Ja
jatketaanpa sitten kuudennentoista epistolan merkeissä. Jos nuoremman
sukupolven edustajille tuo tunnuskuvassa mainittu Slemmy on outo tuttavuus niin
hänhän oli Suomessa 1970-luvulla ilmestyneen Shokki-kauhulehden eräänlainen
juontaja ja kaikin puolin särmä jätkä. Nykyisessä Suomessa valtamedia on
muuttunut itsessään kauhulehdiksi joten varsinaisia kauhun erikoislehtiä ei
enää tarvita. Niinpä Slemmykin on jo eläkkeellä. Kauniina muistona ajasta
jolloin kauhu oli fiktiota eikä jokapäiväistä elämää.
Aikaisemmassa
epistolassa puhuttiin julkisesti levitetystä ja pakkosyötetystä teiniangstista
jonka valtamedian mielestä tulisi olla esimerkkinä kaikille ihmisille.
Niillekin, jotka ovat kasvaneet aikuiseksi. Sellaisiakin meinaan on vaikka
toimittajien on sitä ehkä hankalaa hahmottaa. Voisi puhua jonkunlaisesta
uudesta lasten ristiretkestä ja aikaisempikinhan oli aikuisten pystyyn pykäämä.
Valtamediamme on yrittänyt löytää ikioman suomalaisen Greta Thunbergin niin
kuin esmes tässä uutisessa jossa yhden kokkolalaistytön muualta opeteltu ilmastohysteria
halutaan pakkosyöttää kaikille suomalaisille. Niille aikuisillekin. Ideana että
jos te hymähtelette nuoren tytön ahdistukselle niin olettepa muuten paskaa ja
julmaa porukkaa. Ettäs kehtaattekin:
Elämme
aikuisten suunnittelemaa lasten ristiretkeä.
Jos kyseinen
nuori nainen olisi avautunut asiasta ihan muuten vaan niin tässä blogissa ei
oltaisi mainittu asiaa ollenkaan. Kyllä nuoren tytön pitää saada olla rauhassa.
Mutta kun Yle nostaa tämän valtakunnalliseksi esimerkiksi niin kyllä siitä
silloin täälläkin mainitaan. Ja kysytään että kuinka suuri urakka muuten oli
etsiä tämä ilmastohysteerikko? Muistutetaanpa siitä että ne ”pikkuiset
ilmastopioneerit” eivät niihin mielenosoituksiin välttämättä ihan omaehtoisesti
osallistu:
Kuka
mahtoi keksiä idean? Nuo mukulat vai nuo aikuiset?
Mahtanevatkohan
nuo pikkumukulat edes tajuta että mistä noissa marsseissa oikein on kyse? Muistutetaan
taas kerran myös siitä että Suomi on luonnonvarojen nettotuottaja ja jos Suomen
elinkeinoelämä – niin kuin vihreät haluavat – tuhotaan heidän ikioman
ilmastoegonsa ruokkimisen nimissä niin sen vaikutus maailmanlaajuisesti on
nolla prosenttia. Valitettavasti sen vaikutus suomalaisten elämään on puolestaan
sata prosenttia. Niitten suomalaisten, jotka elättävät ne hihhulin asemaan
itsensä asettaneet vihreät. Hihhulit, joita löytyy kaikista
järjestelmäpuolueista. Ne aikaisemmat hihhulit siellä pohjoisessa sentään
tekivät töitä.
Hihhulit
Jatketaanpa
poliittisesti edistyksellisen oikeuslaitoksen toimia maaliskuussa 2019. Silloin
Pohjois-Karjalan käräjäoikeus teki päätöksen jonka Itä-Suomen hovioikeus
vahvisti. Eli: Etnisesti edistyksellinen jätkä oli raiskannut suomalaisen
15-vuotiaan tytön. Tuomioksi tuli kaksi vuotta mutta ehdollisena. Perusteet:
Pitkästä vankeudesta voisi olla
olennaista ja merkityksellistä haittaa tuomitun sosiaaliselle selviytymiselle.
Oikeus huomautti, että näin pitkä
ehdollinen täysi-ikäiselle edellyttää poikkeuksellisen painavia perusteita. Se
löysi perusteiksi muun muassa sen, että mies opiskeli ammattiopistossa eikä hän
kertomansa mukaan käyttänyt
päihdyttäviä aineita.
Hotellin
respassa ajatellaan että kyseisen tyyppisten jätkien sosiaalinen selviytyminen
ei kiinnosta pätkääkään. Ainoastaan se, että ne karkoitetaan Suomesta ja
karkoitetaan pysyvästi. Sen sijaan rikoksen uhrien sosiaalinen selviytyminen
kiinnostaa. Oikeusjärjestelmäämme se ei kiinnosta.
Maaliskuussa
2019 löi Perussuomalaisten ajatuspaja Suomen Perusta pöytään kovat luvut
haittamaahanmuuton kustannuksista suomalaisille. Yksi irakilainen maksaa
elämänsä aikana suomalaisille keskimäärin 691 000 euroa ja yksi somali
vaatimattomat 951.000 euroa. Mutta Aamulehti löysi lukemista valoisan tai
ainakin valoiseksi tulkittavan ottiatuota-puolen:
Tulokseen liittyy kuitenkin
epävarmuustekijöitä sikäli, että tämän päivän tilanne ei välttämättä kerro
näiden maahanmuuttajaryhmien työllistymistilanteesta esimerkiksi 30 vuoden
kuluttua.
Tämän päivän
tilanne on sama kuin on ollut etnisesti edistyksellisten kanssa jo viimeiset 30
vuotta. Etnisesti edistykselliset ovat elätettäviä. He ovat tarpeettomia. He
ovat työllistyneet lähinnä julkishallinnon suojatyöpaikkoihin joille ei olisi
ollut mitään tarvetta jos heitä ei olisi koskaan tähän maahan tullutkaan. Aamulehden
logiikan mukaan jos asia ei ala 30 vuodessa – todistetusti – toimimaan niin
ehkä se alkaa toimimaan 30 vuoden päästä. Kun oikein toivotaan. Itselleen
valehtelu on taiteena sinänsä varsin kaunista. Mutta kun se on poliittista
valtavirtaa joka vaikuttaa valtion toimintaan niin se on pelottavaa. Sillä se
ei ole vain tyhjiä sanoja vaan se vaikuttaa haitallisesti jokaisen suomalaisen
elämään. Eikä sitä haittaa saisi arvostella.
*
Maaliskuussa
2019 Yle teki parhaansa vaalipropagandan kanssa. Se jopa osoitti että Jussi
Halla-aho on itsensä kanssa samaa mieltä vain 71 %:sesti:
Erityisesti
nuorille suunnatussa vaalikoneessa Yle tarjosi ennen kysymyksiin vastaamista
Vaalibotin käyttäjän silmille useiden minuuttien ajan vahvasti politisoitunutta
ja ohjaavaa argumentaatiota sekä videosisältöä koskien muun muassa translakia,
vihapuhetta ja ilmastonmuutosta. Muistutetaan, että Yle on verorahoitteinen
palvelu eikä kansalaisella ole mahdollisuutta vaikuttaa siihen, että peritäänkö
häneltä Yle-vero.
Lapin
yliopiston kvantitatiivisen tutkimuksen yliopistonlehtori Arto Selkälä totesi
asiasta osuvasti että ”tämä on räikeintä propagandaa, mitä olen
Suomessa ennen vaaleja nähnyt”. Mutta vielä räikeämpäähän me tulemme
jatkossakin näkemään.
*
Nykyistä
ulkoministeriä Pekka Haavistoa pidetään vihreitten parhaana maanpuolustuksen
asiantuntijana. Kyseinen Pekka sanoa pläjäytti maaliskuussa 2019 painavan
sanansa Suomen uudesta hävittäjähankinnasta ja halusi rajata Yhdysvaltojen
tarjoamat hävittäjät kilpailun ulkopuolelle koska Yhdysvallat ei ole mukana
Pariisin ilmastosopimuksessa. Pekan mielestä taisteluvälineitä ehkä ostetaan vain
maailman ilmastopelastumisen nimissä.
'
Ympäristöystävällinen
hävittäjävalinta? Hotellin respasta muuten ei osata sanoa että mikä se olisi se
paras Suomen seuraava hävittäjä. Ei riitä asiantuntemus.
*
Kun
siirryttiin huhtikuun 2019 puolelle oli Helsingin Pravda kovasti huolissaan
Suomen tulevaisuudesta ja tiesi ratkaisunkin:
Syntyvyys vähenisi jyrkemmin
ilman maahanmuuttajia – Muualta tulleet naiset saavat keskimäärin enemmän
lapsia kuin kantasuomalaiset.
Korkein kokonaishedelmällisyysluku
on Somaliasta tulleilla naisilla.
SUOMEN syntyvyys
on pahassa syöksykierteessä. Maahanmuuttajataustaisten naisten ansiosta kierre
ei ole niin paha kuin se olisi ilman heitä.
”Jos meillä ei olisi ulkomaalaistaustaisia synnyttäjiä, luonnollinen väestönkasvu olisi vielä murheellisempi”, sanoo väestöpolitiikan dosentti Ismo Söderling.
”Jos meillä ei olisi ulkomaalaistaustaisia synnyttäjiä, luonnollinen väestönkasvu olisi vielä murheellisempi”, sanoo väestöpolitiikan dosentti Ismo Söderling.
Lienee
tietysti turhaa selittää HS:lle että mitä tarkoittaa huoltosuhde koska ei se
sitä kuitenkaan ymmärrä mutta muistutetaan kuitenkin siitä että kun etnisesti
edistyksellinen nainen synnyttää etnisesti edistyksellisen lapsen koko elämänsä
kestävälle kantasuomalaisten elatukselle niin se ei siitä ainakaan parane.
Maahanmuuttotaustaisten naisten ansiosta kierre on pahempi kuin mitä se olisi
ilman heitä.
Ja
paljonko näistä olikaan niitä huoltosuhteen parantajia? Tulkkeja,
kulttuuritulkkeja ja projektityöntekijöitä ei lasketa.
Siirrytään
huhtikuun 2019 puolelle. Lukija tietää hyvin että valtamedia pitää
kommunistista yliopistojotakin Martin Scheininiä yleisasiantuntija Parantaisena
jonka mielipide kiinnostaa ja jonka mielipide myös esitellään laajasti kerta
toisensa jälkeen. Annetaanpa kyseisen Scheininin eräs mielipide:
Onko tähän
oikeastaan enää mitään lisättävää? Muuta kuin se, että valtamedia käyttää
kyseistä jätkää arvostettuna asiantuntijana. Joskus äärimmäisen typeryyden
edessä kannattaa vain hiljentyä ja kiittää kaikkia mahdollisia yliluonnollisia
voimia ettei poliittinen alzheimer ole vielä iskenyt itseensä.
*
Huhtikuussa
2019 pidettiin sitten Suomessa eduskuntavaalit. Perussuomalaiset pärjäsivät
kohtuullisesti mutta eivät tietenkään tarpeeksi hyvin. Laitetaanpa sitten
kuvakatsaus vaaleista ja persujen menestyksestä suvaitsevais-tiedostavan
väestönosan näkövinkkelistä. Ensiksi tarvitaan terapiaa:
Sitten
todistetaan että käsitys yhteiskunnasta on hieman, no, hatara:
Sitten
mennäänkin jo väkivaltafantasioitten puolelle. Perussuomalaisten kannattajilla
vastaava viesti oltaisiin käsitelty hyvin nopeasti käräjäoikeudessa:
Mutta
suvaitsevais-tiedostavalla ihmisellähän kyseessä on vain ”voimakas
mielenilmaisu”. Sitten on vuorossa jonkunlaisia Auschwitz-fantasioita:
Samalla
kommentoijalla oli myös tarjolla äärimmäinen talousratkaisu:
Sitten
etsitäänkin jo haja-asutusalueitten uusnatseja:
Ja sitten
haukkui jo koirakin:
Helvettiinkin
toivoteltiin. Ja samalla todistettiin ettei ymmärretä mitä ”natsi” tarkoittaa:
Ja lopuksihan
mennään sinne niin.
Jokseenkin
noista avautumista voi todeta että historian opetus koulussa on varsin puutteellista.
Ja todetaan vielä että entäs jos perussuomalaisten kannattajat postaisivat edes
puoliksi tuollaisia? Siinä kirjoiteltaisiin jälleen pöytäkirjoja. Pitkiä
pöytäkirjoja.
*
Huhtikuussa
2019 Yle – mikäs muukaan – kaivoi esille jostain kivenkolosta muuan akateemisen
ammattilaisen Kirsti M. Jylhän joka analysoi ihmisiä jotka eivät täysin niele
ilmastohysteriaa. Tämä yhteiskuntatanhuaja totesi heistä näin:
- Tärkein tekijä on näkemys
epätasa-arvosta. Ihmiset jotka hyväksyvät epätasa-arvoisuuden, kieltävät
useammin myös ilmastonmuutoksen.
- Se, että joku muu kärsii, ei vielä
oikeuta passiivisuutta. Siihen liittyy lisäksi hyväksymistä, että joku muu
kärsii sen vuoksi, että me täällä elämme näin.
- Heille on ok, jos esimerkiksi naiset
tai maahanmuuttajat ovat huonommassa asemassa. Heidän näkemyksensä mukaan
hierarkiat ovat luonnollisia eikä niistä pidä pyrkiä eroon. Jotkut ovat vain
ansainneet heikomman aseman.
- Jos on protektionistinen ja
nationalistinen maailmankuva eikä ole kiinnostunut ihmisryhmistä jotka
kärsivät, ilmastonmuutos ei ole aktivoiva kysymys.
- Argumentit alkavat liittyä
poliittiseen identiteettiin, ja kukaan ei voi tulla vastaan, sillä keskustelu
ei enää käsittelekään ilmastonmuutosta vaan identiteettiä.
Tulee huomata
että kyseinen yhteiskuntatanhuaja esitti mielipiteitään jotka Yle esitti
faktana. Mitään varsinaisia perusteluja hänellä ei ollut mutta eihän Yle
niitä kysellytkään. Ilmastohysteria on uskonto jonka pohjalta voi väittää, no,
ihan mitä tahansa. Esmes just sitä että jos ei allekirjoita ilmastohysteriaa
sataprosenttisesti niin silloin on totta kai myös kaikenlaisen epätasa-arvon
kannattaja.
Missä
vaiheessa muuten yhteiskuntatutkijoista tuli meteorologian asiantuntijoita?
*
Huhtikuussa
myös tuoretta vasemmistoliiton kansanedustajaa Veronika Honkasaloa vitutti kun
hänen seuransa ei kelvannut:
Kun on
seurannut kyseisen naisoletetun avautumisia vuosien varrella ei oikeastaan
yhtään ihmettele että miksi hänen seuransa ei miellytä. Ja vaaleihin liittyen
laitetaan vielä entisen RKP:n kansanedustajan Stefan Wallinin perussuomalaisiin
liittyvää viisautta:
Näinkö se
todellakin oli? Noita juttuja on jotenkin niin helppoa kehittää eikä niitä
nykyisessä Suomessa tarvitse edes perustella. Missä vaiheessa muuten
suomalaiset ovat asuneet puussa ja metsästäneet ritsalla?
*
Toukokuussa
2019 Korkein hallinto-oikeus mäjäytti suomalaisten muurahaiskansalaisten
suureksi iloksi ennakkotapauksen joka tekee haittamaahanmuuttajan elinikäisen
notkumis- ja elatusautomaattioikeudesta lähinnä ilmoitusasian. Tarina
lyhykäisyydessään:
Afganistanilainen jätkä oli saanut
turvapaikkahakemuksestaan hylsyn koska hänen ei voitu osoittaa kärsineensä
vainoa ja hengenvaaraa kotimaassaan. Asiaa tutkineet viranomaiset saattoivat
haistaa taas kerran elatusautomaatin piiriin pyrkijän ja tuskinpa olivat
väärässä. No, prosessihan eteni – koska maahanmuuttoteollisen kompleksin
palkatut ammattilaiset ovat kertoneet tyypille kaikki mahdollisuudet – sitten
lopulta korkeimpaan hallinto-oikeuteen ja prosessin aikana häiskä oli sitten
ilmoittanut sekä kääntyneensä kristityksi että menneensä naimisiin kristityn
naisen kanssa. Tyyppi kertoi viranomaisille vielä ilmoittaneensa tästä
Afganistaniin jolloin KHO totesi että no joo, maito on kaatunut maahan ainakin
jätkän oman ilmoituksen mukaan joten heppuhan on selkeässä ja välittömässä
vaarassa mikäli palaa sinne minne kuuluukin joten hylsyhän perutaan ja
notkumisoikeus on taattu. Kun löydetään vain joku peruste, niin sehän riittää.
Lukijalle ei
tarvinne pahemmin selittää, että mitä tämä ennakkotapaus saa aikaiseksi.
Valtamedia
nostaa esille kaikenlaista sellaista minkä voi hyvällä omallatunnolla todeta
epänormaaliksi. Valtamedian ideahan on tällä myllytyksellä muuttaa epänormaali
normaaliksi ja siitä ennen pitkää normiksi jonka arvostelu ei ole sallittu.
Toukokuussa 2019 Helsingin Pravda näytti tästä hyvän esimerkin:
HS: Aleksi synnytti kaksi lasta
ja elää nyt kolmen miehen perheessä.
Transsukupuolinen Aleksi elää
kolmen miehen perheessä. Hän on synnyttänyt lapsen molemmille kumppaneilleen,
uutisoi Helsingin Sanomat.
Jatketaan:
Naiseksi syntynyt Aleksi on käynyt
aikuisena läpi sukupuolenkorjausprosessin mieheksi. Helsingin Sanomien mukaan
kyseessä on ensimmäinen miehen henkilötunnusta käyttävä suomalainen, joka on
synnyttänyt. Maailmaltakin Aleksin kaltaisia lapsia synnyttäneitä transmiehiä
tunnetaan vain harvoja.
Helsingin Sanomat uutisoi, että
polyamorisessa suhteessa kahden miehen kanssa elävä Aleksi synnytti esikoisensa
vuosi sitten, ja tänä keväänä perhe kasvoi toisella lapsella. Sisaruksilla on
ikäeroa vain vajaan vuoden verran. Molemmat lapset olivat syntyessään terveitä
ja täysikasvuisia.
Asiaan
liittyvää tuumailua hotellin respasta:
1. Ns.
perheessä on isä 1 joka on siittänyt lapsen 1.
2. Sitten
siellä on isä 2 joka on siittänyt lapsen 2.
3. Sitten
siellä on äiti, joka on synnyttänyt molemmat isän 1 ja isän 2 siittämät lapset
mutta hän päättääkin olla sitten isä vaikka hän on äiti. Ja hänelle vielä
sallitaan tämä ja tehdään siitä kaikille tarjottu esimerkki.
Hotellin
respassa herää muutama kysymys:
1. Onko tämä
valtamedian mielestä jotain, josta pitäisi olla innoissaan? Tätähän valtamedia
tarjoaa jatkuvasti.
2.
Mahtaakohan opetushallitus ottaa kyseisen ”perheen” jonkunlaiseksi
ihannoitavaksi esimerkkitapaukseksi?
Vanhentuneen
konservatiivisen perhemallin tilalle tarjotaan tuoreempaa ja
edistyksellisempää. Uskovatkohan muuten toimittajat itse tähän vai
kirjoittavatko sitä mitä vaaditaan?
Sitten hieman
kommunistista logiikkaa. Vasemmistoliiton kansanedustajaehdokas (ei onneksi
valittu) Mia Haglund kävi vaalikampanjaansa idealla että poltetaan
patriarkaatti. Miettimättä ennen tikun raapaisua että kukahan hänet mahtaakaan
elättää:
Vaalien
jälkeen kyseinen vasemmistotypsy jatkoi viisautensa jakamista:
Avataan rajat – Ihmisillä on
oikeus etsiä itselleen parempaa elämää
Suomen passilla pääsee ilman viisumia
178 maahan – Afganistanin passilla pääsee 28 maahan. Tämä on luokkapolitiikkaa,
joka ylläpitää globaalia eriarvoisuutta.
Miksei saisi olla elintasopakolainen?
Jos vanhoja
SKP:n saarislaisia on vielä hengissä niin epäilemättä hekin tuumisivat tätä
uutta kommunistisukupolvea katsellessaan että ”Ei me tiedetä että mitä me oikein
tehtiin väärin mutta jotain ihan helvetin väärin se oli. Tosin ei me ihan tommoista
ajateltu”. Mutta ne saarislaisethan olivatkin pääosin ihan oikeissa töissä
jotka tietysti omalta osaltaan opettavat tiettyä realismia. Ja ne
saarislaisetkin äänestivät kommunisteja tullakseen omalta osaltaan
kapitalisteiksi joilla on omakotitalo, auto ja kesämökki.
*
Laitetaanpa
sitten toukokuulta sellainen kuva jossa tiivistyy aika paljon nykymeiningistä:
Siinähän
muuan juoppo öykkäri joka on saanut itselleen aivan liian paljon valtaa suutelee
pakkomielteestä kärsivän uuden lapsimessiaan kättä. Tähän ei ole paljoa
lisättävää. Ja oikeastaan voimme lopettaa tämän kuudennentoista epistolan
näihin varsin iljettäviin tunnelmiin. Seitsemästoista epistola on tulossa.
59 kommenttia:
Kun joskus kysyin isältäni, miten ihmeessä aikoinaan monet ihmiset kannattivat kommunismia sen järjettömyydestä huolimatta? Tähän isäukko loihe lausuman: "Katsos kun, poikani, kyseessä oli niille ihmisille uskonto." Se oli valaiseva vastaus.
Nyt kun katselen tämän päivän menoa, ihmettelen että miten hiivatissa minä selitän tämän vallitsevan sekoilun tuleville polville, kun ne aikanaan kysyvät minulta tuon saman kysymyksen jonka minä esitin isälleni? Nimittäin perinteisesti uskonnoilla ja suurilla aatteilla tuppaa sentään olemaan jonkin sortin ajatuspohja ja logiikka, joka on edes sisäisesti jotenkin koherentti. Mutta tämän mielipuolisuuden selittäminen tuntuu olevan aivan ylivoimainen tehtävä.
Nyt muuten tiedän mikä hallitusmuoto länsimaissa vallitsee. Emme elä demokratiassa, diktatuurissa, despotismissa tai aristokratiassa. Ehei. Elämme surrealismissa.
Tämä epistola alkaa ja loppuu tapauskertomuksiin länsimaiden lapsistumisesta:
lapsia korotetaan Kaikkitietäviksi Guruiksi, jotka tuodaan opettamaan Suurta Viisauttaan aikuisille.
Samoissa merkeissä kuljetaan kautta epistolan, esitellen aikuisia ihmisiä ajattelemassa ja julkilausumassa jokseenkin tarhaikäisten lasten tasoisia näkemyksiään merkittävistä yhteiskunnallisista asioista.
Tällä menolla aletaan pian kysellä täysin vakavissaan, miksi vaalikelpoisuudessa pitää olla ikäraja, kun lapset kerran ovat viisaampia kuin aikuiset ja kelpaavat siis vaikka valtionpääoletetuiksi.
Mitä tulee Mia-neitosen pohdiskeluihin ja vastapohdiskeluihin, että kukahan neitosen elättäisi, jos hän saisi tahtonsa läpi, vastaus on tyly:
eihän Mia-rukka niin pitkälle ymmärrä, koska on saanut elää koko ikänsä suojattua elämää pohjoismaisessa hyvinvointivaltiossa.
Sen keskeisiä rakentajia olivat oikeiston ja keskustan kanssa yhteistyötä tehneet asevelisosialistit, mutta oli saarislaisilla kommunisteillakin tietty osuutensa asiaan; paljolti torppaamassa stalinistien vallankaappaus puolueessa.
Mitäkö ne vanhat saarislaiset Mia-tyttösestä mietteineen sitten miettisivät omia virhetekojaan pohtiessaan?
Ehkä sentapaista, että hyvinvointia ilmeisesti tuli rakennettua liikaa, kun puolue on siinä piehtaroidessaan unohtanut miten sitä hyvinvointia oikein rakennetaan.
Kyllä me tällä menolla saamme jokapäiväiseksi iloksemme pahoinvointa siihen maliin, että kommunismi saattaa nousta ja muodostaa taistelujärjestön, nimeltään vaikkapa Natsismia Kukistavat Vallankumoukselliset Divisioonat (NKVD). Se olisikin kovin erilainen muodostelma kuin vähän reilu sata vuota sitten:
sen miehistö, alipäällystö ja päällystö olisi saanut sotilaskoulutuksen.
Toisaalta suurin osa PV:n nykyisestä kantahenkilökunnasta olisi tuohon mennessä siirtynyt organisoimaan, kouluttamaan ja johtamaan Suojeluskunnat Suomenmaassa (SS) -taistelujärjestöä.
Loputa SS ja NKVD iskisivät yhteen. Sitten ei olisi enää hauskaa; siinähän saattaisi vaikka mennä koko päivä pilalle? Eiks ne vois mieluummin leikkiä? - Anteeksi, lapsistuminen näköjään tarttuu.
Hmmm,, tuo viimenen kuva, Ischias Drunker pussaa kädelle autistista pikkulikkaa. No se kertoo kyllä enemmän kuin sanat voivat kertoa virhepunaeliitin arvoista. Tai arvojen puutteesta. Tai yleensäkin siitä puutteesta jossa he elävät. Eli pikkulikkojen puutteesta ja siinä heillä on itse tuottamansa kilpailijat, "kultamunat". Paitsi tuskin heillä on kultaisia munia, eikö lie vuohenpaskaisia ne munat? Tai mistä mä sen tiiän? No en mistään, ainoastaan muiden kuin .vakkimedioiden jutuista. Kuten esim. PT-media tai nää Oululaiset Tiina & kumppani.
Mutta jatketaan aamulla:)
Huru-ukko
Lapsille syötetään kaikenlaista, joskus muinoin syötettiin ruokaa, nyt muuta puppua. Ja malliksi nostetaan ne, jotka suostuvat nielemään. Mistä tulee mieleen se juttu pojasta, joka kronklasi ruokansa kanssa ja jolle äiti siitä tuskastuneena virkkoi, että ”katso nyt kun pikkuvelikin syö noin nätisti”. Ei sekään auttanut, vaan vastauksena tuli, että: ”Kyllähän työ nyt syötätte tuolle hölömölle mitä vuan, mutta oottakkeehan kun se kasvaa ja viisastuu”.
No, kaikki eivät viisastu, vaan nielevät mitä vaan. Henkistä kolesteroliahan tuosta tulee aivojen verisuonia tukkimaan, mutta koskaan ei ole liian myöhäistä korjata henkistä ruokavaliotaan ja jättää ne rasvaisimmat jutut nielemättä. Pienen varotuksen sanan tässä yhteydessä antaisin. Jos tarjoaja päättää tarjoomuksensa ilmaukseen ”se ei ole keneltäkään pois”, älä niele. Silloin tarjolla on nimittäin poikkeuksetta erityisen paksua puppua. Ja jos tarjoaja on vielä juristi, tarjolla on aivan uskomattoman paksu jöötti.
Tässä epistolassa oli opiksi ja ojennukseksi hyvä joukko esimerkkejä siitä, mitä ajattelukyvylle tapahtuu, mikäli kritiikittömästi niellään, mitä tarjolle tuodaan. Poimitaan nyt näytteeksi vain yksi esimerkki, eli tämä Mia Haglund. Hän toteaa, ilmeisesti jokeenkin paikkansa pitävästi, että "Suomen passilla pääsee ilman viisumia 178 maahan – Afganistanin passilla pääsee vain 28 maahan". Mutta sitten hän tekee ihmeellisen päätelmän: "Tämä on luokkapolitiikkaa, joka ylläpitää globaalia eriarvoisuutta". Jotenkin johdonmukaisemmalta tuntuisi sellainen päätelmä, että se maa, jonka passilla pääsee ilman viisumia 178 maahan, on hoitanut asiansa hyvin ja päässyt luotettavan kirjoihin kun taas se maa, jonka passilla pääsee vain 28 maahan, on hoitanut tässä suhteessa asiansa paljon huonommin ja tekisi viisaasti, jos ottaisi oppia siitä edellisestä maasta ja pyrkisi vakavissaan parantamaan asioidensa hoitoa ja luotettavuuttaan. Voisi siitä vielä tehdä sellaisenkin johtopäätöksen, että sen ensimmäisen maan ei kyllä kannata omaksua eikä vastaanottaa sen jälkimmäisenmaan kulttuurin piirteitä.
http://www.numberwatch.co.uk/warmlist.htm
Tuossapa mainio lista asioista, joita ilmastonmuutoksen väitetään aiheuttavan. Lista on jo aika vanha, paljon on julkaistu uutta sen jälkeenkin. Ideana monissa näissä tutkimuksissa näyttää olevan se, että jos vain kyetään väsämään hatarakin aasinsilta ilmastonmuutokseen, sitä käytetään ja esitetään toteamus lisätutkimuksen tarpeesta. Tutkijankin on haukattava välillä leipää, maksettava laskuja jne. Rahaa tarvitaan ja sitä saa, kun osaa sitä pyytää.
Yksi minua vaivaa näissä rajattomuusvaatimuksissa. Jos me kaikki kerran olemme yhtä ja jokaisella on ihmisoikeus, niin miksi kukaan ei vaadi Suomen ja Venäjän välisen rajan poistamista? Mitä pahaa he ovat tehneet, että heitä tällä tavoin syrjitään? Eivät kai poliitikkomme epäile, että heillä saattaa olla katalia taka-ajatuksia, että heidän motiivinsa epäilyttävät. Miksi tähän rasismiin ei puututa jämerästi?
maallikko
Ei kai se mahda Ykän tarkoituksena olla lievää ankaramman veetutuksen aiheuttaminen näiden varttijauhoisten ääliöiden näkemysten ja tekosten kuvailemisella. Tarkoitus tai ei, niin se kyllä on seurauksena. Jumalavit, jos meillä menee semmonen 5% valtion velkarahabudjetista näiden matujen hyysäämiseen - ja joillekin ei sekään riitä - niin onhan tässä maassa jotain vakavasti perseellään. Ei kai tässä voi muuta toivoa, kuin että Rinteen hallitus kaatuu, ja että puikkoihin pääsevät edes pikkusen tolkummat päättäjät. No, kansanedustuslaitoksen kansantaloudellinen arviointikyky tulee lähiaikoina punnittavaksi Orpon välikysymysäänestyksessä. Katseet kohdistuvat erityisesti Kepun edustajien äänestyskäyttäytymiseen; vihreillä nyt ei perinteisesti ole minkäänlaista käsitystä järkevästä taloudenpidosta.
Onko Suomi tosiaan luonnonvarojen nettotuottaja, kuten olet useammankin kerran väittänyt?
Ehkä onkin. Mutta ei varmaankaan olisi enää sellainen, jos Martin Scheininin kuvitelma toteutuisi ja maa olisi yhtä tiheään asuttu kuin Saksa tai Tanska.
"Mahtaakohan opetushallitus ottaa kyseisen ”perheen” jonkunlaiseksi ihannoitavaksi esimerkkitapaukseksi?"
Kyllä
https://twitter.com/RogerKulmala/status/1174735291099353090/photo/1
On työpäivän jälkeen aina yhtä mukava hakea lapsia - joiden lukumäärä on määräytynyt pitkälti taloudellisin perustein - päiväkodista ja koulusta, kun kehitymaalaiset kärräävät tupla- tai triplamäärän kakaroita kotiin. Joskaan eivät työpäivän jälkeen.
Oxfordin yliopiston professori Paul Collier on arvioinut, että ihmisten auttaminen siellä kotimaissaan olisi 135 kertaa taloudellisesti tehokkaampaa kuin Euroopassa. Ja kun auttamisetkin - tämä voi yllättää - pyörivät rahalla, niin nykytoiminta on lähinnä epäauttamista. Hyvesignalointi on toki vaikeampaa, jos toinen on 5 000 km:n päässä.
Valtsu
On se vaan kumma juttu kuinka noilla vihervasemmistolaisilla naisilla on noin vahva itsetuhovietti.
Jossain vaiheessa Euroopassa on yksinkertaisesti pakko valita kahdesta vaihtoehdosta.
1. Alistua barbaarisen islamilaisen kulttuurin alamaiseksi
2. Noustava aseelliseen vastarintaan
Ei ole epäilystäkään siitä, että kalifaattia ja shariaa halajavat ovat enemmän kuin valmiita tarttumaan aseeseen oman tavoitteensa puolesta. Siihen tarvitaan vain se kriittinen massa samanmielisiä. Siihen asti ne luikertelevat valtarakenteisiin maksimaalisen uhriutumisen ja näiden punavihreiden pissisten kautta ja samaan pissisten sakkiin kuuluvat heidän aisankannattajansa.
Itse olen valmis vastaamaan väkivaltaan väkivallalla ilman minkäänlaista epäröintiä mutta noita pissiksiä en suostu suojelemaan sanoi sotilasvalani mitä hyvänsä.
Ihmisten tulee kantaa vastuunsa ja saada mitä tilaa varsinkin jos se näköjään tehdään täysin tietoisesti ja tuottamuksellisesti.
Näin aika helvetin pitkään laillisen väkivaltakoneiston yhtenä osana toimineena voin olla levollisin mielin.
Jos kikkareet alkavat lentää todenteolla tuulettimeen niin läpsyt lähtevät maasta alta kahden viikon. Joko omin jaloin tai penaalissa.
Samaan kuormaan voisi tunkea noi pissikset aisureineen.
Melkein jo päätin etten hae tänään edes saunabisseä mutta sen verran synkkä pilvi haahuili taas pään päälle, että pakko hakea muutama ihan vaan verenpaineen vuoksi.
Elämme kyllä niin absurdisessa ja paradoksaalisessa maailmassa, että ei voi kun välillä nipistää itseään varmistuakseen onko tässä vieläkin hereillä.
Tervehdys Tuumailijalle, Qroquius Kadille, Huru-ukolle, Strix Senexille, maallikolle, Olavi Koskelalle, Anolle, AaJiille, Valtsulle ja Joppos123:lle & kiitos kommenteistanne.
Tuumailija: Vähän vaikeaahan sitä on selittää. Ehkä voisi sanoa että ”vallalla oli onkinlainen uskonnollisia elementtejä sisältävä joukkohysteria”. Ja tuo surrealistinen valtio pitää paikkansa. Ehkä jopa dadaistinen.
Qroquius Kad: Tuo termi ”länsimaiden lapsistuminen” on kyllä enemmän kuin osuva. Sinänsä totalitarismithan ovat käyttäneet lapsia propagandassaan maailman sivu. Se, mitä kyseisestä Miasta kerroit pitää kyllä paikkansa. Mitä tulee miettimääsi NKVD vs SS-asetelmaan niin siinähän on kynnyskysymys että pysyyko virkakoneisto uskollisena hallinnolle kaikissa mahdollisissa tilanteissa.
Huru-ukko: Ja sitä muuta mediaa kannattaa levittää mahdollisimman laajalle.
Strix Senex: Erinomaisen osuva toi pikkupoikavertaus. Hyviä huomioita muutenkin.
maallikko: Ilmastohysteria on monille hyvä bisnes ja vielä useammille uskonto tai sen korvike. Tuota Venäjän viisumipakon poistamista ei varmaankaan vaadita juuri siksi että Venäjä on nykyisin niin käyttökelpoinen sisäpoliittinen lyömäase.
Olavi: Veetuuntuminen ei ole koskaan kirjoitusteni itsetarkoitus mutta kun käydään läpi vallitsevaa tilannetta niin siltä on vaikeaa välttyä. Luulen muuten että kepun äänestäjät siirtyvät paljolti nukkuvien puolueeseen. Heidän kynnys äänestää jotain muuta kuin kepua on liian korkea ja citykepulainen linja & nykyisessä punavihreässä hallituksessa toimiminen vie kannatuksen. Tai sitten kepun kannattajat alkavat taas seuraavissa vaaleissa odottaa ihmettä.
Ano: Joo, Scheininin systeemillä asia korjaantuisi. Ja kyllä Suomi on luonnonvarojen nettotuottaja:
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/hs-suomi-kayttaa-vahemman-luonnonvaroja-kuin-tuottaa/00c2e2a0-c2a7-3723-8db1-8657f882c4fc
AaJii: Voihan v. Mitä tuohon enää sanoisi?
Valtsu: Ja hallituksemme utopiaverotus kohdistuu juuri sinunlaisiin tavallisiin ja tolkullisesti eläviin ihmisiin.
Joppos123: Vihervasemmistolaiset naiset yksinkertaisesti pitäytyvät fanaattisesti kiinni siitä omissa päissään luomasta islam-käsityksestä. Vaikka historia maailman sivu kertoo jotain aivan muuta. Sinänsä typeryys ei ole ennenkään riittänyt selitykseksi rikolliselle toiminnalle ja mitä muuta tämä on?
Hmm... Onko mainitsemasi Akseli mies vai nainen?
Taitaa kyllä olla nainen, joka haluaisi olla mies ja väittää olevansakin, jopa siitä huolimatta, että hän on synnyttänyt kaksi lastakin.
Toisaalta tapauksesta tulee mieleen, ihan vain vertailun vuoksi:
Nykyisin siellä täällä näkyy kylttejä tai tiedotteita, joissa lukee: tekemällä niin ja niin hyväksyt sitä ja sitä.
Esimerkiksi joillakin yksityisillä pysäköintipaikoilla, joihin saa pysäköidä vain tietyillä ehdoilla, on kyltti, jossa lukee: Pysäköimällä hyväksyt ehdot.
Ja joillakin Internet-sivuilla näkyy ponnahdusikkuna, jossa lukee: jatkamalla niin ja niin hyväksyt evästeiden käytön.
Näissä tapauksissa monen tekisi ehkä mieli protestoidakin, ellei ääneen niin ainakin hiljaa mielessään, tähän tapaan: minun pitäisi kyllä päästä pysäköimään tähän, mutta nuo ehdot vaikuttavat minusta kohtuuttomilta, epäoikeutetuilta tms.
Tai: haluaisin kyllä lukea, mitä tuolla sivulla sanotaan, mutta en mielelläni hyväksyisi evästeiden käyttöä.
Mutta ei auta. Kun henkilö on pysäköinyt autonsa tai avannut nettisivun, hänen katsotaan hyväksyneen ehdot, olipa hän todellisuudessa mitä mieltä tahansa.
Nämä ovat tietysti pikku juttuja verrattuna Aleksin tapaukseen, jossa on kysymys paljon suuremmasta, koko elämään vaikuttavasta asiasta. Mutta vaikka sukupuolenvaihdokset tai -"korjaukset" muutoin kaiketi onkin joissakin tapauksissa hyväksyttävä, voitaisiinko kuitenkin tuolle Aleksille ja muille hänen kaltaisilleen vastaavalla tavalla sanoa: Synnyttämällä lapsen hyväksyt olevasi nainen.
Niin sitäkin suuremmalla syyllä, jos ja kun hän ei ilmeisesti kummallakaan kerralla tullut raskaaksi "vahingossa" vaan ilmeisen määrätietoisesti. Asia olisi toinen, jos hänet olisi raiskattu tai jos ehkäisy olisi pettänyt.
Lueskeskelen naurua pidätellen vihervasemmistolaisten wannabe partisaanien muka valmiuksia käyttää suvaitsevaa väkivaltaa toisinajattelijoita kohtaan.
Väitän, että noista pissiksistä aisureineen ei yksikään ole koskaan kohdannut todellista väkivaltaa tai edes sen uhkaa.
99% käpertyisi tositilanteessa vihaamansa toksisen maskuliinisuuden ja patriarkaatin seläntaakse piiloon pahalta maailmalta.
Saattaisi noille suvaitsevan väkivallan kannattajille joskus olla tervehdyttävää tutustua perskohtaisesti siihen kommunikoinnin välineeseen minkä puolesta netissä saarnaavat.
Mulla on tuttava joka palvelee Ruotsin laivastossa ja vierailee joskus luonani juttelemassa paikallisesta sotaväen meinigistä ja maailman menosta yleensä.
Mielenkiintoista oli että hän ei ollut tietoinen siitä että sotaharjoituksessa navigointivirheen vuoksi tankkeriin törmänneessä norjalaisessa sota-aluksessa viidestä navigaattorista neljä oli naisia. Alus jossa hän palveli joutui väistämään kyseistä norjalaispaattia sen holtittoman liikehdinnän vuoksi. Naiset ovat varmasti aivan yhtä päteviä navigoimaan siinä kuin miehetkin, mutta kyseisessä tapauksessa navigaattorit eivät olleet tehtäviensä tasolla. Jostain syystä tätä asiaa ei oltu tuotu esille vaikka se oli aivan yleisessä tiedossa.
Ruotsin puolustuslaitoksen jokainen haara, maavoimat, laivasto ja ilmavoimat osallistuivat Pride-kulkueeseen univormut päällä omien tunnustensa alla. Kulkueeseen osallistuville se oli palkallinen tapahtuma. Kun kyseessä oli viikonloppu niin palkkakin saattoi olla sen mukainen.
Pidän ilmastonmuutosta vakavana ongelmana, olkoonkin että apokalyptiset tulevaisuudenkuvat tuskin toteutuvat. Näin ollen kannatan ydinvoimaa. Vastustan laajamittaista maahanmuuttoa matalan hiilijalanjäljen maista ja teollisuuden ulkoistamista jonnekin Kiinaan, jossa ympäristösäädökset ovat mitä sattuu, ja tuotettu tavara pitää vielä erikseen kuljettaa tänne. Mielenkiintoista sinänsä, että ilmastonmuutoksesta kovinta ääntä pitävä puolue on näissä asioissa täydellinen vastakohtani. Ehkä siinä on se, että samoin kuin hädänalaisten ihmisten auttamisessa, tulokset kiinnostavat minua paljon, mutta moraalisäteily ei lainkaan.
ylenanto tänään(kin): https://yle.fi/uutiset/3-10977268
"..Yrittäjän puheet ovat suuria, mutta niin on hänen mukaansa ongelmakin. Hän vertaa vastarinnan tarvetta natsiaikaan. Myös silloin hänen mukaansa ihmiset olisivat voineet halutessaan saada selville, mitä juutalaisille tapahtuu, ja nousta vastustamaan sitä. "
-onkohan tuolla pallopäällä käynyt mielessäkään se, että juuri he ovat niitä tämän päivän natseja ja heidän suuri esikuva-oraattorinsa, ruotsin reetta, incarnated Adolf itse?
-Tvälups-
Pitäisiköhän rajoille laittaa suomen laki -opus nähtäville ja kyltti "Saapumalla maahan hyväksyt ehdot" vai "hakemalla turvapaikkaa hyväksyt ehdot".
Jos virallinen väkivältamonopoli ei saa laittomasti maassa oleskelevia karkotetuksi, noussee ennemmin tai myöhemmin korpilakiin nojaava karkotuskoneisto. Ja sillä on menetelmänä "karkoitus ilman kirjeenvaihto-oikeutta" noin edistyksellisesti ilmaistuna tai ääriekstremistinatsilaitavaskistisesti "kuljetus itään".
Jos henkilölle ei voi myöntää oikeutta ajaa autoa, ostaa keskiolutta, hallussapitää asetta tai ostaa tupakkaa, kuinka semmoisen voisi antaa päättää ihmiskunnan / valtion / kansan tulevaisuudesta tai edes äänestää vaaleissa?
Kun olen jo niin ikäloppu, että muistan teiniliiton suuruuden ajan lopun, kouluneuvostojen tavattoman viisauden, yleisdemokraattien ja porvareiden vaalikampanjat ja ennen kaikkea pysyvät saavutukset: tupakointipaikat koulujen pihoihin, limuautomaatit ja karamellikioskit kouluihin. Niin ihmettelenpäs miksei mitään muisteta eikä mistään ole opittu mitään.
Ilmastonmuutoskin vei lumet silloin 70-luvun alkupuolella muutamaksi vuodeksi - ja toi ne korkojen kanssa takaisin 70-luvun lopulla. Meillä oli yhtenä talvena, tuulen avustamana, lunta räystäälle asti.
Oli muuten pakolaisiakin 70-luvun alussa, varsinaisia - chileläisiä siis ei lasketa - oikein itä-pakistanista asti. Liekö olleet awamiliiton miehiä. Pieniä, tummia, hinteliä ukkoja - eivät kauaa viihtynet työvoimapulaa paikkaamassa. Taisivat oikein yhden talven viihtyä.
Pyssymies
Mia Haglund:
"Suomen passilla pääsee ilman viisumia 178 maahan – Afganistanin passilla pääsee 28 maahan. Tämä on luokkapolitiikkaa, joka ylläpitää globaalia eriarvoisuutta."
Tulevaisuudessa valtioiden antamien passien rinnalle yritetään saada jonkin maailmalajuisen organisaation, mahdollisesti YK:n antamaa passia, joka on pätee kaikkialla. Tämä saavutetaan väsytystaktiikalla. Ehkä Gretasta tulee maailmanpasseja myöntävän organisaation johtaja.
Gretan tilanne on win-win. Jos ilmastonmuutosta ei tule, se johtuu hänen aktiivisuudestaan. Joa muutos tulee, niin silloinkin hän kerää pisteet kotiin oikeassaolemisellaan.
Acc
Jos länsimaiden menoa tarkastelisi ikäänkuin teatterinäytelmänä, niin mikä olisi näytelmän tyylilaji ja miten näytelmä tulee päättymään? Kysyn asiaa yleisöltä:
*Suvakkien mielestä se on draama tai satu, jolla on onnellinen loppu kaikkien ollessa ystäviä ja laulaen kumbayaa.
*Äärioikeiston ja -vasemmiston mielestä se on toiminta, jossa on mahtava lopputaistelu jonka tuhkasta nousee utopistinen uusi uljas valtakunta.
*Aasialaisten mielestä se on komedia, joka muuttuu hetki hetkeltä yhä yliampuvammaksi farssiksi huipentuen täyteen kaaokseen.
*Konservatiiveille tämä on murhenäytelmä, joka päättyy kyyneliin.
Pyssymies.
Uusi voimaantullut valmiuslaki (edellisen hallituksen aikana voimaantullut, nykyään ei menisi läpi) antaa meille mahdollisuuden toimia jos homma menee liian pitkälle.
Sama laki antaa entisistä poiketen luvan käyttää varusmiehiä tehtävissä joissa voi mennä jopa henki.
Tuo korpilaki on tietyissä asioissa ihan paikallaan ja olen vahvasti sen puolesta.
Nyt kun on tullut hovin päätös tapauksesta missä abdullah raiskasi 10 vuotiaan ja jäi käytännössä ilman tuomiota koska pikkuinen ei riittävän ponnekkaasti osannut kieltäytä niin eihän millään ole mitään väliä.
Eikös sama sitten koske vaikka 2 vuotiaita jos ne ei riittävästi laita hanttiin.
Kuvottaa meidän "oikeuslaitoksen" toiminta tai oikeastaan toimimattomuus.
Näissä on korpilain paikka.
Jätkä suohon ja kyllä se sana kiertää kähtävien piireissä.
Meillä riittää noita soita vähän joka kulmalla.
Ei täällä etelässä kaikki ymmärrä enää korpilain päälle.
Becker:
Onhan meilläkin ollut kautta aikojen homoja intissä hommissa. Ei ne ole itsestään mitään erityistä melskettä pitänyt eikä edes vaatinut erityishuomiota.
Aikoinaan kun palvelin erään korpivaruskunnan sissikomppaniassa niin paras kouluttajani oli homo.
Hoiti hommansa ja minulle oli tasan yhdentekevää mitä se makkarissaan puuhasi.
Kaikkihan sen tiesi mutta ei siitä mitään pridekulkuetta tehty.
Tervehdys Anolle, Joppos123:lle, Beckerille, LW:lle, Taisteluvälineupseerille, Pyssymiehelle, Acc:lle ja Tuumailijalle & kiitos kommenteistanne.
Ano: Jos henkilöllä on naisen suvunjakamisvehkeet ja hän on synnyttänyt kaksi lasta niin hän on nainen. Jos asiantila ei sen jälkeen miellytä niin siihen ei tarvita kirurgia vaan psykiatri.
Joppos123:
Viesti1: Kyseisten leikkipartisaanien tyylihän on että porukalla yhtä vastaan ja ns. mielenosoituksissa saa rauhassa riekkua koska poliisi ei pamputa. Tuntuu siltä että se porukka on suorastaan valtiovallan suojeluksessa. Mokomat paskat.
Joppos123 & Becker: Jos kyse olisi vain seksuaalisesta suuntautuneisuudesta niin ei se meitä ketään haittaisi eikä liikuttaisi. Sitten kun alkaa asian pakkotuputtaminen – missä Ruotsi taitaa olla maailman huipulla – niin tottakai v-käyrä kohoaa.
Pyssymies & Joppos123: Joku voi tuumia että nämä puheet korpilaista ovat raakoja mutta vielä raaempaa on tuo nykyinen oikeudenkäyttö uhria kohtaan.
LW: Ilmasto maailmassa muuttuu aina. Siihen vaikuttaa ystävämme Arska. Olen samaa mieltä johtopäätöksissäsi.
Tvälups: Todetaan, että Yle etsii agendaansa sopivat haastateltavat. Saksastakin.
Acc: Tuota maailmanlaajuista passia varmaan ollaan jo suunnittelemassa. Seuraukset voi kuvitella.
Tuumailija: Oli muuten helevatun hyvin määritelty!
En pode mitään homofobiaa, sillä siinä porukassa on usein oikein pahuksen fiksuja tyyppejä. Olen tuntenutkin muuttamia. Heitä ei juuri Pride-kulkueissa tapaa vaan siellä hilluvat etupäässä ihan muut friikit sekä poliittisesti korrektit zombiet.
Tässä pari otosta Ruotsin armeijan ylipäällikön ilakoinnista friikkien keskellä. Kuten tuossa todetaan niin Ruotsin armeijan päätehtävänä ei ole maanpuolustus vaan puolustaa LKQBTitityy porukkaa. "We don´t always march straight" on ameijan tunnuslause.
Ja näiden kanssa meidän pitäisi tehdä sotilaallista yhteistyötä.....
https://www.aftonbladet.se/nyheter/godanyheter/a/G1AOv4/overbefalhavaren-bjod-pa-show--under-pride
https://www.friatider.se/b-fr-mlingsfientlighet-mer-oroande-n-milit-ra-hot-mot-sverige
"Kuvottaa meidän "oikeuslaitoksen" toiminta tai oikeastaan toimimattomuus.
Näissä on korpilain paikka.
Jätkä suohon ja kyllä se sana kiertää kähtävien piireissä.
Meillä riittää noita soita vähän joka kulmalla."
Joppos123. Minä suosittelisin sinulle sitä Kummisedän taktiikkaa. Siinä isä Corleone sanoi pojalleen "Älä koskaan uhkaile. Jos aiot tehdä jotain niin tee, mutta älä uhkaa. Se antaa vain turhan varoituksen kohteelle"
Tässä on vielä lisäksi sellainen riski, että joku muu kuin kohde voi nähdä "uhkauksen".
Itse epistola oli taattua Ykää. Hienosti tiivistettyä hulluutta vuodelta 2019.
Leikkipartisaanien porukalla yhtä vastaan on suora kopio karvakäsien taktiikasta.
Sieltä pitää vaan löytää se "kellokas" jolle antaa runtua niin muilla into katoaa kuin itsestään.
Jokaiselle hevoselle löytyy kengittäjä mutta se ei tarkoita sitä, että pitää antaa periksi.
Siinä vaiheessa kun antaa periksi on peli menetetty.
Toivon ja luotan siihen, että nuoremillakin ikäluokilla on sama mentaliteetti.
Niinkuin monta kertaa olen sanonut. Jos otat taka-askelia niin kannattaa opetella juoksemaan takaperin.
Eikä noissa tilanteissa aina tärkeintä ole voitto vaan singnaali siitä ettei meiltä saa mitään ilmaiseksi.
Sama koskee itänaapuria kuin muitakin mulkkuja.
Niin, tämä vain osoittaa että on niitä hulluja muuallakin Pohjolassa kuin vain Ruotsissa. Eron tekee vain näiden määrä.
Suomalainen siis pääse pelkällä passilla ilman viisumia 178 maahan. Afgaanikin pääsee 178 maahan mutta ilman passia ja viisumia.
Noi leikkipartisaanit on näköjään kuin koulukiusajat: Kova Jätkä - Monni, pari parasta kaveriaan - Pilli ja Pulla ja liuta seuraajia. Uho on kova. Kun Monnin vie maahan tai sitä satuttaa kunnolla tai muuten hoitaa ei Pillistä eikä Pullasta ole johtajaksi. Seuraajat haihtuu kuin pieru saharaan. Tuo kolmikko on nimetty Pekka Töpöhännän arkkivihollisten mukaan, aikoinaan nimesin yhden "kovan" kolmikon noin ihan ilkeyttäni ja viimeistelläkseni tappionsa.
Jos on todistajia pitää olla varovainen ja hoitaa vähillä vammoilla mahdollisimman eleettömästi. Nämä neropatit olivat ovelia - mielestään - ja väijyttivät koulumatkalla, ettei ole todistajia kun vetävät kunnolla turpaan yhtä mieliharmiaan. Se oli virhe, Monni jäi maahan oksentamaan ja vinkumaan ja Pilli Ja Pulla katos kohti horisonttia ennätysvauhtia. Taisi olla viimeinen kerta kun vedin "vihan vallassa" otteen perille ja voimalla. Olin 14 vuoden kypsässä iässä.
Otteluissa eikä treeneissä ei viedä ihan perille asti otetta, tarkka kontrolli omaan otteeseen pitää olla. Saa tuntua, muttei sattua eikä jättää jälkeä.
Ja jotain ihan muuta:
Nyt on kyllä vaikea opastaa kölvejä pois pahoilta teiltä: Rikos ei muka kannata - ainakin kataisen pöytäkirjan väärennös kannatti, hillotolppa sitraan. Tyhmä, selkärangaton väärentäjä, siinäpä mainio yliasiamies.
Pyssymies
"Ipanoiden ilmastoahdistus" olisi vetävä nimi koomiselle oopperalle. Miten maailma pelastetaan busseilla ja veganismilla. Vierailunäytännöt jokaiseen kouluun - kuten Jyrinkosken pakolliset lausuntaesitykset aikoinaan.
Jotenkin tuon raiskaustuomion ehdollisuuden perustelu särähti korvaan, siitähän saattoi saada sen käsityksen, että nimenomaan amiksessa opiskelu on lieventävä asianhaara. Olisiko yliopisto-opiskelu ollut sitten koventava? Ja mistäs lähtien oikeuslaitos on siirtynyt samaan systeemiin migrin kanssa, että "kertoman mukaan" = taivahan tosi?
Kvantitatiivisen tutkimuksen yliopistolehtori oli oikeassa, mutta olisiko vihdoinkin jo aika ruveta harrastamaan tiettyjen asioiden osalta laatua eikä määrää koskevaa tutkimusta (kaiken tutkimuksenhan pitäisi olla laadukasta). Jos mentäisiin laatu edellä, niin Scheinininkään ei tarvitsisi itkeä sitä ettei Suomeen oteta kaikkia mahtuvia kymmeniä miljoonia. Ja kun Scheinin twiittaa "se ei ole keneltäkään pois" hän voisi siirtyä median vakiposeeraajasta suoraan Rasmukseen.
Nuo valitsemasi vaalikommentit olivat hieno esimerkki älykkäiden nuorten naisten (ks. ed. epistolasi) tavasta käsitellä itselleen epämieluisia vaalituloksia. Mutta heillehän sana on vapaa.
Honkasalo tekee pakosta hyveen: tuskin häntä noihin patriarkaatin pöytiin halutaankaan. Honkasalon käytös yleensä on aggressiivista ja ideologiaansa paasaavaa, kuka hitto setämies tai (mies)toimittaja sellaisella viitsii pilata kahvitaukonsa. Oletan, että esim. Sirkka-Liisa Anttila oli ihan toivottua seuraa, joten turha uhriutua naissukupuolen takia. Ja kyllähän noita feministin sielunsiskoja tuolla riittää, niihin pöytiin vaan istumaan! - Tietyt naiset ja etniset, aina ruikuttamassa sukupuolesta tai rasismista. Jospa niistä vaan ei pidetä ihan sen takia, että ovat paskoja tyyppejä. Itsekritiikki ei olisi pahasta.
Wallinina pitäisin aika lailla sordiinoa päällä, vaikka selvisikin mokailuistaan (Dragsvik & Turun asuntokauppa) ilman seurauksia. Mikä ihmeen persujen eieiei-muutosvastaisuus? Juuri muutoksiahan persut vaativat nykytilaan. - Wallin siirtyi viestintäkonsulttifirma Milttonin toimariksi, siellä sitten käsi kädessä lobbaa toisen aivogurun eli Mikael Jungnerin kanssa. Hyvä tulee. Miksi muuten nuo sammahtaneet poliittiset tähdet eivät koskaan mene oikeisiin tuottaviin töihin?
Tottakai afgaanille napsahti ikuinen lupa. Migrillehän riitti (ks. ylempänä) kun tyyppi "kertoi viranomaisille" ilmoittaneensa kääntymyksestään Afganistaniin. Kai jotain todisteitakin tästä ilmoituksesta olisi voinut vaatia? Jos on serkulle lähetetty tekstari, että kuule, mä keksin uuden hienon huijauksen, niin ehkä juuri sitä tekstaria ei halua viranomaisille esitellä.
Lastensuojelijana tuskin haluat lisää tuonkaltaisia friikkejä. Käsittääkseni juuri tästä syystä sukupuolenvaihdoksiin on vaadittu tuo sterilisointi. Ihmisillä on nykyisin aivan järkyttävä tarve erottua hinnalla millä hyvänsä massasta, mutta sen egoistisen erottautumisen hinta lankeaa usein jollekin muulle.
Ei välttämättä tarvitse luopua aivojenkäytöstä ollakseen kommunisti, mutta onhan siitä kieltämättä apua. Aikoinaan oli selkeät erot: SKP, SKDL ja stallarit. Kaksi ensinmainittua olivat edes rehellisiä aatteessaan, stallarit selkeästi nykyvihreiden edeltäjiä joiden metodiikkaa ja retoriikkaa orjallisesti seuraavat. Tämän Mia Haglundin ulostulot ovat lähinnä noloja. Hän ei ilmeisesti näe mitään eroa Suomen ja Afganistanin välillä, tasa-arvoisiahan kaikki olemme. "Miksei saisi olla elintasopakolainen" kyselee hän. No kuule Mia, ihan vaan siksi että elintasoa ei paeta, sille tehdään tai edes yritetään tehdä jotain omassa maassa eikä pakoteta haluttomia muunmaalaisia maksamaan sitä elintasoa nousua jonka eteen ei edelleenkään viitsitä itse tehdä mitään. - Muuten, tämä ajatusten Sava-Drava-Tonava oli ehdolla mepiksi. Aikamoisen harhainen käsitys omista kyvyistään!
tira+
Joppos123 kirjoitti:
"Onhan meilläkin ollut kautta aikojen homoja intissä hommissa. Ei ne ole itsestään mitään erityistä melskettä pitänyt eikä edes vaatinut erityishuomiota.
Aikoinaan kun palvelin erään korpivaruskunnan sissikomppaniassa niin paras kouluttajani oli homo."
Milloin kävit armeijan?
Eikö homoutta kuitenkin vielä 1980-luvulla pidetty, ellei enää siviilissä niin ainakin armeijassa sellaisena sairautena tai vammana, jonka perusteella myönnettiin kokonaan vapautus asepalveluksesta?
Mutta siitä seurasi myös, että kun varusmiespalvelusta ei ollut suoritettu, ei myöskään voinut päästä upseerin- tai muuhun sotilasvirkaan.
Vai oliko kyseinen henkilö, joka suunnitteli upseerin uraa, salannut taipumuksensa, eikä vain kutsunnoissa vaan vielä koko varusmiesajankin? Vain esimiehiltäänkö vai jopa tupatovereiltaan? Armeijassa vallinneissa olosuhteissa se ei varmaankaan olisi ollut kovin helppoa, varsinkaan kun otetaan huomioon, mistä varusmiehet kuitenkin alinomaa keskenään puhuvat.
Tämä Gretan palvonta, ja muutkin absurdit ilmiöt, voisi tiivistää käsitteeseen infantilisaatio. Se on hetki, jolloin lapsen ymmärtäminen ja hänen ilojensa ja surujensa jakaminen lipeää aikuisen hanskasta; aikuinen alkaa pitää lapsuutta ihmisen ihannetilana, ja alkaa tavallaan halveksia omaa aikuisuuttaan, käyttää tämän suomia oikeuksia lapsellisuuden edistämiseen.
Mutta voi sitä löytyä 14-vuotiaaltakin ihan itse koetun jakamista:
https://d.tube/#!/v/vladtepesblog/QmXeHt3GjNMwipsUYAEYRq63wST72gnuvxbdtKgUjBvUyv
Terv. Achtung
Oliko Beckerin kuvaama meininki vallalla Ruotsin armeijassa jo 1990-luvulla? Pidettiinkö pride-kulkueita jo silloin ja osallistuivatko armeijan yksiköt niihin?
Siitäkö juuri johtuu ruotsalaisten homomaine, joka ainakin jo silloin oli yleisenä vitsailun aiheena?
Yhtä kaikki. Sen kuuden vuoden aikana mistä siellä olin ei jätkästä ollut muuta vaivaa kuin oli komppanian paras kouluttaja.
Anolle. En koskaan ole käynyt armeijaa loppuun asti . Elän siellä, ihan jokainen päivä.
-87 menin ja vielä jatkuu.
Tervehdys Beckerille, Simolle, Joppos123:lle, Pyssymiehelle, tira+:lle, Ano1:lle, Achtungille ja Ano2:lle & kiitos kommenteistanne.
Becker: Ja paljonkos se nykyinen Ruotsin armeija pystyisi Suomelle enää antamaankaan? Noin puolustusmielessä? Tasa-arvomielessä varmaan paljonkin.
Simo & Joppos123: Joppos123:n kommentit kertovat tulevaisuudesta ja siitä, mihin suomalaiset pystyvät. Joten ne ovat sinänsä ok. Mutta tosiaan muistuttaisin kommentoijia että polpo seuraa tätä blogia ja minä olen vastuussa tämän blogin ja sen kommenttien sisällöstä. Niin että muistakaa se kommentoidessanne.
Pyssymies: Koulukiusaajalla ei ole hallitus tukenaan. Antifan leikkipartisaaneilla on. Siinä on suuri ero.
tita+: Kertakaikkiaan hyviä kommentteja.
Ano: Minun aikanani homoudesta saattoi saada vapautuksen. Mutta jos suuntautumistaan ei kertonut ja halusi sotilasuralle niin eihän siihen puututtu. Joppos123 on ammattisotilas joten hän tietänee asioita myös varusmiespalveluksen ulkopuolelta.
Achtung: Tuo infantilisisaatio on hyvä termi. Ja nostan lätsää tuolle saksalaistytölle.
Ano2: En tiedä, mutta veikkanpa että ei. Silloin Ruotsin armeija oli vielä varsin voimakas. 2000-luvulla alkanutta aseistariisuntaa ei ollut vielä alkanut. Ja se homomaine taitaa tulla siitä että Ruotsi ihan ensimmäisenä salli homoseksuaalisuuden.
Minulle on aivan yhdentekevää kun lähdetään tehtävään onko vieressä homo, titityy, tai muutoin seksuaalisesti hukassa. Silloin kun mennään niin jokaiseen pitää luottaa. Jos siihen ei pysty niin ei kuulu porukkaan.
Tervehdys, Joppos123: Näin on. Töitä tehdään jollain muulla kuin jalkovälillä.
Tässä nyt muutaman keikan heittäneenä niin ei mimmeistä ole mitään hyvää sanottavaa. Siinä vaiheessa kun pitää lipastaa ne pillittää ja kun luoti alkaa hiihtää ne vollottaa.
Minun mielestä he ovat turvallisuusriski.
Tämä on vaan oma mielipide.
Nimimerkki: muutaman sodan veteraani.
Tervehdys, Joppos123: Eikös niitä naisia pitänyt saada sotavaltiolle vain tasa-arvoperustein? Varsinaisen maanpuolustuksen kannalta sillä ei ollut mitään tekemistä.
Hyvää settiä taas kerran! Tästä hyvä video: KGB:n loikkarin Juri Bezmenovin haastattelu
https://www.youtube.com/watch?v=HVZadOIDEVo
Jospa se hurri wallin muisteli niitä rantaruåtsalaisten keväisiä muuttolinnun metsästyksiä? Helppo niitä oli rantakiviltä ritsalla paukutella, siinä kun matalassa rantavedessä lepäsivät ja söivät mitä saivat. Ja kaipa ne niissä puisaa kököttivät lintuväijyssä...
Huru-ukko
Rasistisen Kansan Puolueen äeentinen kansanedustaja stefan wallin arvelee suomalaisten asuneen puissa, käyttäneen ravintonaan pettua ja ammuskelleeen ritsoilla muuttolintuja.
Muisteleekohan lapsuuttaan ja sekavia paloja historianopuksista vai onko syönyt sieniä? Vai onko vain tyhmä, omahyväinen rasisti? Toisaalta tekstistä saa myös sen käsityksen, että suomenruotsalaiset olisivat jakaneet saman elämäntavan.
Missään historiallisessa tietolähteessä ei ole kerrottu suomalaisten - suomen aluella asustaneiden kansojen - majailleen puissa, Semmoista ei kerro Olaus Petri, ei Publius Cornelius Tacitus eikä kukaan muukaan historioitsija. Ei edes esinatsi Freudental, tuo rkp:n pyhimys. Suomessa nimittäin puuasumus olisi ihan järjetön. Miten puuhun voi järjestää tulisijan? Taitaa pikku-stefan kavereineen pykänneen leikkejänsä varten puumajan, varhaisdementia lie sotkenut muistoja.
Pettu on teknisesti ja tiedollisesti kehittyneen maatalousyhteiskunnan katovuosia varten kehittelemä ravinnonjatke. Ollut asutettavan maailman laidalla asujille todella hyödyllinen keksintö. Ajalta ennen KELAGoldia. Petun valmistus vaatii etukäteissuunnittelua ja tietoa - ja laskelmointia tarpeesta. Pettu ei korvaa kokonaan viljaa vaan jatkaa jauhoja. Rannikon asujille lie ollut tuntematon ja tarpeeton. Meri tasaa lämpötiloja ja tarjoaa kalaa. Pelkällä petulla ei elä. stefan katsoo asiakseen vittuilla aikansa huipputekniikkaa käyttäneille elinkelpoisen maailman rajalla eläneille suomalaisille. Mitä rasistilta muuta odottaisikaan.
Ritsoilla muuttolintuja, siis ritsoilla! Mistäpä suomalaiset hommasivat muinoin polkupyörän sisäkumeja ritsoja varten. Kenties Väinämöinen purjehti lemminkäisen kanssa gummikaupoille Amazonin varrelle? Ilmarinen sitten joutohetkinään keksi polkupyörän ja kumin vulkanoinnin. Oliskos stefanilla esittää jotain todisteita teorialleen, esmes arkeologia löytöjä tai mainintoja keksinnöstä. Vai oliskos pikku-stefan kavereineen pykänneet leikkejänsä varten ritsoja, varhaisdementia sotkenut muistoja.
Muuttolinnut olivat kyllä aikoinaan tervetullut lisä ravintoon, ei niitä ammuskeltu ritsoilla vaan pyysystettiin verkoilla, ammuttiin jousella, lintuharsulla tai haulikolla. Verkkoa ei viritetty veteen vaan sopivan lahdensuun tai sopivan salmen ylle puiden väliin. Keväisin oli ruoka vähissä ja nälkäkuolema korjasi satoaan, linnut saapuivat juuri oikeaan aikaan. JOT-toimintaa suorastaan. Nykyisiä pieniä muuttolintukantoja vainoaa saaristossa Rasistisen Kansan Paukuttelijat, ihan huvikseen.
Pyssymies
Martin Scheisselta, Mia Haglundilta ja muilta rajojen avaajilta sopis kysyä onko niillä ulko-ovessa lukko ja onko se ovi lukossa. Jatkokysymys vois olla: Miksi? Mikseivät avaa oveaan?
Martinin ja Mian kämppiin mahtuis varmaan paljon asunnontarvitsijoita, kyllä sopu sijaa antaa. Yksintulleelle lapselle tai parempaa elintasoa etsivälle siirtolaisella tuommoinen majoitus olisi tervetullut apu. Haluavatko Martin ja Mia ihan vaan rasistisuuttaan estää kodittomia hakeutumasta kylmältä kadulta sateensuojaan. Mokomat rassistit.
Jos maajussi Tiina kertois ihqusta nautaperheestään, kolmesta sonnista ja vasikastaan, niin sitä taidettaisiin pitää outona. Varsinkin jos kertois liisa-sonnin synnyttäneen sen vasikan. Nyt ex-Liisa, Lauri-sonni hoivaa hellästi pikkuista vasikkaansa. Onni tai Raimo on pikku vasikan siittänyt. Oi auvoa pikku laumassa. Jostain syystä ihmistä puhuttaessa tämmöinen sitten on vallan edistyksellistä ja hienoa.
Pyssymies
Tankkasimpa tuon 'Vihreän Painajaisen' eli polttomoottorikäyttöisen henkilöautoni taas tänään, aluksi taustaa:
Osoitteessa Nihtisillankuja 4 Espoo on Länsi-Uudenmaan poliisilaitoksen Espoon pääpoliisiasema.
Ja osoitteessa Nihtisillankuja 2 Espoo on Nesteen huoltoasema.
Pumpussa lappu jossa luki (suunnilleen) näin:
"Lisääntyneiden polttoainevarkauksien takia pyydämme jättämään passin/ajokortin kassalle ennen kuin avaamme mittarin. jne..."
Poliisiaseman autohallin ovelta on n. 220m matkaa pumpulle.
(Siltä varalta etten suhteellisen säännöllisenä kommentoijana tule tunnistetuksi, anonuuskamuikkusena kommentoin.)
Tervehdys Joppos123:lle, kiitos hyvistä yksityisviesteistä ja peukkua.
Kiitos myös Anolle, Huru-ukolle, Pyssymiehelle ja anonuuskamuikkuselle kommenteistanne.
Ano: Kiitokset ja kiitos linkistä. Tunnen haastattelun mutta suomenkieliset tekstit ovat hyvä lisä.
Huru-ukko: Jaa-a, mene ja tiedä…
Pyssymies: Kiitos erittäin osuvista huomioista.
anonuuskamuikkunen: Ei varsinainen mainos poliisin tehokkuudesta…
Tässä on hyvä lista siitä kuinka usein ilmastouskovaiset ovat olleet oikeassa ja kuinka usein väärässä, suosittelen:
https://www.breitbart.com/environment/2019/09/20/nolte-climate-experts-are-0-41-with-their-doomsday-predictions/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_term=best_of_the_week&utm_campaign=20190921&fbclid=IwAR1bqtXOFK7LakXOCWaMVS6Y2duB3sUeDamOC-SP-nT-aQU-zUB7vkPLIEk
Sananen ilmastoahdistuksesta ja kaikille Greta Thunbergin wanna-be-seuraajille; kun vaihdat usein iPhonesi tai läppärisi uudempaan malliin tai lennät lentokoneella turismikohteisiin, mikähän on sen kuuluisan hiilijalanjäljen koko? Tai puuvillan kasvattamiseen tarvittava vesimäärä yksiä farkkuja tai puuvillapaitaa kohti tai kun maaperästä louhitaan litiumia e.m. vekottimien akkujen tarpeiksi.
Niinpä niin, todellakin kannattaa seurata trendejä ja vaihtaa vaatetusta (tai jotain muuta härpäkettä) lennosta, jättää ehkä suurin osa vaatteista/laitteista käyttämättä ja heittää ne sitten vain menemään kun ne eivät ole enää muodissa. Huhhuh mitä kerskakulutusta ja turhuutta!
Sen enemmittä avautumisia Totuus halpamuodista, tuossa tulee hyvin esiin Aral-järven kohtalo ja jäteongelma vaatteiden tuotantomaissa. Toinen vouhotuksen aihe mikä hieman kyllästyttää on autojen katalysaattoreissa käytetyt metallit, jotka puhdistavat pakokaasuja, niiden louhiminen kun on tunnetusti ympäristöystävällistä touhua puhumattakaan sitten tuulivoimaloiden generaattoreissa käytetyn eristemateriaalin hyödyllisyydestä ympäristölle (sarkasmivaroitus).
Voisiko tuohon käyttää sitä vanhaa sanontaa näin jesuiittamaisesti todeten jotta "tarkoitus pyhittää keinot"? Toisella kantilla on muka puhdas ja fossiilisista polttoaineista vapaa energiantuotanto, mutta toisella kantilla ei tajuta niiden valmistamisen ja ylläpidon ympäristövaikutuksia. Kuin ampuisi itseänsä jalkaan noin vertauskuvainnollisesti sanoen.
OT:nä toisenlainen dokumentti Bellingcatista ja tutkivasta journalismista mikä on unohtunut valtavirran medialta näin "klikkih*orauksen" aikakaudella. Muutama asiaan paneutunut amatööri saa enemmän aikaiseksi kuin suuret mediatalot ammattimaisine journalisteineen, apunaan käyttäen vain esim. sosiaalisen median tietoja.
Tarinan opetuksena, kannattaa olla varovainen mitä kirjoittelee esim. FB:hen, Instagrammiin tai Twitteriin. Tai no mikäs sen parempi eri maiden turvallisuusviranomaisille tai normikyttääjille kun käyttäjät antavat aivan ilmaiseksi ja vapaaehtoisesti tietonsa julki sosiaaliseen mediaan kaikkien nähtäväksi!
Elämme tosiaankin mielenkiintoisella aikakaudella, kuin kaikki olisi päälaellaan. Trendien perässä juokseminen kuvaa hyvin ihmisten ja kuluttajien laumasieluisuutta ja joskus tuhoisalla tavalla. Korvaa sana trendi sanoilla rajoittamaton & kritiikitön maahanmuutto....
- Soomepois Eestist -
Tervehdys Beckerille ja Soomepoisille Eestist & kiitos kommenteistanne.
Becker: Kiitos linkistä. Kieltämättä tyly lista.
Soomepois: Kiitos linkeistä ja hyvistä huomioista. Tuo eristekaasujuttu oli mulle aivan uusi tieto. Vahvistaa osaltaan sitä että ilmastohysteriassa on kyse käsistä lähteneestä muodista jonka tarkoituksena ei ole pelastaa mitään vaan antaa hyvää osallistumisen tunnetta.
Jännä juttu tuo ilmasto. On ilmastonmuutosta, ilmaston lämpenemistä, joku kehtaa puhua ilmaston viilenemisestäkin kun ei niitä jäävuoria Itämerellä näykään. On ilmastoahdistusta ja ilmastohysteriaa. Kymmeniä soppareita joita lennellään/huvipursaillaan allekirjoittamaan kivoihin paikkoihin ja ilman muuta, Suomen pitää olla edelläkävijä. Pahimmat miljardisaastuttajat saivat toki lisää aikaa koska pitäähän Kiinan ja Intian teollisuuden toimia. Suomen teollisuudesta niin väliä. Päästösopimusten anekauppa toimii niin hyvin että entisaikojen papistokin olisi kateellinen. Yks koulukiusattu ja tästä syystä lintsaava pikkulikka pääsee kv. podiumeille kertomaan näkemyksiään, ja koko kv. tiedeyhteisö huokailee ihastuneesti. Ja sitten keksii saman joku Kokkolasta. Näkisin tässä Ruotsin matkimisessa samaa: kun Elin ei istu karkoitettavien kauhuhuutojen takia, niin eipä Pennanenkaan. Jos on pakko matkia pohjoismaita, pitääkö sen olla juuri se pohjoismaa joka on surkein esimekki?
Onko joku kuullut sisäministeri Ohisalolta muuta ulostuloa kuin ilmastoon liittyen? Kaikki siis ihanasti sis.ministeriön tontilla. Meillähän on jo vihreä ympäristö- ja huom! ilmastoministeri Mikkonen, ja hänenä olisin aika hemmetin kiukkuinen että kollega sotkee marssijärjestystä.
Ihminen aiheutti jääkauden, ihminen pisti auringon Afrikan ylle enemmän kuin esim. Grönlannin, ihminen aiheutti tsunamit, orkaanit, tornadot , tulvat. Kylläpä olemme merkittäviä, me ihmiset. Luonto on jengin kingi vaikka asian miten vääntäisi, mutta nämä ilmastohysteerikot ovat ilmeisesti ensimmäisinä kieltämässä luonnon ylivoimaista vaikutusta. Jos mä olisin luonto ja kuulisin mehupillikiellosta, lähettäisin muutamankin ylimääräisen raesateen Brysseliin. Just to remind.
tira+
Ylellä on erikoista uutisointia, nyt ei ole mitään
ollut ilmastonmuutoksesta.
Mutta on sitä ihan raivokkaasti väliin uutisoitu.
Miten se ilmasto nyt unohtui kesällä.
https://yle.fi/uutiset/3-10875109
Tämä on ylen luotettavaa uutisointia.
Loukkaantuja Kalevala on varastettu.
https://yle.fi/uutiset/3-10786073
Disney tutkija tehnyt selittelyläätiön..
https://yle.fi/uutiset/3-10962528
Vielä lisäys edelliseen, mistä tämäkin tuli luetuksi.
Niinhän sitä natsi-saksassakin oli lettipäisiä
tyttöjä...
Taattua settiä taas Ykältä, kiitos!
Tuo Scheininiltä lainattu kommentti oli mielestäni kaikkein älyttömin. Mies pitäisi kiireen vilkkaa palkata valtiovarainministeriön ylimmäksi neuvonantajaksi, jos mikään ei olisi keneltäkään pois, vaikka maahanmuuttajia ”saataisiin” kymmeniä miljoonia! Eikö professoritason mies ymmärrä, että hyvinvointivaltio ja rajaton maahanmuutto kehitysmaista on mahdoton yhtälö? Itselleni on viime aikoina tullut selväksi se, ettei yliopistotutkinto tai arvostettu titteli kerro mitään ihmisen viisaudesta tai kyvystä ymmärtää ympäröivää yhteiskuntaa ja siinä tapahtuvia vahingollisia muutoksia.
Rouva Ano
Jos ihminen on ollut akateemisessa koulutusputkessa liian kauan, hän yleensä menettää kosketuksen putken ulkopuoliseen elämään. Varsinkin näin käy, jos kaiken ajattelun lähtökohta on joku jyräävä ideologia, kuten kommunismi. Lopputuloksena on scheininejä, joiden ulostuloissa ei ole mitään yllättävää. He ovat kuin funktioita, joista tulee ulos aina sama tulos, vaikka sisään menevät parametrarvot olisivat mitä tahansa. Kysymys lukijalle: mihin tuollaista funktiota voi käyttää?
Kiitos Joppos123:lle yksityisviestistä. Kaikki ok.
Ja tervehdys tira+:lle, Anolle, Rouva Anolle ja MikkoK:lle & kiitos kommenteistanne.
tira+: Näkisin, että kyseessä on (toistan kyllä itseäni) muodin ja hysterian sekoitus jolla ihminen voi tuntea itsensä hyväksi ja muita paremmaksi ihmiseksi. Egoa ruokkii vielä monikultturismin ja haittamaahanmuuton kannattaminen. Nämä kaksi asiaa kulkevat käsi kädessä ja niitten ilmiselvä ristiriitaisuus ei haittaa silloin kun ollaan oikein urakalla hyviä ihmisiä. Ihmisen ego on yksi maailman tuhoisimpia voimia.
Ano: Kiitos linkeistä. Ja käyttiväthän kommunistitkin mielellään propagandassa lettipäisiä tyttöjä.
Rouva Ano: Kiitos sinullekin. Scheininhän on entinen/nykyinen kommunisti joten hän tekee sitä, mitä parhaiten osaa. Minä arvostan kyllä yliopistoja mutta en niitten yhteiskuntatieteitä sillä nehän ovat jo pitkään olleet puhtaasti vasemmistopolitiikkaa jolla ei ole varsinaisen tieteen kanssa mitään tekemistä. Parempi titteli Scheininille olisi politrukki.
MikkoK: Juuri noin. Ja eihän tuollaista funktiota voi käyttää kuin pelkkään (läpinäkyvään ja huonoon) propagandaan.
Niinpä. Lettipäinen, pyöreäkasvoinen pieni dutterinpullukka laukaisee ihmisissä yleisesti ottaen positiivisen tunnevasteen sukupuoleen ja ikään katsomatta. Vastaanottajat kokevat sen vasteen toki hieman eri tavalla, mutta yleisesti ottaen sen on suunnilleen tämänkaltainen:
https://www.youtube.com/watch?v=G133kjKy91U kohdasta 0:50 alkaen
Sairaus tai vammaisuus sen kun vahvistavat efektiä, mihin tuossa videossakin taidettiin viitata. Jopa siinäkin on vara valita:
jokin aika sitten yleiseen kielenkäyttöön tuli termi "assburger", jolla viitataan ihmisiin jotka ovat diagnosoineet itse itselleen Aspergerin oireyhtymän. Se kun assosioituu usein keskimääräistä korkeampaan älykkyyteen.
Sellaisenahan pieni Gretakin on meille esitelty. Toissapäivänä kuitenkin vanha äitimuorini kysyi minulta, mikä tuon pikkuisen neurologinen vamma on niinkuin virallisesti?
Vastattuani, että esitelty aspergeriksi hän totesi, että naaman ja etenkin videokuvasta näkyvän silmien liikkeiden perusteella hän olisi veikannut sairaanhoitajan elämänuransa kokemuksella Down-syndroomaa, olkoonkin että siitä kärsivät eivät yleensä ole noin älykkäitä ja toimintakykyisiä.
Mutta propagandaa on kolmea lajia.
Valkoinen propaganda:
kertoo kaiken, mikä meillä menee hyvin ja mikä vastustajalla menee huonosti. Se on tehokasta sikälsi, että kaiken voi tarkistaa, mutta siinä on pitäydyttävä tosiasioihin.
Musta propaganda:
valehtelee suut silmät täyteen mitä paksuinta valetta!
Se on tehokasta, koska aivan liian moni uskoo kaiken mitä heille sanotaan, jos se tulee virallisesta lähteestä. Varjopuoli on, että valeet paljastuvat samantien.
Vaan mitäpä se haittaa:
opettihan Joseph Goebbels valeen uskottavan sitä helpommin, mitä suurempi se on. Epäilijä alkaa ennen pitkää epäillä jo itseäänkin, kun vastaan tulee todella paksua valetta:
ei kai kukaan voisi noin paljon valehdella...?
Harmaa propaganda:
sijoittuu edellämainittujen välimaastoon tehokkaimpana mutta samalla vaikeimpana. Se perustuu tosiasioihin valkoisen propagandan tavoin, mutta tehostaa sitä valehtelulla.
Se on tehokkainta, koska suurimman osan voi tarkistaa, mutta propagandistin on varottava valehtelemasta liikaa uskottavuuden menettämisen vaarassa.
Eliitillämme ei harmi kyllä ole tarvetta muulle kuin mustalle propagandalle.
Tervehdys, Qroquius Kad. Nuo oli hyvät nuo propagandan määritelmät ja valtamediamme tekee sitä harmaata propagandaa jonka pääidea ei ole sitä mitä sanotaan vaan se, mitä jätetään sanomatta. Mitä tulee Gretaan niin itsellänikin on näistä tietyistä asioista hyvin pitkä kokemus ja sanon – esittämättä diagnoosia ja senkin uhalla että tapahtuu lievää suurempaa triggeröitymistä – että juuri tuon näköisiin nimenomaan FAS-oireyhtymästä kärsiviin lapsiin ja nuoriin olen törmännyt urallani hyvin usein.
"juuri tuon näköisiin nimenomaan FAS-oireyhtymästä kärsiviin lapsiin ja nuoriin" - Perhana, minä jo ihmettelinkin miksi tuo tyttö oli jotenkin tutun näköinen. Kansakoulussa oli hieman saman näköinen, ei näyttänyt äidiltään, ei isältään eikä edes postikantantajalta. Äidilleen maistui hapan. Tyttörassu.
Joskus myöhemmin oli TET-koulukkaana samanoloinen poika, ei kovin terävä lievästi ilmasituna. Ja äidillään sama harrastus - tiesi muuan ko. kölvin perhetuttu.
Greta näytä ei äidiltään eikä isältään. Äitinsä päihdehistoriasta en tiedä enkä väitä sitä enkä tätä.
Pyssymies
Vasta nyt luin tuon joppos 123 aika asenteellisen kommentin suomalaisista naissotilaista. Että tulevat sinne meidän miesten ikiaikaiselle reviirille vain pillittämään ja vollottamaan. Miksi ihmeessä, senhän voisi tehdä kotona sukankutimenkin päälle. Olisikohan kyse enemmänkin siitä, että sitä viimeistä miesten linnaketta horjutetaan? Luulisin, että jopposkin voisi myöntää ettei nykyarmeijassa mitkään feministit hillu.
Suosittelisin joppokselle matkaa Israeliin, jossa on yleinen asevelvollisuus. Esim. Tel Avivin ranta on täynnä upeita sabroja bikineissään ja jokaisella olalla uzi. Itkusilmiä en siellä yhtäkään nähnyt. Siellä oli täysin luonnollista, että nainen on yhtä hyvä maanpuolustaja kuin mieskin. Miksi siis Suomessa naisia pitäisi nimenomaan tässä mitätöidä? Miesfeministi, runoilija ja opettaja Arno Kotro vaatii kaikkia naisia armeijaan, kantapeikko? joppos ei heitä suurin surmin sinne haluaisi.
Jos itse olisin nuorempi, menisin ilman muuta armeijaan enkä muusta syystä kuin oppiakseni ampumaan paremmin. Niin monta herkullista metsoa ja teertä olen mmissannut.Vihollista tuskin ampuisin koska sen vihollisenhan näyttäisi joku muu. Joka saattaisi olla vielä epäluottettavampi kuin se vihollinen.
tira+
Tervehdys, tira+. Israelissa naiset kyllä saavat asekoulutuksen mutta niitä ei sijoiteta etulinjan joukkoihin.
Tira+, suosittelen lukemaan Martin Van Creveldin kirjat Pussycats ja Culture of War. Sotakokemukset naisista ovat järkiään kielteisiä. Suomessa mm. Ermei Kanninen kääntyi vastustatamaan naisten rintamapalvelua seurattuaan israelilaisia naissotilaita. Muistaakseni Sampo Ahto kertoi kolumnissaan olleensa luennolla, jossa luennoinut israelilainen naiskenraali oli todennut, että kokemukset naisista rintamajoukoissa ovat kielteiset. Ja mitä kertoo se, että kun Sotilasaikakauslehdessä oli parin naiskadetin artikkeli, kirjoittivat kitisivät koko ajan miesten "roskista kielestä". Jos ei kestä puhetta, niin miten kestää sodassa?
Tervehdys, Trilisser. En ole lukenut tuota kirjaa mutta olen samaa mieltä kanssasi. Naisten vapaaehtoinen asepalvelus ei tullut siksi että se olisi palvellut maanpuolustusta vaan siksi että se palveli vääristynyttä tasa-arvoajattelua eli ”naisen täytyy saada jos sitä huvittaa mutta jos ei huvita, niin sitten ei tietenkään tartte”.
Joku Lotta Svärd-tyyppinen organisaatio palvelisi maanpuolustusta paljon paremmin.
Lähetä kommentti