Jussi Halla-aho päätti sitten asettua
ehdolle perussuomalaisten johtajakisaan. Ilmoitus otetaan hotellin respassa suurella
tyytyväisyydellä vastaan vaikka tietysti mitään ei ole vielä tapahtunut ja
matka on pitkä. Päävastaehdokkaana on Sampo Terho joka saattaa sinänsä olla
ihan järkevä ja asiallinen mies, mutta täälläpäin ei uskota, että hän pystyisi
karistamaan nykyisten persujen niskasta niitä kahta suurinta apinaa eli:
1. Valtamedian edessä mateleminen.
Soinilaiset persut ovat kehittäneet tavaramerkiksi omiensa ruoskimisen median
pyynnöstä ja sen suosiollisella avustuksella. Palkkioksi ruoskimisesta ei ole
median suunnasta tullut kiitosta ja hyväksyntää vaan vaatimus aina vain
lisääntyvästä ruoskimisesta. Terho tuskin pystyy tähän vastaamaan mutta
Halla-ahon toteamus ”me
perussuomalaisissa tuppaamme jakamaan toimittajat tyhmiin ja mulkkuihin”
kertoo siitä mahdollisuudesta että politiikan kentälle on kiltin
rusettiluistelijan tilalle tulossa rumasti runttaava ja anteeksi pyytämätön
Charlestown Chiefs. Jälleen kerran tulee muistuttaa, että media ei ole
viranomainen. Se on vain voodoo-uskonto. Se vaikuttaa vain niihin, jotka siihen
uskovat. Sen määräyksiä ei tarvitse totella. Koska ne eivät edes ole
määräyksiä. Ne ovat pelkkää ruikutusta. Vain viranomaiset voivat tehdä
määräyksiä.
2. Perussuomalaisten osuus Invaasio
2015:ssa. Hotellin respassa ei väitetä, että kyseinen invaasio oli persujen
vika. Ei tietenkään ollut. Eikä väitetä sitäkään, että persut olisivat invaasiota
pystyneet yksin estämään. Mutta sen sijaan että persut ovat kehuneet
hallitustyötään kyseisen asian suhteen ja mainostaneet sitä, että he ovat
olleet ”vähentämässä vetovoimatekijöitä” he olisivat voineet todeta julkisesti
ja rehellisesti näin:
”Syksyn
2015 arabijätkien invaasio oli yksi kaikkien aikojen suurimmista hölmön
tölväyksistä Suomen historiassa. Meidän on turhaa sanoa, että teimme parhaamme.
Sillä sitä me emme tehneet. Hallitus tiesi jo keväällä 2015 että invaasio on
alkamassa. Silloin sisäministeriö tiedusteli kunnilta paikkaa 80.000:lle
maahantulijalle. Mitä me teimme? Nostimmeko edes taivaankorkean älämölön ja
vaadimme varautumista? Emme nostaneet. Ja kun invaasio alkoi, olimme kiltisti
mukana "kantamassa vastuuta”.
Mutta eiväthän persut sitä todenneet. Jos
Halla-aho valitaan, niin silloin persuilla on edes mahdollisuus karistaa
nämä apinat ja muuttua sellaiseksi puolueeksi minkä vuoksi sitä kaksissa
aikaisemmissa eduskuntavaaleissa on äänestetty. Ei puoluetta ole äänestetty
Soinin demarit 2.0-version vuoksi eikä varsinkaan Soinin kuvitellun karisman
vuoksi.
Tulevaisuutta on vaikeaa ennustaa, mutta
yksi asian on kuitenkin varma. Valtamedia alkaa suoltaa asian tiimoilta ilmoille
paskaa tuutin täydeltä. Jopa siinä määrin, että Trump-hysteria alkaa vaikuttaa
pelkältä harjoittelulta. Esimerkkejä on jo tullut, ja ehkä toistaiseksi parhaimman niistä
tarjoaa Yle, toteamalla näin:
”Jussissa on kylmän rautakangen
karismaa, mikä voi vedota perunakuopassa kalottihattu päässä istuvaan, naurista
järsivään suomalaiseen, jota harmittaa se, että muut perunakuopat tulevat liian
lähelle. Siinä on jotain viehättävää päähänpotkittujen ihmisten mielestä.”
Että semmosta. Nyt vaan hotellin respassa
hieman mietitään tuon viestin sisältöä. Mitä se oikein tarkoittaa? Mieleen
tulee muutama vaihtoehto:
1) Suomessa on todellakin suuri reservi perunakuopissa
majailevia päähänpotkittuja suomalaisia, jotka jälttäävät naurista ja
kannattavat Halla-ahon ajatusmaailmaa? Eihän se sinänsä mahdotonta ole, mutta
pistää epäilemään, sillä oletettavasti itsekin kuulun näihin väitettyihin perunakuoppasuomalaisiin
ja asun siitä huolimatta omakotitalossa, natustan nauriin sijasta mieluummin
lenkkimakkaraa enkä omista kalottihattua. Tai no, onhan MC Tsuhnan
tunnuspääkallolla kyseinen kotsa päässä. Mutta jos tällainen
perunakuoppaporukka on olemassa, niin hallituksen tulisi ottaa ehdottomasti
tehtäväkseen taata heille säälliset asuinolosuhteet. Ja median tulisi kompata
urakkaa satasella. Eihän ihmisiä epäinhimillisissä asumisolosuhteissa voi pitää.
Voisiko perunakuoppaväestöä ehkä sijoittaa vastaanottokeskuksiin?
2) Kyseinen Ylen toimittaja Hilkka
Säävälä ja hänen siteeraamansa ”toisen kauden kansanedustajakollega” ovat
todellakin siinä käsityksessä, että Suomessa on suuri määrä ihmisiä, jotka asuvat
perunakuopissa ja jälttäävät naurista. Tässä tapauksessa sekä toimittajalle
että kyseiselle kansanedustajalle kannattaisi ehdottomasti tarjota kiertoajelu,
jossa he voisivat tutustua haja-asutusalueen asuinolosuhteisiin. On maaseutu
paikka ihanin, meillä on nykyään sähkötkin.
3) Kyseessä on ns. olkiukko, eli sillä pyritään
saamaan aikaan mielikuva jostain perin takapajuisesta jota ei ole olemassakaan
ja vedotaan siihen mielikuvaan, etteivät ihmiset vain vahingossakaan
kuuntelisi, mitä Jussi Halla-aholla on sanottavaa. Luonnollisesti sekä
toimittaja että kyseinen kansanedustaja haluavat antaa mielikuvan, että he ovat
itse huomattavasti järkevämpiä kuin nämä perunakuoppaihmiset. Kieltämättä he
ovat oikeassa. Sillä eihän näitä perunakuoppaihmisiä ole olemassakaan.
Olemattoman älyllinen pieksäminen ei ole kovin vaikeaa, joskaan ei myöskään
kovin ansiokasta mutta sehän on oikeastaan ainoa, jota valtamedia voi tarjota.
4) Saattaa myös olla, että tässä on
tavoiteltu huumoria. Mikä on sinänsä tiedostaville ihmisille suorastaan
suositeltavaa, sillä kun jo valmiiksi seipään niellyt ihminen yrittää olla hauska, niin lopputulos on aina sitä
kuuluisaa tahatonta huumoria, jolle me täällä Voiman Pimeällä Puolella nauraa
kätkätellään.
Yhtä kaikki. Tulevaisuus on avoin. Joku
voi tietysti sanoa, että jo silloin ja silloin olisi pitänyt tehdä sitä ja sitä
ja hän voi jopa olla oikeassa. Mutta kun ei tehty. Ei sen takia kannata vielä
mennä porukalla hirteen. Ehkä nyt tehdään. Se jää nähtäväksi. Todetaan vielä
yksi asia, mistä valtamedia tulee varmasti Jussi Halla-ahoa kyykyttämään, eli
hänhän ei ole välttämättä kiinnostunut ministerin pestistä. Siitä tulee
korvamakeeta aivan varmasti ja valtamedia tulee väittämään, että hän ei ole sen
vuoksi mahdollisen puheenjohtajapestinsä arvoinen. Mutta kaivetaanpa
historiasta esille Aarne Saarinen, joka toimi SKP:n puheenjohtajana 1966 –
1982. Hän ei ollut koskaan ministerinä. Ei ensimmäistäkään päivää. Eikä sitä
silloin irvistelty. Eikä kukaan sanonut, etteikö hän hoitanut puoluejohtajan
hommaansa. Vielä puolueessa, jossa oli kaksi kilpailevaa ja aika ajoin
toisilleen vihamielistä siipeä.
Ja tapahtui niinä päivinä, että
perunakuopissa alkoi itää vallankumouksellinen henki. Eikä ihmekään. Olihan
niissä niin pirun kylmäkin.
61 kommenttia:
Nyt ei kyl selvinnut, että miksi perunakuopassa (mikä sekin lie?) pitää järsiä naurista? Eikös siellä järsitä perunoita? Joo, "kuoppa" on savolainen sana ja tarkoittaa lähes mitä tahansa rakennelmaa. Suomessa viimeiset kuoppa-asujat elivät syvässä Savossa vielä 1960-luvulla.
Tervehdys, Ano. Joo, ja eikös sodan aikana jältätty sitä lanttua kun pula kaikesta oli? Ja perunakuoppahan on paikka jossa säilytetään perunoita, ei asuinpaikka. Mutta tiedostavat ihmisethän eivät takerru yksityiskohtiin.
Tuo omien ruoskiminen on paitsi häpeällistä, niin myös täysin hyödytöntä. Kun fariseukset kuitenkin haluavat täydellistä antautumista. Toivottavasti ne eivät sitä saa.
Kylläpä vain: kuopat ovat nimen omaan maakontaktissa olevia rakennelmia, jotka hyödyntävät maaperän luontaista lämpöä, erotuksena alapohjalla tuuletettuihin rakennuksiin. Korsu ja maakellari ovat ehkä lukijakunnalle kaikkein tutuimmat tämän rakennusmuodon ilmentymät. Kaupunkieliitin voi olla helppo suhtautua kuoppakansaan noin alentuvasti. Vihervasemmistolaisesti ajattelevan ei kuitenkaan - loogisesti ajatellen - pitäisi. Ns. vihreyden näkökulmasta siksi, että tällaisten asumusten rakentaminen ja ylläpito rasittaa ympäristöä paljon vähemmän kuin nykyaikaisten asuntojen; näin asuva on myös ihan varmasti fyysisesti paljon enemmän yhtä luontoäidin (asianomaisesta tosin voi tuntua äitipuolelta) kanssa kuin yksikään cityvihreä. Vasemmistolaisesta näkökulmasta taas luulisin olevan erinomaisen arveluttavaa halveksia ihmistä tämän köyhyyden tai tästä johtuvien alkeellisten elinolojen vuoksi. Siis....ai niin, itsekin mainitsin ehdon "loogisesti ajatellen" - tällaista ylellisyyttähän ei näiltä besserwissereiltä saa odottaa. Perunakuopassa oikeasti asuva, ja vilttihattuakin käyttävä Andien intiaani on ylistettävä ekologisuuden, kansallisen identiteetin ja etnisyyden sankari. Suomalaisista puhuessa nämä ainekset kelpaavat viharituaalin kohteeksi joutuvan olkiukon rakennusaineiksi.
Asiasta kukkakaaliin: olen kanssasi samaa mieltä siinä, että tykkäisin selkeämmästä ja räväkämmästä politiikasta. Tällainen kuitenkin VOISI johtaa meikäläisessä monipuoluediktatuurissa kertakaikkiseen ulos sulkemiseen, gordon sanitaire:en, jota esim. Ruotsidemokraatit kokevat tuolla naapurissa. Minun on hallussani olevin tiedoin ainakin hyvin vaikea arvioida, millaisia vahinkoja persut ovat kulissien takana mahdollisesti estäneet. Tämä poliittinen peli kun poikkeaa jääkiekosta. Paras urheiluvertaus, jonka keksin, olisi jonkunlainen pesäpallon AllStars-ottelu täysin pervoin säännöin: ei pelata vuoroparein, vaan vuoroin. Vuoron parhaat lyöjät, juoksijat, siepparit ja ulkokentältä polttajat pääsevät seuraavaan sisävuoroon. Ottelun pisteitä ei tietenkään voi laskea vuoroja pelaaville väliaikaisille ns. joukkueille, vaan pisteet tehneiden pelaajien kotijoukkueille. Tämä vertaus vaatisi vielä melko lailla mielikuvitusta osuakseen todellisuuteen, mutta monimutkaiseksi se joka tapauksessa menee..
Mutta tuosta Jussista. Ja Samposta. Minulla on intuitio, että heidän näkemyksissään ei ole niinkään paljon eroa kuin tyyleissään. Halla-ahon tyyli ja julkisuuteen tulonsa historia voivat aiheuttaa juuri sen, että hänen johtamiinsa persuihin muut puolueet soveltavat gordon sanitaire-menettelyä. Hänen ehdokkuutensa palvelee persuja ja koko kansakuntaa kuitenkin sikäli, että se kiinnittää pj-vaalin fokusta juurikin oleelliseen. Vaikka hän ei voittaisikaan, hänen kannatuksensa vaalissakin osoittanee (toivottavasti) kuitenkin, mihin huomiota ja toimintaa pitää suunnata, että kannattajakunta pysyy kasassa.
Terv. Achtung
Brexit, Trump, Hollannin vaalit, media laukeaa housuihinsa koko ajan ilman vähintäkään halua UUTISOIDA. Annetaas olla kun Marine le Pen valitaan presidentiksi. Halla-ahon kimppuun ei ole vaikea käydä, kohde on helppo mutta tuo lausuma toimittajista on lyömätön. Koulussa n.50 vuotta sitten kehotettiin tämän kotimaan kielen tunneilla lukemaan lehtien pääkirjoituksia, ne kun olivat hyvää suomea. Nyt niitä samoja voi käyttää pohjoissuuntaan menevän hevosen eteläpäästä tulevan tavaran keräämiseen naapurille lannoitteeksi.
Jaa'a, tuleeko tästä ihmeellisestä hoitokoti-Suomesta koskaan järkevää, 70-80 -luvun normaalia yhteiskuntaa? Mummo lähtee maalla kauppareissulle sillä ainoalla klo 8 aamulla kulkevalla bussilla, ja joutuu odottomaan "kylillä" kunnes bussi taas lähtee joskus iltapäivällä viiden jälkeen. Olen noita mummeleita kerännyt niin monta kun autoon mahtuu ja sitten takaisin, jumalauta APTEEKKEJA ei edes ole enää pienemmillä paikkakunnilla!
Tulipahan vuodatus!
Kun elätettävät voivat äänestää itselleen elättäjien kustantamia asioita, tuloksena on aina lisää sosialismia. Siksi Suomessa jokaikinen puoluerekisterissä oleva puolue on vasemmistopuolue. Eli niin kauan kuin yleinen ja yhtäläinen äänioikeus on voimassa, äänestäminen ei ole vain turhaa äänestyspaikan ovien saranoiden kulutusta vaan nykyisen pelleilyn jatkumisen kannattamista. Mitä itsekin vielä hiljattain kannatin.
Sehän tulee olemaan ihan rattoisaa seurata, minkälaisiin argumentointivirheisiin tavanomaisten olkiukkojen ja ad hominen heittojen lisäksi valtamedia vielä yltääkään. No, nehän eivät taida Jussia juuri hetkauttaa. Sivumennen sanoen, jostain syystä useimmille blogisteille ym taitureille tuntuu olevan mahdotonta saada Jussin sukunimi kirjoitettua oikein.
Vaihtamalla kaupungit ynnä muut, soveltuu tämä kirje myös ruotsin, suomen, ranskan jne... poliiseille:
http://gatesofvienna.net/2017/03/an-open-letter-to-the-heidelberg-police/
Ja kun vaaleista sattuikin tulemaan mieleen... ;)
Huomenna, jos Jumala suo,
on Hollannissa Herramme ja Vapahtajamme armorikas vaalipäivä;
ja julistetaan siis täten yleinen vaalirauha kehoittamalla
kaikkia tätä juhlaa asiaankuuluvalla hartaudella viettämään
sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään,
sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja vaalipäivää jollakin
laittomalla taikka sopimattomalla käytöksellä häiritsee,
on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen
rangaistukseen, jonka laki ja asetukset kustakin rikoksesta
ja rikkomuksesta erikseen säätävät. Lopuksi toivotetaan valtakunnan
kaikille asukkaille riemullista vaalipäivää.
Ykä! Tasan näin. Apinat on ravistettava harteilta. Persut puolueena ovat ottaneet takapakkia Soinin harjaamisvimman vuoksi. Puolue koostuu yksilöistä ja jos puolueen johdossa on harja kädessä seisova "diktaattori", niin puolueen kehitys loppuu siihen tai puolue hajoaa: "..ja riita kun syntyy niin tehdään uus", Hiskiä mukaillen. Jussi ei kumartele kuvia (median luomaa kuvaa olevasta kansalaisille) eikä palvo patsaita (Soinin diktaattorielkeitä). Jussi ymmärtää kehityksen välttämättömyyden. Hän haluaa mm. että puheenjohtaja vaihtuu muutaman vuoden väliajoin. Jussi on tavallaan legenda jo nyt ja jos hän jatkossakin uskaltaa kusta vastatuuleen, niin hän tulee olemaan Suomen Niistämätön Karju numero 1.
Aamen tälle kirjoitukselle!
Halla-ahon ehdokkuus onkin se ainoa syy, miksi tulen tulevissa vaaleissa antamaan ääneni PS:lle.
Toivon vilpittömästi että hänestä tulee myöskin puolueensa puheenjohtaja ja että hänen johdollaan puolueen lempinimi "Petossuomalaiset" jää historian hämäriin.
-Mutta on se äijä! Täytyy vain ihmetellä, millaisesta haponkestävästä teräksestä mies on rakennettu, kun kestää joka taholta ja koko ajan päälle roiskuavaa vihaa ja myrkkyä! Moisen spastisen suvaitsevaisen raivon alla tavallinen tallaaja kyllä käpertyisi kasaan ja sulaisi pois!
T. Riku Raunioilla
Kuten viime ketjussa mainitsin, en usko että ehdokkaat eroaisivat käytännössä toisistaan merkittävästi, ainakin mitä kahteen seuraavaan vuoteen tulee. Halla-aho on suoraselkäisempi jätkä, mutta aiheuttaa primitiivireaktioita sen verran laajalti, että muiden puolueiden kompromissihalukkuus kärsii. Tietty sulttaani Erdogan sanoi juuri pakolaissopimuksen irti, ja jos Turkista hyvin mahdollisesti lähtevälle uudelle rikastusaallolle aletaan taas levittää takkeja lätäköiden päälle, ettei ammattitriggeröityjille tule paha mieli, niin en kyllä näe, mitä kompromisseja sen linjan kanssa voisi tehdä tuhoamatta puoluetta. Siinä tapauksessa "all in" ja Halla-aho.
Noin muuten molemmat ovat parannus nykylinjaan verrattuna. Terholla ei ole valmiutta näyttää medialle samalla tavalla keskisormea kuin Halla-aholla, mutta ei myöskään lihaksia harjata puoluetovereitaan samanlaisella tempolla ja innolla kuin Soini, enkä ole kyllä saanut missään vaiheessa sitä kuvaa, että hänellä olisi siihen yhtä suurta haluakaan. Halla-aho oli kuitenkin eilisessä videossaan täysin oikeassa siinä, että puolueelta menisi viimeinenkin uskottavuus, jos uusi nokkamies olisi johdon valitsema, yli 90% äänisaaliilla valittu tyyppi. Paikka pitää ansaita, ja koska miehet ovat kuitenkin hyvissä väleissä keskenään ja yleisesti ottaen samoilla linjoilla, luulenpa että tämä on myös johtopäätös johon he ovat asiasta keskusteltuaan molemmat päätyneet.
Tervehdys Tom Kärnälle, Achtungille, Castorille, Imulipolle, Olavi Koskelalle, Vittuuntuneelle NettoVeronmaksajalle, Lemminkäiselle, Rikulle Raunioilla ja LW:lle & kiitos kommenteistanne.
Tom: Juuri näin. Vain täydellinen antautuminen ja itsensä julkisesti häpäiseminen kelpaa.
Actung: Ei ole muuten pitkäkään aika kun itse pistäydyin varsin tuoreessa korsussa. Kaupunkieliitin ei todellakaan kannattaisi suhtautua kuoppakansaan alentuvasti, jo siitäkin pikku syystä että se kuoppakansa kumminkin elättää sen kaupunkieliitin. Se kertakaikkinen ulos sulkeminen saattaa tulla joka tapauksessa, sillä valtapuolueet ovat täysin sitoutuneet monikuristamiseen eikä niillä näytä olevan pienintäkään aietta lipsua linjastaan.
Castor: Silloin 1970 – 1980-luvuilla muuten niissä pienissäkin paikkakunnissa oli apteekin lisäksi terveyskeskus, koulu ja kirjasto. Oltaisikohan silloin käytetty verorahoja siihen, mihin niitä kuuluikin käyttää?
Imulippo: Vasemmistopuolueita joo, vasureista kokoomukseen. Vain logo vaihtuu.
Olavi: Noita olkiukkoja on taatusti tulossa lisää. Se Jussin nimen väärin kirjoittaminen on vissiinkin ihan tahallista vittuilua.
VNV: Pidetään peukkuja Wildersin porukalle. Ja jos voitto tulee, niin valtamediamme joutuu tilaamaan taas pari kuorma-autollista genitaalihiekkaa.
Lemminkäinen: Toivotaan, että persut ymmärtävät tunnustaa noitten apinoitten olemassaolo. Muutenhan muutosta ei tapahdu.
Riku: Totta. Ja sitä paskaa on tullut myös omasta suunnasta. Luulisin, että Jussi on tähän mennessä pystynyt kehittämään itselleen ns. mursunnahkaisen perseen.
LW: En epäile sitä, etteikö Terho olisi parempi kuin Soini, mutta ongelmahan on se, ettei muilla puolueilla edes ole mitään kompromissihalukkuutta. Ne ovat sitoutuneet monikuristamiseen ja sillä hyvä. Ehtihän se kokkareitten Vapaavuorikin jo todeta, että Halla-ahon kanssa ei olla minkäänlaisissa tekemisissä.
Mä en kyllä hyväksy sitä toimittajien jakamista tyhmiin ja mulkkuihin. Onhan niitä autotoimittajia, Jan Hurri ja pari muuta taloustoimittajaa, joitain ihan hyviä urheilutoimittajia, ase- ja erälähtien toimittajia...
Tervehdys, Ano. Tottahan tuo toki on, mutta luulen näitten poliittisten toimittajien kyllä tunnistavan itsensä näistä kahdesta kategoriasta.
Se Ylen aivopieruja kirjoittanut "toimittaja" on Hilkka Säävälä.
Kun googlettaa tolla nimellä niin kuvahaussa tulee vastaan ylipainoinen naama, joka näyttää siltä että Trump voisi käydä ottamassa kyseiseltä journatsilta neuvoja sen suhteen, että miten saadaan kiskaistua oikein narsistiselta ja omahyväiseltä näyttävä itsetyytyväisyyskuminaamari päälle.
Tekstihaku kertoo että kyseinen naama omaa vain yhden aiheen: persujen pahuus, rasistisuus ja toimittajan tarve tehdä osallistuvaa politiikkaa sen sijaan että kirjoittaisi sellaisesta.
Twitteristä saa vähän sellaisen "enemmän SETAa ja feminatsiutta, vähemmän keskusta-oikeistolaisuutta" -kuvan. Taitaa olla jonkin verran myös kristinuskovihaa seassa.
Eli juuri sellainen tyypilllinen YLEn poliittinen toimittaja, joiden takia ihmiset ovat menettäneet sekä luottamuksen että mielenkiinnon valtamediaan.
Kun vähän googlettelin tuota Hilkka Säävälää, niin tuli mieleen että joko hänen esimiehensä/naisensa ei seuraa ollenkaan alaistensa toiminnan pitkää linjaa tai toinen vaihtoehto on se, että YLEn poliittinen toimitus tekee ihan oikeasti kaikkensa välttääkseen journalismiin sortumisen ja pitääkseen itsensä nimenomaan poliittisena toimijana.
Säävälän tekstit ovat niin voimakkaasti kantaa ja toimija-asemaa ottavia, ettei yksikään esimies tuolla alalla voi olla sellaiselle äärimmäisyystoiminnalle sokea.
Vähän aiheen vierestä on pakko todeta iloinen uutinen: EU-tuomioistuin on tullut siihen tulokseen, että työnantaja voi vaatia muslimihuivista luopumista työpaikalla - mutta vain siinä tapauksessa että kaikki isot ja näkyvät uskonnolliset, ideologiset jne. tunnukset ovat kiellossa.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201703142200085287_ul.shtml
Voi tätä ilon ja onnen päivää.
"Jussissa on kylmän rautakangen karismaa, mikä voi vedota perunakuopassa kalottihattu päässä istuvaan, naurista järsivään suomalaiseen..."
Miten on Ykä, voiko tuosta toimittajan sanomasta löytää ihmisarvoa halventavaa sanomaa ja kiihottamista kansanryhmää vastaan. Pienemmistäkin ne syyttelijät ovat sakkoja vaatineet. Yleisradiosta ei löytyne ainuttakaan asioista, ilman omaa asenteellisuuttaan, rehellisesti toteamalla uutisoivaa toimittajaa. Kuinka niiden jutut ovatkin niin etukäteen arvattavissa, kun toimittajan näkee ja kuulee. Harmittaa, kun se yleveron poistamisen aloite ei saanut riittävää kannatusta.
Tervehdys Ano1:lle, Ano2:lle, Ano3:lle ja Ano4:lle & kiitos kommenteistanne.
Ano1 & Ano2: Havaintojenne perusteella kyseessä on siis varsin tavallinen Ylen linjan mukainen toimittaja. Ja YLEn poliittinen toimitus tekee todellakin ihan oikeasti kaikkensa välttääkseen journalismiin sortumisen ja pitääkseen itsensä nimenomaan poliittisena toimijana. Verorahoitteisena sillä on siihen varaa. Tätä herkkua on Yleltä luvassa jatkossakin.
Ano3: Anskumä heitän veikkauksen, eli tuon päätöksen perusteella Suomessa aletaan vaatia, että leijonariipukset ja pinssit kielletään. Ovathan ne nyt tietysti Suomen vaakunatunnuksia, mutta kun maailmaa parannetaan, niin piruakos sitä yksityiskohtiin takertumaan.
Ano3: No joo, jos kyseisen kaltainen lause oltaisiin heitetty etnisesti edistyksellisistä väestöryhmistä niin esitutkintakynnys olisi ylittynyt ilman muuta. Sen sijaan pottunokalle voi vittuilla aivan kaikessa rauhassa.
Kovin on medialla jo paukut vähissä, kun aletaan ihmisen henkilökohtaisia ominaisuuksia ja ulkonäköä arvostella! Halla-aho ei turhaan suutaan auo, mutta kun aukoo, sieltä tulee pelkkää asiaa ja jos verrataan vaikka Pöö-ei mitään pelättävää -Lipposeen, niin mieshän on varsinainen suupaltti! Itse kiherrän tyytyväisyydestä, kun toimittajat eivät saa Halla-ahoa millään konstilla hikeentymään, vaan hän esiintyy aina tyynen rauhallisesti, mitä nyt vähän posket punoittaa. Sekin kuulemma on negatiivinen asia.
Jotkut arvostelevat Halla-ahoa siitä, että häntä ei kiinnosta mikään muu kuin maahanmuutto (mikä ei sekään pidä paikkaansa). Mutta se nyt kuitenkin sattuu olemaan tämän maan olemassaolon kohtalonkysymys! Kaikki muut asiat voidaan jotenkin hoitaa, mutta varsinkin muslimien maahanmuutto ja korkea syntyvyys takaavat sen, että isoja ongelmia on luvassa hamaan tulevaisuuteen. Ei pidä laskea sen varaan, paljonko heitä on maassa nyt, vaan paljonko heitä on esimerkiksi 20 vuoden kuluttua. He ovat vielä sillä tavalla ovelaa väkeä, että kun ovat vähemmistönä, ovat suht koht myötämielisiä ja yhteistyökykyisiä, mutta kun pääsevät niskan päälle, niin silloin on piru irti! Ja nythän näitä pikkusormia ojennellaan jo alkupaloiksi.
Jaa että perunakuopassa asustavaa väkeä? Minkähänlainen haloo nousisi, jos joku toimittaja kirjoittaisi tänne tulleiden afrikkalaisten eläneen kotimaissaan savimajoissa, jotka on tilkitty lehmänp-skalla? Asia pitäisi kuitenkin paremmin kutinsa kuin tämä perunakuoppajuttu, mutta sen voi tietysti sivuuttaa vetämällä rasistikortin esiin. Ennen vanhaan oli muuten perunakuoppia kaupungeissakin. Äitini kertoi surkean tarinan sota-ajalta, kun naapurin emäntä meni lasten kanssa pommeja suojaan perunakuoppaan ja pommi osui juuri sinne; kaikki kuolivat.
Median vouhkaaminen taas vaalien alla on täysin käsittämätöntä; suurimmasta osasta suomalaisia ja eurooppalaisia tehdään äärioikeistolaisia, varoitellaan populismista ja sen noususta. Hui, kun pelottaa! Suomessakin johonkin natsijärjestöön kuuluu viitisenkymmentä ihmistä ja loput (vähennettynä vihreillä ja vasemmistolla) ovat tavallisia normaaleja tolkun ihmisiä, jotka haluavat elää rauhassa omassa maassaan. Sotaa, köyhyyttä ja kurjuutta on nähty ihan tarpeeksi vuosisatojen ja -kymmenien saatossa ja on täysin järjenvastaista haalia tänne elätettäväksi nuoria miehiä, jotka ovat lähteneet omia sotiaan karkuun. Onkohan näille veijareille koskaan esitelty suomalaisia sankarihautausmaita ja kerrottu, ettei tätä yhteiskuntaa ilman uhreja, ilmaiseksi ja pelkällä lorvimisella ole rakennettu?
Lopuksi täytyy vielä ihmetellä sitä vauhtia, jolla Ykä näitä blogikirjoituksiaan tänne tykittää! Eihän tässä vauhdissa hitaampi pysy mukana. Kun vielä on selvää, että juttuja täytyy ensin mielessä kehitellä, tarkistaa faktoja, miettiä monesti juonenkäänteitäkin ja sen jälkeen pukea ajatukset sanoiksi ja suoltaa verbaalisesti hyvälukuista ja nautittavaa tekstiä, niin olet sinä, Ykä, melkoinen velho!
Nyt jäädään sitten odottamaan Hollannin vaaleja. Kaikki peukalot pystyyn!
Rouva Ano
Joopa joo ja mitä sanotte tästä, on ristiriitaa ja tulee mieleen assosiaatio "en mä muslimilta uskalla kieltää..."."
Pannaan huomenna kaikki jeesus tulee -paidat päälle ja kilon painavat ristit kaulaan, katotaas mitä pomot sanovat.
EHDOTON EI USKONNOLLISILLE tunnuksille KAIKKIALLA!
Milloin joku laittaa aloitteen siitä uskonpilkkapykälän poistamisesta? Kuinka moni teistä allekirjoittaisi?
ELOKUVATEATTERIKETJU Finnkinon toimitusjohtaja Veronica Lindholm kertoo, että elokuvateattereiden työntekijöillä on työasut ja heidän on näytettävä siisteiltä ja huolitelluilta.
”Olemme linjanneet, että asiakaspalvelutehtävissä työntekijällä pitää olla kasvot esillä. Huivia saa pitää, kunhan kasvot näkyvät”, Lindholm sanoo.
Sen sijaan poliittisten symboleiden käyttö on kielletty.
”Työasun on oltava neutraali”, Lindholm perustelee kieltoa."
Tervehdys Rouva Anolle ja Anolle & kiitos kommenteistanne.
Rouva Ano: Joo, mediahan on moneen kertaan muistuttanut että Jussilla kasvot punoittavat ja sehän on tietysti itse asian suhteen aivan olennaista. Niin kuin totesit, niin paukut on vähissä ja kaliiberi niissä paukuissa pieni. Maahanmuuttokysymys on olennainen kysymys ja sille, joka kysyy miksi, voi sanoa, että katso piruuttasi Ruotsia tai Ranskaa ja mietipä mitä siellä on 50 vuoden kuluttua. Tuo savimajavertaus oli hyvä, varsinkin kun perunakuoppavertaus oli keksitty ja savimaja taas huomattavasti lähempänä totuutta. No, onhan niitä suurkaupunkeja tietysti Afrikassakin. Nykyisin on helppoa päästä (ainakin median määrittelemäksi) natsiksi ja kai jonkunlaiseksi sellaiseksi minutkin määritellään. Ja vielä sen lisäksi putinistiksi, kun juttujani on julkaistu MV-lehdessä. Mitä tulee tuohon kirjoitusvauhtiin, niin tuo Örnätjärvi-juttu oli tehty vähän pitemmän kaavan mukaan ja huolella, niin kuin sen tyyppiset juttuni yleensäkin. Tää tuorein tuli nopeasti, kun se oli reagointia tapahtuneisiin asioihin. Niitten väsäämisessä ei kauaa mene. Ja tosiaan, peukkuja sinne Hollantiin.
Ano: Kyseinen Lindholm unohtaa, että islamilaisten huivi on myös poliittinen symboli, sillä islam säätelee yhteiskunnassa kaiken. Voi olla, että huivit kielletään täälläkin (en tosin usko nykymeiningillä), mutta samalla menee leijonakorut ja ristit.
Minä voisin huivin - pitkin hampain - hyväksyä, sillä semmoinen pukeutuminen kuuluu jossakin päin kristilliseenkin perinteeseen. Lapsuudessani ja nuoruudessani mummot kulkivat kylillä aina liinat päässä, ja oikein hurskaat eivät niitä tuvassakaan riisuneet. Jossain Stipilän kotiseudulla taitaa vieläkin olla semmoisia lestoja. Ja ortodoksinunnathan peittävät hiuksensa myös. Mutta kasvojen peittäminen on kyllä länsimaisten tapojen vastaista.
terv. Achtung
Juuri luin, että päätoimittelijoiden mielestä poliitikot suhtautuvat entistä nuivemmin mediaan ja suorastaan välttelevät haastatteluja. En yhtään ihmettele moista käytöstä, kun muistaa samaisten tyyppien julistuksen totuudessa pysymisestä uutisoinnissa ja miten se näkyy käytännön toiminnassa.
Hyvänä esimerkkinä on tämä tapaus Halla-aho. Paskaa on tullut tuulettimeen ihan riittävästi ja lisää tulee se on itsestään selvä. Nyt pitää Perussuomalisten valita Jussi niin saavat muut puolueet mietittävää.
Juu ja minä kanssa peukutan Vildersiä:)
t. Huru-ukko
Seuraavaa valtiollisen mediamme rimanalitusta odotellessa. Naurista nakerrellaan, lanttua jältetään. Viittaako sana "järsiminen" kenties siihen että jotain rottamaistakin tässä demonissa on. Ja kalottihattuhan viittaa aivan selvästi juutalaisten kipaan/jarmulkaan, joten umpisiionistihan tuo ketkukin seuraajineen on. Punaiset posket, selvä merkki häpeästä, ja jos jossain telkkariohjelmassa sattuu katsomaan alaviistoon, niin häpeästä vaan päänsä painaa parempiensa edessä. Ja kylmä rautakanki, ei yhtään sellainen lämmin taipuisa kuin Soini on ollut. Ja ihan törkeää ettei hingu ministeriksi kun muuten tulee kamala ministeripula. Zyssen ei tartte kun sillä on se migreeni, paras sitten olla joku kuolemansairaus noitten punaposkien takana jos meinaa jätkä vastuista luistaa.
Kunnioitan Halla-ahon lehmämäistä tyyneyttä median edessä. Hän ei provosoidu koska hänellä on faktat hallussaan, toimittajat vetävät yleensä omilla tuntemuksillaan. Luulenpa, että Halla-ahoa saattaa hieman hihityttää tällaiset ilmaukset kuten "juonikas sivari", muuta kun ei toimittaja siihen hätään muutakaan keksinyt. - Mutta tätä mustamaalausta tulee jatkumaan kesäkuun puoluekokoukseen asti. Tosin Turkki nyt kuulemma on/aikoo irtisanoa pakolaissopimuksen, joten 2015 oli vain lievää maahantuloa tulevaan verrattuna. Riittääkö puolustusvoimiemme kätöset kanniskelemaan lisää kapsekkeja?
tira+
Tervehdys Achtungille, Huru-ukolle ja tira+:lle & kiitos kommenteistanne.
Achtung: Joo, kyllähän suomalaisetkin sitä huivia pitävät, varsinkin vanhemmat naiset. Oma vaimonikin tykkää pitää talvella mieluummin paksua huivia kuin pipoa. Mutta kysehän tässä onkin siitä, että tämä ulkomailta haalittu huiviporukka on jotain, jota ei tänne olla haluttu, jota ei tarvita ja joka on kallis ja vahingollinen.
Huru-ukko: Ei ihmekään, sillä ainakin osa valtamediasta kuvittelee olevansa Suomen suurin vallanpitäjä. Mitä se tietyllä tavalla onkin, sillä puolueet pelkäävät toimittajia. Turhaan. Niin kuin sanoin aikaisemminkin, media on voodoo-uskonto joka vaikuttaa vain niihin, jotka antavat sen vaikuttaa.
tira+: Ja sitä seuraavaa rimanalitusta tuskin joudumme pitkään odottamaan. Jussi on saanut paskaa niskaansa niin paljon, että luulen hänen kestävän senkin, mitä tulossa on. Tietysti on muistettava että hänkin on vain yksi mies, ja jos puolue ei halua muuttua hänen mukanaan, niin sille hän ei voi mitään. Ei hän yksin kesää tee eikä sitä voi vaatiakaan. Jäämme odottelemaan niitä Turkin 20 – 30 vuotiaita miespuolisia terveisiä Euroopalle. Euroopassahan käydään sotaa niin Kreikasta Ruotsiin niin kuin käytiin vuonna 2015 joten tännekin niitä velikultia on varmasti tulossa, kun muu Eurooppa ei turvaa takaa.
Valtamedia on korottanut itsensä Pyhäksi Lehmäksi. Sitten tuli Brexit, Trump ja Jussi (Jussihan on kyllä ennenkin ollut otsikoissa) ja kansa on enemmän ja enemmän alkanut huomaamaan, että Valtamedia ei ole Pyhä vaan pelkkä Lehmä.
Tervehdys, Lemminkäinen. Tämä niin sanottu vaihtoehtomedia on kasvattanut ihmisten tietoisuutta päivä päivältä. Siksi sekä valtamedia että poliittinen establishmentti sitä niin syvästi vihaakin.
Sellainen tarkennus tuohon aiempaan kommentiini, etten ole löytänyt pakolaissopimuksen irtisanomisesta lisää uutisia oikeastaan mistään, eli kyseessä oli ilmeisesti uutisankka. Tosin Erdogan käy tällä hetkellä niin kovilla kierroksilla, että eiköhän se sopimus lennä lähiaikoina silppuna ilmaan.
Mitä tuohon muiden puolueiden kompromissikykyyn tulee, niin Soinin johdolla sitä ei ole kyllä millään tapaa testattu. Piti todistaa, että persut kykenevät kantamaan hallitusvastuuta (sinänsä välttämätön paha), ja arvon puheenjohtaja halusi olla riskeeraamatta hillotolppaansa mekkaloimalla moisista pikkujutuista. Se hyvä puoli Halla-ahossa kyllä olisi, että silloin tämä asia takuuvarmasti testattaisiin kunnolla. Jos keko mieluummin antaisi hallituksen kaatua kuin toteuttaisi oman ohjelmansa maahanmuuttopoliittiset kohdat, niin se kieltämättä selkeyttäisi tilannetta. Ei sekään vielä kertoisi, mikä olisi aitoa sitoutumista mokutukseen, mikä poliittisten broilerien inhoa järjestelmälle päätään aukonutta populistia kohtaan, ja mikä mediarakkien rasistiräksytyksen pelkoa, mutta Terhon diileistä olisi vielä kertaluokkaa vaikeampi vetää mitään johtopäätöksiä.
Tämän blogikirjoituksen jälkeen valtamedia on kunnostautunut ainakin kolmella kirjoituksella.
Ensin Uusi Suomi ja sen tyhmä ja m****u päätoimittaja propagoi Halla-ahon eristämisen puolesta.
http://markkuhuusko.puheenvuoro.uusisuomi.fi/233377-kylla-jussi-halla-ahon-voi-eristaa
Sitten oululainen Kaleva ja Lauri Nurmi väittää Halla-ahon harrastavan tietoista trumpismia:
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/kommentti-halla-ahon-videoesiintyminen-ja-puheet-vihollisista-ovat-pelkuruutta-ja-tietoista-trumpismia/754238/
Viimeksi Njet-liite ja penaali Jussi Ahlroth on kaivanut Tolkienit esiin:
http://www.hs.fi/nyt/art-2000005127570.html
Itse arvelin, että valtamedian totuuden torvet eivät malta olla hiljaa Halla-ahosta. Olin oikeassa. Saksa Saarikoski tosin arveli, että olisi parempi olla hiljaa. Saksa ja hänen puolisonsa Laura ovat penaalien tämänhetkisiä henkisiä johtajia, mutta näköjään heitäkään ei kuunnella, kun tarve avautua kasvaa tarpeeksi suureksi.
Valtiovaraintuhlauspäällikkö Orpon lausuntoja lukiessa tulee aina mieleen että kumpihan siinä puhuuu - Petteri Orpo vai Niina Kanninen-Orpo? Kommentit kuulostavat nimittäin paljon enemmän maahanmuuttoviraston mokuttavan juristin kuin ministerin näkemyksiltä.
Onko toi Orpo itsenäisesti ajatteleva aikuinen Kokoomuksen johtaja vai vaimonsa marionetti?
Toihan olisi muuten hyvä vaalilause:
"Jussissa on kylmän rautakangen karismaa!" - Hilkka Säävälä, YLE
Tervehdys Ykä, ja kiitokset viimeisistä kirjoituksista.
Esitänpä tähän off-topicina pienen poliittisluontoisen visan. Yhdistä kannanotto ja lausujan poliittinen tausta:
1) Leipäjonot ovat hyvä ja kannatettava asia.
2) Lemmikkieläinten pitäminen on liian kallista pienituloisille
a) Kokoomus
b) SDP
Oikea rivi on 1-b 2-a. Onnea voittajille.
t. Bobrikov kevätaurinkoisesta Brysselistä
"
1) Leipäjonot ovat hyvä ja kannatettava asia.
2) Lemmikkieläinten pitäminen on liian kallista pienituloisille
a) Kokoomus
b) SDP
Oikea rivi on 1-b 2-a. Onnea voittajille.
"
1-b oli ystävämme Miihkalin potalta pötkäisemä pökäle. Kertoo kyllä paljon demareitten nykytilasta.
Minusta JH-a asia on aiheuttanut yllättävän vähän itkupotkua. Olisivatko oppineet jotain nämä virhevaikeistolaiset pullahalaajat.
-KKi-
Pidetään peukkuja Wildersille ja hänen puolueelle. Jos Wilders saa jytkyn, niin toivottavasti hän ei lähetä sitä Apurahaa tänne takaisin, mieluummin Gazaan tai Länsirannalle...
Tietääkö Ykä ovatko Antero ja äänimiehet paraikaa Alankomaissa tarkkailemassa vaalipäivän tunnelmia? Samalla voi hörppiä olutta. Alankomaissa on monipuolinen olutkulttuuri, Alkon valikoimassa olevat alankomaalaisoluet ovat vain pintaraapaisua.
Suomalais-alankomaalainen Ilmari Schepel kirjoittaa vaalitilanteesta:
http://ilmari.puheenvuoro.uusisuomi.fi/233369-rutte-ja-wilders
Alankomaat muodostaa yhden vaalipiirin josta valitaan kaikki parlamentin alahuoneen 150 jäsentä suhteellisella vaalitavalla, ilmeisesti D'Hondtin menetelmällä jos olen oikein ymmärtänyt.
Tervehdys LW:lle, Vasarahammerille, Ano1:lle, Ano2:lle, Brysselin Bobrikoville, KKi:lle ja Vieraalle & kiitos kommenteistanne.
LW: Kieltämättä testattaisiin. Lopputulosta on vaikeaa ennustaa, mutta voisi hyvinkin olla, että ”oikeistolainen” kokoomus ottaisi mieluummin hallituskumppanikseen vihreät ja vasurit. Mikä todellakin selkeyttäisi tilannetta. Sama juttu kepun kanssa.
Vasarahammer: Eiväthän ne malta. Noissa jutuissa on kyllä jotain tuomiopäivää julistavaa epätoivoa. Tyhmät toimittajat ovat tietysti mitä ovat, mutta saattaa jopa olla, että se m-kirjaimella alkava osasto saattaa miettiä että entä jos kelkka jossain vaiheessa kääntyykin. Jolloin esille tulee se sanoista hirvein eli vastuu. Näin ollen he haluavat jatkaa varmaa tietä kaaokseen, kunhan saavat esittää samanlaista pappia kuin ennenkin.
Ano1: Orpo on juuri sellainen tyyppi josta saa mielikuvan ajatuksettomasta ja mielipiteettömästä ihmisestä joka ajaa sitä ideologiaa mikä vaan milloinkin sattuu olemaan tapetilla.
Ano2: Joo, niin olisi. Sitä voisi käyttää hyväksi.
Bobrikov & KKi: Ykkösen tiesin, kakkonen oli uutta. Ja kun katsoo esmes noita Vasaran laittamia linkkejä, niin kyllä sitä itkupotkua näyttää olevan tarjolla.
Vieras: Peukkuja tästäkin suunnasta. Kiitos linkistä. Ainakaan toistaiseksi ei Antero ja kumppanit ole menossa Hollantiin, mutta Son Lönsönin genitaalihiekkafirma tekee hommia kolmessa vuorossa.
Jos Jussi valitaan puheenjohtajaksi, niin hänen pitäisi toteuttaa sääntömuutos jäsenten valinnassa. Tähän asti jäsenhakemukset lähetetään puoluehallitukselle joka hyväksyy tai hylkää ne. Hajautetumpi puolue, jollaisen Jussi halusi videolla, edellyttäisi sitä että jäsenhakemukset lähetetään puolueen piirin tai paikallisosaston käsiteltäväksi. Käsittääkseni muissa puolueissa jäsenasiat hoidetaan noissa paikoissa.
Jussi sanoi videolla "jos vihollinen kehuu toimiasi, on syytä olla huolissaan". Tämäntapaista olen pohtinut aiemminkin.
Pitänee tahallaan pyrkiä siihen että poliittinen vastustaja aina rutiininomaisesti vähintäänkin arvostelee ja kritisoi, ja silloin tällöin haukkuu. Tällöin on tehty ainakin joitakin oikeita asiota. Jos poliittinen vastustaja raivoaa valkohehkuisesti ja sokeasti, kykenemättä tai haluamatta kontrolloida tunnekuohuaan, niin tällöin on tehty useampia oikeita asioita ja oikein.
Musta vähän tuntuu, että moni puolue pelästyi jytkyä edeltänyttä kehitystä ja jytkyä. Myöhemmin kun Persut on Soinin johdolla syönyt suuren osan vaalilupauksistaan ja Persujen kannatus on pettymyksen myötä laskenut, niin se pelko on haihtunut.
Veikkaisin, että Persujen kannatuksen lasku on tulkittu poliittisen broileriston peruskaavalla eli väärin. On saatettu kuvitella, että maahanmuutto- ja EU-kriittisyys ovat laskussa. Todellinen tilannehan on päinvastoin. Ne ovat lisääntyneet. Pettynyt 40% ei vain viitsi sanoa gallupeissa äänestävänsä Persuja, koska ei ole että Persut nykyisellään ajaisivat noita asioita.
Henkilökohtaisesti en yhtään hämmästyisi jos Persut saisi noin Jytkyn kokoluokkaa olevan saaliin eduskuntavaaleissa. Tämä sillä edellytyksellä että eronteko Soinin maahanmuuttopoliittiseen ja EU-linjaan sekä tukipaketteihin on riittävän iso.
Onko tämä tilanne nyt se, että turkkilaiset poliitikot ja agitaattorit käyvät pitämässä musuvaltaisissa vaalitilaisuuksia, jossa kertovat maan muhamettilaisille, että mitä puolueita niiden pitää äänestää?
Demokratian toimivuudelle on aika iso ongelma, jos joku Erdogan voi vaikkapa Eurooppaa epävakauttaakseen suunnata Hollannissa 400 000, Saksassa 2 000 000, Ruotsissa... ääntä kommunisteille/natseille/islamkriitikoille/muslimipuolueille/vihreille/vassareille...
Ja jos poliittisen islamismin edustajat - kuten Erdoganin puolue - voivat mobilisoidaa muslimeja äänestämään haluamallaan tavalla, niin onko olemassa aiheeseen liittyviä kassakaappisopimuksia tai ääneenlausumattomia yhteisiä ymmärryspohjia. "Lisää islamin opetusta, tulkkeja, avoimempaa maahanmuuttoa jne. jos vain saatte meille 150 000 ääntä lisää." tms.
Tervehdys Vieraalle, Ano1:lle ja Ano2:lle & kiitos kommenteistanne.
Vieras:
Viesti1: Tällainen toiminta persujen pitää opetella. Ja opetella myös se uusi tilanne, että se on puolue. Tähän mennessähän se on ollut Timo Soinin bändi, joka piti saada listoille.
Viesti2: Tottahan tuo on, tosin Jussin kohdalla on melkein yksmonta mitä hän sanoo. Media silti yrittää murskata hänet. Se pyhä viha on niin suuri.
Ano1: Totta. Eivät ne minnekään ole laskussa. Mutta kun persutkin ovat Soinin johdolla olleet yleisafrikkalaisilla linjoilla, niin suurin äänien saaja on ollut nukkuvien puolue. JOS Halla-aho voittaa puheenjohtajuuden ja JOS hän onnistuu kannattajiensa kanssa muokkaamaan puolueen sellaiseksi kuin se vuonna 2011 haluttiin, niin voimme alkaa odottaa uutta Jytkyä. Mutta matkahan on vielä pitkä.
Ano2: Näin tää taitaa olla. Ja länsieurooppalaisia suvaitsevaisia puolueita viedään tässä kuin litran mittaa. Lyckaa edelleenkin Hollantiin.
Ehkä Wildersin puolue saa vetoapua Turkista. Hollanti eväsi maahanpääsyn kahdelta Turkin ministeriltä, toinen oli ulkoministeri ja toinen oli perheministeri. Nuo ministerit yrittivät masinoida turkkilaisia vaaliuurnille äänestämään "oikein".
Rotterdamin pormestari, joka on arabi, määräsi poliisit siirtämään perheministerin Saksan puolelle. Jännä että tarvittiin arabi tekemään tuollainen päätös. Olisko niin etteivät arabit ja turkkilaiset tykkää toisistaan?
Tervehdys, Vieras. En osaa sanoa. Sen osaan sanoa, että arabit ja somalit eivät tykkää toisistaan ensinkään.
Muistaako Ykä kun Pikkupoika patentoi uuden mittayksikön?
https://twitter.com/Alastontotuus/status/796252140205244416
Mikä mahtaa olla lukema Jussin suhteen...:
A: ...tällä hetkellä?
B: ...jos hänet valitaan persujen uheenjohtajaksi?
C: ...jos hän pääsee sisäministeriksi?
D: ...jos tapaisi Orbanin, Wildersin, Faragen, Le Penin (Marine tai Marion), Åkessonin, Petryn, tms. nuivia eurooppalaispoliitikkoja?
E: ...jos tapaisi Trumpin?
Räjähtäisikö mittari kohdassa D? Näihin vaihtoehtoihin pääsyssä vielä pitkä, mutkainen ja kivinen polku kuljettavana, mutta teki mieli haaveilla varsinkin kohdasta E.
Turkkilaiset eivät ole arabeja. Ainakaan wikipedian mukaan.
Jokin Kaganaatti: https://en.wikipedia.org/wiki/Turkic_Khaganate
Ja Kaganaatin hajoamisen jälkeen "palasivat Islamiin", kuten niin muodikkaasti sanotaan.
Alunperin kai jotain Tengiristejä: https://en.wikipedia.org/wiki/Tengrism
https://en.wikipedia.org/wiki/Turkic_peoples#Origins_and_early_expansion
Pahoitteluni lyhentelemättömistä linkeistä.
Tämän hetken tilanteessa itseäni arveluttaa eniten se, että Halla-aho on ilmoittanut pysyvänsä Brysselissä, vaikka tulisikin valituksi. Tämä saattaa olla jo nyt kallistamassa vaakaa Terhon puoleen, joka on julistanut puoluetta tulevan johtaa edestä ja puheenjohtajan oltavan siksi fyysisesti läsnä Helsingissä.
Ymmärrän hyvin, jos Halla-aho on katsonut tähän asti paremmaksi olla Brysselissä kaukana Soinin silmistä, eikä eduskunnassa muistuttamassa Timosaurusta joka päivä siitä, kuka sen Jytkyn ja Jatkojytkyn todellisuudessa saikaan aikaan. Mutta jos jää sinne tultuaan valituksi puheenjohtajaksi, loppuu ymmärrykseni.
Näkisin Halla-ahosta olevan eniten hyötyä valituksi tultuaan nimenomaan puoluejohtaja-kansanedustajana valvomassa paikan päällä Perussuomalaisten ministereitä ja tarvittaessa välittömästi ojentamassa heitä vaikkapa eduskunnan täysistunnossa, että viesti menee takuulla perille. Jos hän sen sijaan on Brysselissä, josta lähettelee twiittejä ja facebook-postauksia, piilee tässä nähdäkseni suuri vaara siitä, että Soini voi jatkaa Persujen ministeriryhmän, ja pahimmassa tapauksessa eduskuntaryhmänkin, johtamista henkilökohtaisella vaikutusvallallaan aivan samoin kuin puheenjohtajanakin.
Yleistä imagovaikutustakaan ei tule väheksyä: suomalainen kun ei perinteisesti ole arvostanut johtajaa, joka sanelee käskyjään kaukaa selustasta edes käymättä etulinjassa. Siksi toivoisin kovasti, että Halla-aho miettisi tämän Brysselin kuvion vielä uudestaan.
Tervehdys Vieraalle, Vittuuntuneelle NettoVeronmaksajalle ja Qroquius Kadille & kiitos kommenteistanne.
Vieras: Olin unohtanut, mutta nyt kun muistutit niin muistin. Hähhää, toi on hyvä. Luulen muuten, että mittari räjähtää jo kohdassa B.
VNV: Eivät ole niin. Niin kuin myöskään somalit eivät ole teknisesti ottaen negridistä rotua, vaan ns. kuušilaisia kansoja. Asiasta kannattaa olla perillä, sillä jos esmes jotain ghanalaista haukkuu somaliksi, niin hän saatta hermostua. Vähän sama kuin sanois suomalaista turkkilaiseksi.
Qroquius Kad: Totta tuo, hyvä pointti. Mutta sinänsä Soinikinhan oli aikansa Brysselissä eurokansanedustajana eikä se paljon mitään muuttanut.
Ykä mainitsi jo sen että Soini johti persuja Brysselistä käsin vajaat pari vuotta vuotta.
Farage ja Le Pen johtavat puolueitaan Brysselistä käsin.
Jussi ei voi siirtyä europarlamentista eduskuntaan koska ei ole ollut kansanedustaja tällä vaalikaudella, kun ei osallistunut toissavuoden vaaleihin. Sampo Terho pystyi noin tekemään koska oli valittu eduskuntaan ja hän siirtyi sinne ja jätti europarlamentin.
Jos Jussi valitaan puheenjohtajaksi niin hänen kannattaisi pistää paukkuja sisäministerin salkun tavoitteluun, samalla kun yrittäisi saada aikaan salkkujen uusjaon. Uhkaisi vaikka hallituksen kaatamisella ja hajotusvaaleilla jos ei saa sisäministeriä ja samalla tehdä salkkujen uusjako. Jos Ykä katsoo Professorin blogia niin näkee minun kommentit joissa teen ehdotuksen salkkujaoksi.
http://professorinajatuksia.blogspot.fi/2017/03/jan-vapaavuori-ja-jussi-halla-aho.html
Tosiaan, enpä huomannutkaan tuota, ettei Halla-aho voi palata eduskuntaan, kun ei kerran siellä kansanedustajan mandaattia tällä haavaa omaa. Näin hänen Brysseliin jäämsensä ei vaikuttaisi mahdolliseen puheenjohtajanana toimimiseen siinä määrin kuin äkkiseltäni katsoin. Se voi silti antaa Terholle tiettyä etulyöntiasemaa nimenomaan vaaleihin valmistaduttaessa.
Halla-aho voisi toki valituksi tultuaan tulla vaatimaan itselleen jotain ministerinsalkkua, mutta itse soisin hänen jättäytyvän hallituskuvioiden ulkopuolelle ainakin tässä vaiheessa: olisihan katastrofaalista, jos hänelle annettaisin riemumielin sisäministerin salkku - ja sitten hallituksen enemmistöpäätöksellä avattaisiin rajat apposen avoimiksi ja syytettäisiin maahanmuutosta vastaavaa ministeriä eli Halla-ahoa! Tämähän voisi mennä läpi sellaisenaan, koska suurin osa suomalaisista uskoo edelleen kaiken, mitä valtamedia sanoo.
Eikä Halla-aholla tiettävästi edes ole haluja ministeriksi. Toisaalta eipä ollut vielä jokin aika sitten puoluejohtajaksikaan, joten odotellaan ja katsotaan.
Tervehdys Vieraalle ja Qroquius Kadille & kiitos kommenteistanne.
Vieras: Sisäministerin paikka nuiville persuille tekisi tietenkin gutaa, mutta ei näitä salkkuja kannata vielä ruveta jakamaan. Tie on vasta alussa ja vastapuoli tappelee kovasti vastaan. Oikeastaan koko touhu realisoituu vasta vuoden 2019 vaaleissa jos persut ovat silloin oikea kansallismielinen puolue. Sitä ennen sitä ampumatonta karhua on turha lähteä nylkemään.
Qroquius Kad: Muistutan tässä Aarne Saarisesta joka oli kommareitten puheenjohtajana 1966 – 1982 ilman ensimmäistäkään ministerinpestiä. Mutta joo, odotellaan ja katsotaan.
Riikka purisee aika mukavasti siitä, että ketkä oikein metelöivät tämän hyvinvoinnintuhoamisen puolesta ja mitä heillä oikein on ojassa.
https://riikkapurra.net/2017/03/16/paperiton-ja-tutkija-yhteen-soppii/
Tervehdys, Ano. Riikka puhuu kyllä asiaa ja hänet löytää myös linkkilistaltani. Riikan kirjoituksen punainen lanka voisi olla, että ”follow the money”, tosin kyllä sillä listalla on mukana myös suuri määrä itse itsensä aivopesseitä jotka aivan oikeasti uskovat epistolaansa. Se on mielenkiintoista miettiä, että kuinka monta nettoveronmaksajaa tuolta listalta löytyykään.
Qroquius Kad: "olisihan katastrofaalista, jos hänelle annettaisin riemumielin sisäministerin salkku - ja sitten hallituksen enemmistöpäätöksellä avattaisiin rajat apposen avoimiksi ja syytettäisiin maahanmuutosta vastaavaa ministeriä eli Halla-ahoa! Tämähän voisi mennä läpi sellaisenaan, koska suurin osa suomalaisista uskoo edelleen kaiken, mitä valtamedia sanoo."
Tällaisen tilanteen varalle Jussilla olisi käytssä sama on valttikortti (trump card) jota käyttäisi mikäli ei saa sisäministeriä: persujen ulosmarssi pois hallituksesta. Jussi on ehkä sen oloinen häiskä että hänestä olisi tekemään tuollainen ota tai jätä-tarjous.
Persujen ulosmarssista seuraisi joko uudet vaalit tai pikaiset hallitusneuvottelut persujen tai nykyisten oppositiopuolueiden kanssa. Se vaan että demarit ja muu oppositio kun eivät halua hallitukseen ilman vaaleja. Haluavatko Sipilä ja Orpo ihan varmasti uusia vaaleja jotka voittaisi joko demarit tai sitten oppositioon siirtyneet persut? Helpompi olisi suostua salkkujen uusjakoon.
Jos Ykä on huomannut niin Riikka on ehdolla vaaleissa Kirkkonummella. IDA on ehdolla Kotkassa.
Persujen ulosmarssi hallituksesta voisi vaikuttaa positiivisesti, mutta yhtä hyvin myös negatiivisesti. Jytkyvaalien jälkeen veljeni kanssa jutustellessani hän koki Soinin heittäneen käsistään nipun valtteja jäämällä oppositioon. Soinilla olisi ollut liki täydellinen tilaisuus jatkaa nousukiitoa vaatimalla itselleen valtiovarainministerin ja vaikka Olli Immoselle sisäministerin salkun. Sitten hän olisi lyönyt nyrkin pöytään julistaen Kreikan piikin sulkeutuvan nyt! Seuraavaksi Immonen olisi ilmoittanut holtittoman haittamaahanmuuton loppuvan nyt, johon Soini olisi jyrähtänyt: siinäs kuulitte!
Vastasin siihen, että tuossahan olisi voinut käydä kylmät: salkut olisi myönnetty, ja ensimmäisessä hallituksen kokouksessa olisi avattu Kreikalle rajaton piikki äänin Persut vastaan - kaikki muut puolesta. Seuraavaksi olisi päätetty kaikkien ampuma-aseiden täyskiellosta äänin Persut vastaan - kaikki muut puolesta. Sitten media olisi riekkunut: "Kattokaa kattokaa Persut! Teidän rahaministerinne Soini lappaa teidän rahaanne Kreikkaan ja teidän poliisiministerinne Immonen vie teidän pyssynne!"
Veljeni tähän, että selaisen kokouksen jälkeenhän Soini olisi marssinut median eteen ilmoittaen muiden hallituspuolueiden vaatineen rahan lappamista Kreikkaan ja aseiden täyskieltoa, jota Persut yksin vastustivat. Koska tilanne on tämä, on Persujen lähdettävä nyt hallituksesta. Tästä olisivat seuranneet uudet vaalit, joissa PS olisi ottanut Megajytkyn toistelemalla heidän yrittäneen puolustaa hallituksessa Suomen kansan ja valtakunnan etua kaikkien muiden ollessa vastaan.
Minä siihen, etteivät uudet vaalit olisi olleet mikään välttämättömyys. Muut hallituspuolueet olisivat voineet median tuella alkaa riekkua etteivät Persut näköjään halunneetkaan vastuunkantajiksi, joten pysykööt poissa. Lopputuloksena olisi ollut toimimaton sillisalaattihallitus, joka olisi kuitenkin voinut syyttää kaikista tekemisistään ja tekemättä jättämisistään Persuja.
No, Jatkojytkyn jälkeen olimme taas pettyneitä: PS on nyt hallituksessa, mutta käsittämättömän kevyin salkuin. Syksyllä 2015 olimme tyrmistyneitä. Ja nyt?
En ole vakuuttunut siitä, että puheenjohtaja Halla-ahon johdolla hallituksesta eroava PS saisi aikaan uudet vaalit; kyllä Vihreät ja Vasemmistoliitto tulisivat ilomielin heidän tilalleen. Jos saisikin, olisi niiden lopputulos silti PS jotain - kaikki muut ylivoima. Ei PS kuitenkaan saisi yli puolta äänistä, eikä tässä tilanteessa ikävä kyllä mikään vähempi taida riittää.
Entäs Tanskan malli? Siellä nuivapuolue eli Kansanpuolue toimii oppositiossa tukipuolueena porvarilliselle vähemmistöhallitukselle. Kansanpuolue äänestää hallituksen puolesta ja pitää sitä pystyssä, mutta tuen ehtona on Kansanpuolueen maahanmuuttolinjausten toteuttaminen.
Suomeen sovellettuna tämä tarkoittaisi sitä että persut toimisivat oppostiossa ja pitäisivät pystyssä kepulaisten, kokkareiden ja kristillisten muodostamaa vähemmistöhallitusta. Tällä tavalla voi saada enemmän tavoitteitaan läpi kuin hallituspuolueena tai tavallisena oppostiopuolueena. Vähemmistöhallitukseen osallisvat puolueet saisivat salkut kun niitä ei tarvitsisi jakaa persuille.
Tervehdys Vieraalle ja Qroquius Kadille & kiitos kommenteistanne.
Vieras: Joo, Soinin aikaan tuo olisi ehkä kokkareitten ja kepun taholta toiminutkin, mutta tuskin Halla-ahon. Ja demarit & oppositio eivät todellakaan halua hallitukseen ilman vaaleja, sillä ne uskovat saavansa rökälevoiton. Ja juu, olen huomannut nuo ehdokkaat. Itse kunnallisvaaleihin pyrin blogissani puuttumaan kovin vähän sillä en tiedä, mikä perussuomalaisten tulevaisuus tulee olemaan. Se Tanskan malli on kyllä varsin toimiva.
Qroquius Kad: Olet kyllä äärimmäisen hyvä ja älykäs kommentoija, mutta nyt vaistoan sinun tuumivan, että mistään ei kuitenkaan tule mitään. No mitäs me sitten tehdään? Mennään porukalla metsään ja ammutaan kuula kalloomme?
Pakko myöntää, että tuon tuostakin tuntuu edessä olevan sellainen yhdistetty Berliinin ja Kiinan muuri ja Atlantin valli, ettei niistä voi päästä yli eikä läpi. Kaikista mainituista tosin mentiin, ja kaikki ovat siirtyneet historiallisksi muistomerkeiksi kertomaan aikoinaan niin voimakkaina vaikuttaneista pystyttäjistään.
En ajattele, että kirves pitäisi heittää kaivoon. Jos ajattelisin, olisin voinut jo hypätä sinne itse. Atlantin vallista ja Kiinan murista mentiin läpi raa'alla väkivallalla. Berliinin muuri sen sijaan murtui, kun kaduilla oli riittävästi siviili-ihmisiä vaatimassa sitä pystyssä pitävän koneiston kaatumista. Ja sehän kaatui.
Halla-ahon puheenjohtajuus Perussuomalaisissa olisi luonnollisesti askel parempaan suuntaan. Se ei silti ehkä riitä, varsinkin jos poliittinen eliitti tekee markkuhuuskot ja päättää Halla-ahon eristämisestä Sverigedemokraternan malliin. Jos näin kävisi, pitäisi sitten toivoa tapahtuvaksi jotain, joka loisi kaduillemme DDR:n kaataneen kansanliikkeen tapaista. Mutta ennen sitä jotain tapahtuisi paljon sellaista, mitä nykyään nähdään lähinnä painajaisissa.
Mitä siis tehdään? Ainakin Helsingissä asuvat voivat tehdä paljonkin äänestämällä kuntavaaleissa Halla-aholle jättiäänivyöryn, vinkiksi Persujen puheenjohtajavaaliin. Sen jälkeen? Pitää kiinni toivonkipinästä, että jossain Kokoomus-Kride-akselilla alkaisi tapahtua ellei nyt nuivistumista, niin sitä paasikiveläistä tosiasioiden tunnustamista, ettei maahanmuutto olekaan hyväksi nykymuodossaan ja että voisimme varmaaan pärjätä köyhemmälläkin kulttuurila saatuamme maistiaisia siitä, mitä rikastamisesta seuraa.
Lyhyesti sanottuna: yrittää kaikesta huolimatta pitää sitä lippua edes koholla. Koska en ole valmis menemään sinne metsään yksin enkä seurassa.
Tervehdys, Qroquius Kad. Näkisin, että meidän pienten ihmisten tulee yrittää kukin omalta pieneltä osaltaan. Niin teen minäkin. Osani ei ole suuri, mutta enemmän kuin ei mitään. Toivottavinta tässä tulanteessa olisi vaalitappio persuille ja Halla-aho valtakunnalliseksi ääniharavaksi. Pieneksi vinkiksi puoluekokoukseen. Jos sieltä sitten soinilaiset häipyvät, niin antaa häipyä. Ei Soinin takia tuota puoluetta olla koskaan äänestetty. Meillä on jo demarit.
"Ei puoluetta ole äänestetty Soinin demarit 2.0-version vuoksi eikä varsinkaan Soinin kuvitellun karisman vuoksi."
Soinin karisma lienee jo negatiivinen. Soini voi olla monelle syy olla äänestämättä persuja. Jussin puheenjohtajakisaanmukaanilmoittautumisvideossa oli jotain valtiomiesmäisyyttä.
https://www.youtube.com/watch?v=Epa_5NwHRfE
acc
Tervehdys, acc. Olen kovasti samaa mieltä Ja kun tässä on muutama sukupolvi eletty poliitikkojen vallan alla, niin valtiomiehiä alettaisiin kaivata.
Lähetä kommentti