1. Ammoin Tarja, edelleen Tarja
Sehän ei liene uutinen että äärimmäisen kunnioitettu
ex-presidentti Tarja Halonen saa joka vuosi lahjaksi kalenterin vuodelle 1975
ja elää sen mukaisesti. Tuorein Halosen pläjäys kertoo varsin hyvin kyseisen
naisen ajattelumaailmasta. Hän kun meni toteamaan että Baltian maat ovat
jäseniä Natossa siksi, että ne olivat ”tottuneet Neuvostoliiton aikana
kollektiiviseen turvajärjestelmään”.
Luonnollisesti niin Baltiassa kuin Suomessa moni
ihminen on huomauttanut Haloselle että Baltian maitten miehitys on pikkuisen
eri asia kuin olla mukana ”kollektiivisessa turvajärjestelmässä”. Kyseinen
turvajärjestelmä ei tuonut Baltian maihin turvallisuutta vaan maitten
asukkaitten murhaamista ja pakkosiirtoja. Laitetaanpa tähän muistutukseksi kuva
siitä kun Viron riikikogu Neuvostoliiton masinoimien vaalien jälkeen ja
puna-armeijan sotilaiden kannustamana liittyy ”vapaaehtoisesti
kollektiiviseen turvajärjestelmään”:
Sinänsä ei kannata ilkkua Haloselle sillä hänhän on
mitä hän on. Mihinkäs hän muuttuisi? Mutta hyvin monen suomalaisen kannattaisi
ilkkua itselleen. Olihan vuonna 2000 niin valtamediassa kuin erityisesti
naisväestössä mieletön kiima että nyt pitää saada Suomeen se naispresidentti. Ja
niin saatiin. Sellainen että pitele ja varjele. Onneksi ilman Kekkosen
valtaoikeuksia.
Luonnollisesti Halosen vanha toveri Erkki Tuomioja on
asian tiimoilta todennut sitä mitä Tuomioja osaa eli ”kaikki nais- ja
demarivihaajat ovat päästäneet irti alhaisimmat tunteensa” ja sillähän se
asia kuitataankin. Naisvihaan on aina hyvä vedota. Demarivihaahan ei olekaan vaan lähinnä nykydemareitten huvittunutta halveksuntaa. Mutta Tuomiojahan saa joka vuosi lahjaksi saman allakan kuin
Halonenkin. Sitä plärätessä on hyvä neuvoa kansalaisia jotka pärjäävät ilman Erkin neuvoja oikein hyvin.
2. Oikeaa vai tulkittua
äärioikeistolaisuutta?
Kaakkois-Suomen poliisi on irtisanonut valvonta- ja
hälytyssektorilla toimineen komisarion. Syynä irtisanomiseen on ”äärioikeistolaisten
näkemysten aiheuttama luottamuspula”. Tässä vaan herää kysymys että onko
kyseessä olleet ihan oikeat natsimielipiteet – jota pidän hyvin
epätodennäköisenä – vai onko kyseessä nykyisen poliisin ylijohdon ”äärioikeistolaisiksi
tulkitsemat mielipiteet”? Joita voidaan pitää myös realismina.
Olisiko poliisi mahtanut kommentoida väärällä tavalla
mm. Oulussa – jälleen kerran – tapahtunutta monikultturismin seurausta josta
kertoo PT-media:
Oulussa on vangittu viikon aikana kolme
kehitysmaista tullutta miestä koskien alaikäisiin koskevaa seksuaalirikosta.
Nyt poliisi on tehnyt lisää kiinniottoja ja juttu paisuu taas uusiin
ulottuvuuksiin.
Nyt on selvinnyt, että aiemmin vangittiin
myös neljä miestä ja nyt Oulun käräjäoikeus on vanginnut kolme uutta miestä
lisää. Eli tällä hetkellä Oulussa on vangittuna 10 uussuomalaista miestä
epäiltynä lapsiin kohdistuneista rikoksista. Viimeisimmässä vangitsemisessa
kyse on lapsen raiskauksesta ja muista samankaltaisista rikoksista.
Vai olisiko hän kommentoinut väärällä tavalla vaikka
tästä?
Onko niin, että ainoaa hyväksyttävää poliisityyppiä
edustaa Jari Taponen? Joka harjoittaa vihervasemmistolaista politiikkaa
virka-ajalla, virkapuvussa ja virka-asemassa.
3. Muistutetaan taas. Kas kun Emmakin muistuttaa
Emma tietää oikein hyvin että Suomi ei ylikuluta vaan
on jo nyt hiilinegatiivinen:
Mutta eihän Emma siitä välitä sillä niin hänelle kuin hänen
kaltaisilleen ei kyse ole mistään maailman pelastamisesta vaan
vihervasemmistolaisen egon ruokkimisesta. Ja kun missään muualla kuin Suomessa
se ei heille onnistu, niin täällä sitä ruokitaan oikein urakalla. Ja samalla
otetaan sitä velkaa tuleville sukupolville. Vähän eri tavalla kuin Emma
tarkoittaa.
26 kommenttia:
Oulussa tarvitaan taas kulttuuritulkkia selittämään, että musulmaanin vääräuskoiseen kohdistama raiskaus ei ole rikos.
Mitä Emma ja muut ajattelevat ei merkitse enää mitään tämänhetkisessä sodankäynnissä jos tämä toteutuu:
https://carlnorberg.se/2022/04/04/gas-dollar-guld-rubel/
"Ryssland har ett nytt beslut i sina händer, om det använder det kommer det att sätta EU i konkurs."
"Det ekonomiska kriget mot Ryssland har blivit ett vapen i Rysslands händer mot dem och starkare än kärnvapen...
En ny värld håller på att bildas."
Tervehdys Ano1:lle ja Ano2:lle & kiitos kommenteistanne.
Ano1: Ehdottomasti. Ja tietysti tarvitaan lisää sitä no no square-twerkkausta:
https://www.youtube.com/shorts/SvIQaIgKiO4
Ano2: En ota sen enempää kantaa tuohon linkkiin. Moni asia on mahdollinen. Mutta joka tapauksessa Emmalle ja kumppaneille heidän ikioma utopiansa ja egonsa ruokkiminen on tärkeämpää kuin mikään muu. He elävät aivan omassa maailmassaan.
Katsoin äsken Velkakello.fi:stä paljonko Suomen valtio on onnistunut keräämään velkaa jokaista kansalaista kohti; summa oli 27.779,23 €. Jos otetaan huomioon pelkästään veroja maksavat kansalaiset, summa lienee kaksinkertainen. Ja kello tikittää koko ajan. Tämä ei ole se Emman velkakello, eikä sillä sen vuoksi tunnu olevan mitään väliäkään. Sehän on vain rahaa ja velkaa, jota voidaan ottaa rajattomasti.
Hallituksen kehysriihi alkaa kohta ja ilmastonmuutoksen torjunta, maahanmuutto ja kehitysapu saavat edelleen pitää miljardinsa. Puoluetuet ja erilaiset tuet sinne, tänne ja tuonne (viimeisenä kiusallisesti esiin tullut Suomi-Venäjä -yhdistyksen vuosittainen tuki 850.000 €) jatkavat ikuista voittokulkuaan, koska Suomi on rikas maa!
Rouva Ano
Suomettunut mätä ulottuu tässä maassa paljon syvemmälle kuin uskommekaan. Käytännössä kaikki ennen vuotta 1975 syntyneet poliitikot elävät yhä suomettuneisuuden harhassa.
Oikeastaan vain ne poliitikot, jotka ovat tulleet lukioikään Neuvostoliiton sortumisen jälkeen, ymmärtävät mitä Neuvostoliitto todellisuudessa oli: totalitaristinen, äärimilitaristinen, maailmanvaltiuteen pyrkinyt sotahullu diktatuuri. Vain nuoret poliitikkomme, jolla ei ole suomettuneisuuden painolastia niskassaan, ymmärtävät, ettei nyky-Venäjä eroa Neuvostoliitosta mitenkään, ja NATO on siksi maamme paras turva.
Erkki Tuomioja kuuluu tähän mädännäisyyteen kiinteästi - olihan hänen isoäitinsä arkkimädättäjä Hella Wuolijoki.
Ns. Suomettumisen aika oli pitkä eli kesti II maailmansodan päättymisestä vuoteen 1991.
Suomen oli sodan jälkeen pakko opetella uusi suhtautuminen Neuvostoliittoon, koska muita vaihtoehtoja ei ollut.
Toisaalta sellaiset asiat kuin "Suomen ja Neuvostoliiton" hyvät naapurisuhteet olivat käsite, joka eli aika monen päässä. Toinen vastaava oli Paasikiven lause, jonka mukaan "maantieteelle emme voi mitään.
Näillä viisauksilla ei valitettavasti pärjätä nykymaailmassa. Neuvostoliittoa ei ole mutta sen paikan on ottanut uusi versio isovenäläisestä imperialismista. Neuvostoliittokin oli ideologisesta kuorrutuksestaan huolimatta vain versio vanhasta tutusta isovenäläisestä imperialismista.
Nykyinen diktatuuri ammentaa voimansa "geopolitiikasta" eli käytännössä Aleksandr Duginin ajatuksista. Näille ajatuksille ei ole kysyntää muualla kuin Venäjän johdossa. Isovenäläiselle imperialismille duginilainen eurasianismi tarjoaa savuverhon. Itse ideologiaa taas yritetään Ukrainassa edistää asevoimin, mutta niin vain Ukraina kieltäytyy sulautumasta euraasialaiseen "venäläiseen maailmaan", johon ennestään kuuluvat Venäjän Federaatio ja Valko-Venäjä.
Jotkut väittävät, että Natolla ei nykymaailmassa ole mitään roolia. Tämä ei pidä paikkansa. Nato suojelee Itä-Euroopan maita "euraasiaideologialta" eli isovenäläiseltä imperialismilta.
Tervehdys Rouva Anolle, Antifilatelistille, ja Vasarahammerille & kiitos kommenteistanne.
Rouva Ano: Täysin totta, tosin nettoveronmaksajien kohdalla se kaksinkertainenkaan tuskin riittää. Elinkeinoelämän tarkoituksellisessa ja typerässä alasajamisessa nettoveronmaksajien määrä vähenee koko ajan. Ja hallituksen kehysriihi menee varmasti niin kuin sanoit. Utopiasta ei tingitä penniäkään.
Antifilatelisti: Osittain samaa mieltä. Suomettumisen likapyykkiä ei olla vieläkään pesty. Mutta olen eri mieltä noista nuoremmista poliitikoista. Ei niillä ole Neuvostoliitosta käsitystä. Jos olisi, niin vasemmistolaisuus ei olisi niin suosittua. Ja ne onnistuvat tuhoamaan Suomen ilman nykyistä Venäjääkin. Talous tuhotaan ilmastohysterialla, sisäinen turvallisuus maahanmuuttohysterialla ja itsenäisyyden viimeisetkin rippeet lahjoitetaan federalismilla.
Vasara: Täysin totta. Tosin tuohon pitää lisätä että noille isovenäläisille ajatuksille on kyllä kysyntää muuallakin kuin Venäjän johdossa. Venäläisethän kannattavat edelleenkin Putinia ja hänen sotaansa huomattavissa määrin.
Ykä: " Venäläisethän kannattavat edelleenkin Putinia ja hänen sotaansa huomattavissa määrin."
Venäjä on diktatuuri ja poliisivaltio. Nykyisessä tilanteessa Venäjällä tehdyt mielipidetutkimukset eivät anna todellista kuvaa sotatoimien suosiosta, koska ihmiset valehtelevat kyselijöille, koska he pelkäävät väärän vastauksen seurauksia.
Samalla tavalla Venäjän johdon intresseissä on julkaista mielipidetiedustelu, jossa sotatoimien kannatus on suurta.
Eli on mahdotonta tietää, miten paljon sodalla oikeasti on kannatusta. Lisäksi valtion propagandassa kyseessä ei ole sota vaan sotilaallinen erityisoperaatio Donbassissa.
Kirjoitit:
"Emma tietää oikein hyvin että Suomi ei ylikuluta vaan on jo nyt hiilinegatiivinen:"
Ilmeisesti näin on, jos ajatellaan vain hiilidioksidipäästöjä. Viittaako tämä kenties siihen, että Suomen soissa turpeeseen sitoutuu vuosittain enemmän hiiltä kuin Suomessa poltetaan fossiilipolttoaineita?
Mutta eiväthän ne ole ainoita ihmisen käyttämiä luonnonvaroja, ja käytetäänhän luonnonvaroja, myös uusiutumattomia, paljon muuhunkin kuin polttoaineeksi. Uusiutumattomia luonnonvaroja ovat myös esimerkiksi metallit, ja käytetäänhän sitä paitsi öljyäkin, paitsi polttoaineeksi, myös muovien ja monien kemikaalien valmistukseen. Kaikki tämäkin kuuluu ns. ekologiseen jalanjälkeen, joka siis on suurempi kuin pelkästään fossiilipolttoaineiden käyttöä kuvaava ns. hiilijalanjälki. Kun kaikki tämä otetaan huomioon, päädytäänkö kenties lähemmäksi Emman lukuja? En väitä tietäväni, mutta en sitä aivan mahdottomanakaan pitäisi.
Kysyn vain.
Tervehdys VAsarahammerille ja Anolle & kiitos kommenteistanne.
Vasara: Lopullista totuuttahan emme voi Suomessa tietää. Sinänsä Putin on Venäjällä suosittu koska siellä muistetaan se lähes anarkistinen 1990-luku. Nythän muuten on tullut uutisia että Venäjä moblisoi jonkin verran reserviläisiä joten ehkä Venäjän johdonkin on pakko tunnustaa että sotahan siellä on eikä mikään muu. Noin henk koht toivon että ukrainalaiset kestävät ja pistävät Venäjää pleksiin edelleenkin.
Ano: Hallitus metelöi nimenomaan hiilineutraalisuudesta ja Suomen biokapasiteetti on jo nyt huomattavasti suurempi kuin Suomen hiilijalanjälki.
Uudin 1:
Tawja Havofka ja Edistyksen Erkki todistavat taas kerran kokonaisvaltaisesti faktan, että miehen tärkein ominaisuus on voima ja kyky käytellä sitä, naisen puolestaan kauneus ja pimpseys.
Niiden puuttuminen aiheuttaa havaitunkaltaista oireilua.
Havofkahan valittiin kokoomuskalkkunoiden toimesta pressaksi, koska yksikään nainen ei voinut olla hänelle mistään kateellinen.
Sen takia vähän olen ihmetellyt Manna Sariinista naisten voimin rakenneltua henkilökulttia;
Mannallahan riittää nuoruutta, kauneutta ja pimpseyttä kadehdittaviksi.
Uudin 2:
Äärrrioikeistolaisuus pitää sisällään kaiken, mikä ei ole viherkommunismia. Aivan kaiken, sanoi hilpeä Huti-Maisa.
Vastaavasti itänaapurissamme kaikki Ryssän naapurit ovat natseja (poislukien Kiina, jota Ryssä yrittää esitellä liittolaisenaan, vaikka todellisuudessa pelkää kakka jäykkänä) ja kaikki Suuren Johtajan vastustajat ovat fasisteja.
Uudin 3:
Enpä olisi lainkaan varma siitä, että Pikku Emmukka tietää ensimmäistäkään faktaa Suomen luonnonvaroista.
Harhoja hänellä sitten riittääkin.
Taas on kuulemma demokratia vaarassa, kun Unkarissa on äänestetty väärin. Unkari kuulemma pitäisi erottaa EU:sta, vaikka erota siitä kuulemma ei pitäisi voida.
Tähän on nyt tämä juhlittu länsimainen sivistys tullut. Yhden ainoan sallitun totuuden puolesta raivoava lauma, kaikki ajattelu pois päältä heitettynä. Näin ohutta se oli, eikä sota, puute ja kurjuus vielä ole edes iskeneet. Mitäs sitten, kun kaupan hyllyllä on enää se viimeinen leipäpala?
Itsehillintä ja harkinta ovat jo kauan olleet vihattavia antiikkijäänteitä. Jo kymmenen vuotta sitten poliitikon piti lehtihaastateluissa vähintään pöyristyä jostakin, mieluiten järkyttyä. Sipilä oli alituiseen shokissa. Tuonkin ajan lapset ovat jo aikuisia ja hyvin ovat oppineet. Ajatella ja harkita ei saa. Kaikesta pitää vain emootioida aivan hillittömästi. Varmaan valtakunnansyyttäjät ja Turun poliisit ovat vähintään kauhuissaan, jostakin. Götterdämmerung der Vernunft. Lännessä sammuvat valot.
Miksei taposta irtisanota äärivasemmistolaisten twiittiensä vuoksi? Twiittinsä ovat myös äärityhmiä.
Vadolf putler kertoi tavoittelevansa ukrainen denatsifiointia ja syytti ukrainaa kansanmurhasta, separatitistien hallitsemilla alueilla. No, nyt on selvinnyt, että tarkoittikin renatsifiointia ja kansanmurhan aloittamista ukrainan venäläisten valtaamilla alueilla. Sinänsä puna-armeijan kelmiys ei ole uutinen, neuvostoliiton sankarit kävivät suomessakin murhalemassa urheasti alle kymmenvuotiaita lapsia. Puna-armeijan saisi julista rikolliseksi organisaatioksi, ihan kuin SS:n.
Pyssymies
Tavjalla ja Erkillä ei varmaankaan ole mitään sitä vastaan, että Tiitisen lista julkaistaan, eihän?
Tavjalla on edelleen tietojeni mukaan turvamies. What for? Ei se ole ainakaan suomalaisia suojellut Tavjalta.
Poliisi oli whatsuppissa ilmaissut mielipiteitään. Stasia ei voi paeta näköjään minnekään.
Tapsa vaan
Nythän uutisissa on aivan järkyttävä seksuaalinen häirintätapaus. Suomalainen nainen, painonnostaja, on seksuaalisesti häirinnyt jääkiekkojoukkuetta, Suomen Leijonia. Tiedä montako pelaajaa on raiskannut? Asia on selvitettävä perinpohjin.
Tiedot kertovat että se mitä Vuohijoki touhusi, oisi tuonut miehelle välittömän rangaistuksen ja julkisen lynkkauksen. Sillä että kiekkoilijat eivät olleet moisesta moksiskaan, ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Se oikein korostaa miten typeristä asioista on tullut "häirintää" ja "ahdistelua".
Kyllä minunkin muniini on nuorna miesnä käynyt liki satakiloinen umpikänninen siiderivalas kiinni. Eniten siinä tilanteessa vitutti kavereiden keljulut että "miten sinä nyt et puutteenalaisen tilannetta helopottanut" "se ei pane joka valkkaa" jne. Mutta senkin kesti kun tiesi että kohta pääsee antamaan takaisin, sen verran yleistä tuo on todellisuudessa tuolla yö-elämässä.
Ja naiset alkavat ulvoa kun heitä lähestyy ihan asiallisesti kundi, jonka huomiota he eivät halua, ja samalla sellaiselta alfalta jonka huomiota halutaan, siedetään ihan miten paljon paskaa tahansa. Nähty on. Normaali kohteliaisuus noissa tilanteissa eli säällisellä ja loukkaamattomalla tavalla lähestymisen torjunta ei tule näille hyeenakuningattarille edes mieleen, niskoja nakellaan ja vittuillaan, Sivuta seurannut monta kertaa. Ei ole ollut oma ongelma, mutta sen verran empatiaa itselläni on, että sääliksi käy nuoria miehiä nykyään. Paskaa tulee joka tuutista ja ei ole ihme että monet eivät halua sille altistua lainkaan ja ovat lopettaneet kaiken työn ulkopuolisen kanssakäymisen naissukupuolen kanssa. Ja osan työhönkin kuuluvan. Varovainen pitää olla sielläkin.
Se naisten kuuluisa verbaalinen lahjakkuus ja sosiaalisuus on vain yksi työkalu pakissa, ja useammin olen nähnyt niitä käytettävän aseina ja paskan heittämiseen sekä satuttamiseen, kuin millään rakentavalla tavalla. Ei kaikki naiset moista tee, mutta liian monet ja näiden määrä on kasvanut viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana hälyttävällä tavalla.
Hesarin mielipidepalstalla anonyymi opettaja kertoi, kuinka oppilaiden kanssa ei pärjää enää.
Ei, koska oppilaan oikeudet ovat menneet överiksi ja jos kosket oppilaaseen, tulee pahoinpitelyilmoitus saman tien.
Anonyymille vastaisin, koskien leijonien seksuaalista häirintää, että nauroin ihan prkl:sti. Mutta sitten hokasin. Tässäkin on joku juoni, kuten Ylen dokkarissa, koskien isänmaallisia naisia jne. Nythän on Ylellä jne ollut taas paljon kantismiesten haukkumista ja solvaamista eri asioista. Isänä ollaan paskoja jne. Äidit kertovat. Niinpä niin.
Tervehdys Qroquius Kadille, Catilinalle, Pyssymiehelle, Tapsalle vaan, Ano1:lle, Thorvald Eskilinpojalle, Ano2:lle ja Ano3:lle & kiitos kommenteistanne.
Qroquius Kad:
1. Minä en oikeastaan ihmettele S. Marin-kulttia. Siinähän Nuoret Älykkäät Naiset nostavat itsensäkin astetta ylemmäksi nostaessaan nollasubstanssilla ja vahingossa varamiehenä pestiinsä päässeen naisen puolijumalaksi. Kun he kehuvat Marinia, he kehuvat itseään.
2: Tuo pitää kyllä paikkansa.
3. Saattaa kyllä olla niinkin.
Catilina: Unkariahan vihataan nimenomaan siksi kun se ei ole suostunut ottamaan vastaan EU:n tyrkyttämiä kehitysmaalaislaumoja. Ja niitä leipäpaloja saatetaan muuten loppuvuodesta laskeskella ihan porukalla.
Pyssymies: Hyvä kysymys Taposesta. Jätkä kun tekee politiikkaa virka-ajallaan. Ja varsin usein munaa itsensä niillä twiiteillään. Mitä muuten Ukrainaan tulee niin nyt on valitettavasti osoitettu että ryssä on edelleenkin ryssä vaikka voissa paistaisi. Tuoreessa PT-median jutussa on uusia kuvia ja ne eivät ole kaunista katsottavaa:
https://pt-media.org/2022/04/04/sita-mukaa-kun-venalaiset-peraantyvat-paljastuu-lisaa-siviilien-teurastuksia/
Tapsa vaan: Suomen Sotilashan julkaisi sen Tiitisen listan mutta sitä ei ole varmistettu mistään lähteestä. Vielä tärkeämpiähän olisivat Moskovan listat mutta ne pysyvät suljettuina. Onko sulla mitään linkkiä tuohon whatsup-juttuun?
Ano1, Thorvald Eskilinpoika & Ano3: Nämä ahdistelujutut alkavat ihan oikeasti väsyttää. Ja Thorvald tiivisti asian kyllä varsin osuvasti.
Ano2: Kyseinen opettaja on aivan oikeassa.
https://yle.fi/uutiset/3-12386392
Tapsa vaan
Tapsa ilmeisesti tarkoittaa sitä juttua kun eräs polliisi sai loparit yksityisestä vatsuppiviestittelystä. Ei sovi muka polliisiksi moinen äääärrrioikeitolainen.
Itse on ilmoittanut jo riitauttavansa ja vievänsä asian hallinto-oikeuteen.
Huru-ukko
Unohtui äsken: PT-mediasta saa nykyisin parhaan kuvan Ukrainan tilanteesta.
Kiitos siitä Taju-Paavolle.
Huru-ukko
Tervehdys Tapsalle vaan ja Huru-ukolle & kiitos kommenteistanne. Tapsa laittoikin jo linkin, kiitoksia. Näyttää siltä että tässäkin on taas ammuttu kärpästä tykillä kaiken varalta. Isommat pomot heittävät miehen surutta susille ettei vaan omaan uraan tule tahraa. Ja joo, Paavo ansaitsee kiitokset Ukraina-uutisoinnistaan ja tietysti muustakin.
Kirjoitit:
" Hallitus metelöi nimenomaan hiilineutraalisuudesta ja Suomen biokapasiteetti on jo nyt huomattavasti suurempi kuin Suomen hiilijalanjälki."
Niin metelöi, mutta Emma Kari kirjoittikin tuossa kommentissaan uusiutuvista luonnonvaroista ja niiden käytöstä. Siis eri asiasta.
Tervehdys, Ano. Millä lailla eri asiasta? Koko hallituksen ilmastomissio pohjautuu hiilijalanjälkeen. Kannatatko Suomen elinkeinoelämän alasajamista? Kari ajaa omalla toiminnallaan juuri tuota.
Hyvin sanottu. Kaikkeen pitää saada näkyvä,voimakas tunnereaktio, jonka pohjalta tehdään päätökset. Tuhoisa toimintatapa,kun harkinta jää tekemättä.
Huvitti tuo kirjoittelu Ukrainan vaaleista. Todellakin neutraalia uutisointia...
Ilmeisesti itse vaalit olivat kuitenkin siinä mielessä rehelliset, että äänioikeutetut saivat äänestää ja äänien lasku tehtiin rehellisesti?
Eikös siellä ollut ulkomaisia vaalitarkkailijoita huru mykke?
Lähetä kommentti