Suomen kaksinaismoralistisessa ilmapiirissä yksi asia on varmaa. Tämä Riikka Purran tappamiseen kehottava graffiti ei aiheuta sen suurempaa päivittelyä.
Jos saman
tyyppinen väkivaltafantasia oltaisiin tehty vaikkapa jostain demaripolitiikosta
niin asiasta nousisi taivaankorkea älämölö ja persuja vaadittaisiin irtisanoutumaan
kaikesta ja tuomitsemaan kaiken.
Selvää on
että tällä hetkellä kytätään jotain rasismiksi tulkittavaa lausuntoa joka
voitaisiin nostaa seipään nokkaan.
35 kommenttia:
Sairasta graffitti- "taidetta"....
Asiasta olisi syytä tehdä rikosilmoitus poliittiseen väkivaltaan kiihottamisesta. Tai vastavetona "graffiti", jossa kiurun näköisen hahmon pärstään osuu nyrkki.
Hamasin Sanomien ja Ylen mieletä epätoivoisen ihmisen hätähuuto. Rakasti.
No onhan se niin, että sopivuus kysymykset ajavat kaiken edelle.
Fat`im diarra on somali.
Ei sopivuusyistä voi kysellä.
Valiokunnanjohtajatar Tanhupallo Kiukkku tyttökavereineen ovat Hyviä Ihmisiä, kun taas Riikka Rahnaministeri ja muut persut ovat Pahoja Ihmisiä.
Hyvät Ihmiset saavat tehdä pahojakin asioita kuten vaikkapa graffitin, joka kiihottaa Riikka Rahnaministerin murhaamiseen.
Pahat Ihmiset sen sijaan eivät saa tehdä hyviäkään asioita, vaan heidät saa vaikka murhata.
Se kun nyt vaan on sellaista parempaa ja niin edelleen ad nauseam.
Tämän lisäksi on tyystin vaiettu Li Anderssonin viimeaikaisesta osallistumisesta väkivaltaisten vasemmistolaisten kokoontumiseen.
Tapsa vaan
Tervehdys Ano1:lle, Ano2:lle, 29051453:lle, Tapio Suhoselle, Qroquius Kadille ja Tapsalle vaan & kiitos kommenteistanne. Tuo Tapsa vaan huomautus Anderssonista sopii tähän hyväksi muistutukseksi. Sen porukan aikaansaannoksena kun on ollut ihan oikeaa väkivaltaa. Fatim Diarra muuten ei ole somali vaan puoliksi malilainen.
Hej ! Laitoin Antti Lindmanille, Sofia Virralle, Minja Koskelalle ja Antti Kurviselle pientä postia, näin: "Mites ois, jos vaikka noin muodon vuoksi tuomitsisitte Riikka Purraan kohdistetut tappamisgraffitit ? Onko tällainen ehdotus / ajatus teille kovin vaikea ja vastenmielinen"?
Toi on osa sitä itkupotkua jonka apurahataiteilijat ovat saaneet asiallisista leikkauksista. Taiteilijoissa on sellaista hörhöä joiden mielestä yhteiskunnan pitää kustantaa heidän perverssitkin harrastukset. Näitä idioottimaisuusia voi käydä kummastelemassa vaikkapa siellä Kismassa vai mikä se nyt oli.
Nykyiset ns. taiteilijat selittävät kuinka taidetta tulee tukea koska huonostikin myyvä taide kuulemma herättää ajatuksia. No, kyllä joo, myötähäpeäähän kaikenlainen ulosteilla ja kuukautisverellä leikkiminen herättää.
Taitaa juurikin olla apurahainstituution vika, ettei nykyään taideta juuri Mona Lisoja maalailla. Nykyään tungetaan tehosekoittimeen kusta ja paskaa ja sitten ollaan mediassa kovin intelletkuellejä.
Taiteilu jos jokin on yksi asia jota yhteiskunnan ei tulisi rahoittaa. Harrastaahan saa, vaan harrastukset yleensä maksetaan ihan itse.
Paska- Hesarin mielestä noiden Purra-graffittien poisto loukkaa sananvapautta! On niillä perkeleillä otsaa!
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010913732.html
Uskaltaako enään kukaan taloustietäjä laskea maahanmuuton kustannuksia. Suorien menojen lisäksi on huumerikollisuuden kasvu, väkivaltarikollisuus ja raiskaukset, joiden vaikutus on valtava.
Sittenhän Fat I'm Diarrhea on suomalilainen!
Todennäköisesti ylivoimaisen vastenemielinen. Kun siellä virhevasemmistossa on siivottavaa omaissakin pesissä. Ja paljon olisikin, mutta meidän vastuullinen menidia vaikenee kaikilla kanavillaan ja kaikilla kileliilä. Kuten osoittaa tuo tapaus Andersson ja sakalaisen vasarajengin tukeminen.
Huru-ukko
Entäs antifa-lii.
Hän hyväksyy äärivasemmistolaisen paremman väkivallan.
Osallistui meppinä viimeviikkoina sellaiseen kokoukseenkin...
Onko somali?
Eikös sen isä ole jostain Malista kotoisin..
Heh, joo. Tämä Lihava Ripuli on kyllä olemukseltaan sikäli vastenmielinen, että mahtaa vituttaa omiaankin. Onkohan kukaan koskaan kuullut tästä otuksesta minkäänlaista positiivista uutista? Tättähäärä vaikuttaa kovin katkeroituneelta ja tuntuu purkavan omaa pahaa oloansa ympäristöönsä.
Tervehdys Terhomatti Hämeenkorvelle, KKi:lle, Nils-Aslak Näkkäläjärvelle, Ano1:lle, Qroquius Kadille, Huru-ukolle, Ano2:lle ja Ano3:lle & kiitos kommenteistanne. Siitä HS:n jutusta voi todeta että ns. sananvastuu ei koske vihervasemmistolaisia vaikka siitä muuten meuhkataankin. Apurahataiteilijoista olen samaa mieltä KKi:n kanssa.
Tästähän ne itse viherkommarit ovat meitä viisaasti valistaneet, että sanat voivat muuttua teoiksi. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, joten nyt on Purrankin oltava todella varuillaan, ettei viherkommari vasaramies tai sapelimies pääse takaapäin yllättämään. Tiedä mitä pirullista siellä Euroopan kommareiden kokouksessa on suunniteltu. Äänikuningatar Li Anderssonkin oli siellä oikein puhetta pitämässä ja tärkeimpiä asioita oli tuomita Teemu Keskisarjan osallistuminen 612 kulkueeseen. Siellähän se äärimmäisyys kytee, varmaan Li ajatteli, vaikka osallistui vasarajengin tilaisuuteen, missä väkivalta on todellisuutta ja äärimmäisen raakaa. Aika vähän, jos ollenkaan on ollut juttua YLE:llä, HS:lla, MTV ja muussa valtamediassa Li Anderssonin osallistumisesta ääriliikkeen toimintaan. Onkohan pääministeri Orpo kysynyt suojelupoliisilta asiaa, että aiheuttaako Li Andersson Suomelle ja etenkin perussuomalaisille turvallisuusuhkan? Tuo graffiti on selvä uhkaus, jos mikä.
Ensinnäkin, kaikki kunnioitukseni Riikka Purralle. Hän tekee hyvää ja vastuullista työtä eikä näköjjä anna näiden räyhääjien juurikaan vaikuttaa. Mutta niinhän sitä sanotaan, että hyvä omatunto on hyvä päänalunen. Kun tietää tekevänsä tarpeellista ja vaativaa työtä parhaan kykynsä mukaan, pelkää pahansuopuutta ja alhaista luonnetta edustavat häiriköt voi jättää huomiotta.
Nämä väkivaltafantasioita esittelevät ääriainekset voisi oikeastaa jättää omaan olemattomaan arvoonsa. Heidän työnsä jälki joka on karkeaa, räikeää ja halpamaista kertoo paljonkin tekijästä mutta ei mitään hyökkäyksen kohteesta. Tyylillinen yhteys esimerkiksi talvisodan aikaisn neuvostoliittolaisiin propagandakuviin on muuten enemmän kuin ilmeinen. Tuollaisa piripäitä löytyy aina seiniä töhrimään, mutta vakavampi asia on se tekopyhyys, jota Hesari edustaa eitellessään noita juttuja suopeassa sävyssä ikäänkuin asiallista sävyä tavoitellen. Kun samalla ratikkamatkalla saa näyttötauluissa näkyviinsä kolmekin erilaista lööppiä samasta asiasta eikä ydessäkään ole ensimmäistäkään niihin kohdistuvaa edes lievästi poikkipuolista ilmaisua, lehden suopeasta asenteesta ei jää minkäänlaista epäselvyyttä. Jos kansalaiset eivät tämän jälkeenkään ymmärrä, että todellinen demokratiaan kohdistuva uhka tulee tuolta äärivasemmistosta, joka on soluttautunut syvälle mediaan, se on suurta tyhmyyttä. Mutta tyhmyyden edessähän itse jumaltakin tahtovat olla voimattomia.
Tässä on useampi taso pahoissa ongelmissa jos joku ottaa ja kajoaa Riikka Purraan.
Sillä nämä samat piirit, jotka nyt selvästi hyväksyvät tällaisen "paremman" väkivallan ovat niitä, jotka jatkuvasti kailottavat, että sanat ovat väkivaltaa kun joku erehtyy lausumaan mielipiteen , jota he eivät hyväksy.
Ovatko suomalaiset poliitikot todella niin vähälahjaisia, etteivät ymmärrä väkivallan voivan vaihtavaa suuntaa. Miltä tuntuisi olla itse mahdollisen tappavan väkivallan kohteena?
Idiootit!
Jaahas, mihinkähän se paskapaperin hokema "vastuullinen sananvapauus" unohtui?
Tervehdys Kalle Pelttarille, Strix Senexille, alianor d´aquitanelle ja Anolle & kiitos kommenteistanne.
Kalle & alianor d´aquitane: Hyviä huomioita molemmilla. Sinänsä en oikein usko, että suomalaiset takkutukat pystyvät ylittämään sitä kynnystä. Kunhan metelöivät. Tietysti mikään ei ole loppulaskussa mahdotonta.
Strix Senex: Vastenmielisintä tässä on juuri valtamedian suhtautuminen.
Ano: Se ei koske kuin kansallismielisiä.
Kannattaako täällä "voiman pimeällä puolella" oikeasti lähteä tuohon vihervasemmiston sentimentaalisuuden siirappisen yököttävään moraalisaarnaamiseen eli tuomioistuinmentaliteettiin? Meidän, oletan keskimääräisen tämän blogin lukijan olevan kansallismielinen, kansallismielisten kansanvallan kannattajien pitäisi muistaa kirkkaana mielessä, että laaja sananvapaus on meidän elinehto. Jos me lähdemme vaatimaan meitä vastustavien sensurointia, teemme älyllisen itsemurhan, koska silloin vihervasemmiston sensuuri- ja oikeinajatteluhegemoniaa ei pysäytä mikään ja viime kädessä meidän näkemykset julistetaan lopullisesti väärinajatteluksi, josta tulee Hyysärin kaipaamia "seuraamuksia".
Kertoo myös tavattomasta tietämättömyydestä propagandan historian suhteen, jos kauhistuu noista Purra-maalauksista. Kauhistelu ei kuulu järkiajattelijoiden sanavarastoon.
Järkiajattelijoiden mielipiteitä ei enää kysellä Suomessa tapahtuvan väkivallan kohdalla.
Viimeksi kun joku sai päähänsä kohdistaa väkivaltaa suomalaisiin naisiin (Turussa 2017) kaksi ihmistä kuoli ja kahdeksan loukkaantui. Ja tuon tekijän helposti syttyviä hengenheimolaisia on meillä huomattavat määrät, joten on asiallista olla vähättelemättä väkivaltaan yllyttämistä oli hypoteettinen kohde kuka tahansa.
Tervehdys Trilisserille ja alianor d´aquitanelle & kiitos kommenteistanne. Tässähän oli nimenomaan kysymys asiaan liittyvästä – varsinkin valtamedian harjoittamasta – kaksinaismoralismista. Trilisser saa tietysti ajatella asiasta mitä lystää.
Jos Malmille satut tulemaan, niin tarjoan saunan, viskin ja oluet: Bostonit voit polttaa parvekkeella....
Kyllä tuo iljettävä graffiti pitäisi saada tutkintaan, mikäli niljakas tekijä saadaan kiinni. Asiantuntija kuten Paavo Närhinmuna tunnistaa varmaan tekijän tyylistä. Demarien Tuppu-Tytti sentään ”tuomitsi” teon.
Kuvassa lukee R.I.P Taide. Jos taide on tällaista graffitia olkoon R.I.P.
En tiedä mitä taidetta leikkaukset koskevat joista joillakin meni kuppi nurin. Ainakin ylemmän keskiluokan taidetta tuetaan verovaroilla, oopperaa, sinfoniaa, teatteria. Aika harva tavis niistä on päässyt "nauttimaan". Lisäksi ylempi keskiluokka ei maksa lippujakaan itse joilla kustannetaan vain lämpiön juomatarjoilu. Alempi keskiluokka kustantaa kulttuurinsa verollisilla pääsylipuilla.
Tervehdys Tapio Suhoselle ja Anolle & kiitos kommenteistanne.
Tapio: Lämmin kiitos, mutta minä tuskin koskaan enää käyn Helsingissä.
Ano: Tuskin tapahtuu mitään.
Tervehdys myös Anolle. On mennyt kommentit ristiin. Voi todellakin olla aiheellista miettiä, mikä ”kulttuurissa” on todella tarpeellista.
Ykä: Viitaten klo 1338 kommentteihisi. Kyllä, olet aivan oikeassa pääsanomassasi eli median ja erinäisten tahojen tavattomasta kaksinaismoralismista. Mutta, se ei ollut oman viestini pääasia. Sekä tämän blogin kommenteissa että muuallakin "voiman pimeällä puolella" on ollut aistittavissa moraalista tuohtumusta puhtaasti tuon piirroksen/töherryksen tms. takia ja vaatimuksia sen sensuroimisesta muustakin kuin luvattoman maalaamisen takia. Ainakin minun silmäni näkevät jopa, kauhistelua "väkivaltafantasioista". Rehellisesti sanottuna noissa lausahduksissa kuuluu läpi samanlainen kauhistelu kuin siinä pöyristelyssä, jolla 1980-luvulla väitettiin hevilevyissä olevan takaperin soitettuna itsemurhakehotuksia, satanismia jne. Munatonta paskajeesustelua suoraan sanottuna. Ja se on peli, jossa vihervasemmistolle ei pärjää kukaan. Ja siksi ei pidä lähteä mukaan.
Ja taustoituksena voi kertoa tarinan. Todennäköisesti jokainen lukija, täällä tietää kuka on Jane Fonda. Kyllä, monien amerikkalaisten vihaama Hanoi-Jane. Ainakin amerikkalainen palkkasoturilehti Soldier of Fortune möi jo muistaakseni 1980-luvulla ampumatauluja, joissa oli Jane Fondan naama. Mutta kas kummaa: kukaan ei ampunut itse Jane Fondaa. Ei edes yrittänyt. Puheet "vihanlietsonnan" vaarallisuudesta ovat suuresti liioiteltua ja vetoavat nimenomaan tunteisiin. Ja tunteisiin vetoamisen pelissä vasemmisto voittaa aina. Ymmärtäkää se.
KKi:lle voisi todeta, ettei ole mitään uutta siinä, että taidetta tuetaan julkisista varoista. Niin ovat kyllä vallanpitäjät kautta aikojen tehneet. muun muassa tilaamalla palatseihinsa suuren määrän maalauksia ja myös pystyttämällä julkisille paikoille muistopatsaita ja muita veistoksia. Juuri siitähän pitkälti johtuukin, että monet entiset kuninkaan- tai keisarinpalatsit ovat nykyisin maailman suurimpia taidemuseoita, kuten esimerkiksi Pariisin Louvre, Firenzen Uffizi ja Pietarin Eremitaasi. Tosin onhan niihin myöhemmin hankittu myös teoksia, jotka ovat alun perin olleet muualla.
Kuninkaiden ohella aikansa suuriin vallanpitäjiin kuuluu myös katolinen kirkko ja myöhemmin monet protestanttisetkin kirkkokunnat. Vatikaanin taidemuseokin on yksi maailman suurimpia, mutta ennen kaikkia kirkot on tilanneet teoksia säveltäjiltä. Tälläkin palstalla taannoin mainittu Händel on vain yksi esimerkki monista, samoihin aikoihin elänyt Bach lienee paljon tunnetumpikin. Etupäässä kirkkomusiikkia he molemmat sävelsivätkin.
Tervehdys Trilisserille ja Anolle & kiitos kommenteistanne.
Trilisser: Ymmärrän kyllä pointtisi. Mutta kun yhdistät mauttomuudesta närkästymisen joihinkin levyjä takaperin kuuntelijoihin niin se on kyllä ihan ikioma teoriasi.
Ano: Bachin ja Händelin sekä Louvren ja Eremitaasin vertaaminen suomalaisiin apurahataiteilijoihin on kyllä hiukka ontuva vertaus.
Aika cool graffiti kieltämättä!
Onhan taidetta tuettu ennenkin, kyllä, mutta aikaansaannoksetkin ovat olleet valovuosien päässä nykyajan ns. taiteesta. Vuosisatoja vanhaa taidetta sen kaikissa muodoissa on nykyihmistenkin ihailtavana ympäri Eurooppaa. Samaa ei voi sanoa nykypäivän tarjonnasta. Jos Kiasmassa tehosekoittimessa taiteen nimissä vatkataan spermaa ja verta keskenään tai joku ripustaa Suurkirkon portaat täyteen käytettyjä miesten irtotakkeja ja yhteiskunta jakaa näiden installaatioiden tekijöille apurahoja, on menty kyllä pahasti metsään. Vanhaan hyvään aikaan tällaiset taiteilijat olisi talutettu hoitoon eikä alettu rahalla ruokkimaan mokomaa roskaa tai suorastaan p-skaa. Ihan turha tulla sanomaan, että sinä et nyt ymmärrä. Ymmärrän oikein hyvin ja ihan pelkällä maalaisjärjellä ilman korkeaa yliopistotutkintoa.
Rouva Ano
Lähetä kommentti