maanantai 14. toukokuuta 2007

KOULUJEN SEKOITTAMISESTA

Kansanmedia kirjoitti englantilaisten uudesta hölmön tölväyksestä, eli maan hallituksen koulutuspoliittisesta ehdotuksesta yhdistää valkoisenemmistöisiä kouluja ydinkaupunkien etnisesti sekoittuneisiin kouluihin vaikka sitten väkisin. Juttu löytyy tuosta linkistä:
Tästähän voisi ajatella, että ehdotushan se vasta on, ja kaukana Brittein saarilla, mutta näin Yrjöperskeleen ominaisuudessa itse (samoin kuin valistunut lukijakin) on tullut huomanneeksi, että mikäli jossain päin maailmaa keksitään entistä komeampi tapa pissiä housuihin, niin sehän pitää saada tännekin ja huutaen.

Suomihan ei ole vielä siinä määrin etnorikastuksella kyllästetty kuin Iso-Britannia, mutta tämänkaltainen toimintamalli olisi täälläkin komeasti omaan kaivoon kusemista. Meillä Suomessahan noin periaatteessa peruskoulun yläaste käydään sen alueen koulussa, missä asutaankin. Käytännössä (onneksi), voi oppilas hakea myös muihin kouluihin. Hyvänä esimerkkinä Helsinki, jossa Itä-Helsingissä asuvat, ihan oikeasti opinhaluiset koululaiset ovat pyrkineet keskustassa sijaitseviin kouluihin, joissa keskitytään opiskeluun.

Mikäli meillä ryhdyttäisiin toimimaan tämän englantilaisen mallin mukaan, siirrettäisiin todennäköisesti keskustan toimivista kouluista muutama luokka esimerkiksi Vesalan yläasteelle. Työni puolesta kerkesin tutustua melko tarkkaan Itä-Helsingin kouluihin ja voin todeta, että keskustasta siirrettyjen opinhaluisten koululaisten opiskelu loppuisi sitten siihen. Näissä Itä-Helsingin etnistyneissä kouluissa kun opetus toimii sen mukaan, mitä luokan pikkuterroristit antavat luvan opettaa.

Alueen kouluissa aikaansa viettävä etnorikastuttajien porukka ei (niin kuin aikaisemmissakin jutuissa mainitsin) ole järin kiinnostunut opiskelusta eikä yleensäkään miellä olevansa osa suomalaista yhteiskuntaa. Kyllä, toki niissä kouluissa on myös paljon suomalaisia oppilaita, jotka ovat tavalla tai toisella syrjäytyneitä ja käyvät koulussa vain pakolla ja silloin kun huvittaa. Käytin muotitermiä syrjäytynyt, vaikka vanha termi rikollisen alku olisi toimivampi. Termi syrjäytynyt vaan siirtää vastuuta pois ihmiseltä itseltään. Pieni vedonlyönti: viiden vuoden sisällä termi syrjäytynyt muutetaan termiksi syrjäytetty. Silloin vastuu on siirretty ihmiseltä pois jo kokonaan. Ihminen ei voinut mitään millekään, hänet syrjäytettiin.

Ajatus ja teksti harhailee, vaan yhtäkaikki, mikäli opinhaluinen oppilas siirretään tämmöiseen monikulttuuriseen kesäkeittoon, hän päätyy näitten gangsterinalkujen (niin suomalaisten kuin muunmaalaistenkin) rääkättäväksi. Ja opettajat eivät tähän rääkkäykseen pysty puuttumaan. Siihen ei ole mahdollisuuksia. Ei tarvittavia valtuuksia eikä hauistakaan. Millä joku 50-kiloinen naisopettaja estää kouluterrorismia?

Siemenet tähän kylvettiin jo huomattavasti ennen monikulttuuriuskonnon aikaa. Aikanaan nämä vasemmistoälykkömme pitivät DDR:ää taivaasta seuraavana – siis ylöspäin. Ja sieltähän piti sitten apinoida tämä peruskoulu, jonka myötä opettajan arvovalta ja auktoriteetti nollattiin täydellisesti. Haistattelun ja kouluterrorin hallitsivat jo suomalaisetkin hyvin, ja nyt meille rahdatut etniset rikastuttajat ovat vielä siihen päälle oppineet (tai heille on opetettu) että he ovat erityisasemassa olevia uhreja, joita eivät Suomen lait koske. Heillähän on täysi oikeus rääkätä muita.
Se, että näihin kouluihin sitten siirrettäisiin opinhaluisia oppilaita ei saa muuta aikaan kuin sen, että heilläkin alkaa keskiarvot pudota. Antakaa niitten opiskella, joilla siihen halu on. Nuorisossa on tulevaisuus, emmehän me vanhemmat jäärät täällä loputtomiin elä. Vaikka omassa työssäni näen nuorisostamme sen vaikeimman aineksen, ei minulla ole epäilystäkään, etteikö suurin osa nuorisosta halua elää ihmisiksi, Suomi-nimisessä maassa.

Kirjoituksessani kannan huolta nimenomaan näistä opinhaluisista. Näille taas, jotka haluavat elää elämänsä vatipäänä (valkotukkaisena tai etnisviritteisenä sellaisena) ei mahdeta nykymeiningillä mitään. Osa tietysti siirretään erityiskouluihin, mutta se ei ole kovin suuri salaisuus, että ammattikouluissa lasketaan erityiskoulujen päätösspettarin keskiarvosta kaksi numeroa pois ja päätellään siitä todellinen osaamisen taso. Lukioista on taas tässä yhteydessä ihan turha puhuakaan. Mutta jos haluat elää vain toisia terrorisoiden, niin sehän kyllä onnistuu. Häkkikin heilahtaa vasta sitten kun takana on tusinan verran ehdollisia tuomioita.

Ei pidä luulla, että syyllistäisin tässä kirjoituksessa opettajia. Tilanne ei ole heidän syynsä. Tilanne on ajautunut tällaiseksi siitä alkaen, kun vanhaa ”ajatusta ja luovuutta rajoittavaa, auktoriteettiin ja ylhäältä alaspäin suuntautuvaan kurinpitoon perustuvaa” opetusjärjestelmää alettiin purkaa ja muuttaa ”tasavertaiseksi ja luovuutta korostavaksi”. Etno-osaajat tulivat valmiiksi mätään systeemiin ja kotiutuivat siihen oikein mainiosti.

Kun Yrjöperskeles aikanaan kävi koulua 1970-luvun alussa, oli meillä vielä opettajina vanhoja ukkoja, jotka olivat Kannaksen ja Syvärin veteraaneja. Nythän niille miehille on viimeinen iltahuuto tullut jo aikaa sitten. Vaan kunpa ne miehet saataisiin jollain tavoin herätettyä henkiin ja laitettua vaikkapa Vesalan yläasteelle. Vanhan ajan valtuuksin.

PS: Kiitokset Kansanmedialle taas uutisesta. Kunpa saisitte touhun muuttumaan jokapäiväiseksi sanomalehdeksi. Tilaisin heti. Valtalehdet kun eivät ole enää edes tuubaa, vaan silkkaa bongorumpua. Ja taistolaisiltahan voisi vähän lainata kannustuslaulua:

TILAA KANSANMEDIA

Pirua ei pidä herran enkeliksi luulla
Multikultin lehdet puhuu multikultin suulla
Kukkahatut vahtii, mitä painokoneet sylkee
Ymmärryksen varjolla ne suomalaista nylkee
Tilaa Kansanmedia
Levitä Kansanmediaa
Kansanmedia multikultin
Metkut paljastaa
Jaa-a. menikö jo liian roisiksi? No, vointeja kaikille. Ja onnea kiekkoleijonille hopeasta. Yrjöperskeles muistaa hyvin sen 1970-luvun, kun haaveiltiin, että jos edes sen yhden kerran pääsis pronssille. Ei pidä ahnehtia liikoja.

9 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Pistitpä Yrjö tekstiä aika arasta aiheesta. Tämähän on tabu aihe.

Kehitys tulee olemaan mielenkiintoista. Kun maahanmuutto ja lopputuloksena oleva Suuri Unelma etenee, koulujärjestelmä eriarvoistuu väistämättä ja vaikuttaa tulevaisuudessa koko yhteiskunnan rakenteisiin. Sääliksi käy niitä opinhaluisia ja elämässä eteenpäin tahtovia lapsia. Heidänhän tulevaisuus käytännössä tuhotaan kouluiässä. Luulisin kehityksen johtavan myös yksityiskoulujen suosion merkittävään kasvuun, mikä taas lisää yhteiskunnan ja kansanryhmien eroja. Näyttäisi siltä, että kohti luokkayhteiskuntaa ollaan menossa.

Itseäni ällistytti resurssien mielenkiintoinen käyttö opetuksessa. Lapsieni koulussa (Helsingissä, pieni, maahanmuuttajalapsia noin 5 %, erittäin laadukas opetus) karkean arvion mukaan noin 40 % resursseista laitettiin tuon 5 %:n opettamiseen. Tämä tarkoittaa siis suhteessa kahdeksankertaista panostusta opetukseen valmistavine luokkineen, tukihenkilöineen ja erityisopettajineen.

Anonyymi kirjoitti...

http://www.thelocal.se/7155/20070430/

Linkin takana oleva uutinen laittaa ajattelemaan.

Anonyymi kirjoitti...

Tuossa on kuvaus tulevasta. Itä-Helsinki, itä-Vantaa ja Turku viiden vuoden kuluttua ja kaikki Suomen kaupungit x:n vuoden kuluttua.

Ei hyvältä näytä. Fjordmanin artikkelista copypastettu.

One of the reasons for the low participation in the work force among Muslims is a very high drop out rate from schools, especially for boys. Although Muslims themselves blame this on “poor integration efforts” and “marginalization,” some of them are actively obstructing their kids’ education, lest they become too much like the infidels. Thousands of Muslim children with Scandinavian citizenship are sent to Koran schools in Pakistan and other countries, to prevent them from becoming “too Westernized.” When this practice was documented and criticized by the Norwegian organization Human Rights Service, Pakistanis in Norway had the galls to ask for a school for their children in Pakistan, funded by Norwegian taxpayers. They will probably get it.
According to the Copenhagen Post, in Denmark when the country’s schools open their doors again after the summer holidays, not every student is there to enter. Some schools report one in every five students missing from the schoolrooms. Daily newspaper Berlingske Tidende reported that some children had not returned from vacation in their homelands with their parents. ‘When students are kept away from school start, it’s a big problem for their integration and can affect the children’s educational level,’ said Integration Minister Rikke Hvilshøj. She said a committee would discuss methods to get parents to send their children to school from day one. ‘These are children who have problems beforehand following what’s going on at school,’ Hvilshøj said. ‘Not being there when the school year starts won’t make it any easier. We need to make parents understand that if their children are to get a good chance in Denmark, they need to make sure that they are there when school starts.’ Author and journalist Rushy Rahsid said she had often gone on long vacations to Pakistan with her parents as a child. ‘Families go on such long trips to give their children a healthy dose of religion, culture, traditions, and family,’ she said. ‘If you buy a very expensive ticket, you want to take full advantage of the trip and meet the entire family.’

Not that the problems always disappear when they actually attend school, either. Going to school is no child’s game for many children in Copenhagen, where beatings, kicks, robberies, and threats have everyday occurrences. The perpetrators are normally their own age. Violence and threats pose such a big problem in high schools in Malmö, Sweden, that the local school board wants to install surveillance cameras and security guards in the buildings. The city’s education director Matz Nilsson said unruly and aggressive students had become a more common sight in the high schools of Malmö, the home of some of Scandinavia’s biggest and roughest slums.

In the spring of 2006, police were deployed at a Berlin school after teachers complained that they could not cope with their students’ aggression and disrespect. A teacher who recently left the school told the Tagesspiegel newspaper that ethnic Arab pupils were bullying ethnic Turks, Germans and other nationalities. “School for them,” said Petra Eggebrecht, former director of the Rütli school, “is simply a place to fight for peer recognition, where young criminals become idols.” Young people are also easy targets for Islamist organisations. Outside the Rütli school, the children greeted visitors in Arabic.

When reporters went to school they were pelted with paving stones by masked youths from the schoolyard as the district’s mayor stood helplessly at the entrance of the building. An increasing problem in German schools is that Arab male students often refuse to respect the authority of women teachers. Students at the Ruetli Hauptschule were not shy about expressing their views to reporters. “The German (students) brown nose us, pay for things for us and stuff like that, so that we don’t smash in their faces.” But there are also conflicts between Arab and Turkish students, mirrored in battles between the city’s foreign-dominated youth gangs. Integration of foreign youths in Berlin is often poor. Even second and third generation children frequently do not speak fluent German and many fail to complete school - all of which leads to a high jobless rate among immigrant youths. White German families are moving out of districts like Neukoelln.

Anonyymi kirjoitti...

Jos meno Itä-Helsingin (ja muiden rikastuneiden alueiden) kouluissa on todellakin tuota tasoa (mitä en sinänsä kauheasti itse epäile), niin ei luulisi olevan kamalan ongelmallista asentaa valittuihin paikkoihin kouluissa (piha-alueetkin riittänee, jos agentti ei pääse luokkiin vaivihkaa) wi-fi-kykyisiä vaikeasti havaittavia videokameroita.

Ehtivät ne varmasti aikansa kuvamateriaalia lähettää ennenkuin ne havaitaan, jonka jälkeen lienee triviaalia editoida paljastusvideo ja laittaa se youtubeen.

Laillisuuden puolesta lienee hämärän rajamailla tämä ratkaisu, mutta video puhuu suurelle yleisölle paremmin kuin miljoona sanaa.

Dr. Doctor kirjoitti...

Osaan arvostaa kiekkohopeaa...; )

http://palanutsulake.blogspot.com/2007/05/1984-2007.html

reino kirjoitti...

Hyvä kirjoitus kaikin puolin.

Itse tykkäsin erityisesti tuosta syrjäytynyt-syrjäytetty -jutusta. Se voi hyvinkin olla, että ennustuksesi toteutuu ennemmin kuin arvaammekaan.

Syrjäytyminenhän voidaan tulkita myös aktiiviseksi toiminnaksi, eli ihminen vetäytyy tarkoituksella syrjään normiyhteiskunnasta. Ja sitä se tuntuu monessa tapauksessa olevan. Varsinkin nuo liimatilhet ja muut anarkopiiperöt suorastaan taistelevat syrjäytymisoikeutensa puolesta. ;)

Anonyymi kirjoitti...

Mainio kirjoitus taas kerran. Jatkakaa!

Kullervo

Yrjöperskeles kirjoitti...

Kiitos kannustavista kommenteista. Jatketaan kaikki tahoillamme.

Ania kirjoitti...

Olen aina ihmetellyt sitä, miten omien vanhempieni ikäluokka, joka kävi kansa- ja oppikoulunsa 60-luvulla, pärjäsi niissä 40:n oppilaan ryhmissä, kun nykyisin puolet luokasta, jossa on noin 30 oppilasta, putoaa automaattisesti kärryiltä ja syrjäytyy ihan yksinomaan sen takia, että luokissa on niin paljon oppilaita. Tai näin ainakin väitetään, todellisia syitä opiskelurauhan ja -motivaation menetykseen tuli tässä kirjoituksessa oikein kattavasti.