Törmäsin suuresti arvostamani
Vasarahammerin tuoreimmassa blogipostauksessa ulkoministerimme Timo Soinin
loihelausumaan, jossa hän käsitteli Manchesterin terrori-iskua. Soinihan totesi
terrori-iskuista näin:
-
Avoimen yhteiskunnan yksi haavoittuvuustekijä on, että kun meillä on
demokratia, jossa ei ole totalitarismia, eikä kaiken kattavaa kontrollia ja
rajat pystyy ylittämään kohtuullisella vaivalla, niin näiden täydellinen
estäminen ei vain ole mahdollista.
Tämä lause pisti minut aika ymmälleni.
Suomessahan ei ole tuollaista Manchesterin tyyppistä terrori-iskua vielä
tapahtunut, mutta Suomessakin on totuttu jatkuvaan haittamaahanmuuttajien
aiheuttamaan arkipäivän terroriin, joka koostuu tapoista, ryöstöistä,
pahoinpitelyistä ja raiskauksista.
1980-luvulla tällaista ulkoapäin
tuotettua arkipäivän terrorismia ei ollut. Mikä johtuu tietysti siitä, että
tänne ei haittamaahanmuuttajia silloin laskettu. Josta pääsemme taas tuohon
Soinin lauseeseen ja se herättää kysymyksiä 1980-luvun Suomesta.
- Oliko siis niin, että Suomi oli
1980-luvulla maa, jossa ei ollut demokratiaa?
- Oliko Suomi tuolloin totalitaristinen
valtio?
- Eikö Suomen rajoja pystynyt tuolloin
todellakaan ylittämään?
- Oliko Suomessa silloin todellakin
nykypäivään verrattuna kaiken kattava viranomaiskontrolli? Esimerkiksi jopa niinkin
hurjassa muodossa, että kansalaisten mielipiteenilmauksia valvomaan oli
perustettu kokonainen ”vihapuhetutkintaryhmä”?
Omat mielikuvani tuon ajan Suomesta ovat
vallan toisenlaisia. Olenko asunut tietämättäni jossain toisessa valtiossa? Vai
olenko ollut koomassa, josta olen herännyt joskus vuonna 2005?
Ehkä minua viisaammat ja lukeneemmat
voisivat myös kertoa, mikä silloisessa 1980-luvun Suomessa ja Euroopassa oli
niin rikki, että se piti korjata nykyisellä ”avoimella yhteiskunnalla” ja
”eurooppalaisilla arvoilla”? Yhteiskunnalla ja arvoilla, jonka tunnusmerkkinä
on jatkuvasti lisääntyvä maanosan ulkopuolelta tuontitavarana tuotettu
väkivalta, ihmisten lahtaaminen, kantaväestön kurjistuminen ja tämän
”kehityksen” nostaminen kyseenalaistamattomaksi itseisarvoksi?
Sota on rauhaa
Vapaus on orjuutta
Tietämättömyys on voimaa
ja
Valhe on totuus
39 kommenttia:
Samaa ihmettelin.Hetken verran.Sitten totesinkin että maanpetturipaska se vain lässyttelee taas cp-vammaisia satujaan kuten aina joten jokaisen armeijan käyneen ja sotilasvalan vannoneen velvollisuus alkaakin sitten olla maanpetturihallinnon vastustaminen.Kaikin käytössä olevin keinoin.Toistetaanpa se vielä.Se ei ole vain vaihtoehto,mahdollisuus,haaste,valtava rikkaus,voimavara tai muuta typerää poliittisesti korrektia paskaa.Se on velvollisuus.
Tervehdys, Ano. Olen samaa mieltä. Ja siksi on surullista katsoa, että sitä ei vastusteta edes äänestämällä. Jokaisissa vaaleissa vahvistetaan tämän mielettömyyden jatkuminen.
Eipä se mahtanut olla niin, että jotain vialla olevaa yritettiin aktiivisesti korjata. Sitä piti vain apinan raivolla pyrkiä edistämään omaa ja oman viiteryhmän etua, ja paskat kansalaisten tai maan edusta. Olen anon (klo 11) kanssa täysin samaa mieltä eiitä, että ei sotilasvala ole pelkkää höpinää, vaan se oikeasti velvoittaa puuttumaan tähän nykymenoon.
Tja, eipä Soini kai sitä ihan noin meinannut. Tokihan nämä tuntemamme yhteiskunnalliset arvot ovat olleet olemassa jo ennen tätä ihmispulssien aikaa, sen keinot vain vastata tähän uuteen ongelmaan "ankaramman mukaan" eivät vain ole sellaiset jotka jollain autoritaarisemmalla valtiolla olisi. Sitä täytyy kuunnella ääniä, joilla on ongelmaan toisistaan poikkeavia ratkaisuja. Niin, jopa niitä joiden mielestä mitään ongelmaa ei ole!
Ja totta, onhan tämä demokraattinen Suomi pystynyt vastaamaan kutsumattomien vieraiden uhkaan mm. 1930-40 -luvuilla. Se vain oli vormut ja tunnukset yllä saapuvaa, "virallista" uhkailua, kun taas tämä nykyinen aalto tulee vailla mitään diplomaattista elementtiä ja - ainakin periaatteessa - ilman aseita tai pahoja aikeita. Onhan se siinä mielessä vaikeampi pala, noin poliittisesti.
Kuhan sanon.
Ihan oksettaa tämä nykymeno ja huomaan hiljalleen tekeväni toimia, että jonakin päivänä lähdetään maasta. Vaihtoehtoja kun on tutkailtu, niin ne ovat maat, jotka suhtautuvat kielteisesti sosiaaliturvashoppailuun turvapaikanhakemuksen nimissä. Sen verran tämä asuinalue on muuttunut mustanpuhuvaksi ja ilmapiiriltään töykeäksi, että jonnekin täältä häivytään.
Mutta huomasitteko miten mediassa sama satu jatkuu? Lässynlässynlää "Oli poliisin tiedosssa ja voi miten niin ihana ja herttainen oli tämä manchesterin terroristimurhaaja"...
No entä sitten tämä`http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005224769.html
Nämä terroristit varmaan saavat palkkioksi Suomelta täyden ylläpidon ja kunniamerkit ja kaikki? Voi vittu mitä tämäkin pelleily on tullut meille SUOMALAISILLE maksamaan!! Avaisivat nyt jotkut oikeamieliset mielipidevaikuttajat suunsa ajoissa, niin ehkä voimme antaa piutapaut typerille poliitikoille, kun riittävän vahvaa ääntä joutuvat kuuntelemaan. Iines
Tänään tulin kotiin kävellessäni miettineeksi, että ihan kuin täällä Japanissa elettäisiin suhteessa ulkomaalaisiin jotenkin samoin kuin Suomessa 80-luvulla. Ihmetellään, ollaan uteliaitakin, ujostellaan. Turistirysiä lukuunottamatta monet eivät ole juuri nähneet ulkomaalaista, saati keskustelleet sellaisen kanssa. Omassa työpaikassanikin olen ensimmäinen ulkkari melkein kaikille.
Mielenkiintoista on myös se, että he aidosti haluaisivat minun oppivan japania. He myös kertovat minulle mielellään kotimaastaan, vievät ruokapaikkoihin maistelemaan paikallisia herkkuja, kertovat historiasta. Muutamat ovat jo aivan vakavissaan ehdottaneet, että jospa asettuisin tänne pysyvästi ja etsisin japanilaisen puolison. He arvostavat sitä, että teen työni hyvin ja yritän opetella paikallisia tapoja. Ei kukaan heistä yritäkään väittää, että minun pitäisi muuttua japanilaiseksi. Sen sijaan he haluaisivat että minusta tulisi osa yhteiskuntaa. Eikö tämä olisi tavoiteltava asiaintila Länsi-Euroopassakin?
Ulkomaalaistaustaisten pommeja täällä ei räjähtele, eikä ulkkareiden ajamilla kuormureilla liiskata väkijoukkoja. Onko Japani siis suljettu? No, Japaniin sisäänpääsy vaatii näinkin vaikean ja haastavan prosessin saapuessasi paikalliselle lentokentälle:
-täytä maahantulolomake (A4)
-ojenna lomake ja passi virkailijalle
-seiso hiljaa kun virkailija tsekkaa passin, leimaa sen, ottaa valokuvan pärstävärkistäsi ja sormenjäljet molemmista etusormista
-ota passi
-lähde katselemaan nähtävyyksiä + maistelemaan sushia ja sakea.
Oliko vaikeata? Toki työskentelemään aikova tarvitsee vielä työviisumin, muuten samat. Miksi minulla on sellainen tunne, että Länsi-Euroopassa tehdään jotain väärin?
Juu, aika äkkiä oppi Soinikin ns. talon tavoille päästyään hallitukseen. Tämäkin lausunto on ihan samanlaista paskaa kuin mitä on jonkun Stubbin suusta totuttu jo vuosien ajan kuulemaan. Toivon totiseti, että Halla-ahosta tulisi seuraava puheenjohtaja ja että PS-puolueesta tulisi vielä ihan oikeasti vaihtoehto tälle hulluudelle.
Minua kiinnostaisi tietää missä vaiheessa ja mikä aiheutti koko läntisen maailman muuttumisen itsetietoisesta uljaasta kulttuurista jonkinlaiseksi pehmonameilla toimivaksi sosiaalifemokratiaksi.
Onkohan tosiaan niin, että meillä menee liian hyvin. On unohdettu se, että ei tämä elintaso ole syntynyt itsestään. On vaatinut kovaa työtä ja sen säilyttäminen vaatii puolustamista. Jokainen myönnytys joka vaikkapa muslimeille annetaan on askel, pieni toki, kohti maan muuttumista muslimimaaksi.
Sosiaalifemokratia ei taida ymmärtää, ettei kaikki maailman ihmiset ajattele sosiaalifemokraattisesti. On olemassa sellaisiakin joille pullahalaaminen ei ole hyvyyden, vaan heikkouden osoitus.
Sellaisia jotka ajattelevat ja toimivat kaikkeuden vanhimman lain mukaan. Syö tai tule syödyksi.
Ennen kuin aloin kommentoimaan, katsoin A-studion ja Sipilän haastattelun. Minusta vaikutti ilmiselvältä, että Sipilä ei ymmärtänyt eikä luultavasti koskaan tule ymmärtämään, millaisen ilmiön kanssa tässä ollaan tekemisissä ja mihin tämä ilmiö perustuu.
Muuten hän ei olisi höpissyt "radikalisoitumisesta", syrjäytymisestä, osattomuudesta, köyhyydestä ja ilmastonmuutoksesta.
Sipilä on vihjeetön eikä hänellä ole omaa itsenäistä ymmärrystä asiasta. Hän myös luottaa liikaa Euroopan Unionin kykyyn ratkaista ongelma, vaikka EU on yksi ongelmien "juurisyy".
Sipilän kaltaisten johtajien ansiosta ongelma vain pahenee.
Paheksun anon viittausta cp-vammaisiin. Kyseessä on aivovaurio joka vaikeuttaa lihasten hallintaa. Ko. ihmiset eivät voi mitään tilalleen, joskin moni muu voisi.
Iski vain vähän hermoon tuo.
Hyvä termi tuo "sosiaalifemokratia". Ei mitään lisättävää.
Tänään ajoin Kajaanista etelään ja lähes peräkkäiset risteykset olivat Halla-aho ja Nälkömaa. Siinä discosandaaliläpsyttelijöille oivat salomaat lähteä luomaan kalifaattia. Ei taitais onnistua ilman ohikulkevien ryöstöjä raiskauksia ja ryssimistä.
Tervehdys Olavi Koskelalle, Apoliteialle, Iinekselle, Tuumailijalle, Reijo Koiraalle, KKi:lle, Vasarahammerille, Hep0selle ja Kumitontulle & kiitos kommenteistanne.
Olavi: Näin varmaan on, mutta asiaan kuuluu esittää, että ollaan korjattu jotain, joka ei ollut rikki.
Apoliteia: Poliittisesti vaikeampi pala kyllä, mutta esim. Viro ja Japani ovat ottaneet asiaan aivan toisenlaisen linjan, eikä niitä olla kyllä millään muotoa eristetty kansainvälisestä yhteisöstä. Länsieurooppalaiset poliitikot toteuttavat velvollisuutta, jonka ovat itse määritelleet velvollisuudeksi. Vaikka siihen ei ollut mitään tarvetta.
Iines: Maasta poistumista on tämänkin blogin kommenttiosiossa suunnitellut vähän yksi sun toinen. Jos muuten nuo vapautetut kaksi veitikkaa sattuvat täällä kylmentämään jonkun suomalaisen, niin silloin voidaan esittää se lause, jonka Simo Salminen esitti aikanaan eli ”taitas olla parempi… vähän ajatella… enste…”.
Tuumailija: Japanilaiset ovat monessa suhteessa fiksua väkeä. Kuuluisin Japaniin asettunut suomalainenhan on Marutei Tsurunen, josta tuli siellä kansanedustajakin. Et ole ainoa sen tunteen kanssa, että länsi-Euroopassa tehdään jotain (ja hyvin pahasti) väärin.
Reijo: Totta joo, ei nää Soinin lausunnot pahemmin enää Stubin tuotannosta eroa.
KKi: Sitä sosiaalifemokratian syntyhetkeä ja -prosessia olen minäkin aika ajoin tuumaillut. Ainakaan se ei vastannut mihinkään tolkulliseen tarpeeseen vaan ehkä meillä meni todellakin liian hyvin. Onhan niin, että likipitäin sata prosenttia näistä sosiaalifemokraateista on tulonsiirtojen varassa eläviä ihmisiä, jotka eivät itse pidä yllä infrastruktuuria. On meinaan turha sanoa, että joku yliopiston naistutkija olisi veronmaksaja. Hän on veronmaksajien haitallinen elätti.
Vasarahammer: Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Sipilästä tulee mieleen papukaija, joka toistaa lauseita joitten merkitystä ei itse ymmärrä.
Hep0nen: Totta tuo, mutta en usko anon halunneen loukata cp-vammaisia. Kunhan vaan pahalla päällä valitsi vähän huonon termin.
Kumis: Erinomainen termi juu. Aikanaan lakeus nousi. Oliskos Nälkömaan kansan aika nousta?
Kun kommunistivihervasemmiston unelma, Neuvostoliiton ihannemaa, sortui, tarvittiin tilalle uusi totalitaristinen unelma. Monikulttuurisuus on peitenimi vallankumoukselle, joka toteutetaan vaihtamalla edistyneet eurooppalaiset luku- ja kirjoitustaidottomiin heimo-ja uskonsotureihin.
Tervehdys, Ano. Kyllähän touhusta sellaisen kuvan saa. Minä en vaan ymmärrä, että kuka siitä loppujen lopuksi sitten hyötyy. Mitä hallittavaa kaaokseen ajetussa maanosassa enää on? Ei mulla ymmärrys vaan riitä.
Onko muuten tietoa, miksi Hommaforum on alhaalla?
Tervehdys, DuPont. Ei pysty sanomaan. Homman facebook-sivuilla oli lyhyt ilmoitus, että www-palvelin olisi kyykännyt.
Jaa, lähtee Sadiq Khanin ja Emmanuel Macronin linjoille eli sanoo terrorismin olevan sellainen nykypäivän elämään kuuluva juttu, jonka kanssa pitää vaan oppia elämään. Tämän pitäisi olla jo selvää itsellekin, mutta jälleen kerran havahduin kuinka moni näistä poliitikkojen "viisauksista" on lainattuja.
Yksi tuohon 1984-hokemaan sopiva iskulausahdus on myös moninaisuus on voimavaramme. Sitä hoettiin kovasti Yhdysvalloissa jokin aika sitten kun Obama oli vielä vallassa. Mitäs muuta, no vaikka tunteet ovat totuuksia ja sananvapaus on vihapuhetta.
-Kissamies
EU jonka taakse nämä kyvyttömät maansa myyjät piiloutuvat käsiään levitellen, on kaukana demokratiasta. Eniten tuossa Soinin lausumassa särähti juuri tuo viittaus demokratiaan, jonka pitäisi olla kansanvaltaa. Nythän näin ei ole, vaan elämme EU-totalitarismissa ja kansaa kontrolloidaan kaikilla tavoilla. Jos demokratia toimisi, niin tuskin olisimme näin syvällä suossa.
Työni puolesta olen tavannut kymmeniä rehellisiä suomalaisia yrittäjiä, joiden mahdollisuudet yrittää ovat huomattavasti kaventuneet tai leipä on kokonaan lähtenyt EU:sta tulleen määräysvallan seurauksena. Uskomattomia tarinoita, joista maalaisjärki, oikeus ja kohtuus on kaukana.
Olen tullut siihen tulokseen, että demokratian puuttuessa ainoa keino vaikuttaa on taloudelliset valinnat ja mahdollisimman suuri riippumattomuus ja saman henkisten yhteisöllinen toiminta.
Kitupiikki
Tervehdys Kissamiehelle ja Kitupiikille & kiitos kommenteistanne.
Kissamies: Kyseinen eliittihän ei suojele EU-kansalaisia eikä itse asiassa edes islamilaisia, vaan se suojelee vain itseään. Tietäen olevansa vastuussa siitä, mitä nyt tapahtuu. Joka ainoasta ruumiista. Oman sinisilmäisen hölmöytensä tuloksena.
Kitupiikki: Totta. EU:ssa pitää valtaa EU-komissaarit, joita ei olla valittu millään vaaleilla. Tunnen itsekin yrittäjiä, jotka toimivat Virossa. Täällä Suomessa pk-yrittäjien elämä tehdään päivä päivältä aina hankalammaksi. Miksi ei tarttuisi mahdollisuuteen, jos se lahden eteläpuolella kerran tarjotaan?
Unohtakaa perustuslailliset oikeudet ja euroopan sekä yk:n ihmisoikeusjulistukset omaisuudensuojineen, sillä:
"Firearms United Finland
Ammunnanharrastajien aseiden takavarikoinnit alkavat Ranskassa
Saimme aiemmin vahvistamattoman tiedon siitä, että tiettyjä, asianmukaisesti luvitettuja aseita on alettu keräämään pois harrastajien hallusta Ranskassa. Teimme tiedusteluja ja saimme ranskalaisilta seuraavanlaisen kuvauksen tapahtumista:
- Vyösyöttöiset automaattiaseet kuuluvat kategoriaan A, ja ovat jo kielletty
- Vyösyöttöiset puoliautomaattiaseet ovat olleet luvallisia niitä löytyy harrastajilta sillä ne kuuluvat kategoriaan B, luvanvaraiset aseet, ja direktiivin seurauksena ne siirtyvät kategoriaan A.
Näin ollen, Ranskan viranomaiset ovat asetukselle 09/05 kieltäneet yllämainittujen aseiden hallussapidon siviileiltä, ja ne kerätään pois ilman taloudellista kompensaatiota, eikä direktiivin tarjoamaa ns "grandfathering" pykälää oteta Ranskassa käyttöön.
FU Ranska, eli UNPACT sai tiedon, että yllämainittujen aseiden omistajat joutuvat luopumaan omaisuudestaan välittömästi (eikä silloin kun lupa vanhenee), joten käytännössä se jättää harrastajille ja keräilijöille neljä vaihtoehtoa:
- Ase voidaan myydä asekauppiaalle (romuraudan kilohinnalla)
- Deaktivointi omalla kustannuksella
- Tuhoaminen asesepän toimesta, omalla kustannuksella
- Aseen luovuttaminen valtiolle, ilman korvausta.
Ranskassa tämä vaikuttaa noin 400 luvallisen ampuma-aseen omistajaan.
Vaikka kyse on pienestä asiasta, luodaan tässä vaarallinen ennakkotapaus.
FU kehoittaa KAIKKIA ammunnan harrastajia seuraamaan hyvin tarkasti direktiivin kansallista toteutusta ja pyrkiä vaikuttamaan siihen siten, että se mahdollistaa ammunnan harrastamisen (ja keräilyn) kaikissa muodoissaan myös tulevaisuudessa."
Ranskassa tilanne on siksi vakava koska maassa on ollut poikkeustilalait voimassa Pariisin iskuista lähtien ja niiden nojalla henkilöä joka ei nyt luovuta omaisuuttaan tai ilmoittaa sen kadonneeksi/varastetuksi, odottaa pidätys sekä määrittelemätön vankeusaika terrorismilakien perusteella.
Suomessa ei näin voi käydä, eihän? Tänä kesänä tärähtää (munaskuissa kytee tunne, että iso terrori-isku tapahtuu tämän kesän festivaaleilla tai suuressa yleisötapahtumassa) jolloin meilläkin asetetaan voimaan poikkeustila koska kansa tulee sitä suorastaan vaatimaan.
Asedirektiivi voidaan sitten implementoida Ranskan esimerkin mukaisesti ja omaisuus takavarikoida valtiolle ilman korvauksia.
Problem - Reaction - Solution
Kaava on toiminut ennen ja se toimii edelleen. Esimerkkejä historiassa on aivan liikaa, että rupeaisin niitä tässä avaamaan, lukekaa itse.
Liittovaltio tulee - Oletko valmis?
Sotilaiden pakkolähtö ulkomaisiin sotiin lakiesityskin meni sitten heittämällä läpi, ja tämä osoittanee kaikille kuinka sotahullu tämä nykyinen puolustuskanisterimme todellisuudessa on.
Itsehän hakisin välittömästi turvapaikkaa Suomesta jos vielä olisin virassa ja ko käskyn saisin. Ihan vain koetellakseni järjestelmää. Järjestelmää joka antaa turvapaikan sotaa tai asevelvollisuuttaan paossa oleville mutta edellyttää oman maan kansalaisen lähtevän sotimaan näiden lähtömaihin? Miten tässä turvataan Suomen valtiollista koskemattomuutta?
Helvetti on järjen mahdottomuus, totesi jo Dante aikoinaan ja kun nykymenoa katselee niin vähintään kiirastulessahan me elämme. Irakilaiskaksosia ei luovutettu muttei saatu tuomittua Suomessakaan, joten luonnollisesti olemme heille velkaa kymmenien, ellei satojentuhansien eurojen korvaukset tästä mielipahasta... Hieno signaali maailman sotarikollisille!
-Tvälups-
Tämä termi avoin yhteiskunta alkaa saamaan niin irvokkaita muotoja, että en oikein käsitä miten tuota fraasia kehdataan jatkuvasti toistaa.
Avoin varkaille, raiskaajille ja murhaajille. Avoin myöskin sikäli että kansalaisilta on viety oikeus puolustaa itseään viemällä siltä aseet tai tekemällä siitä laitonta.
Avoin Brysselin komissaarien sanelulle jne. Satavuotias Suomi Neito alkaa muistuttamaan yli ikäista ilotyttöä joka hame korvissa jakelee revaansa kaikelle ohikulkevalle joita tarjonta kiinnostaa.
Minä muistan 80-luvun oikein hyvin ja vaikka jotkut väittävät ihan muuta niin silloin oli moni asia maassa helvetin paljon paremmin mm. tulevaisuuden usko.
Uskomukseni että asioihin voidaan nykyjään vaikuttaa äänestämällä alkaa rapaututa enenevällä vauhdilla.
Jaahas, yrittäjien inkvisiittori on nyt sitten saatu hautaan. En viitsinyt lukea kuin otsikot niistä ylistävistä puheista ja kirjoituksista, mutta onhan se tavallaan vahinko etten tajunnut Mauno Koiviston ollessa presidenttinä miten ainutlaatuisen kansaansa ajatteleleva ja isänmaallinen suurmies meillä oli kansan päämiehenä. Ei sitä tajunnut moni yrittäjäkään.
Moro.
Muutama viime hallitus eduskunnan ja ylemmän virkamies eliitin hyväksynnällä ja tuella on tehnyt Suomen kansalle hidasta lobotomiaa....ja nykyinen politiikka ja sen sisältö on viestinnällisesti sellaista että nämä tahot uskovat kyseisen operaation onnistuneen täydellisesti.
Toivottavasti jonain päivänä totuus selviää tuolle taholle.
T. S.E.P.
Tulihan se perkele sieltä. Sipilä totesi haastattelussa että "pelolle ei saa antaa sijaa". Sipilä ja muut papukaijat, mm. Ruotsin Hitsari! Menkää helvetissä lässyttämään pelosta Manchesterin verilöylyssä henkiin jääneille uhreille ja heidän omaisilleen ja sen jälkeen menette vaikka liftaamalla suoraan Unkariin ja kyselette että miksi Unkarissa ei tapahdu terrori-iskuja. Sipilä! Olet yksi näistä poliitikoista, joilla vaikuttaa olevan sormi perseessä ja toinen sormi suussa ja nämä molemmat sormet ovat verisiä. Olet kaltaistesi poliitikkojen kanssa syyllinen terrori-iskujen mahdollistamiseen. Lässytätte mediassa "pelosta", ettekä tee mitään konkreettista terrori-iskujen estämiseksi. Taidan pitää hiljaisen minuutin tulevia terrori-iskuja ajatellen. Meinaan, että jos sattuu olemaan kiiruita, niin ei aika tärväänny hukkaan kun on jo hiljastellut valmiiksi.
Tervehdys Taisteluvälineupseerille, Beckerille, S.E.P:lle ja Lemminkäiselle & kiitos kommenteistanne.
Tvälups: Nuo ovat kaikki niitä ajan merkkejä joitten merkityksen ymmärtää ilman selvännäkijän taitojakin. Ja tosi on, että eurooppalaisilta meinataan viedä aseet. Kun se ei onnistu kerralla (mieli varmasti tekisi) niin se tehdään pala palalta. Se irakilaiskaksosten tuomiofarssi oli huonosta vitsistä kertova vielä huonompi vitsi. Killing joke, niin kuin englantilaiset sanovat.
Becker: Voisi sanoa, että yhteiskunnan ja avoimen yhteiskunnan ero on sama kuin demokratian ja kansandemokratian. Ja niitten erohan on sama kuin tuolin ja sähkötuolin.
S.E.P: Jep. Sekä poliittinen eliitti että media ovat jo lobotomoineet itsenä ja pitävät sitä normaalitilana. Näin ollen kansakin on parannettava sairaudestaan eli normaalista aivotoiminnasta.
Lemminkäinen: A-men to that. Ei lisättävää.
Kansainvaelluksen yltäessä Suomeen 2015 osa suomalaisista vastusti julkisesti avointen rajojen politiikkaa. Sipilä yritti vaientaa kriittiset mielipiteet sanomalla, että "kyllä suomalaiset tulijoihin tottuvat, kunhan tutustuvat heihin paremmin."
Olen miettinyt mihin kaikkeen meidän pitää tottua unelmaihmisten unelmien toteutumiseksi. Olemmeko jo tottuneet ja tulleet välinpitämättömiksi uutisiin turvaa hakevien tekemistä rikoksista, kuten raiskauksista, pahoinpitelyistä, ryöstöistä, varkauksista ja tapoista? Sallimmeko laittomat teot ulkomaalaisille, esimerkiksi lapsiavioliitot, moniavioisuuden, tyttöjen sukuelinten silpomisen ja kunniamurhat? Onko meidän todellakin siedettävä omassa maassamme kaikkea laittomuutta, johon laittomasti tänne tulleet ja elätteinämme oleilevat syyllistyvät ilman pelkoa rangaistuksesta? Eikö kukaan voi tehdä mitään tällaisen anarkian lopettamiseksi?
Mihin asti sietokykyämme venytetään? Kuinka monta terrori-iskua on Sipilälle tarpeeksi? Kuinka monen suomalaisen lapsen pitää kuolla, ennenkuin päättäjämme ryhtyvät tekoihin? Onko terrori-iskuille olemassa ylärajaa? Vai todetaanko jokaisen iskun jälkeen, että tämä on tätäpäivää, pitää vain jatkaa elämää kuten ennenkin eikä pelolle saa antaa valtaa. Kuinka monen sadan, tuhannen tai miljoonan ihmisen pitää kuolla ennen viranomaisten puuttumista terroristien tekemiin viattomien ihmisten murhiin?
Oletko Sipilä vieläkin sitä mieltä, että suomalaisten pitää vain tottua kaikkiin jihadistien tekemiin julmiin veritekoihin pelkäämättä ja suvaiten? Eikö hallituksellasi ole muuta keinoa terrorismin torjumiseksi kuin lammasmainen alistuminen islamistien vallan alle?
Mielestäni hallituksesi olisi syytä erota ja antaa jonkun itseäsi pätevämmän henkilön johtaa maatamme niin, että mahdollisimman moni suomalainen voisi jatkaa normaalia elämäänsä ilman pelkoa terrorismin uhriksi joutumisesta.
On muuten ihan absurdia kieltää ihmisiltä tunteet, sillä ihminen on tunteva olio. Pitäisikö meidän muuttua tunteettomiksi tsombeiksi hallituksen politiikan tavoitteiden saavuttamiseksi? Ihminen pelkää, jos vaara uhkaa. Se on normaali itsesuojeluvaistoon kuuluva, elämää ylläpitävä reaktio. Ei sitä voi kieltää. Ei tunteita voi pakottaa. Viha kumpuaa ihmisten mieliin monesta eri syystä, eikä sitä kyetä estämään lisäämällä nettiin vihapuhetta etsiviä poliiseja, kuten hallitus ymmärtämättömyyttään tekee.
Tulee ikävä 80-lukua. Silloin maan ilmapiiri oli positiivinen. Työpaikoilla oli riittävästi käsipareja tekemässä töitä. Ihmisillä oli aikaa keskittyä rauhassa töihinsä ja jopa käydä kahvilla työn lomassa. Työpaikalla ei ahdistanut eikä potuttanut. Töissä oli jopa kivaa. Työttömiäkään ei ollut kovin paljon. Elämä oli kaikinpuolin mukavaa. Elintasokin nousi työtä tekemällä. Ihmiset välittivät toisistaan. Oli yhteisöllisyyttä ja tekemisen meininkiä.
Päivi Paunun laulun sanat kuvaavat kaipuuta 80-luvulle osuvasti:
"Se majatalo mieleen usein palaa, jossa istuin illat hämärät. Ei tarvinnut siellä juoda salaa, siell' kaikki keskenään ol' ystävät. Oi niitä aikoja, oi niitä aikoja, ne tahtoisin niin elää uudelleen. Tuo aika rakkauden, tuo aika nuoruuden. Ne tahtoisin niin elää uudelleen ..."
Die Heimat
Tiedättekö te muuten mitä ne sillä "pelolle ei saa antaa valtaa" -hokemalla tarkoittaa?
Sitä että näistä terrori-iskuista on tullut vakio- l. normaalitila, eikä pidä niitä hämmästellä.
Osa ulkomaalaisista politiikoista on tämän ääneen jo sanonutkin ja oma ylenantomme komppaa:
– Suomessa ei rattijuoppojakaan pelätä, vaikka on suurempi mahdollisuus joutua rattijuopon kuin terroristin uhriksi. Mutta heitä paheksutaan.
http://yle.fi/uutiset/3-9630219
Vai että PESIS-sääntö?
Pesiksestä minulla tulee mieleen pesäpallomaila sekä Pihkalan opit, ei karkuunjuoksu.
Suojeluase takaisin aselakiin, kuten se oli 1933-1998, ja takaan että random- sekä suunnitellut terrori-iskut vähenevät.
Kun poliisia tarvitaan sekunneissa on apu minuuttien tai oikeammin tuntien takana...
Tämän on myöntänyt Intertpolkin, mutta eu:ssa tehdään kaikki toisin ja meidän nilkit juoksee perässä! On se muuten mukavaa kun raadonkuoppaukseen asetettiin ennätysmäiset turvatoimet mutta lapsiamme ja nuorisoamme ei suojella millään tavoin...
En tiedä mutta olisi s-tanan kiva läpsytellä näitä politbroilereita turpaan ja hokea heille samalla ettei pelolle saa antaa valtaa. Nyrkinisku on nopea, rasismi kestää ikuisuuden tms.
-Tvälups-
Tervehdys Die Heimatille ja Taisteluvälineupseerille & kiitos kommenteistanne.
Die Heimat: Kiteytit kommentissasi kyllä hyvin sen, mitä minäkin ajattelen. Mutta kysyit ”kuinka monta terrori-iskua on Sipilälle tarpeeksi?”. Veikkaanpa, että vastaus on ”ääretön”. Sillä tuli ruumiita kuinka paljon hyvänsä, hän ei pysty tunnustamaan sitä, että hän on osa järjestelmää, joka on saanut tämän tilanteen aikaiseksi. Ja sitä myötä syyllinen tähän tilanteeseen. Sitä hän ei tunnusta. Sillä silloinhan hän joutuisi kantamaan vastuun teoistaan.
Tvälups: Tuossa ylen jutussahan annettiin noita neuvoja niin kuin aikanaan tv:n tietoiskussa siitä, kuinka toimia, jos uppoaa heikkoihin jäihin. Mutta niissäkin ohjeissa neuvottiin jäänaskalien käyttöön. Scaniankaan ikkuna ei kestä pistoolin luotia.
En olisi koskaan uskonut eläväni joskus aikaa, jossa viattomien ihmisten tietoista murhaamista pyritään vähättelemään ja jopa puolustelemaan.
Rohkaistun minäkin avaamaan sanaisen arkkuni.Olen jo jonkin aikaa lueskellut Yrjön kirjoituksia ja olen koukussa.Ruotsissa asuvana mietin,että onko Suomella vielä/enää toivoa?Ruotsi on jo menetetty maa,mutta voiko synnyinmaata vielä pelastaa?
Tervehdys, Laramie, kiitokset ja tervetuloa kommentoimaan. Kysymykseesi voisi vastata, että varmuutta ei ole, mutta pahalta näyttää. EU:ta kumartava hallintomme kun väittää kivenkovaan että uhka onkin mahdollisuus ja vaatii meitä uskomaan siihen.
Mikä määrä terrorismia, raiskauksia ja muuta maahantunkeutujien muassaan tuomaa väkivaltaa olisi eliitillemme tarpeeksi? Kaipa sama määrä kuin vaikka hengitysilmaa ja ravintoa: eliittimme kun on lähtenyt peesaamaan muun EU-eliitin julistusta, että tämä nyt vaan on se uusi normaali, johon täytyy nyt vaan tottua koska se nyt vaan on niin. Terrorismi ja sarjajoukkoraiskaukset ovat siis heidän mielestään nykyelämäämme samalla tavalla kuuluva asia, kuin syöminen ja hengittäminen?
Ylempänä pohdittiin, miten tähän on voitu päätyä. Kyllä minun tekisi mieli osoittaa sormella KGB:tä ja sen pitkän tähtäimen suunnitelmaa läntisen Euroopan mädättämiseksi kyvyttömäksi puolustautumaan kolmannessa maailamnsodassa, joka alkaisi Varsovan liiton pansarikiilojen tunkeutuessa Länsi-Saksaan Fuldan-Marburgin aukosta tavoitteenaan Atlantin ranta.
Suunnitelma on saatu nyt päätökseen. Harmi vain sen alullepanijan kannalta, että se on itse lakannut olemasta. Sen uskolliset myötäilijät sen sijaan elävät ja voivat hyvin edelleen keskuudessamme, jatkaen heihin aikoinaan tavallaan ohjelmoidun mädätyssuunnitelman mukaista toimintaa. Neuvostoliiton hajottua oli vain löydettävä jokin uusi hyökkääjätaho, ja pian sellaiseksi saatiinkin islamilaisista kehitysmaista haalittava haittamaahanmuutto.
Osa mädättäjistä jatkaa toivoen hartaasti ihmettä, joka toisi heille rakkaan Neuvostoliittonsa jotenkin takaisin. Osa taas purkaa raivoaan ja kaunaansa rakkaan N-Liiton menettämisestä kostaen sitä omalle maalleen, jota tosin ei omakseen koe: onhan hän Suuren Sosialistisen Isänmaan kansalainen...ainakin melkein...?
Heidän lisäkseen ovat sitten edellämainittujen nuoremmat opetuslapset, joista voisi todeta ihmiskunnan suuren opettajan sanoin: "Herra, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä he tekevät!" Eihän se Marjaana-rasssukka selvästikään ymmärrä, minkä asialla todellisuudessa on. Kreeta Karvalastakaan en ole täysin varma; kunhan vain ajetaan vaikka maailman tappiin sitä asiaa, mikä aikoinaan yliopistossa opittiin mutta jonka todellista sisältöä ei sisäistetty. Vaikka mistä minä tiedän.
En minä nykymenolle oikein muuta syytä keksi, paitsi ehkä eurofederalismin. Kehitysmaamuslimien maahantulvinta kaikkiin EU-maihin nimittäin voi toimia Euroopan Neuvostoliiton lopullista toteutumista edesauttavana tekijänä heikentämällä kansallisvaltioiden sisäistä yhtenäisyyttä etnisen sekoittamisen kautta.
Tämän viimeisen aspektin suhteen olisin vähän varovainen, koska siitä päästään nopeasti kaltevalle pinnalle jonka päässä näkyvät juutalaiset. Ja kuitenkin voin jopa jotenkin ymmärtää niitä, joiden mielestä tämä kaikki on juutalaisten syytä: samalla tavallahan Aurinko kiertää Maata, joka on pannukakku! Auta armias sellaista galileogalileita, joka kehtaa väittää vastaan tälaiseen asiaan, jonka jokainen näkee omin silmin taivaalle katsoessaan. Siellähän se kiertää!
Katselin tuolla netissä Helsingissä pyörivää "Maailma jää kylään" festivaalia. Todellinen punavihreä haittamamujen perseennuolentatilaisuus, jossa ihastellaan kaikkea muuta paitsi suomalaisuutta. Sieltä ei puuttunut kuin Veronmaksajat R.Y:n teltta jossa kansalle kerrottaisiin kuinka paljon maailma kylässä suomalaisille vuositasolla maksaa.
Eräs tunnuksista näkyi olevan: "Suomi, maailman turvallisin maa." Totta, Suomi on turvallinen kaikille muille paitsi suomalaisille.
Tervehdys Qroquius Kadille ja Beckerille & kiitos kommenteistanne.
Qroquius Kad: Voi olla, että KGB:n vanhat maskirovka-asiantuntijat nykyisin eläkkeellä ollessaan kaatavat tsajuun hieman votkaa ja tuumivat, että suunnitelma oli hyvä, toteutus mainio ja tulokset loistavat, tosin tuloksista pääsi nauttimaan ihan eri porukka kuin alun perin ajateltiin. Eurofederalismi on lähinnä poliittisten broileripoliitikkojen oma hanke, jolla ne pääsevät käyttämään valtaa ilman demokratian aikaansaamia turhia esteitä. Tuota juutalaishommaa en kyllä ymmärtänyt. Olen sanonut sen aikaisemminkin että en ymmärrä sitä väitettä että euroopan islamisoituminen on juutalaisten salajuoni. Siis niitten juutalaisten, jotka islamilaiset haluavat hengiltä.
Becker: Jep, kyseinen festivaali on suomalaisten rahoilla järjestty tilaisuus jossa voidaan vittuilla suomalaisille.
Tuo juutalaisjuttu oli, tai yritti olla nimenomaan satiiria siitä jauhavia kohtaan, joita en todellakaan arvosta.
Lähtökohtana oli tuon tuostakin siteerattu Luigi Pirandellon lausuma: "Niin on, jos siltä näyttää". Yksi ja toinenkin on siitä ammentanut käyttövoimaa mm. antisemitismille, vaikka itse lausumalla voi todistella vaikkapa Auringon kiertävän Maata.
Tervehdys, Qroquius Kad. Okke, viesti ymmärretty. Minäkinhän muuten Magneettimedian mukaan olen juutalaisten aivopesemä.
Terve, tässä pari linkkiä tässäkin blogista monesti käsiteltyyn aiheeseen eli koulukiusaamiseen liittyen:
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201705272200152600_u0.shtml
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201705272200152556_u0.shtml
Onko kukaan laskenut paljonko on inhimillisten tragedioiden lisäksi myös ihan riihikuivassa rahassa kustannukset esimerkiksi siinä suhteessa että inhimillistä potentiaalia vaurioituu/tuhoutuu? Koulu loppuu aikanaan, mutta joskus seuraamukset uhreille tulevat esille viiveellä vuosien kuluessa.
Tervehdys, Ano. En tiedä, onko tuollaista tutkimusta tehty, mutta aiheellinen se olisi. Olisi tutkijoille ihan tähdellinen tutkimuksen aihe. Ja mitä noissa jutuissa siitä KiVa-koulusta todetaan, niin se on aivan totta. Kyseessä on lähinnä huono vitsi. Kulissi, jolla näytellään sitä, että mukamas tehtäisiin jotakin.
Koulukiusaamisen pelkät taloudelliset kustannukset voivat olla yhteiskunnalle todella raskaat. Mahdollisia rahareikiä ovat mm. koulun työntekijöiden aika, poliisin aika, terveydenhoidon työaika ja lääke- yms. kustannukset, mielenterveystyöntekijöiden aika, mahdolliset oikeuskulut jos rikosvastuuikä täyttyy, Kelan tukema kallis terapia, ehkä myös kiusatun perheen mielenterveyshoitokulut lääkkeineen ja pitkäaikaissairauksien hoito esim. pysyvien vammojen takia.
MUTTA, ikään kuin tämä ei olisi jo tarpeeksi, todellinen tappio on kuitenkin se jos kiusatusta ei saada ehjää ihmistä enää, jolloin hänen työpanoksensa yhteiskunnalle menetetään aikuisena. Tiedän mistä puhun. Älyni puolesta ei olisi ollut mitään ongelmaa, vaan tie diplomi-insinööriksi/lääkäriksi/juristiksi/miksitahansa olisi ollut helposti saavutettavissa. Joskus haaveilin jopa yrittäjäksi ryhtymisestä ja miettiä miten hienoa olisi ollut tehdä kauppaa ulkomaille ja yrityksen kasvaessa palkata työntekijöitä -eli olla juurikin sitä tahoa, joka tuottaa yhteiskunnalle sen kakun jaettavaksi.
Todellisuus: ikää rapiat kolmisenkymmentä, työkokemusta yhteensä takana noin puolitoista vuotta erilaisissa matalan koulutustason hommissa. Valtava määrä mielenterveyshoitoja takana lääkkeineen, ja kaupan päälle kolme vuotta kestänyt Kelan tukema terapia. Enkä halua edes ajatella, kuinka monta lahjakkuutta on totaalisesti haaskattu ja kuinka paljon sitä kautta rahaa yhteiskunnan kassasta menetetty. Inhimillinen kärsimys onkin sitten hinnoittelematonta. Kiusaajieni päänsilittelyllä on todella suuri lasku.
Haluaisin tätä taustaani vasten esittää kysymyksen Suomen erinomaiselle Pisa-tutkimuksissakin loistaneelle koululaitokselle: mites meni noin niinku omasta mielestä? Onko teillä tosiaan varaa tähän?
Federalismista, olen miettinyt sotilasvalaani ja sen suhdetta EU:n yhdentymiseen.
Oman näkemykseni mukaan EU on Suomen tasavallan ulkoinen vihollinen ja sitä tulee vastustaa mikäli lopputulos on näkyvissä oleva totalitaristinen federaatio.
Keinot vastustamiseen ovat aika vähissä, poliittinen tie näyttää olevan tukossa ja muita tehokkaita vaikuttamisen keinoja ei kovin montaa ole.
Kannattaa miettiä eri vaihtoehtoja valmiiksi ettei tule kiire mustien helikopterien pörrätessä pään päällä...
Ari
Tervehdys Tuumailijalle ja Arille & kiitos kommenteistanne.
Tuumailija: Kiitos erittäin hyvästä kommentistasi. Olin itsekin koulukiusattu, mutta onnistuin jotenkin paremmin. Kuinka? En osaa sanoa. Ehkä minulla oli vain parempi tuuri ja pakasta jaetut paremmat kortit. Kaikkea lyckaa sinulle elämääsi.
Ari: Muistutan siitä, mitä laki törkeästä maanpetturuudesta sanoo:
” Törkeä maanpetos on maanpetoksen törkeä tekomuoto, josta tuomitaan vankeutta vähintään neljä vuotta ja enintään elinkautinen vankeusrangaistus. Maanpetoksen tekee törkeäksi se, että siinä
aiheutetaan vaara valtakunnan tai sen osan joutumisesta vieraan vallan alaiseksi taikka
muutoin aiheutetaan Suomelle erityisen suurta vahinkoa ja rikos on kokonaisuutena arvostellen törkeä.”
Koko valtakunta on joutunut vieraan vallan alaiseksi.
Lähetä kommentti