Niin minua kuin varmaan monta muutakin ottaa otsalohkoon suomalaisille suunnattujen mainosten pakkodiversiteetti. Otetaan esimerkkinä – eikä millään muotoa päivän piristyksenä – Stockmannin suorittama pakkosyöttö:
Mainoksenhan tulisi herättää positiivisia mielikuvia. Mutta onko Stockmannin myymä tuote diversiteetti itsessään? Paljonko se maksaa kilolta? Onneksi sitä ei ole pakko ostaa. Näihin kuviin ja tunnelmiin voimmekin aloittaa syksyn.
43 kommenttia:
Olisihan sekin mielenkiintoista, jos joku taho laskisi onko esim. Stockmannin myynti lisääntynyt pakkovärjätysti mainostettujen tuotteiden osalta – vai sittenkin vallan vähentynyt...?
No, jälkimmäisessä tapauksessa tuloksia ei julkaistaisi muualla kuin kansalaismediassa, ja ensinmainitustakin voidaan aina valehdella suut silmät täyteen.
Tokihan muutkin syöttää samaa. Muiden muassa dresman, sen ilmeisen tärkeä asiakasryhmä suomessa on levantin hinttarit. Ainakin mainoksissa esiintyy näitä vöyräästi. Muita, hieman outoja mutta ilmeisiä kohderyhmiä on huumeaddiktit. Kas kun suttuisia, laihoja ja hoitamattomia tyyppejä esiintyy mannekiineinä sen verran usein.
Kokeilinpa yhtä takkia männä talvena, ahdisti hihoista, kuristi kaulasta- Hihat ylti polveen. Kokomerkinta oli L. No, samankokoinen, toisen valmistajan, löytyi varustelekasta ja oli istuva. Sitä ekaa takkia mainosti joku nuubialainen kuikelo netissä, oli oikein hyvin istuva siinä kuvassa.
Sitä mallin valintaa jäin ihmettelemään, kun en oikein samastu nuubialaiseen, eikä istuvuudestakaan saanut oikeaa käsitystä. Ilmeisen alipainoisen mallin päällä kun oli puettuna. Miltä väri näyttää honväriin verrattuna ja toisinpäin, ei sekään selvinnyt.
Pyssymies
Tjaa. Rahastahan nämä vaatekaupat ja kai silmälasiliikkeet tämän ainoastaan tekevät. Ajattelevat tämän olevan muodikasta ja vetoavan ostavaan kohdeyleisönsä.
”Tähän valmistuu unelmiesi asuintalo”, luki erään rakennustyömaan kylttimainoksessa. Kuvassa ei tosiaan ollut isoa lorvailevaa mustien miesten laumaa eikä huntunaista kersalaumoineen. Ihan vitivalkoinen nuori isä siinä leikki lapsensa kanssa.
saadaankohan taas yksi esimerkki "get woke- go broke"-ilmiöstä?
Eikö se Stokman ollut aikoinaan parempien ihmisten kauppa? Ilmankos se on velkasaneerauksessa, kun mainokset ovat tuota luokkaa. Toisaalta ovathan mainoksissa esiintyvät nykyistä "parempaa" luokkaa ja maksukykyisiäkin, maksut KelaGoldilla:)
Huru-ukko
Pakkotuputus ärsyttää - aina.
Olen tässä ajatellut kerätä itselleni esim. TV:stä näitä etnisesti suvaitsevaisten väritettyjen mainoksia muun katselun ohessa. Mm. entinen kotimainen paikallispuhelinlaitos, nyk. DNA ja tuollaiset ylikansalliset Boostpistecomit ym. nyt niitä ainakin viljelee runsain mitoin.
Teen sinikantiseen ruutuvihkoon oman listani ja kierrän ne kaupat tai tuotteet kaukaa.
heppa
Juuri näin. Yhä useammin ajattelen, että tämä ei ole enää kotimaani, tämä ei ole Suomi, enkä minä kuulu enää tällaiseen maailmaan. Niin paljon on outoa, vierasta ja ajatuksia, joita en voi jakaa millään ilveellä ja kaikkein eniten suututtaa se, että ei voi tehdä mitään ja pelottaa sen yhteiskunnan muodostuminen, jossa lapseni ja lastenlapseni joutuvat elämään. Eräänä päivänä yritin valistaa juuri rippikoulun käynyttä tosi kaunista pojantytärtäni tummista pojista, mutta sain sellaisen vastauksen, että huomasin pelkoni tarpeettomaksi; en ollut hänen suustaan sellaisia sanoja joilla hän kuvaili em. poikia, ennen kuullutkaan. Fiksu tyttö!
Rouva Ano
Tervehdys Qroquius Kadille, Pyssymiehelle, Ano1:lle, Ano2:lle, Huru-ukolle, hepalle ja Rouva Anolle & kiitos kommenteistanne. Tämähän oli vain yksi esimerkki ja näitä löytyy nykyisin tolkuttomasti. Ehkä nuo firmat todella kuvittelevat että pakkosyöttäminen lisää suosiota. Siitä go woke – go brokesta tuli mieleen että eikös jenkeissä se BLM:ää pakkosyöttävä NBA ole varsin syöksykierteessä. Ja joo, Varustelekasta minäkin vermeeni ostan.
Kansainvälinen mainostajien kattojärjestö WFA on antanut ohjeen vähemmistöjen käytöstä mainoksissa. Suomalaiset yritykset noudattavat näitä ohjeita turhankin tarkkaan, koska mainoksia ilman värillisiä ei juurikaan enää ole. Suomihan tekee kaikki asiat ensimmäisenä. WFAn vaatimuksesta tullee ajan myötä pakko.
On se hauskaa kun maaseudun tienposken kahvilaankin pitää mainoksessa lampsia afrikkalaisia kahvijonoon, vaikka he eivät juurikaan maalla liiku. Se mainoksessa vaivasi, etteivät sentään kiilanneet eteen. Olisi kunniakansalaisten pitänyt saada ohittaa kaikki junttisuomalaiset.
Kesällä tuli katsottua monen vuoden tauon jälkeen James Bond-elokuvia nelosella (Sanoma Oy). Oli tehty oikein arvokkaan oloinen pitkä mainos, joka päättyi miesten yök jätän sanomatta. Keskenkasvuiset pojat katsovat myös 007-elokuvia, joten tämä mainos, joka tuli niin alussa kuin kesken leffaakin oli selkeästi tarkoitettu nuorten poikien hämmentämiseksi homoilulla.
Nekrunpalvojafirmat menevät samantien boikottiin.Pysyvästi.Eivätkä itseasiassa pelkästään boikottiin vaan alkaa aktiivinen vastustaminen kaikin keinoin.Kyseessähän on tosiasiallisesti avoimen rasistinen VIHAPROPAGANDA Suomalaisia vastaan eivätkä mainokset.
Luulisi, että jopa korkeimmissa unelmahötöissä leijailevilla jossakin sopukassa jokin pikkiriikkinen ahaa-valo syttyy, kun väestönvaihtomainoksia tungetaan lähes joka tuutista 24/7/365...
-Helsingitär-
Yrjö tuosa sanoikin yhden merkittävän suomalaisille sopivan kaupan. Kärkkäinen lie toinen johon VHM on tervetullut.
Huru-ukko
Jäi sanomatta, että se mainos oli tietenkin Hesarin, joka haluaa näin osoittaa kuinka suvaitsevainen lehti on kyseessä. Kynnys tilata Hesari nousi niin korkealle, ettei tässä elämässä sitä enää voi tapahtua.
Terve! Ärsyttäviä ovat mainokset nykyään. Kanava vaihtuu heti, kun tulee tiettyjä mainoksia. Samaten boikotti kyseisille tuotteille. Myöskin omalle tyttärelleni pidin puhuttelun. Huoli oli aiheeton. Oli jopa pahempi kuin minä! Siis mielipiteiltään näistä mussukoista. Mainoksiin vielä , niin sehän onkin tarkoitus aivopesun lisäksi, eli ärsyttää. Jäämmekin odottelemaan kuuluisan tuplamainoksen uutta versiota.
Onko se nyt specsaversin mainos missä se maitosuklaanvärinen tyttö tyrkkää pepullaan sitä jotain logoa tai jotain. Sitähän kattoo mielellään. Ihan on näkönen.
Ihmettelijä.
Tervehdys Pauli Vahteralle, Anolle, Helsingittärelle, Huru-ukolle, Patelle ja Ihmettelijälle & kiitos kommenteistanne.
Pauli: Suomi on tunnetusti se luokan typerin mallioppilas asiassa kuin asiassa. Se uusi 007 on muuten musta nainen että se siitä Bondista. Ja se Hesarihan menee valitsemallaan linjalla.
Ano: Kyseessähän on laajempikin länsimainen ilmiö. Ei pelkästään suomalainen.
Helsingitär: Tosin niille unelmahötöissä eläjille tämä tilanne on se juuri oikea ja ihana.
Huru-ukko: Täytynee tutustua Kärkkäisen palveluihin vähän tarkemmin.
Pate: Kaikkea hyvää tyttärellesi.
Ihmettelijä: Pakkosyöttöä sekin oli.
No mutta mukavan näköstä.
Ihmettelijä.
Saas nähdä koska varusteleka tekee sen kansanmurha-baretin henkisen mainoksen käyttäen sopivaa poc-hemmoa. Suvakkien itkupotkukilaria odotellen.
Kärkkäinen on tuttu verkkokauppana. Mökiltä sinne on semmoinen matka, että siellä on tullut pistäydyttyä. Kotoa ei oikein jaksa vaivautua. Hyvää kamaa eikä liian kallista.
Pyssymies
Ihan sen verran sivusta huutelen että se Hesarin mainos ei jostain syystä kyllä avaudu alkuunkaan. Siis millä tavalla homoseksuualinen kuningas joka tulee kaapista julkisesti liittyy hesarin luotettavuuteen mainoskumppanina, ellei tietysti ideana ole se että kun mainostat hesarissa niin olo tuntuu p**seeseen saaneelta.
Sen verran Bondista että sehän on hienoa kun agentti vaihtuu, tosin agentti ei voi olla enää 007 koska James Bond on kirjojen mukaan siis seitsemäs agentti jolla on lupa tappaa (00) siinä numeron edessä. Muistaakseni Kultasormi kirjassa Bond pelkää kuolevansa ja miettii saako tehtävän hänen jälkeensä agentti 009. Siis yhdeksäs agentti jolla on lupa tappaa. Uuden tytsyn pitäisi olla jotain 00XX numeroltaan, jos siis haluttaisiin pysyä samassa linjassa.
Terveh,
Kärkkäinenhän koetti parikolmekosvuotta sitten astetta terävämpää profiloitumista konservatiivisen asiakaskunnan suuntaan. Tuolloin näillekin nurkille jaettiin Kärkkäisen mainoslehteä. Muuan numero oli varsin pitkälle toimitettu. Siinä oli kaiken maailman toimituksellista juttua, tavallista suomalaista kiinnostavaa. Pääkirjoituksen Jari Kärkkäinen oli itse laatinut (ainakin nimensä alla). Lehdessä oli myös ns. human interest -juttu Kärkkäisestä ja perheestään, konservatiivisista arvoistaankin. Kirsikkana kakun päällä lehdessä oli vielä jonkun - nimeä en muista - konservatiivisesti ajattelevan akateemisen ihmisen pitkähkö kolumni, jossa tämä esitti yleispoliittista asiaa konservatiivisesta ja kansallismielisestä näkökulmastaan. Tämähän nostatti Helsingin ja Tampereen suunnasta kauhean paskamyrskyn. Tämän episodin opettamana Kärkkäinen ei liene enää aktiivisesti puuttunut arvopolitiikkaan. Mutta katajaisen kansan muisti ei niin vain unohda: ilmeisesti Kärkkäinen yhä herättää konservatiivien sympatian. Minun ainakin.
Käsiteltävään asiaan liittynee muuan seikka, johon hiljakkoin kiinnitin huomiota. Me entiset nuoret muistamme rättiliikkeiden ja tavaratalojenkin vaateosastojen mallinuket, jotka olivat valtaväestön tavoin valkoihoisia, ja niillä oli sukupuolta osoittavia attribuutteja. Miestenvaatteita esitteli miehen näköinen nukke (paitsi että housuihin miehisiä elimiä ei oltu tungettu), naistenvaatteita taas naisen näköiseksi tehty. Nukeilla oli myös hiukset.
Viikko sitten maakunnan suurimmassa kauppakeskuksessa käydessäni kiinnitin huomion siihen, että rättiliikkeiden esittelynuket onkin jotenkin standardisoitu. Ilmeisesti niitä on sekä mies- että naisnukkeja, koskapa sukupuolten ruumiinrakenteet vaan ovat erilaisia. Nuket on nyt tehty ihan kaljuiksi, ja kasvonpiirteet ovat lähinnä viitteelliset. Tämä persoonattomuus sinänsä hyvä - omat tai toisen hankinnan kohteen hiukset ja piirteet on helpompi kuvitella näin. Vaan nämä nuket olivat kaikki mustia. Luulen, että tämä markkinointitaktiikka ei suoranaisesti tue nukkien esillelaiton ehkä aikaansaamaa instant-myyntiä. Ei sillä, että valtaväestöllä olisi mustaa nukkea vastaan jotakin (mahdollista tämäkin, vieteri on jo varsin kireällä). Vaan siksi, että valkoinen ohikulkija ei osaa kuvitella itseään tumman nuken kantamaan asuun. En suinkaan ole mikään tyyliniekka, mutta mua viisaammat on kertoneet jotain värien ja sävyjen sopimisesta kasvojen, käsien ja jalkojenkin väriin. Kyseessä on siis selkeästi markkinoinnin luomalle informaatiolle itse aiheutettu haitta.
Vaan mainonnan suunnittelijat saattavat tietää, että kuluttajamassamainonnassa tämmönen woke-kuvasto oikeasti myy. Blogi-isäntä on varmaan huomannut, että metsästysalan lehdissä esiteltävissä jahtivaatemainoksissa mallien väritys on kovin kalpeaa. Eikä maatalousalan lehdissä äestä, puimuria tai sikarehuseosta ole etnistä suomalaista kummempi vielä esitellyt. Kohderyhmäfokus, nääs.
Terv. Achtung
Kyllä mie mielellään kattelin.
Ihmettelijä
On myöskin veetuttanut tuo väriviallisten tunkeminen mainoksiin. Tänäänkin oli jossain lehdessä koronarokotuksista. No, eikös siinä mustanruskea käsi ollut juuri pistämässä rokotusta valkosuomalaiasen olkapäähän, perkele! Siinä niitä työvoimanpaikkaajia ja vanhusten / sairasten hoitajia!!! Mitä nekrut osaa? Panna ja reuhoa. Odotellessa arabien saamaa kolmatta Nobelin palkintoa...
Tervehdys Ihmettelijälle, Pyssymiehelle, Heikki Välimäelle, Achtungille ja Terho Hämeenkorvelle & kiitos kommenteistanne.
Ihnettelijä: Joo. nätti nainenhan se oli.
Pyssymies: Varustelekahan möi aikanaan niitä vaimonhakkaajapaitojakin joten siellä ymmärretään sarkasmi.
Heikki: Hesarin mainoksia ei taideta suunnata meille täysijärkisille enää ollenkaan. Ja James Bondien kiinnostus jäi minulta aikaa sitten pois muutenkin.
Achtung: Kiitos hyvistä lisäyksistä.
Terho: Valtamedian propagandalle ei ole loppua. Ja totuudestahan se ei pahemmin välitä.
Tuplanolla-agenttien numeroinnissa on liikkumisvaraa:
https://en.wikipedia.org/wiki/00_Agent
Ei taida moni firma hiffata, että saisi paljon lisää asiakkaita, kun vaan rohkeasti pitäisi mainoksissaan pelkkiä valkonaamoja.
Tapsa vaan
Tapani mukaisesti olen taas täällä Adrianmeren syleylyssä nauttimassa kesän viimeisempiä lämpöjä.
Mukana oma vaimo ja nuorin junnu.
Junnulle olen opettanut tämän paikallisen porukan ajatusmaailmaa ja miksi tällä ei ole yhtään kähtävää.
Tällä kansalla on vain reilut 20 vuotta viime sodasta ja jos joku alkaa huutelemaan kaduilla allahua niin nämä tappavat samantien.
Meistä on tullut hyvinvoinnin kautta laiskoja pullasorsia.
Täällä ei ole siis yhtään vitun arabia kaduilla , ei yhtään.
Meno onkin kuin Natsi-Saksassa. Goebbels riemuitsisi tuollaisen pelehtemisen nähdessään, selvä juttu. Herra tiesi kuinka propaganda puree.
Toisin se on Venäjällä, siellä näkyy kauniita vaaleita tyttöjä mainoksissa. Ryssä tietää mikä huomataan ja myy.
Parhain terveisin,
Tinahattu
Puten uskollinen koira
Tervehdys, sikäli nuo moniväriset mainokset, joissa tosiaan aina musta mies ja valkoinen nainene=suvakin taivas, ovat virheellisiä että oikeastihan nuo kunniakansalaiset pyörivät omisaa porukoissaan. Ei pelkoa integroitumisesta. Jos sitten pyöräyttävätkin sekaväriset mukulat niin kuinkahan moni jää perheenisäksi kotiin? Taitaa ostarilla notkuminen omien kanssa jatkua silloinkin.
Jo tuossa ennen koronaa ihmettelin sitä kuinka pääkaupunkiseudun automarkettien parkkipaikalle tuli jotain "muodikkaain beigen" värisiä hybridejä joiden ratissa istui erittäin laitettu, nuori valkoinen nainen (luultavasti varsin hyvin toimeentuleva) ja vieressä pikimusta mies. Joskus ennen vanhoilla toimitusjohtajilla oli nuoret edustusvaimot, onko edellä kuvattu nykysuuntauksen vastine tälle vanhalle ilmiölle?
t.Puupääukko
Vajaa viikko sittenhän muistelit täällä 1960- ja 1970-lukujen televisio-ohjelmia. Minulle palautuivat mieleen muutamat televisiossa siihen aikaan usein nähdyt mainoksetkin. Jostakin syystä ensimmäisinä tulivat mieleen monet pesu- ja puhdistusainemainokset, jotka usein antoivat aihetta vitsailullekin. Niiden mukaanhan Andy suorastaan räjäytti lian pois, kun taas Tag pesi niin valkoiseksi, että sen valkoisemmaksi ei tule. Ja Surf sai aikaan, ettei pyykkipataa enää tarvittu, vaan se jouti, mainoksen eri versioiden mukaan, ainakin lasten leikkeihin, museoon, kukkaruukuksi tai grilliksi, mitkä kaikki vaihtoehdot mainoksissa myös näytettiin toteutettuina. Ja aina riitti tilaa vielä yhdelle, joka käytti Rexonaa.
Kaikkein useimmin nähty ja kuultu mainos taisi kuitenkin olla Veikkauksen mainoslaulu: Veikkaus on joka viikko, palautuspäivä keskiviikko.
Itseäni sapettaa myös tämä värillisten tunkeminen mainoksiin. Joissakin täysin suomalaisten tuotteiden mainoksissa ei ole edes sitä monimuotoisuutta, vaan valkoiset on poistettu kuvasta kokonaan. Esimerkiksi Lumene mainosti hiljattain tuotteitaan sekä somalilla että lähi-itäläisellä. Tähän totesin, että jos mainostatte tuotteitanne värillisille, niin myykää niitä myös värillisille, minä en niitä enää osta. Olen aikaisemminkin lähettänyt ”myllykirjeitä” yrityksille näiden vieraannuttavien mainosten takia. Tuskin sillä on vaikutusta, liekö lukevatkaan, mutta ainakin on viesti lähetetty.
Yritysten mielestä tämä on varmaan kovin trendikästä tiedostavaa muotia.
Ikätoveritar
Ikean mainoksissa taannoin esiinty perheenäitin pulskahko neekerimamma, tietenki Ikean tapasissa firmoissa, jotka on kansainvälisiä yrityksiä menee paremmin sellanen, kun eivät todennäkösesti tee niistä moniakaan mainoksia pelkästään Suopmea varten, mutta näissä pelkästään kotimaisten yritysten mainoksissa välillä vähän tkkii ..
Tosin pitää kyllä ihmetellä, ettei feministit ole siihen tarttuneet Ikean mainoksessa, että siinä on neekerimainen ja valkoinen mies .
-jpt-
Muistuipa mieleeni juuri edellisvuosituhannen Petelius&Kalliala -sketsi "Uusi riittoisa HOMO pesee paljon paremmin kuin vanha HOMO!"
Sketsi oli siis "pesuainemainos", jossa Petelius oli se uusi, Monsieur Mosse -tyylinen riittoisa homo, joka pyykkäsi käsin virnistäen leveästi kultahammas välkehtien. Kalliala oli taustalla pyykkilautansa viereen väsähtänyt, alistuneen oloinen vanha homo.
Yritin googlettaa sitä, vaan eipä löytynyt. Harmi. Nythän se voisi olla suorastaan ajankohtainen aivan sellaisenaan!
Ovatko diversiteettimainokset bisnestä vai hyvesignalointia eli pyrkimys miellyttää wokepiirejä ja heidän toiseustoteemeja? Tuleeko wokepiireiltä ja toiseustoteemeilta mitenkään merkittävää tulovirtaa? Nostaako diversiteettimainonta myyntiä ja paranntaako se kannattavuutta? Käykö tuossa toisinpäin?
Eräs hommalainen veikkasi että yrityksissä olevat diversiteettijohtajat ovat yleensä jotain suvakkiämmiä. Kaikissa yrityksissä ei ole diversiteettijohtajia. Joissakin yrityksissä diversiteettijohtajat on erotettu. Näin kävi Red Bullissa kun toimitusjohtaja erotti diversiteettijohtajat ja muut diversiteettityöntekijät.
Joku tutkija käytti termiä consumer politics ja asetelmaa boycott vs buycott. Kyseessä on vaikutusmuoto nimeltä kuluttajapolitiikka, ja asetelma boikotti vs tukiosto.
https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/2053168017738632
https://www.oah.org/tah/issues/2017/may/the-american-tradition-of-consumer-politics/
Pitäiskö kansallismielisten tai edes tavisten laittaa ilmoituksiin samalla periaatteella kuin autokorjaamo joka sanoi "Kommunistien ei tarvitse vaivautua"?
https://pbs.twimg.com/media/C9nwg1QWAAE8PdY.jpg
Floridalainen ruokalan pitäjä ei myy Bidenin kannattajille vaan sanoo että menkää muualle:
https://www.youtube.com/watch?v=TIc7jUr-gs4
Tämä ei liity tähän mutta Talibanista hieman.
Jussi Halla-aho sanoi että keskimääräisen afganistanilaisen näkemykset eivät merkittävästi eroa Talibanin näkemyksistä.
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=4294513557335472&id=100003306096376
https://hommaforum.org/index.php/topic,132274.0.html
Talibanilla on paljon aitoa kannatusta afganistanilaisten keskuudessa. Näin ollen se voittaisi parlamenttivaalit jos sellaiset pidettäisiin. Taliban voittaisi vaalit siinäkin tapauksessa jos vaalit ovat rehelliset eikä niissä ilmene vilppiä.
Hyvä jos Taliban ottaa afganistanilaiia takaisin. Talibanin kanssa pitäisi tehdä palautussopimus. Niin no palautussopimuks olisi pitänyt tehdä ajat sitten ja jokaisen valtion kanssa.
https://www.suomenuutiset.fi/taliban-me-otamme-rikoksiin-syyllistyneet-afgaanit-takaisin/
Tervehdys Qroquius Kadille, Tapsalle vaan, Joppos123:lle, Tinahatulle, Puupääukolle, Anolle, Ikätoverittarelle, jpt:lle ja vieraalle & kiitos kommenteistanne.
Qroquius Kad:
Viesti1: Kiitos lisäyksestä.
Viesti2: Jäämme odottamaan Peteliuksen anteeksipyyntöä. Kallialahan totesi jo aikaisemmin että hän ei pyytele anteeksi.
Tapsa vaan: Totta. Tietysti moni firma kuuluu jo kansainvälisiin osakeyhtiöihin ja pakkolinja tulee sieltä.
Joppos123: Kyseiset maat ovat muuten hyvä muistutus siitä kuinka tavalliset ihmiset voivat muuttua nopeasti kylmiksi tappajiksi.
Tinahattu: En tunne venäläisiä mainoksia mutta uskoisin että siellä ei pahemmin diversiteettiä harrasteta. Niin kuin tuskin Kiinassakaan:
https://www.youtube.com/watch?v=Few8kJ0zfnY
Puupääukko: Tuo on totta. Omat porukat joittein liepeillä roikkuu joitain suomalaisia wanna-be onnettomia.
Anno: Joo, muistan hyvin nuo mainokset. Valkoisuus ja vitivalkoisuus oli pop. Ei vain puhdas, vaan syväpuhdas. Ja jos et veikkaa, et voi voittaa.
Ikätoveritar: Täysin totta. Ja lieneekö myllykirjeillä enää merkitystä kun tuo pakkosyöttö on levitetty melkein kaikkialle.
jpt: Moni suomalainen firma kuuluu niihin kansainvälisiin ketjuihin.
vieras: Vaikea sanoa. Ehkä firmoissa mietitään että pakko toimia näin. Vaikka se tietäisi persnettoa. Jos suomalaiset firmat toimisivat niin kuin ehdotit niin mitä todennäköisemmin ne olisivat nykyisessä Suomessa käräjillä.
Jo 1970-luvulla neekerit olivat pääosassa yhdessä kaupallisessa tiedotteessa- lakritsimainoksessa. "Tannaan ostetaan Halvan maukasta lakritsaa..." Ei varmaan esitettäisi tänä päivänä.
Tere taas. Mie olen kanssa nähnyt tuon kiinalaisen mainoksen, ja täytyy myöntää, se hymyilytti ääneen. Ja ne ikean mainokset, niissä varsinkin on sitä väriä ja värinää. Sekin muuan mainos, jossa joku "muusikko" kyhää levyilleen hyllystöä, valmista tulee niin kuvaan ilmetyy tympeän näköinen väri ym.vammainen vaimoke ja muutama kakru. Kakrut ottavat äijän touhut, no nin kuin kuuluu, hieman höpsähtäneen ukon toilailuna, mutta se muija, että taasko toi saatana ukko sekoilee.
Huru-ukko
PS. Noi hammastahnamainokset, hyvä etteivät lupaa, että kun käytät tätä niin sulle kasvaa uudet hampaat.
Varusteleka kun laittaa mehmetin mainokseen palehuiviin pukeutuneena - mikä lie nimensä, lekalla on näitä myynnissä - ja kertoo vaimonkivitys huiveja olevan saatavilla. Niin suvakkien ulina kuuluu afganistaniin saakka.
Kärkkäinen voisi laittaa rantatossuja tarjolle. Pitopohjallisella, suomen talveen. Ja Pataanilakkipäisen mannekiinin kuvaan. Ihan vaan lystin vuoksi.
Pyssymies
Hieno valkoinen mekkosi ajankuluessa harmaantuum ei hätää cilit bang palauttaa valkoisen takas ..
Tuo mainos ihan tälläviikollä näky.
Ei noit mainoksia kannata ottaa vakavasti, suurin osa tavliisistain ihmisistä ei välitä
-jpt-
.. Tuosta pikkasen asian vierestä, tuli mieleen kun eräässä kaupungissa aikoinaan oli samalla kadulla kolme kilpailevaa suutariliikettä, joilla oli kova kilpailu, ensimmäinen pani lehteen ilmoituksen, kaupungian paras suutari, toinen laittoi sitten että maan paras suutari, kolmas oli vaatimaton ja laittoi että kadun paras suutari ..
-jpt-
Tervehdys Anolle, huru-ukolle, Pyssymiehelle ja jpt:lle & kiitos kommenteistanne.
Ano: Ja se mainoshan löytyy tuosta linkistä vieläkin. Delta Rhythm Boys:
https://www.youtube.com/watch?v=numbCLeS14o
Huru-ukko: Tuollaiset mainokset herättävät lähinnä vastenimielisyyttä. Niillä kun ei ole reaalimaailman kanssa mitään tekemistä-
Pyssymies: Varusteleka tarjoaa sinänsä helvetin hyviä varusteita myytäväksi. Ja hyvällä asenteella.
jpt:
Viesti1: Näin muuten minäkin tuon mainoksen vaikka telkkarin katseluni on kovin vähäistä.
Viesti2: Sama juttu koskee partureita.
-jpt- Olet väärässä. Mainoksilla luodaan mielikuvia eli propagantoidaan.
Agendana on normalisoida monietnisyys ja mielipiteesi kertoo, että ovat onnistumassa.
Hlökoht -tuttaa niin ettei veri kierrä päässä kun noita mainoksia osuu kohdalle.
Tv-sarjat sekä elokuvat onkin jo aikaa sitten pakkonekeröity ja -homotettu, joten tämä mainosten muutosprosessi olikin vain ajan kysymys,
Näemmä en onneksi ole täysin yksin mielipiteineni.
-Tvälups-
Stocka nyt on vaan Stocka, aina pyrkinyt olemaan hieman itseään fiinimpi. Moskovassa pärjäsi neukkuaikana, Venäjällä ei. Mutta ei Stockaa pelkästään voi syyttää ruskeasta matelemisesta, telkkarissa joka toisessa mainoksessa on tummaihoinen, aivan naurettavissakin yhteyksissä. Kaikki kalliit naamarasvat kuulemma sopivat iholle kuin iholle, tuskinpa, vaikka samaa hajustettua vaseliinia ovatkin. Joidenkin iho nyt vaan on paksu ja toisten ohuempi kas kun se ilmasto. Näemme näitä ruskeita tyttöjä (missä värilliset miehet mainoksissa?) vain meikki- ja rättimainoksissa. Ei tenaleideissä, ei ruokamainoksissa mama Afrikan makoisia tuotteita mainostamassa. Eikä missään tapauksessa yhtäkään yli 22 vuotiasta.
Eihän tässä ole muusta kyse kuin manipuloinnista eli aivopesusta. ME olemme hyväksyneet ja rakastamme heitä, ja samaa odotamme teiltäkin. Katsokaas nyt miten kauniita he ovat, nämä nuoret ruskeat naiset. Kun samaan aikaan elämme todellisuudessa jossa ne beiget, ruskeat ja mustat miehet ovat jokapäiväinen riesa stadissa.
Kun tässä nyt on ollut ikävää keskustelua Akatemian älyvpaista projekteista, niin voisiko joku vähän halvemmalla kuin 497.000 eurolla tutkia miten nöyristely ihonvärin edessä kohottaa Suomen talouskasvua?
Tervehdys Taisteluvälineupseerille ja tira+:lle & kiitos kommenteistanne. Kyllä. Kyseessä on mielenmanipulointi jolla pyritään syöttämään monikultturismista aivan erilainen kuva kuin mitä se todellisuudessa on. Ja verorahojen syytäminen mainittuihin ”tutkimuksiin” on mielestäni lähinnä talousrikollisuutta.
Lähetä kommentti