- Hyvää päivää, hyvät kuulijat. Täällä Antero Lärvänen Huitsinnevadan paikallisradion ja Huitsinnevadan Paikallisdemokraatin yhteislähetyksessä tällä kertaa täältä Jyväskylästä. Jyväskylässä on keskusteltu jostain pelottavasta äärioikealta tulevasta väkivallan uhasta, joka tosin sattumoisin ei sitten tullut paikalle räyhäämään. Joka tapauksessa Kansan Uutiset teki asian pohjalta kirjoituksen, jossa se on kovasti huolissaan.
- Asian taustoja meille selvittää jälleen kerran suomalaisen selitteläätiön Grand Old Man Adolf Butler. Tervehdys Adolf, ja kiitos että taas kerran suostuit haastattelumme. Vaan jos mennään itse asiaan. Ymmärtääkseni tämä kasvot jäätyneeksi kauhunaamioksi jähmettävä pelko johtuu niistä kolmesta lutopäästä, jotka aikaisemmin kävivät eräässä tilaisuudessa Jyväskylässä riehumassa ja jotka löysivät lutopäitä odottelevista lutopäistä oivan kumppanin. Kuinka itse määrittelisit näitä lutopäitä ja heidän muodostamaa uhkaa?
- Tervehdys Anterolle, Hösselle ja Pertalle sekä tietysti kaikille kuulijoille ja lukijoille. Niin, minä olen kyllä kovasti huolissani näistä lutopäistä. Kun heitä on näetsen liian vähän, eivätkä he toimi tarpeeksi aktiivisesti. Jotain öykkäröintiä saisi nyt tämä porukka saada aikaan. Ja äkkiä sittenkin. Jyväskyläcausti elää vain oman aikansa, ja mikäli sen lisäksi meillä ei ole muuta näyttöä äärioikeiston noususta kuin jonkun humalaisen perussuomalaisen jätkän facebookista otettu kuvakaappaus niin varsin ohkaseksihan tää touhu käy. Ei saada niin sanotusti lihaa luitten ympärille. Kun se varsinainen pelkohan tulee ihmisistä, jotka, juuttaat, esittävät kiusallisia kysmyksiä, joihin meillä ei ole vastauksia. Meillä ei ole tarjota kuin liturgiaa, joten olisi kovasti hyvä, ettei niitä kysymyksiä esitettäisi ensinkään.
- Mennäänpä tuohon Kansan Uutisten kirjoitukseen. Siinähän käydään alussa läpi 1930-luvun Suomea ja Lapuan liikettä sekä IKL:ää, jotka molemmat lehden mukaan ”suunnittelivat demokratian korvaamista toisenlaisella vallankäytöllä”. Lisäksi lehdessä mainittiin ns. kalstalaiset, jotka pyrkivät korostamaan suomalaisia rotuominaisuuksia. Kalstalaisissa oli lehden mukaan tuhat jäsentä, enkä esmes minä ollut porukasta kuullutkaan ennen kuin Kansan Uutiset siitä nyt kirjoitti. Kun tietää, että Kansan Uutisten kohteena on kuitenkin perussuomalaiset ja yleensäkin kansallismielisesti ajattelevat ihmiset, jotka eivät suunnittele demokratian korvaamista toisenlaisella vallankäytöllä niin eikö mielestänne tällaiset vertaukset ole hieman liioiteltuja, etten sanoisi tarkoitushakuisia?
- No totta kai ne ovat. Mitäs muutakaan tässä Kansan Uutiset voisi tehdä? Ruveta esimerkiksi analysoimaan vaikkapa Jussi Halla-ahon kirjoituksia ja osoittamaan ne vääriksi? Totta kai Kansan Uutiset demonisoi. Ensinnäkin sille on annettu valtuudet demonisoida ja toisekseen tämä demonisointi on pirun paljon helpompaa kuin se, että alettaisiin oikeasti selittää, että mikä siinä meidän ideologiassa loppujen lopuksi on niin erinomaista ja ennen kaikkea onko siitä hyötyä suomalaisille.
- Hyvänä esimerkkinä tästä lienee jutussa mainittu Suomen Pen-yhdistyksen johtokunnan jäsen Iida Siimes, joka totesi että ”Esimerkiksi natsien toteuttama juutalaisten tuhoaminen on tarkimmin suunniteltu tappokoneisto, minkä ihmiskunta on tähän mennessä kehitellyt. Tämä onnistui muun muassa siksi, että juutalaisista ei puhuttu ihmisinä, uhreina, vankeina vaan materiaalina. Virkamiehet etäännyttivät ihmisyyden, vartijat ja vangit eivät saaneet katsoa toisiaan silmiin. Samaan tapaan maahanmuuttokriittisyys luo vahvasti toiseutta.” Mitenkäs Adolf näet asian? Oliskos tässä kumminkin yhdistetty kaksi asiaa hiukkasen huterasti? Tässä kumminkin pannaan suomalaisen maahanmuuttopolitiikan arvostelu ja Zyklon-B melko vahvasti samalle viivalle.
- Tokihan ne on hiukkasen huterasti yhdistetty ja noin järjellä ajatellen paskapuhettahan se on, mutta kun ottaa huomioon sen, että tarkoituksena on herättää mielikuvia joilla pyritään vaikuttamaan, ja ennen kaikkea estämään vastapuolta vaikuttamasta niin kyllä tämä mielestäni on täysin hyväksyttävää. Ja voihan tässä tietysti todeta, että han-suomalainen ei välttämättä halua katsoa kunniauussuomalaista silmiin. Han-suomalaisella syynä voi olla hyvinkin se, ettei se halua ärsyttää ja hän haluaa olla kaikessa rauhassa. Mustalaisten kohdallahan tää on mennyt näin jo iät ja ajat. Mutta kun käytäntöjä ajatellaan uudestaan ja tiedostavalla mielellä, niin eikös siinä vaan, piru vie, luoda sitä toiseutta? Ja ai-jai, mihinkäs se saattaakaan päätyä?
- Jutussa haastateltiin, no, luonnollisesti, meidän kaikkien omaa pikkupartisaania Dan Koivulaaksoa, joka totesi, että äärioikeisto pyrkii luomaan Suomeen pelon ilmapiiriä. Hän totesi, että ”on tärkeää puhua tarkemmin ääriliikkeistä, mitä esimerkiksi äärioikeistolla tarkoitetaan.” Niin tästä, kuin Koivulaakson aikaisemmista avautumisista saa helposti mielikuvan, että tämä kuuluisa ”käsitteiden määrittely” on keino, jolla voidaan tarvittaessa demonisoida ihan kenet hyvänsä, joka ei laula monikulttuurisuutta ylistävää epistolaa.
- Ai jai. Dan The Man. Ai sitä nuoruuden intoa. Ai sitä turvallisissa oloissa leikityn partisaanileikin ihanuutta. Vaan Dan keksi tuon ”käsitteiden määrittelyn”, ja vaikka muuten heppu on tietysti roolipeliään leikkivä pelle, niin hän on meille hyvin tarpeellinen median rakastama pelle ja tuota termiä fiksummatkin käyttävät niin paljon kuin ennättävät. Se käsitteiden määrittely on todellakin käyttökelpoinen termi. Loppulaskussa kun käsitteitä oikein määritellään, niin suurin osa suomalaisia on äärioikeistoa, ja hei, siihenhän täytyy toki reagoida ankarimman jälkeen. Pelon ilmapiiristä on tietenkin kyse, mutta sitähän levitämme me. Tarkoituksena lähettää viesti meitä vastustaville, että älkää soittako poskeanne.
- Mennäänpäs vielä tuohon Kansan Uutisten juttuun, jossa kirjoitettiin myös Rosa Meriläisestä. Hänhän oli tuossa KU:n mainitsemassa tilaisuudessa mukana, ja kertoi kirjastaan, jossa ”15–19 -vuotiaat tamperelaiset tehtaantytöt perustivat 1918 naiskomppanian ja taistelivat urhoollisesti asiansa puolesta”. Minähän en varsinaisesti fanita Rosa Meriläistä, mutta en silti ole varma halusiko hän ehkä nähdä lausumansa juuri tällä tavalla ja tässä jutussa. Kun ottaa huomioon, että Kansan Uutisten jutussa nimenomaan ollaan huolissaan ihmisistä, oikeista tai keksityistä, jotka haluavat muuttaa väkivalloin laillista järjestystä ja punaiset kumminkin ihan oikeasti halusivat väkivalloin muuttaa laillista järjestystä. Eikös tässä Kansan Uutisten jutussa ole mielestänne hienoinen ristiriita? Kun eikös tässä ole tarkoitus toimia nimenomaan väkivaltaa vastaan?
- No onhan siinä joo, mutta sinun tulee Antero muistaa että on tietysti sitä oikeutettua väkivaltaa ja ei-oikeutettua väkivaltaa. Kyse on vain siitä, että kuka sen saa määritellä. Ja onhan se niin, että noitten komukoitten täytyy antaa käydä sitä kapinaa mielessään ja paperilla uudestaan ja uudestaan. Jos sen tulos vaikka muuttuisi, kun oikein lällättää. Eiköhän joku niistä kirjoita pian semmosen vaihtoehtohistoriakirjan, jossa punikit voittivat sodan, Suomesta tuli likimain paratiisi, ja kirja loppuu photoshopattuun kuvaan jossa punasuomalainen ja neuvostoliittolainen sotilas lyövät kättä erään berliiniläisen rakennuksen katolla kun he ovat nostaneet sinne liehumaan erään lipun. Ei sun Antero tästä kannata olla huolissasi. On vaan niin muodikasta jäystää tiettyjä hampaitten väliin jääneitä lihanpaloja. Vaikka itse söisi pelkkiä kasviksia.
- Tohtori Butler. Tämä Kansan Uutisten juttu oli vain yksi hyvin, hyvin monista prikulleen samanlaisista. Minulla itselläni tulee mieleen, että Suomessa on kehitetty jonkunlainen poliittinen matrix. Täysin keksitty kuva todellisuudesta, mutta juuri sen keksityn kuvan mukaan tulisi elää sekä löytää ja hiljentää viholliset. Koska vihollisten esittämät väitteet ovat matrixin ulkopuolelta.
- Poliittinen matrix? Mutta tuohan oli mainio termi. Rupeanpa itsekin käyttämään sitä. Niin no, en tietenkään julkisuudessa, vaan ammatillisissa yhteyksissä. Ja sinähän Antero olet asiassa aivan oikeassa. Suomessa eletään täysin stetsonista kehitetyn poliittisen matrixin mukaan. Onneksi valtapuolueet sallivat sen, että vähemmistön vähemmistön vähemmistö saa muokata tätä matrixia ja määritellä, mikä on moraalista ja oikeaa.
- Mutta miksi valtapuolueet sallivat sen? Niin kuin sanoit, matrixin määrittelee vähemmistön vähemmistön vähemmistö.
- No, kokoomushan ei nakkaa paskaakaan siitä, mitä jossain maakunnassa nimeltä Suomi tapahtuu. Puolue, tai ainakin sen johtoporras elää jo Euroopan Liittovaltiossa ja niillä on katse korkeammalla. Kokoomuksen kuolemanpartiothan kävivät jo kymmenen vuotta sitten ampumassa viimeiset saamelaiset shamaanit ja hajottamassa viimeiset toimivat noitarummut, ettei vanhakantaiset kokkarit pääse manaamaan Sipoon soihin haudattua kypäräpappia takaisin henkiin.
- Muut valtapuolueet taas ovat hölmöyttään nielleet matrixin, koska ne eivät halua itselleen vähemmistön vähemmistön vähemmistön manaamaa pahaa karmaa. Niin älyttömältä kuin se kuulostaakin. Tokihan ne voisivat tuumia ääneen, että hepuilla viiraa, ja ne näkevät korviensa välissä olevia mörköjä. Tietysti tässä asiassa niin kokoomus kuin muutkin valtapuolueet kusevat omaan kaivoonsa.
- Ja nythän minä arvaankin, kuinka homma etenee. Eli jos niin persut ja yleensäkin kansallismieliset tahot hoidataan hiljaiseksi, niin eihän se riitä.
- Ei riitä niin. Sitten etsitään uusia vihollisia. Kun tälle, no, melko lapselliselle mutta meille tärkeälle porukalle ei ole tärkeintä saavutettu lopputulos, vaan jatkuva oikeamielinen älämölö ja sen aikaan saama hyvä olo. Ja sittenpä ruvetaan hyökkäämään valtapuolueita vastaan. Tyyliin että ettehän te meitä vastustaneet, mutta ettepä erityisen kovaäänisesti kannattaneetkaan. Tehän perkeleet olette vielä ovelampia äärioikeistolaisia kuin nää just jyrätyt.
- No, ehkä demareilla on pientä toivoa, ja se kulminoituu Päivi Lipposeen joka on omanlaisensa lahjakkuus. Demarien puoluekoneisto tosin ottaa melkoisen riskin, koska sehän on sanonut Päiville, että ole nyt hyvä ihminen hiljaa, äläkä munaa meitä tämän enempää. Tai me hoidetaan sut seuraavien vaalien jälkeen opettajaksi johonkin itä-helsinkiläiseen kouluun, joista sinä niin kovasti diggaat.
- Vaan mitenkä on? Entä jos tää näkyjä näkevä porukka pääsee tavoitteeseensa? Jos kaikki demonit on kukistettu? Mistäs sitten pidetään älämölöä? Ketä sitten demonisoidaan?
- No siinä vaiheessa ne varmaankin käy toistensa kurkkuihin. Että kuka oikeaoppisin oli ja kuka taas ei. Minullehan se on yksi lysti, sillä siinä vaiheessa tehtäväni tässä maassa on tehty, ja nostan kytkintä. Minullahan on huvila Tahitilla. Siellä on mukavaa viettää eläkepäiviä. Tietysti jos virtaa riittää, saatan ottaa vielä toisen maan työn alle. Olen ajatellut Mongoliaa. Se umpirasisti hotellinpitäjä, jonka kanssa sinäkin kaveeraat tuntuu diggaavan siitä maasta. Ehkä teen sen piruuttani.
- Jo jos nyt ei Mongoliaa kuitenkaan. Ykä pahoittaa siitä mielensä kovasti. Mutta kun olen haastatellut sinua useamman kerran, niin vaikuttaa siltä, että sinä et oikeasti usko tuohon epistolaan, mitä sinä levität.
- No enhän toki. Hullun touhuahan se on. Suomea voi verrata semmoseen kätevään ja kompaktiin, jos kohta ei mitenkään ylelliseen perheautoon. Sillä ajelee asvaltilla ja mettäteilläkin, mutta jos sillä lähtee kokeilemaan kuinka pitkälle se pääsee lettosuolla, niin eteneehän se, tosin ei eteenpäin vaan alaspäin. Niin että kohta ei näy edes perävaloja. Juuri näin tukemani suunta tulee Suomelle tekemään.
- Mutta miksi ihmeessä sitten?
- No minähän olen aina tykännyt kepposista. Ja mulla on ollut pienestä pitäen mielessä ajatus siitä, että kuinka ison källin sitä voikaan tehdä. Kun tulin tänne Suomeen, ja opin kielen, aloin tutustumaan suomalaiseen kirjallisuuteen. Ja löysin Veikko Huovisen kirjan Veitikka. Ja siitä sain kuningasajatuksen. Eihän sitä tietysti voinut yksi yhteen tehdä, sehän olis ollut jo idean kopioimista, eikä tuo natsismi olis purrut kuitenkaan. Mutta muokattuna, Antero hyvä, muokattuna. Källien källi.
- Niin että Veitikka? Oletan, että toistaiseksi on vielä menossa Operaatio Ülex?
- Jep. Mutta ole huoletta Antero, Operaatio Saublöder Arsch on vielä tulossa.
- Tohtori ynnä muita pitkiä oppiarvollisia sanoja Butler, kiitän teitä jälleen haastattelusta. Täällä Antero Lärvänen, Jyväskylä. No niin, äänimiehet. Rojut Transittiin ja sitten Lällävedelle. Ykäkin tulee saunomaan. Lupasi laitella saunan valmiiksi.
(myöhemmin autossa)
Hösse: Vaan minkäs värinen se olikaan se pilleri, joka piti siinä Matrixissa niellä? Minä en muista. Sininen vai punainen?
Pertta: Vihreä.
Hösse: Hä? Millä perusteella?
Pertta: Minä ostin saunaan valmiiksi Carlsbergiä. Siinä on vihreä tölkki. Me emme elä matrixissa.
Anteron puhelin: Brdlbrdlbrdl nokia ringtone tai joku muu vapaavalintainen soittoääni.
Antero: Terve Ykä! Joo, me ollaan jo Ylä-Tölöviössä. Ei mee tuntiakaan. Pistä tulille vaan.
Hösse: Mitäs Ykä?
Antero: Kyseli laskeutumisaikataulua. Pistää saunan lämmitä samantien. Vaan sovitaanko pojat, että ei puhuta Ykälle ollenkaan tosta Adolf Butlerin Mongolia-suunnitelmasta. Se hermostuu siitä vaan ja etsii sen käsiinsä ja virpoo sitä niin turpaan, että heppu sen ikänsä muistaa.
Hösse: Joo, parempi näin. Kun kyseessä on vielä suomalaisen selitteläätiön ja sovelletun spedestetiikan Grand Old Man, niin vankilaanhan se Ykä siitä joutuu.
Pertta: Ja vankilasta käsin on vaikea pyörittää hotellia. Tiedostavat lehdetkin varmaan rupeavat nimittämään Hotelli Yrjöperskelestä Hotelli Yrjö-Batesiksi.
Antero: Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen
Joulukalenteri 2024 Yhdeksastoista luukku
3 tuntia sitten
12 kommenttia:
Nyt pisti Ykä pahan. Tähän asti olen kuvitellut, että Suomi-auton ajaminen suohon on joidenkin nuorten harmiton harrastus, jolle vielä nauretaan paskaiset naurut, mutta jospa naruja veteleekin taustalla joky äly, jolla on aivojen lisäksi arsenaalissa tankkejakin...
Oli miten oli, analyysisi meni jälleen kerran nappiin.
Eikä tässä voi olla muistelematta, kuinka vanha Aatu pisti pystyyn suhteellisen toimeliaan maailmansodan sudeettisaksalaisten avulla. Ihmiset, joita kohdeltiin hyvin, jotka olivat varakkaita ja etuoikeutettuja, yllytettiin vihaan ystävällisiä tshekkejä vastaan. Kun huuto nousi tarpeeksi kovaksi, piti Aatun mennä avuksi ja panna sileäksi paitsi sudeettimaa myös muu tshekkoslovakia.
Varmaan vuonna 1945 kodittomina pakolaisina pitkin hävitettyä Saksaa vaeltaneet sudeettisaksalaiset muistelivat lämmöllä isä-Adolfia, joka heille tämän kaiken ihanuuden järjesti. Ja ihan pyytämättä.
Tervehdys Närpes Vargille ja kiitos kommentistasi. Tiedä häntä taustaälystä. Kunhan juttuja kirjoittelen. Välillä vaan tulee tommonen mieleen. Suuri humoristi kaiken taustalla. Mutta tämä poliittinen matrix on kyllä totta. Roolipelaajat taistelevat päässään luotuja mörköjä vastaan ja media menee täysillä mukana. Kauheintahan on, että ne möröt ovat vain ihan tavallisia ihmisiä, jotka haluaisivat elää kaikessa rauhassa.
Ykä ja hänen luomansa fiktiivinen tutkija Adolf Butler onnistuivat tavoittamaan postmodernin vasemmistolaisuuden kovan ytimen.
Ykä tuskin on lukenut Stephen Hicksin kirjaa Explaining postmodernism. Siinä kirjoittaja pohdiskelee, mikä näiden vasemmistolaisten selitteläätiön ja soveltavan spedestiikan tutkijoiden motivaatio on. Hicks päätyi samaan johtopäätökseen, jonka Butler tässä kirjoituksessa sanoi ääneen. Kaikki kommunismiin perustuvat yhteiskunnalliset kokeilut ovat epäonnistuneet ja yleensä vielä katastrofisella tavalla.
Jäljelle jää vain kiusanteko eli menestyksen sabotointi. Se on ainoa tapa, jolla nämä itsensä älykkäiksi ja tärkeiksi tuntevat ihmiset voivat vaikuttaa.
Ehkä tämän matrix-pelin syvimmän tarkoituksen perille päästään amerikkalaisella ikiaikaisella poliisimetodilla: "follow the money."
Kuka siis hyötyy taloudellisesti tästä äärioikeiso-vöyhötyksestä? Oikein vastannut osaakin nimetä rikollisen saman tien.
Lukeaa ja ihmetelkää: nyt äärioikeisto ja antifeminismi uhkaavat nielaista kaikki pohjoismaat haisevaan, terävähampaiseen kitaansa! Onneksi konsulit valvovat ja vastatoimiin on jo ryhdytty. Ykänkin on paras vaan korottaa hotellinsa palovakuutusta.
Lisää aiheesta: http://mannagryn.puheenvuoro.uusisuomi.fi/136442-pohjoismaiden-ministerineuvosto-ja-aariryhmien-muodostama-turvallisuusuhka
Tervehdys Vasarahammerille ja Närpes Vargille & kiitos kommenteistanne.
Vasara: Joo, vähemmän minä noita luen. Kirjassa lie kyse tästä oliko se ”Wienin koulukunta”
ja heidän perillisistään. Että ideana oli pikkuhiljaa rapauttaa länsimainen arvomaailma ja sitä kautta ajaa maat marxilaisiksi. En ole tosin varma, että kaipaako tämä nykyinen sukupolvi välttämättä sitä marxilaisuuttakaan. Ennemminkin on tainut käydä niin, että välineestä on tullut itsetarkoitus.
Yleensäkin tilanne on nyt niin skitsofreeninen, että tätä paljon puhuttua pelon ilmapiiriä levitämme me tavalliset ihmiset, koska me emme oikein niele sitä, että ylhäältä päin sanellaan mitä saa ajatella. Ja jonkun ihme vinkkelin kautta sitten lopputulema on se, että ne ovatkin me, jotka pyrimme yhteiskuntaan, jossa ylhäältä päin sanellaan mitä saa ajatella. Tää kävis jo hyvästä sketsistä, mutta kun nää onnettomat ovat ihan tosissaan.
Närpes Varg:
Viesti 1: Let´s follow the money ja tässä tapauksessahan on kiinni niin suomalaisuutta asiakseen mollaavan tutkijakunnan kuin maahanmuuttoteollisen kompleksin leivästä. Ja kun heidän ns. asiantuntemustaan arvostellaan, niin ympäri Suomenmaan aletaan huutaa mieletöntä uhrihoosiannaa ja arvostelu halutaan kieltää, ettei jopa kriminalisoida. Samaan aikaan vientiteollisuudesta laitetaan ihmisiä kilometritehtaalle yhtenä köytenä, mutta eihän sillä ole niin väliä. Huvittavinta on, että nämä vientiteollisuuden ihmiset elättävät nämä hoosiannanhuutajat. Mutta elätit eivät taida sitä itse tajuta. Heidän maailmassaan varmaan puhua mälkyttäminen muuttuu suoraan leiväksi, bensiiniksi ja sähköksi.
Viesti 2:
No enpä olis arvannutkaan… Tästähän nillitti jo toissa vuonna tutkijatytsy nimeltä Jemima Repo:
http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/%C3%84%C3%A4rioikeiston+rasismi+kytkeytyy+naisvihaan/1135268812200/?cmp=tm_etu_paakirjoitus
Ja näköjään hän on sitten saanut nillitykselleen tarpeeksi kavereita, että tämäkin on siirretty poliittiseen Matrixiin ja sen mukaan sitten eletään. Naistutkijoilleja ja äärifeministeille vittuillaan ja – vielä pahempaa – naureskellaan netissä, joten onhan tämä uhka nyt sitten toteennäytetty. Tää on ilkeetä, mutta on pakko sanoa, että mieleeni tulee paskakärpänen, joka huomaa toisten paskakärpästen löytäneen muhevan läjän, ja haluaa epätoivon vimmalla päästä itsekin sinne möyrimään.
Vieraalle: Kiitos sähköpostista. Juu, jätä läskit lapaan kiinni. Se toimii hauduttaessa hyvänä voiteluaineena ja mureuttaa lihaa. Ota lihasta irtoava liemi talteen ja tee soosiksi. Lisää soosiin tekovaiheessa sinappia. Se sopii kyseiseen evääseen kuin nenä päähän. Niin ja kerma tietenkään ei pilaa mitään koskaan.
En ole kuullut Wienin koulukunnasta. Akateemisilla kommunisteilla ja kulttuurikommunisteilla on tuo Frankfurtin koulukunta. Mahdoitko tarkoittaa sitä?
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html
Aatu hätisti kulttuurikommunistit pois Frankfurtin yliopistolta mutta ne palasivat sodan jälkeen.
Talousliberalismissa on sellainen ideologia/suuntaus kuin Itävaltalainen koulukunta, austorlibertarismi. Sitä voi sanoa äärioikeistolaiseksi koska se on puhdasoppista ja pitkälle menevää.
Tervehdys, Vieras, ja kiitos korjauksesta. Sehän se oli. Puolustuksekseni voin sanoa, että en "määritellyt käsitteitä", vaan ne oli mulla ihan rehellisesti hukassa.
Mikä toi Butler loppupeleissä on? Tosiuskovainen, leipäpappi vai opportunisti? Hän myöntää pitävänsä leikkipartisaaneja hyödyllisinä idiootteina jotka pelaavat ehidän pussiin. Butleri ei tainnut Neukkulan aikana päästä korkeimman neuvoston puhemiehistön, politbyroon tai keskuskomitean puheenjohtajaksi tai puoluekoulun rehtoriksi.
Joku voisi selvittä oliko Marx mokuttaja ja kulttuurikommuni vaiko pelkkä talous-ja finanssikommunisti.
Ehkä aikoinaan olisi leikkipartisaaneille ollut hyväksi mennä suorittamaan työpalvelua kolhoosille ja sovhoosille.
Oliko Huitsinnevadalla YYA-aikana korkein neuvosto, politbyroo tai keskuskomitea, tai yrittikö jotkut kasata niitä? Ehkä ei ollut kun ei ollut kolhooseja eikä sovhoosejakaan. Vai onko Hotelli Yrjöpeskeleen tontilla ennen ollut kolhoosi tai sovhoosi? Entäs hotellin toiminta, perustuuko se 5-vuotissuunnitelmiin ja onko hotellin hierarkiassa korkein neuvosto, politbyroon tai keskuskomitea?
En tiedä onko se kolhoosiin verrattava mutta joskus on ollut tai on yhä sellaisia monialaisia maatiloja jotka kasvattivat ja viljelivät monia juttuja ja pitivät monia elikoita. Lisäksi niillä on jotain käsityöhön tai teollisuuteen verrattavaa tavaranvalmistusta, joistakin tuli ruukkeja. Eikö ne aikaisempien vuosisatojen kartanot just ollut tommoisia? Valtiokin omisti kruununkartanoita muttei kruununkartano ollut mikään sovhoosi.
Tässä isämaan alasajossa ei oikein tiedä mitä tekis? Noh, mä olen päättäny ruveta harrastamaan "metsäsisseilyä", yöpymisiä teltassa syyskylmillä ja suunnistusta ja yleensäkin metsässä akkujensa lataamista. Jos kahina tulee, niin se metsämaasto on meitin suuri valtti jolla otamme sen voiton.
Tervehdys Vieraalle ja Korpisoturille & kiitos kommenteistanne.
Vieras: Adolf Butler on työkalu, jolla minä pyrin jotenkin saamaan päähäni ymmärrystä tästä nykymeiningistä, jonka näen kertakaikkiaan järjenvastaisena. En kyllä epäile yhtään, etteikö Butlereita olisi oikeastikin, niin kuin Vasara tossa ylempänä totesi.
”Joku voisi selvittä oliko Marx mokuttaja ja kulttuurikommuni vaiko pelkkä talous-ja finanssikommunisti.”
Marxin elinaikaan ei mokutuksesta tiedetty mitään, joten tuskinpa hän mikään mokuttaja oli. Yrittipä vaan saada aikaan hyväksi näkemänsä talous- ja yhteiskunnallisen systeemin. Tunnetuin seurauksin.
”Ehkä aikoinaan olisi leikkipartisaaneille ollut hyväksi mennä suorittamaan työpalvelua kolhoosille ja sovhoosille.”
Jep. Ja ehkä puolen vuoden rautaisannos Vietnamin sissien riveissä olis myös tehnyt gutaa. Veikkaan tosin, että vietnamilaiset sissit olisivat viikossa kyllästyneet niihin kermaperseisiin.
Huitsinnevadasta: Minähän muutin sinne YYA-ajan jälkeen, joten ei pysty sanomaan politbyroosta. Veikkaisin, että eipä ollut.
Hotellin toiminnassa on periaatteessa olemassa korkein neuvosto. politbyroo ja keskuskomitea, mutta ne koostuvat vain yhdestä ihmisestä ja hänen nimensä on Ylva. Kuri se on hurjimmallakin.
En osaa noihin maatilakysymyksiisi vastata, mutta niistä tulee mieleen kibbutsit, jotka käsittääkseni toimivat paremmin kuin kolhoosit ja sovhoosit. Tietysti kibbutsien käsitys kollektiivisesta lastenkasvatuksesta on minulle varsin vieras ja (ammatistani johtuen) melko vastenmielinen, mutta nähdäkseni niissä on siitä jo luovuttu.
Korpisoturi: Minä olen tämmöstä sisseilyä harrastanut jo 1970-luvulta alkaen. Tosin on pakko tunnustaa, että vanhemmittaan sitä laiskistuu ja tulee sen verran mukavuudenhaluisemmaksi, että teltta on mukana vain hätämajoitteena ja autiotuvan kamiinan lämpö miellyttää aina vaan enemmän.
Lähetä kommentti