa kiihtyvän mutta annetaan uudestaan löysää, kun tunnutaan saavan aisoihin. Juridisella näpertelyllä turvataan leviämistä edistävien porsaanreikien auki pysyminen. Siellä julkisuudelta piilossa voidaan sitten valmistella paitsi ruuhkamaksuja, myös erilaisia muita veronkorotuksia, vapauksien rajoituksia, erilasia vähemmistö- ja ääriryhmiä suosivia sääntöjä, niille jaettavia etuuksia sekä taloutta ja turvallisuutta heikentäviä toimia.

Kauheasti en erilaisiin salaliittoteorioihin usko, kuten en omatekoisten lääkäreiden diagnooseihinkaan, mutta kun penskalle nousee kova kuume ja ihoon nousee vesikelloja, olen taipuvainen epäilemään, että vesirokkohan se. Ja vastaavia oireita tämän politiikan puolella näyttää olevan melkoisesti.

Tuollaisella valtiollisella myyräntyöllä, jota nyt tässä haistelen, on sellainen ikävä piirre, että se voi jatkua varsin pitkälle niin, että arkielämä ei pahemmin häiriinny mutta kun romahdus lopulta tulee, se tulee nopeasti ja korjaaminen on tavattoman hidasta ja vaivalloista. Esimerkiksi voi ottaa Venezuelan, joka 1990-luvulla oli Etelä-Amerikan vaurain maa. Chavezin hallinto toimi päällisin puolin katsottuna useita vuosia, mutta kun syöksy tuli, se oli jyrkkä. Toipumisen hitaudesta taas on esimerkkinä naapurimme Viro, joka yritteliäisyydestään huolimatta ei ole vieläkään täysin toipunut kommunismin aikaansaamista tuhoista.

Anonyymi kirjoitti...

Verotuksella vaurauteen!

Auto, henkilöauto ja ihan erikoisesti YKSITYISauto on suomessa ollut sotien jälkeen kummallisen demonisoinnin kohde. ensin - 50-luvulla - oli syynä valuutan säännöstely, Valuuttaa ei sopinut käyttää turhuuteen. 60- ja 70-luvulla oli suurena syynä neuvostoliiton kyvyttömyys tuottaa autoja kansalleen - siis happamia nuo pihlajanmarjat asenne, kommunistit vaikuttuvat.

70-luvulle siirryttäessä sitten keksittiin liikenneturvallisuus. Kas kun suuret ikäluokat saivat ajokortin ja hommasivat näihin aikoihin ekan autonsa, niin ei oikeastaan ollut ihme, että kolisi. Sopii itse muistella ajokortin ensivuosia - oliko taidot ja järki ihan viimesen päälle? Autokantakin koostui ihme romuista. Samaan saumaan iski arabien ja israelin riita, öljykriisi, öljyn hinnannousu ja tekemällä tehty öljypula.

Hieman aiemmin kalifornian auringon alla kahdeksaa kaistaa tyhjäkäynnillä ruuhkassa lonksottavien 7 litraisten bensarohmujen aiheuttama smogkin oli sitten suomalaisten YKSITYISautoilijoiden vika. Ympäristön suojelijatkin ilmestyivät autoilijoiden riesaksi. Ja joka hallitus keksi keksiä veroja A, B ja Ö kirjainten mukaan. Auto, bensa ja öljy - aina vero nousi.

90-luvun alussa auto teki sitten sen pahimman temppunsa, kaatoi muurin, DDR;n ja koko neukkublokin. Tätä kommarit ei ikinä anna anteeksi.

Nyt sitten keuhkotaan hiilestä. Ihan vaan autovastaisuuden uusi tekosyy kyseessä. Ja veroja tietysti lisää.

Oikeasti auto, henkilöauto, YKSITYISauto on lisännyt hallitusten touhuista riippumatta vaurautta. Työssäkäyntialue on laajentunut. Työhön sidonnaisuusaika on vähentynyt. Työ on tehostunut. Kämppää ei ole pakko hommata kasarmista työpaikan vierestä, voi ajella naapurikuntaan asti työpäivän päätteeksi. Josta samalla rahalla kuin kaupungin keskustasta saisi kaksion, saa talon ja tontin.

Nyt, kun autot alkaa olla saasteettomia ja hyvin vähän energiaa käyttäviä pitää keksiä lisää syntejä, jotta voitaisiin verottaa lisää. Esimerkiksi kun auto ei liiku, eikä siis kuluta verotettua polttoainetta, se on pysäköityneenä - tätä pitää tietysti verottaa.

Joopahan joo. Verotuksella vaurauteen, ihan ekana kansakuntana maailmanhistoriassa.

Suomi nousuun! Kansalaiset, verottakaa toisianne.

Pyssymies

Anonyymi kirjoitti...

Amerikan ihmemaassa LA:n kiitospäivän liikennöintiä:

https://www.youtube.com/watch?v=j_hjjePTAGo

sepi

Anonyymi kirjoitti...

No "ruuhkamaksu" tulee. Pornaisista Helsinkiin joka arki aamu ja illalla kotiinpäin ajava perheenpään saa taas aihetta puristaa taskussa nyrkkiä tiukemmin, ehkä jopa pieni rattiraivo saattaa lisääntyä. Suomalainen mies taipuu mutta ei katkea. Saa nähdä milloin se kuuluisa säkin pohja tulee vastaan. Huhtikuussa on mahdollisuus kertoa mielipide. Vihreitä ei saisi päästää vallankahvaan missään tilanteessa tulevaisuudessa. T. Oloneuvos

Anonyymi kirjoitti...

Kyllä suomalainen voi kiinan liikenneruuhkiin koettaa vaikuttaa pitämällä työt Suomessa ja parhaansa mukaan välttämään kiinalaisen krääsän ostamista.

Joppos123 kirjoitti...

Herra Liikennekaniseri alias "pubiin ja nuppi turvoksiin" Harakkahan loihe lausumaan notta tuleva polttonesteiden hinnannousu hyvitetään kaikkein köyhimmille. Sälli ei häpeillyt yhtään vaan jatkoi " sen maksaa keskiluokka".
Keskiluokka, se omaan työhönsä tyytyväinen ja työllänsä inhimilliset elinolot luonut porukka onkin sosialismin todellinen vihollinen.
Jokainen käsi pois KELA luukulta on ääni pois ääässdeepeeltä.
Ulkonaliikkumiskiimaa pukkaa.
Haluaisin vaan tietää kuka sitä valvoo ja millä mandaatilla.
Tuupovaaran Öllölässä porukka miettii notta johan on saatana, tuleeko taas ryssä ryskyen rajan yli ja samaan aikaan geelipäät notkuu ostareilla niinkuin ennenkin.
Mitä tulee Sanna Jong Unin märkään uneen ulkonaliikkumiskielloista niin ei tule onnistumaan.
Kuka niitä valvoo? Poliisi?
Ne jotka tähänkin asti ovat olleet kellarikansaa ja saavat orgasmin rajoituksista, ei ,mitään vaikusta.
Ne jotka noudattavat mahdollisimman hyvin suosituksia, kärsii.
Sakki jota ei kiinosta vittuakaan eli matut eivät tule tottelemaan.
Kiva katsoa miten hiivahallitus tämän hoitaa.
Minä en lähde kyttäämään ketään. Menkööt itse. Nyt ei olla sodassa vaan kuntavaalipropagandassa.
Kävin huvikseni erään kaupungin testauspisteellä ja siellä ei ollut ketään muita kuin testaajat.
Seuraavana päivänä oli kyseisen paikkakunnan tartuntaluku +8. Itselleni tuli nega mutta.
Noihin lukuihin jos vaikka laskee pari viikkoa yhteen niin ei pidä paikkansa.
Vitussa on matoja ja veikkanpa, että lähestyvillä vaaleilla on merkitystä.

Anonyymi kirjoitti...

Taidamme rakennustyömailla olla piakkoin jännän äärellä.
Tähän asti työmatkoista työnantaja on maksanut liiton määrittelemän päiväkohtaisen korvauksen. Taulukko loppuu 100:n kilometriin. Sen jälkeen saat ajaa samalla rahalla vaikka tähtikaaren taa.
Koska maakunnat on rakennettu jo valmiiksi ja kehä 3:n sisäpuolella kaikki yhä kukkii ja kimaltaa, niin työmatkat ovat olleet vuodesta toiseen 130-140 km/sivu.
Verottajalta voi hakea metodilla- jos et veikkaa, et voi voittaa -tulonhankkimiskuluina loput ajokilometrit.

Pelkomme on, että joku metropysäkin varjossa asuva keksii kääntää koko kakun ympäri.
Työmatkakorvaukset tietenkin poistettaisiin, koska kaikkea vaan pitää uudistaa. Autovero ja etenkin dieselvero luonnollisesti nousisivat- ja reilusti, koska agenda.

Jokuhan taannoin ehdottikin, että ”kohtuullinen ” korvaus paholaisen autolla ajosta olisi 10 e/100 km.
(Toivottavasti kuulin tai ymmärsin väärin.)
Maksaisin siis nykyisen 130 km:n työmatkasta/sivu : 26 e/päivä, 130e/viikko.
520 euroa kuussa italialaisten veronkieroon siitä ilosta, että SAAN lähteä joka saatanan arkiaamu tyrkkäämään klo 5,01 pimeään jääsateeseen.( Kesät )talvet.

Poikkeuspakkolain paikka. Pikakäsittelyllä.
voijumala###

Anonyymi kirjoitti...

Eikös tuo ole vähän pikkumaista ruveta räknäämään noita kohoavia kustannuksia, koska meillehän on ylevästi opetettu että "aatteille ei voi laskea hintaa" ja "mikään hinta ei ole liian kallis aatteidemme edistämiseksi". Pakkomaksajien aatemaailma ei voisi heitä vähempää kiinnostaa, ja kuluttajahan nyt on muutenkin sellainen ääliö joka haluaa itse päättää mihin ne verotuksesta ylijääneet roposensa käyttää. Ja sitä päätösvaltaa halutaan vuosi vuodelta viedä kuluttajalta pois. Kyllä me tiedämme paremmin! "Jokaiselta kykyjensä mukaan, jokaiselle tarpeidensa mukaan". Tosin nykyään näyttää siltä, että ne kyvyt alkavat olla vähissä mutta tarpeet senkun lisääntyvät. Samoilla yksilöillä.

Olen aikaisemminkin ihmetellyt sitä, että kiimassaan kurittaa yksityisautoilijoita he eivät uhraa ajatustakaan sille, että polttoaineiden hinnannostosta kärsivät välillisesti ihan kaikki - jopa se hurskas pyöräilijäkin. Ei niitä tavaroita kauppoihin ympäristöystävällisillä kottikärryilä roudata vaan paljon polttoainetta kuluttavilla rekoilla. Koska useilla poliitikoilla on läheiset suhteet duopoliimme (siksi meillä saakin olla duopoli), ovatkin varmaan jo Ässän ja Koon kanssa sopineet, että alennatte katteitanne ettekä nosta hintoja vaikka tuo logistiikka nyt rutkasti kallistuu. Ja ihan vaan päättäjille tiedoksi, Suomessa on muitakin kuin sähköbusseja.

Pitäisiköhän tuon vihervasemmiston päivittää itsensä tähän vuosituhanteen? Sosialistisissa maissahan auto oli poliittisen eliitin luksushyödyke, ja alamaisten suurin haave (länteen pääsemisen lisäksi). Rahvaskin saattoi sellaisen saada, Trabin jopa jo 9 vuodessa, Skodaa tai Daciaa olikin odotettava 12 ja Tatraa peräti 16 vuotta ja siinä olikin oltava jo puoluekaaderin uskollisista uskollisin. Lämmin myötätuntoni silloisille miehille. Ja nyt näköjään mennään samoilla mielikuvilla, silkkaa tarpeetonta luksusta.

En yhtään epäile, etteivätkö nämä korotuksen esittäjät ole sentilleen laskeneet miten paljon parlamentaarikkojen taksikuluja tämä korotus nostaa, ministeriautoista puhumattakaan. Ai eivät? No, mitäpä niitä päätösten seurauksia laskeskelemaan. Kun on aate, kun on ilmu, kun ei uppiniskainen kansa hyvällä usko.

Vassarit ovat nyt iskeneet pöytään uuden 6 kohdan talousohjelmansa, jossa punaisena lankana oli se, että saamme miljardin lisätuloja kun tulemme verottamaan kaikkea jota ei jo veroteta. Nämä ihan oikeasti Saramon sanat. Eikä ensimmäistäkään säästöesitystä.

Q.K. "hän on syntynyt, kasvanut ja asunut koko elämänsä H:gissä", luuletko että näin on? Äänestäjien taustoista ei kai voi olla tilastoja, mutta itse veikkaisin edelleenkin että suurin osa vihreistä on stadiin muuttaneita opiskelijoita. Tätä tukee se, että vihreät ovat hyvin edustettuina vain yliopistokaupungeissa. Amislaiset tuskin vihreitä äänestävät, ja syntyperäisillä stadilaisilla on jo omat piirinsä joten heillä ei ole niin suurta tarvetta laumaantua yhden aatteen pariin. Tiedekunnissakin lienee huomattavia eroja. Nuo kamalat rahankiilu silmissään opiskelevat lääkisläiset, inssit, oikislaiset tuskin vihreitä äänestävät koska tietävät tulevansa aatteiden maksu- eikä saamapuolelle.
tira+

QroquiusKad kirjoitti...

Kyllähän ne pääkaupunkiseudun vihreät taitavat suurimmaksi osaksi olla muualta tulleita opiskelijoita, mutta vimeistään valmistumiseensa mennessä heistä on tullut helsinkiläisempiä kuin helsinkiläiset itse. – Stadilaiset pitävät heitä tosin parhaimmassakin tapauksessa vain hesalaisina.

Anonyymi kirjoitti...

Eduskunnan utelutunnilla Lulu Ranne kertoi, että Kiina päästää viidessä tunnissa saman kuin meidän kiimaviisikko suunnittelee vähennettäväksi vuoteen 2030 mennessä. On siinä meillä kurottavaa ja maksettavaa. Sinä meni sähköauton ostohalut ja varatkin. Vaan ei kai se minua haittaa, tuo vanha suteettisaksalainen Mlada Boleslavista pelittänee minun elinajanodotuksen täyteen.
Huru-ukko

Yrjöperskeles kirjoitti...

Tervehdys Ano1:lle, Tygille, klovalle, Seppo Oikkoselle, Strix Senexille, Pyssymiehelle, sepille, Oloneuvokselle, Ano2:lle Joppos123:lle, voijumalalle, tira+:lle, Qroquius Kadille ja Huru-ukolle & kiitos hyvistä kommenteistanne ja lisäyksistä. Kommenteissa oli sen verran paljon tekstiä (yli viisi A-nelosta) etten käy kaikkia erikseen läpi. Mutta Ano2 laittoikin kommentissaan erinomaisen ehdotuksen suomalaiseksi ympäristöteoksi eli:

”Kyllä suomalainen voi kiinan liikenneruuhkiin koettaa vaikuttaa pitämällä työt Suomessa ja parhaansa mukaan välttämään kiinalaisen krääsän ostamista.”

Suosittelen lämpimästi. Tämä vihervasemmistolainen feministihallituksemmehan elää uskonnollista hurmostilaa muistuttavan pakkomielteen riivaamana eikä se käsitä, mitä se on tekemässä. Se vaan haluaa jalanjälkensä historiaan. No, sen se kieltämättä saakin.

KKi kirjoitti...

Onhan tässä pissishallitus tehnyt huulipunaista sosiaalifemokratiaa. Ja myöskin kuljetusalan historiaa.

Alkaa j...lauta olla halvempaa tankata dieseli Norjasta! kuin suomesta. Ruotsikin taitaa olla jonkin verran edullisempi.

Hyvä Sanna, näin se maailma pelastuus.

B.A. kirjoitti...

Niin. Suomalaisten hiilijalanjälki per capita on suurempi kuin kiinalaisten, eli sillä mittarilla "parannettavaa" on. Nykymeininki tuntuu olevan se, että tuota saadaan alemmaksi kuristamalla taloutta ja kansalaisia sekä haalimalla tänne lisää porukkaa maailmalta jotta saadaan livit paremmiksi kun jakaja on isompi. Sillähän ei tietty ole väliä, että tulijat ovat pääsääntöisesti maista, joitten hiilijalanjälki on huomattavasti pienempi. Mutta kasvamaan päin...

Veijo Hoikka kirjoitti...

1918 oli vastaava tilanne, joka hoidettiin asianmukaisin menetelmin. Nyt menetelmiksi on valittu pulina ja rutina. RIP.

Yrjöperskeles kirjoitti...

Tervehdys KKi:lle, B.A:lle ja Veijo Hoikalle & kiitos kommenteistanne.

KKi: Joo, ei onnistuisi muilta kuin Nuorilta Älykkäiltä Naisilta. Muistetaan muuten se, että raakaöljyn hinta putosi reippaasti koronan myötä. Nyt se on nousemassa takaisin ja sekin nostaa polttoaineitten hintaa. Ja lisätäänpä siihen sitten tulevat ”ilmastokorotukset”.

B.A: Totta joo ja tulee muistaa että noissa per capita-vertailuissa unohdetaan säännöllisesti (ja tietoisesti) että Suomen väkiluku on pinta-alaan nähden oikein sopiva. Ja että Suomi on luonnonvarojen nettotuottaja.

Veijo: Itse asiassa ei ole vastaava tilanne. Vuonna 1918 maanpetturit nousivat kapinaan laillista hallitusta vastaan ja saivat onneksi selkäänsä. Nyt vastaava porukka on laillinen hallitus jolla on valtion väkivaltakoneisto takanaan. Eli kusessa ollaan.

Joppos123 kirjoitti...

Minua kiinnostaa miten joku ulkonaliikkumiskielto valvotaan. Koko Helsingin poliisilaitos on siinä tapauksessa sidottuna Lähi-Itä Helsinkiin.
Alkaako autot palamaan?
Joissakin suvakkipiireissä on ollut jo ehdotuksia siitä, että geelipäät pitää laittaa rokotusjonoissa kärkeen koska niiden piireissä tartuntoja on eniten.
Taas yksi saatanan kantisten dissaus.
Me jotka edes pikkasen yritetään saadaan lisää ruoskaa koska joitakin ei kiinnosta.
Lähden kyllä valvomaan mahdollista tulevaa ulkonaliikkumiskieltoa jos saan valtuudet ampua paskat pois kaduilta.
Muuten saa Sanna jong ung puuhastella ihan mitä haluaa, ei koske minua.

Ensi viikonloppuna on ihan aikuisten oikeasti pakko käydä moikkaamassa siskoa jolla syöpä on mennyt aivoihin.
Ihan sama mikä liikkumiskielto on silloin voimassa. Löytyy vielä tuo henkilökortti ja johtaja kirjoittaa paperin jolla saa liikkua missä haluaa.

En minä huvikseni sitä reissua tee.

Anonyymi kirjoitti...

Nyt saa "valemediasta" lukea Henrikosonin lausumana: Ei korona sillä häviä, jos hän eroaa paikaltaan. Mistä sitä tietää, yrittäis edes, jospa se hyvinkin lähtisi. Kokeillaanhan siihen kokeellisia rokotteitakin.
Huru-ukko

QroquiusKad kirjoitti...

Olisikohan Veijo tarkoittanut espanjantautia?

Anonyymi kirjoitti...

Ettei vain -tutus pääse loivenemaan:

PS on aloittanut kaikessa hiljaisuudessa/tehoilla hallituskelpoisuus-valmistelut;
irtisanoen kansanedustajan joka ei kumartele kuvia eli tottele puoluekuria sekä samanaikaisesti palauta jäsenyys henkilöille, jotka loikkasivat uuvatti-sintuihin viime kierroksella! Jäsenyyden palauttamisen päälle nosta ao. henkilöitä kunnallisvaaliehdokkaiksi...

Parasta jo henkisesti valmistautua takinkääntö Vol. 2 -osioon.
Jabba the Hutin paluu puolueeseen on vielä täysin mahdollista tässä mullinmallin-maailmassa..!


Saatiinhan ne laulu- ja tanssikiellot sekä kunnallisvaalitkin siirretyksi hamaaseen tulevaisuuteen..! Ei tätä uskoisi ellei itse eläisi tätä aikaa!


-Tvälups-

KKi kirjoitti...

"
Nyt se on nousemassa takaisin ja sekin nostaa polttoaineitten hintaa. Ja lisätäänpä siihen sitten tulevat ”ilmastokorotukset”.
"

Niinpä, huulipunafemokraattejahan asia ei koske. Vaan saattaa koskea pienipalkkaista rapalanaamaa. Kas kun se tofukin kulkee kauppaan vielä dieselillä.

Kuljetuskustannukset nousee. Ja aivan kaikkea liikennettä kun ei pysty litulatistamaan. Tai en minä tiedä, ehkä pystyykin.

Anonyymi kirjoitti...

Saksassa on oikeistopopulistinen AfD-puolue julistettu epäillyksi ääriryhmäksi ja viranomaisille annettu lupa urkkia sähköposteja ja soluttautua puolueeseen. Milloin meillä tapahtuu jotakin vastaavaa? Toistaiseksi on saatu vain aikaiseksi se, että Perussuomalaisten kansanedustajat on istutettu eduskunnassa äärioikealle ja käräjätupiin on viety muutamia oman tiensä kulkijoita. Yhteiskuntarauha tuntuu vouhottajien mielestä niin Saksassa kuin meilläkin olevan koetuksella toisen maailmansodan natsien tekojen takia lähes 70 vuotta sitten. Jostakin kumman syystä ollaan kommunismin satakertaisista uhreista ihan hiljaa. En ole myöskään koskaan kuullut sanaa ”äärivasemmisto”; tarkoittaneeko sitten samaa kuin että sellaista ei ole?

Nyt ollaan siirtämässä kunnallisvaaleja Perussuomalaisten menestyksen pelossa ja toivotaan, että kansan poliittinen muisti on niinkuin se tosiasiassa onkin. Hallituspuolueiden sekoilut, älyvapaat suunnitelmat ja töppäykset unohtuvat vaalikarjalta muutamassa kuukaudessa, ellei niitä saada lisää, mikä toisaalta on enemmän kuin todennäköistä kun seuraa vihervasemmiston utopioiden toteuttamista. On turha uskoa vakuutteluja, ettei kunnallisvaaleilla ole vaikutusta maassa harjoitettavaan politiikkaan. Ahkerasti tuntuvat nimittäin ministeritkin osallistuvan nyt kaikenlaisiin television hömppäohjelmiin Marinia myöten, jolta ei löytynyt koko keväänä yhtään vapaata aikaa tärkeään debattiin Tuomas Malisen kanssa.... Ei ole myöskään mitään takeita siitä, että koronatilanne olisi erilainen muutaman kuukauden päästä.

Rouva Ano

Joppos123 kirjoitti...

Nyt päästiin asian ytimeen. Juuri töllössä joku puhuva pää vaati, että geelipäät pitää laittaa rokotusjonoissa kaikkien ohi koska niillä on kaameasti tartuntoja.
Kuolisivat paskat mutta ei korona ole tappava muille kuin muutoinkin huonossa hapessa oleville.
Vittu sentään, eihän saalistajien terveyttä pidä rajoittaa. Kantiksille ulkonaliikkumiskielto voimaan ja matut saalistaa.
VMP.

QroquiusKad kirjoitti...

Kyllä sinä veli Tväl-upseeri nyt et oikein näyttäisi enää jaksavan uskoa Jussi Halla-ahon pitkään projektiin, jota hän on valmistellut vuodesta 2007?
Joku toinen saattaisi alkaa nimitellä jo propellipääksi...sille jollekin minä voisin komentaa istua alas tasaselle ja vartoomaan!

Kuten sisar Rouva Ano toteaa, eipä missään ole puhuttu äärivasemmistosta samaan aikaan, kun ollaan huudettu sitäkin kovemmin ÄÄRIOIKEISTOsta.

Ja kuitenkin "äärioikeisto"ja "fasismi" ovat toveri Stalinin NKP:n AgitProp-osaston luomuksia hänen vaadittuaan Operaatio Barbarossan myötä uutta propagandaa,
joka mitätöisi juutalaisten erityisaseman maahantunkeutuneen Nazi-Saxan SS-Einsatzkommandojen euvostoliittolaisten uhrien keskuudessa. – Tämä jatkuu vihervasemmiston Israelin-vastaisena raivoamisena.

Toinen pointti Josif-sedällä oli kieltää kansallissosialismin ilmeiset yhtymäkohdat kommunismiin alkamalla julistaa hitleristisen kansallissosialismin olevan äärimmäinen vastakohta stalinistiselle kommunismille.

Niinpä siitä ei saa edes puhua omalla nimellään, vaan ainoa sallittu sana on "fasismi", joka julistetaan olevan kommunismin äärimmäistä vastakohtaa, eli äärioikeistoa. – Fascismi on tässä keskustelussa harmillisesti turhan usein väärin lausuttua vaskismiksi tai kirjoitettuna yhä uudestaan muotoon "facismi".

Ei voi kuin nostaa hattua tuolle NKP_AgitProp-porukalle:
heidän työnsä jälkiä hoetaan yhä edelleen.

Yrjöperskeles kirjoitti...

Tervehdys Joppos123:lle, Huru-ukolle, Qroquius Kadille, Taisteluvälineupseerille, KKi:lle ja Rouva Anolle & kiitos kommenteistanne.

Joppos123: Eihän sitä ulkonaliikkumiskieltoa tosiasiassa voi valvoa kuin osittaisella liikekannallepanolla. Ja kunniakansalaiset eivät tottele sitä kumminkaan. Mitäs silloin tehdään? Ja mitä tulee kunniakansalaisten rokotusasiaan niin sehän on tuttua linjaa. Kun ne eivät tee niin kuin suomalaisia käsketään tekemään niin hoidetaan niille ohituskaista. Yv:stä: Voimia ja jaksamista asianosaisille. Minulla on vähän samanlaisia kokemuksia.

Huru-ukko: Ei korona häviä vaikka koko hallitus eroaisi mutta muuten sillä erolla olisi kovasti positiivisia vaikutuksia.

Qroquius Kad:

Viesti1: Voi olla kyllä tottakin.

Viesti2: Neuvostoliiton tiedustelu- ja maskirovkaporukka oli alansa mestareita. Tosin se järjestelmä jota se palveli ehti kuukahtaa ennen kuin hedelmät päästiin poimimaan.

Tvälups: En ole yhtä pessimistinen vaikka toivoisin persuilta rankempaa linjaa.

KKi: Tämän tajuaa normivirtanen oikein hyvin mutta hallitukselle se on liian rankka tajuttavaksi.

Rouva Ano: Niin kuin olen ennenkin todennut, Saksassa taistellaan kuviteltua pirua vastaan oikean perkeleen avulla. Kunnallisvaaleista ja muusta olen kanssasi samaa mieltä.

Tinahattu kirjoitti...

Amerikan ihmemaassa LA:n kiitospäivän liikennöintiä:
https://www.youtube.com/watch?v=j_hjjePTAGo
sepi
5. maaliskuuta 2021 klo 13.36
________

Joo, olen ajanut noilla teillä. Hermoille kävi.
Jos Suomi saavuttaa sen 62. miljoonan väkiluvun kuin unelmoidaan niin siitä saatte.

Tinahattu kirjoitti...


Rouva Ano
6. maaliskuuta 2021 klo 17.46
Yhteiskuntarauha tuntuu vouhottajien mielestä niin Saksassa kuin meilläkin olevan koetuksella toisen maailmansodan natsien tekojen takia lähes 70 vuotta sitten.
___________

Mutta millä ihmeen kommervenkillä nykyinen surkeus johtuu natsien teoista? Eiväthän natsit siellä rellestä vaan Angela Merkel ja kumppanit. Ja kenenkäs komennossa ne pedot ovat?


Edellisessä viestissäni oli siis lainaus kirjoittaja “sepin” viestistä. Viestin siirto lyttäsi “sepin“ kiinni URL'ään.

Yrjöperskeles kirjoitti...

Tervehdys, Tinahattu. Eihän se natseista johdukaan. Eikä Rouva Ano sellaista väittänytkään.

Tinahattu kirjoitti...

Ei tosiaan väittänyt. Luin viestin vähän hätäisesti.
Sen siitä saa kun juo kaljaa.

Yrjöperskeles kirjoitti...

Tervehdys, Tinahattu. Sattuu ja tapahtuu. Ei se ole niin vaarallista.