Tietoon tuli tuore Jyväskylän yliopiston tutkimus joka ainakaan täällä voiman pimeällä puolella ei yllättänyt ketään. Eli:
Ensimmäisen polven
maahanmuuttajalapsista 61 prosentilla on niin heikko lukutaito, ettei heillä
katsota olevan riittäviä tietoja ja taitoja osallistuakseen täyspainoisesti
yhteiskunnan toimintoihin, kuten jatko-opintoihin ja työelämään.
Kyseessä
on siis se porukka jota niin suvaitsevaisto kuin tietyt ekonomit pitävät Suomen
tulevaisuudelle välttämättöminä. Vaikka se tosiasiassa on tuhoamassa Suomen
tulevaisuutta. Luonnollisesti Helsingin Pravdassa esitettiin yksi syy asialle:
Yksi
syy heikompiin tuloksiin voi löytyä myös kiusaamisesta.
Kumma
kyllä viestit hyvin monesta suunnasta kertovat että nimenomaan nuo mamut
harjoittavat kouluterrorismia ja pilaavat kantaväestönkin oppimisrauhan.
Lisäksi syyksi
on mainittu sosioekonominen asema ja Iltalehden näkökulmassa tuotiin esille
seikka että sen myötä ”maahanmuuttajataustaisista ihmisistä on syntymässä
yhteiskuntaamme satojentuhansien ihmisten muodostama koulutuksellinen ja
sivistyksellinen alaluokka.”
Totta
sinänsä, mutta se on muodostumassa kehitysmaalaisten omasta halusta. Ei niillä
ole ollut minkäänlaista tarkoitusta tulla osaksi suomalaista yhteiskuntaa vaan
ne ovat tietoisesti muodostamassa omia rinnakkaisyhteiskuntia jossa Suomen ja
suomalaisten osuus on olla vain elättäjinä.
Tämä on
ollut tiedossa jo kauan aikaa mutta asialle ei olla tehty mitään. Varmaankin omien
typerien kasvojen suojelemiseksi.
Niin kuin kuvasta huomaa, ei se
menestys kummoinen ole toisellakaan sukupolvella. Varsinkin jos katsotaan
kohtia hyvä tai erinomainen.
38 kommenttia:
Vihreiden kannatuksesta päätellen luku- ja kirjoitustaidottomien suhteellinen osuus vain kasvaa. Varmasti pettymys punavihervasemmistolle, kun tuontiäänestäjät eivät osaa edes numeroita kirjoittaa äänestyslippuun opetetulla tavalla.
Suomalaisten älykkyysosamäärä on 101 ja alenemassa.
Somalien 69, afgaanien 81, irakilaisten 88. Paljon opiskelemaan tulleiden pakistanilaisten 81.
Thaimaalaisten 89, kiinalaisten 104, filippiiniläisten 83.
Aikakauskirja Duodecim: ”Lievän älyllisen kehitysvammaisuuden yhtenä kriteerinä on älykkyystestillä mitattu kokonaistaso, joka on alle 70 ÄO-pistettä.”
ÄO on keskiarvo. Eli esimerkiksi somalien joukkoon mahtuu muutama huippulahjakas koneinsinööri, mutta hirmuinen määrä rupusakkia.
Totuus on se, ettei suurin osa tulijoista sopeudu länsimaiseen elämäntapaan Suomessa nettoveronmaksajana, vaikka heidän kotouttamiseen laitettaisiin lisää sata miljardia euroa. Ainoa järkevä toimenpide on estää heidän tulonsa Eurooppaan kokonaan.
https://www.worlddata.info/iq-by-country.php
Huomattakoon vielä, että ensimmäisen polven maahanmuuttajien joukossa on huomattavan paljon virolaisia ja venäläisiä, joiden voi olettaa olevan hyvinkin lukutaitoisia. Jos länsimaalaiset tulijat erotettaisiin kehitysmaalaisista, olisi kuva vielä huomattavan paljon karumpi kuin mitä se nyt on.
Olisiko tähän ratkaisu vanhan ajan apukoulu?
Apukoulut oli aikoinaan tarkoitettu sille Gaussin käyrän vasemman puolitason laidalle sekä intellektuaalisesti oppimisrajoitteisille, ja osa opettajista oli mielisairaanhoitajia. Apukuouluun siirrettiin, jos oppi ei kertakaikkiaan mennyt otsaluuhun.
Tarkkailuluokat puolestaan olivat niitä varten, joilla oli normaali oppimiskyky, mutta joilla oli keskittymisvaikeuksia, haasteellista käyttäytymistä tai nepsy-onglelmia.
Koska tiedossamme on, että kehitysmaalaisten joukossa on paljon myös geneettisesti tai kromosomaalisesti haasteellista ainesta sosiaalisesti kapean geenipoolin vuoksi, he saattaisivat hyötyä apukoulusta. Mitä kasvatusalan ammattilainen asiasta sanoo?
Ei voi sanoa, ettei tästä olisi varoitettu, mutta kun se oli sitä kauheaa rasismia, jota ei tarvitse kuunnella. Tutkijat selittelevät työnsä tuloksia parhaansa mukaan kaikesta muusta paitsi oppilasaineksesta itsestään johtuviksi. Aikamme suurin tabu.
Ikätoveritar
Minulle kävi mielessä, että alkaako romahdus olla jo niin ilmiselvää, etteivät tutkijat katsoneet aiheellisesti sitä kaunistella. Kokemus (ei kuitenkaan media) kertoo kaikille, että Lähi-idästä ja Afrikasta tulevilla on taustastaan johtuvia ongelmia sopeutua länsimaiseen yhteiskuntaan, vanhemmuus ei tue lasten oppimista, ja kulttuuri antaa mallin naisopettajia väheksyvään käytökseen, muslimioppilailla on kotoa peritty ylimielisyys vääräuskoisia kohtaan, vaatimusten esittäminen, ja uhriksi heittäytyminen tavallista, epärehellisyys eli taqiyya myös sallittu.
Kaikesta huolimatta SDP:n Nasima Razmyar Iltalehden mukaan uskoo lasten huonojen tulosten takana olevan ettei maahanmuuttajaväestön pärjäämistä ole otettu vakavasti. Jälleen nämä vaatimukset esitetään ulkopuolisille. Kaatakaa lisää veronmaksajien rahaa, syylliset. "Jokaisella on oikeus oppia ja menestyä" sanoo Razmyar. Miten olisi jos kysyttäisiin ottavatko maahanmuuttajat oppimista vakavasti, sellaista oppimista millä pärjäisi modernissa yhteiskunnassa.
Aamun uutisissa ko. tutkija kielti tekemästä omia johtopäätöksiä (suoria sellaisia). No ymmärrettävästä syystä, eihän me toopet rassistit voida syistä mitään tietää.
Ei ollut yllätys, mutta ehkä pieni ihme että tällaista edes tutkitaan ja vielä julkaistaankin. Onko ollut Ylen A-Talkin aiheena? Ruotsin näyttää surullista esimerkkiä siitä, kuinka suhteellisen pienessä ajassa hyvinvoiva kansankoti sössittiin mutasarjaan yltiöhumanistisilla aatteilla ja monikulttuurin ihanuuden utopialla. Paikallisen tilastokeskuksen mukaan siellä on ikähaarukassa 16-65 -vuotiaat 780.000 lukutaidotonta henkilöä. Miten nämä ikipäivänä integroituvat länsimaiseen yhteiskuntaan ja yhteisen kakun kasvattajiksi? Eivät mitenkään. Lisää tulee ja köyhä Suomi, jolla ei ole varaa enää edes perusterveydenhuoltoon, kipittää samoissa jalanjäljissä. Jos vähänkään viitsii selata eri ministeriöiden sivuja, sieltä paljastuu koko kirjo virkamiesten touhuista etnisten vähemmistöjen hyväksi ja väkisinkin käy selväksi kuka on tämän päivän Suomessa etuoikeutettu ja kunniakansalainen.
Rouva Ano
Yksi syy lienee serkusavioliittojen aiheuttamasta älyn vajavaisuudesta toinen on se sosioekonominen tausta mutta eri tavalla kuin tärähtäneistö väittää.
Kotona ei mamuja kannusteta koulunkäyntiin kun sohvalla loikoilemallakin voi elää paljon parempaa elämää kuin ahertamalla töissä.
Fatta työntää taskut täyteen rahaa ja ostositoumuksen saa ihan mihin vain kunhan vain vaatii sellaisen.
Kakarat ovat päätelleet, ihan oikein, että loikoilu kannattaa ja haistattvat koulutukselle pitkät.
Matujen toimeentulo on helvatan paljon parempi kuin vastaavien kantisten.
Se siitä sosioekonomisesta taustasta.
Olisiko kouluissa annettavalla oman äidinkielen opiskelulla mitään kielteistä vaikutusta Pisa-tuloksiin? Jos sekin aika käytettäisiin suomenkielen opiskeluun, ehkä ne oppimistulokset paranisivat? Jokaiselle lapselle voidaan kotona opettaa se oma kieli omien vanhempien toimesta.
Luet Ykä vielä HS-pravdaa. Itse lopetin sen jo viisi vuotta sitten.....
Fat i`m diarrea ynnä muut nazimat terrorisoivat yhteiskuntaa.
Mutta. En oikeasti tiedä kuinka tämä selvitetään...
Hyvä kuitenkin, että toit asian tapetille.
Tervehdys Rehelliselle Reiskalle, Pauli Vahteralle, Ano1:lle, Antifilatelistille, Ikätoverittarelle, Bogreolille, Ano2:lle, Rouva Anolle, Joppos123:lle, Ano3:lle ja Tapio Suhoselle & kiitos hyvistä kommenteistanne ja lisäyksistä. Sinänsä suomalainen apukoulu ei ollut koskaan suunniteltu nykyisen kaltaista tilannetta varten. Oikea toimi olisi maasta poistaminen. Ja juu, en minä asiakseni lue HS:ia. Saan tietoja siitä muuta kautta.
Eipä ollut yllätys myöskään saada eteensä uudin, että Imperiumin Vastaisku on jo alkanut:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010732773.html
Ensimmäisenä alkoi peruutella Jonna Tutkijatohtorinna ja häntä kannustaa katumukseen ihanan islamilainen Faruk Fäitöskirjänfärkkääjä.
Emmeköhämme kohta saa nähdä koko köörin yhteisen katumusharjoituksen ja tehokkaan irtisanoutumisen rassissmista, nassissmista, fassissmista ja muusta persusta.
Länsimainen poliittinen "eliitti" on kehittänyt ajatusjärjestelmän, jonka ytimessä on nelikulmaisen palikan väkivaltainen sullominen pyöreään reikään ja kun siihen todetaan, että tuo ei tule onnistumaan yrittävät he ehkä kolmikulmaista palikkaa ja kun sekään ei onnistu alkaa huuto rasisteista, foobeista ja denialisteista.
Tähän ajatusmaailmaan kuulu olennaisesti, että otetaan kaksi saman luokan oppilasta, joista toisen IQ on 100 ja toisen 70 ja kummastakin odotetaan kuuden laudaturin ylioppilasta ja kun se ei toteudu ei VOI olla kysessä kuin rasismi, piilorasismi tai rakenteellinen rasismi (mahdollisesti kaikki kolme). Ja asia korjataan sijoittamalla 20 mamuoppilaan luokkaan 3 kantasuomalaista oppilasta ja odotetaan noiden kolmen lapsen sivistävän ja auttavan 20 mamupienokaista saavuttamaan kuusi laudaturia aikanaan. Näin tämä on esimerkiksi Ruotsissa hoidettu ja hienosti siellä menee.
RKP:n Adlercreutz ei ruotsinkielisyydestään huolimatta ole ilmeisesti koskaan seurannut Ruotsin koululaitoksen romahdusta, sillä hän on ryhtynyt uikuttamaan suomalaisten vanhempien "koulushoppailusta", jossa omia lapsia yritetään saada parempiin kouluihin pois maahanmuuttoalueilta. Hänen on helppo puhua, sillä hänen jälkikasvunsa on turvassa ruotsinkielisessä koululaitoksessa, jossa jokaisessa luokassa on yksi tarkasti valittu maahanmuuttajaoppilas luomassa sitä kuuluisaa diversiteettiä ja muita opetusta ja viihtyisyyttä häiritseviä tekijöitä ei ole.
Aatelinen hurskastelija.
Nyt entinen opetusministeri eli Li Andersson on pillastunut tutkimuksesta ja suoltaa sitä samaa jargonia mitä häneltä on totuttu kuulemaan. Tosiasioita ei vihervasemmisto halua tunnustaa, koska vain kehitysmaalaisia maahan haalimalla he voivat saada lisää äänestäjiä. Muualla Euroopassa aletaan viimeinkin herätä ja Hollannissa, Irlannissa, Englannissa, Ranskassa ja Saksassa on isoja mielenosoituksia ja niiden syynä on humanitäärinen ja laiton maahanmuutto kehitysmaista, niiden aiheuttama rahanmeno, väkivalta ja muu rikollisuus. Mitta on tullut täyteen. Voi hyvällä syyllä sanoa, että jo oli aikakin!
Rouha Ano
Yksi paljon kertova asia on USA:n armeijan alaraja jolla vielä pääsee mosuriksi, ÄO 83. Tuon alle olevilla ei ole mitään käyttöä armeijassa eikä myöskään siviilielämässä nykyaikana.
Ari
Tervehdys Qroquius Kadille, alianor d´aquitanelle, Rouva Anolle, Arille ja Anolle & kiitos kommenteistanne. Se Ano vissiinkin yritti valkopestä asian.
Tuon anon selitykset ovat hieman oudot. Nuo luvut vastaavat hyvin molemmissa maissa, Suomi ja Ruotsi, sellaisten ulkomaalaisten määrää jotka tulevat Afrikasta ja Lähi-Idästä ja joille ei ole koulu maistunut plus vasemman kognitiivisen laidan porukkaa kantiksista. Eli luvut ovat todennäköisesti aivan oikein ilman sen kummempaa selitteläätiötä.
Tutkimus on jo vanhentunut. Suomi ja koko Eurooppa on vuoden 2013 jälkeen kokenut melkoisen kansainvaelluksen ja Suomessa iso osa maahanmuuttajien lapsista on syntynyt Suomessa ja ovat siten "suomalaisia".
"Riittämättömät edellytykset luku- ja kirjoitustaidon saralla" on Tanskassa katsottu tarkoittavan kykenemättömyyttä toimia nykyaikaisen yhteiskunnnan useimmissa työtehtävissä. Kirjalliset valmiudet maan valtakielellä on edellytys lähes kaikkiin työtehtäviin ja matemaattisten valmiuksien puuttuminen estää pääsyn moniin tehtäviin.
Alkaa siis keskustelu siitä, ettei tästä saa keskustella, ei saa antaa viestiä, että maahanmuuttajalapsilla menee huonosti koulussa, tutkimuksesta tulee itseään toteuttava ennustus kun siitä puhutaan, erilaisia hyväksyttäviä syitä mm. huono kielitaito etsitään tulosten takaa. Tutkijat ja poliitikot haluavat ylläpitää utopistista rinnakkaistodellisuutta ja selittää pahan hyväksi ettei vaan tarvitsisi puuttua syihin, miksi koululaitoksen pahoinvointi kasvaa ja suomalaistenkin oppimistulokset heikkenevät.
Ny mä kyl olen vallan kauhian hämmästyny. Onko itse Epäilyksen piru käynyt istahtamassa niin tutkijoiden kuin toimittelijoiden olkapäillä?
Nimittäin eilen ainakin Iltalehti julkaisi tilastoihin perustuvan tutkimuksen jonka mukaan matut kuppaavat noin puolet pääkaupunkiseudun kuntien sossurahoista ( en kaiva nyt linkkiä) eli ovat määräänsä nähden korostetun yliedustettuja KELA: syöttiläitä.
Eiköhän tämäkin asia saada kohtapuoleen jotenkin kantakirjasuomalaisten syyksi, joka korjataan antamalla kemumatuille oikein paljon lisää rahaa ja kantiksille kurmuutusta rassissmisstaan, jolla on syrjäyttänyt Karjuvan Työvoimapulan pelastaja-kultamunat.
Poliitikoille ikävät asiat "tulevat" aina yllätyksenä. Kivempi puhua passiivissa. Kukaan ei ole tehnyt mitään, asiat vain tulevat ja menevät. Oma osuus tapahtumiin jätetään huomioimatta.
Hetki taivastellaan ja meinataan aikoa tehdä jotain. Ääniä kalastellaan. Sitten unohdetaan ja seuraavana vuonna taas tulee "yllätyksiä". Ihmiskauppaa, alipalkkausta, työlakeja ei noudateta, talousrikoksia, veronkiertoa, jengirikollisuutta jnejne...
Tervehdys Thorvald Eskilinpojalle, Ano1:lle, Bogreolille, Joppos123:lle, Qroquius Kadille ja Ano2:lle & kiitos kommenteistanne.
Thorvald: Olen samaa mieltä.
Ano1: Tämä näkyy tietysti myös rikostilastoissa.
Bogreol: Hyviä huomioita. Ja tuossa keskustelussahan vaaditaan sitä vastuullista valehtelemista.
Joppos123: Yllätyshän tuo uutinen ei ole, mutta se, että se julkaistiin Iltalehdessä oli kyllä sellainen.
Qroquius Kad: Ainakin vihervasemmisto jatkaa tuon yrittämistä.
Ano2: Hyviä huomioita sinullakin.
Olipa oppimistulokset sitä tai tätä melkoisen syyn vieritän kyllä tuonne opetushallituksen/ministeriön suunnalle. Varsinkin kun vertaa nykyisyyttä esim. sen ajan koluun kun siellä itse opitietä ohdakkeista aloittelin.
Silloin ei onneksi vielä tiedetty älyhärpäkkeistä eikä muista jonninjoutavista, muka "oppimista" helpottavista jutuista.
Kirjoittamista opeteltiin kirjoittamalla, yhtenä monen inhomaa kaunokirjoitusta. Sen ansiosta kuitenkin lapset oppivat kirjoittamaan aivan luettavaa tekstiä, sen minkä kukakin taitoi ainekirjoituksella tekstiä tuottaa. Ja sama kaikissa oppiaineissa, jos et osannut et osannut ja "laiskanläksyjä" tuli.
Nythän pääset luokaltasi seuraavalle vaikka et osaisi edes nimeäsi kirjoittaa. Siinä vain opettajat siirtävät sen häirikön seuraavalle kuin kiertopalkinnon ikään, pääseehän itse siitä eroon. Löytääkseen ehkä vielä pahemman edestään seuraavana syksynä.
Huru-ukko
Ja sieltähän se sitten tulikin:
https://yle.fi/a/74-20115327?origin=rss
"Kyseessä on juuri kantaväestö, se kotimaankielinen väestö, joka omalla väistämisellään tuottaa pitkälti etnisen eriytymisen."
Eli syy on tas kerran vain ja ainoastaan kantakirjasuomalaisissa, ettäs tiedämme kun kerran Päivystävä Dosenttorska niin sanoi.
Kiitos veljellemme Nils-Aslakille linkkivinkistä.
Jännityksellä odotan löytyykö VMP:ta ja tutkimusyhteisöltä rohkeutta alkamaan kaivelemaan haittamaahanmuuton kustannuksia Alankomaiden tapaan ja siinä sivussa rikostilastoja.
Taidan pukata koiranputkea sitä odotellessa.
Kajahti päähän ajatus, että tuo kirjoitustaidon ja käsialan taantuma johtaa siihen muutamaan, oliko Eppujen lauluun: Tahroja paperilla...
Huru-ukko
Hallitus olisi voinut kysäistä asiantuntijoiden sijasta vaikkapa joltain kylähullulta mihin tämä heidän "työperäinen maahanmuuttonsa" tulee johtamaan. Olisi saanut oikeat ennusteet nykyiseen tilanteeseen jo neljäkymmentä vuotta sitten.
Muuten, YLE "löysi" nopeasti miehen joka oli yllyttänyt engelsmanneja mielenosoituksiin valkoisia rasisteja vastaan. Oli kuulemma suomalainen. BBC löysi myöhemmin saman miehen ja aika erikoisen näköinen oli suomalaiseksi.
Tervehdys Huru-ukolle, Qroquius Kadille, Joppos123:lle ja Anolle & kiitos kommenteistanne sekä lisäyksistä.
Onneksi maailmassa on joitain pikkuriikkisiä valonpilkahduksia. Uunissa hautuu sekapata. Eli siinä on 2/4 osaa peuraa, 1/4 osa possua ja tapiksi 1/4 osa teertä.
Tuohon kun laittaa kunnon pottumuussin kylkeen (oikeaa voita sekaan) niin taitaa tulla nukkumatti.
Just tulin metsältä. Saalina kolme kyyhkyä ja muovikassillinen suppilovahveroita.
Tuppi- poika homojen asialla !
Tämä fäitöskirjafärkkääjä korosti sitä, että suomalaisten oppimistuloķset ovat myös heikentyneet. Onko mikään ihme, jos luokassa saattaa olla puolet keskenään eri äidinkieltä puhuvia vieraskielisiä lapsia ja opettajan aika menee heidän auttamisessaan, pojanjullikat eivät naisopettajia pidä minään, luokkahuoneista on väliseinät poistettu, joissakin jopa pulpetit ja kirjat koska koulussa pitää olla rentoa ja kivaa, älypuhelimien kanssa vehdataan ja kakofonia lienee melkoinen. Kuka siinä mitään oppii? Opettajia eli alan asiantuntijoita ei kuunnella kun tehdään "fiksuja" uudistuksia koulumaailmaan. Suomalaista peruskoulua käytiin takavuosina ihailemassa maailman ääristä, mutta näinpähän sekin onnistuttiin pilaamaan. Vanha sanonta kuuluu, että jos joku toimii, älä räplää.
Rouva Ano
Sulla on kunnon eväät uunissa tulossa:)))
Huru-ukko
Tervehdys Joppos123:lle, Anolle, Rouva Anolle ja Huru-ukolle & kiitos kommenteistanne.
Joppos123 & Huru-ukko: Jep. Eväät kohdallaan.
Ano: Niin, ehkä Ukraina tarvitsee enemmän kranaatteja kuin LGBTQTiiTyy-valistusta.
Rouva Ano: Erittäin hyvin tiivistetty.
Kirveenterästäkin syntyy hyvä keitto kun sekaan laittaa tarpeeksi voita, tietää wanha Lapin cansanwijsaus jonka meille välitti Martti Wallenius kirjassaan "Ihmismetsästäjiä ja erämiehiä".
Mutta jos noin on, silloinhan kasvisruoastakin tulisi hyvää lisäämällä riittävästi voita?
Voiko voi toimia jopa siten?
Jos kouluasioita haluaa tutkia, kehottaisin tutkimaan julkaisua nimeltä The Deliberate Dumbing Down of America. Kirjoittaja Charlotte Iserbyt palasi Yhdysvaltoihin joskus ennen Reaganin aikaa ja teki monia huomioita koulutustason alasajosta.
Ehkä nyt vihdoin Suomessakin on tullut selväksi mitä Jenkki-Ihqulasta tuotu menetelmä on saanut aikaan.
Ja sitten olisi noita NATO-asioita…
Lähetä kommentti