Eli
uudelleen toistuvasta näytelmästä
Kirjoitin vuonna 2014 ajatustenvaihdosta
tuttavani Herra N:n kanssa. Hän asuu eräällä suomalaispaikkakunnalla joka
tuolloin sai tartunnan monikulttuurisuuskiimasta niin kuin moni muukin
paikkakunta ennen sitä ja sen jälkeen. Varsinaisesti se kiima ei tarttunut kovin
moniin paikallisiin tavallisiin ihmisiin mutta tarttuipa kumminkin tiettyihin ns.
strategisesti tärkeisiin kantakirjakalkkunoihin ja järjestöjyriin jotka
halusivat nostattaa egoaan hyvinä ja kansainvälisinä ihmisinä. Ja olihan
paikkakunnalle tullut myös propagoimaan palkattua kalkkunaväkeä ELY-keskuksesta
jotka mainostivat kuinka hyvät tuet kunta saa valtiolta pakolaisia ottamalla.
Sitä he eivät maininneet että mistähän ne tuet oli alun perin kiskottu ja mihin
muuhun ne voitaisiin ehkä käyttää.
Valitettavasti vielä vuonna 2014
elettiin siinä tilanteessa ettei kyseisille kantakirjakalkkunoille oikein
uskallettu sanoa vastaan. Nykyään ovat jo muutkin äänenpainot nousseet ja sitä
myötä vastaavasti vaatimukset "vihapuheen" kitkemisestä kasvaneet
epätoivon lisääntyessä egoaan ruokkivien mädättäjien keskuudessa. Mutta
tuolloin tilanne oli vielä toinen, joten Herra N:n paikkakunta Y sai sitten
itselleen ikioman etnisesti edistyksellisen arabiaa puhuvan vähemmistönsä ja
asiasta eri mieltä olleet mutisivat suupieliinsä ja puristivat nyrkkiä
taskuissaan kun eivät muuhunkaan pystyneet.
Vajaa viisi vuotta myöhemmin eli viime
viikolla vaihdoin kyseisen Herra N:n (järkevä ja asiallinen mies kerta
kaikkiaan) kanssa jälleen ajatuksia siitä että kuinkas sitten kävikään ja
tiivistän ajatustenvaihdon hänen luvallaan tähän kirjoitukseen.
Vaikka asia ei paikkakunnassa Y mitään
kovin suurta solidaarista intoa herättänytkään – tiettyä realismivajeista ja
egonnälkäistä vähemmistöä lukuunottamatta – niin tämä etnisesti edistyksellinen
vähemmistö sitten saapui paikkakunnalle. Maakuntalehti suitsutti asiaa kovasti
ja totesi että paikkakunta Y sekä saa itselleen suuren lahjan ja samalla kantaa
välttämättömän velvollisuuden. Siitä maakuntalehti ei välittänyt että nuo asiat
ovat keskenään lievää enemmän ristiriitaisia. Keksipä vain näyttää mitä
erikoiskykyjä voimavaroilla/velvollisuuksilla oli. Osasipa eräs etnisesti
edistyksellinen mies ommellakin kätevästi, kun sattui olemaan räätäli. Muita
erityistaitoja ei kellään mainittu olevan ja Suomessahan ei tunnetusti ole
juuri lainkaan työttömäksi jääneitä ompelijoita, joten eiköhän työvoimapula
tällä poistu. Sopii kuvioon sillä onhan etnisiä kaarnalaivojakin Suomessa
mainostettu. Suurina voimavaroina ja vielä ihan pokkana.
Tämä Herra N on mukana tietyissä
harrastustoiminnoissa. Semmoisissa yleishyödyllisissä. Urheilua ja sen
sellaista kansalaistoimintaa. Näitten harrastustoimintojen kautta myös hän
tutustui etnisesti edistykselliseen väestönosaan. Harrastustoimintaan tuli
mukaan pari etnisesti edistyksellistä ja Herra N sai tietoonsa että kunta oli
maksanut tyypeille kyseisen harrastustoiminnan osallistumismaksun kerralla koko
kaudelta. Ennen ensimmäistäkään osallistumista. Edistykselliset kävivät
harrastustoiminnassa kaksi kertaa. Ensimmäisen ja viimeisen. Sen jälkeen heitä
ei näkynyt eikä kunta myöskään kyninyt maksamaansa rahaa pois. Ehkä kunta näki
sen monikultturismin tukemisena ja siinähän ei tietenkään tärkeintä ole
saavutetut tulokset vaan asiaan upotettu raha. Kysykää vaikka virallisesti ja
poliittisesti suuresti arvostetulta Ritva Viljaselta eräällä hieman suuremmalla
paikkakunnalla.
Herra N totesi että hänen kuntansa pääsi
sinänsä vähällä. Esimerkiksi Oulu-ilmiötä (jota tapahtuu toki muuallakin kuin
Oulussa) ei tapahtunut. Tämä mitä varmimmin johtui siitä että kyseiset
etnisesti edistykselliset olivat suhteellisen pienessä kunnassa niin suhteettoman
pieni vähemmistö että he älysivät olla pahemmin perseilemättä ja olla muutenkin
hissukseen. Yksikään näistä edistyksellisistä ei tosin tehnyt päivääkään mitään
työtä minkä sinänsä ymmärtää sillä kieli- ja ammattitaidoton ei tarjoa apua
kuin vanhan maailman leka- ja lapiohommiin ja niitähän ei nykyisin ole
tarjolla. Eivätkä etniset niitä tosin pahemmin kyselleetkään.
Herra N oli keskustellut muutaman
henkilön kanssa jotka olivat vuonna 2014 kannattaneet kovasti etnisesti
edistyksellisen vähemmistön hankkimista. Kyseiset henkilöt olivat sairastuneet
nykyisin pelottavaan sairauteen jota kutsutaan nimellä ”ajattelu”. Muuan –
kyseisen vähemmistön hankkimista kannattanut – opettajakin oli todennut että
mikään ei toiminut ja opetustulokset olivat nolla. Mikä pisti kyseisen
opettajan miettimään että oliko oppihalua ollenkaan vai olivatko kyseiset
oppilaat päässeet suoraan unelma-ammattiinsa eli suomalaisen yhteiskunnan
elätiksi. Eihän sellaiseen mitään varsinaista koulutusta tarvittu. Julkisesti
kyseinen opettaja ei uskaltanut avautua vaan puhui vain Herra N:lle.
Sitä kuuluisaa ”kotouttamista”
yritettiin myös jalkapallolla mitä suvaitsevais-tiedostava väestönosamme pitää
ihmelääkkeenä lähes kaikkeen. Vaan eipä
näistä etnisesti edistyksellisistä paikallisen mutasarjajoukkueen pelastajia
tullut. Yksi teini-ikäinen pelasi junnujoukkueessa kolkutellen edustusjoukkueen
portteja, mutta lopetti. Kolmetoistavuotiaalla oli Suomenkin helteissä aika
rankkaa pelata, kun ramadan osui kesään. Kuumaa taisi olla myös tytöillä, jotka
puettiin kaapuihin.
Herra N totesi ajatustenvaihdossa:
”Usein
tulin töistä iltapäivisin koulun ohi ajaen ja kiinnitin huomiota siihen, että
siellä oli näitä etnisesti edistyksellisiä lapsia leikkimässä kouluajan
jälkeenkin. Ohjatusti, sillä koululla oli iltapäivätoimintaa lapsille, joiden
vanhemmat olivat töissä. Ilmeisesti tämä määritelmä työstä koski myös
kielikurssitusta.”
Näinköhän kyseisessä kunnassa ei osattu
erottaa turhan työn ja tuottavan työn eroa? Vai olisiko kyseessä nykyisin
tunnettu ”Baalille uhrattava työ”? Herra N kertoi lisää. Lasten ja imeväisten
suusta kuulet usein totuuden:
”Omalle
kohdalle asia kolahti eräänä päivänä, kun yksi lapsistani koulusta tultuaan
tokaisi: "Ne ovat ihan tyhmiä. Miksi niiden piti tulla tänne
Suomeen?" Olin vähintäänkin hämmästynyt. Taatusti ei kotona oltu mitään
tuommoisia puhuttu ja taatusti koulussa oli kerrottu mistä oli kyse. Kysyin
että miten niin. Vastaus oli, että ne aina vain mölyävät eivätkä noudata
sääntöjä. Painuisivat takaisin sinne mistä ovat tulleetkin.
Olin
tosiaan järkyttynyt. Alakouluikäisestä oli kasvamassa hyvää vauhtia realisti.
Ironista asiassa on se, että perhetuttunakin oli henkilö, joka oli
sukutaustaltaan ns. etnisesti edistyksellinen. Kyseessä ei siis ollut
roturasismi, vaan kulttuurirasismi. Eikä lapsilla ollut ongelmaa ulkomaalaisten
kanssa; parhaisiin koulu- ja harrastuskavereihin kuului venäläistä, virolaista
ja ukrainalaista. Vuoroin ramppasivat toistensa kotona touhuamassa. Etnisesti
edistykselliset olivat selkeä poikkeus.
Saattoiko
syynä olla se etnisesti edistyksellisten islam ja sen myötä suhtautuminen
vääräuskoisiin?”
Tässä vaiheessa ajatustenvaihtoa tunsin
itse kylmiä väreitä. Nimittäin siitä asiasta että vanhemmat joutuvat varomaan
etteivät heidän lapsensa ole julkisesti realisteja. Ja etteivät he ole
sellaisia julkisesti itsekään. Vain julkisesti julistettu utopismi tai sitten
turvan totaalinen kiinni pitäminen ovat turvallisia vaihtoehtoja. Vaan
sellaiseksi on tilanne maassamme päässyt. Tai ei päässyt vaan tietoisesti
päästetty ja tehty asiasta dogmi. Eikä ihme sillä mehän elämme maassa jossa
tehdään uutinen siitä että eräs näyttelijätär on huolissaan kun hänen
kolmevuotias tyttärensä haluaa olla normaali kolmevuotias tyttö.
Vaan jatketaanpa. Herra N muisteli:
”Aikoinaan
– (mistä se aikaisempi juttu kertoi) –
ely-keskuksen kantakirjakalkkuna lupasi, että kaikki kulut korvataan
tietyn ajan, joten tässä ei voi
hävitä. Toisaalta voisi miettiä, mitä hyvää suomalaisille olisi saatu sillä
rahalla jota nyt tähän uhrattiin. Oman lapsen luokalta muutti yksi suomalainen
oppilas pois ja kun samaan aikaan rinnakkaisluokaltakin muutti kaksi, nämä
luokat piti yhdistää yhdeksi ainoaksi ylisuureksi luokaksi. Samaan aikaan
perustettiin erillinen mamuluokka. Jos nämä rahat olisi käytetty
suomalaislasten hyväksi, on helppoa laskea ettei luokkia olisi tarvinnut
yhdistää.
Kantakirjakalkkuna
oli sinänsä aivan oikeassa todetessaan, että kulut korvataan tietyn ajan.
Siitähän hän on uransa tehnyt ja pääsi vaaleissa ehdokkaaksikin tällä
ratsastaen. Läpi ei kuitenkaan mennyt, mikä ilmeisesti osoitti sen että
riittävän monella kantasuomalaisten elättämällä etnisesti edistyksellä ei vielä
onneksi ollut äänioikeutta. Vaan puolue pääsi hallitukseen, joten eiköhän se
siitä.”
Mutta kuinka sitten kävi kun se ”tietty
aika” kului loppuun? Herra N kertoo:
”Ja
sitten koitti lopultakin se päivä, jota kunnan päättäjät olivat jo odottaneet.
Ennen neljän vuoden määräajan täyttymistä viimeinenkin etnisesti
edistyksellinen muutti pois kunnasta. Takaisin omaan maahanko, jossa oli tällä
välin tullut rauha? Ehei. Ei Suomeen ole tullut yhtään ainutta pakolaista.
Pakolainen on henkilö, jonka tarkoitus on palata. Nämä ovat siirtolaisia. Ei,
he muuttivat suurempiin kaupunkeihin. Joko maakunnan pääkaupunkiin tai sitten
suoraan Helsinkiin. Omiensa luokse ghettoutumaan varmalle elatukselle. Ilo
kunnan päättäjien keskuudessa oli suuri, sillä piakkoin he olisivat muuttuneet
valtion eläteistä kunnan eläteiksi.”
Mutta oliko kunnan johto oppinut
asiasta? Eihän toki. Herra N kertoo:
”Aivan
erityisen suuri ilo tuli siitä, että juuri ennen viimeisen etnisesti
edistyksellisen lähtöä saapui tilalle uusi satsi elättejä. Toteutui siis se
kantakirjakalkkunan muutaman vuoden takainen ohje siitä, että ei koneistoa
kannata yhtä satsia varten rakentaa. Tällä kertaa saapunut elättimäärä oli
kuitenkin pienempi, koska vapaaehtoistyöntekijöistä puolet oli lyönyt hanskat
tiskiin edellisen kokemuksen jälkeen eikä uusia ollut jonossa
ilmoittautumassa.”
Hotelli Yrjöperskeleen lopputuumaus
Herra N:n kokemuksista:
- No niin, me sitä mentiin ja rakennettiin
toi kilometrin korkuinen pyramidi. Niin kuin käskettiin. Mutta se tuli kyllä ihan
helvetin kalliiksi, rahat olis tarvittu muuallakin ja eihän me sillä mitään
tehdäkään. Totaalista hukkapätkää.
- Jaa… totta… sinänsä… myöntää täytyy...
Mutta jospa rakennettais toinen? Jos siitä
olis sitten jotain hyötyä vaikkei ensimmäisestä ollutkaan? Eihän me
pyramidinrakennusvirastoa kumminkaan voida lopettaa. Kun se on jo kumminkin perustettu.
Ja siihen on palkattu paljon ihmisiä. Vai haluatteko te ne ihmiset omalle
työpaikallenne säätämään ja säveltämään?
Tulee muistaa että paikkakunta Y
on vain yksi monista suomalaisista pyramideja rakentavista kunnista. Hyvää
alkanutta heinäkuuta suomalaisille jotka joutuvat pakolla rakentamaan kalliita
ja tarpeettomia pyramideja.
30 kommenttia:
Ei taida olla mahdollista selvittää haittamaahanmuuton todellisia kustannuksia. Kulut ovat hajautuneet liian monen ministeriön alle. Toisaalta matutulvassa tuli joitakin jotka ovat halunneet integroitua ja ruvenneet hommiin - tosin näiden luku on pieni joten vaikutus kokonaisuuteen pieni.
Toki Pauli Vahtera teki hienoa työtä mutta hänelläkään ei ollut pääsyä kaikkiin tietoihin. Nyttemmin laskelma on vaiettu kuoliaaksi.... vähän ihmettelen miksei persut heilutelleet Vahteran lukuja isommin.
Oman kuntani koulutoimessa oli keksitty, että vaikka kaikki muut aikuiset tietysti opiskelevat aikuisten kanssa, niin aikuinen kehitysmaamuslimi voi opiskella suomea lasten kanssa. Siinä kohtaa kuuluu antaa palautetta. Ei haistatellen vaan argumentoiden: lapset oppivat lasten kanssa eikä asiaintilaa ole syytä muuttaa. Kun sen saman viestin opetustoimeen lähettää muutaman kymmenen vanhempaa, niin kovin into laajentaa ns. kokeilua alkaa taittumaan.
Sellaisia valitettavia tosiasioita kuin, että kaikissa kulttuureissa ei ole sellaista asiaa kuin lapsen seksuaalinen koskemattomuus, on syytä välttää, koska ne on liian helppoa ohittaa rasismina.
Mutta sen sijaan voi vaikka siteerata dalai Lamaa, joka on ihan suoraan sanonut, ettei muslimimaiden ongelmia voi hoitaa Euroopassa. Kun omaa näkemystä tukee maailmanluokan humanisti - ja asioita käsittelemään kykenevä henkilö - alkaa Suvaitsevaistolla naama harmaantumaan.
Toinen suosikkini on Oxfordin yliopiston professorin Paul Collierin haastattelu Hesarissa. Collier on alan huippuasiantutija ja on hoitanut näitä 3. maailman ongelmia korkeissa viroissa. Myös hän on sanonut, että nykyisellä tyylillä ei hoideta mitään - minkä tosin ei pitäisi olla hirveä yllätys - paitsi ongelmia itselle. Sinne vaan tulostettua versiota Collierin haastattelusta työpaikan kahvipöydälle - se tosin taitaa olla maksumuurin takana.
En sano tätä siksi, että ahdistaisi jonkun ihmisen pigmentti vaan siksi, että oman turvallisuuden heikentäminen merkittävästi pikkuriikkisellä oireiden hoidolla, on saatanan typerää, ja siksi että kannatan suomalaista tasa-arvoa enkä todellakkaan aio korrektisti olla huomaamatta jotain naisten siveyspussituksia ja vastaavia. Kuulemiin.
Valtsu
Ja kaatuvat ne pyramiditkin - etenkin jos ne on rakennettu höttöiselle maailmanhalailulle.
"Ei Suomeen ole tullut yhtään ainutta pakolaista. Pakolainen on henkilö, jonka tarkoitus on palata. Nämä ovat siirtolaisia. Ei, he muuttivat suurempiin kaupunkeihin. Joko maakunnan pääkaupunkiin tai sitten suoraan Helsinkiin. Omiensa luokse ghettoutumaan varmalle elatukselle." - Mainio kiteytys.
Mainittakoon, että Tuppukyläänkin tuputettiin "pakolaisia", pääintoilijana toiseksi tyhmin tuntemani ihminen, (kok) tyyppi joka kävi keskikoilun luokkia 1 - 5 kymmenen vuotta ja lukiota viisi. Olimme lukiossa samaan aikaan ja ihmettelin jo silloin tollouttaan. Maasäteily, marsin positio nousevassa vesipäässä tai muu onnellinen sattumus torppasi "pakolaisten" tulon.
Pyssymies
Kiitos mielenkiintoisesta kirjoituksesta.
Itse uskallan väittää, että suurin osa suomalaisista on kyllä täysin realisteja maahanmuuttoasioissa, mutta valtaosa heistä ei uskalla tätä tunnustaa julkisesti ja kaikki eivät edes itselleen.
En tiedä kuuluuko asiaan, mutta jostakin syystä tuli mieleen tuosta tarinasta. Historiaa harrastavana olen penkonut syitä siihen, että se Rooman valtakunta romahti. Koko juttu on tietysti aivan liian iso tämmöisiä kommenteissa puitavaksi, mutta otetaan esiin pari piirrettä. Yksi avaintekijä oli ankara verotus, jonka jatkuvan kiristymisen takia keskiluokka katosi. Se tuloksena valtakunnan väestö koostui pienestä joukosta tavattoman rikkaita, suuresta joukosta julkisilla varoilla elätettäviä köyhiä ja vielä suuremmasta joukosta orjia. Tämä johti syntyvyyden putoamiseen eikä legiooniin saatu enää sotilaita. Niinpä sotilaiksi ryhdyttiin värväämään gootteja joita otettiin myös siirtolaisiksi. Oman aikansa, muutaman kymmenen vuoden ajan, systeemi näytti toimivan vaikka tavattoman kalliiksi tulikin ja johti uusiin veronkorotuksiin. Aikanaan sitten heimoveljet ryhtyivät tekemään vanhaan tapaan sotaretkiä Roomaan, ei mitenkään edellisiä kiivaampia, mutta legioonat eivät olleetkaan enää innostuneet taistelemaan tosissaan heimoveljiään vaataan ja tuloksenhan me tiedämme.
Oikeissa pyramideissa on sentään hyviäkin puolia. Ensinnäkin pyramidit ovat rauhallisia ja käyttäytyvät hyvin; toistaiseksi ei tiedetä yhtään pyramidin tekemää väkivaltarikosta. Ne toki maksavat aluksi hirvittävästi, mutta valmistuttuaan ne pärjäävät omillaan eivätkä tarvitse yhteiskunnan tukea pysyäkseen pystyssä. Itseasiassa nyttemmin ne ovat alkaneet tuottaa rahaa kassaan, kun turistit haluavat tulla niitä ihmettelemään.
Pitäisikö Suomessakin lopettaa turvapaikkabisnes ja siirtyä pyramidibisnekseen? Siinä olisi kaikille hyötyjäryhmille jotain: medialle asia jota hehkuttaa, suvakeille kohde jota ihannoida kritiikittömästi, gryndereille rakennusprojektia yhteiskunnan rahoilla ja virkamaistereille turhia virkoja komeilla titteleillä. Kun laitetaan jokaiseen kaupunkiin pyramidiprojekti ja siihen projektiin kaikki ne suojatyöpaikat, jotka nyt ovat monikultturismissa kiinni, saadaan projekti kestämään kymmeniä vuosia kuin Olkiluoto 3 konsanaan. Rahaa toki palaisi eikä projektissa olisi hitustakaan järkeä, mutta siinä mielessä se ei eroaisi nykyisestä mamutuksesta muutenkaan. Sen sijaan hyvänä puolena välttyisimme ainakin oheisongelmilta, joita mamutus aiheuttaa. Ja saattavathan ne pyramidit joskus alkaa tuottaakin jotain, mitä mamutus ei tule ikinä tekemään.
Mamutushan on pikkukunnille sellainen selviytymiskeino. Valtio maksaa kunnalle kulut. Mamujen tarvitsemat hyödykkeet ostetaan paikallisilta ja aivan varmasti hinta on vähintään OVH.
Kuntalopojen kannalta homma pelaa kunhan mamut ei jää kuntaan. Vanhat saatava huitsan svittuun ja sitten uutta putkeen.
Joillakin peräkylillä on homma on tainnut mennä sillai persielleen, että mamuja onkin tullut liikaa ja onnistuneet perustamaan pysyvän siirtokunnan. Siinä se onkin kuntalopolle miettimistä kun mamua pukkaa lisää, vaan ei katoa.
Ruotsissa konkurssivalmiita kuntia (kun valtion rahoitus "pakolaisten" elättämiseksi kunnissa loppuu) taitaa olla jo n. kolmasosa kunnista. 2015 kuului kalkkunakerhon iloiset klukklutukset "hei, me tienataan tällä" läpi koko Ruotsin. Kalkkunakerho tapansa mukaan ei ajatellut nokkaansa pidemmälle vaan nokki valtion tiputtamia jyviä onnessaan ja nyt kun kun valtion kustantamat jyvät ovat loppumassa, niin kalkkunakerho alkaa pikkuhiljaa ymmärtämään mistä kana pissii. Maahanmuuton rikkauden valo Ruotsissa on n. 10-100 kertaa kirkkaampi mitä Suomessa. Ghetot, ampumiset, raiskaukset, autojen/rakennusten poltot, kulttuuriset erot, jne. Kalkkunakerhon pääkalkkunat ovat nyt alkaneet klukklukttamaan uudella tyylillä, tyylillä, millä heille kerrottiin Ruotsin tuleva kohtalo n. 30 vuotta sitten. Persläpimaiden klaanigangstakulttuuri hiertää Svea-mamman persauksia ja tuli mieleen että Suomi-neito voisi tehdä räppikappaleen Pohjoismaihin rantautuneesta klaanigangstakultturista, tyyliin: Paljon räppäsit, paljon diilasit, viimein koipes kylmeni. Pari sanaa vielä rasismista ja kulttuurirasismista. Olen armoton kulttuurirasisti. Haitalliset vieraslajikulttuurit tulee hävittää, ennenkuin ne valtaa tilaa ja hävittää demokraattiset arvot (ihnisoikeudet, tasa-arvo, jne.) Ja niille, joille kalkkunalogiikka on sitä nannalogiikkaa, niin voin kertoa että en tarkoita ihmisten hävittämistä, vaan kulttuuristen lieveilmiöiden hävittämistä.
Samaa on sanonut oma poikakin Torniossa jo pari vuotta (2. ja 3. luokka).
Kehitysmaalaiset lapset ovat möliseviä idiootteja, joita opettajat pitävät kultakimpaleina suomalaisten lasten kustannuksella.
Tervehdys Hemulille, Valtsulle, Pyssymiehelle, AaJiille, Strix Senexille, Tuumailijalle, KKi:lle, Lemminkäiselle ja Anolle & kiitos kommenteistanne.
Hemuli: Ne kustannukset ovat kuitenkin julkista rahaa ja joka penni löytyy momenttien alta. Väittäisin että summat kyllä löytyisivät mutta niitä ei haluta kertoa. Persuthan sitä hiljattain tiedustelivat mutta järjestelmäpuolueilla ei ollut halua. Mikä kuvaa hyvin asennetta sillä kyseiset rahat ovat kansalaisilta verotettu. Persut voisivat pitää asiaa aggressiivisesti esillä.
Valtsu: Tuo koulutoimesi tapa jota on harrastettu monessa muussakin kunnassa on sitten saanut aikaan Oulu-ilmiön. Aikuisille jätkille yläasteen tyttöjen seuraan siirtäminenhän on suorastaan kannustin. Pankaa pojat haisemaan. Vapaa ampumarata käytettävissänne. Dalai Lama puhui asiaa. Se Collierin haastattelu oli tosiaan valitettavasti maksumuurin takana. Ja joo, eräs pyramidi kaatui vuonna 1991 vaikka viisi vuotta aikaisemmin sitä pidettiin mahdottomana.
Pyssymies: Kyseinen intoiluhan on helppo ja vaivaton tapa nosta omaa egoaan.
AaJii: Kiitos sinullekin. Ihan gallupienkin mukaan on näin mutta elämme maassa jossa näinkin tärkeästä asiasta ei uskalla sanoa mielipidettään.
Strix Senex: Vertauksesi nykypäivään on mielestäni varsin osuva.
Tuumailija: Mikä ettei. Jos rahaa on kerran aivan pakko polttaa niin aletaan sitten läjäämään kiviä. Itse asiassa sen voisi tehdä suomalaisena versiona eli toteutetaan ensiksi se savolaisten suuruudenhullu suunnitelma ja nostetaan Tahkon huippu sinne seitsemäänsataan metriin. Ja jos hommasta tulee hyvä fiilis niin nostetaan kerralla kilometriin.
KKi: Esmes Lieksassa tapahtui aikanaan näin. Mikä lie tilanne siellä nyt? Liekö siirtyneet Joensuuhun > Helsinkiin?
Lemminkäinen: Olet oikeassa. Jos Ruotsissa ei olisi niin vahvaa talousveturia niin maa olisi jo pankrotissa. Ja maassahan ammutaan ja räjäytellään jo kuin sotatoimialueella. Ja kulttuurirasismista olen samaa mieltä kuin sinäkin. Sen nannalogiikan mukaan Suomessa oli 1980-luvulla jotain pahasti vialla mutta nyt se on onneksi korjattu tosin Ruotsin ihannetilaan on vielä matkaa.
Ano: Lapset puhuvat totta koska he eivät ole vielä sisäistäneet poliittisesti korrektia ajattelua. Ja mitetitäänpä mitä sanoisivat itä-Helsingin lapset.
Rooman valtakunnassahan ei tasavallan loppuajoista lähtien ollut enää maata omistavista asevelvollisista koottuja legioonia. Caesarkin operoi Galliassa ja sittemmin kansalaissodassa maattomasta köyhälistöstä kootun palkka-armeijan avulla. Kallista oli, mutta valloitussodista saatu sotasaalis kattoi kulut, ja vielä jäi runsaasti ylikin. Gallian sotakin oli siis ikään kuin Caesarin oma taloudellinen yritys. Imperiumin talous olikin riippuvainen jatkuvasta valloitussodankäynnistä.
Näiden sotien tuotoilla päälliköt maksoivat legioonalaistensa palkat, sekä myös liittolaiskansoista koottujen auxiliaris-apujoukkojen (Caesarin aikana nämä olivat yleensä ratsumiesjoukkoja - legioonat taistelivat jalan) korvaukset. Tällä systeemillä imperiumi laajeni ja toimi sitten lähes viisisataa vuotta. Keskusvalta sai toki valloitettujen provinssien ja dominioiden verotuotot.
Sotasaaliina Italiaan ja muuallekin imperiumin alueelle tuli myös runsaasti orjia: Gallian sodissa kokonaisia galliheimoja, sittemmin germaaneja. Suurtilojen, kaivosten, manufaktuurien ym. laajamittaisen busineksen käyttövoima oli orjatyö. Jostakin Adrian Goldsworthyn kirjasta olen lukenut, että orjat eivät kuitenkaan olleet enemmistönä sen enempää Italiassa kuin muuallakaan imperiumin alueilla - vain luokkaa viidesosa väestöstä.
Köyhälistölle tarkoitettu ilmainen viljanjakelu koski vain Rooman kaupunkia - sielläkin oli jokin arviointielin, joka määritteli perhekunnan köyhyyden ja siten oikeuden tähän etuuteen. Kaupunkiin kasautuikin köyhiä kansalaisia tämän etuuden perässä, ja samalla keskiluokkaiset käsityöläiset ja kauppiaat vuotivat muualle Italiaan. Minkä vuoksi Roomassa avustuksen piirissä olikin suurimmillaan lähes puolet väestöstä.
Goldsworthyn mukaan imperiumin talous tökkäsi siihen, että valloitussodat tulivat etäisyyksien takia aina kalliimmiksi, ja kohteet olivat taloudellisesti heikkoja, tuottamattomia. Joku Britannia ei ollut tuottavuudeltaan samaa luokkaa kuin Caesarin aikainen Gallia. Ja Germaniassa teutonit pistivät Teutoburgin metsässä legioonia pataan oikein kunnolla. Sodankäynnin tavat olivat muuttuneet myöhäisantiikkiin tullessa. Ratsuväen tekniikka, ja jousimiesten, oli parantunut paljon. Tämä suosi germaaniheimoja, sillä he olivat tämän alan taitajia. Siksi germaanien auxiliaris palvelivat laajalti imperiumin sotajoukoissa.
Mutta keisarikunnan varat eivät riittäneet ylläpitämään pysyviä sotajoukkoja provinsseissa. Infrastruktuuri rappeutui, esim. teitä ei ollut varaa kunnostaa. Koulutettu ja osaava virkamiehistö alkoi käydä harvemmaksi. Niinpä palkatta jääneet germaanipäälliköt ottivat läänejä ja kokonaisia provinsseja haltuunsa, ja germaaninen feodaalijärjestelmä istuutui imperiumin alueelle.
Terv. Achtung
Offtopic:
https://www.suomenperusta.fi/julkaisu/ymparistorealistin-kasikirja/
Tervehdys, Achtungille ja Hemulille & kiitos kommenteistanne.
Achtung: kiitos historian lisäyksistä.
Hemuli: Kiitos vinkistä.
Ideologisia pyramideja on rakennettu sinne tänne Suomessa. Ovatko nuo ajatuksena sellaisia, jotka luovat uskoa valtiojohtoon, uskoa yhteiseen asiaan kuntien sisällä?
Ylhäältä alaspäin luotu ajatusmalli harvemmin toimii, koska se nostaa esille juuri tuollaisia ääliöbyrokraatteja, jotka lukevat Ruotsin uutisista ideoitaan. Hei, kokeillaan meilläkin (katsomatta, mihin Ruotsissa on johtanut).
Tuollaisilta ongelmilta vältytään, jos vähennämme byrokratiaa/byrokraatteja. Silloin jäljelle jääville byrokraateille tulee päivätyö täyteen hoitaessaan tarpeellisia asioita, eikä ole liikaa vapaa-aikaa "suunnitella uutta yhteiskuntaa".
En ole järin oikeistolainen, maltillinen kyllä. Olisi meillä kyllä aika paljon varaa vähentää byrokratiaa ja sääntelyjä. Se on vaikeaa, kun kerran noita sääntöjä ja virkoja on jo istutettu tänne. Eroon pääseminen on helppoa kuin virustartunnasta.
Tervehdys, DuPont. Olet oikeassa. Suomessa huomattava osa byrokraatteja on palkattu töihin siksi että on haluttu palkata huomattava määrä byrokraatteja (siis akateemisia suojatyöläisiä) ja tuon palkkausautomaatin vähentäminen olisi elintärkeää. Ne ovat pelkää tarpeetonta hukkapätkää.
Voisihan sen karsimisen aloittaa lakkauttamalla virat joissa on sana "monikulttuuri", seuraavana virat joissa sana "kordinaattori".
Jotenkn tällai jatketaan kunnes havaitaan jokin oikea haitta yhteiskunnan tominnalle. Kiukutteleva uniopiston akakoomikko ei ole haitta vaan viihdyke.
Tervehdys, KKi. Juuri näin. Ja olisi hyvä muutenkin selvittää kuinka paljon Suomessa on julkishallinnollista tyhjätyötä.
Julkisen puolen hommista ei voi saada potkuja. Pitää mokata todella raskaasti, että moista edes harkittaisiin. Semmonen pikkujuttu, että toimi on käynyt tarpeettomaksi ei paina asiassa mitään. Keksitään vaan joku näennäishomma ja työsuhde jatkuu, jatkuu, jatkuu...
Hevosottolautakunnan toimistosihteeri saa vaikka kopipaperikoordinaattorin vastuullisen toimen.
Jos palkattu tyyppi osoittautuu osaamattomaksi, laiskaksi ja mulqvistiksi ei se kenkää saa. Sehän siirretään toiselle toimialalle tai sille räätälöidään joku näennäishomma. Yksityispuolella ei näin tehdä, ovi käy jos ei osaa tai huvita.
Olettekoos muuten koskaan saneet asiakastyytyväisyyskyselyä terveyskeskuskäynnistänne? En minäkään. Miksi?
Oikeus ja kohtuus olisi, että poliittisien viranhaltijoiden palkkaamat uudet tyypit saisivat automaattisesti kenkää poliittisesti valitun virahaltijan vaihtuessa. Esimerkiksi Tampereella oli 2000-luvun lussa edelleen Pekka Paavolan - POMO - esikunnan hemmoja palkkalistoilla. Mitään hyödyllistä eivät puuhanneet - mut hei: palkka juoksi, eikä ihan pieni palkka.
Taikasana YT-neuvottelu tekisi julkishallinnolle hyvää.
Pyssymies
Moro Ykä!
Linkissä yksi esimerkki byrokratiasta ja siitä miten täysin merkityksettömästä asiasta saadaan täysin järjetön kokonaisuus.
https://www.google.com/search?q=hannu+karpo+käärmekuusi&oq=hannu+karpo+käär&aqs=chrome.1.69i57j0.6904j0j7&client=tablet-android-lenovo&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
T.
S.E.P.
Mitä mieltä Ykä on persujen uudesta puheenjohtajistosta:
puheenjohtaja Jussi Halla-aho
1. varapuheenjohtaja Riikka Purra
2. varapuheenjohtaja Arja Juvonen
3. varapuheenjohtaja Juho Eerola
puoluesihteeri Simo Grönroos
Joissakin kommenteissa on motkotettu sitä että Jussi valitutti Riikan 1. varapuheenjohtajan paikalle kun ajaa hänet sisään seuraajakseen. Väittävät että Rikka on tuntematon ja nostettiin ohi niiden jotka ovat olleet puolueessa pitempään tms. Blogistanissa tiedetään kuitenkin että Riikka on kirjoittanut maahanmuutosta ennen kuin liittyi persuihin, vanhin jälki löytyy Turun Sanomista kymmenen vuotta sitten julkaistusta jutusta. Riikka toimi persujen poliittisena suunnittelijana kolmisen vuotta ja oli laatimassa ohjelmia ja kannanottoja. Hän pyöri Laura Huhtasaaren apuna presidentinvaalien aikaan ja sen jälkeen Jussin apuna kun Jussi pyöri kentällä. Tämän avulla hänet varmaan tunnetaan kentällä ja se auttoi valinnassa. Jännä huomio on siinä että Riikka on hallintovaliokunnan puheenjohtaja ja mikäli Jussi menee valiokuntaan, hän on siellä rivijäsen persujen edustajana.
Leena Meri olisi käynyt myös 1. tai 2. varapuheenjohtajan paikalle mutta parempi varmaan on että keskittyy lakivaliokuntaan.
Arja Juvonen ei taida olla takuunuiva kun ei ole nuivalta puolelta alkujaan peräisin. Lisäksi hän hieman hermoili kun erosi viikoksi persuista mutta päätti palata sallitun määräajan aikana. Jos Arja äänestää nuivasti kun Jussi määrää niin se riittää. Pöljä juttu oli se kun hän äänesti homolain puolesta. Menköön nyt kuitenkin hyvityksenä siitä kun hävisi kaksi vuotta sitten Teuvo Hakkaraiselle. Pääosin Arja pyörii sosiaali- ja terveysjutuissa. Ehkä Arja voisi osaltaan madaltaa naisten kynnystä äänestä persuja.
Juho Eerola on jo hyvässä pestissä kun on varapuhemies. Hänen toiminta hallitovaliokunnan puheenjohtajana ei ollut tehokasta kun ei havainnut ajoissa GCM-sopimuksen hanketta. Tehokas pj olisi huomannut sen heti ja alkanut kaikin keinoin torpedoida sitä. Ei häntä olisi pitänyt enään pistää varapuheenjohtajistoon. Vaalit hävinnyt Sebastian Tynkkynen on mediataitoinen mutta liiaksi drama queen. Ehkä Jari Ronkainen olisi ollut tähän kohtaan sopivin.
Simo Grönroos voitti Arto Luukkasen tosi niukasti. Kumpkin on hyvä vaihtoehto. Ehkä Simolla vaikuttaa se että on toiminut pitkään puolueessa ja Suomen Perustassa, ja näin osaa pyörittää puoletoimistoa.
Tervehdys Pyssymiehelle, S.E.P:lle ja vieraalle & kiitos kommenteistanne.
Pyssymies: Juuri noin. Ja jos ei muuta virkaa keksitä niin aina voi nimittää erityisasiantuntijaksi. Toisaalta jos joku heppu arvostelee liikaa järjestelmää ja sen ideologista pohjaa niin se saadaan kyllä pihalle yhtä lailla organisaatiomuutosta käyttäen.
S.E.P: Jumala siunakkoon byrokratiaa… eikä sen määrä vuodesta 1988 ole ainakaan vähentynyt.
vieras: Kaikkia tyydyttäviä ratkaisuja on mahdoton tehdä mutta eiköhän tuolla porukalla suht mukavasti pärjätä.
Ja kiitokset vieraalle mukavista kuvista.
Persujen tarvii nyt tuolla porukalla keskittyä kovaan oppositiopolitiikkaan ja ns. omaan tekemiseen. Nyt loma-aikaan ei tapahdu mitään mutta syksyllä laaditaan budjettiesitys. Silloin kaikkea sattuu ja tapahtuu.
Onko mahdollista että hallituksen sisäinen riitely pahenee ja jokin hallituspuolueista lähtisi pihalle ja äänestäisi budjetin nurin ja kaataisi hallituksen? Kepu ja vihreät ovat niin kaukana toisistaan että ne varmaan kamppailevat kumpi häviää, ja häviäjä varmaan lähtee omin päin lätkimään.
Persujen pitäisi laatia myös suunnitelma mahdollisia hajotusvaaleja varten. Mikä on rahatilanne? Puoluetukea tulee yhden edustajan verran lisää kun paikkamäärä nousi yhdellä. Kepu menetti puoluetukea eikä sillä ole lisää rahaa vaaleihin.
Tänä vuonna niitä hajotusvaaleja ei pidetä kun EU-puheenjohtajuus täytyy lusia alta pois. Sen sijaan ne voisi pitää vuosina 2020, 2021 tai 2022. Kannattaisko ne ajoittaa samaan aikaan kuin kunnallisvaalit, vai katsotaanko ne ensin? Jos kunnallisvaalit menee hallituspuolueille huonosti, niin voi olla että jollekin tekee mieli lähteä pihalle ja kaataa hallitus. Jos kepu matelee koko hallituksessa olon ajan ja kuittaa kunnallisvaaleissa alle 13 prosenttia tai varsinkin alle 10 prosenttia niin miten se reagoin?
Pohdin Pekan Porstuassa mistä persut voisi saada lisää ääniä:
http://pekanporstua.blogspot.com/2019/05/putin-mun-aantani-syo.html?showComment=1560263403417#c352289110397288087
Muistelen lukeneeni, että Suomen julkishallinto vastaa n. 20-miljoonaisen kansan tarpeita. Verrokkina taisi olla Saksa. Voi toki kukin itse tykönänsä miettiä, missä määrin julkishallinto nykyään vastaa edes 5,5 milj. ihmisen tarpeisiin, kun siellä suorittajaportaassa on jatkuva pula työntekijöistä. Mutta todellakin, erityisasiantuntijoita riittää. Nyt pitäisi vain tietää, mitä eroa on asiantuntijalla ja erityisasiantuntijalla, tätä olen monesti pohtinut. Onko pelkällä asiantuntijalla aukkoja asiantuntemuksessaan joita tämä erityinen tulee sitten paikkamaan? Eikö tulisi halvemmaksi opettaa tuolle pölvästille niitä erityisiä taitoja eikä palkata kahta tekemään yhden työt?
Suomalaisilla - kuten muunmaalaisillakin - on aika tiukka kotiseutuidentiteetti. Minusta tämä ahneiden kunnallispamppujen käytös on ollut törkeää, siis tämä napataan valtiolta rahat ja sitten kun pitäisi ruveta kaivamaan omien äänestäjien kuvetta niin eikun taksi Alille ja seitsemälle mukulalle alle, iloinen vilkutus ja all the best siellä pk-seudulla, varmasti tulet viihtymään kun kaveritkin jo siellä. Meiltä ei kysytä haluammeko näitä kunnanisien rahastusautomaatteja riesoiksemme. Kun Suomessa on sellainen kiva laki että ihan kuka tahansa ulkomaalainenkin saa asua missä huvittaa, ja tietyt vieläpä ilmaiseksi. Onkin vaikuttanut jo aika mukavasti pk-seudun asumiskustannuksiin. Tällä ei tosin ole tietenkään mitään tekemistä asuntotukien huiman nousun kanssa.
Pk-seutu ja muut suurimmat kaupungit jakavat maaseudulle aika rutkasti rahaa, eikäpä tässä mitään pahaa koska on sovittu että koko Suomi pidetään asuttuna. Mutta hieman vastavuoroisuutta maaseudulta toivoisin. Otitte suvaitsevaisen ahneina ne haittamamut joten pitäkää ne myös tai saattaapi olla että juuri teidän kuntanne avustukset laskevat. Eikö tämä olisi hyvä peloite? Ei tosin tule tapahtumaan - ennen sotekin toteutuu tai vihapuhe ja -ajatukset kirjataan lakiin.
Ei ole nyt Suomessa tärkeämpää asiaa kuin nuo isis-naiset ja -lapset, media on täynnä heidän kärsimyksiään. Eilisessä A-studiossa oli kaksi keskustelijaa: Eva Biaudet ja tuo peura-ajovaloissa-Mykkänen. Vartti ylen taattua laatua, mutta miksi juuri ex-sisäministeri, onhan meillä nykyinenkin. Vai olisiko ollut liian ilmeistä?
Aika tahatonta komiikkaa eräältä "suomalaiselta" leiriläiseltä: tulimme tänne auttamaan ja koska halusimme paikkaan jossa ei muslimeja sorreta kuten Suomessa. Jep, maailmassa 1,8 miljardia muslimia aika hemmetin monissa maissa, mutta kalifaattihan se turvallisin. Ja media nielee kaiken. Mutta jopa hesarinkin kommentoijat alkavat olla kiukkuisia. Nyt lehti vaatiikin tietyihin aiheisiin ihan oikean ja aidon nimen - sananvapauden merkeissä.
tira+
Miksikö arvauskeskuskäynnistä ei saa asiakastyytyväisyyskyselyä? Ai ai, älkää vaan arvauskeskukseen mennessänne viitatko mitenkään olevanne asiakkaita!
Tästä asiasta kun joitakin vuosia sitten Uudessa Suomessa siteerattiin erästä naispuolista arvauskeskuslääkäriä, joka oli antanut palaa närkästystään siitä, että heidät on alennettu asiantuntijoista asiakaspalvelijoiksi!
Ajankohta oli ehkä vähän huonosti valittu:
se oli varsin tunnetun valelääkäribuumin aikaa, jolloin näitä huijareita putkahteli esiin tuon tuostakin.
Huippu oli nuorehko mies, joka ei ollut suorittanut päivääkään lääketieteellisiä opintoja, mutta pystyi silti esiintymään hyvän aikaa viidennen vuosikurssin kandina.
Jos vaikkapa raksalle tulee valesähköasentaja tai telakalle valehitsaaja vailla päivänkään koulutusta ja kokemusta, uskoisinpa heidän paljastuvan huijareiksi ennen ensimmäistä kahvitaukoa.
Täysin kouluttamaton ja kokematon huijari sen sijaan voi esittää menestyksekkäästi arvauskeskuslääkäriä kenenkään huomaamatta.
Edes toisten arvauskeskuslääkäreiden.
Potilaat olivat kuulemma silti tyytyväisiä; mies oli parempi kuin oikeat lääkärit.
Mutta siis:
arvauskeskukseen mennessänne muistakaa, ettette ole mitään terveyspalveluiden asiakkaita,vaan nöyriä hallintoalamaisia, joiden on osattava miellyttää Korkeatasoista Asiantuntijaa.
Muuten teidän on mentävä yksityiselle.
Mutta sinnehän teidän on muutenkin mentävä, jos olette oikeasti sairaita.
Moro!
Mikä on ero valtion palkkalistoilla olevalla erikoisasiantuntijan ja asiantuntijan välillä? Se että erikoisasiantuntija ei tiedä että eroa EI ole.
Suomen tie tulevaisuudessa...5-10 vuotta eteenpäin jos muutosta ei tapahdu parempaan. Venezuela vai Libanon???
Pari kollegaa on ollut molemmissa maissa aikanaan töissä ja ja valtiot kukoistivat...
Kunnes toiseen tuli valtaan sosialismi ja toiseen "rauhan uskonto".
Eli ne. vituiks meni!!
Tätä tänne odottaessa jos meno ei muutu.
T.
S.E.P.
Tervehdys Ruotsista sinne isänmaahan!
Olen katsellut Suomen multikultikehtitystä sydän syrjälläni, enkä tajua sitten millään, miksei siellä lahden takana haluta nähdä kyseisen rikastamisen seurauksia, kun ne ovat tässä tarjottimella tai ikään kuin teatterinäyttämöllä.
Iso ongelmahan on se, ettei suostuta tunnustamaan, ettei väkisinkotouttaminen todellakaan toimi. Mitkään järjestetyt inkludeeraamiset eivät toimi niin kauan kuin tänne tupsahtaneet itse eivät pane tikkua ristiin.
Ihmiset, jotka haluavat kotoutua, tekevät sen itse, he eivät tarvitse näitä lukemattomia tekojärjestelyjä.
Ihmiset, jotka eivät halua kotoutua, pysyvät syrjäytyneinä (klaaniutuneina) tekojärjestelyistä huolimatta.
Jotkut vain pitävät kynsin hampain kiinni siitä oletuksesta, että jospa nyt tällä kertaa somaleille järjestetty salibandy saa heidät kotoutumaan ja puhkeamaan kukkaan yhteiskunnan tukipilareina. Ja kyllä on sääli tuota futispoikaa, jonka nyt vain oli pakko murhata x...
No joo... Omassa kunnassani on noin tuhat tällaista "pakolaista" eikä niistä useinkaan pääse eroon ennen kuin päätyvät kunnan sosiaalitoimen maksettaviksi. Mistään ei sellaisia työpaikkoja löydy, jonne tarvittaisiin kieli- ja ammattitaidottomia löhöilijöitä. Jos joku firma sellaisia ottaa, niin silloin he saavat valtiolta fyrkkaa siihen.
Ja tunnelin päässä ei näy minkäänlaista valopilkkua.
Tervehdys vieraalle, tira+:lle, Qroquius Kadille, S.E.P:lle ja Gruvvor-Maria Olsdottirille & kiitos kommenteistanne.
vieras: Hallituksen hajoaminen nimenomaan siten että kepu lähtee on tietysti mahdollinen mutta en usko sen tapahtuvan. Uusien vaalien myötä nimittäin hallituksen muodostaminen siirtyisi persuille. Toki persut kikkailtaisiin vallasta ulos mutta se näyttäisi jo turhan härskiltä.
tira+: Olen lukenut saman vertauksen ja järkyttävintä tosiaan on että suorittavassa portaassa ei ole tarpeeksi työntekijöitä. Ymmärrän täysin tuon pääkaupunkiseudulla asuvan kyrpiintymisen tilanteeseen mutta se, että Helsinki elättää muuta Suomea on kyllä sitkeä myytti. Helsingissä on teolliset työpaikat vähentyneet jo 1950-luvulta alkaen ja jos firmojen pääkonttorit ovatkin Helsingissä niin niitten toiminta on muualla. Ja hyvä kysymys olisi tosiaan että milläs tavoin muslimeja Suomessa sorretaan.
Qroquius Kad: Hyviä huomioita.
S.E.P: Minä vähän veikkaan että monen ”erityisasiantuntijan” päivät menevät pasianssia pelatessa. Se kun voi olla myös synonyymi disponibiliteetille.
Grivmor-Maria: Ja tervehdys täältä sinne Pohjanlahden taakse. Olet täysin oikeassa enkä jaksa käsittää miksi Suomen pitää apinoida Ruotsia.
Mikä katkaisee kamelin selän? Ranskassa terroristit hyökkäsivät huumorilehden toimitukseen ja poliitikot kulkivat käsi kädessä vihaa vastaan. Myöhemmin terroristit lahtasivat rock-konsertissa juhlijoita. Ei saa antaa pelolle valtaa. Nizzassa, Berliinissä ja Tukholmassa terroristi ajoi yleisöön. Mikään ei muuttunut tai no, Turun joulurauhanjulistusta suojeltiin ja uudenvuodenjuhlintaa. Kun muureja ei ole rajalla, ne pitää rakentaa sisämaassa. Jos terroristi tuhoaisi Pariisin ydinpommilla, muuttaisiko sekään mitään? Edelleen vain puristettaisiin nyrkkiä taskussa? Onko mitään rajaa?
Luin amerikkalaiselta keskustelupalstalta homomiehen pohdiskelua aidsista ja pridesta. Aids ei tartu helposti. Se vaatii verta, heikon terveyden ja valtavasti kumppaneita. Yksi aktivisti kertoi, että hän sairasti hepatiittia a, b ja c, tippuria, kuppaa ja syylää sekä erilaisia loisia, joista yhden sai vain karjasta. Hän oli siis hyvin sairas ennen kuin sairastui aidsiin. Hän laskeskeli harrastaneensa seksiä 3000 miehen kanssa.
Aids olisi saatu kuriin lännessä karanteenilla ja turvaseksillä, mutta se ei käynyt homoaktivisteille. He eivät halunneeet luopua hurjasteluistaan. Sen sijaan media loi valtavan pelottelukampanjan, että aids tarttuu keneen vaan heteroon. Näin saatiin aids-tutkimukseen rahaa sekä homoille uhripääomaa sellaisilla elokuvilla kuin Philadelphia. Homot ovat kuin heteroita, joilla oli huonoa tuuria. Unohtui sopivasti, että harvalla heterolla on edes kymmentä kumppania elämänsä aikana, eikä aids tartu helpolla tavallisessa seksissä miehestä naiseen tai toisinpäin.
Hän ihmettelee, miten kukaan ei ole koskaan kysynyt, moniko homo kuoli homojen tolkuttoman sekstailun takia? Nyt tätä elämäntapaa juhlitaan joka kesä pridessa! Olisiko aids-tutkimuksen rahoilla keksitty lääke tavalliseen flunssaan?
Homomies ihmettelee myös, eikö konservatiivit koskaan puolusta asemiaan, vaan vetäytyvät aina vaan taaksepäin. Homoaktivistit noudattavat Lenin taktiikkaa. Vaadi mahdottomia. Kun saat sen, vaadi lisää! 1980-luvulla olisi naurettu, jos joku olisi esittänyt homojen avioliittoa. Uuno Epsanjassa elokuvassa Uuno esitti Sörsselssönin vaimoa päästäkseen hotelliin yöksi. Aamulla Ville-Veikko Salminen herätti morsiusparin ja heitti heidät ulos. Ei taitaisi onnistua enää. Konservatiivit eivät uskalla puolustaa edes naisten urheilua tai vessoja, jos transaktivisti loukkaantuu.
Niin, onko lännellä halua puolustaa omaa elämäntapaansa ja omiaan? Kun rahat loppuvat, ajattelu alkaa. Suomi on paljon köyhempi kuin Ruotsi, joten meillä rahat loppuvat ensin. Elämme mielenkiintoisia aikoja.
Tervehdys, Ukkeli ja kiitos hyvästä kommentistasi. Tuo lauseesi ”kun rahat loppuvat, ajattelu alkaa” on olennainen. Ne eivät ole vieläkään loppuneet ja ihmisillä on liikaa menetettävää. Mutta tällä menolla ne aikanaan loppuvat.
Lähetä kommentti