Tässä parin viimeisen viikon aikana olen pannut merkille, että varsinkin lehdistössämme majailevat edistykselliset piirit ovat siinä uskossa, että joku on keksinyt aikakoneen ja me kaikki ollaan porukalla palattu tammikuuhun 2007, jolloin virallinen totuus oli pyhä ja loukkaamaton, ja sitä vastaan napisi vain ne kuuluisat kaksikymmentä netsiä, joita ei tarvinnut ottaa millään muotoa vakavasti ja jotka oli kumminkin vaimennettava, kun ne oli niin vaarallisia. Sen verran ahkerasti on media (poliittisia piirejä tietenkään unohtamatta) suoltanut voitonvarmaa tekstiä, jossa kirjoittajat ovat toinen toistaan enemmän niin viiltävän ja kipeää tekevän oikeassa ja vielä enemmän oikeassa.
Tätä ajatusten hukkakaurapuuroa on niin paljon, että yhden vihablogin yhdessä vihakirjoituksessa ei niitä kaikkia voi tietenkään käsitellä, joten otetaanpa esimerkki, joka sopii mielestäni vallan mainiosti tähän lokeroon. Kyseessä on Kaleva-lehdessä lauantaina 5.8. ”Kalevan kanta”-osiossa julkaistu sujuvalla itäsaksalla kirjoitettu ”Rasismi kitketään tyvestä”-kirjoitus. Kannattaa lukea, ja ajatuksella.
Ihan alkuun kirjoituksessa ainakin mulla purkka pysähtyi, kun kirjoittaja vetosi opetushallituksen voimassa olevaan opetusohjelmaan, jossa todetaan:
Perusopetuksen arvopohjana ovat ihmisoikeudet, tasa-arvo, demokratia, luonnon monimuotoisuuden ja ympäristön elinkelpoisuuden säilyttäminen sekä monikulttuurisuuden hyväksyminen.
Pisti miettimään, että meneekö toi virallisestikin noin, mutta kun asiaa tarkastin, niin noinhan se menee. Eihän mulla tossa ritirimssussa noitten muitten asioitten kohdalla sinänsä huomauttamista ole, mutta toi ”monikulttuurisuuden hyväksyminen” pisti ihmetyttämään. Jos se olis ollut vaikkapa muodossa ”toisten kulttuurien tunteminen”, niin sehän kyllä menettelisi, mutta ymmärtääkseni tätä monikulttuurista Suomea ei ole vielä millään lakivasaralla kiveen hakattu eikä sen kyseenalaistamista kriminalisoitu?
Eli kyse on pelkästä poliittisesta näkökannasta, jota tulee levittää kaikille koulua käyville lapsille ja nuorille. Vaikka sen vastustamista ei ole laissa kielletty, ja meillä on huomattava määrä kansanedustajia, jotka eivät tätä monikulttuurisuuden autuutta ensinkään hyväksy. Tuleeko kouluissa opettaa politiikkaa? Varsinkin kun se on vain tietystä suunnasta värittynyttä politiikkaa. Oliskohan vaikkapa perussuomalaisten eduskuntaryhmällä aihetta ottaa asia esille?
Jutun kirjoittajalle ei tässä asiassa näytä olevan mitään ongelmaa, sillä hän toteaa:
Koulu käsitetään neutraalina paikkana, jossa arvoja ei siirretä yhteiskunnalta oppilaisiin. Sellainen se ei kuitenkaan ole, eikä sen pidäkään olla.
Koulut heijastelevat yhteiskunnan arvoja, koska ne kasvattavat nuorisosta yhteiskuntakelpoisia aikuisia. Suomea ja monia läntisiä yhteiskuntia määrittävät vahvasti demokratia, tasa-arvo ja monikulttuurisuus.
Yhteiskunnan kannalta on vain järkevää kasvattaa nuorisosta toimiva osa yhteiskuntaa. Se tarkoittaa sitä, että yksilöt omaksuvat yhteiset arvot.
Minusta tuo haisee aivopesulle. Huvittavaa on sinänsä, että kirjoittaja kehuu tuossa demokratiaa ja tasa-arvoa, eikä silti hyväksy kuin tietynväristen lasien läpi annetun opetuksen. Demokratiaa? Tasa-arvoa? Minä näkisin tossa kyllä melkoisen ristiriidan, mutta ehkä mulla ei olekaan tarpeellisen koulutuksen suomaa laaja-alaista tietämystä. Ja sen vuoksihan väkisinkin tulee mieleen ajatus, että kun kirjoittaja ei osaa ajatella kuin tietyn sabluunan mukaisesti, niin eihän se helevetti soikoon käy toisillekaan. Varsinkaan mukuloille. Muutenhan ne saattavat tulevaisuudessa historiantunnilla itse kertoa oppilaille höperöistä esi-isistään. Mitenkä muuten, jos nuori ei omaksu toimittajan arvostamia arvoja, niin tuleeko hänestä sitten yhteiskuntakelvoton aikuinen? Ja kuinka hänen kanssaan sitten menetellään?
Tämmöisissä kirjoituksissa ristiriita ei ole vika, vaan ominaisuus, sitä kuvaa kirjoittajan seuraavaksi heittämä lause:
Samalla koulut kannustavat nuoria kriittiseen ajatteluun.
Ristiriidan varmasti lukija huomaa ilman rautalankaa. Tosta puskee päähän mielikuva, että nutturapäinen opettaja vaahtoaa luokassa monikulttuurisuuden ihanuutta, josta kriittiseen ajatteluun kykenevä oppilas Vilma ottaa ja kysyy vaikka niin, että mitenkäs se on opettaja, kun monikulttuurisuus on ihanaa ja hyödyllistäkin, niin mitäs sinä ajattelet siitä, että Lontoossa tällä hetkellä palaa, eikä sytyttäjänä suinkaan ollut hörökorvainen Harry Sunderlandista? Käskeekö opettaja Vilmaa pitämään turpansa kiinni, vai kirjoittaako jälki-istunnon, jonka perusteena on faktojen esittäminen monikulttuurisuutta vastustavassa valossa?
Kannustetaanko kriittiseen ajatteluun vaiko ainoastaan Hommakriittiseen ajatteluun?
Seuraavaksi kirjoittaja vetoaa järkisyihin. Tai ainakin jotain sinnepäin.
Liian usein arjessa rasistiset puheet ohitetaan olankohautuksella, vaikka ne pitää kyseenalaistaa alkuunsa. Perusteluiden vaatiminen väitteille osoittaa, kuinka hataralle pohjalle rasistiset kommentit nojautuvat.
Kommenttien kyseenalaistamisen lisäksi arvoja on perusteltava järkisyillä.
Lienee selvää, että monikulttuurisuuden autuuden kyseenalaistaminen on jo itsessään sitä rasistista puhetta. Tyyppi puhuu järkisyistä, mutta ei kyllä kerro ensimmäistäkään. Tässä tulee taas mieleen luokkahuone, jossa kriittiseen ajatteluun kykenevät nuoret kysyvät vaikkapa seuraavaa:
- Mitenkäs on opettaja, kun tämä oikeasta etnisestä suunnasta tuleva monikulttuurisuus on meille suomalaisille ollut tähän mennessä vaan tolkuton rahareikä ja kun tota Eurooppaa kattelee, niin se tekee kipeetäkin. Mitkä ne on ne järkisyyt, joilla minä näen tämän hyödyllisenä ja välttämättömänä? Kun tota etnisesti oikeaa maahanmuuttoahan opettaja varmaan tarkoittaa eikä ranskalaista insinööria Pierre Hoeroebleauta. Kun eihän se edes erotu katukuvassa ja elää muutenkin kuin me. No, ehkä se ryystää kaljan sijasta mieluummin punkkua.
- Mitenkäs on opettaja, kun mun isoveikka on tehnyt töitä jo vuosikausia, ja se on yhtälailla ollut kaupungin asuntojonossa vuosikausia ja kumminkin tänne Somaliasta tuleva porukka saa heittämällä viisi huonetta ja keittiön ja vielä kitisevät päälle, kun ei ollu tarpeeksi iso kämppä. Mitkä on ne järkisyyt, joitten ansiosta minä nostan peukun pystyyn ja totean että näinhän tää pitää mennäkin?
- Mitenkäs on opettaja, kun Ali, Baba ja kaverit hakkasivat porukalla Antin, eikä niille seurannut siitä mitään? Kun meillä ymmärtääkseni vielä suhtaudutaan tohon väkivaltaan varsin negatiivisesti, niin millä järkisyillä sinä tämän perustelet?
- Mitenkäs on opettaja, kun tämä monikulttuurisuus on niin kertakaikkisen must juttu, niin kumminkin useissa kaupungeissa maksetaan opettajille ”haasteellisen luokan lisää”, jos luokassa on paljon maahanmuuttajia? Jos näitä järkisyitä ajatellaan, niin eikös sen pitäis mennä ihan toisin?
Oliskohan toimittaja sittenkin tarkoittanut, että yrittäkää nyt ihmeessä edes keksiä joku järkisyy?
Sitten kirjoittaja toteaa kumminkin, että maahanmuuton ongelmista puhumista ei saa demonisoida täysin. No paljonko se enää jätti keskusteluun varaa?
Sitähän minä en osaa sanoa, että onko kirjoittaja oikeasti tuota mieltä vai suoltaako hän sabluunan mukaista settiä pelkästään palkkansa ja työpaikkansa eteen. Mutta yhdestä asiasta olen sinänsä samaa mieltä kirjoittajan kanssa, eli nuoret eivät vaihda mielipiteitä opettajan kehotuksesta.
Eivät vaihda niin. Voin kuvitella tilanteen kurittomaksi päästetyssä koulujärjestelmässämme, jossa kirkasotsainen opettaja vetää mokumoottorin käyntiin ja alkaa julistaa evankeliumia. Johon Hemmo, Stegu ja Löka tuumivat väsyneellä äänellä että haista sinä pelle vaikka paska. Ja jatkavat jätkänshakin pelaamista. Tai niitä älypuhelimia ne kai nykyään näpräävät.
Ja tuskin opettajakuntakaan on niin kirkasotsaista kuin kirjoittaja luulee. Luokan edessä syntyy maailmasta melko nopeasti realistisempi kuva kuin jossain toimittajan tai tutkijan kammiossa.
Joulukalenteri 2024 Yhdeksastoista luukku
3 tuntia sitten
32 kommenttia:
Miksei vanhaa kunnon nokialaista nuorisoohjaajaa saa käyttää yläasteen luokissa
Tervehdys Anolle ja kiitos kommentistasi. Jäi vain epäselväksi, haluaisitko kumipuun oksaa käytettäväksi monikulttuurisuuden ihannoinnin opetuksessa vaiko yleisessä kurinpitomielessä.
Noin vakavammin sanoen, minä olen joutunut käyttämään työssäni voimaa hyvin paljon, enkä siitä nauti. Ja mitä tulee tuohon pampulla pieksämiseen kasvatuksen välineenä, niin näen, että sillä ei saada aikaan kuin harvinaisen vittumaisia ihmisiä tai sitten vaihtoehtoisesti kaikkea pelkääviä zombeja.
ja juu, pamppu ei ole mulla työvälineenä. Kuria ja järjestystä kannatan kyllä.
Heh tarkotin ihan perinteisessä yläasteenluokassa, meillä päin ei paljoa ole noit uussuomalaisia, ei sa pamppu kylläkään ole hyvä kurinpitokonsti, mutta jos nykyään viet oppilaan luokastakin ulos joka häiritsee, voipi opeettaja saada viellä syytteen päällekäymisestä, pidäs siinä sitten järjestystä luokassa
Tervehdys Anolle taasen. Jep, tossa olet oikeassa. Opettajan mahdollisuudet järjestyksen ylläpitämiseen ovat jo iänaikaa olleet nollan ja olemattoman puolessavälissä.
Minulla on työssäni vielä oikeus käyttää niskapersettä, mutta eiköhän sekin pian viedä pois.
Keskustelemamme aihe ei sinänsä ollut kyllä tämän kirjoituksen se ykkösaihe.
En näe tarpeelliseksi ryhtyä analysoimaan kirjoitustasi. Kiitän vain samoin kuin kirjoituksistasi yleensä.
Tervehdys Tapiolle ja kiitokset. Voimia eloon ja terveiset maanmainioille kissoillesi.
Hieno löytö, kerta kaikkiaan. Onneksi tulee tämä velkakriisi, niin josko sitten palattaisiin vaikka niihin perusasioihin.
Vaikka koko Kalevan kirjoitus onkin umpihullua aivopierua, herättää siinä kuitenkin huimion se kohta, jossa todetaan, että Yhteiskunnan kannalta on vain järkevää ... että yksilöt omaksuvat yhteiset arvot.
Tämähän on siis ristiriidassa sekä sen kanssa, että mitään ns. suomalaisuutta ei olisi että sen kanssa, että Suomessa olisi vain yhdet arvot. Jälkimmäinen on jo määritelmällisesti yhtenäiskulttuuria.
Ei ihan kouluun liittyvää nuorison kasvatusta,, mutta päästin poikani ruotsiin partion maailmanjamboreelle. Siellähän sitä monikulttuurisuutta näkee ja kokee. (meidän kylällä vielä ei)
Leirin saldoksi taitaa pojalle jäädä varastetut arvokkaat takki ja uimasortsit+ leiriltä hävinneet afrikaanot , jotka löytyivät kai huutelemasta "asylymiä" Tanskasta. Ei pojan mukaan koskaan Suomen leireillä ole varastettu mitään ja porukkaa ei ole keskenkaiken kadonnut.
http://www.partio.fi/Suomeksi/Lyhyesti/Uutiset.iw3?showmodul=149&interface=off&newsID=90447a45-de26-4b34-b702-262ea9e49470
Pohjoismaiset päättäjämme vahvasti mukana partioaatteessa.Pelottavaa.
en tiennyt että Katainen on ollut partiossa Siilinjärvellä Kuilun Pojissa (nykyisin kuilun Partaalla)
Oli joskus aika jollon pidin Kalevaa hyvänä lehtenä, jopa jonkin sortin "porvarilehtenä". Silloin kun Pravda oli menettänyt arvostuksen minulta, niin sen jälkeen Kalevalla oli vielä edes vähän jäljellä sitä. No nyt meni loputkin, tosin en ole aikohin nähnyt edes vilaukselta yhtään Kalevan juttua mistään asiasta. Oululaiset, tehkää omat johtopäätöksenne Kalevan osalta.
Näköjään Kaleva on toistaiseksi sallinut jutun alla olevalle kommenttipalstalle nuivia kommentteja. Ehkä se joskus ryhtyy estämään niiden läpimenon...
Nykyajan koulumaailmaa en niin tunne, mutta myöhäsyntyisenä vanhempana ja nelivuotiaan pojan isänä olen pannut merkille, että indoktrinaatio monikulttuurisuuteen alkaa kyllä jo kauan ennen kouluikää.
Käytännössä, katsopa nykyisiä lastenohjelmia. Siinä kuin meille 70-luvun lapsille syötettiin vielä suhteellisen kilttiä itä-saksalaista propagandaa, niin tämän ajan leikki-ikäisille kerrotaan rintaäänellä, että Ahmedin perheen kummallisuuksista on oltava hiljaa - ettei kukaan vain loukkaannu - eikä tule olla suruissaan, kun perheen tytöt eivät pääse ulos leikkimään. Oma lukunsa ovat sitten vielä toteamukset tyyliin "hyvin monessa perheessä on nykyään isän ja äidin sijasta kaksi äitiä tai isää", ikään kuin vääräviettisyydestä olisi yhtäkkiä kuriositeetin sijaan tullut valtavirtaa.
(Jälkimmäinen on lainaus jonkun lastenohjelman toimittajan alustuksesta ja sen verran härski vale, että sai minut sekä sillä kertaa sulkemaan television että sittemmin valvomaan myös lastenohjelmien katsomista.)
Kyllä kun tällaista tulee suut, silmät ja korvat täyteen jo lapsuudessa, niin koulussa tarjoiltu monikulttuurisuus menee jakeluun rutiinilla ja kyseenalaistamatta.
Tervehdys Kumitontulle, Anolle, Vieraalle ja Rtms:lle & kiitos kommenteistanne.
Kumitonttu: Mulla on kyllä hieman pelko, että velkakriisin ja sitä seuraavan persaukisuuden myötä puretaan nimenomaan suorittavaa koneistoa, ja tämmöselle tuuballe etsitään raha vaikka maailman lävestä. Vaan toivottavasti olen väärässä.
Ano: Ehkäpä afrikaanot ovat ”inspiroituneet ja energisoituneet” leirin tunnelmasta, niin kuin tuossa linkitetyssä jutussa mainostettiin. Partiosta en osaa sanoa, kun en ole siellä ollut. Nuorten Kotkien leirillä olin kerran joskus vuonna Kekkonen. Meillä oli ihan oikeasti siellä öiset vartiovuorot, vartioaseena oli starttirevolveri. Me tosin jätettiin se aina telttaan, kun tuumittiin, että me kumminkin sählätään ja pudotetaan se jonnekin, eikä pimeästä mettästä löydetä. Minkähänlaista settiä on silloin ollut tarjolla Pioneerien leirillä?
Vieras: Olis kyllä todellakin tarvetta päivälehdelle, joka keskittyisi uutisointiin eikä kansalaisten ”valistamiseen”.
Rtms: Yep, samanlainen kuva on tosta asiasta minullakin. Katsopas piruuttasi tuo Pikku Kakosen pätkä. Toi on tosin se koiranleukojen ”tuunaama” versio, mutta idea kyllä selviää. Nuo mammat ovat minusta ihan oikeasti pelottavia:
http://www.youtube.com/watch?v=krbShq6tdo0
Minäkin olen sitä sukupolvea, että muistan nuo DDR:n ja Tsekkoslovakian yms. tuottamat lastenohjelmat. Mutta meille räkänokille oli kyllä ehdoton must lauantaina klo 18.30 alkanut puolen tunnin pätkis, jossa oli tommiajerryä, maantiekiitäjiä, pinkpantheria ja sensemmosta.
Suomi on kyllä menossa kohti järjestelmää, jossa rikkaiden lapset menevät yksityisiin eliittikouluihin ja köyhien ja mamujen yleisiin. Eliitin ei tarvitse silloin nauttia monikulttuurisuuden ihanuuksista, vaan se jätetään köyhien iloksi.
Tervehdys Anolle ja kiitos kommentistasi. Luulenpa, että olet oikeassa.
Loppuisko mamukoulujen ongelmat sillä että erotetaan huonosti käyttäytyvät mamuoppilaat, määräaikaisesti tai pysyvästi?
Eikö sen pitäisi olla toisinpäin, eli ulkomaalaisten pitäisi maksaa koulunkäynti kun ovat täällä? Lasku esitettäisiin vanhemmille tai lähetettäisiin heidän alkuperämaalleen. Ovatko heidän vanhempansa osallistuneet täällä ollessaan yhteiskunnan rahoittamiseen veronmaksun muodossa, ennen koulunkäynnin aloittamista tai koulunkäynnin aikana? Ainakin jokin karenssi pitäisi olla ennen kuin on oikeutettu julkisiin palveluihin, puhumattakaan tulonsiirroista.
Tervehdys, Vieras. Hyviä kysymyksiä. Nythän tilanne on se, että tukiautomaatin käynnistymiseen riittää se, että saa jalkansa Suomen kamaralle.
Tänään tulee kuluneeksi vuosi siitä kun ekan kerran kirjoitin kommentin sinun blogiisi. Jos saan leivotuksi pannarin, niin olkoon se tämän kunniaksi.
Jaa, taidanpa ottaa whiskyn asian kunniaksi. Kiitokset hyvistä kommenteistasi.
Kiva tänne on kirjoittaa. Yleensä ymmärrät mitä yritän sanoa joten se helpottaa paljonl.
Kävin miekin tossa lähiöbaarissa ottamassa tuontioluen. Kippis ja muilla kielillä: skål, cheers, prost ja לְחַיִּים eli lecha'im!
Nyt alan paistaa sitä pannaria, taikina on odotellut varmaan tarpeeksi...
Ei muuta kuin makuelämyksiä. Mansikkahilloa päälle, niin jo pelittää.
Mansikkahilloa ei ole mutta omenahilloa on. Se on kotitekoista. En ole itse tehnyt vaan sain kämpille mukaan vietäväksi. Sitä on litran purkissa. Siitä riittää lettuun, pannariin, tai leivosten täytteeksi. Hillon kansas ei varmaan tarvi pitää Kiirettä jos purkin pitää koko ajan jääkaapissa.
Onko Ykän pihalla omenapuita tai luumupuita tms.? Entäs onko talossa kellari vai pihalla maakellari? Tuleeko marjoja, omenoita tai luumuja tms. joka vuosi niin että siitä saa mehua ja hilloa? Onks sulla mehumaija?
Tervehdys Vieraalle. Eihän meillä ole kuin yks karviaismarjapuska ja sitten raparperiä, josta saa kyllä omenoitten kanssa väsättyä ihan vetokelpoista viiniä.
Ja sitten meillä on pikkunen yrttitarha, jossa kasvaa mm. lipstikkaa. Lipstikka on loistava mauste soppa- ja riistaruokiin. Suosittelen.
Olin tuolla Ruotsin jamboreella "mahdollistajana" eli aikuisena työläisenä järjestämässä lapsille mukavaa leiriä.
Seuraavalle partioleirille lähden vain mikäli siellä ei ole:
1)Muslimeita
2)Ranskalaisia ja Italialaisia
3)Yleisiä sääntöjä noudattamattomia
4)Englanninkielen taidottomia
Perustelut:
1) Ramadanin aiheuttamat ongelmat, mitkä voimallisesti näkyivät siinä, ettei pikku abubabu pystynyt tekemään mitään päivällä tolkuttoman nälän takia. Partion arvomaailma kuitenkin on länsimais-kristillinen, ja tämä pieni vähemmistö pompottaa enemmistöä.
2)3)4) Nämä kolme kietoutuvat yhteen melko elimellisesti.
Tervehdys Leiriorjalle ja kiitos kommentistasi. Noihin perusteluihisi ei oikeastaan ole mitään lisättävää. Asia tuli kerralla selväksi. Voimia eloon ja mukavampia leirejä jatkossa.
Taidan olla sitten liian vanha...Minun aikanani kun oli olemassa jo tuo jako: köyhät kävi kansakoulun ja rikkaat sen toisen koulun. Paremmat opettajat taisivat olla siellä toisessa koulussa, koska meidän koulussa sai helposti opettajalta päihinsä, jos luki läksynsä liian hyvin eikä opettaja tuntenut vanhempiasi (olivat köyhiä ja asuivat syrjässä).
Ei siitä ajasta nyt niin kovin kauan ole?
Terveiset Itte Lehdolle ja kiitos kommentistasi. Niin, kerkesinhän minäkin jonkun aikaa kansakoulua käydä, ennen kuin se muuttui itäsaksalaistetuksi versioksi. Pikkusta vajaa nelisenkymmentä vuottahan siitä on.
Tervehdys kansakunnallisesta raivauspalvelustamme
Olet Yrjö kirjoittanut jälleen 105% asiaa (Luku 105 talvisodan päivien määrä)
Ymmärtänet että juuri tämän enempää en voi kommentoida koska olen tämä Belsebuubi näiden mainitsemiesi tahojen markkinoimana ja elävältä syöty heidän Kiinan seinälehdissään, sekä virkakoneistossaan mankeloitu, jolla ei ole enää kuin kapisen koiran rooli tässä ns. silvottu tynkä-Suomi yhtälössä.
Toki aina voi taistella tutkainta vastaan mutta kun se on jo minulla uinut jo liian pitkään ahterissa.
Hyvät syksyn jatkot kaikille Yrjön palstaa lukeville
Kansakunnallinen Jeesus Kristus-syytteet saanut ja tuomiosta puuttui vain tämä virallinen ristiinnaulitseminen sen sijaan ruoskaksi jäi 2 vuotta 5 kk ehdotonta kaikkine oheisseuraamuksineen.
Kiitokset kansantaiteilijalle ja jatkuvasti voimia eloon.
yksilöt omaksuvat yhteiset arvot.
Voidaanko tänne tulevilta maahanmuuttajilta vaatia omaksumaan edes noudattamaan tämän maan lainsäädäntöä. Voimmeko me vaatia päättäjiltä, että lakien noudattamista myös valvotaan, että niitä ei rikota systemaattiseti.
Vai alkaako se hysteerinen parkuminen rasismista, natseista ja polttouuneista jos joku kehtaa tälläistä vaatia.
Inex
Tervehdys Inexille ja kiitos kommentistasi. Tonhan pitäis olla itsestään selvää, mutta toi hysteerinen parkuminen on sisältöään suurempi. Ajattelusta viis, onhan iskulauseet keksitty.
Sain viimeinkin aikaan tämän ikuisuus kirjoituksen.
Kevään ja kesän ajan ollut vaikka mitä kirjoituksia kolumneja, mielipiteitä PS.
Muista puolueista ei niinkään paljon.
Keväällä näkyi ettei muusta osata kirjoittakaan kuin Perussuomalaista.
Jäähän siinä muut asiat pimentoon. Ilmeisesti se vain kannattaa.
Miksei tälläisistä asioista nouse suurta kohua? Tai perusteta facebook ryhmiä. Miksi jostakin mitä joku on sanonut tulee niin suuri asia.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/114724-nain-suomessa-kortiton-ajoi-yli-%E2%80%93-syyteoikeus-vanheni
Seppo Lehto saatu kärsimään tuomionsa, yliajajalla syyteoikeus vanheni.
Joillakin taitaa olla vähintään vuoteen 2002, Silloin ei vielä ollut häiritsevää puoluetta.
Kirjoittaja tuntuu jaksavan samasta aiheesta meuhkata.
Jopa vähän hauskaa, miten paljon tuota *****.
http://clark.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
Toukokuulta toimittaja Similän oksennus.
http://www.hs.fi/juttusarja/simila/artikkeli/Enemmistöliitto/1135266486438/?cmp=tm_etu_kolumni
Täällä kerrostaloja asukas pitää natsilippua parvekkeella, viimeksi oli lauantaina parvekkeella pari tuntia. Jokuhan varmasti kauhistuisi natsilipusta parvekkeella. No en jaksa yhdestä lipusta.
Tervehdys Anolle ja kiitos kommentistasi sekä linkeistä. Tuo Similän vuodatus on aika legendaarinen esimerkki siitä, että ei kannata yrittää kirjoittaa huumoria, jos sitä ei osaa.
Pitäisiköhän perustaa eri kouluja monikulttuurisuuskriittisille oppilaille, meinaan että monikulttuurisuuteen kai kuuluu se että on yhteiskunta tukee eri arvomaailmoja omaavia ryhmiä.
Lähetä kommentti