1. Mikä ihmeen kivijalka?
Valtamediapuolue
VMP etsii jatkuvalla syötöllä esiin erilaisia ”asiantuntijoita” eli
juristeriikan harjoittajia jotka selkeästi ilmoittavat että rajalakia ei voi
panna täytäntöön ts. raja tulisi olla jatkuvasti auki kaikille elatusautomaatin
pariin pyrkijöille.
Tuore tapaus on Ylen esille kaivama julkisoikeuden apulaisprofessori Maija Dahlberg
joka puhui tietysti sitä mitä ”asiantuntija” puhuu mutta toi myös esille
näkökulman jonka myötä ollaan ehkä ns. jännän äärellä:
Dahlberg
sanoo perustuslakivaliokunnan ottaneen hälyttävän harha-askeleen.
Hänen
mukaansa valiokunta kyseenalaistaa ensimmäistä kertaa tärkeä kivijalan, jonka
päällä järjestelmä lepää, eli asiantuntijatiedon.
Minä kun en
ole lukenut lakia vaan lähinnä nuorempana lakkilukea niin minulla herää
kysymys? Eikös järjestelmän kivijalka ole demokraattisesti valittu eduskunta?
Ja herää myös kysymys että vaativatko tällaiset asiantuntijat ylivallan
kaikkeen lainsäädäntöön? Varsinkin kun nämä – ainakin VMP:n löytämät
asiantuntijat – ovat kovasti tiettyyn suuntaan poliittisesti värittyneitä.
Vielä
kysymys: Meneekö juristeriikka Suomen ja suomalaisten turvallisuuden edelle?
2. Väylä
Spandex-ohjuksille
Helsingissä
ei ole pikkurahan puutetta silloin kun pidetään yllä vihreää unelmaa. Uusimpana
hankkeena on 200 metrin pituinen fillarisilta ettei spandex-ohjuksien tarvitse
polkea vieressä sijaitsevan Seurasaarentien mäen yli. Kyseinen silta maksaisi
kuusi miljoonaa euroa.
Onhan
tietysti selvä että tuo raha täytyy käyttää, sillä kaupungin ilmoituksen mukaan
vaikka kyseistä mäkeä loivennettaisiin niin nousua olisi silti yhdeksän metriä.
Eihän sellaista citypyöräilijä jaksa.
Itse en ole kyllä fillaroinut aikoihin mutta kun aikanaan niin tein niin tapana oli että mikäli edessä oli polkemiseen liian korkea mäki niin silloin noustiin pyörän satulasta pois, talutettiin pyörä mäen yli ja sitten jatkettiin polkemista. Vaan kai se kehitys kehittyy tässäkin asiassa.
Ainakin Helsingissä. Siellä vihreän onnen ja riemun kaupungissa.
31 kommenttia:
Itsekin olen ollut siinä harhaluulossa, että maan asiat päätetään eduskunnassa. Nyt kalifiksi kalifin paikalle pyrkii porukka, jolle tiukan paikan tullen ei lankea minkäänlainen vastuuta tekemisistään. Tulee mieleen lakkokevät, jossa ammattiyhdistysliike yritti riistää vallan maan hallitukselta. Nyt ei luulisi olevan varaa leikkiä vakavilla asioilla, mutta ollaan niin oikeusoppineita, niin oikeusoppineita, että kaiken saivartelun jälkeen ei taideta enää ymmärtää, mistä oikein onkaan kysymys. Kysymys voi olla Suomen henkiinjäämistaistelusta, mutta sille viitataan kintaalla, koska lakikirjalla on helppo kumauttaa päähän järjen ääntä seuraavia.
Rouva Ano
– Saattaa kyllä olla, että olisi pikemmin kysyttävä, ovatko valtionshamaaneja sokeasti totelleet lainsäätäjät tehtäviensä tasolla. Eivätkö he ole ymmärtäneet omaa asemaansa valtiollisen vallan käyttäjinä, Timo Vihavainen toteaa rajalakia riitauttaneita kansanedustajia tarkoittaen.
https://www.verkkouutiset.fi/a/shamaanit-on-paastetty-elamoimaan-lain-saatamisessa/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2R6sU7ynwYBVTzp6J23JyyD_VGTdjhUmDTL19jesLN-QpjvrfiZRGk4_c_aem__ZEXB-EVgCMaOoEzNU-JMQ#16b825c7
Varsinkin YLE:n esiinmarssittamien "asiantuntijoiden" mielestä elintasoturistien ja mahdollisten desanttien oikeudet menevät aina ja kaikissa tilanteissa ohi Suomen turvallisuuden. YLE kaivaa näitä "asiantuntijoita" aina vaan syvemmältä. Kun "asiantuntijan" taustaa pikkuisen kaivelee niin aina sieltä löytyy jokin matukiimainen maahanmuuttoaktivisti tai viherkommunisti.
Ja tottakai heillä pitäisi omasta mielestään olla kaikki valta sanella Suomen politiikka oli kysymys mistä tahansa.
Heidän mielestään vaaleilla valitun eduskunnan tulisi olla vain kumileimaisin.
Spändeksohjukset tarvitsevat toki tasamaan stadiin. Eihän siitä mitään tule jos nopeus laskee vastamäen johdosta edes hetkellisesti alle kuudenkympin tunnissa.
Toinen ryhmä on taas mallia "Fät I Am Diarrea" joiden lahjuksina saaduista sähkömankeleista ylämäet syövät aivan liikaa akkua.
Antaa vihervasemmiston puuhastella Helsingissä autoilunvastaisuuttaan ja keskustan autioittamista ihan rauhassa. Tulevaisuudessa siintää Detroitin kaltainen autio keskusta missä viihtyvät enää vain rikolliset ja rotat.
Päivän uutinen on YLE:ssä salakähmäisesti harjoitettu sensitiivisyyskoulutus. Kukaan YLE:ltä ei anna suoraa vastausta propagandakoulutukseen käytetyistä rahasummista eikä koulutuksen sisältöäkään pystytä avamaan, koska siinäkin on ilmeisesti kysymys niin sensitiivisistä asioista että ne lentavät kuin hyppysellinen nuuskaa maailman tuuliin jos niistä puhutaan.
Sanna Ukkolan kolumni Iltalehdessä antaa jonkinlaisen karoituksen siitä millaista intersektionaalista monikulttuurimössöä YLE:n kokemusasiantuntijat yhtiön sisällä tunnustavat. Parodia on todellakin käynyt mahdottomaksi, ne tekevät sen itse. Paitsi että kysymyksessä on tragedia.
Mutta en usko että siinä tulee käymään niin onnettomasti kuin jotkut ulkomaalaiset kokemukset näyttäisivät osoittavan -- että koko tuollainen älyllisen epärehellisyyden pakkaspuolelle ,menevä propaganda kääntyisi itseään vastaan ja muuttuisi laajemmankin katsojakunnan silmissä naurettavaksi. On mielestäni ei vain mahdollista vaan pelättävissäkin että ohjaileva journalismi menee läpi ja tekee tehtävänsä.
TV-draamaa ehkä eniten maailmasa uudistanut Dennis Potter sanoi hyytävässä jäähyväishaastattelussaan, että journalismilla on oikeasti vain yksi tehtävä: yrittää tehdä tyhmistä ihmisistä edes vähän viisaampia. Sellaista journalismia ei tehdä intersektionaalisten skolastikkojen ehdoilla. YLE on nyt käytännössä sisäistänyt murdochjournalismin häikäilemättömimmät tavoitteet ja yrittää luoda tuotteita joita vain tasapäistetty, mitään eroja enää ymmärtämätön massa osaa ottaa vastaan.
Sen sijaan YLE:n pitäisi ottaa lähtökohdaksi se, että kaikki ihmisyys on kulttuurista ihmisyyttä, eivätkä kaikki kulttuurit välttämättä koskaan tule sopeutumaan toisiinsa.
Helsingin seudun pyöräilijöiden (Hepo) kaivoi sitten kikka kakkosen jyrkkyyden lisäksi perustelukseen.
Rakennettava silta "... mahdollistaa pyöräilyä huomattavasti laajemmalle joukolle ihmisiä. Ei ainoastaan paremmin kykeneville, vaan myös lapsille ja vanhuksille tämä reitti tulee olemaan hyvä ja turvallinen, ja sujuvoittamaan myös työmatkaliikennettä keskustan suuntaan...*
*...kalliosta on uudistuksen myötä tulossa aiempaa huomattavasti saavutettavampi. Lisäksi pyöräilysillalle on tulossa kaksi levähdyspaikkaa, joilla voi pysähtyä katselemaan kalliota tai merimaisemaa."
Ja nämä nykyajan polkupyörät, työmatka- ja viihdepyöräilijöillä, ole pääosin jo sähköavusteisia?
heppa
Nyt kun Helsingillä on tosiaan rahaa käytössä tarpellinen määrä, niin ei olisi lainkaan mahdotonta asettaa työryhmää, joka pohtisi miten järjestää näille pyöräilijä hirmuille pelkästään alamäkiä. Plus puolena voisi olla lisäksi se, ettei vastaantulijoita juurikaan olisi.
Vanhan sanonnan mukaan pojasta povi paranee. Ei pitäne paikkaansa ainakaan helsinkiläisten pöyräpolkijoiden kohdalla. Kun ei päästä enää etenemään kuin tasmaalla vaikka on vaihteita enemään kuin monessa nykyautossa, ja vielä sähkömoottorit apuna. Nuo raskaankaluston kulkijat, rekat ja bussit taitaa enää pärjätä vaihteiden määrässä nykyfillareille? Pitäis vissiin lisätä höyrmoottirit ja puerjeetkin avustamaan trikkopellejä?
Huru-ukko
Anon mainitsema "vain alamäkiä" on Helsingin kaltaiselle rikkaalle spändexkaupungille helposti ratkaistavissa. Mikäli vastamäkeä on enemmän kuin metrin verran/100m niin hiihtohissin tapainen systeemi vetämään spändexkuntoilijat mäen päälle.
Olen yhden ainoan kerran elämässäni joutunut turvautumaan oikeudelliseen asiantuntijatietoon pulmatilanteessa (kyseessä oli ongelmallinen perinnöstä kieltäytyminen suvussani), kävin oikeusaputoimistossa, puhuttelin asianajajaa, sain ympäripyöreitä vastauksia, luin lakikirjoja, katsoin oikeustapausten ratkaisuja, ja huomasin että samanlaiseen pulmaan annettiin erilaisia vastauksia. Ennakkotapauksissakin törmäsin horjuvuuteen. Eipä siinä mitään kivijalkaa tuntunut olevan, joten oli elettävä ja odotettava, miten meidän kohdalla käy.
Halu olla auktoriteetti on monilla asiantuntijoilla kovempi kuin kyky olla sitä. Edellä mainitsemassani omassa tapauksessani asianajaja ymmärsi kyllä ettei osannut auttaa, koska vaikka tietävänä esiintyi, ei koskaan lähettänyt laskua tapaamisesta, siitä kunnia hänelle. Näistä valtionjohtajaoikeustieteilijöistä ja heidän kunniastaan en niin tiedä.
Juristeilla ei ole lainsäädäntävaltaa,
vaikka korkealla vallanjaossa ovatkin
Nyt yritetään ylittää ns. punainen viiva muka paremmalla asiantuntemuksella. Varmasti tuntevat pykälänsä, mutta ei ne ole ehdottomia totuuksia. Maailma muuttuu.
Tuon typerän luonnonrannan pilaavan sillan hinta tulee olemaan yli 10 miljoonaa melkoisen varmasti.
Uudin 1:
Rajalakia kiinnostavampaa olisi minusta se, miten sitä aiotaan oikein panna täytäntöön?
Kukan ei ole kertonut, miten push-back voidaan toteuttaa teoriassakaan, kun tuhat ählämiä ja Afrikan kädellistä juoksee rajan yli Suomeen, jossa on vastassa parikymmentä rajavartijaa.
Siinä on ne työntävät kädet äkkiä ulosmitattu.
Uudin 2:
Kyllä voisi maksaakin ekstraa siitä ilosta, että nämä nenä etupyörää viistäen persesilmä taivasta kohti keikkuen maanisesti sotkevat spandex-ohjukset saisivat omat väylänsä, joilla olisi sitten perkele pysyttävä tunkematta jalankulkijoiden ja autoilijoiden sekaan.
Miten julkisoikeuden professorina voi toimia henkilö, joka ei tiedä eikä ymmärrä, että "Valtiovalta Suomessa kuuluu kansalle, jota edustaa valtiopäiville kokoontunut eduskunta" ja "Lainsäädäntövaltaa käyttää eduskunta, joka päättää myös valtiontaloudesta". Vallanhimo on tietysti inhimillinen ominaisuus, mutta sopii huonosti yhteen vastuullisen asiantuntijaroolin kanssa.
Tervehdys Rouva Anolle, Thorvald Eskilinpojalle, Joppos123:lle, Seppo Oikkoselle, hepalle, Ano1:lle, Huru-ukolle, Bogreolille, Qroquius Kadille ja Strix Senexille & kiitos skommenteistanne.
Oikeastaan tämä Bogreolin lause tiivistää asiasta paljon:
”Halu olla auktoriteetti on monilla asiantuntijoilla kovempi kuin kyky olla sitä.”
Se Vihavaisen kirjoitus oli erinomainen.
Ja Qroquius Kadin esille nostama kysymys oli hyvä. Eli kuinka se rajalaki pannaan täytäntöön? Tiukan paikan tullen varmasti täytyisi kutsua reserviläisiä palvelukseen.
Mitä Helsingin hommaan tulee niin se on, no, Helsinkiä. Onneksi pääsin aikanaan kyseisestä paikasta Huitsinnevadaan.
Rajalain täytäntöönpanoon käännytystilanteissahan on jo varauduttu kutsumalla rajan ressuja palvelukseen. Rajalla on ihan samanlainen sitoutumisjärjestelmä kuin PV:lla eli puhelinsoitolla tulee paikalle sopparin tehneet ressut.
Jos rajan oma porukka ei riitä niin seuraavaksi täydennetään PV:n ressuilla ja olettaisin ko joukon olevan niitä jotka asuvat niillä huudeilla tai perkki on sielläpäin.
Noiden sopimuksen tehneiden osalta on muutamama kertausharjoitus aloitettu puhelinsoitolla ja suurinpiirtein sama määrä tulee paikalle kuin normaalilla 3 kk etukäteen käskyttämällä.
Aika sitoutunutta ja motivoitunutta ressuporukkaa ja ryssän sota lienee vain nostanut motivaatiota.
Varusmiehiä ei noihin hommiin käytetä vaikka varsinaisessa sodassa ne ensimmäisenä pysäyttämään lähtisivätkin ( valmiusyksiköt joita on kerrallaan x komppaniaa x määrällä vaunuja, tykistöä ja muuta härpäkettä).
Jatkoa...
Olen varma ettei raja tai PV ole istunut viimeistä paria vuotta käsiensä päällä suunnitelmia päivittäessään. Suunnitelmia voi kalustovarauksineen tehdä ihan ilman poliittista hyväksyntää ja niitä tehdään eri skenaarioihin aika paljon.
Tervehdys, Joppos123 ja kiitos lisäyksistä. Onneksi sentään valmistaudutaan. Nyt kun vaan noille miehille saataisiin tarpeelliset valtuudet.
Valtuudet joita vielä ei ole olemassa ( uusi rajalaki) määrittää eri tilanteiden voimankättösäännökset eli ROE:n.
Mutta jo nykyisillä lakipykäkillä voidaan agressioon vastata agressiolla.
Tosin itse olen huomannut, että kotimaassa oikeudet ovat aika lepsua kamaa versus niihin mitä Suomalaiset joukot saavat käyttöönsä ulkomailla pl Libanon.
Libanonissa saa luvan olla lapanen, ei muuta.
Nythän Puola pyytää Suomelta apua mahdollisia koulutettuja väkivaltaisia agiataattoreita vastaan rajalla.
Taidan nähdä unta, kun näen suomalaisen rajavartijan onnistuvan työntämään kamelikuskin ryssän puolelle.
Tapsa vaan
Tervehdys Joppos123:lle ja Tapsalle vaan & kiitos kommenteistanne. Toivotaan, että se Tapsan uni muuttuisi todeksi. Ja paljonkohan Puolalla on tällä hetkellä miehiä siellä rajalla?
Mitä tekee suomalainen rajavartija, kun porukkaa lappaa rajan yli huutaen taikasanaa:
"ASAILUM AKBAR!!"
No, rajalain mukaan saattaa ne Joutsenon VOKkiin, jonka ympärillä on este mutta ei vartijoita.
Siellä sitten pitäisi olla neljä viikkoa odottamassa asyylikäsittelyä.
Kuinka moni on neljää tuntiakaan, sen vartioimattoman esteen takana?
Entä mihin riittävät Suomen RVL:n rahkeet, kun Moskovian FSB-rajavartijat ilmoittavat että nuohan eivät tänne tule takaisin ja alkavat malliksi ampua käännytettyjä parinkymmenen uutiskameran suorassa lähetyksessä?
Moskoviitit voivat tehdä sellaista, mistä täällä nähdään vain painajaisia, se on Ukrainassa nähty.
Puolalaiset pystyvät vastaamaan siihen, ja heillekin on alkanut jo tulla kaatuneita tässä viherkommunistien ja Örkkien yhteisessä rajasodassa Länttä vastaan.
Sumalaiset eivät ole puolalaisia.
Tänne tarvittaisiin pirusti lisää terästä sekä nyrkkeihin että selkärankaan.
Nythän riittää vain alkaa huutaa "rasisti Rasisti RASISTI", niin hallitus halvaantuu.
Puola ei noita ilmoita mutta, aika paljon ja tulijat väkivaltaisia. Tuonhan voisi jos vaan halua riittäisi tuomita aseelliseksi hyökkäykseksi.
Meidän politiikot ovat vaan niin nössöjä.
Sitten kun paska lentää tuulettimeen niin aletaan kysymään meidän sotilaiden perään.
Mitenkäs laitavasemmisto.
Huuto laitaoikeistosta ennen eurovaaleja.
Mitä tulikaan.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010542452.html
Siinä tulee vihreä mäentasoitus.
Muistan mctsuhna blogista eräs vihreä tasoitetaan
maa kun on mäkiä. Ostaisivat sähköpyörän
ei tarvitse ylämäkiä polkea.
Tai jotain toista reittiä.
En tiedä tuon korkeutta tai kuinka hankala se on
mutta tämä on liikaa tuhlata rahaa.
Voiko saada tänne Pohjoiseen jotain mäentasoitusta.
Tiedän hyvän mäen. Kesällä käyn pyörällä laskemassa
alas. Se tuntuu kuin olisi pieni vuori.
1,1 kilometriä laskea alas pyörällä.
Erityisen hienoa laskea alas.
Yleisratio vannoo journalismin nimeen mutta hitaampikin huomaa että monikulttuurisuus on mennyt journalismin ohi jo ajat sitten. Mahtaako olla syy miksi journalistit lähtivät? Jos se olisi niin luotettava uutismedia kun kehuu olevansa, ei sitä tarvitsisi mainostaa. Kyllä katsojat sen huomaisivat.
Pyörätie idea syntyi varmaan siitä kun Fatim ei päässyt enää mäkeä ylös sähköpyörälläkään.
Somalit kuulemma juhlivat Helsingissä Somalian itsenäisyyspäivää. Hyvät juhlat mutta väärässä maassa. Itsenäinen valtio ei pitäisi olla vaarallinen. Pitävät Suomen turvapaikkajärjestelmää avoimesti pilkkanaan. Somaleja ei tarvitse enää kotouttaa vaan kotiuttaa. Säästöt vähintäänkin yksi miljardi.
Meren yllä on pyöräilytie
Aallot lauluaan toistaa
Meren yllä on tähtien vyö
Vaan pyörän valot kirkkaimmin loistaa
Sun takavalosi tuikkiessaan
Se nyt kulkua johtaa
Rakkain oottaa jo satulassaan
Valo kutsuen hohtaa
Sinun luoksesi fillaroin
Yli välkkyvän veen
Sinut rakkaani noudan
Onneen ihmeelliseen
Meren yllä on pyöräilytie
Pois on ankeus harmain
Meren yllä on rakkauden yö
Kun on vierelläin armain
Valkea tsygeni kiitää
Kaukaista saartasi päin
Joutsenen lailla se liitää
Luoksesi sun, ystäväin
Siellä on haaveeni, onneni maa
Välkettä kuun, meren heijastamaa
Valkea joponi kyntää
Kirkas on toiveeni tie
Sinun luoksesi munamankeloin
Yli välkkyvän veen
Sinut rakkaani noudan
Onneen ihmeelliseen
Meren yllä on pyöräilytie
Pois on ankeus harmain
Meren yllä on rakkauden yö
Kun on vierelläin armain.
(Sori, Unto…)
Puheenvuorosta lainattu Harri Erämetsän kommentti Alsion pyöräilytie aiheeseen blogiin.
Reijo Taipale laulaa:
https://www.youtube.com/watch?v=C9PktkrtDgM
Terveiset kommenttilomalta, joka jatkuu tämän kommentin jälkeenkin. Hyvää loppukesää Ykälle ja kommentaattoreille.
maallikko
Jossain vaiheessa jopa VMP otti esille suunnitelmat jotka tehtiin kun neukkulan paratiisi hajosi.
Silloin suunniteltiin piikkilangoin aidattuja kokoamiskeskuksia siltä varalta, että neukuista alkaisi virrata ihmismassoja Suomeen.
Keskusten sijainnit kartoitettiin silleen notta käytössä olisi jo valmista infraa kuten kylmillään olevia kouluja, leirikeskuksia yms.
Ei silloin vouhkattu mistään ihmisoikeuksista tai taikasana asylymistä.
Itse olin siihen aikaan nuori sotilaspoliisiupseeri eli " kahlekoira" ja tehtävänä oli tarvittaessa perustaa yksi noin 10 000 hengen leiri ja toimia sen pomona.
Eli ryssät olisi silloin voinut leirittää, lapsia myöten mutta väkivaltaisia kähtäviä ei voi.
Ne suunnitelmat ovat ihan varmasti vielä tallessa jossain kassakaapin pohjalla.
Etuhammasrattaassa oli 48 piikkiä. Vaihdettiin 52 piikkinen, että pääsis kovempaa. Ja paskat! Oli niin raskas polkea, että vauhti hidastui.
Kaunis paikka. Kävin tuossa kalliolla joskus lirppimässä kuohuviiniä ex-tyttökaverin (nyk. vaimo) kanssa. Ihme ripuliranteita nuo polkupyöräilijät, jos pikku ylämäki vie pyöräilyn riemun. Hiki on osa lajia! Ostakaa auto, ei mäet haittaa.
Ei muuta tällä kertaa. Maiseman pilaaminen 6 miljoonan arvoisella läskilorttien pyörätiekötöstyksellä on väärin.
Tervehdys kommentoijille, kiitos kommenteistanne ja lisäyksistänne.
Olen pyöräillyt aika paljon Helsingissä. Eniten ongelmia aiheuttavat nuo kilpahurjastelijat, jotka haukkana vartioivat, että autoilijat noudattavat liikennesääntöjä, mutta eivät itse välitä noudattaa tieliikennelakia:
3. Pykälä
Tienkäyttäjän yleiset velvollisuudet
Vaaran ja vahingon välttämiseksi tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta.
Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata.
4. Pykälä
Tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus
Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi.
Tervehdys, Olli. Itse kun asustan syrjäseudulla niin täällä ei onneksi noita spandex-ohjuksia pahemmin ole.
Lähetä kommentti