Vihreät käy kovasti kunnallisvaalikamppailuaan tutun vihreillä teemoilla jotka pistivät taas kertaalleen meikäläisenkin silmiin. Ensinnäkin huomasin suojelualuevaatimuksen. Moneskohan se mahtoi olla?
Vihreiden
ohjelmissa linjataan, miten kunnassa osaltaan saavutetaan kansainvälisten
sitoumusten mukainen 10 % tiukan suojelun ja yhteensä 30 % suojelutavoite maa-
ja vesialueilla.
Kansainväliset
sitoumukset eli EU:n utopistien käskyt huudettu. Todetaan näin, että on helppoa
sanoa mitä, jos ei mieti että miten ja keneltä. Mutta
vielä enemmän pisti silmään tuo autoviha:
Vihreät
haluaa esimerkiksi rajoittaa yksityisautoilua monin erin tavoin. Puolue linjaa,
että se haluaa luopua ”asuntojen hintaa nostavista autopaikkanormeista”.
Helpotetaan
yhteiskäyttöautojen käyttöä vähentämään tarvetta omistaa oma auto. Vähennetään
henkilöautoliikennettä erityisesti tiiviillä kaupunkialueilla, ohjelmassa
todetaan.
Vihreät
panostaisi enemmän joukkoliikenteeseen ja polkupyöräilyyn:
–
Parannetaan joukkoliikenteen saavutettavuutta lisäämällä
kaupunkipyöräpalveluita kaupungeissa. Parannetaan kaupunkipyörien saatavuutta
ympärivuotisesti ja otetaan kaupunkipyöräjärjestelmiin mukaan myös sähköpyöriä.
–
Sujuvoitetaan matkaketjuja rakentamalla turvallista pyöräpysäköintiä
joukkoliikenteen pysäkkien yhteyteen sekä parantamalla mahdollisuuksia ottaa
pyörä mukaan joukkoliikennevälineisiin.
Tuo
yhteisautojen käyttö haiskahtaa kyllä pakolliselta autokolhoosilta. Miten se
edes perustettaisiin? Mutta huomautetaan tähän väliin, mitä vihreät toteavat:
Meillä
on Suomessa hallitus, joka ei ymmärrä suomalaisten arjesta mitään.
Ja sitten
meillä on vihreät, jotka eivät ymmärrä, että niiden autovaatimuksilla ei ole
pienintäkään mahdollisuutta onnistua kaikkein suurimpien kaupunkien
ulkopuolella. Ja suurimmista kaupungeistakin – lusin aikanaan pitkään
Helsingissä – muistan, kuinka vastenmielistä oli liikkua julkisilla koska ei
koskaan tiennyt minkälaisia sekopäitä oli samassa kyydissä.
Ehkäpä –
ja todennäköisesti – vihreät eivät itse hahmota että suurkaupunkienkin ulkopuolella
elää ihmisiä. Ja vielä varsin paljon.
Pata
kattilaa soimaa. Ja tunkee kärsänsä sellaisten ihmisten asioihin joitten arjesta
ei ymmärrä mitään.
Ja joo,
laitetaanpa vielä yksi VMP:n mielestä tärkeä valtakunnanuutinen:
Niin notta tulipahan tämäkin
tiedoksi. Kannatti elää tämäkin päivä.
32 kommenttia:
Vihreät ja muu vasemmisto ovat täysin sekaisin. Outoa on vain se, etteivät heidän äänestäjänsä huomaa sitä. Mitä tulee tuohon wc-performanssiin, niin kaupallisella medialla on oikeus julkaista sitä, mitä se haluaa. Sen sijaan tämänsuuntainen uutisointi Ylellä olisi - ja on - yksiselitteisesti verovarojen väärinkäyttöä.
Kuinkahan suuri osa ihmisistä haluaa pyöräillä suomalaisessa säässä? Liukasta, kylmää, märkää... Nuo yhteispyörät lisäksi inhottavat, kun kaiken maailman paskahousut ja räkäkädet niitä hinkkaavat. Minkähän takia nämä vihreät luontoihmiset niin tykkäävät häärätä kaupungeissa, kun tyhjenevällä maaseudulla ei olisi heidän vaivoinaan ruuhkia ja muita yksityisautoilun ongelmia?
Meillä on kyllä vihreä puolue, joka ei tajua suomalaisten arjesta yhtään mitään. He haluavat ennallistaa liikenteenkin 1950-luvun tasolle, jolloin naiset veivät polkupyörän tarakalla muun liikenteen seassa lapsia päivähoitoon, jos ylipäänsä olivat sellaisen ylellisyyden osakseen saaneet. Vaihdepyörä oli ylellisyyttä, sähköpyörä utopiaa. Haluaisinpa nähdä erään Diarrankin sillä korruptiopyörällään polkemassa lapsen ja ostoskassien kanssa kotiin työpäivän päätteeksi, mutta vihreät lienevätkin etupäässä sinkkuja, joille perhe on kauhistus. Sitä ja tätä pitäisi pyöräilyn edistämiseksi tehdä, mutta itse eivät varmaankaan ole niistä itse mitään maksamaan ja sähköpyörien hankkimiseen pitäisi varmaankin saada valtion tukea. Toivottavasti tämä turha puolue kokee saman kohtalon kuin vastaava juuri äsken Saksassa, jossa paljon mainostettu "Energiewende" on osoittautunut karmeaksi virheeksi muiden karmeiden virheiden lisäksi. Viittaan armeijan alasajoon ja massamaahanmuuton sallimiseen; niissäkin vihreiden vaikutus varmasti näkyy.
Rouva Ano
Helsingin asemalle rakennettiin 200 m pitkä pyräilytunneli, joka maksoi 30 miljoonaa (150milj/km) ja sillä rahalla olisi saanut monta koulua tai päiväkotia. Se tunneli on ilman käyttöä 9kk vuodesta.
Hesari kertoi miljoonia maksaneesta pyöräparkista, jota käyttävät vain Woltin lähetit. Niitä on joka puolella pk- seutua ja muutkin 9 kk vailla käyttöä. Punaisia pyöräteitä joka puolella ja ilman käyttöä talvella.
Espoolaisen Länsiväylän naistoimittaja vei hollantilaisen vieraansa tutustumaan kaupungin pyöräilyyn ja tämä totesi: "Teiltä on tuo pyöräilyn idea pahasti hukassa". Kun lasten ja perheiden seassa sukkahousumiehet painoivat kilpaa 30- 70km tunnissa. Itse nainen kirjoiti asiasta.
Olen hykerrellyt ajatukselle että ostaisi jonkin oikein kovaäänisen bensasyöppö katumaasturin ja muuttaisi johonkin Puu-Käpylään, Kumpulaan yms kaupunginosiin jossa vihreiden kannatus on erityisen korkeaa ja aina aamuisin korostetun kovaäänisesti lähtisi töihin vruumm vruumm.
Ei ole vihreä kirjoittaja lapsiperheen vanhempi. Autoa tarvitaan arjen helpottamiseen. 1950-luvulla oli päästöjä kun sorateillä mönkivät neuvostovalmisteiset Pobedat ja GAZit. Tosin autojen kokonaismäärä oli pieni.
Vihreys ja kommunismi ovat uskontoja. Ei niitä vastaan voi taistella järkiperustein. Meneppä raamattupiiriin ja kerro: Aatami ja Eeva, kuin myös Kain ja Abel ovat satuja, siinä kuin Hannu ja Kerttukin. Kysy vielä, kenen kanssa jumala nussi Jeesuksen??
Roikut vielä ristillä.
Vihreiden tavoitteena on edelleen tuhota maamme sisäinen turvallisuus ja talous. Ei ne ydintavoitteet ole kadonnut minnekkään. Ykstyisautoilun rajoittaminen perustuu puhtaasti haluun rajoittaa ihmisten liikkumista ilman valvontaa.
Olihan muinaisessa ryssälässäkin mahdollisuus vierailuun naapurikaupunkiin jos siihen sai passin muodossa luvan.
Vihreät ovat pullahaliin naamioitu diktatuuripuolue.
Vihreä Liike sai alkunsa Stasin todettua, ettei Liittotasavaltaa pystytä luhistamaan Baader-Meinhoff -kommunistiterrorismilla.
Uudeksi mädätysaseeksi keksittiinkin luonnonsuojelun valekaapuun verhottu talouden tuhoaminen ja hei!
Sehän toimi!
Mukaan saatiin paljon yliopistojen hyödyllisiä idioottityttöjä, jotka aidosti luulivat olevansa Hyvällä Asialla.
Suomeen liike rantautui aitona huolena ympäristön tilasta, mutta Suuren ja Mahtavan romahdettua orvoiksi jääneet taistolaiset hoksasivat uuden mahdollisuuden ja valtasivat Vihreät.
Sillä tiellä ollaan edelleen, ja tuo porukka istuu seuraavassa hallituksessa.
Ovat yhteiskunnalle, tai ainakin valtiolle kokonaisuutena vaarallisia "uskontoja"
Katsoin tuossa Verkkouutisten Sanna Ukkolan jutun. Siellä oli vihreiden edustajana Atte Harjanne. Kun vertaa hänen puheitaan ohjelmassa tuohon vaaliohjelmaan, niin kaverihan puhui aivan järkeviä. Millainenkohan "sota" on käyty puoluetoimistolla, että Atte on saanut luvan olla esillä? Taitaa pormestarikisa vaikuttaa taustalla ettei laskettu ketään telaketjufeministiä tai muuta nistiä sinne nolaamaan koko porukkaa.
Toisaalta se olisi kyllä ollut aivan oikein vihreille jos vaikka Virta olisi ollut paikalla, varsinkin kun ohjelmassa puhuttiin ns. miesten asioista.
Huru-ukko
Se sylttytehdas paikantuu Helsinkiin, jossa vahvoilla olevien Vihreiden ajatusmaailma on levinnyt siellä sijaitseviin ministeriöihin ja eri laitosten pääkonttoreihin.
SK
Tervehdys kaikille kommentoijille ja kiitos kommenteistanne. Täytynee vaan olla kiitollinen, ettei noilla vihreillä ole eduskunnassa ehdotonta enemmistöä.
Vihreiden unelmien täyttymys on kuin 1960-luvun lopun Nevski Prospekt sen ajan Leningradissa. Kaupungin valtaväylän 7-8 ajokaistaa olivat autoista täysin tyhjiä lukuunottamatta kaupungin busseja ja valtaeliitin mustia autoja, joita oli vain muutama. Tavallinen kansa kulki jalan leveillä katukäytävillä ja pysähtyivät tuijottamaan punaista brittiläistä länsiautoa suut auki. Pyöriä ei ollut.
Neljä vierailua Leningradissa ennen vuotta 1991 opettivat konkreettisesti sen mitä sosialismi aina antaa kansalle.
Vihreät poliitikot istuvat itse lämpimissä takseissaan veronmaksajien rahoilla eivätkä pyöräile talvisen Helsingin (tai muiden kaupunkien) kaduilla. Kysymys kuuluu miksi eivät, kun sitä muilta vaativat?
Vihreille täytyy perustaa reservaatti, luonnonpuisto jossa voivat elää luonnonmukaisella tavalla omia määräyksiään ja rajoituksiaan noudattaen. Jonkinmoinen autonominen alue.
Siitä muotoutuisi ajan myötä juuri sellainen yhteiskunta jonka vihreät haluavat. Se osoittautuisi perinteistä yhteiskuntaa paremmaksi ja saisi jatkuvasti uusia asukkaita. Vanhat yhteiskunnat hajoaisivat ja maapallo pelastuu.
Tervehdys alianor d´aquitanelle ja Anolle & kiitos kommenteistanne.
alianor d´aquitane: Hyviä huomioita. Ja vihreäthän ovat lahjakkaita istumaan toisten perseillä nuotioon.
Ano: Vihreät kuolisivat siellä nälkään.
Erittäin kannatettava ajatus 👍🏻
Vielä sokurina päälle estäisin sieltä reservaatista poistumisen sekä kaikki yhteydet ulkomaailmaan 💪
Me muut voisimme elää ilman jatkuvaa hampaiden kiristelyä ja toistuvia vitutuskohtauksia...
Tervehdys, Ano. Olishan se sinänsä hienoa. Mutta eiväthän vihreät mihinkään reservaattiin halua. Ne haluavat elää muiden kustannuksella.
Hieman säälittää nuo vihertelijät. Minkäs sitä voi, kun lapsena on viidesti heitetty ilmaan ja vain neljä kertaa otettu vastaan. Ja lusikalla kun on annettu, niin ei voi heiltä kauhalla vaatia. Luonto korjaisi heidät aika pian, jos joutuisivat yksin Lapin erämaahan.
Tapsa vaan
Tervehdys, Tapsa vaan. Joku paljon eteläisempikin metsä riittäisi.
Ilmeisesti vihreiksi indentifioituvat asuvat etupäässä kaupungeissa.
Tuosta muistui mieleen se vihreden eduskuntaryhmän vierailu Sipoonkorpeen joskus aikoinaan. Hehän totesivat ettei sinne voi eksyä kun voi suunnistaa Vantaan lentokentän äänien mukaan ja päästä sieltä pois.
Huru-ukko
Helsingin cityvihreiden halu säädellä maaseutua on sama juttu kun taannoin joku ehdotti pohjoiseen perustettavaa betonipuoluetta joka vaatisi Helsingin betonirakennusten purkamista ja luonnon ennallistamista. Maaseudulla jos missä on aina eletty luonnon kanssa hyvissä väleissä. Mutta politiikka on nykyisin niin tätä. Ne säätävät ja pitävät meteliä jotka asioista vähiten ymmärtävät.
Onkohan tuo Halla-aho salavihreä, koska pyöräilee työmatkat?
"Vihreät poliitikot istuvat itse lämpimissä takseissaan veronmaksajien..."
Vihreiden äänestäjät istuvat raitiovaunuissa matkalla Kalliosta ydinkeskustaan yliopistolle luennolle.
Matka sujuu kiskoilla hyvin, joten äänestäjä päättelee autojen olevan haitallisia. Hän ajattelee, että autoliikennettä tulee vähentää koko maassa ja raideliikennettä lisätä.
Odotan kovasti kun vihreät alkavat laittamaan Helsingissä toteen vaatimustaan "jokaisesta ikkunasta pitäisi näkyä kolme puuta".
Melkoinen purku-urakka tiedossa vai olisiko kuitenkin niin, että tämäkään vaatimus ei koske kuin kehä ykkösen ulkopuolella asuvia?
Ei Jussi ole virheä koska pyöräilee. Virheäthän eivät pyöräile mutta vaativat muita ihmisiä niin tekemään.
Huru-ukko
Tervehdys Ano1:lle, Huru-ukolle, Ano2:lle, Ano3:lle, Ano4:lle ja Joppos123:lle & kiitos kommenteistanne. Vihreäthän olisi aivan loistava sketsishow jos niillä ei olisi niin paljon vaikutusvaltaa.
Näiden surusilmäisten hippityttöjen käsitys puusta lienee tällainen:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Bonsai
Hongat, männyt ja petäjät ovat jotain setämiesten keksimiä juttuja, koska niitä ei ole opetettu yliopistossa.
Tervehdys, Qroquius Kad. Jaa-a, mene ja tiedä. Luontohan on vihreille teoreettinen asia josta on kivaa puhua kaupungissa samanhenkisessä seurassa.
Vielä joitakin vuosikymmeniä sitten syrjäseuduillakin oli, ellei aivan helppoa niin ainakin melkoisesti nykyistä helpompaa tulla toimeen ilman omaa autoa. Olihan pienissäkin kylissä kyläkauppoja, ja jos joskus joutui käymään asioilla kaupungissa, kulki sinne monista pikkukylistäkin bussi ainakin muutaman kerran päivässä. Mutta autojen yleistymisestä tuli sitten itseään vahvistava kierre. Kun osa paikkakunnan asukkaista sellaisen hankki, heidän oli entistä helpompi tehdä pienetkin ostokset kaupungin tai ainakin kirkonkylän marketissa kyläkaupan sijasta, ja bussienkin matkustajamäärä pieneni. Tämä johti lopulta siihen, että kyläkauppa meni konkurssiin ja bussilinja lopetettiin kannattamattomana. Ei varmaankaan siksi, että kukaan olisi nimenomaan halunnut niin käyvän; se vain oli väistämättömänä seurauksena asiakkaiden vähenemisestä. Ja sitten kylän muidenkin asukkaiden oli suorastaan pakko hankkia auto, kun ilman sitä oli entistä hankalampi tulla toimeen.
Tervehdys, Ano. Kyllä, tilanne oli silloin tuollainen.
Lähetä kommentti